Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Mitchum on February 13, 2021, 22:53:43 PM
-
Salut,
As dori sa cumpar un Forester 2,0 2016 si nu reusesc sa imi dau seama care mi se potriveste intre cvt si manual.
Masina e folosita foarte putin cam 6000 km pe an.Mai mult in concediu.
CVT pare mai bun in off road si la consum dar imi este teama de costuri iar 6MT pare mai sportiv.Nu am reusit sa le conduc pe ambele ca sa pot face o comparatie.
La manuala benzinara 2016 mai exista problema cu ambreaj,rulment,volanta ??
Cele manuale au diferential pe spate de tip LSD ?
La CVT cand folosesti xMode acesta actioneaza inclusiv ca un reductor ?
-
Ia manuală daca găsești. Reușește să traga mașina mai bine, și ai nevoie in concedii dat fiind că o să ai încărcătură mai mare.
-
Ia manuală daca găsești. Reușește să moară mașina mai bine, și ai nevoie in concedii dat fiind că o să ai încărcătură mai mare.
Abia m-am trezit , am citit de 5 ori. De ce sa moara masina ?
-
FMM de autocorrect... Trebuia sa scrie "traga" masina.
-
Pai, in primul rand, trebui sa vezi ce gasesti !
Cred ca, dupa 2016, au fost vandute semnificativ mai multe (procentual, nu in cifre absolute ca oferta-i mica la modelul asta) Forester-uri benzinare cu CVT. Nici nu stiu daca dupa 2016 a mai fost in oferta Forester benzina cu cutie manuala.
XV stiu sigur ca nu a mai fost - cred ca pe motiv de emisii, Euro 6, etc. Cand am luat eu primul XV, in oferta era diesel manual sau benzina CVT (sau, cel putin asa retin).
Revenind la intrebarile tale:
- sportiva nu-i niciuna, dar ambele variante se misca cel putin decent;
- manuala e clar mai usor si mai ieftin de intretinuta;
- probleme cu ambreiajul n-au fost la benzinare - cel putin nu la cela NA;
- la cutia manuala transmisia integrala este de tip diferential central cu pinioane cuplat cu LSD (distributie cuplul 50% fata / 50% spate). La cutia automata, e Active Torque Split - asta transmite mai mult cuplu pe puntea spate - nu mai retin, dar parca 40 % fata / 60 % spate (sau o fi 45 cu 55 % ?);
- X-Mode nu este un reductor. Din cel am observat atunci cand l-am folosit, tine motorul mai turat la viteze mici de deplasare (deci, oarecum, ai putea spune ca actioneaza ca un reductor), dezactiveaza ESP-ul (sau, ma rog, il face sa intre fooooarte tarziu) si permite rotilor sa se invarta mai mult in gol pana ”prind” aderenta.
E un gizmo foarte util daca faci ocazional iesiri in off-road usor si nu esti un specialist in off-road.
Si un scurt rezumat - dpmdv:
- Manuala este mai ieftina la achizitie, mai usor si mai ieftin de intretinut si-ti poate da o usoara senzatie de ”sportivitate”;
- CVT-ul scoate consumuri mai mici, este mai comod la condus (in special in oras si in aglomeratii). In combinatie cu X-Mode se descurca mai bine in off-road usor.
In plus, dupa 2016, Foresterul dotat cu CVT a primit si sistemul Eye-Sight (este un sistem de siguranta activa si include franare autonoma de urgenta, cruise control adaptiv, etc).
Eu unul, fie si doar pentru Eye-sight, as alege CVT-ul.
Acum, nu-ti ramane de facut decat sa vezi ce gasesti si sa pui in balanta toate ”+” si ”-”-urile ambelor variante.
PS: NU ai spus nimic de buget. Ca aici ar putea sa apara o ”frana” !
-
Eu am facut drive test pe offroad cu CVT si mi s-a parut mult mai potrivita decat manuala.
Manuala (plus reductor) am tot condus 2 ani pe diverse iesiri offroad, dar cvt are avantajul controlului mai bun pe turatii, pe abordari in urcare, pe genul de forestier de munte, cu pante, pietris, denivelari, unde tii mai bine controlul doar din acceleratie vs manuala, unde trebuie sa soliciti mai mult ambreiajul si pierzi timpi importanti daca vrei sa schimbi in treapta 2 etc.
-
In primul rand vreau sa va multumesc de raspunsuri.Nu ma asteptam sa primesc asa de multe .
Bugetul ar fi cam 15-17000 € si achizitia ma gandesc sa o fac din Germania.
Un off road usor ma tenteaza foarte tare si din cauza asta ma gandesc la CVT dar probabil asta ar insemna maxim un drum la cabana Ciucas sau culmea Baiului sau altceva asemanator ca dificultate.
Altfel de cate ori citesc despre CVT ma ia durerea de cap si imi vine sa renunt la ea.
Manuala daca nu ma insel s-a fabricat pana in 2018 inclusiv apoi au renuntat la ea.
Daca gandesc logic 90% din timp voi merge pe asfalt.Hmm.
Cam ce inseamna cost de intretinere CVT la o masina cu pana in 100.000 km?
Si cam ce ar tb.sa fac dupa ce o cumpar ?Schimbat filtre si cam tot ce este lichid cred dar nu sunt sigur daca ar tb.o distributie sau nu.Eu incerc sa gasesc o masina cu km cat mai putini.
-
Eu nu cred ca ar trebui sa pornesti de la ideea ca CVT = probleme. Daca citesti jurnalul lui Adi-Canada (care sta in Canada) o sa vezi ca el utilizeaza CVT la off-road si pe strada si nu sunt probleme.
-
Cred ca marr a punctat cel mai bine plusurile si minusurile pentru fiecare si intr-un mod obiectiv.
Ideal ar fi sa le conduci pe amandoua si sa iti faci o parere. Doar ca ce-i drept la CVT ai nevoie sa o conduci putin mai mult ca sa te obisnuiesti cu modul in care functioneaza.
Mie mi se pare o combinatie buna CVT-ul pe motoare precum 2.0 turbo diesel sau benzina atat la drum lung cat si in soft off road. Aspiratul chiar si la pante mici sta la 2000 ture ca sa urce, din scurta mea experienta.
Nu ar trebui sa ai nici o problema la CVT. Doar trebuie sa ii faci schimbul de ulei sau sa gasesti una care sa il fi avut facut. Din nefericire, bariera de comunicare probabil a facut ca la inceputuri sa existe ideea ca in CVT nu se schimba niciodata uleiul.
-
....
Bugetul ar fi cam 15-17000 € si achizitia ma gandesc sa o fac din Germania.
....
Altfel de cate ori citesc despre CVT ma ia durerea de cap si imi vine sa renunt la ea.
Manuala daca nu ma insel s-a fabricat pana in 2018 inclusiv apoi au renuntat la ea.
....
Cam ce inseamna cost de intretinere CVT la o masina cu pana in 100.000 km?
....
1. Bugetul este destul de strans. La aproape 18k euro a cumparat anul trecut un coleg - tot din Germania - un XV din 2016 cu putini km la bord. Ori, diferenta de pret la achizitia unei masini noi, intre Forester si XV este de cca. 5000 Euro.
Va trebui muulta rabdare si la modul ideal, sa ai pe cineva acolo care sa se ocupe.
PS: Am aruncat acum un ochi pe mobile.de si nu am prea vazut Forester dupa 2016 sub 20k Euro. De fapt, sar binisor de 20k (media-i undeva la 24k euro). Erau vreo doua mai ieftine, cu cutie manuala si in echiparea de baza (Active) - dar si astea sareau catre 18-19k euro.
2. Nu stiu ce ai citit, dar nu are de ce sa te ia durerea de cap. Daca a fost intretinuta corect si nu a fost abuzata, nu ar trebui sa-ti faca probleme.
Dar asta-i valabil la orice cutie de viteze ! E drept ca la o cutie automata e mai complicat si mai scump sa o repari.
Intretinuta corect inseamna sa-i fi fost schimbat uleiul la timp. Ori asta nu o fac prea multi (nu detaliez aici de ce).
Din acest motiv, ar fi indicat sa cauti o masina ca km putini (sa fie binisor sub 100k km, recomandat catre 70-75k sau sub) si la care sa-i schimbi tu uleiul din cutie.
3. Cost de intretinere inseamna ... revizii, recte schimb de ulei la cca. 60-70k km.
Eu inca nu am ajuns sa schimb uleiul in cutia CVT, dar colegul despre care vorbeam mai sus (cu XV-ul 2016) a schimbat uleiul in cutie imediat ce a ajuns in tara si spunea ceva de 1900 lei costurile doar cu materialele ( aici jurnalul de bord: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3846.0.html ).
Din cate retin ca mi-a spus, prima revizie completa (motor, cutie de viteze, diferentiale, etc) facuta la Auto Kino Brasov l-a costat cca. 3000 lei. Din suma asta, doar materialele pentru revizia cutiei de viteze au fost cca. 1900 lei.
Acum, tu stii daca-i rezonabil sau prea mult ....
Bafta !
-
Eu fac schimbul (drain&fill) la ulei la CVT cam la 40 - 50k KM. Costul este de in jur de 700 lei cu tot cu manopera, ulei Amsoil Synthetic CVT Fluid.
Cod Produs Cantitate Pret unitar Pret total
CVTQT Amsoil Synthetic CVT Fluid - Ambalaj : 0.946 L 7 73,03 lei 511,21 lei
In cazul meu cam o data la 2 ani de zile.
-
Am o intrebare putin cam tampa dar as vrea sa stiu.
Vad ca toate au camera pe spate dar au si senzori de parcare pe spate toate ?
-
Nu au senzori. Cu camera nu ai nevoie de senzori. Poti da cu spatele pana la 5 cm de orice. Nu poti face asta cu senzori.
-
Si mie mi se pare mai ok camera pe spate, m-am obisnuit cu ea, ajuta mai mult decat senzorii de parcare poti parca cum a zis colegul mai sus la 5 cm de masina, zid, .... .
Mai am un Focus care are senzori de parcare fata spate si laterale, in anumite situatii cei de pe laterale imi lipsesc dar cei din fata nu.
Si eu ma tot uit pe mobile dupa un Forester 2017, 2018 dar nu am gasit nimic decent mai jos de 20.000 - 21.000 euro care sa aibe si ceva dotari, inteleg ca navigatia este doar pe cele care au si piele, iar una cu km putini, cvt, ceva optionale se invarte in jur de 23.000 euro, iar la banii acestia ma tenteaza un XV dupa 2018 cu detoate, este mai usor de gasit decat un Forester.
Eu mai astept sa vad cum mai evolueaza si cu pandemia asta, Focus-ul sta mai mult in garaj, probabil dupa ce se mai relaxeaza situatia ma gandesc la o schimbare.
-
Si eu ma tot uit pe mobile dupa un Forester 2017, 2018 dar nu am gasit nimic decent mai jos de 20.000 - 21.000 euro care sa aibe si ceva dotari, inteleg ca navigatia este doar pe cele care au si piele, iar una cu km putini, cvt, ceva optionale se invarte in jur de 23.000 euro, iar la banii acestia ma tenteaza un XV dupa 2018 cu detoate, este mai usor de gasit decat un Forester.
Eu mai astept sa vad cum mai evolueaza si cu pandemia asta, Focus-ul sta mai mult in garaj, probabil dupa ce se mai relaxeaza situatia ma gandesc la o schimbare.
Da...e greu de gasit sub 20000 € dar totusi mai apare cate unul la ceva timp.Eu le urmaresc de peste un an.Singura problema ar fi ca majoritatea celor care sunt mai ieftine sunt vandute de persoane fizice si nu stiu cata incredere sa am.Daca are cineva experienta cu o achizitie de la o persoana fizica din Germania necunoscuta ar fi interesant de aflat cum au decurs lucrurile.Pandemia ma incurca si pe mine.Eu ma gandisem initial sa merg personal sa o vad inainte dar acum nu stiu daca se poate.Oricum stau linistit pana prin aprilie.
-
Forester nou costa 35.000 - 40.000 euro.
Cum credeti ca poate ajunge dupa 3-5 ani sa coste sub 20.000?
O masina buna si corect intretinuta nu va fi ieftina, pt ca intretinerea costa.
Si o recomandare, poate de luat in calcul - daca tot dispuneti de 15.000-18.000 euro pt o masina SH, nu ar fi rau de evaluat si varianta uneia noi - cu avans asa de mare, rata ar fi super rentabila, raman si bani pt extra optiuni. Parerea mea.
-
Forester nou costa 35.000 - 40.000 euro.
Cum credeti ca poate ajunge dupa 3-5 ani sa coste sub 20.000?
O masina buna si corect intretinuta nu va fi ieftina, pt ca intretinerea costa.
Si o recomandare, poate de luat in calcul - daca tot dispuneti de 15.000-18.000 euro pt o masina SH, nu ar fi rau de evaluat si varianta uneia noi - cu avans asa de mare, rata ar fi super rentabila, raman si bani pt extra optiuni. Parerea mea.
https://www.autoscout24.de/angebote/subaru-forester-2-0x-active-benzin-gruen-24a6edee-2a31-4f50-b1b2-15df5d45c628?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share
Din pacate se devalorizeaza foarte tare...chiar si Subaru.
Cred ca nu e cel mai bun exemplu deoarece una e in poze si alta e scris dar asta a aparut la o cautare de 2 min.
-
Sigur sunt ceva probleme. Una corect intretinuta - adica conform cartii de service si la reprezentanta - la 4 ani vechime nu are cum sa scada asa mult...
-
Sigur sunt ceva probleme. Una corect intretinuta - adica conform cartii de service si la reprezentanta - la 4 ani vechime nu are cum sa scada asa mult...
Desi nu credeam am impresia ca si nemtii fug de reviziile la timp si mai ales de cele in reprezentanta.
-
Este versiunea de echipare Active - daca nu mai insel era aia de baza. Si nu spune in anunt fabricata sau model 2017 ci prima inmatriculare 2017.
Noua, masina aia a costat in jur de 30k euro (nu mai retin preturile la SJ - dar pe acolo se invarteau).
Oricum, 16.800 euro inseamna ceva mai mult de 50 % din pretul masinii noi. Dupa 4 ani si 80k km este rezonabil.
-
La Forester model dupa 2015 distributia inteleg ca este pe lant dar nu reusesc sa gasesc daca se schimba si la cati km.
Sau tb.schimbate ceva role ?
-
Distribuția e cea mai mare grijă?
-
Distribuția e cea mai mare grijă?
Sah mat.M-ati inchis. :) :) :) :)
Chiar ca nu e......
-
Buna seara,
Azi am vazut un carnet de intretinere la un Forester si am vazut ca reviziile se fac la 15k km sau 6 luni.
Eu km fac undeva la 6k pe an.Ar tb.sa schimb ulei si filtre la 6 luni??? Ma intereseaza sa stiu ce scrie la carte , nu las ca merge si la an ca asta pot sa o fac si singur.
-
Reviziile se fac la maximum 1 an sau 15.000 km - care intervine prima.
Faci revizia la 6 luni doar dacă faci mulți km in intervalul ăla (peste 10.000).
Eu - si mulți alți colegi - am făcut reviziile la cca. 10k km. La mașinile cu care am făcut mai puțin de 10k km / an, revizia s-a făcut la 1 an.
-
Reviziile se fac la maximum 1 an sau 15.000 km - care intervine prima.
Faci revizia la 6 luni doar dacă faci mulți km in intervalul ăla (peste 10.000).
Eu - si mulți alți colegi - am făcut reviziile la cca. 10k km. La mașinile cu care am făcut mai puțin de 10k km / an, revizia s-a făcut la 1 an.
... la MAXIM 10k revizia si la fiecare 5k schimbi suplimentar filtrele de aer si habitaclu. Mai ales daca conduci mult prin orase mari, zB Bucuresti. Asta e din categoria "Subaru Car Bibles"! 8)
Ca sa te conving, iti trimit poze cu filtrele uzate, la 5k. N-o sa crezi!! ;D
-
... la MAXIM 10k revizia si la fiecare 5k schimbi suplimentar filtrele de aer si habitaclu. Mai ales daca conduci mult prin orase mari, zB Bucuresti. Asta e din categoria "Subaru Car Bibles"! 8)
Ca sa te conving, iti trimit poze cu filtrele uzate, la 5k. N-o sa crezi!! ;D
E de bine ... sunt in grafic , merg cca. 6000 km pe an , majoritatea in exterior. Traiasca masina de munk >:D >:D >:D
-
Stie cineva masina asta ??
https://www.olx.ro/oferta/subaru-forester-oferta-black-friday-pana-la-sfarsitul-lunii-IDdWmwY.html
-
Sunt din Tm, daca crezi ca te pot ajuta cu ceva, spune.
-
Stiu doar ca e de multișor la vânzare - cel puțin de pe vremea black-Friday-ului de anul trecut.
Altceva nu prea stiu - din poze arată bine, este modelul cu ultimul Facelift al SJ-ului, bine dotata, motor ok, fără probleme ...
Singura recomandare - dacă o iei, unul dintre primele lucruri sa fie un schimb de ulei in cutie.
-
Am vazut in Germania 2 modele de Subaru Editie Limitata 100 Ani.
Din ce vad eu ar avea in plus fata de una obisnuita:
1. o protectie metalica fata si una spate sau doar argintie , nu imi dau seama
2.ceva brizbrizuri cromate pe interior
3.pe lateral un bandou
4.pe capota scris Forester
5.si poate alta vopsea
6.Jeti mai faine decat cele obisnuite
O mai fi ceva ?? Mecanic , electric ceva diferit care sa tb.comanda speciala daca se strica?
Nu stiu daca sa o iau in calcul sau nu.
Va las si link-urile:
https://m.mobile.de/auto-inserat/subaru-forester-limited-edition-100-sthz-navi-bremen/320037308.html
https://m.mobile.de/auto-inserat/subaru-forester-limited-edition-100-navigation-rellingen/320256739.html
Multumesc
-
Marketing. Au pus niste accesorii originale de plastic vopsit și niște autocolante. Par să aibă alte jante decât variantele Active și Confort, dar cam atât.
Practic poți să o consideri o variantă de echipare cu o combinație de dotări mai altfel decât cele standard.
-
Marketing. Au pus niste accesorii originale de plastic vopsit și niște autocolante. Par să aibă alte jante decât variantele Active și Confort, dar cam atât.
Practic poți să o consideri o variantă de echipare cu o combinație de dotări mai altfel decât cele standard.
Aha , bun.Multumesc.
-
Eu sunt curios "100 de ani" de la ce? :D
-
Aniversarea lu’ Fuji. 1 Aprilie 2017.
-
Salut,am un forester sj benzina 150 cp 2013 cvt
Mi se pare o masina usor de condus,am fost si in concediu cu ea,1500 km,s-a comportat decent si am scos consum bun in jur de 8l /100
Am 155000 km in bord,reali,si doresc sa stiu mai multe despre cvt si modul ei de intretinere.toate reviziile au fost facute la timp
-
Cand ai facut ultimul schimb de ulei in cutie ?
-
Am masina de curand.reviziile conform cartii service au fost facute la reprezentanta Subaru din letonia sau estonia ca de pe acolo vine masina,doar ultima e din Belgia de la un service acreditat Subaru.de acolo s-a adus masina.
Dar nu scrie in carte ce s-a inlocuit,scrie doar ca s-a facut revizia.si are si car vertical care confirma
-
Daca nu ai idee daca si cand s-a facut schimbul de ulei in cutie, asta ar trebui facut cat mai repede.
Din cauza costurilor si a faptului ca in cartea de service nu-i trecut explicit intervalul de schimb ulei in CVT, multi (din pacate) omit sa faca asta.
Ideal ar fi sa faci operatiunea asta la un service care a mai facut asa ceva, are dotarile si experienta necesara.
Daca ne spui locatia ta, o sa-ti putem recomanda unde sa mergi pentru asta.
In rest, daca masina e ok, nu trebuie decat sa-i faci reviziile la timp, sa-i dai benzina buna si ... talpa !
-
Multumesc de sfaturi! Sunt din Bistrita,
Si cam cat ulei intra in cutie?
-
Am citit in carte cu ajutorul traducerii google lens,ca are peste 12 L ulei
-
In cutie sunt 12L de ulei, dar nu pot sa ii scoti toti doar cu statie, daca dai drumul la ulei jos ai nevoie de 8L.
-
Ok.ce tip de ulei si ce marca recomandati?
Procedura e greoaie?
Alt ulei mai trebuie schimbat undeva,in afara de motor si cutie?
-
Eu am dus masina la AutoKino si au pus uleiul original Subaru care nu am reusit sa aflu de cine este produs.
Mai trebuie schimbat uleiul si in difernetiale.