Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: NVG8 on February 17, 2014, 08:46:30 AM
-
Este vorba de un diferential spate de pe un forester cu care am mers approx. 60k km in 6 ani.
Am schimbat uleiul diferentilului spate cat si cutiei de viteze anual si am folosit Motul gear 300 75w90.
Momentan nu au aparut probleme in exploatare dar ceea ce ma nelinisteste este faptul ca la fiecare schimb am remarcat ca uleiul din diferantialul spate este contaminat cu span/pilitura foarte fina in suspensie spre deosebire de uleiul din cutie care este asa ca in prima zi cand a fost pus.
Suspectez o uzura prematura a diferentialului spate motiv pentru care va rog sa postati daca ati intalnit acest aspect si/sau daca ati identificat vreo metoda de colectare/filtrare a spanului din uleiul respectiv pentru a preveni eventuale defectiuni.
Mentionez ca masina este exploatata in regim normal.
Multumesc.
-
Busonul are pe el magnet.Deci colectarea se face.E adevarat ca e o problema discutata indelung acum cativa ani,dar nu am mai auzit pana acum sa crape.Si putina pilitura nu e chiar grav.
-
Corect, are magnet pe busonul de drenare care aduna spanul dar se pare ca nu face fata saracu de el...
La schimbul de ulei magetul este cocosat de span, adica nu pare sa faca fata spanului produs. Dupa 5 schimburi cat am facut pana acum am impresia ca diferentialul meu se consuma si ca il arunc odata cu uleiul.
Nu e normal sa schimb uleiul anual, dar am luat decizia asta din cauza contaminarii rapide.
De ce nu apare si la cutie fenomenul asta ?
-
Diferentialul se poate uza de la anvelope cu diametru exterior diferit, de la geometrie proasta sau de la cerculete si opturi.
Masina mergea perfect in linie dreapta ?
Colegul Gabit avea un diferential de vanzare. Daca al tau are uzura mare, ar trebui sa cauti sa il schimbi.
-
Am folosit intotdeauna anvelope de aceeasi dimensiune si acelasi grad de uzura pe toate cele 4 roti. Ceea ce am remarcat a fost ca toate cele 4 s-au uzat neuniform, adica s-au uzat foarte mult pe exterior motiv ptr care le-am si inlocuit
La viteze mari masina are tendinta de a trage usor dreapta.
Geometria fata a fost verificata/facuta fara nici un fel de remarca din partea atelierului insa am dubii ca a fost facuta in mod pro. avand in vedere ca masina a continuat sa traga dreapta si dupa...
Masina a fost cumparata de noua si prezenta piliturii in ulei a fost inca de la primul schimb de ulei care a fost cam la 6k km. atunci am pus-o pe seama rodajului de nou.
Nu am facut cerculete si nu am abuzat de masina in nici un fel.
Voi contiua sa monitorizez schimb uleiul mai des.
Cat despre schimbarea diferentialului as prefera sa identific problema inainte...
-
Nu cred ca ai singurul Forester cu probleme de geometrie.
Eu mi-am facut obiceiul sa o verific des si am descoperit ca pe spate am mici abateri.
Ca sa rezolv problema mi-am propus ca sa schimb flansele de amortizor si suruburile cu excentric. Noile flanse vor avea reglare.
Uzura pe exerior cred ca se rezolva prin reglarea suruburilor de pe amortizor.
-
Dar se face geometrie si pe spate.
-
la Autozone in Pipera fac geometrie mai profi, au si ceva special pt 4x4. Si eu ma tin sa ajung de mult la ei.
-
Dar nu trebuie geometrie pentru 4x4.Trebuie doar sa stie ei sa citeasca acolo in carte ce si cum.Multi nu stiu ca se poate.Chiar la autosoft se contraziceau,pana le am aratat eu de unde se face si pe spate.
-
Salutare
Am si eu o mica problema cu diferentialul spate, poate a mai patit cineva ceva asemanator. Am un Forester 2007 2.0 si de ceva timp tot aud un zgomot ca de rulment, la inceput mai discret, acum mult mai sesizabil. Acest zgomot apare la turatii de peste 3000 de ture.
Zgomotul si faptul ca este din diferential mi-a fost confirmat in vreo 2 service-uri, dar nici unii din ei nu se cupa de diferentiale.
Acum intrebarea mea este: a avut cineva aceleasi simtome? Daca da, a fost rulmentul sau altceva din diferential?
Intrebarea nr 2: stie cineva un service specializat in diferentiale (de preferat cu experienta in Subaru) ?
Merci mult
Bogdan
-
Turatia diferentialului depinde de viteza masinii, nu de a motorului.
3000 de ture in sarcina sau nu conteaza?
Cati km are masina?
-
Masina are in jur de 180. 000 km
Vorbesc de turatie in sarcina, mai ales in viteza 3-5. Prima si prima data zgomotul se auzea doar cand treceam de 100-110 km/h in a cincea.
-
Doar 3 si 5? :(
Eu mizam pe tampoane de sustinere ale diferentialului slabite, care-i permit sa se deplaseze prea mult in sarcina si sa atinga/vibreze. Dar daca in 4 nu face...
-
In alt topic ziceai ca ai avut probleme cu tamburii. Daca una din roti a mers infranat poti sa cauti diferential second hand. Nou cred ca depaseste valoarea masinii.
-
Zi
Doar 3 si 5? :(
Eu mizam pe tampoane de sustinere ale diferentialului slabite, care-i permit sa se deplaseze prea mult in sarcina si sa atinga/vibreze. Dar daca in 4 nu face...
Ma refeream la vitezele 3-5, deci 3,4,5
In alt topic ziceai ca ai avut probleme cu tamburii. Daca una din roti a mers infranat poti sa cauti diferential second hand. Nou cred ca depaseste valoarea masinii.
Tamburii nu au avut probleme, doar ca a ruginit buza exterioara, si m-am gandit sa-i schimb. Pe de alta parte daca stiam ca sunt asa o bataie de cap nu ii schimbam :)
Totusi ca ai pomenit, am avut hill holderul usor blocat, adica aveam niste extra praf ferodou pe roata fata dreapta. Din ce am inteles de la SMT Buc hill holderul blocheaza roata fata dreapta si spate stanga, L-au uns si acum pare ok.
-
Vroiam sa zic roata fata stanga si roata spate dreapta :)
-
Ciudata faza cu blocatul roților, ma așteptam sa fie ori fata, ori spatele, ori toate, dar nu pe diagonala :o
-
Asa mi-au zis ca lucreaza hill holderul :)
-
Asa lucreaza intr-adevar. Esti sigur sigur ca nu e rulment de roata?
-
Deja sunt destul de sigur. Am 2 pareri din service-uri diferite care independent mi-au zis diferential spate si posibil rulment. Din pacate nici unii nu au experienta cu diferentialele. Unii doar cu cardane (am verificat prima data sa vad daca zgomotul nu e de la rulmentul cardanic (cred ca ceva de genul asta i-au spus)), iar ceilalti fac cam de toate dar mi-au zis ca nu au experienta deloc cu diferential de Forester
-
Eu am stricat o cutie de viteze pe spusele a 3 mecanici. Si aveam o planetara aproape rupta. Ai fost si la SMT totusi ?
-
Am fost la SMT inainte de cel 2 service-uri si mi-au facut un check complet. Mi-au gasit tot felul de chestii de la sonda lambda pana la saboti si tamburi, hill holder usor blocat etc + "zgomot in diferential spate". Am rezolvat toate problemele mai putin acest zgomot. Din pacate SMT mi-au zis ca imi schimba diferentialul la un pret pe care nu prea mi-l permit acum. Si in plus ultimul diferential schimbat de ei era in primavara, care ma duce cu gandul ca experienta lor la asa ceva nu e foarte mare. Si in plus daca e doar un rulment sau o singura piesa de ce as schimba tot diferentialul?! 8)
-
Ca sa schimbi un diff nu cred ca e mare chestie. De experienta zic... Sa il repari e cu dus si intors. Eu zic sa cauti dupa cod ceva de prin dezmembrari. Afla ce ai si pune aici poate are cineva prin pod.
-
Daca se potriveste, am eu diferential de WRX.
-
Alte roti, alt raport.
-
Multumesc de sugestii. Un service care se pricepe la diferentiale (de preferat cu experienta si pe subaru :) ) stie cineva? Poate macar aflu care e problema si ce caut :)
-
O simpla cautare pe google. E posibil sa fie cineva cunoscut. Dar nu sunt sigur 100%
https://penteker.ro/diferential-subaru/
-
Merci. Ii sun maine :)
-
Am sunat :)
Problema nu pare asa simpla cum am sperat. Adica e mai simplu sa schimbi cu totul decat sa umbli la el. Cel putin asa am inteles din discutie. Sunt intr-un mic impas, nestiind exact ce sa fac.
-
Salut, detin un forester 2.5 xt 2008 manual170000, iar la ultimul schimb de ulei efectuat la diferentialul spate am avut surpriza sa gasesc resturi metalice destul de mari. S-au gasit satelitii distrusi, iar de acum incepe dilema raportului de transmisie, diferentialul cutiei de viteza are raport de transmisie final de 4.444 iar diferentialul spate are un raport de 4.111.