Subaru club Romania
Diverse => Discuții libere => Topic started by: karoly on December 05, 2016, 22:19:39 PM
-
Salut tuturor!
Fiind proaspat proprietar al unui frumos forester disel am citit zeci de pagini pe forum aici, si pe forumuri externe despre problema diesel. Problemele sunt aproape identice cam peste tot se rupe vibrochenul peste 100.000 km la majoritatea, unele mult dupa 100.000, altele chiar inainte . Am citit si pareri de genul : " Nu scapa nici unu! Mai inainte, mai inapoi, de pe toti ai ajunge blestemul odata" Sper din suflet sa nu fie nici pe departe asa!
Am citit despre motoare complete, sau blocuri motor schimbate de catre producator foarte multe la numar, slvava Domnului ca le-au schimbat . Dar toate schimbate dupa catastrofa motorului .
Nu am citit pana acuma nicaieri ca cineva sa fi facut un schimb de vibrochen preventiv sa evite catastrofa! Pe cei aflati pana in 5 ani vechime stiu ca ai doare in basca " de ce sa-l schimb ? Este in garantie daca crapa dau un telefon si gata" OK! Dar ce face un prorietar de Diesel care a iesit din garantia de 5 s-au 6 ani si poseda o masina buna frumoasa de incredere? Sa asteptam dauna totala care stim bine ca va veni maine poimaine sau la anu?
Sa vindem masina acum cat mai merge si e frumoasa? S-au sa investim niste bani schimband vibrochenul si m-ai avem masina pentru inca 100.000 garantat.
Eu am inceput sa ma gandesc foarte serios la acest lucru ! O fi bine? Nu o fi bine? Merita ? Nu merita ? Inca nu stiu sincer. De ce ma gandesc serios?? Pentru ca am avut norocul sa cumpar un forester foarte ingrijit si frumos. Sincer am cautat model pe benzina, dar cand am vazut masina asta nu am stat pe ganduri. Nici macar o minuscula banala zgarietura s-au urma de uzura exterior s-au interior 94.000km acum si i-mi doresc sa o am pana in 200.000 cel putin.
Am deschis topicul asta in speranta ca ma va auzi cineva care are competenta de a-mi da un sfat , pro s-au contra.
S-au cineva de pe la Autokino, s-au SMT care mi-ar putea da si un pret aproximativ al unui schimb de vibrochen cu manopera si tot ce trebuie pentru o operatiune ca asta. Mai am garantie oferita de firma vanzatoare pana in Nov 2017.da nu mi-as dori sa am a dauna totala dupa.
Mutumesc frumos anticipat pentru raspunsuri.
-
din cate am citit/inteles eu problema nu este exclusiv a vilbrochenului ...
modul cum este facut blocul si cuzinetii genereaza vibratii/flexare/tensiune in vilbrochen pana ... se imprastie
-
Fie ca se schimba inainte, fie ca se schimba dupa, pretul va porni de la 7000.
Reprezentantele nu se vor incurca sa schimbe doar un vilbrochen care oricum nu rezolva problema.
Momentan trebuie sa mergi cu ea normal (fara reprize de WRX) si sa ai ulei de calitate schimbat des.
-
Dupa cum bine spun colegii, nu rezolvi nimic schimband vilbrochenul !
Din cate se stie, problema nu este (doar) de la vilbrochen. Problema este de la cuzineti si/sau modul lor de prindere in blocul motor.
O alta opinie exprimata de un bun prieten. inginer cu state vechi in auto si fost sef de service Subaru este ca problema ar fii data de ungerea insuficienta ( nu mai retin exact ce si unde).
Anyway, vilbrochenul se rupe datorita faptului ca se blocheaza cuzinetii si astfel nu-i mai permit sa se roteasca. La ce forte sunt dezvoltate in cilindri si transmise prin pistoane in vilbrochen, este usor de intuit ce se intampla cand acesta nu se mai poate roti ...
O alta varianta a problemei, ar fi atunci cand, in loc sa se blocheze, cuzinetii capata un "joc" iar vilbrochenul aflta in rotatie, nu-si mai mentite axa de rotatie. Si ajunge sa loveasca in blocul motor. Vilbrochenul este din otel inalt aliat iar blocul motor din aluminiu, Ghici care crapa primul !
Astea doua variante mi-au fost expuse la AutoKino cand am inlocuit si eu motorul ( si nu, la mine nu s-a rupt vilbrochenul .... dar incepuse sa genereze o serie de zgomote ciudate de la motor).
Ca sa rezum - sa schimbi (doar) vilbrochenul nu inseamna decat niste bani ( si nu putini) aruncati degeaba !
Bine, poti cere o parere mai avizata de la AutoKino sau SMT ( daca ti-e greu sa suni, vezi ca ambele au topic dedicat pe sectiunea de service si reprezentante a forumului).
Din punctul meu de vedere, ai doua variante:
1. Lasi masina in pace, te bucuri de ea DAR schimbi uleiul cat mai des si doar cu ulei de calitate ( nu recomand Motul - vezi ca este o luuunga discutie legata de uleiuri pe forum ). Eu am folosit aproape exclusiv Mobil 1 ESP Formula si m-a dus motorul pana la 184k km. De "bine" se zice si despre Amsoil, Red Purple, etc.
2. Daca vrei sa stai linistit muuulti ani de acum incolo - cere o oferta la AutoKino si schimba short-block-ul cu unul de generatie noua, cel putin teoretic, "bug-free".
Dar asta nu-i o investitie deloc de neglijat ( cel putin 5000 Euro - parca pe-acolo se invartea oferta primita de mine inainte de aprobarea inlocuirii motorului pe "garantie").
Sincer sa fiu, eu as merge pe prima varianta dar, in paralel, as pregati niste banuti in cazul ca ... Doamne Fereste !
Vorba unui clasic in viata: " Spera la ce-i mai bine si pregateste-te de ce-i mai rau !"
-
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Nu cunosteam problema asa in detaliu.
Am sa fac exact cum mi-ati recomandat. Mai am garantie 11 luni de la dealerul de la care l-am cumparat, sunt obligat sa fac reviziile la subaru aici in germania. O sa fac max 12-15.000 km cu masina deoarece am concediu numa o luna pe an an rest masina de servici , dupa care am so vand .
Nu imi pot permite financiar si nici nu renteaza sa bag intre 5-7000 de euro inro masina pe care am dat 11.000.
Sa speram toate cele bune , si daca doreste cineva un forester frumos prin noiembrie 2017 sa ma contacteze.