Subaru club Romania
Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback V (2010-2014) => Topic started by: dmp on July 15, 2020, 22:09:33 PM
-
Salut,
Pe langa Outback-ul din semnatura am mai avut un SG XT, intre 2014-2019 si un SG 2.0, intre 2006-2009.
La cateva luni dupa ce am dat XT-ul am inceput sa caut un Subaru cu motor turbo si cutie 5eat, adica Legacy GT.
Masina este sedan, 2010, 111.500 km, un singur proprietar. Chiar daca nu am mers foarte mult deocamdata, primele impresii sunt:
- versatilitatea cu SI Drive, de la Intelligent, moartea pasiunii si probabil, consum mai mic, pana la Sport Sharp, cu acceleratii puternice si schimbari rapide de trepte la turatii mai mari
- poti merge lejer, iar cand ai nevoie cei 265 cp se simt bine de tot
- pedala de frana mai tare, oarecum in stil european, daca nu gresesc
- comparativ cu 4eat, cutia schimba mult mai fin, inclusiv la trecerea dintr-o treapta superioara intr-una inferioara
- comparativ cu generatia precedenta spatiul interior este sensibil mai mare
Amortizoarele sunt Bilstein Sport, discurile de frana sunt de 316 mm fata si 290 mm spate, iar jantele sunt 7,5 x 18.
Am cumparat anvelope vara Goodyear F1 Assymetric, un DVD cu harti si am curatat-o in interior.
Pana acum am schimbat ulei motor si filtru, filtru aer, filtru habitaclu, ulei cutie, ulei diferentiale, lichid de frana si amortizoare portbagaj.
Urmeaza distributia, apoi bucsele de la bascula fata si cele de la barele stabilizatoare.
La to do list mai apar polisharea farurilor, vopsirea jantelor – inclusiv repararea marginilor zgariate - si achizitia unei roti de rezerva, temporare sau normale.
-
Alte poze.
-
Superba!
La cat mai multi km!
-
Distracție frumoasă și să te țină o viață! Sau doo
-
Bravo, Dragos!
Daca ai nevoie de ceva, te asteptam la garaj :)
-
Felicitari!
Eu am ramas la faptul ca ai dat XT-ul... Era cel rosu, frumos si bine intretinut, nu?
-
Multumesc pentru urari!
La prima intalnire din Baneasa vin cu ea.
Da, era acel Forester rosu.
-
Frumos! Să i stăpânești sănătos și abia aștept să o văd și eu.
-
Frumoooos!
Sa te poarte fara probleme, cu zambetul pe buze!
-
Multumesc mult!
-
Superb agregat !
Muuulte mii de km fara incidente !
-
Multumesc, la fel si tie!
-
Doar o corectie, este cutia CVT, nu 5AT si simuleaza vitezele. De asta ti se pare asa lin si cu schimbari usoare. Nu schimba nimic :) Doar se misca un con.
Suportul lateral cum este? Multi se plangeau pe internet ca scapa din scaun pe viraje abordate sportiv.
-
Fix asta voiam si eu sa zic. Este CVT :)
Este IDENTICA cu a mea la interior mai putin SI Drive.
-
Despre transmisie pot doar sa mentionez tipul: TG5D8CLAAA.
Nu am apucat sa merg foarte mult cu ea, nici mers mai sportiv. Inca!
-
Fix asta voiam si eu sa zic. Este CVT :)
Este IDENTICA cu a mea la interior mai putin SI Drive.
In Japonia, motorul 2.5 turbo a fost combinat doar cu cutia 5AT si 6MT (cu cabluri, nu cea de STI):
https://www.goo-net-exchange.com/catalog/SUBARU__LEGACY_B4/10070178/
https://www.goo-net-exchange.com/catalog/SUBARU__LEGACY_B4/10070181/
Iar CVT-ul a fost pus pe motorul de 2.5 aspirat.
In America 2.5 turbo a fost montat doar cu cutia 6MT. Cutia 5AT a fost pusa pe motorul de 3.6 iar CVT-ul doar cu aspiratul de 2.5.
-
Da, e clar 5 AT: https://legacypic.uk/transmission/search.php?code=tg5d8claaa
Eu unul nu stiam ca au avut si acest tip de cutie. Nici ca s-a adus Legacy GT in Europa.
In link-ul de mai sus apare doar pe modelele pentru Japonia.
Intrebarea e: masina ta e adusa din Japonia si s-a facut conversia, sau a fost adusa ”oficial” in Europa ?
-
Nici ca s-a adus Legacy GT in Europa.
Europa inseamna si Elvetia sau Norvegia, de exemplu :D
-
Masina este pentru Europa si are specificatii pentru Europa, 100%.
Exact cum spune WIM. :)
-
Europa inseamna si Elvetia sau Norvegia, de exemplu :D
Smekeri elvetienii astia ! 8)
-
(https://i.imgur.com/BIkgx4b.jpg)
Deși pe acest ecran nu regăsesc măcar un post de radio care să te ocrotească, să iți fundamenteze orientarea către supranatural, spre divin și sacru, am certitudinea că la volanul noii și splendidei voastre mașini veți continua a respecta codul moral impreună cu practicile de ordin ritual precum și dogmele, fie ele pământene ori nipone... ;D
P.S.: de udat, mă rog, de spălat ce lichide folosiți la superbul automobil? O0
-
;D ;D ;D ;D
Ce gasim pe langa casa... 8)
-
Hmmm.. au pus ei 5EAT pe acel tip de schimbator consacrat CVT. Interesat. Atunci este si mai interesanta. Eu din ce citisem si vazusem la japonezi cu teste de sunat de evacuare etc.. era CVT si cu plecarile alea de pe loc de nu se schimba nici o viteza. Dar cine stie ce combinatii or mai fi fost si pe la ei.
-
Din ce am vazut, asa arata schimbatorul la generatia asta.
In cautari, am observat ca generatia asta de Legacy GT in SUA a fost doar cu transmisie manuala iar pentru Europa doar cu transmisie automata. Exact cum a spus WIM.
Iar modelul meu apare cu fabricatie intre 2009 si 2010.
-
Ultimul mohican înainte de era CVT. Bravo! Acum chiar îmi pare rău că nu am luat-o pe aia de TM. Eram convins că are CVT-ul belit.
-
(https://i.imgur.com/aQCe0Wn.jpg)
Pe lângă faptul că noul model, mai mult sau mai puțin exclusivist de la noi din zonă, se bucură și de o notă exotică putem remarca aspecte de-a dreptul supercalifragilistice și aici le evidențiez doar pe cele mai evidente:
Anvelope = 225/55R18
CO2-NEDC WEIGHTED = 40 g/Km
Emisii CO2 = 46 g/Km (conform standard WLTP)
Electricity consumption NEDC = 148 Wh/Km
Electric Driving Range WLTP = 45 Km/Charge
Raport de transmisie total motor frontal = 9663
Raport de transmisie total motor spate = 7065
(https://i.imgur.com/3BxtPl0.jpg)
În rest, mașina excelează și la capitolul anti-lock breaking system cu electric brake-force distribution unde remarc poziționarea mai mult decât ergonomică a suportului pentru ochelarii de soare ;D
Dragul meu, Dragoș, lasând de-o parte comentariile tendențioase (postate pe fondul frustrării care m-a cuprins admirându-ți splendida limuzină) îmi revine bucuria de a mărturisi colegilor noștri că mica noastră urbe s-a înnobilat cu un model de excepție pe care nu poate să îl ignore atunci când își dezvăluie puternicul motor învăluit de suplețea unei emblematice caroserii la ceas de promenadă.
Nu îmi mai rămâne decât, cu admirație și smerenie, să te implor a mă lăsa măcar să urc în habitaclul Legacy-ului iar dacă îmi permiți îndrăzneala chiar aș face și câțiva ”pași” la bordul impresionantei mașini cu profil sportiv.
-
Multumesc, Lorian! :)
Cu prima ocazie. ;D
-
Sunt nou pe forum si nu ma pot opri din a lasa saliva pe tastatura cand vad asa o frumusete. Sper sa posed ceva asemanator cat de curand.
La cat mai multi km fara probleme!
-
Multumesc pentru urari si bafta multa cu achizitia! :)