Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: zahei on April 07, 2017, 23:32:58 PM
-
salut!
si-a facut cineva upgrade la frane pe disc pe spate la forester sg? la cat se ridica investitia? merita rezultatul final?
toate bune,
zahei
-
Cred ca a facut Serban - Celalalt upgrade-ul de frane.
Si eu am un proiect in derulare pentru un prieten dar costurile sunt mari cu piese noi.
-
Cred ca efectul e mai mare prin upgrade la frane fata de WRX decat upgrade la frane disc pe spate. Iar preturile sigur sunt mai mici in prima varianta
-
Discurile franeaza mai slab decat tamburii. Unicul avantaj real e racirea mult mai buna la disc. Daca nu cobori transfagarasanul pe liber, cu 5 persoane, bagaje si rulota plina cu cartofi, shazi cuminte.
-
deci nu castig nimic daca dau tamburii pe discuri? planul era sa gasesc o masina donatoare, nu sa iau piese noi.
fata de feelingul de franare "normala" pe care il ai in sange dupa ce te dai zeci de ani cu tot felul de masini, mi se pare ca foresterul franeaza destul de slab, ceea ce e putin inadmisibil pentru o masina atat de usoara. si am sentimentul ca "vine spatele peste mine" la franare, de aici si concluzia mea ca franele spate sunt de vina..
-
La aproape 1500 de kile un SG aspirat cu dimensiuni de compacta nu e neaparat teribil de usoara.
Si da, franele nu sunt grozave, nu cred ca e vreo persoana care sa fii sustinut contrariul (pe stock, evident).
Dar nu-ti bate capul cu schimbatul tamburilor, nici XT-ul cu discuri nu straluceste deloc, imbunatatiri am vazut mai degraba odata cu alegerea mai atenta a discurilor si placutelor
Nu sunt cunoscator, dar ma astept ca problema sa fie din... pompa? Ar fi nevoie de o forta mai mare in pistoane?
-
Eu vad rezolvarea in felul urmator:
1. Rezolvat complet problemele de pe puntea fata.
2. Upgrade de la tamburi la discuri*
3. Discuri si placute de calitate
*Nu sunt adeptul sistemului de franare cu tamburi. Se gasesc piese mai greu iar cand sunt pe stocuri, nu se potrivesc la cote (in cazul celor after-market).
Solutiile folosite pe Dacia 1300 sunt interesante dar masinile respective nu au functionat bine niciodata.
Sunt masini de scoala, pe ele s-a invatat mecanica de autoturisme - dar cam atat.
-
Intrebare, cat de des schimbi sabotii de la tamburi? Ca la hyundai, dupa 115.000km mai am destula carne pe saboti, desi ultimii 80.000km masina i-a mers 98% in oras. :)
-
Ca vine spatele peste tine este posibil si problema din suspensie.
Mai bine incepi cu frane de wrx. Este mai usor si sigur da rezultate.
-
o sa ii verific suspensiile. impresia generala e ca suspensia isi face treaba, dar e posibil sa se fi inmuiat. puteti sa imi spuneti ce presupune upgrade-ul la frane de wrx? se mai schimba si altceva in afara de discuri si etrieri? in privinta discurilor pe spate, am vaga banuiala ca mai trebuie schimbate si alte piese.
-
In principiu, ptr franele pe fata nu ai nevoie de altceva in afara de discuri (la XT au acelasi diametru ca la WRX, nu e neaparata nevoie si de ele a fi inlocuite) si etriere. Eu am avut insa surpriza ca gaurile din portfuzeta sa fie prea mici, le voi majora (12mm->14mm)
-
eu recomand upgrade-ul de frane , fata se rezolva cel mai usor dai jos etririi cu discurile si placutele si pui cele de wrx este bolt on ! Pe spate trebuie sa schimbi fuzeta complet !
-
perfect! tot ce lipseste acum este o epava :)
-
Iei astea (https://www.olx.ro/oferta/frane-subaru-impreza-wrx-4pot-ID8kisj.html#6036426f7b) si rezolvi problema ;)
-
Iar a uitat malakay sa puna anunt pe forum :D
-
Iei astea (https://www.olx.ro/oferta/frane-subaru-impreza-wrx-4pot-ID8kisj.html#6036426f7b) si rezolvi problema ;)
scump, doamna, scump! dincolo era mai ieftin! mai mult de 200 de euro nu-mi vine sa bag in upgrade :)
-
Conversia pe spate te va costa minim dublu, dar cred ca sunt f optimist
-
pe rand, pe rand :)