Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Dragos on March 13, 2012, 14:12:18 PM
-
Salut,
imi poate spune cineva, va rog, ce fac mai exact functiile POWER si HOLD de pe butonul de langa levierul AT la 2.0 2007?
Din cate am observat eu (ca n-am gasit multe informatii pe net si nu am Manualul masinii) pe POWER se simte o f usoara crestere de putere, mai exact o duce mai sus in turatii si...cam atat.
Pe HOLD cred ca se distribuie raportul 50/50 pe punti dar masina ruleaza mai greoi. Unii pe forumuri afara zic ca ti-o tine in treapta in care esti, dar nu e asa!
Martorul luminos in forma de fulg de zapada ar indica treaba cu 50/50 permanent, eliminand intarzierea de modificare a fortei/punte in functie de aderenta.
Multumesc!
-
Sper sa nu ma insel....POWER ...schimaba vitezele in ture mai mari,iar HOLD ar trebui sa fie pentru plecari din zapada/gheata,unde ar trebui sa o forteze sa plece cu a 2 a de pe loc.Automatele oricum pleaca cu a2a de pe loc,daca nu accelerezi brusc.Si astfel ramane in treapta 2.Treapta 1 patineaza prea tare la plecarile pe carosabil foarte alunecos.
-
Hold-ul este Hill Holder, de verificat foarte usor cu masina in panta cu bot-ul in sus. Piciorul pe frana si apoi apasat botonul. Daca o avea si o alta functie astaptam sa ne lumineze cine stie. Cat despre 50/50 la LSD, nu prea cred, mai ca aftomatele au transmisie Active Torque Split
-
Automata nu are si nici nu are nevoie de hill holder.Eu asa stiu si asa presupun ca e logic.Poti pleca dintr-o rampa mare fara sa freci ambreiajul.Asta ar fi rostul hill holder-ului.
-
Evident ca nu ar avea nevoie de hill holder, dar exact asa se comporta daca apesi acel buton. Cu botul in jos insa, nu mai merge.
Ne trebuie cineva cu un manual. Eu din pacate nu l-am primit. Dar mai am 2 de Outback :))
-
Are dreptate si Alias, daca esti pe o rampa cu inlinatie mare nu te mai tine pe loc decat cu HOLD, e probata de mine pe munte. Si parca functioneaza si in H, dar doar cand esti in rampa. Un engelz de pe un forum de afara zicea de treaba cu raportul egal pe fiecare roata, in felul asta nu o mai lasi sa "gandeasca" in functie de aderenta drumului si merge cu sistemul optimizat indiferent daca se schimba aderenta pe parcursul rularii. E oarecum logic tinand cont de martorul de bord in forma de fulg de zapada, ma gandesc ca nu de idioti l-au facut asa...
Daca stie cineva mai multe...?
Merci!
-
"Si parca functioneaza si in H, dar doar cand esti in rampa" In N, scuze!
-
In orice caz, pt cuplul mic pe care-l are, se comporta extraordinar la urcat rampe pe care doar un off-roader consacrat le poate aborda, in schimb cand ajungi in pante abrupte s-a cam terminat joaca, trebuie s-o tii din frana...ceea ce e si periculos si oarecum rusinos...
Adica te lasa sa urci, dar nu te lasa sa cobori! ???
-
.
Adica te lasa sa urci, dar nu te lasa sa cobori! ???
deh, treburi de pedigree,
asa facea dog-ul meu, te lasa sa intrii in curte dar nu te mai lasa sa iesi :))
Ontopic, are cineva un manual sa ne lamureasca ???
-
Automata nu are si nici nu are nevoie de hill holder.Eu asa stiu si asa presupun ca e logic.Poti pleca dintr-o rampa mare fara sa freci ambreiajul.Asta ar fi rostul hill holder-ului.
Un pic pe langa` subiect, .............. Automata (mea) nu are hill holder nici power , si banuiesc ca` toate automatele sant asa. La plecarea din panta` pana` la 45 gr. sta` pe loc si nu scapa` inapoi, dimpotriva, merge usor spre inainte. La panta` mai mare de 45 gr. are o usoara` tendinta` de a da inapoi, dar f.f. putin.
Pentru cine are nevoie, am eu cartea la Legacy 2.5 aspirat, automatica`, in engleza` si franceza`. Pe cine intereseaza`, pot sa` scanez capitolele cerute si le trimit.
-
Adi, tu ai cutia cu SPORT in stanga, care am avut-o eu pe Outback si Impreza. Noi discutam de o alta cutie. Sau cel putin cu o alta timonerie. Am pus intr-o alta discutie o poza pe aici pe forum cu ea. :)
-
Am inteles subiectul topicului, dar vorbindu-se si despre cutia automata` m-am bagat si eu in seama` :( , am zis ca` poate ajut un pic.
-
Inca o data ce am spus eu despre hold.Nu exista hill holder la automata.In hold mod nu mai regreseaza mai jos de a 2a.
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/hold-switch-whats-2064/
-
Inca o data ce am spus eu despre hold.Nu exista hill holder la automata.In hold mod nu mai regreseaza mai jos de a 2a.
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/hold-switch-whats-2064/
Exact la site-ul resp faceam si eu referire, ca si la noi, se pare ca manualele de utilizare la AT cu POWER/HOLD nu prea s-au tiparit :-\
"Yes, there is a way to lock up the centre "diff" clutch on the 4eat auto at least, to provide constant 50:50 torque split, ONLY for use offroad as it twist up the drive train otherwise.
I have modded mine and there is a thread on the forum that covers this. When wheel slip is detected the clutch locks up within a few seconds, with it locked up permanently the slip is avoided in the first place. Have tried it on some muddy roads and on the beach and personally I think its a great improvement on stability having all 4 wheels equally driven rather than the 90% front as it stands normally.
EDIT: Found the old thread complete with all the testing and wiring diagrams. Dave."
-
salut...uite aici niste raspunsuri despre cum functioneaza cutia 4eat cu MPT. si eu am forester tot automat si in manual scrie ca pe hold pleaca din treapta a 2 a. iar pentru a avea 50/50 trebuie selectat treptele 1 si 2 ...in mers normal pe DRIVE merge 90/10.mai bun e diferentialul central de la XT automata ca are VTD si are 45 fata 50 spate
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/mpt-vs-vtd-4eat-62799/
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/mpt-vtd-conversion-37441/
-
Mai trebuie 5%... ;D.
-
Mai trebuie 5%... ;D.
pardon :D 45/55 :))
-
salut...uite aici niste raspunsuri despre cum functioneaza cutia 4eat cu MPT. si eu am forester tot automat si in manual scrie ca pe hold pleaca din treapta a 2 a. iar pentru a avea 50/50 trebuie selectat treptele 1 si 2 ...in mers normal pe DRIVE merge 90/10.mai bun e diferentialul central de la XT automata ca are VTD si are 45 fata 50 spate
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/mpt-vs-vtd-4eat-62799/
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/mpt-vtd-conversion-37441/
Salut, merci de info. Sa inteleg ca doar in 1 si 2 are 50/50? Daca esti in D sau 3 pe Hold nu distribuie tot 50/50?
-
salut. pe 3 nu stiu exact ce se intampla....pe hold te tine in treapta a 2 a la plecarea .e bun pe gheata:D
uite aici la'' ACTIVE AWD system'' vb despre cutia 4eat http://legacygt.com/forums/showthread.php/explanation-continuous-active-and-vtd-awd-systems-honest-attempt-48112.html
-
Merci Iulian, cat se poate de elocvent!
-
Sper sa nu ma insel....POWER ...schimaba vitezele in ture mai mari,iar HOLD ar trebui sa fie pentru plecari din zapada/gheata,unde ar trebui sa o forteze sa plece cu a 2 a de pe loc.Automatele oricum pleaca cu a2a de pe loc,daca nu accelerezi brusc.Si astfel ramane in treapta 2.Treapta 1 patineaza prea tare la plecarile pe carosabil foarte alunecos.
......