Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Candes on August 23, 2018, 10:13:55 AM
-
Salut forumisti!
Sunt posesorul unui Subaru Forester 2.0D din 2015 (SJ) recent adus din Germania si spre suprinderea mea consumul (doar) in oras este foarte mare intre 14-18L. Nu ma asteptam la asa "supriza" tinand cont ca specificatiile sunt total diferite. Am facut un test la repzentanta dar nu au gasit vreo anomalie/sistem cu semn de intrebare. Vreau sa va cer parerea daca situatia vi se pare normala sau ce sa fac mai departe..
Multumesc
-
In ce oras si-n ce conditii de trafic ?
14l/100 km daca-s facuti pe distante scurte (3-4-5 km), cu motorul rece si in aglomeratie + semafoare nu-i anormal.
18l/100 km doar daca faci 3 km intr-o ora ...
XV-ul meu, cu acelasi motor, consuma in oras intre 6,6 l/100 km (primavara, oras relativ liber, distanta mare si motorul "cald") si 14 l/100 km (iarna, dimineata, cu motorul rece, pe o distanta de cca. 5 km parcursi in trafic bara-la-bara).
-
In Cluj, cu trafic mediu, distante 4-6km.
Pot considera motorul cald in momentul in care se strange martorul de ulei?
14l/100km ... iarna, dimineata cu motor rece pare de inteles dar primavara/vara 14l/100km personal mi se pare mult, personal nu mi se pare ok un astfel de consum cel putin nu m-am asteptat la asta motiv daca ma intreb daca e normal.
Am avut inainte o scoda Octavia 2.0 diesel 140 cp, sa zic foarte aproape cu motorul Subaru dar diferenta de consum mi se pare enorma. 8-10l/100km in oras la 14-18l/100km.
-
Vezi cand ajungi la destinatie daca ai jantele fierbinti.
Dar cu grija, NU pune dintr-odata mana pe janta, apasat, sa nu lasi imprimeu cu piele pe roata.
-
ce diesel aveti voi ? :)
al meu 1.5dci consuma sub 6 litri orice ii fac ... dar absolut orice ii fac ... si de merg la consum afara e sub 4 ...
-
ce diesel aveti voi ? :)
al meu 1.5dci consuma sub 6 litri orice ii fac ... dar absolut orice ii fac ... si de merg la consum afara e sub 4 ...
Diesel 2.0, 150CP AWD :)
Motorul se incalzeste dupa ce se stinge becul albastru de temperatura motor. ( daca este si pe generatia 2015 tot asa)
-
ce diesel aveti voi ? :)
al meu 1.5dci consuma sub 6 litri orice ii fac ... dar absolut orice ii fac ... si de merg la consum afara e sub 4 ...
tu ai trisat, ai umblat la soft ;D ;D ;D :laugh: :laugh: :laugh:
-
...
al meu 1.5dci consuma sub 6 litri orice ii fac ... .
Ala nu consuma motorina, o produce !
@Candes - da, motorul este in parametri optimi cand se stinge martorul albastru din bord.
Pe vremeac asta, se intampla dupa maximum 1 km. Iarna, cam pe cand ajungi la destinatie (~ 4-5 km, in functie de temperatura exterioara).
Daca-i vora de trafic normal, adica cel in care te misti totusi, nu stai intepenit in coloana la semafor, 14 l/100 km este mult, Prea mult !
Verifica ce spunea si colegul @Muttley, sa nu-ti fi ramas franele blocate.
Daca nu ai si altele aprinse prin bord si zici ca ai fost la Twin Motors si testerul nu a indicat nicio eroare, ai putea verficia si filtrul de aer - poate o fi colmatat si daca motorul nu mai poate trage aer, asa ca ... trage motorina.
Nu ma pricep foarte bine la motoare, dar logica inginereasca spune ca ar putea fi si o problema la sistemul de alimentare / injectie.
Chiar asa, scoate fum la accelerare ?
Daca nu spuneai ca ai fost in service, as fi zis ca poate fi o problema de EGR (am patit una de-asta = motorul merge super, dar si consumul creste). Dar problema EGR-ului ar fi fost semnalata in bord (Check Engine + VDC Off).
O alta explicatie ar putea fi daca ai parte de regenerari dese ale DPF-ului. Acolo iar se consuma motorina in exces.
Ai putea verifica in service gradul de umplere a filtrului si, eventual, sa-i faci o regenerare fortata.
Daca ai folosit masina preponderent in oras, pe distante scurte, este foarte posibil ca masina sa nu reuseasca sa faca regenerarea DPF-ului pana opresti motorul si, de fiecare data cand ajunge la temperatura optima, sa declanseze procesul fara a apuca sa-l termine pana opresti din nou masina.
PS: Ai verificat consumul si la pompa ?
Ca poate-i pur si simplu o eroare de indicatie a computerului de bord ....
-
Sau ii pui motorina proasta si ca sa te mulțumească înghite mai multă. ;)
Oricum la ce tipar de mers descrii filtrul e primul care se duce.
-
Gradul de pe DPF era la 25% când am făcut testul luni. Frânele nu par blocate ... rotile nu-s fierbinți. Ultima revizie a fost făcută acu' 5000 km.
Acuma ii fac testul de pompa la pompa și probabil o sa trag o concluzie mai obiectiva.
Oricum îmi confirmați ca nu este o situație normala un consum așa mare pe Forster.
-
Eu n-am consumul ala iarna, in oras, benzina turbo.
-
Cât de mult influentează AC consumul la voi, din experiența voastră. La mine se pare creste consumul cu 50%!!!
-
La mine cu 1L/100km
-
Cât de mult influentează AC consumul la voi, din experiența voastră. La mine se pare creste consumul cu 50%!!!
l-ai setat sa faca minus 10 grade?
-
L-am lăsat setat pe 21, full auto cu recirculare. .... era bine 10 grade in torpedou la bere dar nu asta e problema :)
-
Păreri tehnice? La scanarea de computer nu a apărut nici o eroare la clima și totuși consumul se dublează aproape când AC e deschis.
-
Forumurile nu sunt locul in care obtii opinii tehnice, poti obtine cel mult niste directii mai bune sau mai putin bune.
Problema se studiaza de catre un colectiv specializat, cu specialisti din toate domeniile auto (mecanica, electrica, software, etc.)
Fereste-te de mecanicii "diagnosticieni" care stapanesc toate domeniile acestea mai bine decat inginerii.
Mergi catre un service serios din retea, discuta cu ei si lasa-le masina in teste pentru mai multe zile.
-
Tehnic, AC nu poate dubla consumul. Compresorul lucreaza ca o frana, dar absoarbe prea putin din puterea motorului pentru a cere asa mult.
-
Voi duce mașina in service și revin cu update. Merci de răspunsuri și susținere.
-
Ai făcut și consumul la pompa?
Nu are cum sa crească consumul cu mai mult de 1l de la AC la un diesel de 2 litri, mai degrabă as bănui o indicație eronata
-
Meri la servis si sterge-ț contul dupe forum.
-
Mergi in Ungaria daca nu iti este greu si tot esti din vestul tarii . Acolo stiu mai bine sa rezolve subaru.
Mesajul lui muttley a fost o gluma la adresa altui membru :D
-
Mergi in Ungaria daca nu iti este greu si tot esti din vestul tarii . Acolo stiu mai bine sa rezolve subaru.
Nu suna foarte incurajator mesajul :(
-
Meri la servis si sterge-ț contul dupe forum.
cu cin ti certi? ???