Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: forestaz on December 09, 2016, 18:29:14 PM
-
am dus azi utilajul la GTC (popesti-leordeni) pentru o problema pe care am relatat o in "new entry"...
pe langa sonda lamda si bujiile care trebuie schimbate din oficiu, tre sa schimb cum ar veni ... cutia de viteze!!! cica rulmentii pinioanelor sunt tandari si decat sa i schimb cu amanuntul mai bine imi caut o cutie SH...
drept pentru care iata ma lansandu va rugamintea de help, in cazul in care aveti/aveti pe cineva care stie pe cineva... :P
sunt de asemena deschis si alte sfaturi, recomandari, ponturi...
multumiri anticipate!!
-
Pentru cutie trebuie sa iei masina si sa o duci la reprezenta autorizata.
Service multimarca + piese second hand + lipsa know how + pareri de pe internet = Solutie Gresita.
Bricolajul merge doar pentru cei pasionati de marca. Unii dintre acestia dispun de buget, cunostinte, echipamente, unelte si timp pentru reparatii.
Reprezentantele reprezinta cea mai ieftina si sigura varianta pentru problemele complexe.
-
am inteles ca in bucuresti nu mai este reprezentanta, ar trebui sa ajung in brasov... mi a fost mai la indemana sa merg aici... intamplator le-am spus sa-mi puna piese originale (sonda si bujiile), se pune? :P
-
In Bucuresti este reprezentanta mare.
-
In primul rand citeste inca o data inainte sa deschizi un subiect nou. Ai deschis in prezentarea membrilor.
Am mutat eu acum in discutii despre forester.
Apoi putini au habar despre subaru si nu cred ca vrei sa faca cineva incercari pe spinarea ta.
-
sorry, n am fost pe faza.. got it!
-
Cati km are masina? Cum s-au diagnosticat rulmentii din cutie???
Iertare ca nu stiu ce problema ai relatat nu stiu unde, abia stiu ce am mancat dimineata. Deci care-i problema pentru care a ajuns masina-n service?
Am cautat prin postari, vajaiala de rulment in anumite trepte. Da, deci rulmentii nu costa mai nimic, preturi simbolice. Manopera te rupe. In reprezentanta o sa te coste putin sub 10.000 de lei. Ia cutia din service si du-o la un atelier specializat pe cutii de viteze, parerea mea.
-
problema
Momentan suntem la etapa in care am schimbat distributia, ulei, filtre, antigel... So far, so good insa are o problema.. Cand rulez in treptele 3-4 (pe intervalul 50-70 km/h), in momentul in care accelerez sa mentin viteza constanta, se aude un huruit asemanator celui facut de un rulment dus. Faza e ca zgomotul nu vine de la roti ci de la cutia de viteze (mecanicul zice ca ar fi rulmentul unui pinion).
au desfacut o, n am fost acolo dar asa mi a spus nenea la care m am dus pe recomandare...
are 131.000 km dar nu mi schimb decat sonda si bujiile acolo... ma gadeam sa mi fac programare la brasov pt cutie... dar este o varianta si asta, cu atelierul de cutii.. multam fain.. si pentru pret
-
Pretul e estimat dintr-o experienta asemanatoare cu un Fiat, reparat in reprezentanta. Abaterile-s foarte posibile.
-
Cauciucurile de pe masina sunt toate acelasi model cu aceiasi uzura ?
Zgomotul se auzea si la rece si la cald ?
-
am luat o doar cu gume de iarna dar sunt toate acelasi model si eu aceeasi uzura ...
la 20 de grade, la 0 grade, cu motor rece/motor cald se aude acelasi implacabil huruit.. :(
-
Buna ziua,
aveti mai jos necesarul de piese in urma demontarii cutiei:
piese din cutie, rulmenti, simeringuri, garnitura cutie viteze - 2313 RON
legat de kit-ul de ambreiaj trebuie neaparat schimbat, iar pretul lui este 1430 (placa presiune, disc ambreiaj, rulment presiune).
cu stima
--
--
Ovidiu Munteanu
Sef service atelier mecanica
0745 030 490
Ziceau ca nu era nimic stringent dar abia aștept sa l alerg un pic și fără zgomot de cutie... Cred c o sa i schimb și sonda lamda, ar fi 800 de lei în plus dar mai ieftin decât în București... cu vreo 300 lei...
deci cam asa se rezolva și cam atât costa dacă ai un zgomot de rulment terminat numai în sarcina intre 50-70 km/h... case solved..
-
E bine ca-i manopera gratis ;)
-
O duda gratis.. inca 800 ron..
-
Eu am schimbat sonda lambda cu mai puțin de 600. Sonda e vreo 500, Denso DOX-0308 și se schimbă relativ ușor, cu cheia potrivită. Dacă nu există, se dă drumul la galerii, să vină mai jos și se folosește o cheie oarecare.
-
Tot Denso îmi pun și mie...mi-au făcut discount la 565 RON...
-
ha!
si imi mai pun si niste arcuri la care platesc doar montajul!! :D :D :D eu aveam unu' putin rupt.. ;D
-
după înlocuirea sondei lambda 1 (la autokino bv) se aprinde martorul check engeene... se se schimbe și lambda 2 a fost soluția propusa și acceptata...
sper ca se oprește aici... :(
-
Măcar e mai ieftină... Credeam că au coduri de eroare diferite. Ce cod de eroare ai la motor?
-
535 ron... n-am văzut codul de eroare... mașinoiu' este la bv de pe 04.01... mi-au spus doar ca s a aprins checku' la probe, după ce schimbaseră sonda 1. merg pe mana lor, ca d'aia am dus o la reprezentanta... toată distracția ma costa 5790 ron, cu toate chestiile sus-menționate. ;D sa vedem cum răspunde..
-
înainte dădeam muzica tare sa nu mai aud huruitul ala... acum nu mi vine sa mai bag muzichie ca mi place cum cântă bestia... :D :D
mult mai plăcută experiența, deși am derapat de 2 ori pe serpentinele de la ieșirea din brasov...
cutia este precisa și încă rigida, cel putin acum, în primii 200 km.. e și kestie de obișnuintă, ce i drept..ma nemulțumește ca agață când bag marche-arriere și făcea la fel și înainte s o bag în reparații.. am garanție 6 luni parca la manopera.. ma mai dau sa vad cum face.. ;D
-
Cu agățatul, e din ciclul"așa face toate". Cam așa e la multe alte mărci, nu e specific Subaru.
-
Pana la urma ce s-a schimbat? Au mai gasit si altele? Ai schimbat preventiv si altceva?
-
Cu agățatul, e din ciclul"așa face toate". Cam așa e la multe alte mărci, nu e specific Subaru.
la matiz nu face.. =)) dar la matiz "nu face" foarte multe altele... ;)
-
Pana la urma ce s-a schimbat? Au mai gasit si altele? Ai schimbat preventiv si altceva?
m am chinuit o ora sa atașez o poza... asa ca enumăr:
- silicon
- ulei CV + Dif
- disc ambreiaj
- placa presiune
- rulment presiune
- furtun ambreiaj
- garnitura
- 8 rulmenți (coduri diferite..)
- piulița - astea au vizat cutia de viteze și kitul de ambreiaj
- sonda lambda 1 si 2, astea din principiu, cred.. :D
mai schimbasem, tot din principiu, distribuția în noiembrie, când am luat forestul
-
și pe bune acum, vi se întâmpla, sau cât de des vi se întâmpla sa se aprindă lămpile de marche-arriere și când accelerați sa nu se miște huiduma, dacă "asa face toate"?!
-
Se mai intampla sa para ca a intrat in marsarier, probabil se aprinde si becul dar nu se misca masina. Insa in general se "simte", se aude un zgomot de rotite ca atunci cand nu se sincronizeaza vitezele (mult mai slab e adevarat). Deci daca face asa, da, se mai intampla, dar eu am patit-o la mai multe masini nu doar la Forester.
-
Cu timpul o să-ți dai seama când nu a intrat fără să încerci să pleci de pe loc. Scoți, ridici ambreiajul, îl apeși din nou și intră ușor.
-
aham.. cu dublu ambreiaj, cum ar veni...
-
Da, oarecum dublu ambreiaj, dar nu-i acelasi lucru.
Problema apare cand danturile de cuplare se potrivesc dinte pe dinte, in loc de dinte pe degajare. Functie de geometria danturilor utilizate de constructor, chestia asta survine mai des la unele modele, mai rar la altele. La Subaru in 5 trepte pare a aparea cu o frecventa foarte mare, mie mi se-ntampla intr-o treime din situatii.
Facand acest pseudo dublu ambreiaj, resetezi pozitia danturilor. Se poate intampla sa se repete problema, si sa fie ok abia la a 3-a incercare :)
-
mulțam Andrei + Muttley!
într-adevăr, cu "dublu ambreiaj" nu mai agață.. o sa vorbesc totuși săptămâna viitoare cu băieții de la autokino sa vad ce spun și ei..