Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: cs1811 on August 02, 2012, 20:08:41 PM
-
Salut. Am un Subaru Forester Diesel din decembrie 2010. De la revizia de 15000Km la 30000Km a consumat un litru de ulei. De la 30000Km la 37000Km (in prezent) a mai consumat 500ml de ulei. Reviziile au fost facute la SMT. Vi se pare normal? Toate masinile pe care le-am avut pana acum nu au consumat o picatura de ulei. Multumesc.
-
In cazul asta sunt sigur ca nu ai avut 2.0TDI de la VAG, acolo trebuie sa ai tot timpul ulei cumparat pentru completare.
-
Intradevar motoarele cu pompa-injector de la VW consuma ulei... „din fabrica”, dar aici vorbim de un Boxer Diesel! Nu am auzit sa consume atat! Astept opiniile celor cu diesel.
-
Am mai auzit pe cineva care a si ramas fara prin Austria,cu un Outback.Si plecase din RO direct de la SMT dupa revizie.E posibil sa consume si sa si fie normal.Daca nu scrie in carte,intreaba si la priceputii de la SMT.Ei ar trebui sa stie,oficial sau neoficial.
-
Raspunsul SMT: consum normal maxim 500ml intre schimburi (15000Km). Consumul meu de 1000ml ulei la 15000Km e cam mare. Rezolvare SMT: astept pana la urmatoarea revizie (peste 7500Km = 45000Km) si vedem daca se mentine consumul de ulei. Daca se mentine vor sa faca o proba: fac revizia de 45000Km si revin dupa 5000Km (50000Km) sa verifice daca consumul este adevarat (sau eu nu spun adevarul).
-
Schimba uleiul
-
Eu merg pe Motul si schimb la 10 000, si nu am avut probleme, cu uleiul de le repreznetanta aveam si eu probleme din astea.
-
Este posibil sa fie mici diferente de vascozitate la diverse tipuri de ulei dar problema cu "consumul de ulei" este in alta parte si nu la marca uleiului folosit.
-
Forester Diesel noiembrie 2010.
dupa aproximativ 12000 KM parcursi a trebuit sa completez cu 1,2 l ulei.
am sunat la SMT si raspunsul a fost: un consum de ulei intre 1- 1,5 l intre revizii (15000 KM) este absolut normal.
Multumesc cu aceata ocazie lui Boddo care m-a ajutat cand imi ardea buza: eram cu uleiul sb minim si trebuia sa plec din Buc sambata dimineata.
S-a ocupat el si mi-a procurat ulei si mi l-a si adus !
-
De la o revizie la alta nu am fost nevoit sa completez..
-
N-am avut niciodata consum de ulei la subaru, adica nu trebuia sa completez intre schimburi (8 ani/4 Forester/300K km) E la fel si de cand am diesel (1 an), dupa 15,000km e o diferenta insesizabila intre nivelul de ulei initial si final. Merg si destul de tare, deci nu cred ca stilul de condus ar putea fi explicatia. Sau poate am avut noroc de masini bune...
-
Nu este normal sub nici o forma ca o masina sub 150.000 mii km sa consume mai mult de jumatate de L de ulei intre schimburi. Parere personala, schimba uleiul, eventual treci de pe mineral pe full sintetic si cu un grad de vascozitate mai mare (o sa ai un impact minor asupra consumului de motorina dar poti trece peste daca se rezolva cu uleiul)
-
multumesc pentru sfaturi
acum am MOTUL 8100 X-Clean 5W-30
nu stiu ce are SUBARU acum pt ca trebuie sa ii fac revizia.
As incerca cu un ECO-Clean
Am vazut ca pentru modelul nou de diesel se recomanda 0W-30, dar ma gandesc ca fiind EURO5 sunt ceva diferente si la motor.
-
N-am avut niciodata consum de ulei la subaru, adica nu trebuia sa completez intre schimburi (8 ani/4 Forester/300K km) E la fel si de cand am diesel (1 an), dupa 15,000km e o diferenta insesizabila intre nivelul de ulei initial si final. Merg si destul de tare, deci nu cred ca stilul de condus ar putea fi explicatia. Sau poate am avut noroc de masini bune...
florin, ce an de fabricatie este foresterul tau, si ce tip de ulei folosesti?
multumesc.
-
Ti-ai pus acelasi ulei pe care il am si eu :D. E bun uleiul.
-
Am intrebat la mai multe reprezentante Subaru si chiar direct un mecanic de la SMT. Raspunsul a fost acelasi: consum normal aprox 1,5 l intre revizii (15000 km).
-
Asa se spala ei pe maini. De fapt e un motor de Trabant cu cilindree mai mare, nu?!?
-
Probabil ca ai dreptate.
Sunt curios insa sa stiu daca la modelul facelift (2011-2012) se pastreaza acest consum.
Cineva poate sa dea un feed-back?
-
florin, ce an de fabricatie este foresterul tau, si ce tip de ulei folosesti?
multumesc.
[/quote]
Al meu e diesel 2011, merg pe Motul 0W-30 C2 (http://www.performance-shop.ro/ulei-motul-8100-xcess-eco-clean-lite-energy-/1146-ulei-motul-8100-eco-clean-c2-0w30-5l.html) pentru masini cu DPF. La Braosv ei pun in mod normal 5-W30, dar eu am cerut ce scrie in carte si l-au comandata pe acela.
La Foresterul sotiei (2.0, 2006), si la XT-ul meu vechi am pus intotdeauna Motul 5W-40 si, cum am mai spus n-am avut nicidata probleme. (http://www.performance-shop.ro/ulei-motul-8100-xcess-eco-clean-lite-energy-/1157-ulei-motul-8100-x-cess-5w40-1l.html)
Bafta.
-
Aven colaborare cu motul Romania si garantam cel mai bun pret.
-
Multumesc florin.
Am facut ieri revizia si am pus tot 5w-30.
O sa vad cum se comporta acum cu 8100 eco-clean. Inainte am avut x-clean.
Daca tot asa se comporta, o sa fac schimbul de ulei la 10000 KM si pun 0w-30.
-
Daca utilizati Motol eu va recomand cel din gama racing. Diferenta este clara.
-
5-30 u asta eco clean chiar e vreo branza?Sau ni-l baga cei de la motul pe gat ca sa scape de un stoc urias.Prea toata lumea isi cumpara acelasi ulei....Si mie tot asta mi-au recomandat.Intreb si eu....
-
Am verificat aseara uleiul, dupa aprox 3000 Km parcursi de la revizie.
Rezultatul: nivelul este aprox la jumatate intre low si full.
Astazi voi completa cu 300 ml sa vedem daca ajunge aproape de full.
In concluzie: consuma ulei, si destul de mult.
-
La 48000Km in bord si la 3000Km de la revizie am fost la SMT pentru schimbarea etrierilor pe garantie. Nivelul uleiului era la 3/4. Raspunsul a fost ca e normal. Acum la 6000Km nivelul e la 1/2. Cei de la SMT mi au zis sa vin la 7500Km de la revizie sa verifice nivelul uleiului. Intre 2 revizii mi a consumat 1,5l ulei. Vor sa constate ei acest lucru pentru ca li se pare mult. Vom vedea. O sa va tin la curent.
-
Vezi cum faci sa mergi fara ulei ca sa zica ei ca din motivul asta a facut motorul plici....Ce pana mea mai vor sa vada cand la 6k de km a papat jumate din ulei.Pai o sa ajungem ca n faza aia cu vw....am ramas in pana....motorina mai aveam dar s a terminat uleiul....
-
Revin cu o corectie: am calculat gresit, am aprox 4000 KM si am completat cu 400 ml ulei si tot mai are pana la full.
probabil ca in jur de 1,5 l intre schimburi va consuma.
-
Cati km ti uleiul in motor?
-
Probabil 15k km, dacă matematica mea nu a ruginit...
Ar trebui schimbat mai des. Si poate ar trebui sa folosești si alt ulei. De ce nu încerci din gama racing, cum a zis si Sebastian? Încearcă un 300V.
-
La diesel parca nu se face gama racing. Din cate stiu exista doua tipuri: C2 si C3 pentru diesel. Fiind cu filtru de particule e mai complicata treaba si nu se poate pune chiar orice ulei.
-
Neaparat C2!! 5W-30 folosesc si iarna si vara si in 30k nu avusei probleme.
De fapt, in 30 k nu am avut nici un fel de probleme la motor, transmisie.
... doar tinichigerie!!! :)
-
Cati km ti uleiul in motor?
De regula mai putin de 15000 km.
Ultima revizie (si a doua de cand am luat masina) am facut-o la aprox 13000.
Am vazut insa ca la modele 2012, in carte este recomandat uleiul 0w30.
Diferenta asta sa fie legata de faptul ca modelel noi sunt EURO 5 ?
Modelul din 2010 este EURO 4.
-
Am avut o discutie cu o persoana de la service-ul SMT.
La intrebarea mea: "Vi se pare normal un consum de ulei de aprox 500 ml la 4000 km parcursi ?"
Raspunsul a fost ceva de genul (nu reproduc textual): "Depinde cum conduceti."
"OK, si cum ar trebui sa conduc?"" Pai daca motorul este rece, sa nu depasiti 2000 RPM."
Va intreb acum, respectati aceast aspect, sau nu?
Vreau sa stiu daca intr-adevar am eu o problema sau cei de acolo ocolesc un raspuns.
Am mai intrebat de ce nu folosec ulei 0w30 asa cum se recomanda in manualul Forester Diesel 2012 (e adevarat ca in cel din 2008 apare 5w30, dar ma gandesc ca s-a mai evoluat putin de atunci) ?
Ca raspuns, nu am primit de fapt un raspuns ci mi-au fost servite diverse inflorituri lingvistice, ca pana la urma sa imi spuna ca nu in manual sunt specificate caracteristicile tehnice recomandate ci ele ar veni asa din neant, probabil de la o sedinta de board a SMT Romania, sau mai stiu de unde !
Si mi-a mai dat de inteles si faptul ca ce scriu aia in manual, cum ca uleiul se verifica la 5 minute dupa oprirea motorului, si nicidecum mai tarziu e un bullshit.
Verificati uleiul la o jumatate de ora, asa recomanda SMT.
Va rog sa va faceti singuri o impresie.
Este cineva pe acest forum, cu Forester Diesel care foloseste ulei 0w30?
Daca da, va rog sa dati un feed-back !
Multumesc.
-
Am trecut azi pe la dealerul de la care am cumparat Foresterul meu, si l-am intrebat asa doar de sanchi despre problema cu consumul de ulei (desi stiam ca` in America de Nord nu exista` nici un Subaru diesel :P ), si am fost surprins de faptul ca` a avut un raspuns sa` imi dea. Mi-a spus ca` orice consum de ulei mai mare de 300 ml. este deja prea mult. Indiferent ce ulei este bagat in motor (dar aici vorbim de uleiurile agreeate, cele care trebuie bagate, nu de uleiuri de locomotiva`) , si indiferent la cati km. trebuie schimbat, nu se admite o pierdere/consum mai mare de 300 ml. La diesel, un consum peste aceasta valoare inseamna` ca` ceva nu este deloc in regula`, iar la benzinare se admite un consum/pierdere de 50-100 ml. intre doua` schimburi (10.000 km.) doar daca` masina are peste 120.000 km. Nici la benzinare , nici la diesel , nu se admit pierderi daca` masina are sub 48.000 km.Pentru benzinare mi-a dat raspunsul pe loc (din experienta proprie sau din putzul gandirii), iar pentru desel a consultat o carte, apoi a verificat pe un site de internet.
-
Inseamna ca nu a auzit de vw...audi...care merg ca trabantul ;D
-
Astazi la SMT au verificat nivelul de ulei. Concluzia: consumul meu de ulei de 1,5 l la 15000Km este NORMAL. Va trebui sa traiesc si cu asta. Subaru e altfel.
-
....................................... Va trebui sa traiesc si cu asta. Subaru e altfel.
Nu cred ca` Subaru el altfel . Cred ca` oamenii de la SMT sant altfel :(
-
Intervalul de schimbare a uleiului este prea mare la 15000Km.
Eu recomand maxim 10000 si optim ar fi un 7500Km.
Uleiurile normale, dar si cele asa zis racing la care avem acces nu sunt uleiuri fantastice si toate incep sa isi piarda puternic din calitati cam dupa 3500Km mineralele si dupa 5000 sinteticele.
O verificare corecta de consum de ulei se face in felul urmator.
Se schimba uleiul si filtrul folosint ceea ce indica producatorul(nu vanzatorul sau importatorul si tot felul de echivalente).
Se verifica uleiul, se porneste masina se lasa sa mearga sa porneasca electroventilarorul, se verifica din nou uleiul si se aduce la nivel.
Apoi se porneste si se opreste iar in interval de cca 1 minut se verifica si se completeaza uleiul.
La rece uleiul pote trece de maxim, deoarece e bine sa pastreze nivelul corect in functionare.
Apoi se sigileaza busonul.
Se verifica prima data la 3500Km, iar daca e la nivel totul e in rgula. Se mai verifica si la 5000Km inca odata.
In primi 3500Km se vede consumul real pe un ulei bun, dupa aceea uleiul unge, dar nu lafel de bine si clar incepe sa fie antrenat in ardere.
La Subaru exista si traseele de epurare care sunt destul de alambicate si la unele modele au chiar supape care daca nu sunt perfecte duc pe aici ulei in admisie, ulei consumat prin ardere.
Daca aveti posibilitatea sa achizitionati ulei de la reprezentante din occident nu ar fi rau.
In functie de stilul de condus si conditile de utilizare uleiul poate fi schimbat, doar cu avizul unui specialist.
-
Sebastian,
nu cred ca exista cineva, dintre cei care au postat aici, care sa nu foloseasca ulei recomandat de producator.
In manualul de Forester este trecut doar tipul de ulei, respectiv 5w30 sau 0w30 la modelel noi.
Asa ca, toti folosim ulei recomandat, si presupun ca majoritatea merge pe MOTUL.
Eu nu prea inteleg ce legatura are intervalul de schimbarea a uleiului cu faptul ca acesta este consumat !
In conditiile enumerate de mine pana acum, daca schimb uleiul la 7500 km asa cum recomanzi tu, nu fac altceva decat sa maschez intr-un fel consumul acestuia.
Adica, masina tot va consuma avand in vedere ca la 4000 km am completat deja 400 ml.
Referitor la schimbarea marcii de ulei, poate ca intr-adevar ar ajuta.
Avand in vedere insa faptul ca nu toate Foresterurile consuma atat ulei, inclin sa cred ca este o problema cu unele motoare.
Va propun sa facem "recensamant" al celor care au aceasta problema si sa evaluam apoi care este procentul fata de ceilalti posesori de Forester Diesel.
Voi deschide un topic nou in care va invit pe toti cei care au aceasta problema sa facem schimb de informatii referitor la stilul de condus, tipul de drum etc.
Probabil ca cel mai indicat ar fi sa incercam sa mergem noi cei care avem probleme toti peste cei de la SMT sa vedem daca motoarele noastre au probleme.
Pana atunci, pe langa bidonul cu lichid de parbriz, sunt nevoit sa am in portbagaj si (macar) un bidon de ulei !
-
Sebastian,
nu cred ca exista cineva, dintre cei care au postat aici, care sa nu foloseasca ulei recomandat de producator.
In manualul de Forester este trecut doar tipul de ulei, respectiv 5w30 sau 0w30 la modelel noi.
Asa ca, toti folosim ulei recomandat, si presupun ca majoritatea merge pe MOTUL.
Eu nu prea inteleg ce legatura are intervalul de schimbarea a uleiului cu faptul ca acesta este consumat !
In conditiile enumerate de mine pana acum, daca schimb uleiul la 7500 km asa cum recomanzi tu, nu fac altceva decat sa maschez intr-un fel consumul acestuia.
Adica, masina tot va consuma avand in vedere ca la 4000 km am completat deja 400 ml.
Referitor la schimbarea marcii de ulei, poate ca intr-adevar ar ajuta.
Avand in vedere insa faptul ca nu toate Foresterurile consuma atat ulei, inclin sa cred ca este o problema cu unele motoare.
Va propun sa facem "recensamant" al celor care au aceasta problema si sa evaluam apoi care este procentul fata de ceilalti posesori de Forester Diesel.
Voi deschide un topic nou in care va invit pe toti cei care au aceasta problema sa facem schimb de informatii referitor la stilul de condus, tipul de drum etc.
Probabil ca cel mai indicat ar fi sa incercam sa mergem noi cei care avem probleme toti peste cei de la SMT sa vedem daca motoarele noastre au probleme.
Pana atunci, pe langa bidonul cu lichid de parbriz, sunt nevoit sa am in portbagaj si (macar) un bidon de ulei !
Pe langa specificatia respectiva 5w30 sau 0w30 este important ca uleiul sa fie compatibil cu filtrul de particule.
Nici eu nu am fost multumit de un anumit model de motul si l-am inlocuit cu unul sintetic din gama racing si nu mi-au mai aparut probleme.
Eu nu am nici un interes sa maschez nimic ci respect masinile si proprietarii lor pe care ii sfatuiesc sa faca ce e bine pentru motoarele lor. Schimbul de ulei la maxim 10000Km si optim la 7500Km. Orice ulei care il puteti cumpara din comert isi pierde intr-un numar destul de mic de Km parcursi proprietatile.
Eu as incerca in primul rand sa ridic vascozitatea la cald peste 30 si chiar peste 40. Din experineta mea uleiul de pe piata romaneasca cu indicativ 30-40 este prea putin vascos la cald.
Montati ceasuri de presiune pe instalatia de ungere si o sa vedeti ce va spun, nou are o vascozitate, uzat are alta la turatii de lucru in jur de 2000-3000rpm.
Voi faceti ce vreti dar parca e bine sa faceti ce ii place motorului si sa nu-l stricati purtand discutii interminabile cu importatorul, care e multumit daca masina functioneaza pe perioada de garantie, dupa care deveniti cotizanti seriosi pentru probleme grave.
-
[...]
1. Va propun sa facem "recensamant" al celor care au aceasta problema si sa evaluam apoi care este procentul fata de ceilalti posesori de Forester Diesel.
Voi deschide un topic nou in care va invit pe toti cei care au aceasta problema sa facem schimb de informatii referitor la stilul de condus, tipul de drum etc.
Probabil ca cel mai indicat ar fi sa incercam sa mergem noi cei care avem probleme toti peste cei de la SMT sa vedem daca motoarele noastre au probleme.
2. Pana atunci, pe langa bidonul cu lichid de parbriz, sunt nevoit sa am in portbagaj si (macar) un bidon de ulei !
1. Desi pana acum nu am avut probleme (nu le-am observat eu sau nu mi-au zis nimic cei de la service), la urmatoarea revizie, care va fi destul de curand, as vrea sa vad cat ulei iese din motor. Sa revin cu un feedback. Eu oricum schimb uleiul intre 8 si 10k km.
Te sustin in treaba asta pentru ca nu sunt multi posesori de diesel pe forum si ar trebui sa ne unim in demersuri dintr-astea.
2. chiar si cu pierderea de 100 g / 1k km, tot nu vad ce ce ai tine un bidon de ulei in masina. Poate in garaj! :)
-
In legatura cu DPF, recomandarea este C2 sau C3. Presupun ca toti respectam acest aspect.
Referitor la intervalul de schimb, poate ca ai dreptate ca este prea mare.
Totusi aceasta este recomandarea producatorului, si presupun ca a avut un motiv pt care a facut-o.
Cu siguranta este mai bine pt motor sa schimbi uleiul mai des, dar nu asta este din punctul meu de vedere scopul discutiei de pe acest topic.
Discutam aici despre consumul de ulei la Forester Diesel, in conditii normale de servisare, folosind specificatii ale uleiului recomandate de producator.
Pe mine cel putin ma intereseaza sa stiu daca acest consum de ulei poate indica o problema tehnica a motorului, si daca da, sa o rezolv !
Toata discutia despre faptul ca motoarele disel consuma ulei, ca uleiul isi schimba caracteristicile dupa o perioada, sau toate balbaielile celor de SMT care presupun ca incearca sa scape basma curata si eventual sa nu fie nevoiti sa recunoasca faptul ca unele motoare au probabil probleme si se tem ca ar fi nevoiti sa inlocuiasca ceva pe garantie, nu ma ajuta cu nimic.
Poate ca uleiul Motul nu este cel mai potrivit pentru aceste motoare, si poate ca datorita utilizarii acestuia s-a ajuns la aparitia acestor probleme.
Stie cineva ce ulei folosea SMT inainte de parteneriatul cu Motul ?
Presupun ca era tot de la un producator consacrat si branduita Subaru.
Cu siguranta nu toate motoarele sunt la fel, dovada ca nu toti proprietarii de Forester Diesel se plang de consumul de ulei.
Dar daca motorul meu are probleme, as vrea sa le remediez.
Am deschis un topic nou (sper ca moderatorii sa il considere oportun, si sa nu il mute aici), si ii invit pe toti cei care intampina aceasta problema sa isi spuna oful.
Poate vom reusi pana la urma sa descifram aceasta enigma.
-
Multumesc Foreste, pentru sustinere !
2. chiar si cu pierderea de 100 g / 1k km, tot nu vad ce ce ai tine un bidon de ulei in masina. Poate in garaj! :)
Sa stii ca eu chiar tin in portbagaj un bidon cu ulei :)
Nu de alta, dar nu am garaj, si mai ales ca prefer sa il am la indemana daca verific uleiul cine stie pe unde si nu am de unde sa completez.
Prefer sa fiu precaut :)
-
Salut frati subaristi.
Am citit cu interes topicul. Eu folosesc 5W-30, dar inca nu am sesizat nimic anormal in privinta consumului de ulei pentru ca ieri abia am facut 10.000 km, iar la revizia de 5000 s-a schimbat uleiul. Pana acum masina a mers perfect si inca nu m-a preocupat aspectul consumului si nu l-am verificat niciodata. Daca observ ceva in neregula va impartasesc.
-
O mare importanta cand discutam la un astfel de diesel de consum de ulei o are DPF-ul.
Stie cineva sa explice simplist cum functioneaza? Odata inteles acest aspect o sa va lamureasca de multe probleme.
-
O mare importanta cand discutam la un astfel de diesel de consum de ulei o are DPF-ul.
Stie cineva sa explice simplist cum functioneaza? Odata inteles acest aspect o sa va lamureasca de multe probleme.
Daca tot ai deschis subiectul, te rog sa preiei initiativa si sa ne explici cum functioneaza.
Sau era un test ? :)
-
Nu nu este nici un test.
Filtrul de particule este o nenorocire, el in fapt este un fel de catalizator cu celule longitudinale fine care au menirea sa tina pe ele particulele din esapament.
Filtrul nu este atat de mare incat sa nu trebuiasaca curatat asa ca apare fenomenul de autoregenerare. O crima .
Am sa revin imediat cu adresa unde puteti citi despre cum functioneaza aceasta regenerare(ardere a particulelor si evacuarea lor in atmosfera).
Am revenit: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=255.new#new
-
Eu am cumparat masina la 85k km, iar la revizia de 90k km am bagat uleiul asta: http://www.subarumotors.ro/noutati/230-subaru-motul-parteneri-oficiali-ai-performantei-prezinta-noul-ulei-subaru-by-motul-5w-30.html
Daca nu ma insel, pe la inceputul verii am aflat de el si am zis sa-l incerc. Pretul la reprezentanta in Cluj, in jur de 55 lei/L.
Dupa 10k km nu pare sa fie nici un fel de consum de ulei, absolut nici o problema cu DPF, nici nu am stiut ca-l am :)), iar regimul in care merge masina cel mai des este de oras, in proportie de 70% as zice. De cele mai multe ori ma vad nevoit sa opresc motorul inainte de a fi stins ledul de temperatura.
Cu uleiul care l-am avut inainte de schimb (nu stiu ce marca a fost) am avut o singura problema cu DPF, in sensul ca dupa 2 saptamani de oras, fara nici o iesire, s-a aprins becul de la DPF. La revizia de 90k km aveam 339 de regenerari si 37% grad de colmatare, asta asa ca fapt divers.
Am uitat...Subaru Forester Diesel, an 2008.
-
Acelasi ulei se foloseste si la SMT Bucuresti pentru reviziile periodice. In ultimii 6000Km s a consumat 600ml ulei. SMT a zis ca e NORMAL. Numai bine.
-
Este normal , ete un consum mic de ulei.
-
un articol (bun) despre full synth, limitari si recomandari:
http://autos.aol.com/article/synthetic-motor-oil/
sunt soferi cu "talpa grea" cand motorul este rece care se plang de acelasi lucru: masina incepe sa consume ulei.
mie un mecanic mi-a atras atentia inca de cand am luat masina sa incerc pe cat posibil sa nu turez motorul la peste 2500 rpm inainte sa se stinga martorul albastru.
o fi asta, o fi sansa, or fi ambele ... cert e ca nu am nici un motiv de nemultumire la cum merge motorul momentan.
edit:
ma uitam pe situl celor de la Amsoil si am observat ca nu au recomandari directe (pe site) pentru motoarele boxer diesel. nu as schimba Motul-ul pe care il folosesc acum, insa din cate am tot citit pe net si Amsoil mi se pare un producator de uleiuri bune.
-
Am gasit pe net si alte persoane care se plang de consumul de ulei la Subaru benzina sau diesel:
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/oil-consumption-75777/
http://allwheeldriveauto.com/why-does-my-subaru-use-oil/
http://www.carsguide.com.au/tools-and-advice/q-and-a/subaru_forester_oil_consumption/
http://www.uklegacy.com/forums/index.php?showtopic=107667
-
cs1811: la tine se aprinde martorul de bord cum ca nivelul uleiului a scazut?
-
Nu aduceti in discutie subaru turbo benzina. Acolo toate consuma si nu doar Subaru.
-
Martorul de bord nu s a aprins niciodata pentru ca verific nivelul de ulei frecvent si completez astfel incat sa l tin aproape de nivelul maxim. Prima data am verificat nivelul uleiului la 25000Km si am descoperit ca nivelul era la minim si atunci am completat prima data. Era inaintea reviziei de 30000Km. Atunci am completat cu 1l. Am anuntat la Subaru si au zis nici o problema. De atunci consumul e cam de 1,5l la 15000Km, intre 2 revizii.
-
Azi am verificat uleiul. Sunt aproape de 9k km de la ultima revizie, ma pregatesc de urmatoarea (32 k).
Consum close to ZERO (!!!) la fix o latime de deget mic de linia maxima.
-
buna ziua tuturor !
sunt un posesor de forester diesel , fabricat 2008, model 2009 si am cca 120k pana acum.
masina e folosita la munca, in conditii de trafic urban.
nu am avut nici o problema cu consumul de ulei, nici la primele schimburi nici la cele ulterioare.
ulei folosit : motul.
pe perioada garantiei reviziile au fost facute in constantza, la nippon dupa expirarea garantiei la speedway brasov. ff nemultumit de constantza si ff multumit de brasov.
sunt nou in randul forumistilor, asa ca va rog sa scuzati eventualele greseli sau derapaje.
as fi interesat de schimburi de pareri pe latura transmisiei/ambreiaj/turbo, evident la modelul diesel,
dar si de un manual de service. poate cineva sa ma ajute ?
multumiri anticipate
-
Salut si bine ai venit, si eu am tot un diesel si pana acum, la 33k km. merge uns.
Vezi ca ar fi mai indicat sa iti deschisi propriul thread in sectiunea Forester SH:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?board=32.0
Pune si ceva poze, afli aici cum: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=111.0
Derapaje sper sa nu ai ca sunt grave :)
-
Forester 2012 diesel. Aprox. 10000km de la revizia de 15000. Astazi am verificat si uleiul este la full. Presupun ca nu a fost peste semn, prin urmare nu cred ca a consumat deloc. Conduc foarte sportiv, insa numai dupa ce ajunge la temperatura....
-
Revin pentru a readuce din nou in atentia celor interesati problema consumului de ulei.
Ca si considerente personale, am ajuns la concluzia ca masinile Forester Diesel fabricate in prima parte a anului 2010, atunci cand s-a trecut la norma EURO V au ceva probleme cu consumul de ulei.
In ceea ce ma priveste, situatia se prezinta in felul urmator:
- intre ultimile 2 revizii am completat cu ulei astfel:
1. aprox 1,1 l la 81 si ceva de mii de km
2. dupa doar 4k Km, la revizie, s-a completat cu 1 l.
Am facut a doua completare fix inainte de revizie pentru a face pe plac SMT care sustine ca asta este procedura lor de verificare a consumului de ulei.
Faceti voi calculul cam ce inseamna asta.
Momentan, SMT insista ca trebuie sa mai facem o citire de ulei dupa inca 4k km.
Cu siguranta asta va fi ultima !
Ceilati, care mai sunteti in situatia asta, cum stati?
Ce se aude la voi cu consumul de ulei?
-
Consumul meu de ulei s-a stabilizat la 1000ml la 15000Km. Am implinit 3 ani si 75000Km la bord. Nu mai conduc sportiv. Reviziile si schimbul de ulei le fac la fiecare 7500Km incepand de pe la 35000Km. De aceea nu mai completez cu ulei, nivelul fiind la jumatate. Nu am mai avut de atunci nici o problema cu motorul.
-
Multumesc pentru raspuns.
Eu nu ma voi multumi cu acest workaround !
Vom vedea !
-
Din cate stiu eu consumul de ulei nu este un capat de lume, am un prieten cu un m5 e60 care mananca cam 1l la 3000km si e normal parca, protejeaza motorul. Al meu 2l aspirat nu consuma mai mult de 100ml/10.000km. 4l bag, 4 scot aprox...
Sent from my GT-I9505
-
La diesel e ca la 1.9TDI.Risti sa ramai in pana si nu pt ca se termina motorina ci pentru se termina uleiul...;D
-
Din punctul meu de vedere, consumul de ulei nu este normal.
Mai ales ca sunt cazuri izolate.
Sunt obisnuit sa alimentez masina cu combustibil, nu cu ulei :)
Si mai intai de toate, vreau sa fie identificata cauza.
M-am saturat de raspunsuri de genul: pai sa vedem, ar putea fi de acolo, e de vina uleiul, e de vina stilul de condus, etc.
-
La diesel e ca la 1.9TDI.Risti sa ramai in pana si nu pt ca se termina motorina ci pentru se termina uleiul...;D
[Nu stiu de ce te legi tu repede de diesel...La mine nu-mi aduc aminte sa fi consumat sau sa ramin in pana de ulei ca nu ii verific nivelul decit atunci cind il schimb....Si il schimb la 8-9000 km.Si daca nu s-a aprins beculetul intre timp, inseamna ca nu a consumat...nu ????
]
-
Salut Marcelutza.
Sa stii ca la "ale noastre" nu se aprinde niciun bec !
Ajungi cu uleiul la minim si vezi asta doar daca te uiti pe joja !
Poate s-ar aprinde daca ramai cu totul fara ulei, dar nu cred ca ai vrea sa fii in situatia asta. :)
-
Forester diesel, 2008, 148.000 km la bord.
Consum de ulei am remarcat doar la ultimele doua revizii, de cand am inceput sa pun ulei MOTUL.
Inainte, am pus doar Mobil 1.
Consumul de ulei a fost sub 1 l/15.000 km (parca ceva mai mult dupa primul schimb de Motul si sub 1 l la al doilea).
La ultima revizie am revenit la Mobil 1 - sa vedem ce si cum.
Am mai prin pe cineva in service cu un Forester 2.0 benzina 2008 care se plangea de consum mare de ulei (masina are catre 200k km). Tot Motul.
Parca a schimbat si el uleiul la ultima revizie cu Mobil 1 - sunt curios sa vedem daca apare (si la el) vre-o diferenta/imbunatatire.
Am sa-i intreb pe baietii din service.
PS: In cazul meu, parca si motorul merge mai "rotund" - in special la rece de cand am revenit la Mobil 1 ESP Formula.
-
Nivel ulei verificat azi la revizie (a sasea revizie, ODO 50k km., 9000 km de la ultima revizie) a aratat un consum de cca. 300 ml. ulei (+/-)
-
Dupa indelungi "lupte", se pare ca s-a ajuns in sfarsit la o concluzie !
In urma analizei consumului de ulei, a reiesit un consum (calculat aritmetic) de aprox 2,5 l la 15000 KM.
Acest consum a fost trimis la producator si se pare ca decizia este inlocuirea short-blockului.
Astept sa se aprobe garantia si sa efectueze lucrarea.
Va tin la curent.
-
Ce ai mai facut cu inlocuirea?
-
Am verificat nivelul de ulei dupa aproape 10.000 km de la ultima revizie.
Era la minim. Nu stiu sa traduc asta in consum, dar, din cate stiu, intre minim si maxim e cca 1 l ( asta si din teorie, si din practica).
Si parca, la schimbul de ulei nu ajunge nivelul la maxim....
La revizie verificam consumul prin metoda "clasica" - vedem cat ulei "iese" si cat ulei a "intrat" ( contabiliceste intrari - iesiri ! :)).
-
Ce ai mai facut cu inlocuirea?
Am primit confirmarea pe mail ca se accepta inlocuirea de catre producator.
Astept sa vina motorul si mai vedem.
Este foarte greu sa obtii ceva informatii de la SMT !
-
Am verificat nivelul de ulei dupa aproape 10.000 km de la ultima revizie.
Era la minim. Nu stiu sa traduc asta in consum, dar, din cate stiu, intre minim si maxim e cca 1 l ( asta si din teorie, si din practica).
Si parca, la schimbul de ulei nu ajunge nivelul la maxim....
La revizie verificam consumul prin metoda "clasica" - vedem cat ulei "iese" si cat ulei a "intrat" ( contabiliceste intrari - iesiri ! :)).
Salut.
eu cred ca nu este ok deloc consumul tau !
asa am observat si eu initial ca am probleme.
din experienta mea, intre min si max este mai mult de 1 L (eu am adaugat 1,2 L si nu eram la min)
si mai ales daca era sub minim...
mi s-a spus ca metoda "diferenta dintre ce iese si ce intra" nu este corecta.
in motor mai ramane cate ceva ulei.
-
Salut. La mine consumul de ulei s-a oprit la 1000ml la 15000Km. Am renuntat la mersul sportiv. Am la bord 78000Km in 3,5 ani. De pe la 45000Km am inceput sa fac schimbul de ulei la 7500Km astfel incat nu mai completez cu ulei. Masina e in garantie si revizia o fac numai la SMT.
-
Pfffff.....de ce acceptati voi sa dati mai multi bani si mai des pe revizii.Sa nu mergeti cu masina asa cum vreti.Ca doar d aia ati dat o caruta de bani pe ea.Sa mi bag picioru de inteleg.Pai ii puneam masina in brate la propriu lu ala de e sef la SMT.
-
Subscriu la ce a spus Serban.
De altfel am mai spus asta acum ceva timp, cand ai spus prima data ca ai ales acest "workaround" cu schimbatul uleiului la 7500 km.
Desi ma repet, sunt convins ca motoarele diesel care au facut trecerea la EURO5 au aceasta problema.
Sugestia mea este sa faci si tu o fisa de consum ulei la SMT si sa insisti sa o trimita la producator.
-
O sa redeschid din nou acest subiect la SMT dar mi-au zis ca pana la 1l la 15000Km e un consum normal.
-
Insista sa se faca citirea corect, asa cum scrie in manual !
Lasi masina 5 minute, nu mai mult, si apoi faci citirea !
Daca ii lasi pe ei, o lasa peste 15 minute cica "sa se aseze uleiul" si iti va aparea un consum mai mic.
Si mai ales completeaza cu ulei ca sa vezi cat ai consumat. Nu ii lasa sa iti estimeze ei din ochi.
Completezi, pornesti, lasi 5 minute si citesti din nou.
S-ar putea sa ai o surpriza neplacuta, si acest 1L sa fie de fapt mai mult !
Eu am constat ca de fapt, adunat, a iesit un consum de peste 2,5L !
-
eu cred ca nu este ok deloc consumul tau !
asa am observat si eu initial ca am probleme.
din experienta mea, intre min si max este mai mult de 1 L (eu am adaugat 1,2 L si nu eram la min)
si mai ales daca era sub minim...
......
Azi, catarand masina pe elevator pt. schibarea EGR-ului si demontand scutul ... ce sa vezi: ULEI !
Erau prelingeri din zona baii de ulei.
Mecanicul a verificat si strans suruburile de la capacul baii de ulei ( erau putin slabite).
S-a curatat tot frumos in zona si la revizie ( peste cca. 3-4000 km) verificam again.
Daca iar sunt scurgeri, va trebui schimbata garnitura de la capacul baii de ulei ...
Prin urmare, cu proxima ocazie nu strica sa verificati si acest aspect !
PS: Am verificat uleiul si azi ( undeva catre 3000 km de la verificarea si completarea anterioara).
Nivelul uleiului pe joja era putin ... peste maxim !!
E drept ca azi am verificat dupa ce masina statuse pe loc vre-o 2 ore.
Bine, verificarea am facut-o deoarece citisem pe undeva ca in cazul blocarii supapei EGR si circularii in continuare asa, exista riscul consumului de ulei - nu am retinut exact, dar era ceva de genul ca motorul va incepe sa "arda" (si) ulei.
-
Daca motorul e rece (ziceai ceva de 2 ore dupa oprire) este normal sa fie nivelul putin peste maxim.
-
Daca motorul e rece (ziceai ceva de 2 ore dupa oprire) este normal sa fie nivelul putin peste maxim.
Este exact ca la bolnavii cronici: ajungi expert in propria boala! :D :D
-
:) Corect.
Daca vreti consultatii, va pot oferi !
Pot sa aproximez cu destul de multa acuratete cat ulei s-a consumat dupa nivelul de pe joja.
Mai stiu de asemenea ca daca reclami consum de ulei, dupa o revizie la SMT, exista 99% sanse sa constati la o citire ulterioara ca de fapt ai mai mult ulei decat ai nevoie.
Si mai stiu si altele !
Gratis ! :)
-
Nu s-a mai scris de mult in topicul asta.
Revin cu consumul de ulei intre revizii pentru Foreste (104k km): zero, pentru utilizare normala, fara turatii dese si constante peste 3500 rpm.
Ultima data cand am completat a fost 200 ml. cu cca 500 km in urma. Era dupa un drum "grabit" si urcare pe serpentine spre Transfagarasan. Dupa o revizie in care uleiul primit in galoane era calculat de SMT ca fiind sub cantitatea necesara (1.5 Gallon = 5.68 litri), ca atare pot spune ca cel putin momentan NU consuma ulei! Imi recomandasera inca de la revizie sa completez.
-
daca poti trimite un pic din uleiul ala la analiza o sa ai surprize, iti garantez.
A consumat sigur ceva, dar a fost inlocuit de motorina.
E unul din "beneficiile" regenerarii DPF la dieselurile moderne :)
-
+/- 100ml = ZERO !!!
:)
-
Salutare! Sunt nou pe forum, am un Subaru diesel cu prima inmatriculare decembrie 2010 in Germania. L-am luat cu 158000 km la bord, din Germania, cand am cerut dealer-ului din Germania inlocuirea uleiului, avand in vedere ca avusese 30k km cu ultimul schimb (LL).
Mi-a pus Mitsubishi sintetic 5w40. Dupa 15k km am avut pierderi de maxim 100 ml (am scos 5,9 litri din 6l, initial am pus 5,3 l dar am completat ulterior pana la 6 l).
In general nu merg la drum lung cu mai mult de 3000 de ture, de obicei cam 2300-2400 pe cruise control. In depasiri vede si 3500-4000 ture.
Acum am pus MOTUL 8100 X-CLEAN 5w40. Imi fac singur schimbul de ulei, ca la toate celelalte 3 masini (Matiz, Fiat Albea si Mercedes Vito 8+1).
Sa fie oare consumul de ulei despre care se vorbeste in acest topic datorat normei 5w30 care inteleg ca este mai folosita decat 5w40?
-
Cum gainile mele sa nu crape dizelu' cu schimb de ulei la 30 mii?
-
Cum gainile mele sa nu crape dizelu' cu schimb de ulei la 30 mii?
Se vede treaba ca asta al meu nu a crapat ... :)
Nu consuma nici ulei, iar consumul de motorina mixt e de 6,4 ca la carte, cred ca am avut noroc ca nu i-a daunat ultimul schimb, cel de 30 de mii din Germania. In cartea cu reviziile, toate celelalte schimburi au fost facute la 15 - 17 mii km.
Nu as tine un ulei in motor mai mult de 15 - 20 de mii.
Dar cred ca un ulei mai subtire e "papat" mai repede, mai ales daca se merge la turatii mari ...
Vad ca se vorbeste foarte mult aici pe forum de MOTUL 8100 Excess 5w30.
Nu prea am gasit mentiuni despre MOTUL 8100 x-clean 5w40, ACEA C3, MB 229.51, VW 505 01, GM-OPEL dexos2 ...
Ar fi un sintetic ptr masini cu DPF ....