Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: Skinner on November 08, 2015, 16:44:13 PM
-
Salut!
Incep acest topic prin a le multumi tuturor celor care au contribuit la "proiectul" meu.
Multumesc Vali , multumesc Mihai!
Din martie 2014 sunt posesorul unui Subaru Impreza WRX STI 2008. Masina am achizitionat-o la 47.000km. Motorul avea aprox 1500km(bloc nou). Era al 3-lea motor schimbat. Am mers la reprezentanta la Subaru Bucuresti si am verificat ce se putea verifica. Stiam o mica parte din istoria ei. Am batut palma si am plecat acasa.
Dupa ce am mers putin cu masina mi-am dat seama ca nu trage cum trebuie. Facand cateva cercetari am descoperit ca masina nu facea boost cat trebuia si dupa o mica cautare pe forumuri am depistat problema: furtunele de vacuum de la turbina si de la WG erau puse invers(unul din ele are un restrictor). Problema rezolvata.
Dupa aprox 2.000km ambreiajul a inceput sa dea semne de oboseala si ulterior a cedat. Atunci a fost momentul cand au inceput modificarile:)) Am comandat din SUA un kit complet + volanta usurata de la Competition Clutch. Dupa ce am montat ambreiajul , masina a primit o evacuare de 3" turbo-back custom.
Au urmat aprox 10.000km fara probleme. Am montat o admisie cold air , FARA a face si soft. Dupa alti aprox 3000km am simtit ca se comporta ciudat. La relanti masina tremura tare si in sarcina se auzea ciudat, nu foarte diferit dar sesizabil. Prima data am dat vina pe benzina. In aceeasi seara in care "simptomele" s-au agravat a cedat si turbina(a inceput sa caraie, suiere ). Am facut un test de compresie. SURPRIZA! Pe cilindrul 2 compresie aproape 0. M-am apucat de documentat si dupa aceea am dat motorul jos si l-am desfacut bucati. Pistonul nr 2 avea lipsa cateva bucati din zonele pe care stau segmentii. Cuzinetii erau clar afectati la fel ca si camasa pistonului 2. In momentul respectiv am decis noua configuratie a motorului:
- camasi Darton
- pistoane Wiseco 99.5mm
- biele Carillo H-beam
- cuzineti ACL racing
- injectoare Injector Dynamics 1000cc
- turbina GT3071R
- inlet turbo 3"
- pompa benzina Deatchwerks
- Crawford AOS
- EBCS Grimmspeed
- prezoane ARP
- pompa ulei OEM
- kit garnituri OEM
- +alte maruntisuri
Blocul motor a fost trimis la Baia Mare la recomandarile venite din partea lui Vali si Mihai, unde au fost si montate camasile. Chiuloasele au fost refacute in Iasi. Arborele nu a avut nevoie de interventii , fiind in cote si neprezentand zgarieturi. De aici a inceput distractia: 1 zi jumate la curatat piese si alte 2 la montaj.
Au urmat 1.000km de rodaj , iar apoi softul facut de Completechip Iasi (multumesc Dragos)!
De aici a intrat Vali pe fir si m-a ajutat/invatat sa facem o rafinare a softului cu ajutorul Merp Mod-ului: 6 harti diferite interschimbabile din masina, ALS , LC , FFS si multe altele , totul FOLOSIND DOAR CALCULATORUL MASINII pe care multi il considera slab si recomanda diverse marci de standalone-uri.
Intr-o dimineata, dupa 3.300 km de la rebuild , cand am pornit motorul , pedala de ambreiaj a ramas jos. Am sperat ca s-a stricat pompa de ambreiaj. Nu era asta. Am sperat ca s-a rupt furca. Nici asta nu a fost. Dupa ce am dat jos cutia si ambreiajul , am observat ca inelul care tine rulmentul de presiune sa nu iasa din placa era crapat si asta a impiedicat pedala de ambreiaj sa revina singura. Am trimis ambreiajul la refacut la Atix ambreiaje , unde din 2 placi a fost facuta una singura.(treaba facuta foarte profi , cu schimbarea ferodourilor de pe disc si refacerea suprafetelor de pe volanta si placa). Cei de la Competition Clutch au fost de acord sa imi trimita alt ambreiaj, dar eu trebuia sa il trimit pe cel stricat in SUA , sa platesc transport dus-intors , tva si ajungeam la acelasi pret ca si cum as fi cumparat unul nou si aveam de asteptat aprox 1 luna.
Acum am ajuns la versiunea 15 de soft si incercam sa ne apropiem cat mai mult de perfectiune.
Totul din cauza unei admisii folosite fara soft...
"Tot raul spre bine..." ;D
-
bine ai venit pe forum :)
-
Si cateva poze cu masina:
(http://i.imgur.com/8zTxlPQ.jpg)
(http://i.imgur.com/e6UzinD.jpg)
(http://i.imgur.com/mLrJ0fc.jpg)
(http://i.imgur.com/5jvTw4g.jpg)
(http://i.imgur.com/ILMj6ZV.jpg)
-
poti pune linkurile intre tag-uri "(http://link)" sa se vada
de exemplu
(https://photos.google.com/share/AF1QipOnUXSQ8WKiX3HIdTv77RqcCPsEIfDuU0m5NkEK9tDLdD7646V6aSHNMk7icVMZfw?key=TmxjMjktMVpDS3J1OGhxUUJtRzZmTTFWb2xjNExB)
teoretic ..ca practic vad ca nu vrea :(
-
Foarte misto combinatia dintre griul caroseriei si auriul jantelor.
La cati mai multi km fara probleme de'acum incolo
-
Foarte misto combinatia dintre griul caroseriei si auriul jantelor.
La cati mai multi km fara probleme de'acum incolo
Multumesc!
Nu stiu cum sa incarc pozele ca sa se vada. Nu le vad nici de pe Chrome nici de pe Internet Explorer
-
foloseste un site de photo sharing, eu utilizez imgur de ex. iei bbcode'ul generat si'l pui aici.
-
Bine ai venit ! Ma intrebam cand apari :)
-
foloseste un site de photo sharing, eu utilizez imgur de ex. iei bbcode'ul generat si'l pui aici.
Nu functioneaza nici cu imgur...
-
Bine ai venit ! Ma intrebam cand apari :)
A fost mai greu , dar am aparut ;D
-
(http://imgur.com/ILMj6ZV.jpg)
-
la mine merge vezi cum pui tagul , foloseste butonul cu insert image
[ img ] link [ /img ] fara spatii langa paranteze
-
Drag and drop in browser, pe pagina imgur.
Apoi urmeaza pasii:
(http://i.imgur.com/ww6XjDO.png)
(http://i.imgur.com/CanLuIq.png)
(http://i.imgur.com/lKpX4KL.png)
Hai, vreau sa vad gri cu jante haurii ;D
-
Gata. Merci!
Erau 2 link-uri: unul share link si unul direct link; bineinteles ca eu l-am pus pe celalalt :D
-
Alea gri-s Enkei de Evo? :-\
-
deci avem 3 sti-uri la camasa si cu merpmod pe forum :)
-
Alea gri-s Enkei de Evo? :-\
Da
-
Unele dintre cele mai frumoase jante existente. Se accepta blasfemia :P
Esti din Iasi? Daca da, cand mai trec p-acas' poxa dau un semn? ;D
N-am mers niciodata-ntr-una d-asta.
-
Da. Anunta-ma cu 1-2 zile inainte si ne intalnim.
-
Si pentru cei pasionati de mecanica , cateva poze cu damage-ul produs:
(http://i.imgur.com/a1TgFNF.jpg)
(http://i.imgur.com/tJFHlau.jpg)
(http://i.imgur.com/Jdulwwl.jpg)
(http://i.imgur.com/SjRuXhd.jpg)
-
Si cateva poze din timpul rebuild-ului:
(http://i.imgur.com/sj4huMi.jpg)
(http://i.imgur.com/hIDyO20.jpg)
(http://i.imgur.com/580mpoB.jpg)
(http://i.imgur.com/DOGrey9.jpg)
(http://i.imgur.com/qJReB9T.jpg)
(http://i.imgur.com/S7R5DdS.jpg)
(http://i.imgur.com/cYQfjY6.jpg)
(http://i.imgur.com/veaRjVU.jpg)
(http://i.imgur.com/S90rNt8.jpg)
(http://i.imgur.com/CPohNnT.jpg)
(http://i.imgur.com/dyYa83X.jpg)
(http://i.imgur.com/Ans4SrZ.jpg)
(http://i.imgur.com/gv4IIST.jpg)
(http://i.imgur.com/DUrY9IA.jpg)
-
ne faci pofta :)
-
Mi-a placut cutia pe care scrie ca iubesti America. Probabil a durat mult shipping-ul.
-
Mi-a placut cutia pe care scrie ca iubesti America. Probabil a durat mult shipping-ul.
Nu nu :))) am un prieten acolo care mi.a trimis toate piesele si ca sa para cadou a mai personalizat putin pachetul ... ;D
-
ne faci pofta :)
Mai bine ne punem pofta in cui si ramanem cu uitatul la poze in timp ce motoarele sa mearga cateva sute de mii de km ;D
Parerea mea!
-
Cand vad pozele de mai sus, imi cam piere pofta de sti :(
Sent from my D6633 using Tapatalk
-
doar pentru ca inca nu ai ajuns sa le apreciezi frumusetea :)
-
Daca vrei turbo te vei obisnui cu ele.
-
f frumos !
-
bine ai venit, mda clasicul ringland failure, ce sa zic sa te tina motorul fara probleme sa te poti bucura de el, cum se descurca gt30-ul cu intercoolerul de serie? ai logat vara vreodata temp in admisie in configuratia asta?
-
nu mai retin nici eu daca este IC-ul original sau alt TMIC dar daca este TMIC-ul stock "respira" foarte bine dupa loguri .... chiar prea bine :)
-
IC.ul este stock. Asta vara nu tin minte sa fi facut log pt a vedea temp. Acum recent am facut dar nu tin minte cat era. Cand ajung acasa ma uit in log.uri. Oricum trebuie sa cumpar un turbo blanket si sa imbrac IC.ul in folie din aia care reflecta caldura.
-
nu mai stiam daca ti-ai luat IC, parca la un moment dat ziceai ca mai vrei sa iei IC si radiator de apa si ulei -> si daca inca nu ai radiator de ulei iti recomand foarte calduros sa-l pui la prioritate 0 si sa il iei cat de repede :)
legat de temperatura in admisie -> nu poti sa o masori asa simplu, ce vezi in loguri este temperatura masurata de MAF, care este dupa cum stii dupa filtrul de aer, dar ar fi interesant de stiut temperatura dupa intercooler/pe galeria de admisie pentru a vedea cat de eficient este IC-ul ...
-
Ej25.ul are probleme asa mari la racirea uleiului?
-
raspuns scurt da :)
doar stii ca uleiul e folosit si la racirea internelor si uleiul este racit apoi la temperatura antigelului ... adica nu prea ...
si la fel cu radiatorul de apa, avand in vedere camasile si transferal termic nu tocmai stralucit cu acestea recomand pe urmatorul loc radiatorul de apa marit ...
-
La manuale este usor de rezolvat cu radiator mare, la automate nu prea exista variante de acest gen.
Uleiul din cutia de viteze are nevoie de o temperatura de aproximativ 80°C. Daca pui radiator separat pentru cutie risti sa circuli cu ulei rece iarna.
-
Ce turbina ai pus? m-am uitat sa vad daca nu ai scris dar nu am gasit decat de ambreaj.
-
"- turbina GT3071R" ?
-
Bine ai venit! ce se inmultesc STi-urile de pe forum. Si toate cele cu 2.5 sunt cu motoarele crapate, cu exceptia celui a lui Kinderjoy...
Sa te bucuri de el! In continuare.
-
Bine ai venit! ce se inmultesc STi-urile de pe forum. Si toate cele cu 2.5 sunt cu motoarele crapate, cu exceptia celui a lui Kinderjoy...
Sa te bucuri de el! In continuare.
Multumesc!
-
Cumpar un set de bare transversale si eventual un suport de schiuri. Vinde cineva? ;D