Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GD/GG (2001-2007) => Topic started by: Weeked on February 11, 2015, 23:52:38 PM
-
Va salut,
in sfarsit am gasit si eu masina mult visata.
E un hawkeye rally blue din 2006 cu ~170.000km(113.000mile) la bord. E stock cu exceptia Frane Brembo si Toba Prodrive. Nu am de gand sa ii fac prea multe modificari din cauza asigurarilor din UK. De exemplu daca adaug un spoiler STI imi creste asigurarea cu 30% (Dupa primul an o sa pot sa imi fac asigurare la firme specializate pe masini modificate....deocamdata au nevoie sa vada ca am conduso 1 an fara evenimente).
Masina merge destul de bine dar cred ca turbo e putin obosit asa ca am cumparat un TD04L aproape nou. Vreau sa i ischimb ambreajul cu un stage 1 (cel existent prinde destul de sus), plus ca vreau sa elimin pompa secundara de aer cu valvele de rigoare (una deja e blocata pe inchis).
Folosesc Ulei Shell Hellix Ultra 5w40.
Daca ati putea sa ma ajutati cu ceva sfaturi as fi foarte recunoscator.
Multumesc.
(http://i863.photobucket.com/albums/ab192/weeked/subbie1_zpsni7uckyb.jpg) (http://s863.photobucket.com/user/weeked/media/subbie1_zpsni7uckyb.jpg.html)
-
Bun venit! Te ajutam cu sfaturi, numai sa zici legat de ce. Casatorii, divorturi, cum sa castigi la loto? :D
-
Cum să te împaci cu gândul că mașina are rezervorul spart...
-
fiind in UK, probabil nu are aceleasi probleme ca la noi cu pret benzina vs salariu
-
:))
Buna asta....nu mi se pare ca consuma cine stie ce.....raportat la consumul mediu de aici chiar e considerata o masina cu consum mic.
As vrea ceva sfaturi legate de : Cel mai indicat ulei, la cati km sa fac revizia, la ce probleme sa ma astept pe viitor (pompa de aer si valvele o sa le dau jos curand). Orice alte sfaturi sunt bine venite.
Multumesc.
-
tinand cont de nr de km, eu zic sa incepi prin a verifica kitul de distributie,pompa apa, pompa ulei si bujiile, si vezi de acolo ce trebuie facut, reviizile in functie de ulei/stil de mers/conditii de mers intre 5000 si 8000km, bafta cu masina si bine ai venit
-
Mercy de raspuns,
distributia e schimbata, bujiile le-am schimbat saptamana trecuta (Denso Iridium).....apropo de schimbat buji....a trebuit sa ridic motorul ca sa pot sa inlocuiesc bujia din stanga (interior)...... e normal??
Pompa de ulei nu am verificato (o sa o pun pe lista). Stil de mers e normal cu exceptii cand ies la "joaca" o ora doua pe saptamana. Am decis sa folosesc ulei Shell Helix Ultra 5W-40 Fully Synthetic si filtru de ulei MAN.
Are rost sa inlocuiesc filtrul de benzina?? stiu ca e destul de complicat.
Ce alte fluide ar fi bine sa mai schimb??
Multumesc.
-
Filtrul de benzina nu se inlocuieste decat cu tot corpul de pompa din cate stiu ...
-
Din cate citisem pe net cand am luat XT'ul (multe informatii erau ptr WRX) nu e neaparat nevoie a ridica motorul ptr a schimba bujiile, dar e mai facil asa, altfel trebuie o anumita combinatie de chei/prelungitoare ptr a incapea in spatiul respectiv
Pompa de ulei, ptr a o verifica, trebuie data jos distributia, nu e deloc o operatiune facila, ci de durata
-
Multumsc pentru sfaturi.
O sa verific saptamana ce vine cand dau jos turbo si pompa de aer.
Singura problema care ma cam bantuie e ca la relantiu simt ca un fel de rateu(missfire) ...turometrul pare destul de constant ...variaza intre 730rpm si 760rpm. Si la fel se aude ca un tacanit la relantiu ceea ce mecanicul meu a zis ca e normal la motoarele boxer.
Ati intampinat asa ceva?
Mercy
-
La mine s'a cam rezolvat ralantiul prin inlocuirea sondei lambda (a/f sensor)
-
Uite aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=856.0
-
Salut si bine ai venit, tacanitul e normal atata timp cat nu e cloncanit :)). Sa nu-i faci resoftare si sa-i verifici uleiul constant. Nu ai ce filtru sa-i schimbi, iar ca sa nu o schimbi din masina visurilor, in masina de cosmar, las-o cat mai stock la motor. Bafta cu 2.5 ul!
-
Foarte recunoscator pentru sfaturi.
Nu am de gand sa modific motorul, e suficient pentru mine. Singura modificare o sa fie pompa secundara de aer care o sa o dau jos cu tot cu valvele aferente si o sa sterg CEL-urile din ECU(daca stiti cumva un soft cu care pot copia edita si pune la loc map-ul ar fi de ajutor....lucrez in IT dar nu sunt prea familiar cu softurile de subaru) ...mi-a venit kitul de stergere a pompei de aer secundare azi (http://www.ebay.co.uk/itm/261744089191?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT) pe care o sa il folosesc cand inlocuiesc turbo pentru ca am inteles ca a doua valva se afla sub turbo.
In legatura cu senzorul de oxigen ce recomandati si unde e localizat??
Maine o sa bag un ochi si la IACV.
Deja sunt foarte impresionat de masina.....a trecut un bou pe rosu ieri si vreau doar sa zic ca de eram cu vechea masina (2007 Grand Vitara) nu ma opream la timp.....
Multumesc inca odata pentru sfaturile pretioase. O sa trimit de baut la prima intalnire care o aveti in romania.
-
Sonda de o2 se afla pe serpi(evacuare) pe parte cu turbina. Ca sa stergi air pumpurile iti trebuie o mufa mai sofisticata ca sa poti edita in ecu asta dupa ce spargi protectia(nu stiu sigur daca are vreo protectie la ecul tau) ca si program, parca merge cu ecuflash. Bafta!
-
Speram sa mearga prin OBD2 dar nu e problema ca pot scoate celurile contra £50.
Referitor la IACV sigur si modelul meu are asa ceva pentru ca nu gasesc niciunde garnitura pentru WRX 2006 2.5 ???
Senzoru O2 pot folosi o anume marca sau doar original Subaru? Am vazut ca cele originale sunt destul de scumpe fata de cele aftermarket.
Ce ziceti de Sea Foam? A folosit cineva? Vad ca americanii baga in Subaru sea foam cu reazultate foarte bune.
De marca de ulei ce parere aveti e ok Shell Helix Ultra 5W-40 Fully Synthetic ?? Planific sa il schimb la 4000-5000km.
-
De preferat denso la sonda, ca sa nu te apuci sa macelaresti la fire. Sea foam ru nu risc :)). Ulei motul 10w40
-
Am inteles,
o sa caut denso poate am noroc...
daca e nevoie....nu e problema ca sunt ok la electronica.... Sudez inclusiv Fibra deci nu o sa imi bat joc de ele( cositorite,tub termo...etc).
Mercy frumos.
-
Va salut din nou.
Am sunat sa comand O2 senzor iar cei de la magazin m-au intrebat care il vreau cel care e inainte de catalizator sau cel care e dupa.
M-au bagat in ceata. Mecanicul meu e plecat din tara si nu dau de el.
Ce ziceti? Sa le inlocuiesc pe amandoua?
-
No 1 e cea de dinainte de catalizator.No 2 e dupa.Si nu prea e afectata.Deci no. 1
-
Gata mi-au venit aproape toate piesele( Delete kit pentru airpump, sonda O2, filtru aer comline) mai trebuie sa comand planetarele fata (bat chiar putin) si ambreaj S1. La safarsitul lunii am concediu 2 saptamani si ma apuc de ea.
Am o intrebare:
am tot citit forumul acesta iar se pare ca toata lumea are o parere foarte proasta despre motoarele de 2.5 de pe WRX/STI(2006-2009). Dupa cum ziceam masina mea are 113.000mile iar a prietenului meu are aproape 260.000 mile si nu au avut nici un fel de probleme la motor (amandoua au full service history). Nu vreau sa cred ca am facut o alegere proasta cu hawkeye. Cel putin pe forumurile de specialitate din UK se pare ca zvonurile cum ca 2.5 ar fi un motor prost sunt pornite de cei cu motoare de 2.0 care nu isi permit 2.5. (concluzionat)... :).
-
Atata timp cat o pastrezi stock si schimbi uleiul la timp, nu ai de ce sa-ti faci griji. Din momentul cand i-ai pus o evacuare mai mare in diametru chiar si dupa catalizator, poti usor usor sa strangi bani de proiect. Strict parerea mea(mi-am permis 2.5)
-
Am pe ea evacuare pusa de prodrive . Probabil se considera si aia stock. Oricum as fi dispus sa o mentin stock la cat de mult imi place masina...doar sa evit orice complicatii ...la cate camere de viteza sunt aici si limita de 112Kmph din UK ma multumesc cu cuplul si sunteul motorului stock... :))....daca vreau nebunii merg la Sylverstone si inchiriez un GTR si imi fac de cap..... asa ca deocamdata mai studiez inainte sa consider orice modificare la motor.
Mercy.
-
................................................
..... zvonurile cum ca 2.5 ar fi un motor prost sunt pornite de cei cu motoare de 2.0 care nu isi permit 2.5. (concluzionat)... :).
+100 ;D ;D ;D
-
Ce ziceti de Sea Foam? A folosit cineva? Vad ca americanii baga in Subaru sea foam cu reazultate foarte bune.
Salut si sa stapanesti masina cu bine si fara evenimente.Sea Foam nu e cine stie ce,mecanicul meu a folosit si nu e incantat de rezultate.Marketing de genul "magneti pusi sa scada consumul".
Bafta cu acaretul !
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Mercy Sherban,
am un tub de seafoam dar nu cred ca o sa il folosesc pentru ca am inteles ca motoarele boxer nu prea au depuneri de carbon asa ca o sa ma rezum la ulei bun si schimbat cat mai des.
-
Nu ar fi rau sa mai incerci niste modificari, vei avea mult de scris pe forum.
Vad ca ai inceput cu pompa si vrei sa intri putin in soft. :)
-
Da o sa sterg pompa si cele doua valve (una e blocata si imi da un CEL). Am o programare cu Duncan de la Race Dynamics luna ce vine si sustine ca odata cu stergerea CEL-urilor pentru pompa sa imi faca si o remapare care previne anumite probleme care le-ar avea mapul din fabrica.......O sa mai studiez pana atunci dar deocamdata pare ca omul stie ce face.......chit ca ma costa toata afacerea undeva la 400£...... o sa va tin la curent.
-
No comment...
-
Update:
Nu am mai ajuns la Duncan ca am fost putin speriat, am banuit ca mi s-au dus garniturile de chiuloasa care de fapt a fost alarma falsa...erau doar busoanele de apa.
Am dat jos pompa secundara de aer si am pus un turbo nou.
Planificam sa imi cumpar un cablu Tactrix si sa scot eu CEl-urile, plus ca vroiam sa scot filtrul de la alimentarea cu ulei de la turbo care am auzit ca e indicat sa dispara de acolo.
Deocamdata totul e in stand by pentru ca ma gandesc sa o vand si sa iau un STI.
Ce parerea aveti cum sunt STI-urile hawkeye?? Au ceva probleme speciale, la ce ar trebui sa ma uit cand verific un potential castigator?? :)
Mercy.
-
Bine ca ai scapat doar cu busoanele :)
In rest, legat de STI , este un pic de distractie sa te asiguri ca totul este ok. Depinde daca cunosti vanzatorul si/sau cate poti verifica, personal as face asa:
1. acte, detalii despre revizii si modificari (daca sunt)
2. proba pe drum
3. verificare vizuala (si) pe elevator - sa vezi daca sunt scurgeri, uzuri, nivel lichide (dupa proba de drum) ... etc ...
4. cablu tactrix - verificat daca are rom-ul oem sau modificat, daca/ce CEL-uri are dezactivate, learning view dupa proba de drum de la punctul 2, fuel trims ...
5. test de compresie
-
Mercy andea79.
crad ca pana la urma o sa imi iau un EVO ...dar prea mult imi plac motoarele boxer...... :)). Inca ma mai gandesc.
-
crezi ca evo nu se strica ? ;D
oricum toate sunt masini de pitici pe creier , de care trebuie sa ai timp si arginti sa te ocupi / sa le verifici / sa le arati dragostea :)
-
La EVO VII-IX trebuie sa pui deoparte o suma de bani in fiecare an pentru a schimba sincroanele din cutie. Sau daca faci multi km/ track days chiar si de 2 ori pe an. Am auzit ca sunt pe la 3-400 euro. Dar la asta se mai adauga si uleiul (100 euro) si manopera (???).
Ca sa stii dinainte in ce te bagi ;)
-
Da stiu ca si EVO au o gramada de probleme, am un prieten cu un evo 5....are unghile negre tot timpul... :))
Pana la urma asta e farmecul la WRX dupa 2 ani de folosinta poti sa te angajezi ca mecanic linistit..... :)).
Poate ar fi bine si sa consider ca am un WRX bun si ca l-am nimerit si sa il tin asa cum e fara sa risc sa dau de vreun cadavru pe roti.
Mercy baieti.... va anunt ce se mai intampla .
Va salut.
-
sa traiesti!
-
Dupa 4000 mile masina merge brici. Am anulat pompa secundara, schimbat planetara stanga......Destul de multumit pana acuma dar ma bate gandul la un STI model nou 2015-2016. Ce ziceti de modelele noi cum sunt??
-
se "zvoneste" ca sti-ul nou este mult imbunatatit pe partea de handling, motorul insa este acelasi ej25 cu bune si rele ....
-
Are si bune?? Care sunt alea, ca p-alea rele le-am tot auzit. :D :D
-
Are si bune?? Care sunt alea, ca p-alea rele le-am tot auzit. :D :D
cum sa nu aiba, doar trebuie un pic de "efort" pentru a fi descoperite si intelese :)
cea mai buna chestie buna este ca fiind un motor utilizat si modificat de atatia ani tot ce inseamna aftermarket si tuning este foarte dezvoltat si ieftin - comparativ cu noul motor de pe wrx de exemplu ....
si chiar daca e sa vorbesti de chestiile rele, la fel, macar sunt bine cunoscute impreuna cu "antidotul" aferent, pe cand noul motor de pe wrx inca e cam "tanar"