Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: Forester on November 18, 2014, 14:06:05 PM
-
Salut,
Am cautat pe aceasta arie dar n-am gasit un subiect similar, asa ca deschid topic nou.
De ceva vreme am inceput sa am probleme, cred eu, cu transmisia, dar nu sunt sigur. Ideea e ca la viteze deja de pe la 70-80 in sus, sa zicem in treapta a 4-a, se aude un zgomot care pare sa vina de pe la transmisie, zgomot care suna a prea multe fieratanii aflate in miscare - nu stiu cum sa descriu mai bine. Cam cum se aude la unele camioane sau autobuze mai vechi, evident nu atat de pronuntat.
In plus, la viteze mari, peste 130 sa zicem, uneori am si o uruiala nasoala si trepidatii in toata masina, iar cand se intampla asta trepideaza si frana, adica franez si parca am discuri ovale. Nu face chiar tot timpul fazele astea dar oricum deja mai mult face decat nu.
Aveti vreo idee, e ceva pe moarte, e vreo consumabila care poate fi schimbata, sau macar vreo metoda mai sigura de diagnoza?
-
axul cardanic este ok, tripodele au uzura mare ? incepi cu exteriorul si dupa aceea intri in cutie.
-
Sunetul e ca de dacie veche? Un vajait usor ascutit?
-
axul cardanic este ok, tripodele au uzura mare ? incepi cu exteriorul si dupa aceea intri in cutie.
Habar nu am - la ce trebuie sa ma uit? Credeam ca e doar un fier lung cardanul! ;D ;D
Tripodele - astea sunt la planetare? Tot asa, se inspecteaza vizual sau cum?
Sunetul e ca de dacie veche? Un vajait usor ascutit?
As zice ca da, dar mai sincer nu mai stiu cum suna o dacie veche.
Uleiul in cutie are aproape 40k, dar la precedenta (si singura) schimbare, cand masina avea 52k uleiul a iesit galben si frumos. In schimb cel din diful spate era urat asa ca l-am schimbat asta vara din nou si nu a mai iesit atat de urat ca la 52k.
-
In genul asta, dar nu asa puternic?
EDIT: Asta e mai clar
-
Nice video!
Inca nu stiu sa-ti spun, acum ca am vazut filmu o sa fiu mai atent cand ma intorc acasa. Cu siguranta nu se aude asa de tare la vitezele cu care a mers nenea ala, in schimb la mine pare mai "profund", mai structural...
O sa incerc sa inregistrez si eu ceva sa vedem ce iese.
-
Structureaza te spre un service.Sa nu te trezesti totusi cu o gramada de rotite pe jos,intr-o balta de ulei...
-
La mine face ca la nenea din video de cateva mii de km. Singura varianta de a afla ce este presupune sa dai cutia de viteze jos si sa o desfaci. Din start pleci cu un minus de cateva sute de lei pentru kitul de etansare (garnituri etc) + manopera ca se da jos greu cutia (incepi cu intercoolerul, parte din evacuare), deci multe ore de manopera si posibil alte garnituri pe la evacuare and stuff. In jur de 2-4 ore am inteles ca dureaza sa fie data jos.
Mie mi-a recomandat mecanicul sa schimb uleiul si sa pun metabond. Inca nu am apucat sa fac asta...
-
Bineinteles ca nu am reusit sa prind nimic in seara asta. La un moment dat incepuse sa se auda foarte slab ceva dar pe video nu se putea distinge. Din video ai zice ca am mega masina, asa de liniste pare! ;D ;D
Cel mai bine o sa incerc in weekend pe o autobahna ceva.
-
Tocmai mi-am amintit o chestie.
Wrangler, sau oricine stie sigur: Subaru sau Forester in particular are tripode??
Ca eu am avut impresia ca nu are, dupa spusele de la service-ul unde ma duc eu.
-
salut,
ceea ce recomand eu este :
-mers la un service, suspendata masina si rulat cu viteza la care apare galagia
-identificat exact unde se aude
-verificat rulmentii de la grupul spate, eventual si jocul intre coroana si pinion (lucru ce se poate face cu un set de saibe pe diferite grosimi)
si da, subaru are tripode
daca vrei, pot sa iti ascult eu masina si sa iti dau sfaturile cle mai bune
bafta pe mai departe
-
Multam frumos, chiar o sa te rog intr-o zi, asa cum l-am rugat si pe Malakay caruia ii multumesc si pe aceasta cale.
Nu prea am inteles, asta aici http://allwheeldriveauto.com/seattle-subaru-cv-boots-and-axle-problems-explained/ (http://allwheeldriveauto.com/seattle-subaru-cv-boots-and-axle-problems-explained/) povesteste si despre tripode?
-
Intre timp de cand nu am mai scris aici am incercat sa mai prind cand face sa inregistrez sonor - din pacate nu iese ceva utilizabil asa ca am renuntat.
Am fost si la SMT, dar nu au gasit nimic. Am avut si ghinion ca ploua ca dracu si degeaba m-am dus pe autostrada, zgomotul de apa/ploaie/pavaj era infernal, nu aveai ce sa mai auzi si nici trepidatiile nu au mai fost puternice.
Ieri am fost 20 de km pe autostrada (A1 de data asta) si a mers de parca era noua ???
Ce am mai observat: cand e rece, doar ce am plecat de pe loc, la viteze mici de 10-15km/h merge ciudat, parca are un fel de balans in forma de 8, parca as avea rotile foarte deformate. Senzatia dispare ulterior. De asemenea uneori imi da senzatia ca merg pe o suprafata usor ridata desi nu e cazul.
Din tot ce am mai discutat si vazut pe forum si cu altii de fapt pare sa dea semne de oboseala niste planetare. Dar nu stiu cum sa fac o diagnoza mai sigura. Mai ales ca parca n-as schimba cu totul, poate doar articulatia care trebuie - aia dinspre cutie?
-
Sa nu fie vreun cauciuc ovalizat...
-
Alea de vara erau intr-adevar varza, astea de iarna nu. Oricum la primavara trebuie sa iau altele de vara si o sa vedem si atunci. Dar oricum, si daca sunt ovalizate, nu cred ca se dezovalizeaza dupa ce se incalzeste masina. :D
-
Ba da.Raman oarecum in forma in care erau cand masina statea.Apoi usor usor isi revin.Dar asta e posibil la cauciucuri d astea ieftine.Desi...
-
Balansul ala e de la cauciucuri. Asa facea si la mine cu alea de "vara" care erau all season destul de vechi. Parca mergea ca o camila lesinata. Se legana in toate partile. De cand am pus cauciucurile de iarna nici vorba de asa ceva.
Nu e vorba de cauciuc ieftin sau scump, e de cat de tari sunt si flexibile. Adica un cauciuc invechit, care pierde din elasticitate, poate sa faca asa, indiferent de firma.
-
Cauciucurile (Firestone) le-am luat acu 3 ani, deci or avea DOT de 3 ani jumate.
Insa ma gandesc ca deformarea temporara dupa stationarea din timpul noptii s-ar simti in roata "ne-rotunda" nu cu miscari laterale.
Pisici, masina care se invecheste, ce sa-i mai cer.
-
De zilele trecute de cand am citit topicul asta am inceput sa aud si eu tot felul de sunete venind din spate ... ce medicamente recomandati? ???
-
Ordine in portbagaj.
-
Eu am un rulment de ex. Si nu ma deranjeaza...
-
Si eu am avut un zgomot pe care l'am suspectat a fi de rulment, insa a disparut intre timp asa ca m'am linistit cu schimbatul rulmentilor, mai ales ca din ce am vazut, pe spate nu e chiar simplu
-
Am o intrebare, chiar daca nu e pt subaru.
La hyundai-u nevestei s-a rupt burduful de la planetara pe partea stanga (nu am verificat ce e pe dreapta)
(https://lh3.googleusercontent.com/kOSC0oS9dXjCuE5WOmtlVLaqXsLYcEI26DqX59G4-SB0ob9DlO_nDu2BqOtmZn9LJRQCE6k_a5UHBg__3716-p_IMCvzNDK719-NRGDQoqCNFtWJ-iikrbYNBbR_b_6Ty95iMy-8_M5BxvSGS_MvTldg_HOFGMWTPg-BRm7vootFob-luVInwQyusLQEo0ABl0Mx4EktnHbOCkG8U2PYvT0nOYfjqvb4pLqzRNcsGuhlPVoIvJpsFqz-LPoKrcs9loK2TujTh1G8AOOYp7yPBc4Py1Z5EciS1sC3_Q35kxgt-x9N6RlV6lL9ss2SI4drusJfqJDTRozB6RNgUytkXSQqk_-0m0GPgdhshySYAhmLRoTqfmg3_YDFpO1lNWJCC_YO_iAmq9Eppof75u5xdXSc5Wk6eT1yjoz7MNSwV0zcemvMpoee1GodxJAljcooof5_zyC28C8iD1faztkgkHvhdA2v34LAktYRq8iOM_ytJO4US9CHHAHR84W709ysqDiN63qZ4PLLqK0bSe8LSe-rz5jInqRzUGbsbSfkFpQ8IXMwD-3alAE5hPbVoIXe0zES=w465-h826-no)
Problema e alta: la demaraje mai in forta, fara sa rup aderenta, doar in treapta intai, se aude un zbarnait destul de puternic, ca si cum intra ceva metalic in rezonanta.
In rest, nu se aude nimic, in nici o alta treapta, nici in treapta intai daca accelerez normal, indiferent de turatie. Nici in curbe nu se aude nimic.
Care ar putea sa fie problema? Scap doar cu burduful inlocuit sau trebuie si articulatie? O mai fi si altceva?
Evident voi ajunge la service, dar as vreas sa am idee de ce ma poate astepta.
-
Mai mult ca sigur ai nevoie de cap de planetara.
-
Se gaseste ieftin after-market.
-
Astea (http://www.al-padrino.ro/versiunea/17767/tree/10171.html) ar fi presupun?
-
am observat si eu de cateva ori ceva similar cu ce zice FORESTER.
Prima data s-a intamplat in mers linistit ( 100km/h); dintr-o data a inceput sa se comporte ca si cum as avea galme in cauciucuri/roti neechilibrate; masina trepida si simteam si in volan un joc stanga dreapta (senzatia este comparabila cu cea in care nu ai rotile echilibrate). Dupa cateva minute a disparut si am presupus ca a fost de la drum.
Am mai simtit odata treaba asta in niste forje pe dn cu viteza pe la 160 - 180 km/h. De data asta am fost sigur ca nu a fost de la drum pentru ca trec destul de des pe acolo si nu mi a mai facut niciodata. Rotile sunt bune, deci le exclud; ramane mecanica (planetare, cardan ...)
Saptamana viitoare ajung in service sa vedem ce-i de facut!
-
Posibil sa fie de la drum si cauciucurile late care trag sa se urce pe denivelari. Exista zone consacrate pe DN, cum e bucata dintre Ploiesti si Comarnic undne sunt valuri si sare masina in continuu.
Dar niciodata nu strica si verificari in service :)
-
Ca tot s-a reactivat acest topic, la hyundai pana la urma planetara era ok, am schimbat-o dar nu de acolo era problema. Ghinionul a facut sa fie o coincidenta incredibila, dar problema care aparut in acelasi timp - un tampon motor pe stanga, s-a dus cumva cauciucaraia din ele si la acceleratii tari, in treapta intai, lovea fier pe fier pe-acolo....
Momentan e peticita romaneste cu o bucata de cauciuc, pana ma indur sa scot vreo 100E sa schimba tamponul. Sau pana gasesc sa mi-l aduca cineva din state unde e 22$. >:(