Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: karoly on November 28, 2016, 22:56:25 PM
-
Buna Tuturor proprietarilor de Forester !
Sunt un proaspat proprietar al unui Forester din 2008.Imatriculata in 2009 in Germania . Masina arata impecabil Rosu metalizat fara o zgarietura interiorul ca nou.
94.000 km la bord , carte serviz,Tuv nou(masina este imatriculata si acuma in Germania) Dealerul de la care am cumparato mi-a oferit un an garantie cu returnare de 100% pana in 50.000 km. 80% 70.000 smd.
Am citit zile intregi aici pe forum mai tot despre dieselurile din 2008-2010, totusi as avea cateva intrebari dupa primi 1000 km rulati.
1: Dupa pornirea la rece( porneste usor) Se aude un fel de rontait, bataie metalica, ciocaneala, nu pot sa o descriu exact, care se accentueaza la accelerarii( motorul la rece) . Dupa ce motorul se incalzeste zgomotul dispare complet , aproape nu-ti dai seama ca este un diesel. Este acest zgomot ceva tipic la motoarele subaru s-au ar trebui sa merg la un serviz pentru o expertiza? ( Injectoare? Uzura la biele? Arbore cotit? smd)
2: Ambreajul mi se pare cam tare si trebuie comlet apasat pentru a schimba vitezele treapta 1 , mers inapoi si debrajaza imediat ce incep sa debraiez si pleaca destul de violent . Debraiez la relanti si apoi accelerez sa evit bruscarile. Este ceva tipic la subaru s-au i-mi recpmandati sa il verific intrun serviz autorizat?
3: Am observat ca am nivelul de ulei peste maxim . Dealer-ul a spus ca a fost uleiul, filtrul schimbat .Sa fi pus ei prea mult s-au am nenorocul sa intre motorina in ulei? Ma gandesc sa fac un schimb proaspat si sa monitorizez zilnic nivelul .
Deocamdata aceste 3 lucruri imi pun semne de intrebare , orice sfat, experienta este binevenit.
Sa auzim numa de bine!
Karoly.
-
Salut!
Schimba ambreiajul si uleiul este pus peste nivel pentru ca il mai consuma si asa considera ei ca mai bine pun peste decat sa ramai fara. Cam ast fac si pe la noi.
-
Salut si bine ai venit !
Ca proprietar de Forester din aceiasi genratie:
1. "Asa face toate" ! Ma rog, asa face si al meu de ceva vreme ( nu facea cand era nou). Eu suspectez uzura injectoarelor, deoarece am schimbat motorul anul trecut, la 184.000 km ( acu' are abia 10.000 km cu noul motor) si tot asa face. Iar singurele elemente neinlocuite de la motor sunt injectoarele ( bine, le-am curatat, recalibrat, etc .... dar uzura a ramas). Asta e insa doar o parere de-a mea, nu o lua neaparat ca si verdic definitiv !
2. Nu este un comportament normal. Ar trebui inlocuit kitul de ambreiaj.
3. Si eu am patit odata asa ( dupa inlocuirea motorului, uleiul era peste maxim). Nu am verifica cat si daca a consumat ulei cu noul motor ( bine, eu de la inlocuirea motorului am schimbat uleiul de doua ori - o data la cca. 4000 km si o data acum cateva zile, la cca. 10.000 km / cca. 6000 km de la ultium schimb).
Dar, inainte, cu vechiul motor - trecut bine de 100.000 km mai verificam si nu consuma ulei la un nivel sesizabil. Singura data cand a consumat cca. 1 l intre schimburi ( eu le faceam undeva la 10-12-13k km) a fost cand am pus ulei Motul. Asta se pare ca-i place si "papa" !
Acum, fie au pus ei in mod voit ulei mai mult din diferite rationamente ( gen consum de ulei) fie au si ei "Dorei" care pun uleiul in motor nu dupa cum scrie la carte ci "dupa ochi" - respectiv uitandu-se la joja. Ori uleiul nu se scurge instantaneu in baia de ulei ( are si el o vascozitate a lui ...) si daca "baietii" pun ulei dupa joja .... intra mai mult decat cei 6,2 l ( sper ca nu gresesc) indicati de producator.
Ca tot vorbim de ulei !
SFAT:
Schimba uleiul cat mai des ( la max. 10.000 km) si pune ulei de calitate. Eu unul nu recomand Motol ( vezi ca sunt pe aici, pe forum, o multime de discutii legate de uleuri).
Eu am avut experiente placute cu Mobil 1 ESP Formula. Alti colegi, merg pe alte uleiuri de calitate ( Red Purple, Amsoil, etc).
Daca mai ai intrebari punctuale, sigur o sa ti se raspunda cu mare placere !
Toate cele bune !
-
Multumesc frumos pt raspunsuri. Am luat deja contactul cu reprezentanta subaru din din orasul meu, Am primit programare in service pe 12 decembrie am cerut sa verifice masina de la A-Z . O sa aflu mai multe detali doar dupa.
Si eu sunt de parere cum careva s-au mai multi) Injector este obosit pentru ca dupa incalzire dispare cu totul acest rontait-ciocanit.
Nivelul ridicat de ulei ma supara umpic deoarece am punina frica sa nu cumva sa fi scapat motorina in ulei si acesta sa fie problema . ca sa merg la sigur am sa schimb uleiul si o sa monitorizez zilnic nivelul .
Deocamdata atat , sa speram ca totul va fi ok , masina e foarte frumoasa dupa primi 1000 km inca mai facem cunostinta si sunt placut uimit de suspensi , directia precisa , putere smd..
-
Nu ai mai spus cum s-au derulat lucrurile in continure... ne dai detalii?
-
2. Nu este un comportament normal. Ar trebui inlocuit kitul de ambreiaj.
Si la SH-ul meu e ambreiajul extrem de tare si trebuie apasat perfect pana la capat. Am intrebat si vorbit cu multa lume si toti spuneau ca e bine ca ambreiajul e tare si prinde jos. Acum tu spui ca ar trebui inlocuit. Poti sa imi spui de ce?
-
Tare si jos tin doar ambreiajele "de tuning" si cele stricate. Un ambreiaj defect o sa duca la cutie stricata.
OK, comparativ cu un ambreiaj de masina mica de oras in 3 cilindri, este mai tare.