Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: TONI on December 06, 2012, 21:33:43 PM

Title: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: TONI on December 06, 2012, 21:33:43 PM
Bine v-am gasit.
Intentionam sa achizitionam un Subaru -inca nu e fixat modelul - ori noul XV ori Legacy ori Outback cu motorul diesel boxer.
Am tot citit sincer ma doare capul .
Am si condus un Outback este SUPER.
Vreau sa stiu cum porneste iarna cand este ger afara -foarte foarte frig daca sant probleme de genul acesta -sau altele.
Cat sant de fiabile ???
Servisarea -costuri etc.

Multumesc anticipat
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: MihaiFlorescu on December 06, 2012, 21:43:14 PM
Mutat in sectiunea potrivita. Bun venit!
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Adi-Canada on December 06, 2012, 22:06:21 PM
Bine ai venit
Cred ca` despre pornirea la rece as putea sa` iti spun cate ceva, desi nu sant eu chiar in masura`  100% deoarece  am  avut numai benzinare.  Legacy-ul pe care l-am avut mi-a pornit si la   -45 Gr.C  + factorul vant care scadea temperature reala`  la -55 Gr.C, singura diferenta` fata`  de  vara`  fiind ca` demarreurul rotea de vreo 3 ori in plus motorul inainte de a-l porni.  Nu am vazut aici niciodata`  un Subaru furand current de la alta`  masina`,  impins , tractat sau ridicat cu platforma .  Cred ca` daca` ai un motor bine intretinut si o baterie noua` si puternica`  , nu o sa` puna` probleme de pornire niciodata` , chiar daca`  este  diesel, mai ales ca`  in Romania temperaturile sant mult mai blande decat aici, unde e iarna`  5-6 luni/an  si temp.  stau toata` iarna sub  -20 Gr.C.
Iti doresc  succes in alegere.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Stefan on December 07, 2012, 11:32:34 AM
sal. legacy-ul este destul de pretentios in ceea ce priveste drumurile pe care le ataci, garda la sol destul de joasa, dar in ceea ce priveste pornirea iarna nu am avut nici o problema. daca nu mergeam cu masina cel putin la doua zile o porneam si o lasam sa mearga cam 20 min pana se incalzea un pic. numai bine
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Starty on December 07, 2012, 13:39:47 PM
Iarna trecuta la mine la casa s-a ajuns la superba temperatura de -28 grade si masina a pornit fara nici o problema. Problema este ca pana se incalzeste ii plangi de mila, nici tractoru nu face asa urat la temperatura aia. Dupa cam 5 min totul ajunge la normal. Dar repet asta se intampla la -28 de grade... in rest pana in -17-18 grade nu ai treaba.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: amidamaru on December 08, 2012, 19:26:06 PM
Iarna trecuta la mine la casa s-a ajuns la superba temperatura de -28 grade si masina a pornit fara nici o problema. Problema este ca pana se incalzeste ii plangi de mila, nici tractoru nu face asa urat la temperatura aia. Dupa cam 5 min totul ajunge la normal. Dar repet asta se intampla la -28 de grade... in rest pana in -17-18 grade nu ai treaba.

Vorbim totusi de temperaturi de -28C, -17C. Arata-mi un diesel care se comporta altfel si nu "tacane" ca tractorasul. Tine de principiul de functionare al motorului pe motorina, parametrii combustibilului si alte variabile.

Chiar si asa pleaca pe toate 4 picioarele :)

Oricum, singura data cand senzatia a fost foarte apropiata de benzina am consemnat-o personal in DE unde a folosit un anumit tip de motorina aditivata pentru iarna, dar deja vorbim de alte aspecte.

Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on December 09, 2012, 04:10:53 AM
Daca nu ai luat inca masina eu zic sa te gandesti bine daca vrei sau nu diesel de la Subaru. Sunt fanul acestei marci insa parca nu au testat destul.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: amidamaru on December 09, 2012, 10:46:19 AM
Daca nu ai luat inca masina eu zic sa te gandesti bine daca vrei sau nu diesel de la Subaru. Sunt fanul acestei marci insa parca nu au testat destul.

Nu stiu ce sa spun de aceasta afirmatie. Eu iti vorbesc din experienta. Am 60000 si nu am schimbat decat discurile si placutele pe fata.

Am tot felul de treburi cu aceasta masina mai mult sau mai putin oficiale. Parerea mea este ca totul tine de cum o formezi. Eu merg foarte mult afara ceea ce se simte. O las sa se incalzeasca corespunzator si pe urma din 4100 rpm nu iese.

Ca si consum am acum 6.0 / 100 km mixt, este posibil sa mai creasca din cauza gumelor de iarna, iar in oras(unde nu prea merg de fapt foarte mult) cred ca consuma undeva la 9.6 - 10. Iarna trecuta, cu toti mormolocii de pe sosea in conditii de panica maxima si zapada pa jos, am avut si 12 dar doar in coloana bara la bara.  

Masina consuma asa - blana maxima pe Cheia in urcare , conditii ideale de mers, adica soare, 21 Celsius, gume incalzite, motorina buna, 9.2 l /100 km.

Ideea este ca daca mergi batraneste cu ea consuma mai mult. ii place zona de 3300-4000 rpm, este masina de nerv cu un cuplu de neam prost, parca construita pentru curbe si nu de autostrada.

Autostrada - merge 210 kmh, maxim, pt ca este limitata oficial(ar merge undeva pana la 233-234 defapt). XV-ul merge 205. Am facut acest test in direct prin depasirea unui XV catre mare intr-o seara.

Tinuta de drum este impecabila la aceasta viteza, suiera turbina de iti da fiori si "bestia" se lipeste de sosea.
 
Pentru cei de la autoritatile superioare ce citesc acest post eventual tin sa precizez ca aveam trasat culoar liber.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on December 09, 2012, 10:51:35 AM
Nu crezi ca exagerezi cand vorbesti de bestie facand referire la un motor de 2.0d?
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: amidamaru on December 09, 2012, 11:04:22 AM
Nu crezi ca exagerezi cand vorbesti de bestie facand referire la un motor de 2.0d?

:)....ahh, acum am vazut, ai un STI. In cazul acesta este oarecum normal sa consideri ca exagerez. Voi incerca sa modific postul corespunzator ;)
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: stefanbv on December 09, 2012, 11:32:44 AM
Fiecare cu „ bestia ” lui...  :D
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: rzw75 on December 09, 2012, 12:00:29 PM
Nu crezi ca exagerezi cand vorbesti de bestie facand referire la un motor de 2.0d?

a pus ghilimele... relax... si ce daca vrea sa-i zica bestie? poate sa-i zica cum vrea el... e masina lui, nu? eu ii zic black beast la a mea? am voie?
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: celalalt on December 09, 2012, 13:16:24 PM
Eu ii spun catea...si gheghe la fel.... ;D
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on December 09, 2012, 20:19:56 PM
Masinile sunt foarte bune in principiu insa nu tot timpul partea de filtru de particule este in regula la ele, iar faptul ca masina este forjata la drum o ajuta sa nu aibe probleme.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Starty on December 10, 2012, 09:17:54 AM
Aici sunt de acord cu sebastian, masina pierde de multe ori din cauza acelui filtru de particule si din pacate inca nu exista o varianta ieftina de a scapa de el.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Foreste on December 10, 2012, 09:19:43 AM
- haba haba haba!

Toni, in cazul in care mai treci pe aici sa vezi ce s-a raspuns la postul deschis de tine, trecand peste off-topicul de mai devreme, tin mortis sa iti confirm fiabilitatea, e adevarat, in ceea ce ma priveste in doar 30k km. si nu stiu cat de relevant este asta. Si eu urmaresc atent problemele raportate despre motorul boxer diesel si ma bucur sa constat ca la o utilizare corespunzatoare, nu ai probleme cu el. Urmaresc Forestere si Autbece cu pana la 120k. momentan si sunt in perfecta stare  de  functionare, fara nimic serios de semnalat.


Pornirea iarna
Momentan, ca dealtfel si in toata iarna trecuta, Foreste pleaca la sfert. Daca nu o facea, nu aveam cum sa il pornesc de la distanta si, crede-ma ca NU imi convine sa tremur pe langa el pana se incalzeste. Il pornesc din casa cu cca 5 min. inainte sa cobor. In total ii ia cam 8-10 min pana se stinge ledu' albastru, ceea ce inseamna 50 grade Celsius. La 89 grade ajunge in cam 12-15 min. dar deja sunt in mers si procesul de incalzire se accelereaza. Asta la cat de reci sunt iernile noastre. Probabil ca la temperaturi sub 20 grade, ia cateva minute in plus.

Costurile de servisare
Tocmai au scazut de vreo doo revizii incoace. Am invatat sa schimb filtrele de aer si habitaclu, pe care le schimb la 5k km., iar ulei pun Motul 8100 Eco-clean C2 5W30 cumparat de la importatorul autorizat (il gasesti aici pe forum la sectiunea firme partenere). Daca nu ar fi fost filtrul de Diesel, scadeam sub 800 RON, insa  ma incapatanez sa il schimb si pe ala la fiecare revizie.
Revizia in sine o fac la cca 9-10k km.

Alte costuri
Momentan: apa, paie si bataie! ... coafura rezista!
Ah! mai dau din cand in cand cu ceara. 35 RON cutia! :)


LE:
Joi se anunta in Bucuresti temperaturi de minus 20 grade Celsius. Avand in vedere ca va trebui sa plec de acasa pe la 7 dimineata, cand va fi cu siguranta frig, sper sa tin minte si sa revin cu info despre cum porneste si ce timpi de incalzire o sa aiba boxeru' meu diesel.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Aldos on December 14, 2012, 12:57:53 PM
Salutare.

Avand in vedere ca in dimineata asta au fost -16 grade, pot sa dau unfeed-back referitor la pornirea Foresterului diesel:

A pornit fara probleme !
Nu a facut chiar ca un tractor, dar a fost putin mai zgomotos.
De incalzit insa, a durat ceva ! A functionat in jur de 10 min la ralanti iar becu albastru s-a stins dupa aprox o jumatate de ora si 10 km parcursi.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Foreste on December 14, 2012, 17:19:27 PM
Cum ziceam, revin cu detalii:
la ora 7.20 am, temperatura anuntata era intr-adevar de -16 grade.
in masina -7 grade, iar masina este parcata langa bloc, sub un balcon (nu stiu exact temperatura in zona aia, insa este evident mai mare decat prognoza meteo, mai ales ca e geam masiv - vitrina magazin - incalzit).
am pornit remote motorul si am ajuns la masina in 12 minute si am plecat dupa vreo 2-3 minute.
in 25 de minute s-a stins becul albastru (50 grade) si in mai bine de 35 minute a ajuns la temperatura normala (89 grade).
caldura incepuse sa se simta deja cand am plecat (dupa 15 min.)
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Art on December 15, 2012, 16:36:08 PM
Salut baieti !
Sunt nou pe aici si am o intrebare la voi, in cazul in care s-a mai confruntat cineva cu o problema ca asta si anume: am un Forester 2.0 D si la pornirea la rece mai nou ( pe langa zgomotul lui cunoscut) se aude o bataie f puternica si trepideaza toata masina timp de 3-4 minute in rest masina se comporta ok. Stie cineva ce poate avea...?
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: amidamaru on December 15, 2012, 17:40:06 PM
Salut baieti !
Sunt nou pe aici si am o intrebare la voi, in cazul in care s-a mai confruntat cineva cu o problema ca asta si anume: am un Forester 2.0 D si la pornirea la rece mai nou ( pe langa zgomotul lui cunoscut) se aude o bataie f puternica si trepideaza toata masina timp de 3-4 minute in rest masina se comporta ok. Stie cineva ce poate avea...?


Hola,

Primul pas. Schimba motorina cu ceva de gen alpine diesel sau ceva asemantor de bun.

Vezi daca face la fel. Daca da, incercam sa te mai ajutam si cu alte opinii. :)
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on December 16, 2012, 16:23:23 PM
Nu e de bine, mergi la service si arata problema . Lasa masina acolo peste noapte apoi o pornesti cu ei de fata.
Nu e normal si e foarte periculos, asa poate se remediaza ieftin.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Art on December 16, 2012, 17:56:08 PM


        Am facut plinul cu Evo Diesel de la Mol si se comporta identic... :(
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on December 16, 2012, 20:21:42 PM
Apeleaza la service cat mai ai timp nu mai face teste pt ca e pe buzunarul tau presupun.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Foreste on December 19, 2012, 08:19:04 AM
In dimineata asta, la -4 grade Celsius (reale, afisate de masina), becul albastru s-a stins in 17 min. (50 grade), din care vreo 11 min. pe loc.
De pornit a pornit ca de obicei, la sfert.
Just 4 the record! :)
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Aldos on January 09, 2013, 08:52:32 AM
Dimineata, -13 grade: pornire impecabila.
Becul s-a stins dupa aprox 20 minute, din care cam 5 min pe loc.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Solon on January 09, 2013, 13:42:20 PM
La mine, pana ajung la servici nici nu se stinge becul. E adevarat, nu e mare distanta pana acolo. Cat e aprins becul, merg usor. Apoi mai acceleram si noi nitel,nu?
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Pateo on January 09, 2013, 19:25:59 PM
Salut
Ma bag si eu in seama
Masina porneste ceva mai greu si e mai zgomotoasa pana incepe sa bage caldura (cam 10 minute), dar e firesc.
De revelion la Harghita au fost constant -10C pana la -20C, poate si ziua si a pornit din prima chiar si dupa 2 zile de repaos
O mica pb am avut dupa ce am condus 1 h in ambuteiaj (de la Nistoresti la Comarnic) imi parea ca motorul e mai zgomotos pe la 1700 ture si parca mirosea ambreiajul, dar pana am ajuns la Brasov ocolind pe Cheia zgomotul a disparut.
Am o intrebare, si va rog sa nu o considerati stupida: Care bec?
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Solon on January 09, 2013, 20:33:29 PM
Ce Forester ai? Parca in 2011 a aparut alta plansa de bord care are indicator-ac- pt temp. apei. La cel pana in 2011 este un bec albastru care iti spune ca motorul e rece. Apoi dupa ce se stinge se considera ca motorul a ajuns la temperatura optima de functionare.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Pateo on January 09, 2013, 20:58:08 PM
Final 2011
M-am linistit :)
Oricum temp motorului nu a ajuns la mijlocul grilei niciodata in aceasta iarna
De abia daca se misca 2-3 liniute in 30 minute
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: celalalt on January 09, 2013, 22:50:25 PM
Dacia style...carton in fata radiatorului ati incercat domnii?
Title: Răspuns: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: sebastian on January 09, 2013, 23:02:58 PM
Final 2011
M-am linistit :)
Oricum temp motorului nu a ajuns la mijlocul grilei niciodata in aceasta iarna
De abia daca se misca 2-3 liniute in 30 minute

Dupa ce ai mers 3-4 minute poti creste ritmul de accelerare treptat. la stilul tau de condus functioneaza cu temp de ardere prea mica in cilindru, mareste putin sarcina si se incalzeste.
Nu forta la rece dar putin mai mult nu ii strica si mai ales filtrului de particule. Putem ajuta asta cu incalzirea f putin si din soft.
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Pateo on January 09, 2013, 23:56:02 PM
Dacia style...carton in fata radiatorului ati incercat domnii?


Daca ii pun carton in nas nu mai vad nimic ;D
Crezi ca pot merge numai dupa GPS?
Title: Răspuns: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Pateo on January 09, 2013, 23:58:10 PM
Final 2011
M-am linistit :)
Oricum temp motorului nu a ajuns la mijlocul grilei niciodata in aceasta iarna
De abia daca se misca 2-3 liniute in 30 minute

Dupa ce ai mers 3-4 minute poti creste ritmul de accelerare treptat. la stilul tau de condus functioneaza cu temp de ardere prea mica in cilindru, mareste putin sarcina si se incalzeste.
Nu forta la rece dar putin mai mult nu ii strica si mai ales filtrului de particule. Putem ajuta asta cu incalzirea f putin si din soft.
Ok incerc sa o fortez un pic, desi e cam greu la ora 9 dim prin traficul asta
Multumesc
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: celalalt on January 10, 2013, 00:17:56 AM
Dacia style...carton in fata radiatorului ati incercat domnii?


Daca ii pun carton in nas nu mai vad nimic ;D
Crezi ca pot merge numai dupa GPS?
Ala din nas nu e radiator...
Mai jos putin...acolo pe unde se raceste apa doar...
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: Aldos on January 10, 2013, 10:16:33 AM
Eu nu prea o menajez nici cat este becul aprins.
Nu accelerez foarte agresiv, dar daca am de facut o depasire rapida, nu ma prea sfiesc.
Incerc totusi sa nu schimb peste 3000 RPM, si sa nu ajung prea repede la ele :)
Title: Răspuns: PORNIRE MOTOR BOXER DIESEL IARNA
Post by: chmitu on August 29, 2013, 18:03:12 PM
Daca nu ai luat inca masina eu zic sa te gandesti bine daca vrei sau nu diesel de la Subaru. Sunt fanul acestei marci insa parca nu au testat destul.

Nu stiu ce sa spun de aceasta afirmatie. Eu iti vorbesc din experienta. Am 60000 si nu am schimbat decat discurile si placutele pe fata.

Am tot felul de treburi cu aceasta masina mai mult sau mai putin oficiale. Parerea mea este ca totul tine de cum o formezi. Eu merg foarte mult afara ceea ce se simte. O las sa se incalzeasca corespunzator si pe urma din 4100 rpm nu iese.

Ca si consum am acum 6.0 / 100 km mixt, este posibil sa mai creasca din cauza gumelor de iarna, iar in oras(unde nu prea merg de fapt foarte mult) cred ca consuma undeva la 9.6 - 10. Iarna trecuta, cu toti mormolocii de pe sosea in conditii de panica maxima si zapada pa jos, am avut si 12 dar doar in coloana bara la bara.  

Masina consuma asa - blana maxima pe Cheia in urcare , conditii ideale de mers, adica soare, 21 Celsius, gume incalzite, motorina buna, 9.2 l /100 km.

Ideea este ca daca mergi batraneste cu ea consuma mai mult. ii place zona de 3300-4000 rpm, este masina de nerv cu un cuplu de neam prost, parca construita pentru curbe si nu de autostrada.

Autostrada - merge 210 kmh, maxim, pt ca este limitata oficial(ar merge undeva pana la 233-234 defapt). XV-ul merge 205. Am facut acest test in direct prin depasirea unui XV catre mare intr-o seara.

Tinuta de drum este impecabila la aceasta viteza, suiera turbina de iti da fiori si "bestia" se lipeste de sosea.
 
Pentru cei de la autoritatile superioare ce citesc acest post eventual tin sa precizez ca aveam trasat culoar liber.


Salut,

Am un XV cu Motor diesel. Confirm consumul extraurban la 7L/100km, si urban la 8.5L/100km.
Din pacate nu poate decat 195km/h, ceea ce ma face foarte trist...  :(