Subaru club Romania
Diverse => Discuții libere => Topic started by: DOF on August 12, 2014, 12:47:30 PM
-
Salut!Nu cred ca trebuie sa mai adaug multe la intrebarea din titlu.Deci,avand in vedere avantajele arhitecturii boxer[pe care le cam[?] cunoastem] de ce nu se prefera aceasta si in cazul altor fabricanti de automobile?Care sunt dezavantajele[costuri,standardizare,spatiu sub capota...]?
-
Porsche mai face motoare boxer.
-
si BMW la motociclete, de vreo 90 ani :)
-
Si Dacia.Pe camionetele 4x4 cu 5 locuri.In alt univers paralel ... ;D
-
Oltcit in clubul select...
-
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
Mai detaliat :)
-
Multumesc pt. link.Foarte interesant.Se pare ca in trecut multi constructori au folosit acest tip de motor.Ma gindesc ca ceva calcule contabilicesti i-au facut sa renunte .Dpdv tehnic nu am gasit in articol decat un argument contra-faptul ca ocupa mult loc sub capota.Mai stiti si altele?
-
alte info aici
https://www.reddit.com/r/cars/comments/3tpm7x/why_arent_boxer_engines_more_widely_used/
-
Doua chiulase implica mai multe piese in miscare de unde un consum mai mare si eforturi sporite de ungere si racire, precum si un randament scazut datorat pierderilor prin caldura. Practic este un motor in V la 180 de grade. VR-ul de la grupul vag eate hibridul dintre un motor in linie si unul in v, folosind o singura chiulasa.