Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Ionut on February 26, 2017, 00:34:51 AM
-
Salutare viitori colegi Subaristi
As cam cumpara acest Forester : https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID7Gj9cl.html#contact_form#xtor=SEC-81
Pro: AT (musai)
2.5
Contra : consum
As vrea sa obtin toate informatiile posibile despre aceasta masina pentru ca din start am constatat ceva neconcordante intre serie (JF1SH9LT59G004710) si realitate, astfel : "9"=2009 - in realitate 2008, "G"= cutie manuala 5 trepte - in realitate AT. Sunt normale aceste erori in serie sau e ceva in neregula cu aceasta ?
Masina pare ingrijita, din poze si din documentatiile primite de la vanzator: carte service completa cu reviziile facute la timp (intre 9000 si 12000), facturi pentru piese si manopera, etc., dar orice alta informatie este mai mult decat binevenita.
Am primit recomandarea de a face un test de compresie, recomandare de altfel fireasca pentru o masina cu peste 170k, din pacate aceasta pare imposibil de facut in Cluj, Sibiu sau in Targu Mures.
Sper sa nu priviti cu ochi rai dorinta de a avea un Forester pentru aceasta suma si de a avea si pretentii, dar sunt bani munciti din greu si implicit trebuiesc cheltuiti cu chibzuinta.
Va multumesc pentru solicitudine si sper sa ne vedem pe la intruniri si alte cele, pentru ca asta sau altul, Padurar va fi sigur.
-
Nu par a fi erori in VIN, seria este de AT. Mergi la o reprezentanta si verifica seria. Cel mai indicat este sa mergi la Tubman/Twin Cluj.
Recomandarea privind compresia este buna sau nu.
Foarte putini proprietari de buna credinta accepta teste de compresie. Un filet interior stricat se repara scump.
Nimeni nu iti poate garanta ca vei gasi un motor perfect.
Testeaza mai multe masini, fa o comparatie intre ele si pe urma poti decide.
Pe forum sunt putine XT-uri SH AT pentru a putea vedea inca una.
Nu te astepta la XT-ul SH AT sa fuga precum XT-ul anterior manual.
-
@Wrangler, multumesc de indrumari si totusi despre erorile din VIN :
https://vindecoder.eu/check-vin/JF1SH9LT59G004710
Position 10: Model year: J is 1988, K is 1989, L 1990, M 1991, N 1992, P 1993, R 1994, S 1995, T 1996, V 1997, W 1998, X 1999, Y 2000, 1 2001, 2 2002, 3 2003,
4 2004, 5 2005, 6 2006, 7 2007, 8 2008...
Position 11- Manufacturing plant and Transmission: can vary by year
SIA (US Built)- 4: SIA, 5spd SportShift automatic, 5: SIA, 4spd SportShift automatic, 6: 5spd manual awd, 7: automatic awd, '-' can be 6spd manual, postal car depending on the year
FHI (Japan built)- G: manual awd, H: automatic awd, L 6spd manual
Insist aici pentru ca timpul mi'e foarte limitat si daca as pierde o zi sa ma duc la Cluj, m'as duce sa'i fac o verificare si s'o cumpar daca corespunde, iar telefonic am aflat doar: de la SMT niste informatii sumare, Auto Kino (de unde a fost cumparata) nu da astfel de informatii telefonic, Tubman/Twin identic Auto Kino, dar acolo ajung oricum sa vad masina.
-
Mutat in discutii despre forester. Te rog sa dschizi topic in jurnale atunci cand prezinti masina personala.
Succes in cautari.
-
@Ionut, erori au decodoarele de VIN-uri online.
Aloca timp, discuta cu reprezentele, testeaza masina la ei.
Fa o proba de drum impreuna cu un posesor de 2.5 turbo. El va descoperi mai usor eventualele diferente.
Ce buget ai alocat pentru reparatii ulterioare ?
-
Daca e luat de la Auto Kino si are reviziile la
Zi tot la ei , e ca nou .
Trebuie doar sa mergi cu omul la AK sa ii faci un ckeck-up si sa decartezi .
Daca tot taraganezi asa , nu ai sa iti cumperi niciodata masina. Nu trebuie sa fi omul impulsuluidar nici sa taraganezi prea mult.
Sincer si pe mine ma mananca teribil sa iau un Forester .
-
@docere : stiu ca e simplu,ca trebuie doar sa merg cu vanzatorul la Auto Kino, dar proprietarul este din Cluj, eu din Bucuresti, Auto Kino in Brasov, apoi ceva revizii au fost facute in Targu Mures si pe la Bosch Car Service - Radacini, speram ca astfel de probleme in 2017 sa le pot rezolva de la distanta si tocmai pentru a nu o taragana.
@Wrangler : nu am un buget strict alocat, spre exemplu dupa ce as lua'o as fi pregatit sa'i schimb distributia, ulei + filtre imediat, apoi in luna urmatoare sa zicem ulei + filtru cutie, cate cca.500 euro/luna in primele doua - trei luni pentru a'i schimba consumabilele scumpe am luat in calcul.
-
Si eu speram multe dar din pacate asa e in Romania .
Sa nu mai vorbim de legislatia de rahat in ceea ce priveste vanzarea masinii: o vinzi cu numere pe ea si
Noul proprietar are obligatia sa o radieeze si sa o transcrie pe elin max 30
Zile. Si daca nu o transcrie nu ai ce sa faci decat sa o radiezi in instanta , prin proces.si daca noil proprietar e din strainezia distractia e si mai mare . Va circula la nesfarsit cu numerele tale si tu vei fi mereu in instanta sa demontrezi ca de fapt nu ai fost tu la volan ,ca masina ai vandut-o de mult. Am
Amici care nu mai dau de capat acestei probeleme , masina fiind vanduta la 2-3 maini deja .
Eu credea ca in 2017 , in Romania , se puteau evita aceste neplaceri prin simplul fapt ca noul proprietar poate sa plece cu nr rosii. Dar daca ai scos deja 3 randuri nu ai alta solutie decat sa ii dai masina cu nr tale si sa te rogi sa o transcrie si sa iti trimita numerele. ........tiganie de Romanie .
-
2013 ceva probleme cu bara fata si spate :)
2014 schimbat ambele faruri dar nimic mai grav
-
Vezi si motorul daca a fost schimbat. Eu tot ce am vazut la vanzare generatia SH cu 2.5t au avut motorul schimbat in garantie pe la 50-60.000km , astfel incat cele care nu au motorul deja schimbat ridica semne de intrebare sau riscuri pe viitor.
PS: Arunca un ochi si in sectiunea targul auto. Mai este acolo un XT argintiu la vanzare pus doar aici, nu si pe site-urile de anunturi si exista istoric la el detaliat o parte pe forum.
-
@PTR : multumesc pentru informatii
@MihaiFlorescu : motorul nu a fost schimbat, in special de aceea vroiam sa'i fac testul de compresie, desi nu stiu cat este de relevant pentru ca tot ce stiu despre 2.5T este ca a avut probleme la pistoanele 3 si 4, dar nu stiu ce proleme. Daca te referi la cel din Iasi, e manuala...
Oricum, mi'am luat biletul de avion, maine dimineata ma duc s'o vad si ...
-
L'am luat, Cluj - Bucuresti plus ceva invarteala si colo si colo, adica 494 km. = 52 l. ecto+98 in conditii de 140 km/h pe autostrada (a se citi 130 reali) si cateva depasiri bune cu pedala la podea, kickdown, 6000rpm..., sunt incantat de consum.
-
Cred ca esti prima persoana care scrie ca e incantata de consum la Subaru ;D
Sa-l stapanesti sanatos si sa ne vedem cu bine!
-
Momentan, mai lasa-l nițel ;D
-
Da, stai sa înceapă să consume 16 sau 20 să vezi atunci sărbătoare. :)
-
Asteptam jurnal de bord in sectiunea potrivita.
-
M'am referit strict la drumul Cluj-Buc si totusi cred ca pot sa'l tin intr'o medie de 12, ceea ce e ok deoarece Tucsonul pe care'l am cu 2.0 benzina si 2x4 tot in media asta este.
-
In conditii normale de exploatare va consuma mai putin decat Tucson 2.0 FWD.