Subaru club Romania

Diverse => Discuții libere => Topic started by: DOF on August 12, 2014, 12:47:30 PM

Title: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: DOF on August 12, 2014, 12:47:30 PM
Salut!Nu cred ca trebuie sa mai adaug multe la intrebarea din titlu.Deci,avand in vedere avantajele arhitecturii boxer[pe care le cam[?] cunoastem] de ce nu se prefera aceasta si in cazul altor fabricanti de automobile?Care sunt dezavantajele[costuri,standardizare,spatiu sub capota...]?
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: IMPY XV on August 12, 2014, 16:19:50 PM
Porsche mai face motoare boxer.
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: rzw75 on August 12, 2014, 20:26:32 PM
si BMW la motociclete, de vreo 90 ani :)
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: celalalt on August 12, 2014, 20:45:13 PM
Si Dacia.Pe camionetele 4x4 cu 5 locuri.In alt univers paralel ... ;D
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: vvg on August 13, 2014, 08:06:04 AM
Oltcit in clubul select...
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: khnemu on August 13, 2014, 08:28:22 AM
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
Mai detaliat :)
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: DOF on August 13, 2014, 09:15:30 AM
Multumesc pt. link.Foarte interesant.Se pare ca in trecut multi constructori au folosit acest tip de motor.Ma gindesc ca ceva calcule contabilicesti i-au facut sa renunte .Dpdv tehnic nu am gasit in articol decat un argument contra-faptul ca ocupa mult loc sub capota.Mai stiti si altele?
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: mihai.mustata on June 30, 2016, 12:17:42 PM
alte info aici

https://www.reddit.com/r/cars/comments/3tpm7x/why_arent_boxer_engines_more_widely_used/
Title: Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Post by: Pfaizzzer on July 03, 2016, 10:46:20 AM
Doua chiulase implica mai multe piese in miscare de unde un consum mai mare si eforturi sporite de ungere si racire, precum si un randament scazut datorat pierderilor prin caldura. Practic este un motor in V la 180 de grade. VR-ul de la grupul vag eate hibridul dintre un motor in linie si unul in v, folosind o singura chiulasa.