Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: theace on October 20, 2015, 14:34:58 PM
-
Salut,
De curand am intrat in randul vostru dupa ce am achizitionat un frumos Subaru Impreza 2.0 Sport de la moguai. Am hotarat sa-i continui povestea (ramasa aici http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1713.0 (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1713.0)).
Am luat-o pe 14 oct. si de-atunci am facut cateva drumuri prin bucuresti si un drum in weekend pana acasa in vrancea. Nu are absolut nici o problema, totul merge perfect la ea.
Momentan, nu i-am facut nici o modificare de look. E doar murdara :)) Primele lucruri pe care vreau sa i le fac e sa ii cumpar un set de jante (momentan are un singur set de jante si doua de cauciucuri), sa mut oglinda retrovizoare interioara mai sus si sa-i cumpar o oglinda wide (nu stiu altii cum sunt, dar mie imi place sa vad chestii prin parbriz si imi pare ca oglinda aia pozitionata la nivelul ochilor cam obtureaza din vedere). Desigur, trebuie sa fac cateva teste. Poate daca o mut prea sus nu se mai vede bine prin ea sau o sa-mi fie greu sa vad prin ea. M-am gandit si la oglinzi late pentru ca as vrea sa pot vedea ce e in spatele si lateralele mele dintr-o singura privire ca sa nu pivotez continuu intre oglinda spate, aia laterala, aruncat si un ochi pe geamul din dreapta poate e cineva in blindspot.
Mi-au atras atentia modelele astea:
http://www.amazon.com/Vision-Panoramic-Rear-View-Mirror/dp/B000GKAZMW/ref=pd_sim_263_3?ie=UTF8&refRID=1BPV38PV9M0AH4BNDBFZ&dpID=31DZ8RQIhPL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_ (http://www.amazon.com/Vision-Panoramic-Rear-View-Mirror/dp/B000GKAZMW/ref=pd_sim_263_3?ie=UTF8&refRID=1BPV38PV9M0AH4BNDBFZ&dpID=31DZ8RQIhPL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_)
http://www.amazon.com/gp/product/B0015FYQ90?keywords=hammacher%20schlemmerco%20mirror&qid=1444985114&ref_=sr_1_sc_1&sr=8-1-spell (http://www.amazon.com/gp/product/B0015FYQ90?keywords=hammacher%20schlemmerco%20mirror&qid=1444985114&ref_=sr_1_sc_1&sr=8-1-spell)
Se monteaza peste aia originala. Mai foloseste cineva ceva asemanator? Ce parere are?
Consumul, un subiect tabu la Subaru, m-a placut surprins. La dus, Bucuresti - Vrancea, consum de 8%, 4 persoane, cateva bagaje usurele, mers intins 110 cu cruise control pe E85, depasiri unde a fost cazul. La intors, Vrancea - Bucuresti, 7.4% pana la intrare in Bucuresti, mers 90 cu cruise control, ceatza, noapte, depasiri sporadic, respectat toate limitele de viteza, 4 persoane, masina full de bagaje. Apoi a crescut consumul la 8% de la intrarea din Bucuresti pana in militari (unde locuiesc) via Piata Victoriei, Pasaj Basarab, Regie.
Strict in Bucuresti inca nu am testat, dar, oricat ar fi, nu m-ar surprinde. Per total, sunt foarte multumit si incantat.
Un singur incident am avut si de care imi cam e rusine. La o intoarcere din 3 miscari, am "uitat" ca se apropie gard din spate si am pocnit-o cu viteza foarte mica, dar suficienta cat sa faca o crapatura in bara din spate pe o suprafata de vreo 2-3 cm patrati.
Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?
Cam atat. Mai revin pe parcurs cu diverse noutati.
Drum bun si asfalt curat si neted!
-
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
Sa o stapanesti sanatos!
-
Ptr marsarier fa dubla debraiere, nu e numai la Subaru "problema" asta
-
Ptr marsarier fa dubla debraiere, nu e numai la Subaru "problema" asta
Intrebare de noob: ce inseamna dubla debraiere? ambreiaj -> neutru -> ambreiaj -> marsarier ?
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
Sa o stapanesti sanatos!
Am uitat sa precizez ca consumul mentionat e ala pe care mi-l zicea computerul de bord. N-am avut timp de masuratori plin-plin.
-
Salut,
Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?
Nu mai tin minte daca am citit pe forum sau in cartea tehnica, insa in cazul in care nu intra in marsarier, trebuie sa treci in punctul mort, sa astepti cateva secunde si sa incerci din nou. Si parca Mihai spunea mai demult ca sa bagi intai in viteza 1 si dupa in marsarier.
-
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
am talpa grea, nu prea pot merge cu 90-100 constant :)))
legat de marsarier, si mie imi facea uneori asa, nu stiu de ce. daca incercam a doua oara, mergea. ori bagat 1a, punctul mort, apoi R, ori, pur si simplu incercat din nou, cu ambreiajul calcat bine.
nu mi am batut capul prea mult sincer sa fiu.
CB ul iti arata de obicei mai putin. eu il resetam dupa fiecare 100km parcursi. altfel, daca l lasi mai mult, iti da valori diferite/mai mici vs realitate.
ia legatura cu userul kinderjoy, el si a montat o oglinda din ce tin minte mai desteapta pe STI ul lui.
-
Numai moguai scotea minim 10 extraurban. :))))
am talpa grea, nu prea pot merge cu 90-100 constant :)))
Am folosit cruise control la drum lung, chiar si in localitati. Mi se pare foarte relaxant. Apesi un buton si poti sa dansezi apoi. Plus ca nu am multa experienta de condus si nu merg cu viteza foarte mare decat pe distante scurte ici colo (am ajuns foarte aproape de 170 chiar :)))
-
si eu il foloseam pe autostrada sau cand era drumul mai liber...dar chiar si asa, daca bagi 2-3 depasiri blana, urca consumul.
-
Intrebare de noob: ce inseamna dubla debraiere? ambreiaj -> neutru -> ambreiaj -> marsarier ?
Apesi ambreiajul, scoti din viteza, eliberezi ambreiajul, faci pauza un moment, apesi ambreiajul, bagi marsarier. Nu e nevoie de fiecare data de asta, dar daca vezi ca n'a intrat marsarier, nu are rost sa te mai chinui ca poate intra, eliberezi ambreiajul, il calci din nou si in 95% din cazuri va intra imediat in marsarier. Eu o patesc asa si la Ford.
-
Aaa, am observat o chestie cam deranjanta: la cutia de viteze treapta intai intra cam greu, dar intra; in schimb, marsarierul are momente cand nu vrea sa intre absolut deloc. Am incercat s-o turez un pic si sa incerc iar s-o bag in marsarier, dar nu mereu a functionat. Dupa mai multe incercari, intr-un final intra. Aveti vreun sfat legat de situatia asta?
Treapta 1, de regula e pentru plecare de pe loc. In mers, cu cat e viteza mai mare, cu atat intra mai greu. Daca insisti la viteza mare, vei auzi un fluierat ce provine de la sincronizatorul treptei 1.
Mersul inapoi e nesincronizat, ca urmare se angajeaza DOAR cu masina pe loc, viteza zero. Procedura de dumblu ambreiaj ti-a fost explicata, si se intampla sa nu intre cand inelele de sincronizare se-ntalnesc intr-o pozitie mai incomoda. Prin dublu ambreiaj se defazeaza putin, iar probabilitatea de a se intalni in aceeasi pozitie dubioasa tinde spre zero.
Se poate angaja treapta 1 si la viteze mai mari, insa procedura e ceva mai complicata:
- se calca ambreiajul;
- se scoate pe liber;
- se ridica ambreiajul;
- se pisca acceleratia pana la turatia ce corespunde treptei 1 la viteza respectiva si inca putin (acest inca putin depinde de cat de rapida e manevra). In limbaj la moda i se zice "rev match" si reprezinta partea delicata a manevrei;
- se calca ambreiajul;
- se angajeaza treapta 1. Daca la rev match nu ai nimerit turatia aia buna, se lasa cu caraiala de sincron si span in ulei.
Ca urmare, de preferat treapta 2, ca nu esti la VTM si vrei s-o tii in banda de putere ;)
PS: poate cel mai important - poti oricand verifica jocul liber al pedalei de ambreiaj, poate e prea mare si nu-ti debraiaza complet.
-
Cu marsarierul nu iti fa probleme. Asa fac toate. Iar tr1 e mofturoasa si la mine dupa schimbul de ulei.
-
Nu-mi faceam probleme. Imi imaginez ca asa e "by design". Vroiam doar sa stiu cum fac sa functioneze cand am nevoie. Si am aflat. O sa incerc data viitoare cand am probleme dubla debraiere sau treapta intai apoi marsarier. Mersi de info!
-
Daca masina ar fi avut vre o duda evidenta, o reparam eu oricum, n as fi stat asa cu ea.
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
Parca ai schimbat uleiul si ai pus MotylGear?
Eu as schimba cu Castrol sau incearca chiar Motul Gear300.
Am avut MotylGear si de curand am pus Castrol Syntrax. Intra si iese mai usor in vitezele de mers inainte si chiar a inceput sa intre uneori foarte frumos si in mararier, dar numai uneori.
-
S o stapanesti sanatos.Si fa ti CASCO...
-
Parca ai schimbat uleiul si ai pus MotylGear?
Eu as schimba cu Castrol sau incearca chiar Motul Gear300.
Am avut MotylGear si de curand am pus Castrol Syntrax. Intra si iese mai usor in vitezele de mers inainte si chiar a inceput sa intre uneori foarte frumos si in mararier, dar numai uneori.
Da. Eu sunt ala. Am tot citit pe forum la americani si la irlandezi ca e minune castrolul asta. Ma gandesc doar ca motylgear e GL4/GL5 si de acolo o fi ca ii trebuie musai GL5. Astept ziua de salar si mai bag un schimb. Oricum face doar la rece. Dupa un pic de mers e ok
-
Stiu perfect ce spui. Azi dimineata chiar m-am minunat cum am plecat cu masina si megea ca in unt schimbatorul desi era rece afara.
-
Consum doar Bucuresti militari, unirii, universitate, gara de nord orele 9-10 18%, uhuuu :)))
-
S o stapanesti sanatos.Si fa ti CASCO...
+1!
Sa ai grija de ea, ca moguai a avut. Unul dintre marile plusuri la Impreza, dupa parerea mea, este faptul ca are oglinzile alea laterale cat CASA. Sunt mai mari decat la Tribeca. Adica e greu sa nu vezi tot in ele daca folosesti si oglinda interioara normala. Dar daca tu vrei una mai mare in interior care sa completeze, nu e rau.
-
Consum doar Bucuresti militari, unirii, universitate, gara de nord orele 9-10 18%, uhuuu :)))
Iti cam place sa te dai la ea bag seama. :) :) :)
M-am linistit repede cand am vazut ca pompa de benzina poate sa asigure un debit marit. :))
-
Cand o sa mai inveti masina, o sa mai scada consumul la mersul prin oras. Eu n am avut 18% nicuodata, 16% cel mai mult iarna cu drumuri scurte
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
dimpotriva :) , eu zic ca dupa ce o inveti poti sa-i dai talpa si mai bine :)
-
Eu sunt convins ca ii trebuie CASCO, cum zicea si celalalt. :D
-
Nu m-am dat la ea. Mai degraba n-am avut la ce sa ma dau. Am stat mult pe loc pe la semafoare, iar la plecare am accelerat-o "putin" sa nu-mi ia altul locul de pe banda.
-
Nu te lua dupa ce zice compu'. Daca vrei un consum real, fa cu metoda plinului. E adevarat ca e putin probabil sa mergi cu un plin numa in oras, insa faci un mixt in care urbanul e predominant :).
-
Nu te lua dupa ce zice compu'. Daca vrei un consum real, fa cu metoda plinului. E adevarat ca e putin probabil sa mergi cu un plin numa in oras, insa faci un mixt in care urbanul e predominant :).
da, in traducere cel mai probabil este oricum mai mult de 18% :) :)
-
Nu e atat de important consumul; cat e atat e. L-am mentionat doar ca unu din lucrurile pe care le-am constatat dupa cateva drumuri cu masina. Poate este de interes pentru unii care vor sa se informeze cu date legat de consum.
In alta ordine de idei, ce aveti cu casco? De ce insistati cu el? Hmm, sunteti brokeri sub acoperire?
-
:) Dupa ce lovesti un far, bara si capota vei observa ca devizul este apropiat de pretul pe care l-ai platit pe masina.
-
Eu am 2 ani jumate fara Casco. Cu ~1000 euro pe an, pana acum pot spune ca am facut economie de 2500 euro. Daca o eventuala reparatie ar costa mai mult de 3000 euro, mai degraba schimb masina ... cu un alt XT :D
-
Asta cu Casco e unu' din cele mai dubioase subiecte ever. Am masina luata noua, sunt in al 3-lea an in care platesc. Fix damboulea, nicio dauna pana acum. Ma urasc pentru banii aruncati, dar nici sa renunt nu pot. Inca un motiv pentru care masina veche, la care sa vrei sa faci Casco si nu poti, e cea mai combinatie! :D
Am avut cu logan dci consum de 25l/100km. Se mergea prost pe centura buc. El a zis de Militari totusi, ora 9, n-ar fi nicio mirare.
-
Cat timp am avut CASCO am avut avarii neinsemnate, o aripa indoita, un parbriz crapat, o bara crapata.
Exact cand am scapat o masina fara CASCO am avut accident mic dar foarte scump. Reparatia a costat cat CASCO pe 5 ani.
Era singura masina fara CASCO si exact cu ea am patit-o.
Morala: Cand ai nu folosesti, cand nu ai ti-ar fi de folos.
-
Uite dintr o gluma s a starnit juhadul.
-
Am platit casco la fosta masina, logan luat de nou din 2007 pana in vara asta. Doar reparatii minore: parbriz spart, portbagaj zgariat, portiere, etc. D'ale bucurestiului. In vara un prost beat mort cu un passat a derapat pe iuliu maniu, a sarit o bordura si s-a proptit in masina, pe aleea laterala a bulevardului. Valoare reparatie 15.000 de ron numai pe ce se vedea, piese aftermarket nu originale, in service-ul allianz nu reprezentanta. Masina asigurata pe 3.000€. Dauna totala.
Ratatul a plecat cu passatul taras de acolo si abia peste 3 zile l-a gasit politia, in Rm valcea. Masina carata cu platforma si ascunsa. Fara casco ramaneam in fundul gol. Asta e treaba cu casco patita de mine.
Fix anul asta am vrut sa renunt in mai cand era reinnoirea.
-
hatch 2.0 aspirat din 2008 constant 18-21% mers numai prin bucuresti
-
Pai eu sunt boier inseamna.12.2%.E adevarat ca am si extra in fiecare zi si reusesc sa evit mereu ambuteiaje.Dar la opspe noospe %...mi as lua abonament la metrou....
-
Casco mai este bun si atunci cand ai o dauna si vrei sa o rezolvi cu regres pe rca-ul aluia din diferite motive... ;)
Moama , ce consumuri la 2.0 :o
-
Io cred ca Moguai i-a dat-o fara injectoare, i-a lasat ditai vana deschisa! :D :D
-
E 3.0 de tribeca sub capota de fapt
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
3.0 de Tribeca lua mai putin :D
-
Sa stii! Nici Tribeca nu papa atat...
-
Am abonament la ratb. Poa sa consume cat o vrea.
-
Care e treapta maxima de viteza in care mergi?
-
In oras? I-am dat si a patra cand a ajuns aproape de 60. Depinde de situatie. Daca accelerez brusc pentru ca se pleaca de la semafor sau fac un viraj de pe o straduta, nu stau sa calculez treapta corecta; accelerez si schimb dupa ureche cand aud ca motorul trage tare; dupa ce raman constant cu o viteza, ma uit sa vad ce viteza am si in ce treapta sunt si schimb in treapta "de consum". O las si pe liber unde e cazul (coada in fata, rosu, drum liber si tre sa fac un viraj).
Dar toate astea dupa cateva drumuri prin bucuresti. Inca o invat.
-
Mersul la liber nu este de consum.In frana de motor insa da.Si conteaza.
-
In frana de motor daca vrei sa si decelerezi mult. Acum depinde si de viteza. Daca esti cu viteza mai maricica intr-o treapta mai mare, o sa decelerezi incet. Am sa incerc si cu frana de motor in loc de lasat pe liber. Mersi de pont.
Apropo de frana de motor, citisem pe undeva ca nu ar fi asa indicata s-o folosesti in defavoarea franei de picior pentru ca nush cum arborele cotit si toate chestiile alea pe la motor si transmisie sunt optimizate ca sa reziste fortei motorului care trage intr-un sens si ar duce la uzuri si defecte daca sunt supuse fortei din sens opus a franarii motorului. Nu mai stiu exact textul, dar ideea era ceva de genul a ce-am povestit. Si concluzia era ca mai bine schimbi niste placute de frana si discuri, decat maruntaie de motor sau transmisie.
Voi ce parere aveti?
-
Mit. Am tot auzit si eu asta, dar nu am vazut pe nimeni sa dea de probleme folosind frana de motor.
Eu o folosesc si o recomand. De fapt m-am obisnuit foarte tare cu ea ca numai asa merg.
-
Am 202k de km si fac niste frane de motor de zici ca sar supapele cand prind serpentine.Ah , poti sa scoti supapele prin cauciucuri daca de la 190km/h bagi a doua si debraiezi.Atunci da.Dar in regim normal nu cauzeaza...
-
Singura restrictie de genul asta pe care o stiu e sa nu invarti manual motorul in sens invers.
-
Daca invarti motorul in sens invers, ramura condusa a lantului/curelei de distributie devine conducatoare, rola/patina intinzatoare se tensioneaza la maxim, posibil ca si lantul/cureaua sa frece p-undeva prin capac, samd. Noua ramura condusa nu are tensiune, si sansele de a sari distributia de la punct sunt insemnate. Ar mai fi si unele tensiuni dubioase pe came, insa depinde de profilul lor. Deci nu prea ai ce cauta sa invarti motorul invers :D
La frana de motor nu se strica nici naiba daca o executi cu grija. Daca o faci ca taunu', se vor strica:
- ambreiaj, placa presiune;
- tampoanele motor;
- planetare;
- rulmenti cutie, sincroane cutie, angrenaje cutie. Deci cutia;
- daca esti chiar de neam prost, se va distruge motorul prin ruperea/sarirea de la punct a curelei de distributie, indoirea supapelor, spargerea pistoanelor, indoirea bielelor, rupere arbore cotit in extremis, samd.
La frana de motor ai mai multe situatii:
Frana de motor cu eliberarea acceleratiei fara sa schimbi treapta. Se vor evita:
- alternanta gaz/lift off, adica nu accelerezi cu pedala-n podea, apoi eliberezi brusc pedala, mai ales la turatii mari. Se accepta, desigur, dar in situatii speciale, gen serpentine pe 3 roti, cand tii masina pe drum si departe de sant astfel, dar nu la naveta;
- frana de motor in trepte inferioare ale cutiei de viteze, in special in treapta 1!!! Adica esti in 1, accelerezi, nu iei piciorul brusc din gaz, ca se pune-n nas urat. Calci ambreiajul simultan cu eliberarea acceleratiei, si incetinesti cu frana de serviciu, ca si-asa-i viteza mica. Motivul - demultiplicarea cutiei de viteze in treapta 1 e foarte mare, mult mai mare decat intr-a 2-a de exemplu, iar efectul de frana de motor e mult amplificat, si se transmite-n multe organe ale masinii (vezi pasajul de inceput).
Frana de motor cu retrogradare. Aici e putin mai delicat.
- daca nu faci rev match sau dublu ambreiaj sau varf-calcai, sau combinatie dintre acestea, cand retrogradezi, ambreiajul se elibereaza din timp si extrem de atent, astfel incat cuplarea motorului in noua treapta sa nu se lase cu smucituri. Odata realizata cuplarea (pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj), il poti elibera rapid, vei simti cu timpul care-i momentul optim. O chestie usor de executat, care aduce doar avantaje, e sa sincronizezi turatia motorului cu noua treapta inferioara. Asta se face accelerand usor inainte de ridicarea ambreiajului. Astfel, ridicarea ambreiajului se poate face rapid, iar solicitarile din ambreiaj in special dispar complet.
- cand de exemplu te apropii de un giratoriu pe DN1, nu te grabesti si n-ai pe nimeni in spate pe care sa-l incurci, si incepi sa incetinesti din timp, schimband din 6 in 5, in 4, in 3, te poti rezuma doar la frana de motor. Avantaj: placute si discuri lasate-n hibernare, consum instantaneu aproape de zero (si pe DN1 la giratoriu discutam de aprox 500m, ceea ce nu-i putin), condus mai antrenant si neplictisitor. Altfel, daca e nevoie de o franare mai puternica, frana de motor se combina cu cea de serviciu! Adica franezi cu dreptul apasand pedala de frana, iar cu stangul pe ambreiaj si mana pe schimbator, amesteci SIMULTAN cu frana in treptele de viteza. O variatiune o reprezinta varf-calcaiul (heel and toe), unde daca te grabesti extrem de tare, poti face trecerea pri trepte mult mai rapid facand rev-match cu calcaiul piciorului drept pe acceleratie, in timp ce varful piciorului e nemiscat pe frana. Doar ca informatie, ca manevra-i grea si e pentru mai incolo sau niciodata.
Avantaje frana de motor:
- cel mai important in opinia mea - condusul e mult mai fun;
- la o masina fara ABS, fara ESP, sau fara ambele, e mult mai sigur si sanatos pe suprafete nasoale (nisip, apa, mazga, zapada, gheata). La AWD cu atat mai mult;
- se uzeaza mai putin franele, timp in care, am zis mai sus, daca se executa corect, transmisia, motorul si suportii motor n-au nici pe dracu;
- la o coborare lunga, sau la mers foarte tare, franele vor avea fading mai tarziu, lichidul de frana va fierbe mai tarziu.
Si inca o observatie - sa nu lasi niciodata masina pe liber la viteza mare. Mai intai risti sa mori, apoi rulmentii din cutia de viteze vor avea viata extrem de scurta.
(scuze pentru postul lung, e vineri dimineata ;D )
-
- cand de exemplu te apropii de un giratoriu pe DN1, nu te grabesti si n-ai pe nimeni in spate pe care sa-l incurci, si incepi sa incetinesti din timp, schimband din 6 in 5, in 4, in 3, te poti rezuma doar la frana de motor.
Poti schimba si 6 - 4 - 2
-
Nu. Bruschezi fara rost.
-
Pe mine m-ati pierdut.Vorbim despre frana de motor??????????????????????? Unde ati facut scoala de soferi oameni buni?Sunteti siguri ca aveti voie pe drumurile publice?
-
Serban, bea o cafea.. sau mai bea una :)
-
Ziceam si eu...
-
Dintr-o mare nefericire, la scoala de soferi te-nvata sa calci ambreiajul cand franezi. Sfasietoarea realitate ;)
Motivul - instructorii vor sa-si menajeze tarabele de scoala. Dupa ei, potopul.
-
Si eu sunt de parere ca de multe ori ceea ce se invata la scoala (fie ea de soferi sau nu) nu trebuie luat ca sfant si aplicat fix asa in "realitate"
-
Eu in scoala am invatat...
-
Instructorii de la scolile auto sunt multi si diversi. Niciunul nu detine adevarul absolut si nu va asteptati ca dupa scoala sa deveniti soferul ideal.
Frana de motor prin eliberarea acceleratiei si fara schimbarea treptei de viteza este imposibil sa strice ceva.
-
doar echilibrul masinii :)
-
Of Doamne...
-
Ma tem ca nu inteleg replica. Ma refeream la stricaciuni mecanice, si la mers pe linie dreapta ar fi cam ciudat sa strice echilibrul masinii ...
-
Ma tem ca nu inteleg replica. Ma refeream la stricaciuni mecanice, si la mers pe linie dreapta ar fi cam ciudat sa strice echilibrul masinii ...
:) eu ziceam de echilibrul masinii asa ... visand ca suntem mari piloti (desi clar nu suntem :) ) si in acest caz frana de motor nu exista -> este ori o pierdere de timp pt. ca se franeaza mai eficient altfel ori mai rau iti strica balansul/echilibrul masinii daca intra brutal pe viraj :)
vise oricum :)
-
Gandul meu era ca aceasta frana de motor mi-a devenit o obisnuinta cand vad semaforul galben sau rosu de departe, o las sa "curga" pentru ca in frana de motor nu se mai consuma combustibil.
E drept, nu e o economie uriasa, dar ...
-
andea spune de viraje luata la limita aderentei, unde orice fel de frana, fie ea si de motor, iti descarca spatele si-ti pleaca fundu' p-aratura.
celalalt creca m-ar strange de gat ;D
-
Nu stiu despre ce vorbiti.Dar deja m ati depasit in frana de motor...
-
Gata, lamurit. Over and out ... nu mai deranjez.
-
Am o alta intrebare: daca deconectezi bateria de la masina, e posibil sa fie probleme? Am auzit ca se pierd setari pe la ECU, pe la radio, nebunii.
-
La mine nu s-a intamplat. A trebuit sa-i dau jos bateria (fizic) pentru ca am inlocuit pozitiile cu LED-uri.
A stat deconectata mai bine de un sfert de ora, dar cand am reconectat-o n-a fost nici o problema.
-
Ecu se reseteaza sigur, la radio depinde de unitate, daca are nevoie de cod sau nu.
Cel mai bine o deconectezi, sa stii ce se intampla, sa nu ai nevoie vreodata sa o deconectezi cine stie pe unde si sa te trezesti ca n'ai codul sau n'ai nusht ce la indemana
-
De unde ai auzit asta?
-
Stie cineva unde pot gasi mufele de la manunchiul de cabluri care vin de la usa soferului si ies in partea stanga langa picior? Ma refer la mufele D83 si I76 din manualul de service, mai precis, acolo in stanga jos, dupa ce vin cablurile din usa si intra in cabina se termina intr-o mufa (D83) care mufa se infinge intr-o alta mufa (I76) care duce cabluri inspre unitatile de sub bord.
M-am uitat pe internet dupa ele, dar n-am gasit nimic. Singura chestie pe care am gasit-o e sa cumpar tot manunchiul de cabluri cu mufe cu tot din usa soferului ceea ce e prea mult si scump.
Nu, nu am stricat nimic. Am un proiect legat de keyless entry si nu vreau sa modific cablurile care sunt deja. Planuiesc sa fac doar o extensie bazata pe mufele astea pe care s-o introduc intre mufele actuale de la masina (plug-and-play style).
-
Instalezi vreun buton pe masina pentru keyless, sau se va descuia singura cand te miroase? Daca-i 2, sunt client ;D
-
Are deja keyless. Vreau sa fac ceva cu SMS-uri, arduino, android and shit.
-
Pics or didn't happen.
(http://i64.tinypic.com/140meqw.jpg)
(http://i68.tinypic.com/34ee3om.jpg)
(http://i63.tinypic.com/24wdq93.png)
-
deci pana la urma vrei sa-i trimiti SMS sa se deschida sau ... ? :)
sau sa o suni ca pe portile automatizate ?
-
Ceva de genu. Dar o sa-i mai adaug si alti senzori si alte functii pe viitor: localizare prin GPS, senzori de socuri cu diverse comportamente, etc, etc.
Proiectul e mare si maret :))) Dar o iau incet.
-
Succes man :) sa ne tii la curent
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
pare interesant :) .. succes :)
-
Daca nu gasesc mufele alea, nu merge treaba :)))