Subaru club Romania
Tehnic => Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru => Topic started by: andea79 on November 22, 2012, 23:07:40 PM
-
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
-
Se monteaza in Bucuresti la serviceul Caprita.
Au experienta.
Poti incerca si la Autotehnica sau service Univers sa le monteze cred ca si ei se descurca avand atelier de prelucrari si lucrand mult motorsport.
-
La un motor de subaru daca te apuci si ii pui camasi,il poti face si la nasa o sa iasa cel mai mare kkt!!!
Camasile la motoarele de subaru sunt incastrate in blocul de aluminiu....mare grija!
-
Nu poate orice fraier sa faca un motor de Subaru. NASA ... nu avem noi ce e acolo sigur ar fi de bine!
O sa monteze piesele cele mai bune si o sa aibe mari sanse de o surpriza sau cu noroc e de bine.
Camasile intradevar se monteaza special, se preseaza in medii controlate, iar forma de pe interior e importanta altfel...
Pe lista montatorilor este si Autotehnica care au montat in Bucuresti un set pentru noi. Ei au executat si camasile. Se pricep la motorsport. http://www.facebook.com/photo.php?v=2478426740408&set=vb.175835892435974&type=3
-
camasile la subaru nu sunt presate!! blocul este turnat in jurul camasilor!!!!
-
Normal ca asa vine de serie dar cand se monteaza altele nu poti sa torni blocul sau nu pe tot.
La camasile de serie o sa vedeti ca in partea de sus a cilindrului cativa mm sunt nemetalici din Al.
Asa arata la mine: (http://img593.imageshack.us/img593/4011/20120908174353.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/20120908174353.jpg/)
-
L ai facut in ro?!?
-
Bineinteles, doar ca am importat camasile brute, mai mult de atat la presare am lucrat personal.
Mai multe despre masina mea gasesti aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=250.0
-
stiu ca e un thread antic, dar daca tot eu l-am deschis sa il si inchid :)
(apare pe statistici ca fiind vizitat si ma oftica si pe mine cand mai gasesc cate un thread interesant pe net la care lipseste tocmai finalizarea )
am montat camasile acum cativa ani aici https://www.comautoprest.ro/ (cu rezultate super ok zic eu, s-au lasat un pic dupa mai mult de 50k km, apoi am facut plan si back in business again)
tot acolo au avut montate camasi si userii Ratzalaru si Skinner de asemenea multumiti ...
-
Si acum intrebare de baraj: Ce e de preferat? Camasi sau conversie la closed deck?
Si ce preferinte are fiecare si de ce?
-
greu de ales :)
nu suna rau deloc closed deck-ul doar ca cine sa il faca in Romania ? am gasit la un moment dat la o firma din Germania si la una din Bulgaria de vanzare "placile" respective pentru transformarea la closed deck dar montajul lor este la fel de tricky cu cel al camasilor doar ca si mai putin experienta in domeniu la ateliere de la noi ... deci raman variantele cu trimis bloc sau cumparat bloc closed deck la preturi de preturi :)
la camasi a costat (la vremea respectiva) 1200lei montajul + ~500$ camasile din US
-
greu de ales :)
Closed deck nu afecteaza racirea blocului?
-
asa se zvoneste :) ... acum depinde clar cum sunt facute gaurile alea de comunicare cu chiuloasele, oricum aceeasi poveste este si la camasi - si ele fac acelasi lucru daca nu sunt decupate pe zona aia
in acelasi timp closed deck-ul ar trebui sa intareasca mai bine blocul, sa-l faca sa reziste si la fortele de torsiune ...
camasi se monteaza pe ej-uri de multi ani, transformare la closed deck se face numai de cativa ani - mai da si cu virgula cateodata - deci greu de ales :)
-
Ok, si ultima...
Are rost sa bagi camasi intr-un EJ205, sau e autoflagelare si iesi mai bine cu un EJ207 semi pe care-l lasi ca la a sa mama?
-
depinde de ce target ai :)
camasile/blocul oem ej207 rezista clar mai bine decat cele de pe ej257 dar si pe ej207 se monteaza camasi de la un nivel incolo deci ce sa ma zici ... iar intre un ej207 cu camasi si un ej205 cu camasi nu stiu daca mai raman diferente ...
dar pentru un target sa zicem ok pentru ej207 as alege ej207 nu ej205 cu camasi pentru ca exista niste riscuri la urma urmei la montajul camasilor plus faptul ca mai devreme sau mai tarziu tot se vor lasa un pic dar destul cat sa trebuiasca sa desfaci motorul pentru plan la bloc ... desi bineinteles ca un ej205 cu camasi rezista la mai mult decat un ej207 stock :) :)
-
Target rezervat, sa zic ~350 la arbore.
E o problema de formula optima pana la urma. Ori masina completa de piese, ori doar transmisia si motor separat, ori doar transmisia si camasi pe cel din acte.
Oricum, am inteles ideea ta, Pejo 207 pentru ce vreau eu ;)
Edit: totusi... alt motor, munca de o zi la urma urmei, e super plictisitor... ^-^
-
Mie mi se pare SF racirea la closed deck prin gaurile alea minuscule :o
...target de 700+ cu interval de rebuild la 1k
-
la 700+ :) iti recomand ej257 cu camasi si stroker de 2.7 :)
ca la urma urmei .. daca pui camasi .. ce tii 2.0 , 2.2 sau 2.5 sau 2.7 ... macar stii o treaba :) :)
-
Asa o sa fac ;D
-
Din ce vad, 2.7 e cu alt arbore, cu cursa marita. Ca urmare, 2.0 e polizor, 2.7 e tdi (sau asa ar trebui).
2.0 ftw ;)
-
cu interne echilibrate cum trebuie poti face si polizor tdi :)
-
De obicei closed deck am observat ca s-a pus pe masini care au in plus*: radiator racire servo, radiator racire ulei, radiator apa mai mare si capac presiune marita, intercooler water spray, hood scoop marit, bara fata diferita sau lipsa proiectoare ce in final duc la mai mult aer in compartimentul motor sau prin radiator si cine mai stie ce alte mici chestii care influenteaza 1% racirea totala a motorului, dar adunate poate dau ceva suficient de bun. *comparatie vs. WRX break
Muttley, la ej205 parerea mea este ca iti ajung interne forjate pentru ce target ai tu acolo. Sa treci la camasi cred ca nu este necesar.
Si un important P.S.: Pentru cateva secunde de talpa prin Brasov, toate cele enumerate mai sus sunt inutile. Daca mai bagi ocazional un Prejmer, o Adancata, o Transalpina inchisa in regim de competitie atunci poate ca da.
-
din punctul meu de vedere radiatoarele apa&ulei sunt subintelese inainte de camasi sau closed deck ... chiar de la un stage 1 le-as pune primul lucru ....
-
daca esti suficient de crazy poti sa faci 350 si pe internele stock de wrx... o sa pierzi ceva km la fiabilitate :D ;D
-
Plictiseala de iarna...
Vad ca in state e foarte raspandita moda "hybrid", adica shortblock de 2.5 cu chiulase de 2.0 non-AVCS.
Citesc de cateva zile varii topicuri si nu vad decat probleme si batai de cap, in special cu raportul de comprimare (logic) si cu limitarile chiulasei de EJ205.
Raportul de comprimare se poate ajusta din pistoane si garnituri, chiulasa trebuie (cumva) portata pe camera de ardere si pe admisii, ceea ce la noi e riscant.
Ce nu vad nicaieri e altceva... de ce hibrid???
De ce n-ai lua un EJ257 cu totul (inclusiv chiulase) si sa-l pui in locul EJ205-ului. Singura explicatie la care ma pot gandi e pretul, comoditatea, treburi de genu'. Adica iei un shortblock nou (https://www.rallysportdirect.com/part/short-blocks/10103ac030-subaru-oem-sti-short-block#reviews), pui chiulasele pe care le ai deja, toate se potrivesc, rezolvi cu tune-ul si aia e.
Intreb altfel... ce ar da rezultate mai bune, un hibrid 2.5 cu chiulase de 2.0 sau un longblock 2.5 cu AVCS anulat (cumva, inca n-am aprofundat)...?
Fara sa intram in alte detalii, gen turbo, interne, axe.
Sa mai aberez putin despre cum vad in clipa asta viitorul troacai. Acum o vad cu 2.5. Si nu stiu daca sa iau o masina intreaga pentru 6MT si motor intreg sau sa iau separat transmisa, un shortblock nou si restul maruntaielor. Nu ma prind care varianta e mai rentabila financiar si nici care e mai eficienta. Intrebarea bolduita mai sus e despre eficienta.
andea, malakay, va rog.
-
cei care renunta la avcs pp ca renunta pt. ca nu il pot controla - nu au ecu/instalatie care sa stie sa il controleze - pt. ca altfel avcs-ul aduce doar beneficii prin modificarea compresiei dinamice...
pe de alta parte se zice ca chiuloasele de 2.0 au flow mai bun decat cele de 2.5 si probabil de asta sunt alese sau poate doar financiar...
totul depinde de ce planuri ai...
-
AVCS face numai bine, dar tu banuiesc ca nu il vrei pentru ca iti trebuie ECU, cablaje, eventual drive-by-wire...
-
Parca a fost vereics de Japonia si XT tot de Japonia EJ205 cu AVCS, inclusiv bugeye spre sfarsit de serie. Ia vezi prin UK.
-
Nu vreau AVCS din motivele zise de Pfaizzzer (suficiente de altfel) si din dorinta foarte puternica de-a pastra-o cat mai simpla posibil.
Banuiam ca-n directia asta o veti lua :)
-
Pai ecu pe 16 biti a lui Muttley, stie?
Cablaj?
-
Si atunci de ce mai intrebi daca e mai bine cu sau fara AVCS, ca performante?
E clar ca e mai bine.
-
Si bolduisem intrebarea, fix ca sa fie clar...
Andea, malakay, altcineva, AVCS fara fbw exista? Sa nu fiu chiar incapatanat...
Andea, vorba ta, depinde de planuri. Daca iau o masina intreaga, poate-i dau o sansa si distributiei variabile. Daca se lasa cu shortblock, n-am de ales.
Hai ca e cat de cat clar. Sunt 3 posibilitati
Shortblock - chiulase de 2.0
Longblock - chiulase de 2.5, ca e pacat de AVCS
Longblock - schimbate chiulasele, aruncate cu tot cu AVCS.
Mersi!
-
Ma insel eu sau asta e motorul despre care vorbea Mihai, 2.0 cu AVCS?
https://imgur.com/ouVDGMD
-
Ala pare a fi, ca-i capacul de distributie umflat ca buboiu'.
-
JDM Impreza WRX din 2001.
Vreo 900 de euro plus transport din Tara Soarelui Rasare plus taxe.
-
Si bolduisem intrebarea, fix ca sa fie clar...
Andea, malakay, altcineva, AVCS fara fbw exista? Sa nu fiu chiar incapatanat...
Andea, vorba ta, depinde de planuri. Daca iau o masina intreaga, poate-i dau o sansa si distributiei variabile. Daca se lasa cu shortblock, n-am de ales.
Hai ca e cat de cat clar. Sunt 3 posibilitati
Shortblock - chiulase de 2.0
Longblock - chiulase de 2.5, ca e pacat de AVCS
Longblock - schimbate chiulasele, aruncate cu tot cu AVCS.
Mersi!
eu ma refeream la planuri ca nu imi este clar ce urmaresti: ai o anumita tinta de putere sau doar fiabilitate sau ...
eu sunt fan 2.5 (se stie :) ) dar fiabilitatea lui in configuratie stock este sub 2.0 stock ... oricum niciunul nu tine forever iar de la nivelul de la care ambele au nevoie de modificari evident 2.5 are 25% capacitate cilindrica in plus :)
-
Mai vedem ce urmaresc ;)
Voiam sa-mi fac o idee despre chiulasele alea, si am cam reusit. Alegerea lor e mai mult o consecinta a căii alese (motor din piese sau motor de-a gata), nu neaparat dupa criteriul "care e mai eficienta?".
Mersi tuturor!
-
au fost mai multe motoare 2.0 cu 16bit care sa aiba avcs fara dbw. acum sincer nu stiu foarte bine legat de wrx, pt ca stiu sigur ca bugeye 205 edm nu a avut avcs, dar numai tin minte daca blobul 205 edm a avut sau nu avcs. ( hawkul a avut sigur avcs dar deja e 32bit ) la sf zilei, sunt mai multi baieti care vand doar firele din instalatia electrica, care le poti adauga la instalatia de 205 ca sa ai harnessul electric "in place" pt avcs ca sa zic asa, acum sincer depinde si ce motor vrei sa pui sau ce vrei sa faci, in orice directie o iei daca vrei avcs cred ca iti va trebui alt ecu,deci cred ca ai iesii mai ok daca cauti un pachet motor/transmisie/ecu etc... daca e sa fie calea cheap and cheerful, cred ca cel mai ok ar fii motorul 205 desfacut, schimbate pistoane, cuzineti, biele, si vazut daca se pot pune pe chiuloasele tale axe + role avcs de la un sti edm 16bit