Subaru club Romania
Diverse => Discuții libere => Topic started by: UXE on August 25, 2015, 18:35:57 PM
-
La voi apeleaza prietenii, rudele, colegii de munca sau cunoscutii sa ii ajutati la nevoie cu tractarea din zapada? Dar pe necunoscuti ii ajutati?
Sunt curios cati dintre voi umblati cu sufa in portbagaj :)
-
eu am sufa in portbagaj pt necunoscutii care parcheaza pe locul meu :D
-
Tu esti un pic altfel.
Eu ma mai opresc si la necunoscuti,dar doar daca au sufa.Chiar acum o saptamana am tras 3 masini de pa A2 imbulzite intr-un accident,pe banda de urgenta.Politia nu stia ce sa faca mai intai,desi trecuse aproape o ora de cand se trosnisera...
-
off... secsi have a snikers :D
on topic am sufa in masina ... si daca este nevoie ajut pe oricine... (cel mai mult am tras o duba din aia cu punte dubla pe spate :D )
-
Si eu am sufa dar nu am apucat sa o folosesc.
Doar pe a lui malakay am folosit-o cu imprumut o data :D
-
L-am tractat odata pe un amic tot cu un XT ca ii murise ambreiajul, pana la service. That's all... nu am sufa in porcbagaj.
-
Astept sa ma sune colegele iarna ;D
-
Am o chingă de 5T, nu am tractat pe nimeni cu mașina asta. Am oprit de câteva ori și oamenii răspundeau speriați "nu nu, mulțumim". Și nu sunt bronzat deloc, nici când merg la mare nu se prinde bronzul de mine.
-
Offtopic: Adi Negru nu e bronzat... cine ar fi crezut asa ceva.. :D
Ontopic: nu as vrea sa tractez nici prea des, ca ambreiajul la WRX nu e fan patinare si e si scump de schimbat
-
Văzând atâtea clipuri cu Subaru tractând diverse, chiar sunt curios.
-
Offtopic: Adi Negru nu e bronzat... cine ar fi crezut asa ceva.. :D
Ontopic: nu as vrea sa tractez nici prea des, ca ambreiajul la WRX nu e fan patinare si e si scump de schimbat
Vorba aia.Sa fii negru ca Frank Black si alb ca Barry White...
-
Am sufa si am si tractat ( chiar si la ultima intalnire Subaru :P ) . Anul trecut in primavara am ajutat un camion de 7.5T ( incarcat ) sa iasa dintr-un loc fara aderenta - evident a ras cand i-am spus ca il scot eu... Si am tractat ( ajutat ) sa iasa de pe niste sleauri iarna mai multi necunoscuti. Si mai am ambreiaj si diff :)
-
A fost ca in bancul cu ala cu tirul si matizul?
PS. Merci de ajutor ;)
-
Pai Crisit, tu ai reductor. E alta mancare de peste.
Oricum, cred ca cea mai faina tractare a fost cea de la ultima intalnirea aniversara :D
-
Si io am o chinga prin portbagaj. Da' n-am apucat sa o folosesc .... si dupa cum sta treaba acum cu Foresterul nici nu stiu cat de curand as fi apt sa dau o "sufa" de ajutor :(
Cu Hondita de inlocuire nicoo sansa !
Dar, mai important, am salvate in telefon mai multe numere de telefon de la diverse firme de tractari auto ( in special pe traseul Sibiu - Fagaras - Brasov - asta de cand ma pregateam sa-l duc pe Suby la doctor ....
-
Si eu am chingi in ambele Subaru, dar pe cea din STi nu am folosit-o decat o data. Cu cea din Tribeca am scos mai multi de prin sleauri si iarba. Chiar si pe aia de mi-a lovit STi-ul din spate toamna trecuta si a luat-o apoi pe aratura.
Si eu sunt de acord cu ce a zis Mihai legat de cea mai faina tractare. Numai ca nu am stat sa vad toata telenovela... :D :D :D
-
La manuale este simplu, dai 3000 de lei si schimbi kit-ul ambreiaj.
Cand ai automata cumparata second te gandesti la costul unei interventii la cutie. O revizie costa 3500euro.
-
Care e faza cu automatele și tractarea?
-
Fortezi discurile in cutie.
-
Numai ca nu am stat sa vad toata telenovela... :D :D :D
Pentru necunoscatori, se poate cateva detalii?
-
Care e faza cu automatele și tractarea?
Automatele au si ele ambreiaje, mai multe. In timp apar uzuri iar ele se accentueaza la sarcini mai mari.
-
Poze, filme? :)
-
(http://s30.postimg.org/4diruq5bl/IMG_1053_1.jpg)
in drum catre circuit :D ... gc8 asta e automat ... si nu a guitat niciodata nimic si am tras cu el ... motoreta plus alte prostii
-
Si cat fac doo motorete si o platforma pe drum drept si uscat mo?Mama ei de chimie...
-
Am un prieten cu un SG din 2005, 2.0 125 cai, manual. Numai eu cat l-am vazut cand am mers cu gasca in off-road rupand ambreiajul, bagandu-se ca nebunu cu ea peste tot. Cea mai mare isprava - a ajutat un tir sa-i iasa din curte dupa ce i-a adus niste materiale pentru casa. Plus nenumarate gen scos dube din sant iarna. Inca are ambreiajul original.
Si 200.000km. Atat!
-
Si de cate ori a schimbat amortizoarele de pe spate (alea cu compensator) ?
-
O data. Si ar trebui sa le schimbe din nou, sunt lasate iarasi.
LE: Asa arata acum un an (foresterul din stanga pozei):
(http://s10.postimg.org/c7e49mw2x/IMG_5301.jpg)
-
HI mai lasa l incolo de ambreiaj.200k si n a tractat avioane.N o avea si uleiul original din fabrica inca in motor? ;D
-
Omu face reviziile cum trebuie si cand trebuie, din punctul asta de vedere are grija de ea.
Dar cu ambreiajul, ultima discutie pe subiect am avut-o cand avea 180k, adica anul trecut. Si din cate stiu eu nu l-a schimbat inca.
Si daca nu ar fi tot felul de persoane prin niste filmulete cu el, vi le-as pune ca sa vedeti si voi.
Dar evident ca nu e cazul sa ma credeti. :D
Probabil nici eu nu as crede, eu care am schimbat la 9x.000km ambreiajul.
-
Si cele manuale si cele automate au ambreiaje.
Statistic vorbind insa, sansa sa gresesti (uzezi) mai mult din vina soferului este clar mai mare la cele manuale.
De altfel ambreiajul se uzeaza mai mult si cand tractezi remorca/rulota datorita greutatii suplimentare. Ba chiar si cand aveti mai multi pasageri/bagaje in masina.
Cu WRX-ul nu am tras inca nimic, cu alte masini i-am tras din sant in marche-ariere pentru ca mi-era mai comod sa vad ce fac acolo pe distante mici si masina avea tractiune fata.
-
In fiecare iarna trag peste 100 de masini de-ale vecinilor din nametii de zapada din fata blocului si masina nu a avut niciodata nimic. Am o sufa ""just in case"" , dar am folosit-o pana acuma doar ca sa trag pe altii. Niciodata nu am fost remorcat.
-
Iarna e oarecum mai bine decit sa scoti masini din santuri, asa ca uzura este mult mai mica.
-
O sufa de 3m ar fi ok ptr tractari? sa iau d-aia de 5T?
-
Poti sa iei una de 5 m si o pui in doua, daca e nevoie. Asa ii si dublezi SWL-ul...
-
Cu cat e mai lunga sufa, cu atat mai mica sansa ca masina pe care o tractezi sa te loveasca. Si totodata sufa actioneaza si ca un arc, cu cat e mai lunga cu atat se deformeaza elastic mai mult. Eu zic ca ajuta un pic ca sa nu aiba transmisia socuri excesive.
Ia-o pe cea cu incarcarea cea mai mare pe care ti-o permiti, nu poate strica. Cine stie la ce foloseste, poate remorchezi si camioane :)
-
Asa ii si dublezi SWL-ul...
A trebuit sa caut pe wikipedia :) cine stie cunoaste
-
...
Si totodata sufa actioneaza si ca un arc, cu cat e mai lunga cu atat se deformeaza elastic mai mult.
...
Nu neaparat. Elongatia fiecarei "sufe" depinde de materialul din care este confectionata. Si este specificata de producator. Oricum, o sufamai lunga e mai buna, din motivele expuse mai sus.
@sco: am lucrat cu chestii de-astea...
-
Presupunand ca avem comparativ acelasi material la 3 si la 5 metri, avem o deformare elastica mai mare la 5m decit la 3.
Sigur, nu inseamna nici ca o sufa excesiv de lunga e buna, va duce la multe neplaceri.
-
Cea mai buna e stanga. Am vazut una cumparata ca dotare pentru un X5 de tractari facuta din 3 bucati separate care se asamblau cu niste bolturi. Cele doua masini sunt rigidizate intre ele, nu mai e nevoie de frane din aia tractata
-
Cea mai buna e aia pe care o ai.
Stanga merita daca remorchezi des. Daca vrei ceva doar pentru orice eventualitate, e de ajuns una oarecare, numai sa o poti cara dupa tine fara sa incomodeze.
-
Cea mai buna e stanga. Am vazut una cumparata ca dotare pentru un X5 de tractari facuta din 3 bucati separate care se asamblau cu niste bolturi. Cele doua masini sunt rigidizate intre ele, nu mai e nevoie de frane din aia tractata
Ma tem ca nu merge chiar fara frane deloc. Sigur ca stanga ajuta, dar nu e recomandat sa tractezi un vehicul fara frane din multe motive.
-
Cea mai buna e stanga. Am vazut una cumparata ca dotare pentru un X5 de tractari facuta din 3 bucati separate care se asamblau cu niste bolturi. Cele doua masini sunt rigidizate intre ele, nu mai e nevoie de frane din aia tractata
Problema cu stanga e ca daca tragi pe vreunul din sant e posibil sa fie niste unghiuri acolo care sa nu te lase sa folosesti stanga decat daca o strambi.
-
In consecinta.Ca n am dedus din ultimele pagini...Cam cat de grava e situatia?Eu zic sa va faceti si provizii.Ca vine valul ala mare.De cand n au mai crapat motoare , e cam plictisela.Spor!
-
Cea mai buna e stanga. Am vazut una cumparata ca dotare pentru un X5 de tractari facuta din 3 bucati separate care se asamblau cu niste bolturi. Cele doua masini sunt rigidizate intre ele, nu mai e nevoie de frane din aia tractata
Din ce imi aduc eu aminte din legislatia rutiera, stanga este singura solutie "legala". Sufele sunt variante de compromis si daca te prinde nenea militianu' tractand pe cineva pe drumurile publice cu sufa, se lasa cu amenda.
Celalalt, daca e sa crape motorul, folosim platforma. Suntem cativa pe aici care stim asta bine de tot... ;)
-
Vad ca sunt discutii si interpretari diferite.
Sufa e ca sa scoti pe cineva blocat si este ideala fiind elastica. Reduce astfel socul aplicat transmisiei.
Stanga e pentru tractare, deplasare si nu cred ca e cazul pe la noi.
-
Titlul chiar face referire la tractare, si aceasta a fost amintita in posturi.
-
Corect! Dar e bine sa le separam.
-
.. si sa nu va certati :)
-
Nu e chiar asa
Art. 157. lit C: remorcarea trebuie să se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul al cărui mecanism de direcție și sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legătură flexibilă omologată, în lungime de 3 – 5 m. Bara sau legătura flexibilă trebuie fixată la elementele de remorcare cu care sunt prevăzute autovehiculele;
Asa ca revenim la ce spuneam mai sus: se poate folosi sufa pe sosea daca vehiculul tractat are frane si directie, atat timp cat nu depaseste 5m lungime.
-
Inseamna ca imi aminteam eu gresit. Sau s-a schimbat de cand mi-am luat permisul... ;)
-
Asa e KET, si de cand am luat eu permisul au mai schimbat una-alta prin lege. Si intrucat nu era ceva esential, nu vad o problema deosebita.
-
Scuze, mi-a stat mintea numai la tractare. Pentru smuls din sant/noroaie am vazut pe la cei cu agregate de noroi sufe elastice. Un fel de elastic la propriu. "Tractorul" isi ia avant, sufa se intinde vizibil si la un moment dat "tractatul" o ia din loc. Totul se petrece fin, fara bruscari, fara socuri.
-
Cred ca te referi la sufa "cinetica". Adica o sufa cu elongatie >20%.