Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: Octav 77 on May 19, 2014, 21:41:09 PM
-
Salut,
Am un Outback diesel, are acum aproximativ 43 000 km si care pe la 28 000 km a inceput sa aiba un zgmot gen "carait, rontait", la cald, cand acceleram dintr-o zona putin subturata a mororului, undeva intre 1800 si 2000 turatii. Zgmotul dura maxim 1 sec. Dupa mai multe drumuri/ testari la Smt mi s-a spus ca este vorba deapre injectoare, care au fost schimbate.
Dupa schimb, injectoarele au un zgomot puternic (mai ales iarna), la rece, pana cand se stinge lampa de temperatura. Zgmotul in acceleraregen carait s-a pastrat in anumite momente.
Masina functioneaza ok, dar aceste zgomote sunt deranjante, iar cei de la service le recunosc, dar nu au o explicatie.
De obicei alimentam de la Mol. Am incercat si Omv/petrom, dar fara rezultat.
Are cineva o sugestie?
-
Incearca sa faci o recalibrare a injectoarelor.
Se recomanda aceasta recalibrare la fiecare 30k km.
Nu stiu daca are sau nu legatura, dar la mine se auzea asa motorul si cand aveam uleiul la minim.
-
Asa cum a spus si Aldos, se face recalibrarea injectoarelor si se verifica uleiul.
Dupa recalibrare si schimb se amelioreaza zgomotul de la ralanti.
Eu am renuntat la Motul si zgomotul la rece (de masina de cusut) s-a redus.
-
Salut. In loc de Motul ce folosesti? Tot pe Diesel?
-
Multumesc pentru raspunsuri: recalibrarea a fost facuta de cateva ori deja si inainte si dupa schimbul injectoarelor, iar uleiul a fost schimbat la 30 k, odata injectoarele. Au folosit Motul. Acum nivelul de ulei este normal. Ar fi interesant sa incerc cu alt ulei, am mai auzit aceasta parere.
Ce ulei folosesti acum Wrangler?
-
Legat de ulei: eu ( tot diesel) am folosit Mobil 1, apoi am trecut pe Motul (vre-o 3 schimburi) si am revenit la Mobil 1 ESP Formula.
Senzatia mea este ca motorul merge mai "smooth". Cu Motul a si inceput sa consume ulei.
Legat de claibrarea injectoarelor - si la mine a inceput sa crantzane iarna, la rece.
Citind pe-aici mi-am amintit ca in 160k km ( cati am acum) aceasta operatiune s-a facut o data, maxim de doua ori ( cred ca doar atunci cand le-a venit de la SMT pachetul software/informarea pentru aceasta operatiune).
Cum tot sunt in service cu masina ( panteu alte patanii) le-am spus sa faca si recalibrarea.
PS: Crantanit de diesel, la mine, are doar cand e rece afara - adica in iarna, nu acum la 7 - 10 grade dimineata.
PPS: Ca tot ziceam de uleiuri - service-ul/dealerul local tocmai a adus ceva minune de ulei japonez pe care tare-l lauda ( si-a pus din asta si seful de service in masina personala).
Ceva cu "E..." - mai uit luni cand trec sa-mi ridic machineta si revin cu informatii daca-i cineva interesat.
-
Eneos?
-
Exact !
Stii/stiti ceva despre acest ulei ?
-
Este interesant de facut o probacu acest ulei. Cei de la SMT mi- au spus ca in garantie pot folosi o data si altceva in afara de Motul. Cum este la voi service-ul?
-
Ce legatura are bataie injectoarelor cu uleiul?
Si la mine este o bataie a injectoarelor infernala dupa refacerea motorului si nu ii dau de cap... dar merg asa cu ea... pana ma supar pe ea si ii dau foc
-
Pt ca treaba cu diesel ul e neclara.;D
-
Intrebarea este buna: eu nu sunt 100% convins ca sunt injectoarele. Au fost schimbate la 30000, dar zgomotul persista. Si incerc sa gasesc alte solutii/raspunsuri.
-
Ce legatura are bataie injectoarelor cu uleiul?
Si la mine este o bataie a injectoarelor infernala dupa refacerea motorului si nu ii dau de cap... dar merg asa cu ea... pana ma supar pe ea si ii dau foc
Ai dreptate legat de injectoare si ulei.
Asa cum spunea si Octav77, este posibil ca zgomotul sa aiba si alta cauza.
Dupa schimbarea marcii de ulei, la aceeasi temperatura negativa, am observat ca perioada de zgomot la pornire s-a redus.
Mi s-a parut interesant ca el dispare dupa ce bordul ne anunta ca motorul s-a incalzit.