Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: andrei80 on February 02, 2015, 13:33:29 PM
-
Salutari la toata lumea! Dupa vreun an in care m-am tot uitat dupa filmulete pe iutub si anunturi pe autovit, in sfarsit am bani de un Forester. Am gasit chiar unul la mine in oras, din 2007, manual, pus pe GPL, pret 5900E negociabil. Am fost la un test drive, a condus proprietarul, din pacate...(primul proprietar). Am remarcat un tremurat la relanti, pus pe seama spalarii motorului si o trancaneala in spate, pusa pe seama acoperitorii de la portbagaj. Mi s-a parut si ca clipeste lent CRUISE in bord. Ce sa cred despre ce am observat si la ce sa ma mai uit? Multumesc!
PS. chiar daca masina e mai uratica decat 307 SW-ul pe care il am acum(il dau zilele asta), abia astept sa ma urc in Subaru. Si sa ninga :D
-
Are o eroare in bord,posibil de la GPL.D aia clipeste cruise ul.Si zdranganeala poa' sa fie de la suportul de numar de pe spate,sau polita porbagajului.
-
Si daca ai eroare in bord probabil nici nu vei scapa usor de ea, cel mai frustrant fiind faptul ca NU vei putea folosi cruise-control-ul.
Zgomote pe spate - vezi si in ce hal sunt amortizoarele pe spate, daca masina pare putin lasata pe spate inseamna ca sunt duse. Sunt niste amortizoare mai speciale, cu self-leveling, scumpe de inlocuit dar cu alternative normale (care la prima schimbare insa presupun un cost cam la fel de ridicat, intrucat trebuie schimbate si arcurile).
In general masina e faina dar una cu probleme poate sa-ti manance urechile mai ales celor pretentiosi si eventual ne-obisnuiti cu subaru. 8)
-
Cumva paralel cu subiectul, eu tocmai am cumparat un SG din 2007 la 10.500, un pret aproape dublu fata de cel descris de tine. Ma gandesc ca diferenta asta trebuie sa vina de undeva, fie din teapa pe care mi-am luat-o eu platind atat de mult, fie din ceva hibe ascunse la cel pe care vrei sa-l iei. Iar daca nu sunt hibe si toate actele sunt regula, atunci sa-l iei pentru ca e pret bun. Bafta!
-
Multumesc de răspunsuri. O sa incerc zilele viitoare sa ma uit la suspensie si sa vad si ce e cu eroarea din bord. Mai e problema ca proprietarul nu stie nimic de taxa de mediu, care pare sa fie numai 1925€. Asa ca exista posibilitatea sa caut alta varianta. 10500 mi se pare totuși exagerat...
-
Daca masina functioneaza bine si nu are probleme suma de 10mii este justificata.
Diferentele de pret incep de la anvelope, suspensii, caroserie si nu in ultimul rand de la motor.
Eu am crezut ca sunt destept si am refuzat o masina impecabila, cu 3500 mai scumpa decat masina mea.
Dupa ce am schimbat anvelopele, primul set de suspensii si dupa vopsire am observat ca depasisem cu mult diferenta.
Plus ca la vopsire am avut pret bun, Celalalt trimitandu-ma la BV.
-
Discutam despre masina asta: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2321.0 - toate detaliile aici
Iar daca 10.500 este exagerat, ce spui despre un SG impecabil, cu 12.000 KM mai mult decat al meu la un pret de 13.000 ;D - http://www.tocmai.ro/subaru-forester-2007-19334769.html
Parerea mea e sa o treci prin toate verificarile posibile si daca in urma lor rezultatul este unul bun, atunci masina merita luata. Altfel, se poate lasa cu cheltuieli neprevazute exact cum a mentionat colegul Wrangler care pana la urma aduc masina in jurul valoarii de 10.000
My 2 cents!
-
Sunt sigur ca ai avut motivele tale sa dai suma aia pe masina. Ca idee, exact atât am dat si eu pe pejo-ul meu când l-am luat. Problema e ca acum nu mai dispun de banii ăia si nu vreau sa mai adaug si banca in ecuatie. Acum am 2 variante. Una din Bârlad(număr VS-XX-AVA) si una din Bacău(GL-XX-THA), ambele pe gaz, ambele din 2007, ambele cam 6000 pret negociabil. Cea de Galați cică are revizia făcută acum vreo 13000 km, inclusiv distributia si telescoapele. Cealalta are mai multi kilometri,176k. Cred ca pe una dintre ele o iau.
-
Poate stiu colegii de pe forum cate ceva despre istoricul acestor masini, orice informatie e de ajutor. A mea am gasit-o sambata seara la vanzare, duminica dimineata am condus-o si miercurea am verificat-o de la A la Z si joi am cumparat-o, masina fiind impecabila. Daca bugetul e limitat, macar sa alegi varianta cea mai buna dintre cele 2.
Bafta la cumparare, o sa ai o satisfactie deosebita cand te vei urca la volanul oricareia dintre ele.
-
Mersi, sa dea Domnu sa fie cu noroc :-) Si a ta si a mea
A, era sa uit, poate avea LSD, ceva, pe spate? Daca nu, cam cât m-ar costa sa-i pun?
-
MODELS WITH FIVE-SPEED MANUAL TRANSMISSION – CONTINUOUS ALL-WHEEL DRIVE: A viscous-type locking center differential and limited-slip rear differential help distribute torque – normally configured at a 50/50 split front to rear. If wheel speed differs between front and rear axles, the center and/or rear differentials lock up to help distribute power to the wheels with the most traction.
-
Stiu ca are diferential central, ma interesa de un diferențial pe spate
-
pe spate are LSD, nu asta te interesa?
-
Da, dar stiam ca desi toate au diferential blocabil intre spate/fata, doar unele au stanga/dreapta. Nu stiam ca au si pe puntea spate inca unul
-
LSD nu e diferential blocabil clasic, ci deschis si "semi blocabil" - adica nu transfera toata puterea la roata cu aderenta, ci doar o mare parte, lasand ceva si pt cea cu mai putina aderenta...
-
Daca-i aspirata nu are LSD de fabrica..... ;)
-
lsd inseamna diferential autoblocant, ceea ce descrieti voi sunt diferentiale deschise in mare parte pe sg fiind model Torsen diful spate, cu vascocupla centrala, singurele modele de la subaru cu LSD mecanic au fost STI-urile 02-05, dupa s-a incercat un alt tip de LSD cu locking rate mai mic
-
lsd inseamna diferential autoblocant, ceea ce descrieti voi sunt diferentiale deschise in mare parte pe sg fiind model Torsen diful spate, cu vascocupla centrala, singurele modele de la subaru cu LSD mecanic au fost STI-urile 02-05, dupa s-a incercat un alt tip de LSD cu locking rate mai mic
Torsen pe spate la SG? Ești sigur?......doar turbatele au avut LSD restul open diff. Aici vb doar de SG.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
Deja e pe basme mode aici...
-
Bun, deci astea după care ma uit eu nu au. Se poate pune unul sh de la o turbată dezmembrata?
-
Pentru?
-
Păi nu prinde bine la handling si la iesit cu bine din situatii mai alunecoase?
-
Forester SG e o masina simpla, versatila, in general fiabila si care consuma ceva mai mult. Daca ai nevoie de asa ceva, I-ati una. Nu are rost sa schimbi multe pe ea. Daca vrei altceva, mai bine cumperi direct una diferita. Eu unul nici la consum nu as umbla, asadar le-as lasa deoparte pe cele pe gaz.
Nu te grabi, cauta ca pana la urma vei gasi una OK.
-
Dacă deja sunt pe gaz, de ce să nu profit de prețul scăzut al acestuia? Mai și salvez vreo câțiva pui de panda...:-). Sunt învățat cu o mașina care papă 5-6 la sută si nu mă simt pregătit sa trec la una care consuma dublu. Așa, deși consumul mărișor rămâne, compensează prețul scăzut al GPL-ului
-
Ai ceva optiuni aftermarket pentru LSD. Pentru fata stiu ca este OBX pe la 500 USD si merge pe cutia 5MT adica XT si WRX. Am citit cate ceva pe subaruforesterorg si pe dirtyimpreza despre el si toti spun ca au castigat ceva abilitati in afara soselei. Pe asfalt parca ziceau ca se simte doar "pushed to the max".
Tot cu OBX montat dar pe alte marci utilizatorii ziceau ca au castigat aderenta la plecarile mai tari. Era un tip cu mx5 pe youtube care a facut un review.
Pe langa el mai trebuie sa comanzi niste piese de cam 50 USD care inlocuiesc unele mai slabe din diferential. Fiind singura lui hiba. Asa ca trebuie cineva priceput care sa il desfaca.
-
Din ceea ce am citit cred ca Foresterul nu este masina cautata de initiatorul discutiei.
Masinile bine intretinute nu se incadreaza in bugetul de achizitie, reparatiile ulterioare sunt destul de costisitoare iar consumul real este mult diferit de 5-6%.
Gazul probabil ca aduce economii in cazul masinilor bune.
In general SUV-urile au costuri similare de intretinere, mai mari decat ale berlinelor pe platforma carora au fost construite.
Un sfat bun ar fi sa caute un alt tip de masina, care sa se incadreze in buget.
Am senzatia ca discutiile astea urmeaza un tipar, as paria pe tIuning.
-
Una dintre masini cica are schimbate distributie, telescoape(puse fara autoleveling, cu tot cu arcuri noi) si consumabile recent si ca nu are nici o eroare in bord si nici un zgomot suspect. Eu voi verifica daca e adevarat si vizual(service) si in acte(facturi etc.). Din cauza ca vreau sa evit reparatiile ulterioare am pus intrebarea initiala aici pe forum si voi face tot posibilul sa urmaresc problemele semnalate.
Vis-a-vis de consum, un 6% motorina cu care eram obisnuit corespunde cu un 11% consum gaz, deci se cam incadreaza. Costurile de intretinere probabil vor fi ceva mai mari, dar ma astept la asta. Pur si simplu imi doresc masina asta de ceva timp, iar acum am posibilitatea sa o iau.
As fi luat un XT, dar pe aia stiu ca nu mi-o permit ca si costuri de intretinere(inclusiv consum), de aceea renunt la senzatiile tari, desi sunt mare amator de asa ceva, si vreau sa ma bucur de celelalte atuuri ale masinii. Daca luam XT ma atragea ideea de tuning, cel putin un chip tuning, dar cum ma orientez la un XS, nu prea vad ce i-as putea face, asa ca e improbabil sa vada vreo modificare.
-
Exista o discutie si despre gaz pe Subaru, caut'o si o sa vezi ca, la forja, consumul pe gaz sare si ala lejer de echivalentul a 5-6 pe benzina. Cel mai bine te'ai reorienta catre ceva diesel
-
Sunt constient, spuneam mai sus de un consum mediu. Daca acest consum mediu e in zona 11% pe gaz(proprietarii se lauda ca e cam 10%), atunci e ok. Sunt constient ca in forja poate lua si 12-13% mediu, dar nu o s-o tin in forja pe de o parte, si pe de alta mi se pare inca ok. Ca idee, cam cat consuma XT-ul, in medie?
-
iti zic eu cat mi`a consumat impreza pe a2 buc-cta si retur, cu motor tot 2.0 aspirat, acum in weekend. la dus ~12.8% la 150 km/h pe cruise control. nu consuma mereu asa, uneori mai putin dar e bine sa stii in ce te bagi daca subiectul asta e sensibil pentru tine. la intors 120km/h constant, am avut ~9.2%
benzina95, nu gaz.
-
Forester are 1l/100km in plus fata de Impreza datorita formei cu aerodinamica de caramida, poate si mai bine
Eu am 15% zilele astea Cta - Sibiu si imprejurimi, 650km deocamdata
-
11.5 urban. Am făcut presiunea în cauciucuri...;D
-
Cu benzina?
-
Nu nu.Cu aer.De la compresor.
-
Naspa Subaru, nici aer in pneuri nu tine ... nici benzina in rezervor si'ti mai scoate si bani din buzunar :(
-
Damn, imi joacă piticii pe creier si nu mai reușesc odată să mă înnoiesc. Nici măcar nu l-am condus încă...mâine după-amiază îl duc la un service sa văd ce-i de capul lui. Dacă nu corespunde, ma duc la Bacău să-l văd pe celălalt.
-
Eu sunt in Bucuresti ;D
-
Da' poate te duci la Bacau sa te vada omu, poate corespunzi :)))
-
Mda gândeam că poate faci vreo plimbare prin Moldavia :))
-
Am fost azi cu barladeanca la control. Rezultatul: prinderea bieletei la bratul dreapta fata ruptă(din brat), bieleta lipsă; transmisie si restul suspensiei ok(telescoapele spate SLS, nu am putut să verific cei 420mm din cauza lipsei bieletei fata). Relantiul balbaie, pe tester da problemă la cilindrul 4, posibil problemă de bobină, in urma unei spălări cu jet a motorului, cică. Pretul final, fără taxa de înmatriculare si fara reparații e bun
-
Ce an?
-
2006. La prețul asta imi cam vine sa o iau...presupun ca as putea rezolva problemele cu o sudură sănătoasă la braț si o bobină de inducție. Apropo, cine dezmembreaza un SG? :)
-
Daca e 2006, prim proprietar, nu are taxa platita
E un XT la dezmembrari, dar nusht ezac ce piese sunt disponibile de pe el
Ai idee cat e o bobina?
-
Mda...ia o.Nu mai sta.E chilipir.
-
De nouă găsisem bobină cu 350.
Sper sa vand pejoul cat mai repede, ca am doar 3000 cash
-
Pai 3000 si pejoul nu vrea? :D iesi tot acolo :)
-
Din fericire, nu a vrut, desi asta i-am propus din prima. Daca ar fi vrut, as fi iesit mult mai scump. Sper ca o iau dupa-amiaza asta, sa intru si eu in club :)
PS. misto masina ai, era cat pe ce sa iau si eu una, insa nu prea am gasit atunci. Iar intre timp, m-am hotarat sa dau puterea pe garda la sol mai mare...sper sa nu fie totusi boring nici asa.
-
Am găsit brațul cu 200 si bobină cu 250. Mă gândesc sa-i schimb finala,pentru ceva boxer sound. Eventual ceva cu silencer. Ceva ieftin da'bun(cum îi place romanului)?
-
Am cumparat-o . In afara de cele 2 probleme am mai remarcat: nu merg pozițiile, inclusiv luminile din bord. Oglinzile nu se pliază electric si trapa nu se deschide, deși se vede cum motorasul încearcă să acționeze.
-
E aproape buna.Poti s o resoft...pari acum ...
-
Spor la surubarit! Sa o pui pe picioare cat mai repede.. adica pe roti :)
-
Ia la verificat in primul rand toate sigurantele.
Fa'i jurnal de bord de'acum, daca ai luat'o ;)
-
Da, asa am de gand, imi notez cands-au schimbat toate uleiurile, distributia etc. Mâine ajunge la meșter sa vad daca e sigur bobina, sa fac comanda. Deja am băgat-o putin pe dealuri. Am remarcat ca merge franarea automată in panta. Astept urmatoarele ninsori cu mare placere
-
Azi a nins binisor, dar era prea cald, nu s-a asternut :(
Am facut thread cu paduraru...aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2330.0
-
Se pare ca la cilindrul 4 nu am deloc compresie...Am lăsat-o sa-i dea motorul sa vada daca e tachet, compensator sau supapă. S-a ajuns la concluzia asta după ce au schimbat si bujia si bobina intre cilindrul 2 si 4 si tot 4 nu reacționa la scoaterea mufei de la bobină.
In alta ordine de idei, la cati km se schimba distributia? ESP-ul se poate dezactiva de undeva?
-
Nu au facut test de compresie?
Distributia se schimba la 7 ani.
ESP nu ai.
-
Au infiletat un stut de la un manometru. La cilindrul de langa 4(cred ca e 2) crestea progresiv, apoi scadea(cred ca in 4 pasi), la cilindrul 4 nu misca DELOC...
7 ani fara limita de km?
De ce spun toti vanzatorii de forester ca au ESP? Credeam ca nu se poate fara...Dar are vreun fel de control al tractiunii?
-
Cutia manuala nu are nici ESP nici ASR. Vanzatorii spun ca nu ii doare gura, poate'i crede careva ;)
7 ani, dar nu mai stiu cati km (sigur s'a discutat si aspectul asta deja pe forum - parca 105k), se schimba la primul termen care apare
-
Multumesc, Andrei.
Auzisem ca au si încălzire pentru stergatoare. Cum se activează?
-
In dreapta jos a volanului ai butoanele. Daca retin bine, simultan se cupleaza si incalzirea oglinzilor, eu practic ptr asta il apas, incalzirea stergatoarelor e vax albina
-
încălzirea ștergătoarelor este de fapt încălzirea parbrizului unde stau ștergătoarele in poziția de repaos.sunt rezistente exact ca pe luneta.in unele anunțuri mai vedeți parbriz încălzit.la asta se referă.
Din cate stiu eu toate sg-urile au așa ceva(cel puțin EDM).daca nu sunt rezistentele acolo îți dai seama daca a fost schimbat parbrizul-in general cine schimba parbrizul la modelul asta merge pe varianta ieftina fara încălzire.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
-
Distributia e la 5 ani sau 105k km. Asta daca e la primul schimb, sau daca e schimbat cu piese originale. Altfel, in functie de ce zice producatorul aftermarket.
-
In dreapta jos a volanului ai butoanele. Daca retin bine, simultan se cupleaza si incalzirea oglinzilor, eu practic ptr asta il apas, incalzirea stergatoarelor e vax albina
Stanga jos. Si nu e chiar vax albina, ajuta pentru ca rezistentele sunt puse intr-o zona sub cea in care bate aerul cald din masina.
-
Se poate sa nu aibă degivrare stergatoare.Eu am luat mașină de noua si nu avea.Abia după schimb de parbriz m am ales cu ea.Si e buna totuși.
Dar,întrebarea mea e alta.Merge ceva pe mașină asta?Ca mie îmi pare cam dubios.Poza îmi pare fi făcută vara...Hei...si ce daca are un cilindru bușit....si nu merge mai nimic...e aproape buna mașină...Deci?
-
Poza nu e reala, e doar una de pe net care arata exact la fel. O sa primeasca poza dupa ce apuc s-o spal prima oara. DIferenta ar fi ca a mea e cu jante de 15 incaltate cu Good Year Wrangler AT M+Shttp://www.anvelope-rusia.ro/205/75/r15/205-75-r15-goodyear-wrangler-at-sa_205_75_r15_anvelopa-4x4.html (http://www.anvelope-rusia.ro/205/75/r15/205-75-r15-goodyear-wrangler-at-sa_205_75_r15_anvelopa-4x4.html). De mers, merge...aerul conditionat :). Am destul de treaba la ea, e clar, dar singurele probleme stresante sunt motorul si luminile, pentru ca nu stiu ce e defect si in consecinta nu stiu cat o sa ma coste...
-
La a mea a fost schimbat parbrizul, dar tot cu incalzire, dar nu i'am gasit utilitatea. Daca e parbrizul inghetat, degeaba ai zona stergatoarelor incalzita, oricum trebe curatat restul parbrizului, daca astepti pana se dezgheata din climatizare dureaza prea mult
Si da, e cealalta dreapta, cunoscuta si sub numele de stanga :D
-
;D
-
:D
-
S-a desfacut motorul, dar e o problemă majoră. Nu se desfac șuruburile de la rotile dintate din capătul axurilor cu came nici de o culoare. Le-as tăia cu bormasina, dar alte șuruburi nu găsesc decât cu comanda si vin in 2 saptamani. Sfaturi? Sau are careva de vanzare 2 șuruburi? Sunt cu inbus de 8 si cu guler. Trebuie să ajung la supape, una pare înțepenită
Update: am nevoie de urmatoarele ca sa termin cu problema la motor:
-supapă evacuare
-șurub prindere pinion distributie evacuare
-pinion distributie evacuare
Nu reusesc sa le găsesc. Doar cu așteptat x saptamani :(