Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: florio on June 29, 2015, 15:04:58 PM
-
Salut,
M-am alaturat si eu posesorilor de Subaru, Forester 2011 diesel, echipare comfort.
L-am cumparat din Germania, cu 71.000 km la bord.
Am facut revizia de 75.000 Km la SMT Bucuresti. Schimbat ulei motor + filtre + ceva bucsi pe fata - 1800 lei. Cam scumput :D
Frumos mai trage boxerul diesel. Venind de pe fiat GP 1.3, 75 CP, boxerul diesel de 147 CP mi se pare racheta.
As vrea sa mai intreb si alti posesori: ati verificat nivelul de ulei din motor? Va intreb asta ca eu, cand am cumparat masina am constatat ca nivelul de ulei depaseste cu un cm bun maximul pe joja. Am tras cu seringa o jumate de litru de ulei si a ramas exact la maxim.
Dupa ce am fost la revizie, am mai verificat nivelul de ulei si era exact ca si cand am cumparat-o din germania, 1 cm peste. Tras o jumatate de litru, acum e fix la maxim. Pe specificatii scrie ca intra 5.9 litri la revizie, mi-au zis ca mecanicul a bagat 6l. Dar eu cred ca joja e sfanta.
Si pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte :
(https://lh3.googleusercontent.com/rieKpmTPQ9mbwbWred43E3HP27lmbWWKe5Rtx6yt-ZYW_euiTF4N1MHEH46TyWWIoCZOmKC1y8fb5DeipwUy8ZI5r3ntVTXD4fjXiDFdNBf0q5Ysh0RmdTQCLvx5ccDrx-RWR9tAnggiAXLiUuzfG66qOZuPLPkrSsTeoxMHdt0qJsQUSILslYw4M2dYFJKO9EjtJiYtI4TS8QvkwJtyxysvum874BxuZGs1pga7_Oc-QvFDkZsGe4aLpNiuMyaZCQgHjy-ICsOctYa7D7CR2MKUjY4huxc88WKs31He7cr1JlpVkvDDpo7V4pImdI-pLLESRGwmmAV6ARZpYLw9b19KYiBA2vViengvg66D8cjHkffGCky_OF6pO97ZQvGuE0FTCD9du19P6L6UCq4Stal-wE9w44WOw2CmCmnVfmhYmXp7egbcgDtcQYhTYtFbLsi2zWxgInN1jBsFuoAMW55Lr65iBL4pQSVlQw6bVylgfhsjeiSQhqqkUUwH-soII4CfF4LSIfici_M6W-3QgnBQEcGPy-pdGoQbGnRhmJ0xTN9XTAPThURfGdBxT7bpSFYp4wXRHBynAvEBK73AX-3grFaI9lQ=w960-h543-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/wN_-1slXp8FIqU2u_0DEQ4B-py9wNaPHegU9xpfbUd9fWm1mxbTK2NUGi0XQGE8qUJSlkU_C2da4AcNnoM1ejbsspkK2FL-1shL35bVsyCvqSypI_3tEW6cPO_P_RhCkfvVNpk4u-3b_OTATuyEACh14NEH28p7-PSHhaCUHFPRhmp_fRXxOG-h8kfoywvA0T7RYMeX1B2TavOZPkvUMVkQs2GefUxAD9aFtJlDM2HQZU-mOgHtuwChzoADMPChvdCeckIMd4Xj-QgYZGnn22kfKvQ5hIz7rB_-7s6TOR8i09ksVD9qRm-yStDuq7xLQIRopDqIj6-YKqlwX1522e6cWHMUqqqpXEO6fUV2yRCq19h_3ZwF7bXTl_UuwPKtesN0T77bzKr9mNz2Q0HGx_wBOUQhfVO1V7-vfI2-U4GFtS0J4-ETLSoJcywp-CPNxy2JUD13mWJPTcQDAQT0HU9suZV6c7whzOCtjQW-ydO0pDXAXYo708INOFdz_7e-cytOW4FHie-CKBgDx83Dt0HBjI6hcbsEiPc3DfmyiLHDC1ZeVvsCwQNtCr7MTnsx9F5iKmdJCQ7gk7w4OuyioGz1wOyggD1M=w1593-h900-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/1AB1nWdP3bt9MnKSO312v2bXHQj2UjyR-0EyUc6Aa5yUmsK9-mARTldN2V4I46DCaMmZEB6Iratn8bGTeKPrU1jPz-x1T5-Rs55n_TX0n2-Mnll9Wmp7C_PdJ3jb1leNORk6FDugJs67SRmEWbkhKzO7SBU1LE5MsdDJWq2DtOoNwaWxcVjcLshUkkdOwNuLgogO-_aP-nSgCje6QsEol7p8QPUlW8XV_cxYyAEkBHgtTC5Gz-01UbSqFJtiH-m9zatT8uc50CPZfUA__4E2If-WGx6HPBcc97oor0-VmFsy5mbnZxM5gvHMRI58ZV7pDU2qBLvInaAuctE1IEeFlJUk7jWoFse51jPMDEhdQnHS3a2t8P81lUBbH9yw35F4YLhe8e4BxMoJU9CYXK1Zbas-kXwquBXmal7qrpBspf3Yj4-skp3EO55VUfgK4KZuJgAxpI_Uiv3-Mt-uRhAoeOFwtfaBV-sPnqpX69VTTl-2udSmLabLiWGdAxWM894RfJUO3aVIEqspHxcjiB-_9idylOWouR6yxsPHv_R1M88UQg4IqL4HXbv4Tc8a5_jXm7GF8bI3NeQE5Qp-nhtzIP3e_6fnAP0=w1592-h900-no)
btw, stie cineva ce face butonul din dreapta selectorului intensitatii luminoase a bordului? In ultima imagine poate fi vazut in stanga jos.
Drum bun!
-
Bun venit! Sa ii dai ce-i trebuie, ca de bucurat, e o vorba pe aici: stim ca o sa te bucuri de el.
Si eu am acelasi motor, acelasi an.
Legat de revizie: ce o fi fost asa de scump? Poate bucsile.
Strict revizia la reprezentanta nu trebuie sa depaseasca 200 EUR, cu conditia sa mergi cu consumabilele tale. Mai sapa pe aici si vezi ce si cum. Uite revizia de 60k la mine. (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=631.msg59989#msg59989)
-
Felicitari.. sa te tina cat mai mult.. multi kmp fara probleme!
-
Salut,
Hai sa pun si eu devizul, ca vad ca se obisnuieste:
Garnitura buson ulei - 4.35
Filtru ulei - 87.91
Filtru aer - 175.51
Filtru polen - 182.13
Filtru combustibil - 286.69
Ulei Motul 5w-30 5l - 394.32
Ulei Motul 5w-30 1l - 80.6
Bucsa bara stabilizatoare fata (2x) - 73.7
Manopera - 538.16
Total - 1823.37
Fata de Foreste, se vede clar oferta de la SMT de 2x+. :D
-
Mama.. si eu am luat acelasi ulei de motor cu 160 de lei. Ce scoruri au... :o
-
Imi pare rau ca a trebuit sa iei teapa. Uleiul il cumperi singur de la importatorul Motul si cu ofertele pentru noi chiar il gasesti sub 200 lei.
Filtrul de ulei subaru vine cu garnitura si desi il gasesti mai greu sau comanzi o cutie de 6/12 de afara (ebay sau alte site-uri cu piese de subaru), costa cam 55 lei bucata.
Filtrele sunt sub 100 lei chiar si cele "premium".
Iar manopera la asa ceva nu are voie sa fie mai mult decat pentru 2 ore de munca.
Poti incerca la Neortic Motors unde lucreaza un nene care a fost la Subaru. Acolo era 62 lei +TVA ora de manopera daca tin minte bine.
Il cunosc pe patron si mereu ma suna sa imi zica ca mai are cate un subaru la revopsit complet sau la diverse lucrari si ma intreaba daca stiu masina sau proprietarul. El crede ca ii trimit eu :D dar pana acum nimeni de pe forum pe care sa il recunosc. Saptamana trecuta iar au avut un Legacy 2005 sau 2007 la revopsit complet si zicea proprietarul ca vrea sa il mai tina 10 ani ca nu are rost sa il vanda.
-
Mersi ca mi-ai spus de Neortic Motors, vad ca sunt foarte aproape de serviciu. O sa trec pe la ei dupa ce imi cumpar ulei pentru cutie de viteze/diferentiale ca nu cred ca a fost schimbat la 60k. Apropos, la SMT mi-au spus ca m-ar costa approx 1000 ron uleiul plus manopera. Bine ca nu am acceptat, ieseam la 3800 ron la revizie :D
-
Le-am dat si eu mail sa ii intreb de pretul la manopera. Sunt curios daca imi raspund. ;D
-
@florio:
Sa stii ca si eu am facut primele doo revizii la ei si cu consumabilele lor, cu un inalt avant pionieresc!
Pe urma m-am mai linistit!
Uleiul il iei direct de la POL distribution si ai scutit din prima 200 ron. Legat de ce spune UXE, eu pe EcoClean 5W-30 am dat mereu 2 sute si'umpic.
Celelalte consumabile le iei de unde ti se pare mai de incredere. Eu folosesc Knecht din simpla obisnuinta.
O parere, daca imi permiti:
daca ai reviziile facute la reprezentanta pana acum (pe hartie), continua sa faci reviziile la SMT, AutoKino, etc.
Motoarele din generatia anterioara au cam crapat pe capete pe dupa 150k km. Doo din ele acu' recent, intre care unul pana in 100k .
Problema este in general recunoscuta de catre FHI care schimba motorul cu conditia ca masina sa fie stock (fara modificari) si cu reviziile la reprezentanta, la zi!
Eu nu zic ca si generatia asta (2011+) va face aceleasi probleme, am inteles ca acum sunt mult mai bune motoarele, insa e prudent sa fii acoperit in caz de ceasul rau, pisica 13!
l.e.:
[ ... ] ulei pentru cutie de viteze/diferentiale ca nu cred ca a fost schimbat la 60k. Apropos, la SMT mi-au spus ca m-ar costa approx 1000 ron uleiul plus manopera. Bine ca nu am acceptat, ieseam la 3800 ron la revizie :D
Ai un link de la mine cu revizia de 60 facuta la SMT: 1200 RON cu totul. Cum draq au ajuns la pretul despre care zici?!?!
-
De acord cu Foreste. Imi scapase din vedere ca e diesel si ca e posibil pe viitor sa te loveasca norocul in vibrochen.
Ramane valabila treaba cu uleiul si consumabilele (sa le cumperi tu separat). Revizia insa poti sa o faci la Brasov daca ai drum. Eu sincer sunt de-a dreptul enervat de preturile de la SMT.
-
Rectific , la mine uleiul era altul, 5w-30 X-cess
-
Multu de sfaturi, uite ca e bine sa intri in comunitate, mai inveti si din experienta altora :D
Cat despre SMT, stiti vorba aia: fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me
O sa vad cum fac cu AutoKino, daca nu au deschis sambata, mi-e cam greu sa ajung. Munca de birou L-V, bat-o vina :-X
-
.....
O sa vad cum fac cu AutoKino, daca nu au deschis sambata, mi-e cam greu sa ajung. Munca de birou L-V, bat-o vina :-X
Wellcome to the club !
In alta ordine de idei - cred ca la Autokino au program de lucru si sambata.
Daca totusi nu au, da-o-ncolo ! E vorba despre o revizie pe an !
Adica o zi din 365 !
Iti iei si tu un liber intr-o vineri si faci si-un week-end la Brasov, imbinand astfel utilul cu placutul !
PS: Nu-ti spun sa o folosesti cu placere - stiu ca asa va fi !
Iti urez insa muuulte zeci de mii de km fara incidente !
-
Ca bine zici, marr.
Imi place tot mai mult comunitatea :)
Poate ne vedem la urmatoarea intalnire in Bucuresti
Mai urmeaza sa pun folii pe spate in urmatoarele saptamani.
-
Mi-au raspuns.. azi!
70 de lei fara TVA :)
-
Pretul e la manopera e chiar bun, multu UXE ca te-ai interesat.
Sorry ca nu am mai ajuns Vineri la intalnire :(
Dar am reusit sa pun foliile pe spate LLumar LPR 15 (15% transparenta). Ma gandeam sa pun si pe fata ceva cu 80% transparenta, dara neffind legale am renuntat.
(https://lh3.googleusercontent.com/5NM1Ep3DmZ5EMnWaLeCtAcUgsRtOQu4h6hFqsZQbFNMg3qCFg7yt1d5oRy_uPtLXyZstz8dIy124Yp7hQ2f6wAVYjoBSFfIgpy0gkt_RM2SgsLmcl5dENTNwE5Jr2I8MKeCSE7XzpaTX5CBRbSF7MijEeZ4Y301xwzwMXVKdOCHMU3ZRsCiBWBBRx_MaOccQvQW5-2AGtwq6TyCAdFZORHBcq6bDSem2d_YUiJ9hJljplhhm6JU8x-Ee7hy8vdtpsY4CB8OdaIoD5TkcTBp0hSLq0yY3_M1PQb6XwSQcZEeSimo9abPNCS8id3b6_UgjZ3iufZ__avhCwu8qQJbtZqSeGHfY9V7PFV6Sv4J1Gwde9ucFSaAQI1MErGUwUJMUbVtCH9bOMFH_ttdh6AHAurr-C6mezo_p_mtUk8M2RDXciPuicH2BMjLcUfVUmAxw2v_rZxRiPiaFWd8tirBeDeAsMIYJ-6tQJ12QVzhQof0AMS5mWOeeTbhz2YM91C0VcRtkRlvM50QpHtOo1BWaVYLlzMi-C2g663gZ9XBOy52ZFx5iJpK-tYjM9EvFUH6qRD9EreXhtCEf-iEbok9p_EgfKH-Ahq4=w1592-h900-no)
si una si din fata:
(https://lh3.googleusercontent.com/UwESF5HsDvu9a06hhCOmdPCja5MGDWuMadTZO9buEiFBQXJD5ELD16msIThAlgZXkqLsqzXkHQkzOy0Aj50mSs1ELjA8Y8UhkvyJA0FrR3UBOMijjVRnoKe51w-GhPAKGLZOJ8tV-YFiXQmZTpvNREV5DflfA6zjoLWvunRNQvL30EodNACrPW91D0HKa9X4evLd4rHSKOldu8EHuTuGfMCDjSSnBsv3AeKpFUYMdaWThdHNXUf2EyYdr3WjdO-l5hEdr-keVNsrCYoZcs83Kw3IaS97RyARWBUKncLxCfrMkQLPHRlScyukqkx_XueluPwBxSa4Hy28mq19YppSbgBWdICnTiRZ800W6mq81zjs-m-8o7YDcWUFBfT9UneNwQASuBqtf_a0ZKYoNBAIbroLg03JV20lOkdmBvtlDUrx4Tfwz4YIRJloV4c7GpdyRqhvFhaGbDC4f_EISNLInoM9VTQr-rF9Kf8IL__gi68Un_3L-3tHEHcLGOoE2ShA-iCTOXrUa_1G5zj0ii_3igiB3ao_CLnMnyni4_lgce-6MCjh7OFx6j0smgYEuldpto6dzbCbI6P9ENczqYVcyuDQkpGh_Og=w1592-h900-no)
-
Arata bine :)
-
Pretul e la manopera e chiar bun, multu UXE ca te-ai interesat.
Sorry ca nu am mai ajuns Vineri la intalnire :(
Dar am reusit sa pun foliile pe spate LLumar LPR 15 (15% transparenta). Ma gandeam sa pun si pe fata ceva cu 80% transparenta, dara neffind legale am renuntat.
Salut, poti sa-mi spui unde ai pus foliile? Multumit de calitatea lucrarii? Multumesc!
-
Salut,
Foliile le-am pus la folieautollumar.ro, eu am fost la locatia din Bucurestii noi, Sector 1..
Mai multe detalii despre folliile Llumar gasesti aici: http://www.llumar.ro/dokumentum/Date%20Tehnice%20Folii%20Auto.pdf
Au montat fara sa dea geamurile jos, baiatul care mi-a montat a dat dovada de multa experienta si sunt multumit de lucrare. A taiat-o approx la 1-2 mm sub muchiile exterioare, iar in partea de jos si pe laterale a bagat-o pe sub cheder.
Eu am pus folia pentru a proteja de razele soarelui pasagerii din spate. Trebuie sa apara un nou pasager, cu pielea mai sensibila :)
Pretul a fost fix cel afisat de pe site si mi-au dat si acte cu omologarea RAR.
-
Salut,
Foliile le-am pus la folieautollumar.ro, eu am fost la locatia din Bucurestii noi, Sector 1..
Mai multe detalii despre folliile Llumar gasesti aici: http://www.llumar.ro/dokumentum/Date%20Tehnice%20Folii%20Auto.pdf
Au montat fara sa dea geamurile jos, baiatul care mi-a montat a dat dovada de multa experienta si sunt multumit de lucrare. A taiat-o approx la 1-2 mm sub muchiile exterioare, iar in partea de jos si pe laterale a bagat-o pe sub cheder.
Eu am pus folia pentru a proteja de razele soarelui pasagerii din spate. Trebuie sa apara un nou pasager, cu pielea mai sensibila :)
Pretul a fost fix cel afisat de pe site si mi-au dat si acte cu omologarea RAR.
Multumesc mult pentru informatii, este exact ceea ce am nevoie si eu! tot pentru pasagerul din spate cu piele sensibila :)
insa aveam nevoie de o recomandare de incredere si mai ales sa nu se apuce sa-mi demonteze usile. Colegul UXE si-a pus foliile tot fara demontat fatele la usi, la el am vazut initial.
-
Mai citind una alta pe aici, pare ca si eu am MY11.5 :)
-
In sfarsit am schimbat uleiul de transmisie si lichidul de frana/ambreiaj. Verificat bujiile si bateria, ca vorba aia, "winter is comming". Sunt in regula.
Costuri:
Motul Gear 300 75W90 - 5 litrii - 331 lei
Motul lichid frana dot 3&4 - 1 litru - 50 lei
Manopera schimbat lichidele + verificat bujiile si bateria - 424 lei
Partea mai frumoasa este ca i-am cumparat bocanci de iarna. Nokian WR D4 225/55/R17 - 570 ron/bucata. Am primit si cadou, termos + 2 cesti din inox pentru cafea, inscriptionate Nokian Tyres
(https://lh3.googleusercontent.com/1hcDyvOw8drJFJSRfH7iDDp_yOwqnyeiW9BKRD5y6iP5MRaoC2Wi05ltqNRTwP3PU7CjqsDKG2yYcsA8sBXHYF4mLfj2dgz5eD79O8eeSyfyb76lYOhhxKDxWfVi2GuL0fPg2QiQm0VvL668j5H05xg_AgvFn2UszCVDukjDZ2Ir1XD-hP9q9Q8LCFyu4ja8T8WNp1NTskRhW_uWxCWpi0RaiubHHeYSVagreILJvLHs62paGKTf5S2oTEyVlZ8MNjjKk6ZBrOWPC_En1Ie_aBnXUCw3i2wK3Jx8Pf32oOgBo8xjpXMw3D78l0wpizC46umsHKtuZg80VAy8Fu387pxrF3dg8XUVISLtPZcp8YItm4tANRbWkCPFACfXvVz1nGzF6-Nj8jk85i6MG_dtkUicaoS4O2Jg5FOCO2_CJ9aA0ll6EPYHmC0hjMw5rvewontTPSisSKnPIS2vqwPUK1jGEFWxY6sMTUXggMfGRgXL5GGn7sP2PmY_iOLopVl4Hslwu2VSHX0jmM2b8vjAEnan1cJWLFlSEKMJBGhlrZs=w514-h901-no)
Prima parere este ca sunt mai sinlentioase decat yokohamele.
Chiar daca inca nici copiii nu se gandesc la asta .... asteptam zapada :)
-
Mai prin primavara, pus gume noi de vara, Michelin Primacy 3 225/55 R17 XL.
-
Facut revizia de 90k. Schimbat ulei si filtre, la Auto Kino Brasov + reumplere freon.
Aveam si placute si discuri de frana cumparate, dar mi-au zis ca mai merg inca, asa ca le-am mai lasat. Cred ca sunt cele din fabrica :D
-
Si micul Subarist:
(https://lh3.googleusercontent.com/_tRnIiuEkquksJ8NcKWA9LAiXnGUcE6z0Wrp8xmHmCRJberaIZlMWF3CTr7XVpRSKeO7cSAt708_jDlK1JUBW0AtKeh4oi2AP8NjJD6n6vVRpPxcfqh91_X2jOAo_igOkPgiAxfxU6HVUqxgsOqwr9139BTBB8HcZy2arxTYbE01-5r91G54bMZ1ymsLGXPKWoIrfaAQgEN7LtY4m_9TCe-UqtUy6Zh-UMduMbWk4HdA4n-HDVPllqzVg7MqvtZIMPLLz6YOo5OuMEyU02Jr8ZLDQxrZ6eFqwpVmh25LZS6oYIQg_F35ZAHpgUCGqjE7PnJRrxZlqoxt3JpX2p1S_0PC-oBLS_tK2GRjMA2konid5tXicJK8xCyH84UDLlU87jLJw2fy91ursrNjQSyzj6DOVgVKEQr2mYr6Yk8cw5NzeElVa6CVNgtCoc_3KBWTmo_hXtg6N6qRa2sAUHB1njZJTezO3JdPrwbt22jauRdk1M3YqNmlMnogZQ-RGd3g2bdaJ0LjwrScnebD4TGYcXsoJCFpcJmtoLx9lA5msrWUNZDVJ2a397q0sAseWQd2mfGUTJYQmrhtV319QYLPemQo-ONb-rI=w1600-h900-no)
-
Sa va traiasca "Micul Subarist" iar Forester-ul sa va duca-n lung si-n lat cu bucurie si in siguranta!
Ai ales sa faci poza in fata Casei Poporului ca sa-nteleaga juniorul unde isi va afla locul peste ani? :D
-
Multumim!
Ai ales sa faci poza in fata Casei Poporului ca sa-nteleaga juniorul unde isi va afla locul peste ani? :D
Doamne-fereste! Am ales sa fac poza aici pentru ca asa erau aliniate astrele.
-
A facut cineva o antifonare suplimentara pe Forester sau pe un alt Subaru? ceva recomandari? Parca l-as face un pic mai silentios.
-
A facut cineva o antifonare suplimentara pe Forester sau pe un alt Subaru? ceva recomandari? Parca l-as face un pic mai silentios.
Al meu este suficient de silentios pentru un SUV asa ca te sfatuiesc sa-i schimbi motorul cu unul pe benzina... ;D
Serios vorbind, vino sa dai o tura cu a mea si vezi daca simti vreo diferenta. Nu se aude nici la viteze mici si nici la viteze de peste 100 Km/h.
Pe S80 am un D5 si la plecarea dupa loc sau la mers lent in oras se aude motorul ca la orice Diesel desi am pretentia ca folosesc nava amiral a lui Volvo. In concluzie, zgomotul s-ar putea sa fie cam greu de diminuat.
-
Al meu este suficient de silentios pentru un SUV asa ca te sfatuiesc sa-i schimbi motorul cu unul pe benzina... ;D
Serios vorbind, vino sa dai o tura cu a mea si vezi daca simti vreo diferenta. Nu se aude nici la viteze mici si nici la viteze de peste 100 Km/h.
Pe S80 am un D5 si la plecarea dupa loc sau la mers lent in oras se aude motorul ca la orice Diesel desi am pretentia ca folosesc nava amiral a lui Volvo. In concluzie, zgomotul s-ar putea sa fie cam greu de diminuat.
Nu am avut vre-un alt SUV pana acum, nu am cu ce fac o comparatie ... motorul nu se prea aude, rulajul se aude cam tare la viteze de peste 100 KM/h. Ma gandeam la ceva izolare fonica pe sub aripi.
Suieratul e destul de deranjant la viteze mari, dar pentru asta, cred ca trebuie sa ii schimb forma .... credeam ca si mega oglinzile au o contributie majora la suierat, o data chiar le-am rabatat in mers pe autostrada sa ascult diferenta, dar nu am sesizat nimic ... iti dai seama ca daca era diferenta sesizabila le dadeam jos, oricum nu le folosesc : :D :D :D (azi am glume in program).
BTW, am vazut la un Mercedes diesel, avea garnitura pe marginile capoteii si cand o inchideai se amortiza bine sunetul de diesel, dar cred ca nu are a face cu sunetul in habitaclu.
-
Te invit sa dam o tura cu a mea si sa-mi spui daca sesizezi acelasi zgomot.
Comparam Forester cu Forester chiar daca au forme diferite si aerodinamica diferita.
-
Super, mersi de propunere. Eu plec azi din oras, deci saptamana viitoare sau weekendul viitor, cand ai si tu timp.
-
doua filmulete plictisitoare din maramures:
&t=2s
[ Invalid YouTube link ]
In sfarsit, m-am print cum sa le integrez :D
Cauciucurile sunt Nokian WR D4, din 2015.
-
Wow
-
Nice! :)
In al doilea film era drum asfaltat? Parea ca mergi destul de tare. Nu uita ca iarna, desi foresterul/subaru pleaca mult mai repede de pe loc decat altele, opreste fix ca altele sau chiar mai greu din cauza greutatii suplimentare! ;)
-
Prima parte drumul e neasfaltat, apoi e asfaltat. Este drumul spre satul natal, il stiu cu ochii inchisi. Mai eram si doar cu fratele meu, asa ca mi-am permis sa merg un pic mai tare, chiar sa ma joc putin in curbe cu acceleratia.
Intr-adevar, opreste ca si celelalte masiini. Mai mult, in curbe se comporta total diferit fata de masinile cu tractiune fata. Derapeaza mult mai repede, fuge spatele daca accelerezi putin, dar mi se pare mai controlabil.
-
Ce bine-i sade cu zapada de 1 m pe acoperis !
Acolo-i in elementul lui !
Bravo !
-
La primul clip urlă dieselul :)
-
Vai ce-mi mai surade ideea de a face partie cu masina... Cand ma surprinde zapada prin alte orase si nu am chef de dat la lopata aplic procedeul din primul filmulet.
Foarte expresive cele doua calupuri cu "imagini miscatoare" si nu uita ca ai promis sa iesim impreuna la camp! Te asteptam cu drag in sat si drumuri intinse sa ai!
-
buna, si multa bafta cu masina. Am citit observatia cu uleiul peste maxim , si eu acu 3 saptamani am cumparat masina disel 2009 cu o revizie noua si verificare technica noua. Uleiul la prima verificare facuta de mine peste maxim cu 1,5 cm .
am raportat problema la un servis subaru in orasul meu . Raspunsul a fost "nu-i de joaca"
m-au programat pentru o diagnostizare a motorului , si o sa schimbe uleiul din motive de precautie . O sa te tin la curent daca aflu ceva despre cauza .
-
Ce bine-i sade cu zapada de 1 m pe acoperis !
Acolo-i in elementul lui !
Bravo !
Da, asa este. Intentionat am lasat acolo zabada. Bineinteles ca am dat-o jos inainte sa plec la drum.
La primul clip urlă dieselul :)
Urla? mie mi se pare un sunet chiar placut.
Plus ca motorul era rece, iar in casa dormea micul, asa ca doar am atins acceleratia.
... si nu uita ca ai promis sa iesim impreuna la camp! Te asteptam cu drag in sat si drumuri intinse sa ai!
Nu, nu am uitat, Lorian. Mersi. O sa trecem int-un weekend, probabil sa vina primavara. Pana atunci, daca aveti treaba in weekend prin satul meu, sunteti bineveniti oricand.
..., si o sa schimbe uleiul din motive de precautie . O sa te tin la curent daca aflu ceva despre cauza .
Mersi. Nu cred ca e o problema mare daca nivelul nu creste. Sa fii atent la nivel si cand pleci de la service, ca eu am observat ca sunt tentati sa bage 6l, chiar daca in carte scrie 5.9l. In cazul meu, imediat dupa ce am plecat de la service, nivelul era peste maxim.
-
Salutare, fain mai arata un subaru prin zapada! Am citit partea cu uleiul peste maxim si daca excluzi varianta in care mecanicul a pus mai mult ulei decat trebuia atunci una dintre cauze ar putea fi filtrul de particule. Cand face regenerare injectoarele injecteaza mai multa motorina si o partea ajunge in ulei. Urmareste nivelul de ulei mai des si incearca sa corelezi cu de cate ori face regenerare.
Multi km fara probleme!
-
Revizie 103.000 km.
Ulei Motul 5w-30 Eco-clean - 192 + 43
Filtru aer MAHLE ORIGINAL LX - 49
Filtru combustibil MAHLE ORIGINAL - 63
Filtru aer habitaclu MAHLE ORIGINAL - 98
Filtru ulei OE SUBARU (inspiratie de la Foreste, thx) - 57
Set placute frana fata BREMBO - 112
Total piese: 614
Manopera AK - 400
Dar, dupa schmbarea placutelor de frana, a aparut un zgomot, la viteze mici sau la plecarea de pe loc, scartie franele un pic, fix dupa ce iau piciorul de pe frana. Banuiesc ca placutele noi intra in canalul vechi de pe discuri si nu ies chair imediat. Am auzit ca unii baga masina in viteza pe elevator si polizeaza discurile, pe loc, oarecum ca si la strung. A facut cineva oeratia asta?
Drumuri bune si masini ideale!
-
Ori nu au marginile rotunjite placutele si actioneaza precum creta pe tabla cand nu este rupta.
Ori culisele nu functioneaza corect.
-
Am vazut ca mecanicul a dat jos etrierii.... sper ca i-a si curatat. Nu am putu sa stau sa vad exact procesul, ca eram cu laptopul si lucram remote :D. Sper sa fie colturile placutelor si sa se lase singure.Am facut de atunci vreo 800 km, dar extra-urban. Daca nu dispare scartaitul dupa inca vreo 500, o sa merg cu ea la un service. Mersi
-
Drumuri bune si masini ideale!
Masini "ideale" ne-am cumparat singuri, "drumuri" alegem tot singuri, ramane sa vedem ce ne rezerva viitorul.
Concediu frumos sa aveti daca inca nu l-ati si consumat!
-
Mi s-au terminat bateriile din chei si nu mai mergea deschidere si inchiderea usilor din telecomanda. Trebuie CR1620, mai greu de gasit in magazine. Am gasit in promenada, la stand-ul cu ceasuri - 40 lei bucata. Am luat de pe emag, 40 lei - 4 bucati, cu transport cu tot :D
-
Eu ma duc in magazinul Obor la un nene cu reparatii de ceasuri si la el schimb bateriile. Are el ce trebuie.
-
Nu e nicio filozofie, cel putin la modelele mai vechi - un surubel cap cruce si schimbi bateria. Un nene similar exista si la Carrefour Orhideea pentru cine e mai din zona.
-
Ideea e ca el are baterii si imi pune mereu si la ceasuri si la chei din cele mai bune care tin spre 2 ani. Ca mai sunt si baterii care te tin sub 1 an.
-
Nea Orhideea are doar Varta din ce am vazut, cel putin pe dimensiunea asta. Nu mai tin minte cand le-am schimbat, dar sigur au peste un an deja.
-
Salut,
Nu prea am mai apucat sa scriu in ultimul timp pe aici :(
Revizie 114.000 km, pe la inceputul lui Aprilie.
Intrucat au iesit si discurile sub cota si le aveam deja cumparate, am schimbat discurile fata - Brembo si am pus placute TRX.
Vreau sa va zic ca tote zgomotele ciudate (si identificasem vreo 3 tipuri de zgomote, in diferite circumstante) au disparut.
Pentru mine, placutele Brembo, ieftine ce e drept, au fost o experienta neplacuta.
Pentru a contribui si eu cu un pic de entertainment, am filmat o mica aventura din Maramures:
-
Si iata ca a venit momentul sa ma despart de vechiul ambreiaj si sa incep relatia cu unul nou. Se intarise pedala rau de tot si prindea foarte jos, am tot mai tras de el, dar am zis ca trebuie sa il schimb inainte de plecarea in vacanta. Asadar, dupa 121.000 Km, ambreiajul arata cam asa:
(https://lh3.googleusercontent.com/bFfq52ajs04q-wZOjLDX6mx4nXLUDS3Lo8WQVg7oNjwVs3xsEF9hlO5D6T_FUxzNk6wHqFCDrm62ZbHaObLVCz9T6foz2LxiPP_5B9S8j7kgSuNY4L68duINUPjQRPiC0vvSJHRj_AKR5I_JbhwDeYAC6lGY0pSQxT3mV4b-vS7kbgsMnnV_0GkV4RBoI3hKpCR3_NE-XgnDkWKmm3bhVfQq8d4TBej3dpwscZjNHZfzNbYirB9f5-4U8kUwBXvjRUSuJQcYc4OfWTviIbi_ynr9cFx4sX7H2Clw_QF8Y5bWMjXizkdrFwVyh6suclCSWh_Sqpy2sCoHMv3NTtbYkMBlBh7XkWZsN2VyNiXKUZncad_yhohUuA7cMRauxyW2-AN3pcgUODsiqz0nxfUn7eCD19BWUwpu3nqLda8IlRJZhjn_KuI4L3K7xJirrhuX8SIJt3TVmUPkoeaTwdLLHYdhlD96GPwhdQhEBQjEZEpYnjcoEiOHtXgJ-nwJykMIwuLAkYlnISmOwQ5AQMQdD2j8-WNQE4L6i5WYzwTu70N8P6xMjyEb9P17DncUxlXHi0yBPFswfcVx8kFyuIiSm1DFWswDDRLEIe75Ft3Y7NWJZO1Mh2FYiIeRcUmw-pgCC90NLxdHwu_BCeKUWZ4KvUlUwyNeFu0RaA=w713-h949-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/CF-krZZb8dNuwNcW8gQ131Be-gqVwv9xzaPPLecpBbqk-lTDtICMPqvlbMVxMQBLx5otPdyEYZTe4vv1_--qARAF7o7STvseYapBU-RQWUxfEyjGmEddoS58R5JH8HdelwHmCsYL-s1e9zCsv5eNB8m01IsYuXA0N5w_m0egbqx6YyWoD8geYWpUoM94JyB_GPz2qQzdMbq8GeXI8cPm3jg1l9n68yvzagv1X1T3FV6vYGbseeFK65ed-d5y6QHu4s8s7OfEO3ZXwcWaTw3jh3GFrYDN9ZKH7EQZZX9Wr2h3cuFko7zSWMviJWV1wumFI1Z79jkoTpV2UHl9fCvtLilbWkFD9o7VrX2zycfTJgor6NWlCqhGpo_LgeAE0Pw1tgZbu50sWPG16ZGyOvH2xmeutnBAHN0OdM1BmUYO1dfxedQnxQ5juP5mM77Xy-TJu_CRotY7iNrajqZIelmQP8WtXIU5UkJmj-z8x900ZPKNIyJuRytsKR22Gp-FwtmVMo0OEKiBPA3Yhzs5KdfUUBQFiFw8FEQQHALVr7iwgMH1wffCicy_xYtbWYY7Ilch5-Ajp3vl0r7vsijD5DOnoUHvoc8vuKIMoLJbjufL096p7DArNZx59GQitj-oKQO_hZhQHuXnZq_4kkkwqeNok_TXdNpPGxXy7w=w713-h949-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/82AMxX0XYmcy-OT_S3tEDMLDorQ0JzRhTHla5T_FdspqkTNNsB0jIDUWvMr5OQYoSMBN3dQWwIVog_47h_ziHxOh88sNktbzJlMgXklTjhmwJTUNuhZKz9CwUFRMyd2Afb0gePkMJCCWsDuxRkEmhETPmIDo0fqRGA8_uFY9TkULA9V0AeP2sEyXl-9YimEIQpNDgK0MYLQtSkTCwsLBXvvgioM-uq70IK0y3lPh60UamKfrvSMdPVsV3FuSWdW3sqlWiGjdnN6WNpvkPVT1JHqWV2zj9i_CEVVTBi6qsh6sEj0eqYZ9L9E15TIL_8A2wHZoTurzPibeEHyPO2qbnf4hReq5F7Q-V-sDOmS25seP2Td1npa2fjtY6Adp1gitprKJdh8f7_-MGw4RiiXxVWcZbO0AoEZOorXF0DsE3iSqDcvNpoOQw1OiTMNBrlwwizQhpQnsNpe7kp-kdu7WROnVVyn50DDq8Ic3APoGcQYd0pc-2yaiwhYfPMIEXMTNVbIUqvlIWy5tTIqY2kuOoVQZQ5GikUWBZOQPVCp0mPMBpX3w0kMJ88naKFrLKbowqFk4WHbjiqguvIY7Kn-M64JPLaBes1hrKWeGOvB_csqS8FuCJyfgNsCeZQ_dUOmpz5_jHRLzzQKhq0p0oRFYZLVSFdXlmA1Ung=w713-h949-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/UP7LKRzqLlLrYXdj4i8d4Sl595wh4L9CVtRHYBk8E7WQtLWckTxTPZU7J6uhQnwzU9yqSCOYbJyYqm_CgmgjEZjLOCOWIf3z0Y9_1Z9hfFYdkxYn_sUOv-6KNJpAkVr2ogVWEX2nNFjHBISuvKqOofkKdaJpmgVfRKqAmTNNr0YJuveNRmstGcuPFxKiRJ5d8619UvIECojgzBbion-YyaMSf19xUsEGlB9ztOHwzVtyt-BXrwox86XqyazCrqtIJ8c-C7xmBvw3cmJhBkLiRFzDuB2WxO2hs4j2Ooc2Fdy30zN7aeebEjwxWrT_eBUn1H-WMSY40SlRDs6xf_ebim4fNEL_zDLPrdBpZl70oQ0NpfrXkUFFp-TVoxcD-1Aado5o69AQIaqS4lyFhGQFuT7fC5I28gSQRw9qBjGz64YGHBva70p77pluuTOBQScNZ1W8To-na-stmS4j0lM3p69GAOa4c7sZ6w6DfCOJohRxIG2yVYpPAdShsRHrvn0UbdINzync0RMDTNSGgZoBGwgJa01b558XXTANdpfnRjEUvdLVeCrsMtctsT8hKkeusL_om37MnDmB8emsrnHRwKQ7eVFeJtwfvqOaMpgLYLYruQGnlfXKGtg8BEQ3wknopXKSHCBkVNT1qrBqyIxqbhNTiUKoFSd9Mw=w713-h949-no)
Copilotul spune ca merge brici:
(https://lh3.googleusercontent.com/_9BTTEIe3H5ocnQejaWPZjp68dHjWx86wEdEUH764BN4zenDviO1V_RiikbB681scl_nKfzJ-Y5n7ZakfgdYeLKsB4OUrN9VqxCkZMN7dJ8ONnYnp_0HFuHIQeCUmV2WgWafe5TRZPfRt0rGt7EvWdNMmmJIaa2gQZSctqxd2xLDNzIB1PlLbXIC_5p3XtxvM5B59_T07nt_rqlKiw4xylGAzpYssK-SSHFcxYCP34ncFHSKG0BG-oExg9RbUrQ1QtYj2EY6x7EL84UipnMHLD6wa2XW179M8LDHp146-gB3vrhGfvwczy7McINmO-iRmUZKhedgR1U60K9cwinKoRJFavlLy68dowKe3ofc6o9aNHGfg5TWJgbX3u11bMyes81-KA5ewtmOaNWNw1L9W4FH5uXLfGPxbE7sixtDZaNzR5mnmle1gq_T146h1fk7VLgRrc1AJwBku7A_52tiPV0NcrL4yBrg534XWKcqWTzDBT9xGXqTzjRchHU050PTMI3w9uIvpgTmTRrdlfoPmRaFjoKcbnFMLjxNntHfPIbZIgO-qT_F2mGPh8J-_gxT7PizOMP_XtENLlHEpXv7ee84Yh7L8KGcjLcv16UotZf9YVILkk0YsPSdrHMGCFbDzCuAqI5gNmwCO6v4LeFRa8DI6YMWzvJ-jw=w1124-h923-no)
Costuri:
Kit ambreiaj SACHS 3000 950 006 - 507 lei luat de la epiesa, in ianuarie 2017, era oferta
Voalnta Sachs 2294 000 955 - 320 Euro cu transport, de pe amazons.es
Simering ax cardanic OE SUBARU 806735300 - 37 lei, epiesa - s-a stricat la demontare
Manopera - 500 lei
Total: approx 2500 lei
-
Sa te bucuri de ea cel putin inca 120k de acum inainte. 2500 e super super oferta cu tot cu volant si manopera. Nu ar fi stricat si ulei nou in cutie daca tot ai umblat pe acolo.
-
(https://lh3.googleusercontent.com/bFfq52ajs04q-wZOjLDX6mx4nXLUDS3Lo8WQVg7oNjwVs3xsEF9hlO5D6T_FUxzNk6wHqFCDrm62ZbHaObLVCz9T6foz2LxiPP_5B9S8j7kgSuNY4L68duINUPjQRPiC0vvSJHRj_AKR5I_JbhwDeYAC6lGY0pSQxT3mV4b-vS7kbgsMnnV_0GkV4RBoI3hKpCR3_NE-XgnDkWKmm3bhVfQq8d4TBej3dpwscZjNHZfzNbYirB9f5-4U8kUwBXvjRUSuJQcYc4OfWTviIbi_ynr9cFx4sX7H2Clw_QF8Y5bWMjXizkdrFwVyh6suclCSWh_Sqpy2sCoHMv3NTtbYkMBlBh7XkWZsN2VyNiXKUZncad_yhohUuA7cMRauxyW2-AN3pcgUODsiqz0nxfUn7eCD19BWUwpu3nqLda8IlRJZhjn_KuI4L3K7xJirrhuX8SIJt3TVmUPkoeaTwdLLHYdhlD96GPwhdQhEBQjEZEpYnjcoEiOHtXgJ-nwJykMIwuLAkYlnISmOwQ5AQMQdD2j8-WNQE4L6i5WYzwTu70N8P6xMjyEb9P17DncUxlXHi0yBPFswfcVx8kFyuIiSm1DFWswDDRLEIe75Ft3Y7NWJZO1Mh2FYiIeRcUmw-pgCC90NLxdHwu_BCeKUWZ4KvUlUwyNeFu0RaA=w713-h949-no)
Sa inteleg ca la origine masina ta a avut un ambreiaj produs in Germania sau este ceva care imi scapa in aceasta economie a datelor tehnice in stransa legatura cu globalizarea?
La cate mai putine kit-uri de ambreiaj schimbate in urmatorii un milion de km!
-
Mersi mult, Mihai.
Ambreiajul era de mult timp pe lista, am urmarit oferte si cand a aparut ceva am achizitionat.
La ulei ma gandisem si eu, dar shimbasem uleiul in toata transmisia pe la vreo 90k si am de gand sa il schimb iar pe la vreo 150k,
Da, Lorian, la origine au ambreiaj nemtesc. Probabil ca mai are si alte piese nemtesti, cred ca ar fi intersanta o schema cu provenienta tuturor pieselor. Intr-adevar, ambreiaj construit in Germania, importat in Japonia, montat, apoi importata toata masina in Germani, apoi ajunsa SH in Romania. Nu as vrea sa ma gandesc cati bani din costul total au ajuns la autoritati :D
Numai bine!
-
Gabi, sunt de aceeasi parere cu Mihai, 30k cred ca era OK sa schimbi si uleiul din cutie (si dif spate!). Pentru Romania imi pare mult 60k, dar cum crezi! ;)
-
Salutare salutare,
Nu am mai avut timp sa scriu, doar am mai tras cu ochiul din cand in cand.
Intre timp, am mai facut o revizie, schimbat ulei+ filtre la SMT.
Mi-am dar seama ca strange etrierul spate dreapta, de fapt mi-am dat seama dupa ce s-au terminat placutele si a inceput sa tipe "senzorul acustic". Schimbat doar pistonas, garnituri si placutele de frana, bineinteles. Tot legat de frane, am mai schimbat si culisantele pe fata.
Am mai schimbat pe fata si bucsile mari, cam 250 ron bucata.
Acum mi-a crapat furtunul de la turbo, cotul de 45 grate- diametrul 70 mm. Multumita lui Foreste, am cumparat unul siliconic si o sa incerc sa il schimb deseara. Pare sa nu fie greu.
Intre timp, masina a trecut de 129000 km. La urmatoare revizie o sa schimb si uleiul de transmisie.
Va urez tuturor un an nou fericit!
-
trebuie sa revin cu detalii despre operatiunea cotul.
L-am scimbat aseara, mi-a luat approximativ o jumatate de ora si am avut nevoie de o cheie fixa de 12, surubelnita dreapta si cutter.
Am desfacut suruburile intercoolerului, dupa care am destrans colierele cotului vecchi si colerul de la furtunul de admisie. Am ridicat cu putere de intercooler din partea stanga si a iesit coful vechi. Arata asa:
(https://lh3.googleusercontent.com/L4YXQA-_REmS2vwgnHexHgvWgO64lrXZgwBvPyuSze7On91GRRg1yWI_exMYfuILxjciAPNT-xXPk2Fb8ZLPAw8r45qx0sQScwkArE9jaGd2V7Kxf_mIHxQvpQSuRx8nLwUCOQzD0hjAidgHHSP_dbJtFD4Txeddn2weMJgr6hVkL3Jxm6fm2s0IbhzyGyaDRCcB_c9C12BO6rIvHZRY4Wo9moDpw6F6BjSSF6ITRHi_7UkOoQxt7K77ySNAP-WU8bovXhC2F2dLaR6oBtzzBcHge9Roo_UfYdPrzAWjV4_FCPOCD2kuhCRpW7RPI2NQ89kIZSL68pbaEeS7MYQybA2ybahm0L3bFaIKPQWUK2LiyGKi53-41NiHn_sSPivSvirx-51KI3R6CEgZ-iiF4QGEAkSrSui0CdySZR6J37tGrke5q8jpf7TcuZoa0AXL8XYM9EvqtEqrN0ArheIBSncsim38mz6gGUMGJa8k7iNLMNF9VDy9XpDDc-9dHWt5BljXoqWHocF15sDqjiewAEjCGcQ0OiMf4wcb782wi10tdnk9wuOtF_gCIKSTyDdT_WcPCoUI765S74QKNTqpjcyhs--7iCiSJUXi3_cYyaiSJyj4lTTwHDUoWp9xggVPt0ByL49VtdqpET310lnrFBzwh9CdFBN71ZO0kGuo90TOaNnVpH2naem7IQblE7SxwNptuzzO-If4Fxc2Wiw=w1178-h883-no)
Aici se pot vedea urmele de ulei lasate in urma crapaturii:
(https://lh3.googleusercontent.com/fmBm4CmBiPjgnm6KKrq94kGkXU2lro9AI4DhdebvIc1kMwmTovkJpDbUgwmupAJzuQz4LwQoVg7fMzvr21r9ccaKYVupDpwTlMrU-ey4jNFlyTgoS89bAx3bNjf1imh4HKHfoc2ntY2PKadYHKxC_IOLGWRYPvTdoD7FNER8f3-XrhvsQxCLplxg8GquFFewx-fJAXXyuEAkQJqh1NDa57HD5XGRtjhxdyhFAANAfFbZa-wTGHC-6d2-QkwbznfrRplUhaT9MdQyhcGXi89bKix2bqxQZ0g-fKOVnk68eeexL05luGvM50xKHrv9kU3pBfRNQ_nL9tXsJelXr-dRRkoBTqbfWsks5EF2AKqgelBLLEm6jTdtMJ8jfMQs20KMmdysAO2BR8wu1y40auPjkgZZwUWK1dmRE-GlDBPuSdDHccfO3gtK5ErxXFif8bH6BrADpuiWdSzoOg0-oYCD0wo4pECIVxCvWVhCnq8caHIyTjYQZs0BLAucqmBkuoODCgiUMn7pVVK8HtZ7OYp_EPCQonrWGwJ1GFG5J08bn-R9-_4nbog_xqqdrh1s3tvzfmAmTdGXkdHBnadfgYmIiQi2WmIhbDoCiMbQsb0vKgZSq6tcv5TKR95bvPsQ1ORnUWLj0qRuEXLzKbYsQS6qMzx22xWWFQ31tYcihj2Eyg5bcazyz6lbakQujEDSN1R0IPvOnqnKbNYi6ti5zUE=w1178-h883-no)
The king is dead. Long live the king. Am taiat cu cutterul noul rege sa incapa in tron:
(https://lh3.googleusercontent.com/QXOPsZLHt_PzrjARPYl60wE-SxqlE4DhdhSranq9M86TEFRfyJivMBW-po-w6crxmt5w7keH9O8prQw8MnS-wOh0Z2FuSmpwOcspCN0lzXs2Fl4hzmmVjqw-0rp48IKElvBdDJ-csfiOdWxtWOA9o4J8Z6i-F7nAqCP9xynPysMx4vIBHDH5uZXpqAK_-F-Kuzq-xEGDxAXVUaRiqGeo6hpQRQTuLi3mOmZAFq_-0-IW_5wYvOSvINkl5GGkMMD_WHrvOrFrcjtUg8zuvRX14Sx3f74FOjbRbmxNfO6R4qL0ObFSAsMs87BVIrzrb2n364tjSh7AnWYvYMRKXrloFbkgFBg0WkRWHReMdjdTjlr5ifct6O6oy6PR68kjbeiD8Kvta1mLoxpCPJsS0KgSGmy59qpeRkr-wnP75LqIlHdwySTnHcohRlaM9RRqo76TBewQ0iZySH_gXKl9gluFrBwez_t_DQcM9YE4yB6wia_2aV-G6HsrZevfw0Y3tRpO8UwXuiX1xfgk00TMYxgrMkQjwsNCTtSwhkAjh0MogHvY-xoHq4W4oAl7s7leW19NEpzNmm1cCwekXUd83qWQFSHh_FXCCAd4V6MYQMYSk227MI3NSAeAipX-MAHRqb50rbIm1_KgWfXQgYDQolDAImKGhELnHrpPgSQrW8u--cu_rIyCZysysKQXWJyQkBzQlBh_K7nc4ScxafutQ8E=w1178-h883-no)
Si asa arata aproape de sfarsitul operatiunii, a trebuit doar sa mai pun suruburile pentru intercooler:
(https://lh3.googleusercontent.com/3j_cjS3nFpDdfWem0ClWrd8CwvWmSpdRLkdJxUy__he3LpO4Y9DJPEUa7yTNbYdzwCk8aL-p4PHVTAnPK53iQrrncez0ragXcuCqdZEGjLguANOW4KIhJW6LmZ-5QMZSNshFQFlkl3PKkUS3aYzbv9VWLgCBYA9WTK_GeCM_W3HmGj2hITLYbaRYEw0AEtZviOVs_uCiIkNlKTmMdsgDPByJfdPz-oVD2670tRN4moqUE6Kk8h6qHGpy1u0BJswMFDqa1GtRdoeTHh3gCp8-jPW0HucNe31fZHajAW5xbCFq6WH5n-ucFjGaoL7RvGV5nCnhaGIslsGLE10-S3vPBpZhhO1o6igpIk0t6r_fUfgX0ry8iyTcGepNEmiQ8bZ8AQNcdeeEpfH7PUQFzGA-JanqYElhHZ4wTvbiNdAVhoqFbgX6XX3wN4o5XaaUV5I_X_EIGVA7lLM7SfQ8f0cf_tI0shLwWySk1sGuCeKk9HWRsx9K_oV73YM15wckDq8CouZXlJpdiShoJYiaTAt_szCE9_2mHnCz51DKT_s_ninA--OAJtxRNbLYCf1FGKbliMt6C06rWVfW5eT1D2qoaTeY3Uhgc-NqINztYp1mkC3ONy-VlwB08L75UWW6p_oZ2BJFJ9ccBQF-ifEeDGGhRhw8Nvr1-d-3-_micwkGsUKkloMVWguinj9sURVH3JirAl1cbf2BnOGs3ipW7H8=w1178-h883-no)
-
;) 8)
-
Salutare si La multi ani!
Am facut ieri o tura pana la Poiana Stanii in Sinaia. Un peisaj de basm, unde atat Foresterul cat si noi ne-am simtit ca acasa.
(https://lh3.googleusercontent.com/tFZP7dhebEr8NRNG9COFueaNBTtSnPW3TGcUdy1wDKfubABi1-kMCruh-d3LA_0YW2OfV8CEFvxqtnmlJ2NtZUVDz7lHHmF7SS92FtzAem6Pr8zafVhE4Ms4_JyUJ5K1UTy-VUlvVmVXFXnOMt1VZVJ1fFsqK2OO5Eh6T3_hnsoYJAaLKiwUKINu9SSuewCP8pECWrLN6sx-Sfj7PWMYIgJRNUVARocyEaI4ZjezpdQ7I4niLyC8oLYehccNCxQ_0zoCyJ8RSYbhupWMUVW7h0DpflkyGeCpxS0YOmqvHPeBexF73y9B1o2me6IWsJgBSFdGKNu4r3rEPCGBfyD095ISVSm-J8ejJcLUUEGYYKaPrQc7RMLbO2ha6-EYsbf8n_Nl09-2g8v8VeEyvTuNByXM-zENxUsFzH_g5nKZk9F37lOWpgtnK6tFruvdBQt_ccaEKzso5pvqRyD4Y-r97ZEPQPtqStLMC-6-nCxfWWO-ejur4QnUTV2N3SOFtp-h-ZveSLaYXuXubhfQ76PsKzgmJBNvyao4NQQjL5n75lpiQ7Wa53djEaWKMYsa0y4YvFgoPiPo3Cf-9Jo9N5GMzIiIAJtr7JXdX-tdQPGAuAquA9HGdXCoHF-dG5U31IeSzsj-w2xnqkFADlKTyOc5BtFAUBrUR_b14RFpCLpfcO9FYGvEtwPBEN72c_7xnql2m5oYi1YcC7Cnq58kZcY=w1258-h943-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/K8T_JOZl5zQd-dEH8T9DHVFN6eWJWpqJnI4k7nCVEK6GFo_y1QEoYnMxRlZ7Yp9O3NcCLL11To_x9fnVMciO3cYG9QfpJH1Pao4tyHoaA8FTJ9Vcgk3qozpRUQlZ6ritVNUD9wkgleBtUqU2cSQGCda45Ger_VcKKtv7yyQd4EiJglQNX0E9t9Y9xZWyYIeCF6gmbpxW6raWgr0SRNxtUusNBBSFtvIBtl8ICoRZjddOW-4ZS75XVBr_MB0s7B595P6wtKgh4UU9PwwgMjTSQXOl3krDpNJOInavzsJ9QEiD1UyDPMavJi-0BfhsaNW9EIR9B4NXujYkUFuQLhcU-fw83u25pl0_L3S3-fXo4jFTPOxDFVzAG1OkERRf82F9LxTW1dv78nyg98ue8o0u9YZQkiV3PAOU-rhwYqBJaVyafiycbsfLykI3060Sift_dHmmUYatTwZdEZBRiuVJtyH_YBsxcWMpYsteQepwp_D1CPd7BVVFh2Az1hhZ8zvN2_lUea9k8B4Ivf4HGuHGV0gBuW9q0vUbpSvgLyqEGQyC4KkrYKJhl_8zVvO3ZDStZQFR1PaoCyQAUMzhC5wIGEcbIH_G5fG9LKzxyDtOA-F4CukB6Xj2AtaMsuudxEv6IUsvvWh5oPaAy63jZPsTN1a30K4gaYGcNhcfk6H5dGkVFt-V-lwnhIBhAxx52SsohYuoheX40vOq2hz28Qk=w1258-h943-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/0fJawq5LakP6vd3ITjEby0giNFGCv3734_cS76ErpI4h-LKdMSD_1jw4L0G5yhKBPVHZXogJr_ngEVL7Pcx-aQYUqWA2f1Zw3Kr-cZU7L1R0cWHHAM-kcxfNwiVwrLmhWwVFvYODaf5EeEPLhHIqwFKCb6SSawbO-Tj7513goyMzVqbjcFQK6zCGsn6vmnIkcizWTPOZu_JaNsHuMS2Pr668eF2gR5ox1C8zbLKH0VnVhw8IGvkh8zJK-qf8K9sOmUBMVxQs7-FY8KJfb-nh7-83skYVDwpXjlqF8Uh-W58YYgW6DHbg253eih6R_zFO3-_zP11V9enAhAaiNoHHx5I0_V3v8Ho-hP-ssn3h9y9FNN87qhZlamBmnGwsoDwt4uJ5acC5dGubaoPYAZx-FbVKh3GBmix9uXZpuY9EIHei-0sCOmJadUZksAeP80KsLj-PyHan_20HbCqH234AD469LFFUzJ48931gs_mhKqeK3Ea8iqR2jEzVNTxU9Bpsi4SAU19VxgOyQZxU5JbSMO3aWMQBOmmgou7i4ID55-mKrhjFMZ7xOD61YgpxwzUJO3UAPHDZEkQTRt7JJRc_ezm86yGRDb8TtMsrmZFJudtRizz-cohjx-vkIrx_dauxeQgHh9SOdMbMaYeZOmk79nDa1MTAkyzGWEhPqKOdfnrKQlUbt37iEPjcxRjGPwC25VVa9RxU-6Pvh5tXBQo=w1258-h943-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/YSnu2n0Cev_BvPDMSonqy_tZp0nb5GB7X5Pedu3TkuaG8gPJctK1M4qWNCvI1hHQNwulwk805NEXL8atjAomJy2jDm33sELMShFZFoQAa5u16jZ-Rq8XWEJ6rhZ_8j4Xn2oPdiFFVGykiQFUW2q3KknGRAPnDy9LyV118auT8Irf-D4XjEIgc2r0Ikwn9swaP1VcFU_rWKYhIBg-vE9EHlXb7bnxJmU5r24QHvwwbdeWFf-BUaRMUo8uFWme2W5u0Jd3xFaDBOPaM5CVycGi4P692mPi8MxzzuYhdhUZPUOfEJ00XzkmNQXJoZ3O6KOAFRXfVtElu3LWMGG2DHeFiMoIqqDLeRykaPduId9mmOlxufW_TQj0XExCeP-2CkPohtJN7GIjrqnlnsULE7fwBsky-_yA9GfMvyKYEGV8RfTpDaEDIKntyfLpy2H94MK7tGsVMVi4DYrXcvzEid12Nvb5DoBIa9tT4SDhEpwyNnWBhO6dYrcqRsICd8HeJTagAc0QlRloIe6KapZTvI9nGSMtAUMAUbOo1lhIfdt01KvsK0q29G0GwH6TTJN5tXmYK0p-_U7fjyA_gpU73oIJEXpjSffo5HYo5bKmdAvkJZJu6BjBooHo0e5ww_0-LSTRjCJZ3j-zCAk_kO_2TDWy3We0-NfRgrGd20RrQgJXHsUfcG4JVC2NTdNPxTY_VLohPsx3mJVIQdZLHOneXOA=w1258-h943-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/uJ5ndsOaRMJVbzmEW1vNEf4xwVktFy0_fanOnG906X0B1ITgXNvtAFjwQWaFDerQJogU8HzxMtD-QW8hjfIOwQQDCCxSdGJJqzGhJZArUwA42q7nvvDSEX38OVFt8xF8d7FQ_V7WyBDEEkS5eRcxuVIhL03W2U3oTIerc_OvE_bOflVYy4b0e-Duq7HmDJo1JjF5b0DBdxUtt-XBDwL3liqhNxBHfHfRQelB_1iaFBXSBV2su8wxKK_pAR98jBO-p1WTsFzjx1BQ66WD2Yo2SC5UqIG5BDAVSMRog4KS9j5okW-R0g0e0Lhbf7uowuatVilOB3jYiqLnYSZDDu2_th1U6yCOV4qTNrSx9V9833s3OT8YHc_3vWDXQkbQpjPKai2LJGoBL9U2R65CdyYwdyNN0--WvTyuS-wulNQq5MTdNLuzO6hUuxNFUp9r2EopfYbMNQf-B8N3FyfPO0xcnrT9Kt84frDLWhMEwt3OhKXw7hKW1vszJKE3ekPWw12WGYN48-Yd8l3mprmzN5e6LP8K4M6nz0YMew7mrhoRbhHV6mCBH0GoytlmuXNzR0WDC5088I_LHXXMmw2u-xIvdbHpFTJx5vyyh8ts5hP-UuoU71czRxDuplExS0sTV4f120YAcpO5Aef-w-vfIz-csZXcC85D0YdDAotni4oVzTcQnhX0RV2gGkQLb6gBzT97xj5hhnnyVznNielPOAo=w1258-h943-no)
-
Superb ! I like ! ^-^
-
Aveti zapada in casa si e frig ? ;D
-
Scimbat bateria - la 131.300 km, pus o Banner Power Bull 70Ah -390 lei
-
Si uite ca dupa muult timp si muuulti km - (158 000 km la bord), la intoarcere din Grecia am auzit sufland turbina, inca dinainte sa parasesc aceasta frumoasa tara. Pe drum a devenit tot mai evidenta problema, am venit toata Bulgaria in viteza a 5-a masim si nu mai mult de 150Km/h. Nu eram sigur ca o sa reusesc sa ajung acasa, dar am reusit 8)
Mi-am dat seama ce s-a dus pe drum: conducta dintre turbina si intercooler. Asa am aflat ca la motoarele Euro5 este din plastic, iar la motoarele Euro4 este din metal, cu coturi din cauciuc. Am avut de ales in a-mi cumpara una noua din plastic, approximativ 200 euro (900 si ceva de lei) sau sa merg pe varianta veche. Nu mi-a placut deloc varianta cu plastic, asa ca am cautat la dezmembrari si am gasit teava din fier pe un Outback Euro4, fara furtune. Oricum nu aveam de gand sa pun furtunele vechi si am cautat coturi din silicon.
E nevoie de 2 coturi:
45 grade, reductie de la 57 la 51 mm
90 grade, reductie de la 51 la 45 mm
Pun si cateva poze pentru referinta.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3c-Nxlfsa_vz2xtbQqa1ZE594n7-ChOfYer9JwxSC0COEImF5KylCMOBUuYdNv9pBvxS0mP6bu0f1TR-wlI6IAGzsffNpoMjWVAA-AVrxu5RrBNg3J4VbPMDNY5JlQbgcF9WpFzmO9PLT74YpKQC42SBw=w1258-h943-no)
Si teava noua, adica veche, dar cu coturi noi:
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3e9CFwwuS6RindZf4oKTlKpGPFbluU9KBntb-opaODI2TgBA2hUSA921PhlG6pnR5CT9cdx5VZeqStZgBZj5lSFNYgOSXDh5l91ZtbAX6kLEFs8jfu0DHi52wtXAozZ6pgfJpN4VEVG9LwxDrwwSKBofg=w1258-h943-no)
Un nou look:
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eTAWP4sT8sTGfUN7JBOU100OYHz9oDW7XT4etzr8G6Nst_0rOSCWBDPCDg-V_4yakKb8K9h8Nl1RRpguiIlGFwMIR-4rYHZV6wYeSndb9oV81npKf-DlG_s_gIhN7kvZ3_VD_qfB_-47ZfeDX9VLa0Ig=w1258-h943-no)
Costuri:
Teava veche - 120 lei
Coturi silicon - 180 lei cu transport si coliere forta
Vreo 2-3 ore de munca din partea subsemnatului.
-
Bună soluție.
-
Am observat ca si la tine este arsa portiunea ce contine codul motorului.
In caz ca vei avea nevoie, poti scana acel QR cu orice smartphone si iti va returna codul. :)
-
In caz ca vei avea nevoie, poti scana acel QR cu orice smartphone si iti va returna codul. :)
Mersi de pont, chiar nu stiam.