Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: andea79 on November 06, 2013, 13:56:29 PM
-
Dupa cum spune si titlul, dilema este: se inlocuiesc bucsele stock cu poliuretanice sau cu cele de tip "Grupa N" care sunt tot cauciuc dar mai rezistent/rigid decat cele stock ? Fiecare varianta are plusuri si minusuri, ma intereseaza daca/cine a avut experienta proprie cu macar unul dintre tipuri .
-
Eu mi-am inlocuit absolut toate bucsile de pe masina cu unele poliuretanice SuperPRO. Masina se simte mult mai bine, dupa inlocuire. Din pacate, nu am apucat sa ma bucur de ea si de noul handling suficient...
-
Si eu am facut precum KET, dar sa fiu al naibi de am vazut vreo diferenta.
-
Drive it harder! ;D
Serios vorbind, unele modificari se simt doar cand ajungi la limita. De exemplu, eu cand am trecut de la frane de WRX cu discuri si placute no name la frane de STi cu discuri si placute de calitate, furtunase metalice si lichidul cel mai bun, nu am simtit nici o diferenta in oras si la mers normal sau putin agresiv. Cel mai bine le-am simtit la coborari din Poiana, Paraul Rece, Rasnov etc.
-
Diferenta se simte. Masina e mai inchegata, si, ciudat de tot, este si mai confortabila. Nu as fi crezut asa ceva. Dar se comporta ca o masa unitara si nu mai zgaltaie pe bucati. A fost confirmat si de sotia mea...
-
Nu contest partea de improvement sa zic asa :) Mai ales ca la mine toata partea asta este inca stock si abia acum ca urmare a faptului ca oricum bucsele stock sunt terminate.. trebuie sa le schimb.
Momentan inclin catre bucse tip grupa N (ca si aici http://www.rallispec.com/mou_bush_rstbk3.html, dar nu toate de acolo) plus sway bars fata spate (http://www.forcedfabllc.com/products/eibach-sway-bar-kit-front-adjustable-25mm-rear-adjustable-22mm-subaru-08-13-sti-11-13-wrx-09-13-forester-xt.html) cu end links (http://www.forcedfabllc.com/products/kartboy-front-and-rear-endlink-combo-08-13-subaru-wrx-sti.html)
Ce ma intereseaza sunt eventualele probleme intalnite cu cele 2 tipuri de bucse. Stiu ca de exemplu cele poliuretanice ar trebui "unse" periodic si am citit despre destule care s-au "stricat" prematur. Cele de cauciuc pe de alta parte nu au probleme pe partea de rezistenta in timp, nu necesita intretinere dar ar putea sa nu aiba aceeasi rigiditate ?
-
Si eu am schimbat sway bars dar am pus RCM.
De faza cu ungerea bucselor poliuretanice, n-o stiam? Cat de des ar trebui unse?
Eu nu am avut nicio problema cu ele pana acum, dar am mers cu ele pe masina vreo 4 luni si de alte 4 luni masina sta, asa ca nu pot da un feedback cu adevarat relevant.
-
Nu am negat, doar am spus ca eu sunt nesimtit :)
Ce-i cu ungerea aia ? ca toti spun "no maintenance or lubrication" cand vine vorba de poliuretan
-
Eu nu am citit niciunde despre "no maintenance" referitor la bucse poliuretanice ... dimpotriva.
In acelasi timp nu am vazut niciunde un "program" clar de ungere (am mai citit ca o dat ape an, de 2 ori pe an, in functie de clima si etc...), ideea ar fi sa aiba tot timpul ungere in locatiile unde are loc frecare ...
Din ce am vazut eu asa rapid sunt zeci de subiecte pe forumuri externe despre cum sa ungi , cu ce sa ungi.. bla bla.. aceste bucse ..
Se poate cauta pe google ceva de genul subaru grease polyurethane bushings
-
Eu stiam ca ele vin cu o punguta de vaselina speciala si se ung atunci cand le pui. Apoi spun sa le inspectezi la fiecare revizie pe care o faci si sa le ungi daca s-a dus acea vaselina.
Eu mi-am pus bucsi whiteline la coloana de directie parca (una patrata cu una rotunda) si au venit cu punguta aferenta si scria ce am zis mai sus.
-
da asa am primit si eu ! bucsile si o punguta de vasilica !
-
deci ceva ungere trebuie sa fie -> acuma fiecare cat ii place / poate sa verifice/unga chestiile :)
de asta si intrebam altii ce experiente au, ca nu ma vad nici eu sa tot verific/ung chestiile si din punctul asta de vedere cele de cauciuc imi fac mai mult cu ochiul :)
-
Fiind foarte rigide trebuie sa le ungi sa le permiti sa se miste putin .....
-
Nu am mai avut rabdare si am comandat pana la urma bucse de Grupa N (doar cele de pe brate - 2 perechi, ca astea sunt "duse" pe masina)+ swaybars si endlinks din linkurile din postul meu anterior ...
Stiu ca multa lume schimba deodata toata bucsaria + tampoane de motor/transmisie ..etc... eu am zis sa le iau mai pe rand asa poate imi dau seama mai exact care/ce influenta au.
-
E foarte ok pentru noi ceilalti, abordarea asta a ta. Pentru tine nu prea e in regula, ca vei face mai multe drumuri la service-uri. Asteptam impresii.
-
Pai ti-am zis ca eu privesc partea cu mersul la service ca pe un soi de relaxare/placere/parte din hobby-ul cu masina :) Deci faptul ca va trebui sa ma duc de mai multe ori nu este neaparat rau :) (poate cand cresc mare imi iau service-ul meu sa ma pot relaxa all za time)
-
Daca iti iei service-ul tau , vin si eu mai des in service ;)
-
Pai ce numere au iesit castigatoare cand ai castigat tu? :D :D
-
din ce stiu si ce am observat eu de-a lungul timpului bucsile poliuretanice sunt unse cu cioclomazul cu care iti vin la montare si dupa uiti de ele, eu nu am avut nici o problema de-a lungul anilor si am inceput la fel cu tampoane de grupa n motor/cutie dupa bucsaraie dupa rigidizari de sasiu
-
Un mic update: au fost instalate ieri cele 2 bucse (sau bucsi ? :) ) de pe bratele fata, adica exact RST-2027F si RST-2027R de pe schema de la
http://www.rallispec.com/mou_bush_rstbk3.html. Restul este inca stock (sway bar-urile nu au ajuns oricum inca).
Poate nu am apucat sa fac destui km, nu stiu sigur, dar din ce am incercat/testat pana acum nu simt nici o diferenta :) ... mai vedem si revin cu update daca se va simti ceva ...
-
Salut, am ajuns cu Foresterul meu 2.0D, la 4 ani si 60000 km, si au cam cedat bucsele spate brat fata.
Dupa discutii cu cei din service, ar fi mai indicat schimbarea bratului complet (1700 lei/buc), dupa doua experiente nefericite ale lor, tot pe Forester, cu revenire la cca 2 -3 luni, dupa inlocuire bucse.
Astfel iau in calcul varianta de a le inlocui cu bucse poliuretanice Powerflex (cca 160 lire, doar bucsele) sau Strongflex - rosu Hardness: 80ShA (75 euro / kit: Front arm front bush, Front arm rear bush, Front anti roll bar bush) si tot Strongflex - galben Hardness: 90ShA (82 euro / kit).
Astept parerile si sfaturile voastre, eventual a celor care au trecut pe bucse poliuretanice (feeling, sound, etc..)
-
.
-
Produsele poloneze fabricate in China continentala sunt cele mai bune, mai ales cand sunt aruncate si niste date tehnice imposibil de verificat.
Bucsele mari de brat cedeaza in timp, ca orice material organic.
Nu costa o avere si pot fi schimbate la 2-3 ani.
Daca bucsele de cauciuc au cedat dupa doua luni ar trebui verificat modul in care au fost montate sau felul in care este folosita masina.
Subaru nu fabrica masini off-road.
-
Wrangler, sfatul tau , din ce deduc, este sa raman pe bucsele originale ? Nu e nici o problema pretul, pentru ca intr-adevar nu sunt o avere, problema era sa nu imi fac abonament la service, sa-i tot vizitez pe la 2-3 luni.
-
@andea: Eu mi-am schimbat acum cateva luni transmission mount-ul (Group N) si positive shift kit (Whiteline) - masina este incomparabil mai inchegata si e o placere sa schimbi vitezele acum (pentru aceste tipuri de bucse nu exista vaselina).
Deasemenea am sway bars de la Whiteline iar bucsele de prindere sunt de poliuretan si au fost unse bine la momentul montajului (acum 2 ani) - nu au scartait niciodata.
-
Salut, am ajuns cu Foresterul meu 2.0D, la 4 ani si 60000 km, si au cam cedat bucsele spate brat fata.
Dupa discutii cu cei din service, ar fi mai indicat schimbarea bratului complet (1700 lei/buc), dupa doua experiente nefericite ale lor, tot pe Forester, cu revenire la cca 2 -3 luni, dupa inlocuire bucse.
Astfel iau in calcul varianta de a le inlocui cu bucse poliuretanice Powerflex (cca 160 lire, doar bucsele) sau Strongflex - rosu Hardness: 80ShA (75 euro / kit: Front arm front bush, Front arm rear bush, Front anti roll bar bush) si tot Strongflex - galben Hardness: 90ShA (82 euro / kit).
Astept parerile si sfaturile voastre, eventual a celor care au trecut pe bucse poliuretanice (feeling, sound, etc..)
Salut. Ce busce ai pus pana la urma? si pe mine ma intereseaza unele de poliuretan si am primit o oferta de la RacingNick de circa 1440. Spor