Subaru club Romania

Diverse => Știri auto => Topic started by: Forester on April 06, 2016, 14:42:43 PM

Title: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Forester on April 06, 2016, 14:42:43 PM
Uhm... what?

(http://s28.postimg.org/cmh5oxum5/smt_gw.jpg)
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: moguai on April 06, 2016, 14:45:23 PM
2.4 si 122 cp e o bestie. alta marca sa vanda pe langa subaru, SMT nu a gasit? fix cinezii astia frate?
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: KET on April 06, 2016, 14:58:40 PM
Pe un pick-up nu ai nevoie de multi cai, ci de cuplu.  ;)
Dar subscriu, asocierea Subaru/Great Wall nu este deloc fericita. Nu ca as avea ceva cu fratii chinezi, Lorian...  :D
Title: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Foreste on April 06, 2016, 15:07:02 PM
(http://static.automarket.ro/img/db/model/003/663/361770l.jpg)

Am primit azi si eu prin email  de la SMT o oferta promo cu modelul Great Wall Steed 5

Genuine China car, modelul Steed 5 are 4 usi / 5 locuri, 5.04 m lungime, 1.8 m latime, 1.73 m inaltime si o greutate default de 1835 kg.

Pe hartie specs-urile sunt ... decente pe motorina. :)
Motorina - Diesel Euro 5, L4 de 1996 cmc cu 139 CP @ 4000 rpm si un cuplu de 305 Nm @ 1800 rpm, cutie M6, consum U-9.7, E-7.9, Mixt-8.6.
Pret orientativ: 20-22 mii eur

Benzina - Euro 5, L4 de 2378 cmc cu 122 CP @ 5150 rpm si un cuplu de 200 Nm @ 2500 rpm, cutie M5, consum U-15.8, E-9.7, Mixt-12.
(date luate de pe automarket.ro)

Pretul ... promotional incepand de la 16655 EUR. Nu se spune ce model/dotari, mai mult ca sigur benzina, dar probabil cei interesati vor descoperi in showroom.
La o cautare pe Youtube nu am gasit nici o informatie recenta despre vreun crash test, sa vad cat de sigura e masina, ci doar info de acum 5-6 ani, cand a luat 3 stele.

Nu vreau sa fiu malitios, fiecare firma incearca sa razbeasca in piata cum poate, insa ... e in regula sa pui in header fundal cu sigla Subaru si logo cu sigla GW si asta in situatia in care SMT are identitate de brand proprie?
Te mai ia lumea in serios daca treci de la vanzarea de Subaru la cea de masini Great Wall?
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: mihaiPV on April 06, 2016, 15:13:39 PM
Da, l-am primit si eu...chinezarie a devenit oficial la ordinea zilei si la SMT
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 15:22:38 PM
Oameni buni, traim si muncim intr-o piata libera, bazata pe cerere si oferta si nu in ultimul rand reglementata.
Nu cunosc nici masina si nici brand-ul asa ca nu pot comenta insa promit sa ma interesez mai sus si daca e cineva interesat de amanunte il invit sa ma contacteze pe PM, telefonic sau sa ma viziteze la sediu.

Apropos, va mai aduceti aminte cat de "calduros" a fost primit Cielo in Romania, in anul 1994?
Dar Samsung, divizia de telefoane mobile, in anul 2000?

Timpul le pozitioneaza pe toate acolo unde le este locul.
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Forester on April 06, 2016, 15:26:45 PM
Eh, cu piata asta libera... mai mult sau mai putin, vezi acuzele la adresa Chinei din industria otelului.

Cat despre Cielo, nu a fost primit bine? Parca imi aduc aminte ca se dadea ca painea calda, desi avea un pret piperat (~15.000$ parca?)
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: b-power on April 06, 2016, 15:35:38 PM
Orice ati spune mi se pare penibila aceasta "asociere". La marcile care se respecta n-ai sa vezi asemenea colaborari...
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 15:44:59 PM
Eh, cu piata asta libera... mai mult sau mai putin, vezi acuzele la adresa Chinei din industria otelului.

Cat despre Cielo, nu a fost primit bine? Parca imi aduc aminte ca se dadea ca painea calda, desi avea un pret piperat (~15.000$ parca?)

Sunt un ilustru neinsemnat al politicii in general si al industriei otelului in mod special motiv pentru care ma abtin de la comentarii pe care nu le pot sustine cu argumente solide.

La inceputul anului 1995 mi-am cumparat un Cielo GLE/AC (varianta full la acea vreme), pe care am platit suma de 8.663 USD iar cand au auzit prietenii si vecinii din fata blocului toti mi-au reprosat faptul ca am dat banii pe o mizerie coreana, fara istorie si cu siguranta sunt ultimul cumparator. Mai mult, cu acea suma puteam sa-mi cumpar o "nemteasca" ce cu siguranta "ingroapa" 3 Cielo-uri.
Lucrurile nu au stat asa, masina s-a dovedit fiabila si de incredere. Am vandut-o dupa 4 ani cumnatului meu care a mai exploatat-o inca vreo 6 ani.
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 15:53:54 PM
Orice ati spune mi se pare penibila aceasta "asociere". La marcile care se respecta n-ai sa vezi asemenea colaborari...

Dragul meu, odata cu trecerea anilor vei deveni mai selectiv, mai empatic si nu in ultimul rand mai intelept (acesta este ciclul biologic-intelect-evolutiv la Homo sapiens sapiens dar exista si exceptii).
Probabil ca asocierea la care faci referire nu s-a luat pe criterii emotionale ci strict economice asa ca hai sa lasam timpul sa decanteze decizia si totodata sa le uram celor de la SMT prosperitate si numai de bine!
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: KET on April 06, 2016, 16:03:37 PM
Bineinteles ca de cele mai multe ori criteriile economice primeaza. Dar aici fiind form Subaru nu te astepti ca membrii sa fie fericiti cand vad o asociere Subaru/Great Wall. Nu am nimic cu fratii chinezi in diverse domenii, si stii asta, dar Am mers cu Great Wall de mai multe ori (nu la volan) si par niste carute ridicate la rang de masini.
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Foreste on April 06, 2016, 16:04:44 PM
Lorian, nu suporta comparatia cu Cielo dat fiind faptul ca specs urile raportate la pret sunt cu mult sub cele ale altor marci deja existente si de succes pe piata. Ia compara-l cu L200 sa vezi ca e aproape ca pret, pe leasing aproape ca nu simti diferenta, insa la ani distanta ca dotari si performante.

Cred ca pe toti care au/vor protestat/a ii zgarie pe urechi asocierea unui brand ca Subaru cu unul cvasinecunoscut aici, basca si made in China. :)
Macar cei sa le AK au KIA, brand recunoscut deja international si cu oarece succes la noi.
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: b-power on April 06, 2016, 16:12:28 PM
Orice ati spune mi se pare penibila aceasta "asociere". La marcile care se respecta n-ai sa vezi asemenea colaborari...

Dragul meu, odata cu trecerea anilor vei deveni mai selectiv, mai empatic si nu in ultimul rand mai intelept (acesta este ciclul biologic-intelect-evolutiv la Homo sapiens sapiens dar exista si exceptii).
Probabil ca asocierea la care faci referire nu s-a luat pe criterii emotionale ci strict economice asa ca hai sa lasam timpul sa decanteze decizia si totodata sa le uram celor de la SMT prosperitate si numai de bine!
Faptul ca o firma chinezeasca se foloseste de brand-ul Subaru, un brand cu traditie 4x4, sa-si vanda bombele lor 4x4 nu poate fi un lucru bun pentru nimeni. Chiar si pe poster-ul postat de un coleg mai sus, emblema Subaru este mult mai scoasa in evidenta, dandu-ti impresia ca Subaru a scos un nou model de pick-up. Sa nu mai spun ca o sa te duci in reprezentanta SMT si o sa ti bage pe gat "marele zid" ca fiind un 4x4 veritabil, ca de... ti-l vinde Subaru...
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: laddu on April 06, 2016, 17:10:07 PM
Oare FHI știe de aceasta asociere sau e făcută pe barba SMT? În orice caz, afișul e făcut ca sa te inducă în eroare, mai ales dacă nu știi despre ce e vorba.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: andea79 on April 06, 2016, 17:39:40 PM
dapai tubman cluj vindea de nu stiu cat timp si ssangyong 
ii gasiti pe lista de dealer oficiali aici http://ssangyong.ro/dealeri-autorizati/

nu-i chinezarie dar .... asta e ... se cheama asiatice :)
Title: Răspuns: Subaru in Romania
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 17:53:54 PM
In ceea ce priveste rezonanta marcii Great Wall sunt sigur ca nimanui nu-i spune nimic si iarasi revin la teoria mea conform careia brand-ul iti ofera o claritate anume, o garantie si consistenta, status si apartenenta intr-o piata dominata de competitivitate agresiva si in care deciziile bazate exclusiv pe rationalitate sunt aproape imposibil de luat.

Revenind la comentariile lui Foreste cu privire la comparatia cu L200 pot emite un amendament comercial care se bazeaza pe senioritate si implicit pe volume de vanzari. Ca urmare, nu putem compara experienta de peste 100 ani a lui Mitsubishi cu start-up-ul Great Wall intrucat cadem in ridicol. Dar totodata avem exemple de fuziuni in industria automobilistica.

Comentariile lui KET sunt pertinente intrucat el chiar a fost pasager intr-un astfel de vehicul si se pare ca experienta l-a marcat in mod negativ ceea ce este de inteles. Dar sa nu uitam ca producatorii evolueaza sau dispar iar cum ii stiu eu pe chinezi daca vor sa evolueze o fac progresiv si in final le iese.

Dialectica temei propuse se inscrie pe o pista falsa, in opinia mea, intrucat cu totii banuim ca SMT nu vinde volume de SUBARU si probabil nici nu are o activitate de service care sa ii permita sa reziste in piata iar managementul a luat o decizie economica - fericita, dupa unii sau nefericita, dupa altii.

Haideti sa fim optimisti si sa le uram celor de la SMT viata lunga si prospera intrucat doar prosperitatea financiara le va putea asigura continuitatea promovarii brand-ului SUBARU aici, in Bucuresti.
Poate maine vor vinde motocultivatoare sau cilindrii compactori ori autosanitare produse in tari exotice - foarte bine, sa le mearga afacerea si sa aiba in showroom toate modelele brand-ului SUBARU pe care il indragim cu totii.  
  
    
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Forester on April 06, 2016, 18:07:29 PM
Pai tocmai asta e, ti se pare ca maretul zid se va vinde in volume mari?  :D
In cartierul meu aveam doua chinezarii la un moment dat: un Geely CK 1.3, care la un moment dat a inceput sa stea nemiscat iar acum doua zile cand l-am cautat nu mai era acolo, si un CUV d-ala cu motor mitsu. Ala e alive si ... sa zicem well, adica e clar ca se circula frecvent cu el daca nu zilnic, insa curge rugina pe el. La propriu. Are dare de rugina pe caroserie, pe la imbinari, pe praguri etc. Daca am ocazia o sa-i fac o poza.

Revenind on topic, sunt curios cine ia o chinezarie (presupus) ieftina, dar a carui intretinere se va face unde? La SMT?  :D :D Din trei revizii si o distributie isi lua ala direct subaru sau L200 sau mai stiu eu ce.  ;D ;D
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Foreste on April 06, 2016, 18:12:05 PM
Lorian, ce ti se pare in neregula cu headerul din dreptunghiul rosu? :)

(http://foreste.esq.ro/subarufanclub/smt_gw_edited.jpg)
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 18:15:17 PM
Habar nu am ce rationamente economice si strategice stau in spatele acestei noi afaceri insa probabil ca decizia a fost cea mai la-ndemana solutie de crestere pe termen scurt/mediu sau lung.

Dar de ce ii judecam noi pe cei de la SMT? ???
De ajutat, ii putem ajuta cu ceva?
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 18:17:08 PM
@ Foreste: cu siguranta eu nu as fi conceput sau aprobat o astfel de macheta. Este o nefericita campanie de marketing, dupa parerea mea.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Foreste on April 06, 2016, 18:18:30 PM
[...]

Dar de ce ii judecam noi pe cei de la SMT? ???
De ajutat, ii putem ajuta cu ceva?


Esti deja pe un teren minat. :) Au fost ani intregi surzi si muti la orice inseamna colaborare cu comunitatea locala. Mai pe romaneste "li se rupe(a)".
Doar un angajat ofensat de pretentiile mele de garantie a avut curajul sa vina "sa ma faca de ras" si a batut in aceeasi zi in retragere.
Dani este singurul care are un merit de apropiere de aceasta comunitate, insa el e aici mai mult in nume propriu din cate stiu. NIMIC OFICIAL.

edit, facusem un mic pleonasm, in viteza-asa! :)
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: MihaiFlorescu on April 06, 2016, 18:19:27 PM
Parerea mea e ca de vandut Great Wall nu e nici o rusine si nici o problema.

Ca Subaru Romania cum se prezinta ei vand Great Wall si sigla oficiala Subaru este pe flyerul de prezentarea a unui alt brand, atunci cam e o problema.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Musiu on April 06, 2016, 18:23:29 PM
Parerea mea este ca vor sa impuste 2 iepuri dintr-o data: seriozitatea marcii subaru alaturi de Great Wall probabil ca va atrage mai multi clienti (asocierea e nefericita, asa cum bine a subliniat Lorian), si cred ca sunt in cautarea uneii solutii de supravietuire. Sa nu uitam ca si AK vinde Kia alaturi de Subaru, si cred ca fac asta din ratiuni pur economice, pentru a supravietui.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: MihaiFlorescu on April 06, 2016, 18:53:17 PM
Auto Kino are propriul brand si este concesionar Subaru. Este OK sa posteze logo-ul Subaru atunci cand spun ca vand asa ceva alaturi de alte marci.

Cand te prezinti ca Subaru Romania si promovezi altceva decat propria marca, atunci este o problema de etica si conduita, posibil si practici de concurenta neloiala.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: adinegru on April 06, 2016, 19:19:02 PM
Folosesc oare tot motorul ăla din 1988 de la Mitsubishi?
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Adi-Canada on April 06, 2016, 19:46:16 PM
Nu sant singurii care au adoptat strategia asta. Aici Toyota vinde impreuna cu Scion peste tot.
Inainte auzeai numai mizerii despre Scion,  dar dupa ce s-a cuplat cu Toyota,  Scion a devenit o marca destul de respectata.
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on April 06, 2016, 20:02:40 PM
Scion e brand toyota acum.GW nu e brand FHI.....
Din ce observ SMT încearcă o oarecare asociere între cele 2 mărci.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Muttley on April 06, 2016, 21:39:24 PM
si AK vinde Kia alaturi de Subaru, si cred ca fac asta din ratiuni pur economice, pentru a supravietui.

O fi chia sub subaru, da' nu e nici pe departe o marca rusinoasa si nici alea nu-s masini de lepadat.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dragosh10 on April 06, 2016, 21:59:17 PM
Lol @ chia   ;D
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Heliotropus on April 06, 2016, 22:18:44 PM
Pai, daca tot ne dam viteji la taste va propun sa solicitati un drive-test si apoi sa comentati ce v-a placut si ce v-a displacut. Asa de fan...

KET si-a exprimat parerea in urma senzatiilor experimentate la bordul unui GW asa ca asteptam parerea altui pasionat care poate sa evalueze versiunile dpdv tehnic. O evaluare comerciala este interpretabila avand in vedere lipsa istoricului in Romania si probabil in alte tari.  

Parca m-a luat valul si pe mine. Ce aveti fratilor cu SMT? Incearca si oamenii sa mai diversifice portofoliul de produse si sa satisfaca dorintele maselor populare.

Singura imagine care imi starneste compasiune este nefericita sigla creata in mod grotesc si tragic ce imi spune arogant si in acelasi timp agresiv: "Doboara-l pe celalalt cu orice pret si suie-te tu in locul lui".

Revenind la antet, ma asteptam sa regasesc o campanie de promovare mustind de inteligenta, chiar ceva cu umor autentic, o poveste chiar si una sentimentala, o replica sau un motto de neuitat, o lovitura de teatru pentru scena dealerilor auto.

Multe firme din lume apeleaza la superficialitate in promovarea imaginii sau a produselor si serviciilor si asa se nasc capodoperele neoralist-fiziologice, evidentiate intre doua sticle de tuica din sfecla combinata cu cola imbuteliata in cada de baie. "Bune si astea", cum ar zice un ilustru analist dambovitean da' de ce sa ne complacem in mizerabilismul-minimalist atata timp cat promovam nume de marca, unele chiar titani, ale industriei auto?
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Sese on April 07, 2016, 08:58:16 AM
Eu n-am prea vrut sa intervin deoarece pentru mine subiectul este destul de sensibil.

Cu siguranta pentru SMT, ratiunile pentru care a ales sa vanda Great Wall sunt unele economice si n-am sa insist mai mult.
 Am mai spus-o in cateva randuri, este greu sa supravietuiesti cu Subaru, mai ales in Romania. In Canada sau Germania probabil ca este mai bine din cauza puterii mai mare de cumparare. Cand ai bani si iti permiti, poti sa te orientezi si catre o marca din aceasta, pe care o cumperi nu neaparat din ratiuni economice.
Si noi vindem Kia si pot spune ca din 2014 de cand am inceput se vede diferenta in contul din banca. Am vrea sa vindem si Isuzu acum.

N-ar fi trebuit sa puna sigla Subaru pe un pliant cu Great Wall, asta e sigur. Si daca pliantul ar fi fost unul de Tesla S tot n-ar fi fost in regula. Cu siguranta ca nu au cerut vreo aprobare de la Great Wall caci despre FHI ce sa mai vorbim.
Ma gandesc ca au vrut sa dea o nota de prestanta si seriozitate unei marci noi, din China, pe care, cel putin deocamdata toti o privim cirumspecti.

O decizie nefericita, cred ca nu trebuiau sa faca asta.
Cum a zis si Mihai, e ok sa incerci sa vinzi orice marca de masina si nu trebuie sa-ti fie rusine sau sa te temi. Sa incerci sa pacalesti cumva clientul sugerandu-i valori provenite de la un alt produs, ei bine, asta nu este deloc in regula.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: marr on April 07, 2016, 12:26:14 PM
Pai da Sese - voi vindeti (si ) KIA si este foarte bine ( cel putin dpdv economic).
Dar eu n-am vazut la voi niciun material publicitar ( fiel el on-line sau tiparit) in care cele doua marci comercializate sa fie fie asociate in vreun fel !
Cu exceptia denumirii companiei. Iar voi va numiti Autokino nu Subaru Brasov !
Nu are nimeni nimic cu cei de la SMT in ce priveste decizia de a-si diversifica oferta comerciala. In cele din urma este ceva normal sa te adaptezi pietei.
Nedumerire si poate, o oarecare revolta, a starnit doar materialul ce asociaza in mod direct cele doua marci ( GW si Subaru).
Si pentru un fan al marcii Subaru aceasta asociere este inacceptabila !
Poate, daca in loc de GW ar fi fost BMW (de exemplu), reactiile ar fi fost muuult mai putin vehemente !

Title: Răspuns: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dragosh10 on April 07, 2016, 12:41:55 PM


Poate, daca in loc de GW ar fi fost BMW (de exemplu), reactiile ar fi fost muuult mai putin vehemente !

Mă îndoiesc.... Singura diferență ar fi ca reacțiile nu ar fi prezente aici....
Title: Răspuns: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: marr on April 07, 2016, 12:46:56 PM
... Singura diferență ar fi ca reacțiile nu ar fi prezente aici....

Da-mi voie sa ma indoiesc si eu !
Pe forumul BMW nu cred sa fi fost reactii de acest fel.
Din doua motive, posesorii de BMW care au oaresce cunostinte, apreciaza marca Subaru.
Iar cei care-s "pe langa" - o apreciaza si mai mult !

Ar fi fost, eventual, doar niste reactii de surprindere si prea putine de revolta.
Parerea mea !
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dragosh10 on April 07, 2016, 13:11:41 PM
Dar nu e nimeni revoltat aici  :D 
Doar s-au făcut niște observații și s-a dat cu părerea, cam atât.
Mie îmi place marca Subaru pentru multe motive, unul dintre ele este identitatea mărcii.orice fan de orice marca cred că îl va deranja mai mult sau mai puțin când marca iubita este asociată cu alta marca.....văzuta mai buna sau mai proastă decât cea iubită.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Forester on April 18, 2016, 21:24:52 PM
Pai tocmai asta e, ti se pare ca maretul zid se va vinde in volume mari?  :D
In cartierul meu aveam doua chinezarii la un moment dat: un Geely CK 1.3, care la un moment dat a inceput sa stea nemiscat iar acum doua zile cand l-am cautat nu mai era acolo, si un CUV d-ala cu motor mitsu. Ala e alive si ... sa zicem well, adica e clar ca se circula frecvent cu el daca nu zilnic, insa curge rugina pe el. La propriu. Are dare de rugina pe caroserie, pe la imbinari, pe praguri etc. Daca am ocazia o sa-i fac o poza.
...

Na ca mi-a tras-o Geely! E alive & well...
Pentru ca am facut pana la bicicleta si ultimii 500m i-am mers pe langa, am avut ocazia sa pozez chinezaria. Din pacate CUV-ul nu era "acasa".

(http://s4.postimg.org/5nxda0jb1/geely.jpg)
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Foreste on April 18, 2016, 22:24:23 PM
Oricum ... Great Wall, Geely!?!

Grrrr ...! I be like:

(http://realfunny.net/uploads/this_banana_is_wrong._1815827512.jpg)
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dsign on April 19, 2016, 08:08:52 AM
 Hai ca ma distrez pe aici :)

Inca n-am condus pt suficient timp chinezaria, astept weekendul sa o iau la un test prelungit.

Este o mica asociere intre persoanele de la nivel inalt de la noi si de la "ei". Ei = cine-o fi importatorul.

Sincer, nici noua nu ni se pare ok aceasta asociere de marci, insa oricum ar fi, cu flyer sau fara, tot ciudat suna : vino la Subaru Motors sa testezi Great Wall.
S-a discutat, banuiesc, la un moment dat, sa se creeze o noua entitate, cu un alt nume, astfel incat sa nu se paraziteze numele Subaru.
Dar din ratiuni tot economice, cred ca s-a renuntat.

Fiti linistiti ca nu baga nimeni pe gat clientului de Subaru o chinezarie. Promit ca daca se rezolva problema medicala ce o am in prezent, dupa weekend va pot impartasi pareri. De pe acum va spun ca sunt sceptic.
Voi incerca sa compar steed cu o alta "chinezarie" care va place voua mult : Dacia Duster. Am una acasa, incerc sa compar mere cu pere si vedem, poate iese peltea :))

Mai veneau clienti pe aici si sifonau pe Sese, ca s-a bagat cu Kia : "domne, nu e corect fata de Subaru, sa apara langa KIA"
Si ce vrei nene, sa stea omul cu mainile in san si sa astepte la service cele 30 masini din orasul lui si inca vreo 30-40 care vin din Bucuresti si imprejurimi? Cat service sa faci la masinile alea in asa fel incat sa intretii o afacere? Normal ca omul s-a "apucat" de o marca de volum, sa se poata intretine. Desigur, nu e cazul nostru, ca n-avem ce sa intretinem cu GW :) - discutia era despre gandirea oamenilor de afara, care nu vad altceva decat atasament emotional fata de o marca anume, fata de o sigla.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dsign on May 12, 2016, 16:02:33 PM
Am mers 2 saptamani cu nazdravania.

Plecand, ca toata lumea de altfel, de la ideea ca voi conduce o chinezarie, am ramas maxim de surprins.

Exterior : destul de aratos, cu parte frontala masiva, faruri ce aduc aminte de Golf5 (au copiat pana si ideea cu sigla pe aparatoarea becului), bena cu suprafata mare, protejata de ornamente de plastic.
Marginile benei nu au protectie, vopseaua se poate zgaria foarte usor .
Ornamentele aripilor par a fi destul de tepan prinse
Proiectoarele din bara folosesc ca si lumini de zi, ornamentele lor sunt atat de bine lucrate ca lumina deviaza prin ele, de parca sunt desprinse :)
Garda la sol este generoasa, permite multe greseli :) din partea utilizatorului

Interior : la nivel de anii 2000, mult plastic, butoane si comenzi invechite - comanda de AC/ventilatie aminteste de Cielo
Tapiterie tip piele, incalzire in scaunele din fata pe 3 trepte, cam neplacuta pentru ocupantii banchetei, deoarece aluneca la fiecare schimbare de directie
Plansa de bord si consola centrala sunt masive, lasa impresia de robustete.
Nu scartaie nimic, nici macar la incrucisarea puntilor.
Instrumentarul de bord afiseaza strictul necesar, fara artificii, fara briz-brizuri.
Comanda de cuplaj punte fata si cuplaj reductor se face apasand butoane de pe consola centrala. Initierea comenzii este confirmata prin martori luminosi pe butoane, iar confirmarea activarii se face cu ajutorul unor martori pe tabloul de bord.
In afara de faptul ca este alunecoasa, bancheta spate este destul de comoda, accesul se face usor, usile sunt mari.
Pozitia de condus este in limita clasei, reglajul scaunului se poate face pe inaltime, fata/spate, inclinare spatar. Nu are comenzi electrice pentru aceste reglaje

Oglinzile sunt mari, acopera excelent unghiurile moarte, dispun de reglaj electric si incalzire. Nu se rabateaza automat.
Timoneria cutiei de viteze este cam imprecisa, miscarile bratului sunt ample - cursa schimbatorului e mare - necesita timp de adaptare, dupa care nu mai sunt probleme.

Mecanica : 4x4 clasic, cu sasiu separat de caroserie, punte spate rigida, cu arcuri lamelare, motor asezat longitudinal, 2.0 turbodiesel commonrail, cutie de viteze 6+1, cutie de transfer si reductor . Nu ma pricep foarte mult aici, dar pare sa fie robusta, atat la cum arata cat si la moduil in care se comporta in mers.

Motorul diesel este ceva specific GWM, construit de ei, nu cunosc nimic despre transmisie.

In stationare : motorul produce vibratii specifice un diesel 4 cilindri asezat longitudinal, zgomotul prezent in habitaclu este insesizabil.

In mers : se accelereaza frumos, lin, fara sa ofere explozii de cuplu la peste 1800 ture, cand intra turbo. Trage decent, urca usor pana la 100km/h, cam mult zgomot in interior in accelerare.
Tot in sarcina isi face prezenta si turbina, are un fluierat discret dragut.

Denivelarile provoaca senzatii tari, ai impresia ca o sa se desprinda caroseria de sasiu, coloana volanului pare a fi desprinsa de caroserie, atasata doar de sasiu (ceea ce nu este complet neadevarat). Cine merge de obicei cu o autoportanta va avea nevoie de timp de adaptare, cine a mai mers cu masini 4x4 cu sasiu separat va sti despre ce e vorba.

Frane decente, ABS permisiv, senzatie este de siguranta, sistemul de franare reactioneaza prompt - echipat cu ABS Bosch.

Am urcat pana la 160km/h, am mers constant , am franat de acolo pana la 0 - nimic de reprosat - masina nu deviaza, nu se balanseaza, nu lasa impresia de nesiguranta

In teren greu : am mers prin noroi si am lasat rotile din spate sa se scufunde intentionat. Am cuplat reductorul si am iesit de acolo doar din ambreiaj, foarte usor. Am intrat in santuri adanci, am incrucisat puntile, am urcat pe gramezi inalte de moloz/pietre/bolovani, am traversat ditamai linia de tren (dezafectata), am urcat si coborat la unghiuri destul de pronuntate. Nu a pus probleme ! Are nevoie totusi de blocaj pentru diferentiale, posibil in anumite situatii sa ramana impotmolita.



Cam acestea sunt impresiile mele.

Sunt curios cum se comporta la 100 000 km, sunt curios cum rezista anumite componente (turbo, injectoare, amortizoare, articulatii, cardan, cutie, caseta directie, etc), sunt curios cum se comporta din punct de vedere al rezistentei la coroziune.
Momentan, la 15.000 km a lasat impresia de utilitara 4x4 robusta, suficient de comoda pentru calatorii pe asfalt, de incredere in activitatile pentru care a fost construita.

Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: moguai on May 12, 2016, 16:07:26 PM
multumim Dani, probabil daca as avea un mic business care are nevoie de astfel de masini si as fi la inceput, cu buget mic etc m as orienta spre asa ceva si nu direct la armarok sau hilux...
eu sunt sceptic ca se va dovedi fiabila, dar asta veti afla in service. ce garantie da chinezu?
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dsign on May 12, 2016, 17:10:27 PM
Din ce stiu sunt obligati prin lege sa ofere 3 ani garantie. Repet, din ce stiu, s-ar putea sa nu fie asa.

Legat de importator, nu am informatia legata de service si de garantie, piese de schimb, preturi, revizii, etc.

Cum aflu informatiile, le vars aici.

Sper sa fie de folos comentariile, dupa cum observati, nu ridic in slavi pe nimeni, am fost cat de obiectiv am putut.
Spre fericirea mea, nu am fost impiedicat in vreun fel sa-mi exprim trairile vis-a-vis de produsul pe care incercam sa-l vindem.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Heliotropus on May 12, 2016, 17:57:18 PM
Atata timp cat traim intr-o era a industriilor ce se intepatrund, adica globalizare, este firesc sa regasim linii de productie ce aleg componente de la aceiasi furnizori globali si in final sa iasa un produs de calitate sau nu.
 
Si de aici rezulta Mercedes clasa B sau Jaguar model XF cu motor livrat de producatori francezi, Trezia cu motor de Toyota etc. iar daca aprofundam industria auto regasim realitatea: uzinele asambleaza dupa chipul si asemanarea clientului (vezi ultimul model de Citroen C3 dedicat femeilor si care are in dotare loc pentru trusa de farduri - stire aparuta in dimineata de 12 mai la Digi24) sau incearca sa impuna un trend al consumatorului.

Imi cam displace ideea potrivit careia masinile germane sunt in topul calitatii dar si cea conform careia masinile produse in China ar fi un dezastru. Pe ce se bazeaza cei care fac astfel de afirmatii? Masinile chinezesti au patruns in Europa intrucat respecta normele de complianta impuse de catre CE.

Este de apreciat comentariul pertinent al lui Dsign si totodata este de urmarit parcursul tehnic al unei astfel de masini.

Noi am fost blamati cand am cumparat Dacia Sandero pentru operatiuni de teren insa masinile noastre parcurg aproape 10.000 Km/luna si sunt exceptionale dpdv al CAPEX si OPEX motiv pentru care jos palaria! Promit ca am sa studiez si oportunitatea achizitionarii unui Great Wall pentru inginerii nostri si revin cu amanunte.
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Foreste on May 12, 2016, 17:59:45 PM
Great Wall Steed 5 cu 3 ani garantie si ... revizii si reparatii cu 140 ron fara TVA manopera! (http://foreste.esq.ro/emoticons/naughty.gif)
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: moguai on May 12, 2016, 18:06:15 PM
Noi am fost blamati cand am cumparat Dacia Sandero pentru operatiuni de teren insa masinile noastre parcurg aproape 10.000 Km/luna si sunt exceptionale dpdv al CAPEX si OPEX motiv pentru care jos palaria! Promit ca am sa studiez si oportunitatea achizitionarii unui Great Wall pentru inginerii nostri si revin cu amanunte.

vad ca stii de capex si opex astia, ce programele de planificare si forecasting folositi? :D parca vad ca sunteti clientii nostri..
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Heliotropus on May 12, 2016, 18:09:30 PM
Noi am fost blamati cand am cumparat Dacia Sandero pentru operatiuni de teren insa masinile noastre parcurg aproape 10.000 Km/luna si sunt exceptionale dpdv al CAPEX si OPEX motiv pentru care jos palaria! Promit ca am sa studiez si oportunitatea achizitionarii unui Great Wall pentru inginerii nostri si revin cu amanunte.

vad ca stii de capex si opex astia, ce programele de planificare si forecasting folositi? :D parca vad ca sunteti clientii nostri..

...de la PWC
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: moguai on May 12, 2016, 18:10:39 PM
ah, nu s eu. dar daca vreti o schimbare, discutam. bine, eu nu vand dar te pun in legatura cu cei care vand :D
Title: Răspuns: Great Wall Steed 5 la SMT
Post by: Dsign on May 13, 2016, 09:17:20 AM
...adica globalizare...
 
Si de aici rezulta Mercedes clasa B  cu motor livrat de producatori francezi ...

1.5dCi de Logan, chiar. Sanchi, cu multe componente modificate si imbunatatite de Mercedes. Vrajeala!
Mare parte din A-urile diesel vin acum cu acest K9K pe care noi il stim pe Logan inca din 2005.
Sa mai zica cineva ca Dacia recicleaza tehnologie Renault. Na ca le-a dat-o la nemti !

@Foreste, stiu cam ce scrie prin pliante, insa nu cunosc realitatea. Service-ul cu siguranta nu se face la mine, n-am documentatie, n-am programe de identificat piese, n-am contacte pt garantii, n-am furizori. De curiozitate am incercat sa identific masina pe baza seriei de sasiu in programele obisnuite ale furnizorilor mei :D - nimic!

Asadar, cand spun ca nu stiu nimic de garantie, service, piese, spun ca nu cunosc realitatea. Stim cu totii cum se face un flyer.