Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: mihu on June 18, 2014, 13:25:27 PM
-
Salut!
Acum doua zile am achizitionat un Forester second-hand, dupa cca. un an in care am cochetat cu ideea unei astfel de masini si dupa ce, in ultima perioada, am tot "rasfoit" internetul dupa informatii despre masina, costuri intretinere si problemele intampinate de alti utiliatori.
Pot sa spun ca masina am dorit-o, dar, cel mai important, cred ca si ea m-a vrut (a fost "scris" sa fie a mea - a fost dragoste la prima vedere, inainte chiar sa ne vedem :) ).
Masina este diesel, are 116.000 km, reviziile sunt facute la Tubman, la timp, ultima la 105.000.
Ca echipare are comenzi cruise control volan, AC automat, scaune fata incalzite, proiectoare, spalatoare faruri si ... muuult spatiu interior. ;D
Am facut schimbul de ulei si filtrele de ulei si aer pt a beneficia de garantia de un an oferita de vanzator (tiriac auto rulate) pt motor si ambreiaj.
In cateva zile voi posta si poze cu masina.
-
Am omis sa precizez ca, datorita unor probleme medicale nu am mers inca cu EA (achizitia si transportul acasa realizandu-se cu ajutorul fratelui si al tatalui), dar abia astept sa vad cum se comporta atat pe asfalt, cat si in afara lui. ;)
-
Bine ai venit, frate dizelar! E un tractor mai ... special. ;)
-
Wellcome to the Club !
Ai grija de ea si ea va avea grija de tine !
-
Cat mai multi km fara probleme !
-
Multumesc pt. urari. ;)
Am citit de unele probleme cu motoarele, fiind nevoie de repararea/scimbarea lor.
Stiti cumva care ar fi simptomele, daca se poate preintampina o astfel de problema si daca exista semne specifice anterior?
Precizez ca motorul merge bine si nu sunt semne de ingrijorare, dar deh, sunt intrebari de nou posesor de masina (ma gandesc sa fac o constatare la smt, unde oricum ar trebui sa ajung pt a vedea daca masina are ultimele actualizari soft realizate, pt a cumpara un set nou de covorase de cauciuc si pt a ma interesa de posibilitatea de a monta senzori de parcare). ;)
-
sa ne pui si cateva poze cu masina, poate o recunoastem pe strada :D
-
Zilele astea sper sa reusesc.
-
Am citit ce a patit Aldos cu masina si m-am cam lamurit cu "semnele" motorului in cazul in care "se duce".
-
Tubman, adica masina e in CJ? Ce numere are?
-
Nu, masina este in Bucuresti, a fost luata in leasing de o firma si utilizata probabil mai mult in Cluj.
Nr de inmatriculare este B 16 NVW.
-
Am citit ce a patit Aldos cu masina si m-am cam lamurit cu "semnele" motorului in cazul in care "se duce".
Eu nu as putea spune ca motorul meu "s-a dus".
Masina mergea bine, dar consuma ulei.
De regula motorul se duce atunci cand crapa vibrochenul sau divese altele.
Au fost cazuri la motoarele diesel din prima generatie 2008 - 2010.
Ai grija totusi la consumul de ulei.
Procedura de monitorizare consum ulei presupune 3 citiri consecutive la fiecare 3-4 mii de km.
Dar daca iti consuma, o vezi repede, dupa ce faci primii 5000 de km cu ea.
Ca si sugestie, verifica des uleiul !
-
Multumesc Aldos de sfaturi, asa o sa fac.
In prezent ma uit pe net de niste anvelope de vara (este echipata cu "gume" de iarna, in stare f buna).
Voi ce aveti pe masina? Ce recomandati?
In ordinea preferintelor, am gasit urmatoarele anvelope 215/65/16:
1) Dunlop Grandtreck ST 20 MS - 444 ron (Germania); consum/aderenta ploaie C/A
2) Vredestein Sportrac 5 - 419 ron; C/B
3) Nokian Line - 455 ron; C/B.
4) Continental ContiCrossContact LX - 477 ron (china); E/C
Topul a fost stabilit funtie de pret, raportat la caracteristicile declarate de producator pt. anvelope.
Mi se pare un raport calitate pret ok pt Vredestein, insa trebuie sa ma lamuresc dc sunt potrivite pt auto 4x4 ;)(pe anumite site-uri este rubrica separata pt astfel de anvelope, iar doar pt Dunlop si Continental se specifica 4x4).
Precizez ca nu intentionez sa ma apuc de Off-road in sensul cuvantului, insa as vrea sa aiba o aderenta buna atat pe asfalt (unde voi utiliza masina 80%), cat si in afara lui, acolo unde ma vor duce drumurile patriei si nu numai ;D
-
Eu prefer anvelopele Michelin.
-
pt forestier, cred ca merg si unele A/T, nu? verifica forumul, mai sunt discutii pe tema asta.
-
Cumpara anvelope bune pentru sosea, respecta dimensiunile din carte si cam atat.
Pentru off-road iti cumperi anvelope speciale dar trebuie sa retii ca Foresterul nu este masina de teren accidentat.
In mod normal ar trebui sa te limitezi la traseele pe care ai control cu anvelopele normale.
-
Uau. Azi am mers prima data cu masina. Super tareeeeeeeee ;D
Ambreiajul nu tine chiar atat de jos, are stabilitate, sinele de tramvai si gropitele din Bucuresti nu prea se simt, se infige f bine (pt mine este suficient) ;D si .... cam atat deocamdata.
Ba nu, mint cu nerusinare ... de abia astept sa mai merg cu masina. ;)
Cu aceasta ocazie am descoperit ca am si oglinzi incalzite si am verificat si incalzirea in scaune si modul in care functioneaza stergatoarele (sistemul audio putea fi mai performant).
Cat despre anvelope, mai caut.
-
cam toate sufera la sistmeul audio, forester impreza, legacy. sti-ul e posibil sa stea mai bine.
-
Conteaza cum suna muzica cand treci prin zapada pe langa unu cu BnO
-
Da, inteleg ce spui, conteaza si nu prea.
Cand voi avea niste bani de "aruncat" voi vedea ce se poate face si in privinta asta.
Deocamdata prioritatile sunt 1 set anvelope vara si revizia de 120 k ce va trebui facuta in viitorul apropiat.
Plus ca trebuie monitorizate amortizoarele spate (facut testul), deoarece unul din ele este curs.
-
Pai nu mai da banii pe test.Schimba le.Daca s curse inseamna ca au joc in tija si intr o anumita pozitie tija se misca destul de grav.
-
Curs era si cel din dreapta la a mea, cand am cumparat'o. Testul a dat cam 35% eficienta. Le'am inlocuit cu kitul de la Pedders si diferenta a fost sesizabila. Imi pare rau doar ca nu am luat kitul fata/spate reglabile
-
[...] Le'am inlocuit cu kitul de la Pedders si diferenta a fost sesizabila. Imi pare rau doar ca nu am luat kitul fata/spate reglabile
Pedders fac si SL uri mai nou? Nu stiam.
-
Nu.Reglabile.Ca cele sport gen...inaltime,cadere si/sau duritate.
-
Nu's cu SL, insa la cum umblu cu portbagajul mai mult gol, nu ma afecteaza. Si oricum iesi mai ieftin, chiar daca schimbi mai des Pedders'urile decat sa pui originale cu SL, care'am inteles ca nu's f durabile, mai ales montate ulterior
-
Ma gandesc, ca solutie temporara (de amanat inevitabilul), ca in functie de cat costa, sa reconditionez amortizorul curs, urmand sa mai aman un pic schimbarea lor.
Tot de pe forum (nu mai stiu unde) am inteles ca cei de la Brasov reconditioneaza astfel de amortizoare.
-
Ia-le noi. E mai sigur.
-
Da, asa stiam si eu, ca la AutoKino le reconditioneaza, insa si reconditionarea trebuie facuta in pereche. De durabilitate nu am vazut nimic. Eu ii contactasem pe email, tot in ideea de a le reconditiona pe cele vechi, insa nu s'au deranjat sa'mi raspunda si comparand preturile (reconditionare - in jur de 100 euro, daca retinusem bine, transport) si faptul ca as fi avut indisponibila masina in acest timp, am preferat sa le schimb, iar cele vechi le'am lasat direct la gunoi, nu m'am mai complicat sa le reconditionez
-
Am sunat azi la Brasov si dureaza cca 1 saptamana sa reconditioneze amortizoarele, timp in care nu folosesc masina. Asta ar presupune sa duc masina acolo, sa o las o saptamana si apoi sa ma duc dupa ea.
Daca la costul reconditionarii pun costul drumurilor Bucuresti - Brasov si retur, plus timpul pierdut, plus faptul ca nu se compara cu unele noi (cel putin dpdv al durabilitatii in timp) ajung la aceeasi concluzie cu Foreste, sa le iau noi.
Un kit de amortizoare spate, fara SL, la Brasov - cca 2.200+200 manopera= 2.400. Probabil ca ies mai ieftin cu un kit de la Pedders.
Mai "trag" de ele cat pot, testez si piata in timpul asta si o sa le schimb cu unele noi.