Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Mihai M on June 23, 2013, 20:48:06 PM
-
Salut,
Am un Forester pe motorina din 2008. De la un timp, motorul face un "rontait" - un zgomot metalic - atunci cand e rece. Cand se incalzeste motorul, zgomotul dispare. Iarna, la pornire, fiind mult mai rece, zgomotul e destul de puternic. A mai intanit cineva fenomenul. Despre ce poate fi vorba ? Multam fain!
-
Ulei nepotrivit, vreo rola uzata. Ai umblat la distributie si accesorii de cand ai masina ?
-
Nu cred ca e de la ulei. Serviceul si reviziile il fac la reprezentanta si se foloseste numai uleiul indicat. Nu e zgomot specific de rulment caci l-as recunoaste. Banuiesc ca e mai curand de la distributie. Sunt curios daca cineva mai are simptomul acesta. La service s-a facut o reglare a distributiei, zgomotul e ceva mai mic, dar eram curios daca cineva a mai intampinat o astfel de problema si daca a rezolvat-o :)
-
face doar cand accelerezi ? sau face tot timpul ?
-
Am senzatia ca fenomenul apare la ralanti.
Si eu parca auzeam un zgomot inainte de schimbarea distributiei (tot in iarna).
-
Injectoare?Motorina prosata sau uzura prematura.
-
E posibil sa iti faca cureaua de accesorii. Daca esti atent o sa vezi ca atunci cand turezi se schimba zgomotul, sau chiar dispare. Si mie mi-a aparut, am pus Beltdresser si a disparut. Eventual poti sa schimbi cureau de accesorii. E vreo 50 de lei de la Continental. La revizii SMT da o tona de spray pe curele si atunci nu ai un an de zile probleme. Originala parca e Mitsubishi 6pk685. mai cauta si pe forumurile externe si vei gasi multe informatii.
-
Mitsuboshi.
-
La mine scria si avea sigla mitsubishi cu cele 3 diamante.
-
Zgomotul apare in sarcina. La ralanti motorul toarce frumos. Am folosit doar motorina de calitate de cand este masina, de la OMV, cea aditivata superior.
Multumesc pentru raspunsuri. Voi cauta si pe forumuri externe sa vad daca gasesc ceva :)
-
Cureaua de accesorii a fost shimbata la termen, parca 60.000 Km.
-
Iata ce am gasit pe un forum extern
"I was told by Subaru that it is piston slap. Same sound, same symptom (much more present in winter, goes away when warmed up. Not there when under load."
Un video si seria de raspunsuri le gasiti aici pentru cine e interesat.
Se pare ca e un lucru acceptat la diesel boxer.
Cele bune,
:)
-
Un alt video in care sunetul apare clar, asa cum se spune este oarecum similar cu sunetul unei masini de cusut (cine a cusut la masina :) )
-
Nu ai gasit si un mecanic cu ureche muzicala sa iti spuna mai multe detalii? La SMT sau ma rog, reprezentant local daca esti din alta zona, ai fost?
-
Al meu face ca si in video'ul de mai jos, doar ca nu la ralanti, ci in forta, mai ales cand e rece.
Am fost la reprezentanta cu el si mi'au spus mesterii de acolo ca e de la injectoare si sa nu imi fac probleme. Mi'au dat ceva aditiv si intr'adevar sunetul a disparut o vreme. Acum a aparut iar dar am invatat sa il ignor.
-
Zgomot clasic de injectoare.Nu e prezent numai la Subaru, dont worry.Aceeasi pb intalnita la Toyota RAV, 2.2 Diesel, 177CP.
Masina are 180.000 km.Desfacut injectoare, garnitura praf la doua injectoare.Muncit 3 ore la scos injectoare si schimbat garniturile.
Numai vb de mizeria de pe injectoare.Nu s-a umblat niciodata la ele.
Masina facea de ziceai ca e tractor.Dupa ce s-au schimbat garniturile si O-ringurile, si s-au permutat injectoarele intre ele, rontaitul a disparut si toarce ok.In 6 luni tre' sa iau duze noi la toate injectoarele.
Sfatul meu:verificat la 2ani starea injectoarelor si a partilor componente, eventual recalibrati-le ca sa nu ajungeti sa le dati jos cu dalta, sau mai rau, sa nenorocim pistoanele.
Nu conteaza ca e diesel boxer sau clasic.
Inca ceva : in sezonul rece, lasati dimineata 2-3 minute la prima plecare, motorul sa mearga, la relanti,pana plecati la drum.Nu plecati in tromba si nu forjati motorul in primele 5 min de mers in trafic.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Sau mai bine luati ceva pe benzina si din castigul pe intretinere compensati consumul.
-
Inca ceva : in sezonul rece, lasati dimineata 2-3 minute la prima plecare, motorul sa mearga, la relanti,pana plecati la drum.Nu plecati in tromba si nu forjati motorul in primele 5 min de mers in trafic.
O sa iti sara in cap toti fanaticii diesel. Ei au auzit la experti ca motoarele diesel nu se incalzesc decat in mers.
Sunt multi care imediat dupa prima cheie pleaca glont, ca intr-o cursa.
-
Asa am observat si eu pe la munca. De, eu daca stau cateva minute sa se incalzeasca motorul am timp sa ii vad pe multi cum se urca in masina si zici ca pornesc motorul cu viteza cuplata in treapta 1 si nu mai apasa ambreiajul, ci direct acceleratia.
De incalzit nu o sa se incalzeasca el saracul diesel, dar macar ajunge uleiul ala prin toate partile.
-
Uleiul ajunge in toate locurile unde e nevoie foarte repede, in cateva secunde, altfel ai auzi zgomote metalice. Statul pe loc si incalzirea motorului la relanti nu face bine. Asta inseamna ca tu vei tine acel motor intr-o stare tranzitorie mai mult, stare in care motorul nu functioneaza perfect(amestec bogat, temperatura mica a lichidului de racire, avans mare, incalzirea cataliztorului). Cu cat ajunge mai repede la temperatura optima de functionare cu atat mai bine pt motor.Asta nu inseamna ca e bine ceea ce fac cei care cum au pornit motorul ii dau 4000 rpm sau mai mult in functie de tipul de combustibil. In cartea vechii masini scria foarte clar ca se recomanda sa pleci de pe loc imediat dupa pornire. La actuala nu am citit dar nu cred ca se recomanda sa stai cateva minute la relanti. Parerea mea nu dati cu paru' daca gresesc.
-
Suntem putin off topic, dar ca sa raspund, la Subaru e nevoie (cel putin la 2.0 turbo) de 30 secunde pentru ca uleiul sa ajunga din baie, pana in cel mai indepartat punct pe traseu. Cat despre statul la ralanti, prefer sa stric catalizatorul sau sondele si sa schimb bujiile mai des decat turbina si pistoanele.
-
De unde ai aceasta informatie ... acele 30 de sec? Si care'ar fi cel mai indepartat punct al instalatiei de ungere?
Parca mi se pare cam mult 30 de sec, mai ales fara a preciza la ce temperatura a mediului ambiant/uleiului (pp ca vorbim de pornirea la rece, doar)
-
Nu te gandi ca in motor piesele sunt uscate de ulei.Tot ramane ceva pentru secundele alea.Ca or fi 30 sau 15...Eu zic ca e vb de 4-5 sec. pana ajunge uleiul prin partile cu adevarat vitale.
-
Din mecanica imi castig si eu banii, asa ca nu'mi imaginam ca nu ramane pelicula de ulei deloc, dar mi se pare ciudat sa fie nevoie de 30 de secunde pentru ca uleiul sa ajunga in toata instalatia
-
Revenind la rontaiala dieselului, am observat o reducere a zgomotului la rece dupa fiecare schimbare a uleiului. Motorului ii place uleiul proaspat.
Dupa recalibrarea injectoarelor din vara iar s-a redus din zgomot.
-
Inca ceva : in sezonul rece, lasati dimineata 2-3 minute la prima plecare, motorul sa mearga, la relanti,pana plecati la drum.Nu plecati in tromba si nu forjati motorul in primele 5 min de mers in trafic.
O sa iti sara in cap toti fanaticii diesel. Ei au auzit la experti ca motoarele diesel nu se incalzesc decat in mers.
Sunt multi care imediat dupa prima cheie pleaca glont, ca intr-o cursa.
De cand e rece afara il pornesc cu minim 10 minute inainte sa plec de pe loc, pana e caldut in habitaclu. Deh, tin mai mult la confortul meu.
E al doilea motor diesel pe care il duc de la zero spre suta de mii si inca merge ... uns! Aceleasi obiceiuri. :)
Pe principiul de care ziceti, ar trebui ca motoarele diesel de generator de exemplu sa nu fie fiabile. La fel si locomotivele diesel-electrice. jm2c!
Treaba cu uleiul "proaspat" imi pare adevarata. Parca merge mai "rotund" dupa schimb.
-
Diesel'urile astea mari de care zici tu nu cumva au sisteme de preungere?
-
au?! :)