Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: mihaiPV on July 14, 2013, 15:28:10 PM
-
salut, am patit urmatorul lucru:
mi-am schimbat discurile de frana si mecanicul mi-a rupt doua prezoane de la o roata. I-am spus sa puna unul de la cealalta roata si acuma sunt in 4 prezoane pe rotile din fata, dar stranse la cuplul maxim recomandat in cartea tehnica . Am comandat initial prezoane inainte de merge in concediu, dar cei de la service-ul de vina nu au reusit -AUTOHELP se cheama- nu au binevoit sa le aduca si atunci am comandat un set de 8 din Germania dar astea sunt un pic mai lungi, de 63mm in loc de 42 si doua bucati pe original de la service-ul unde imi fac reviziile care trebuie sa vina pe sapt viitoare.
Ideea e ca nu am putu merge in concediu cu masina mea din aceasta problema si ma limitez la drumuri de oras si viteze sub 100. Daca cineva a avut problema asta il rog sa imi zica cam cat timp a mers cu mai putine bolturi la roata si daca a avut ceva repercursiuni mersul cu mai putine bolturi.
-
In iarna am mers eu o luna din cauza celor de la AutoSoft (nu voi mai calca niciodata la vulcanizarea respectiva).
Prezonul stricat era pe fata.
:) Am mers si cu viteza ceva mai mare decata 100. Mai bine nu imi amintesc si nici nu spun cu cat am mers.
-
nu ai nici o treaba daca mergi in 4 prezoane am mers asa vreo 10 k :D km
-
Tu vb serios?10k km?
-
Era un banc cu unu care si pierduse prezoanele de la o.roata si a luat cate unul de la celelalte...Pe bune...Chiar sa n...neah...nu pot sa ....neah...Sunt oameni in lume care chiar au probleme reale...
-
eu am reusit performanta sa merg in 2 prezoane, pana la prima vulcanizare ( NU RECOMAND PIULIȚE AFTERMARKET )
-
dap din diverse motive nu am avut timp ... sa imi cumpar piulite.. si am mers asa o buna perioada... si nu am avut nici o problema...
-
salut, am patit urmatorul lucru:
mi-am schimbat discurile de frana si mecanicul mi-a rupt doua prezoane de la o roata. I-am spus sa puna unul de la cealalta roata si acuma sunt in 4 prezoane pe rotile din fata, dar stranse la cuplul maxim recomandat in cartea tehnica . Am comandat initial prezoane inainte de merge in concediu, dar cei de la service-ul de vina nu au reusit -AUTOHELP se cheama- nu au binevoit sa le aduca si atunci am comandat un set de 8 din Germania dar astea sunt un pic mai lungi, de 63mm in loc de 42 si doua bucati pe original de la service-ul unde imi fac reviziile care trebuie sa vina pe sapt viitoare.
Ideea e ca nu am putu merge in concediu cu masina mea din aceasta problema si ma limitez la drumuri de oras si viteze sub 100. Daca cineva a avut problema asta il rog sa imi zica cam cat timp a mers cu mai putine bolturi la roata si daca a avut ceva repercursiuni mersul cu mai putine bolturi.
Stai linistit ca nu este nicio problema. Singura problema pe care ai putea-o observa, este o usoara vibratie datorata dezechilibrarii rotilor.
-
Nu tin mortish sa dezgrop chestii, insa cand l-am cunoscut pe type_ra_555 mergea in 3 prezoane pe roata stanga fata si in 4 pe cea din dreapta. din 5! :)
deci se poate :)
-
Never say never! ::)
Daca te i`ncordezi`, mergi si fara o roata... :o
-
Si eu merg cu 4 la Hawkeye :D
-
Si pe forum suzuki sunt 15 pagini despre cum se schimba stergatorul spate...
-
Nu vad ca legatura au stergatoarele de la suzuki cu ce am intrebat eu..sau gluma ta cu neah,neah...dar poate tu crezi ca nu are importanta ce problema am si ca forumul este un fel de messenger sau Mirc, nu o modalitate de a rezolva sau a evita unele situatii neplacute.
-
Ok.Dupa tine,ce se poate intampla daca nu ai o piulita la o roata?Hai sa o luam asa....logic.Logic ar fi sa nu circulati cu prezoane sau suruburi mai putine decat a pus fabricantul masinii,ca ala nu a pus 4 sau mai multe prezoane sau suru buri la roata fara un motiv precis ,poate veniti voi cu alte omologari pentru roti,nu vajucati cu viata voastra si asa este viata scurta.
-
Aduc piulite la comanda! :D
Fratilor, cum mergeti ma fara toate piulitele? Mai ziceti pe urma ca vibreaza la peste 110 si ca se aud zgomote etc.
Sa o luam altfel.. cu fiecare piulita in minus cresc sansele de a ramane fara roata in mers cu 20%
-
Roata nu mai este presata uniform pe butuc/fuzeta, poate avea un joc in timpul rularii si acesta poate fi amplificat daca intra in rezonanta cu o vibratie a rotii, la o anumita viteza.
Prezoanele se pot desface de la aceste vibratii sau se pot rupe la franari puternice.
Tensiunea de forfecare creste cu 1/5 in cazul pierderii unul prezon. In mod normal prezoanele sunt supradimensionate cu cel putin 20%, asa ca ar trebui sa nu fie mari probleme la franare puternica, sau la accelarea puternica in cazul masinilor cu cuplu mare.
Problemele pot aparea la noi, romanii, din cauza analfabetilor din service sau de la vulcanizare.
Cand stresezi un prezon de doua ori pe ani cu cuplu dublu fata de cel nominal o sa vezi ca acesta este obosit dupa cativa ani.
Prima data pica filetul dar se intampla ca sa se torsioneze si apoi sa se rupa si prezonul propriuzis.
In cele mai mult cazuri nu se intampla nimic dar sunt cateva situatii care se pot termina tragic de la un banal prezon.
De multe ori merita inlocuire prezoanele vechi si piulitele pentru a evita neplaceri ulterioare.
-
Si stiti cazuri in care pentru o piulita lipsa s a produs un cataclism?Sau vorbim doar in teorie?La 4 piulite,va garantez ca roata este centrata pe butuc si este si lipita de acesta.Doua in diagonala fac treaba,dar 4...
-
Nu stiu cazuri, nici nu am stat sa le vanez.
Daca aduni toate micile probleme romanesti o sa vezi ca ai sansa sa patesti ceva neplacut.
Dintre aceste probleme romanesti amintesc urmatoarele: moment de strangere mult prea mare pe prezon/piulita, prezoane gresate, filete stricate, drumuri denivelate, roti prost echilibrate.
Nu vreau sa fiu prapastios dar cel mai bine este sa fii atent intodeauna la siguranta ta.
-
La cat de mult tin motoarele cu mult cuplu, nu cred ca apuca sa se rupa nici un prezon. La al 2-lea motor sunt ca noi!
-
La un mers linistit pe drumuri bune fara franari bruste si intrari in curba la limita sunt de acord ca nu sunt sanse sa se intample ceva. La gropi luate la o anumita viteza, la cine mai stie ce situatie ciudata-canalizare neterminata, sine de tranvai prost puse.etc..- cred ca este posibila aparitia unor decentrari la butuc, la janta...De asta intreb cine cat a umblat, pentru ca service-urile aduc greu bolturi de roata.
Primul mi-a promis inainte de merge in Italia ca imi aduce in doua saptamani. NU mi-a adus. Am comandat de la FK-automotive si de la reprezentanta Ford din Baia Mare. Astept sa vina. Nu as cumpara un butuc de forester cum am gasit la 300roni la dezmembrari pt 5 bolturi, pe care ei nu le vand separat. De aici apare problema unui condus in 4 prezoane pt mai mult de o zi doua.
Daca cineva de pe forum are bolturi, i le cumpar, imi trebuie intre 2 si 5 sa fiu sigur si platesc eu curierul, numai sa aiba cineva.
-
iti dau eu un butuc cu 5 prezoane pe el daca vrei.Le scoti si le pui la tine.Cred ca am prezoane cum are Malakay motoare.
-
Sa imi spui te rog cat vrei pe el si daca bolturile au filetul ok. Ca de potrivit sigur potrivesc ca stiu ca Subaru are standard M12pas1,25 lungime 40 si ceva si diametrul coroanei undeva la 14,2
-
Parca esti din Bucuresti?Daca da,il iau cu mine si ne vedem prin oras.Nu te costa nimic.Prezoanele sunt aceleasi si din ce stiu sunt bune toate.Oricum din 5 tot gasesti macar 2 buna.
-
Nu sunt din Bucuresti, sunt din Baia Mare altfel veneam la intalnirile voastre. Daca poti sa il trimiti prin curier iti dau datele mele si cu primul drum in Bucuresti aduc o sticla de ceva, ori Jack ori ceva productie proprie sa vedeti ce gust are apa in Maramures
-
Au ficatul...
Trimite mi un PM cu datele si iti fac un colet.
-
Am trimis
-
Colet facut.Azi pleaca,maine ajunge.
Spor
-
Am primit si eu coletul. MULTUMESC inca o data