Subaru club Romania
Diverse => Versus => Topic started by: Foreste on February 17, 2013, 15:26:18 PM
-
Dupa discutia cu Elvis de la SMT Garantii, am decis sa ma documentez mai mult in ceea ce inseamna upgrade de frane.
Dintre cei care au schimbat franele stock cu ceva AM, e si cineva care a pus EBC (discuri + placute)? Cum se simte diferenta la drum?
Altceva mai bun?
Din ceea ce am discutat, pentru un upgrade cu intentia de uz zilnic normal, sunt recomandate placutele Greenstuff ( < 200CP ai motorului).
Este de la sine inteles faptul ca garantia pentru aceste echipamente nu va mai fi inclusa in cea a masinii. Pentru cei care au inca masina in garantie este o decizie destul de grea! Sau nu!... Intrebarea este: MERITA sa pierzi garantia? M-ar interesa mai mult parerile celor care au / au avut garantie in Romania.
Parerea mea este ca la dimensiunea masinii (Forester SH), franele actuale sunt putin subdimensionate.
-
Eu nu as face nici o modificare pe toata durata garantiei.
Garantia este foarte importanta in conceptia mea.
-
+1!
-
Adica daca iti pui alte discuri si placute pierzi garantia?Eu nu am avut aceasta problema in garantie.....
-
Adica daca iti pui alte discuri si placute pierzi garantia?Eu nu am avut aceasta problema in garantie.....
Exact asta a zis si omu' lor: pierzi garantia pieselor schimbate, adica a discurilor propriu-zise. Placutele sunt consumabile anyway.
Asadar, nu ar prea fi nimic important de pierdut, poate doar de castigat. Daca am avea si alte opinii argumentate, ar fi exact ce trebuie!
Si dupa cum zice si The Other One, s-a mai intamplat si in trecut.
So, schimbam cu EBC ? Sau e ceva mai bun pentru un mic plus de franare fata de stock ?
Ma uitam la ei pe site si am gasit recomandarea pentru Forester SH:
Front - EBC Standard Discs (D972) + Greenstuff Pad (DP21661)
Back - EBC Standard Discs (D1509) + Greenstuff Pad (DP21584)
Pret total fara transport: 258 Lire
-
ebc sunt gunoaie. uita-te la altceva
-
ebc sunt gunoaie. uita-te la altceva
Pai zi incotro sa ne uitam!? asta e si ideea: "VS"
edit: Ideea mea este sa modific momentan 2 chestii: 1) discuri+placute si 2) bucsaraie POWERFLEX.
Stiu... asa incepe totul, cu mici modificari fata de stock!!! :)
-
dba, ap racing, brembo, endless, stoptech, alcon
-
edit: m-am uitat la dba pe site si nu au nici o treaba cu Romanica. Au magazin in Bulgaria, insa nimic in Ro. :)
http://www.dba.com.au/wp-content/uploads/2012/01/4X4T2T3_CATALOGUE_29JUN2011_DOWNLOAD.pdf
-
DBA = Disc Brakes Australia. In combinatie cu placute stoptech (made in USA) la mine e foarte bine dupa ce se incalzesc putin. Cand am coborat de la Paltinis nici nu s-au incalzit. Ceea ce inseamna ca forta de franare (corect spus este frictiunea dintre placuta si disc) creste pe masura ce franele se incalzesc, in comparatie cu cele stock, care incep sa franeze din ce in ce mai prost cand se incalzesc.
-
Problema este tocmai sa franeze cand sunt reci, vor frana mai mult de 50% reci! Regimul de mers este de cca 70% oras, curse scurte.
-
Aici poti sa jonglezi din placute. Eu am ales niste placute "aggressive street & light track day". Dar discurile merg si la rece si rezista si pana la temperaturi foarte mari.
PS: Important este sa iti iei niste discuri bune ca apoi te joci cu placutele dupa cum iti place. Eu am stiut ca discurile astea DBA4000 sunt bune si pe strada si daca voi vrea sau voi ajunge candva pe un circuit.
-
cautam acum modelul de disc (T3, slot design) pentru Forester SH si nu prea reusescsa dau de asa ceva... o sa mai caut.
edit:
la http://www.motorsportworld.co.uk/ am gasit astea:
DBA4650SLR 4000 Series Grooved DBA Discs Front lei1,442.25
DBA4653SLR 4000 Series Grooved DBA Discs Rear lei1,442.25
SubTotal lei2,884.49
Delivery lei255.03
TOTAL: lei3139.52 (£615.53)
cam cat au fost ale tale?
-
260 lire doar fata cu tot cu transport (25 lire transportul), dar eu am prins lichidare de stoc la 4000 Grooved. De jumatate de an a aparut noul design T3, dar inainte de a incepe comercializarea importatorul oficial din UK (ca asa s-au recomandat cei de la clark motorsport uk) a trebuit sa scape de stocul de discuri pe care il avea atunci.
Uite ca au ceva oferta si pt forester: http://www.clarkmotorsport.co.uk/website/webshop/productsSearch.asp?searchMake=Subaru+Forester
Dar cred ca e modelul anterior, cum am eu, nu T3
-
:D :D
"I would just upgrade your brake lines to steel breaded, will give you prolonged braking power without fading, and change your pads to some good stuff. like green stuff.
Stay away from rotors, you don't race, and are just going to waste the money. if you can change the calipers, but as most said, its a waste of money YOU DON'T RACE."
-
Din pacate discurile OEM se stie ca se ovalizeaza foarte usor. Am patit-o si eu si asta doar la mers prin oras + transalpina.
-
eu mi-am pus pe FXT discuri EBC si placute redstuff...
nu sunt rele, dar nu pot sa spun ca este un upgrade in adevaratul sens al cuvantului... e mai bine decat cu stock dar eu o sa pun in curand de WRX (etrierii + discuri + placute)
-
La franele de WRX o sa se simta diferenta destul de buna si pentru ca treci de la 277mm diametrul discului la 294mm, deci suprafata de contact intre placute si discuri o sa fie mai mare, deci franare mai buna. Asta pe langa 4 pot vs 2 pot.
-
Marimea discului determina o franare mai buna,pentru ca in momentul in care creste diametrul creste si distanta la care ataca placuta fata de axul rotii.
Legat de pierderea garantiei pt piesele aduse de tine,nu prea vad cum ar putea ei sa ti garanteze o piesa pe care o aduci tu.Asta trebuie garantata de cei de la care o cumperi.Iar garantie la celelalte piese nu ai de ce sa pierzi.
-
Tocmai asta ziceam, e ok un upgrade de frane, bucse, da' sa vezi ce repede si-a adus aminte sa ma atentioneze sa nu cumva sa fac tuning ECU, pentru ca daca se afla la ei ma trece cu rosu in catastif si se duce draq garantia la toata masina!!!
-
@ Tom: uite discurile alea - http://ebcbrakes.com/product/bsd-disc/
Iustin Țînțaru (http://forum.4tuning.ro/597-4tuningdays-2009-10-12-aprilie-2009-bucuresti-romexpo/127184-frane-discuri-suspensii-turbine-firma-iustin-tintaru-4turbo.html), cel care mi le-a recomandat le da la cca 290 EUR
Tot el recomanda pentru Forester SH, placute EBC Yelowstuff la 123 EUR set complet fata + spate.
Zicea azi cineva ceva de niste meciuri cu Iustin ?
Edit:
De placutele astea ce ziceti? Cica Brembo nu face placute separat. WTF?!?
http://www.placute-frana.ro/placute-frana-BREMBO-pentru-SUBARU-FORESTER-(SH)_30815_65_.html
-
am si eu discuti 3gd + yelowstuff, sunt ok si reci dar mai ales cand se incalzesc. Dar trebuie sa te obisnuiesti cu zgomotul de tren/tramvai care opreste in statie la fiecare apasare de frana. In timp am invatat ca o degresare saptamanala ajuta la reducerea zgomotului.
Iustin este neserios, am agreat sa cumpar de la el pachet discurile + furtunase + lichid+ un set de jante originale subaru ... dupa ce mi-a luat banii pe discuri, nu mi-a mai adus furtunasele si lichidul, a inventat o poveste ca s-au pierdut jantele prin nu stiu ce curier .... in plus ca sa nu fie discutii de garantie cu discurile pentru montaj m-a bagat intr-un service langa sediul lui unde se pricep foarte bine cu ciocanul, din pacate nu am poze facute la discurile vechi care erau inca in stare utilizabila pentru multi km dar dupa ce au lucrat "meseriasii" ......
-
o sa arunc un ochi mai pe seara cand sunt liber ;)
-
salut acum m-am uitat deabea, nu stiu ce sa zic in continuare, eu totusi as recomanda dba-uri
-
La dba uri nu am inca o solutie cu P/N uri si nu gasesc pe nimeni sa imi zica ce modificari trebuiesc facute.
E ciudata situatia si nu prea ma incurajeaza sa iau o hotarare. Neavand STI sau WRX, e mai greu sa ma fac remarcat.
Vom vedea!...
Oricum, multumesc pentru deranj. ;)
-
Stiu despre ce vorbesti, Foreste. Asa am patit si eu Tribeca, cand am vrut sa-i fac un upgrade la sistemul de franare. Nu reuseam deloc sa aflu ce ar trebui sa cumpar, in materie de discuri si placute. Si m-a ajutat Tom. ;)
-
desi, m-am uitat mai bine si pentru motorizarea ta ar trebui sa fie ok, ca nu o sa le duci tu prea mult in temperatura, si daca pui o placuta buna, cu un lichid si furtune ar trebui sa fie ok, eu unu am patit sa mi se crape un set de discuri ebc pe fata dar in conditii de circuit dar totusi pe etrier stock cu placute ds2500, lichid rbf600 si furtune goodridge, parerea mea uita-te la ebc daca au un disc care sa nu fie perforat, ceva cu striatii ala este cel mai stabil design parerea mea
later edit: din astea am avut eu si mi-a crapat http://ebcbrakes.com/product/3gd-sport-rotors/
-
Eu ati recomand sa stai pe stock ,oare merita sa bagi atatia bani....
-
Daca nici in frane nu se merita sa bagi bani, mai ales cand "la dimensiunea masinii (Forester SH), franele actuale sunt putin subdimensionate" (parerea proprietarului)... Eu am simtit o schimbare majora in bine si la Tribeca si la STi, dupa upgrade-uri. Chiar daca este efect placebo, desi nu e cazul, tot se merita, pentru ca iti creste increderea si sentimentul de siguranta la volan.
-
Mai, in momentul asta m-ar tenta asa:
(in prima faza)
- placute de frana cu agresivitate (eficienta) sporita din seria celor de la HAWK HPS sau EBC Yellowstuff, la un pret estimat de cca 550 RON 2 seturi (fata-spate)
Daca dupa acest upgrade nu imi va placea, atunci si numai atunci voi trece la modificari mai consistente cum ar fi:
(in a doua faza)
- discuri slotted din seria EBC Blade Sport (http://ebcbrakes.com/product/bsd-disc/) (High Carbon Brake discs)
- furtune cu manta metalica Goodridge
- lichid de frana Motul RBF 600
Astea ar trebui sa coste impreuna undeva la 2100 RON cu manopera inclusa.
-
Chiar azi imi testam la limita franele proaspat reparate de pe forester.Care sunt cele de wrx.E o diferenta enorma.Simti ca vomiti.Masina se opreste simtitor mai repede decat ma asteptam de la 150 la aproape zero.....Asa ca orice plus la capitolul frane e bine venit....
-
Confirm neseriozitatea lui Iustin Tantaru aka 4turbo.ro.
De aproape o saptamana astept un raspuns de la el, vineri si azi l-am sunat si de fiecare data mi-a taiat macaroana si a zis ca revine. Evident, nu a revenit.
Asta e ... banii mei nu-i place!
Sa fac un mic email la EBC sa-i intreb de unde as putea sa iau produsele lor, ca in Romania reprezentantul e umpic mai neserios-asa!?
-
Confirm neseriozitatea lui Iustin Tantaru aka 4turbo.ro.
De aproape o saptamana astept un raspuns de la el, vineri si azi l-am sunat si de fiecare data mi-a taiat macaroana si a zis ca revine. Evident, nu a revenit.
;) are clienti de da pe-afara, nu-i mai trebuie inca unu . Ce-ti spusei la ''Colonel'' cand ne-am vazut ?
Bafta, mai cauta ca nu e singurul care poate sa aduca ce vrei tu
-
Dupa cum spuneam si eu... am tot asteptat raspuns cand am avut nevoie.
-
Pai in cazul asta, fa-i un bine lu' nenea Iustin.
Pun pariu ca aia de la EBC nici nu stiu ca se intampla asta...
-
Dar de ce insistati pe EBC?
-
Nu insistam, eu unul nu o fac. Insa nu am avut alternativa pana acum la ceea ce ma intereseaza pe mine decat HPS Hawk si Yellowstuff EBC.
@KET: stai sa vad daca rezolv o chestie cu Tom si daca nu, si raman tot pe EBC, fac niste intrebari nevinovate pe la producator. :)
... sau ... le iau draq de afara si scap de un stres in plus aiurea.
-
M-a sunat omul azi si s-a scuzat pentru intarziere. A avut rabdare si mi-a raspuns, pertinent as zice eu, la toate intrebarile.
Dupa ce i-am detaliat unele aspecte din stilul meu de sofat si nevoile de franare, mi-a recomandat redstuff. WTF ??!!
Zice ca de curand s-a schimbat compozitia la redstuff si nu mai lasa reziduu pe disc, eliminand foarte mult din riscul de vibratii in termen lung de utilizare. So he says!...
-
o frana buna se bazeaza tocmai pe materialul placutei transferat pe disc... daca te referi de reziduri pe jante aia e alta discutie
-
Nu prea am inteles explicatia dintre materialul care ramane pe disc si vibratii.
-
Se referea cred la ovalizare, reprezentant de fapt "pete" de material (din placuta) pe disc. Se formeaza in special atunci cand franzezi puternic si repetat si apoi opresti masina. Placuta incinsa lasa o urma de material pe disc si racindu-se materialul depus este foarte greu de inlaturat. Se intampla si daca treci printr-o balta dupa ce ai mers pe uscat si ai franat agresiv sau daca duci masina la spalatorie dupa o serie de franari agresive. De aceea se recomanda racirea franelor inainte de orpri sau spalare, sau direct discuri perforate sau striate.
-
[...] ... daca te referi de reziduri pe jante aia e alta discutie
Da, la aia se refera. Oricum mi se pare ciudata rasucirea asta de la Yellow la Red.
-
E ceva susoect a mijloc.O fi o conspiratie modiala? :D
-
bah, ciudata ... sa ma hotarasc, ca nu ma hotarasc odata ... :P
-
Daca tot se baga mana in buzunr atunci e bine sa se stie pentru ce.
La frane nu e de joaca, asa ca e bine sa va orientati spre solutii foarte sigure.
-
Se referea cred la ovalizare, reprezentant de fapt "pete" de material (din placuta) pe disc. Se formeaza in special atunci cand franzezi puternic si repetat si apoi opresti masina. Placuta incinsa lasa o urma de material pe disc si racindu-se materialul depus este foarte greu de inlaturat. Se intampla si daca treci printr-o balta dupa ce ai mers pe uscat si ai franat agresiv sau daca duci masina la spalatorie dupa o serie de franari agresive. De aceea se recomanda racirea franelor inainte de orpri sau spalare, sau direct discuri perforate sau striate.
Cred ca aici vorbim de doua fenomene diferite (depunerea si ovalizarea).
Placutele sunt fabricate prin sinterizare (compactarea unor pulberi la temperaturi si presiuni mari).
Un ansamblu disc-placuta imperecheat gresit poate duce la depuneri de pulberi pe disc. De fapt temperatura din frecare si presiunea din cilindri creeaza conditii similare cu cele de la sinterizare.
Sunt de acord ca o racire brusca il poate deforma dar nu vad care ar fi legatura cu sudarea pulberii din placute pe disc.
Cred ca baltile sunt cele mai periculoase capcane pentru vitezomani.
-
Salut
Uitate pe eBay sunt brembo ,ebc si daca vrei ceva poti cumpara vin la adresa mea si de la mine la Bucuresti 20 de lire pt pereche +placute sau 35 lire pt tot setul. Te rog nu uita au ceva greutate. Asa te pot ajuta daca doresti.
Bafta
Dan
-
Mersi Dane, chiar ma gandeam si la o solutie de genul asta ... hai ca nu mai dureaza mult pana ma dumiresc ce si cum.
Problema nu este neaparat alegerea placutelor, ci mai degraba directia de urmat in schimbarea unora sau tuturor celorlalte elemente din sistemul de franare: a discurilor, lichidului, furtunelor si chiar a etrierelor.
-
Buun !... am luat ATE in cele din urma. ( ATE 13.0460-5787.2 )
Maine as da o fuga pana la Bart sa il intreb de una, de alta ...
Le pun pe astea si ... mai vedem ce se intampla.
Mai erau si niste furtunase cu camasa metalica in plan, insa se amana din cauza divergentelor de opinii.
-
Azi am luat combinatia Brembo Max si placute Ferodo Premier. pe spate am pus de o luna Ashika+Ashika si se comporta f bine.
-
DBA T3 4000 + FERODO DS2500 (si pe fata si pe spate).
Este un upgrade clar fata de stock dupa ce incep sa se incalzeasca. Reci am impresia ca franeaza mai bine combinatia stock.
Oricum, upgrade-ul la frane care s-a simtit cel mai bine nu a fost acesta, ci unul mult mai ieftin, schimbarea furtunelor de frana cu unele metalice. Cu cele stock dupa 15 minute de alergat pe curbe pierdeam 50-70% din forta de franare... fade out.
-
DBA urile alea m-au convins si pe mine dar se pare ca nu am de unde sa iau P/N pentru Forester 2008+, plus ca sunt destul de scumpe.
Daca ma mai uit si la diferenta de pret, discurile EBC Blade mi se par o alegere mai buna calitate / pret / intentia de utilizare a masinii (SUV).
Ma uitam zilele trecute si la ATE PowerDisc.
Cu furtunele cu camasa metalica nu m-am dumirit nici acum pana la capat cat de potrivite sunt pentru SUV.
-
Furtunele sunt potrivite pentru orice tip de masina.Si te vei convinge cand(Doamne fereste sa patesti ca mine)vei ramane fara frane ca a facut poc un furtun de cauciuc.
-
De unde pot achizitiona furtunase metalice pt un STi 2008 ?
-
de la Tom... da un click pe bannerul de jos, cu stishop
-
Mersi!