Subaru club Romania

Diverse => Știri auto => Topic started by: MihaiFlorescu on May 11, 2021, 10:14:03 AM

Title: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on May 11, 2021, 10:14:03 AM
Primul model full electric de la Subaru așteptat în 2022

https://www.subaru.eu/media/subaru-names-new-all-electric-suv-solterra?fbclid=IwAR3Cvim5YOynf-uPzwcBVBNrMC8_y0dpZZ-OjO8oknB1kozKYAvEqFieYdM
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on May 11, 2021, 11:07:22 AM
Bravo Subaru !
Daca treci complet la electric, tii cu buzunarul meu  !
Asa stiu sigur ca m-am potolit o buna bucata de vreme de la a mai da banii pe masini ...

PS: Nu ca am ceva cu electricele, dar pur si simplu eu unul nu le vad ca o alternativa viabila pentru a inlocui, in masa, vehiculele actuale. Cel putin, nu intr-un viitor apropiat si nu cu tehnologia utilizata in prezent.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on May 11, 2021, 15:00:22 PM
Prin California, 20% dintre posesorii de electrice si phev revin la masini cu motor termic... :)
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: BOXER on May 11, 2021, 16:32:37 PM
Californienii renunta la Nintendo si revin la masini ?!?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on May 11, 2021, 16:37:43 PM
Prin California, 20% dintre posesorii de electrice si phev revin la masini cu motor termic... :)

Interesant !
Dar nu neasteptat ...

PS: Un link spre sursa acestei informatii ar fi binevenit !

LE: Am gasit !
https://thehill.com/changing-america/sustainability/energy/551207-new-study-explains-why-nearly-20-percent-of-electric
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on May 11, 2021, 18:21:44 PM
https://newsweek.ro/auto/studiu-aproximativ-20-dintre-proprietarii-de-autovehicule-electrificate-se-intorc-la-masini-termice?fbclid=IwAR0pF9E-koGLJE9t_evnIGPrW0LnV11Ydg57KCQMjWtvNhTqumDl4Y2NPAY
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: BOXER on May 11, 2021, 22:21:33 PM
20% dintre ei au realizat ca masinile electrice nu au electroliti (ca intr-un film celebru).
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: kjz on May 11, 2021, 23:30:16 PM
Destul de dubioasa sursa, e bazata pe un survey, nu statistici "oficiale".
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dan_b on May 12, 2021, 10:33:06 AM
Cred ca realitatea e mai simplu de verificat - cati dintre noi ar cumpara un Subaru full electric? Eu unul, nu.
Hibrid da, dar full electric nu.
Pe de alta parte, e la fel de real ca nu exista infrastructura pt incarcarea masinilor electrice. Au aparut deja probleme cu semiconductorii, oare ce probleme vor fi cu milioanele de baterii electrice? Cat polueaza industria producatoare de baterii?
Cat polueaza Europa si cat China sau SUA? De ce tot in Europa avem restrictii de rahat, dar in SUA e inca free as the wind?
Cat polueaza de fapt masinile in Ro sau in Bucuresti si cat polueaza de fapt arderile ilegale de deseuri?
Cat polueaza alte industrii sau transporturi si cat masinile?
In RO, infrastructura feroviara e praf - daca era in regula, circulau trenuri rapide, nu tiruri... Si asa mai departe.
Si nu in ultimul rand - de ce exista diversi descurcareti cu atelierre de anulare dpf? De ce exista itp-uri false? De ce exista rable praf tehnic? Dar sigur, toate astea se rezolva cu taxe fictive de mediu...
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: BOXER on May 12, 2021, 11:44:45 AM
Lucrurile s-ar indrepta daca toti oamenii si-ar pune intrebari si ar renunta la politica strutului. Asta este valabil atat la nivel local cat si la nivelulul continentului european.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on May 12, 2021, 12:33:52 PM
... ce probleme vor fi cu milioanele de baterii electrice? Cat polueaza industria producatoare de baterii? ....

Pana la poluare, sa ne intrebam, la modul serios, DIN CE se vor face multe milioane de baterii !!??
Nu de alta, dar ultima data cand am verificat, Litiul si Nichelul se aflau in categoria ”metale rare” !
Or fi din belsug daca-s ”rare” !!??

Asta-i unul dintre motivele pentru care tot spun ca tehnologia actuala a ”electricelor” este doar o ... etapa intermediara.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dmp on May 12, 2021, 22:04:58 PM
De acord cu dan_b.

Totul se cam reduce la bani si ipocrizie.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on May 13, 2021, 11:38:29 AM

Eu as vrea sa stiu cati dintre voi au avut experiente cu masini electrice sau plug-in si in ce constau aceste experiente.

Adica se vorbeste mult aici, toata lumea vad ca s-a documentat mai mult sau mai putin pe internet sau aiurea si emite judecati de valoare.

As vrea sa stiu pe ce se bazeaza aceste pareri.

La Kia avem Niro electric, pe care l-am condus cateva mii de km, inclusiv naveta Brasov-Sibiu si am fost incantat de el. In afara de evidentele costuri mici de exploatare, masina se conduce extraordinar de placut. Reprizele 60-120 km/h sunt peste cele ale oricarei masini pe benzina si punct. Trebuie intr-adevar sa ai grija sa pleci la drum lung cu masina incarcata, dar cred ca asta nu e o problema. Si telefonul trebuie sa ai grija sa ti-l incarci.

Acum conduc un plug-in. Il incarc in fiecare seara in garaj. 0,7% media de consum in ultima saptamana. S-a auzit? 0,7%.

@marr. 2025= medie de CO2 de 30 grame/km. Stii ce inseamna asta? Quasi finalul motoarelor termice in UE. Crezi ca n-au avut in vedere resursele disponibile cand au decis asta? Sau s-au gandit sa mergem toti cu bicicleta neelectrica?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dan_b on May 13, 2021, 13:04:10 PM
Nu cred ca se poate generaliza in discutia electrice vs fosil. Parerea mea.
Adica, da, oricand plus pt o masina electrica pt oras sau drumurile zilnice casa-birou-scoala etc. Sigur. Doar sa tina reteaua cand or sa fie mai multi doritori. Si sa ai acces la sursa de incarcare acolo unde stai. Eu stau la casa. Dar nu am drumuri asfaltate. Si nici sursa de incarcare la birou...
Tot eu, spre exemplu, cand zic Subaru ma rerer la SUV, recunosc, deci Forester - nu as alege electric pt ca masina asta, in acceptiunea mea este pt iesiri in natura, pt drumuri mai putin asfaltate si oricum lungi, iar awd-ul este un consumator de resurse. De aici si optiunea mult mai confortabila pt hibrid - plug in sau nu. Ceea ce ajuta la consum si poluarea diminuata prin oras, cand mergi la pas.
Dar, cum ziceam, sunt sigur ca resursele de productie si incarcare nu sunt deloc lejere, nici acum si nici in viitorul apropiat.
As merge cu bicicleta prin oras, daca ar fi infrastructura, dar in Bucuresti lipseste cu desavarsire, avem insa praf (nu e de la masini, e de la lipsa curatenie si constructii facute d-anboulea), gropi, sosele nedimensionate, transport in comun varza, parcari scumpe, itp-uri pe spaga, smecheri cu "ateliere" de anulari dpf-uri si altele. Un mioritic peisaj balcanico absurd. Dar asta e.
Si in final, nu prea vad rostul electricelor 4x4 sau awd etc. Stabilitatea e oricum mai buna la electrice, gratie centrului de greutate jos, de la baterii. Poveste lunga si deloc de generalizat.
Asadar, electrica da, Forester doar hibrid :)
Idealu' ar fi o electrica pt birou si scoala, iar pt weekend un D-Max :)


Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on May 13, 2021, 13:47:18 PM
.....

@marr. 2025= medie de CO2 de 30 grame/km. Stii ce inseamna asta? Quasi finalul motoarelor termice in UE. Crezi ca n-au avut in vedere resursele disponibile cand au decis asta? Sau s-au gandit sa mergem toti cu bicicleta neelectrica?

N-as paria ca s-au gandit pana acolo ...
Mai degraba cred ca ”i-a luat valul” ! Au stabilit niste tinte la presiunea diverselor organizatii ecologiste, fara sa se gandeasca sa mai intrebe si industria ce si cum.
Sau, exista in faze finale de testare/pre-productie acumulatori bazati pe altceva decat pe Litiu sau Nichel (polimeri / plastic/ etc). Atea-s metale rare si ... punct ! Oricate rezolutii ar da UE sau dispzitii POTUS, tot nu ai de unde lua mai multe !
Daca ne stresam ca in 20-30 de ani se termina petrolul, oare cum o fi cu litiul ?
Cel mai fezabil scenariu, daca motoarele termice vor disparea din domeniul auto, nu-i trecerea masiva a clientilor de la ”fosil”  la electric ci trecerea acestora de la masina personala la transportul in comun. Asta din urma da, poate trece 100 % pe electric ca nu-i complicat si nici ceva nou sa asiguri legatura vehiculului la sursa de energie electrica (in orase avem troleibuze si tramvaie / in exterior trenuri).

Ma rog, asta cred eu. Vom vedea, insa, ce ne va rezerva viitorul ...
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on May 13, 2021, 13:57:55 PM
@sese te salut și multumim pentru feedbackul extrem de subiectiv.
Se pare ca trebuie sa le reparam pe banii noștri ca sa avem dreptul la o părere.

https://www.kianiroforum.com/threads/2019-niro-ev-complete-electrical-system-failure.9012/
http://kiacomplaints.com/models/niro/

Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on May 13, 2021, 14:46:08 PM
@sese te salut și multumim pentru feedbackul extrem de subiectiv.
Se pare ca trebuie sa le reparam pe banii noștri ca sa avem dreptul la o părere.

https://www.kianiroforum.com/threads/2019-niro-ev-complete-electrical-system-failure.9012/
http://kiacomplaints.com/models/niro/

Nici n-am avut pretentia ca as fi obiectiv.
Si am intrebat ce alte pareri subiective, bazate pe experiente reale, a mai adunat cineva din membri forumului.
Pana acum nimeni, si nici nu cred ca vor fi prea multe.

Sunt responsabil de garantii la Kia in cadrul firmei asteia. Am Niro cu  peste 100.000 km fara defecte majore. Electrica noastra a trecut prin doua revizii cu doar un update de soft.

N-am voie, dar ti-as da acces la portalul de garantii, ca sa te convingi singur.

Asa ca, te rog, nu incerca sa ma inveti punandu-mi link-uri de pe net.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on May 13, 2021, 19:51:15 PM
Eu am condus cateva electrice, nu pe distante mari, e adevarat. Si mi-au placut. Insa aici am pus punct. Locuiesc la bloc, si la un etaj destul de departe de sol, astfel incat orice electric sau phev este exclus. Eu nu ma vad la vanatoare de chargere prin oras si cu frica sa nu raman in pana .... electricului.
Iar asta este cea mai spinoasa problema din punctul meu de vedere, al unui potential utilizator, nici macar pretul nu e pe primul loc.
De altfel si din studiul respectiv, lumea s-ar intoarce la termice exact din acelasi  motiv, timpul de incarcare. La mine se adauga si locul.
Astfel incat electrica ramane o himera pentru mine, la fel ca si, nu stiu, o masina cu nume si pret exotic, precum koenigsegg.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on May 13, 2021, 22:04:08 PM
SOLTERRA = Exercitiu de imagine, cota de piata, prestigiu, trend, media noxelor, incadrari diverse ca au un full electric in oferta etc. Punct.

In complexul "nou" in care stateam au aparut 2-3 electrice. Chinul naibii in subterana sa le traga circuit separat si contor, deoarece complexul cu 900 de apartamente nu a fost gandit pentru prize auto si na si contorizeaza din tot consumul din parcarea de 400 de locuri cat curent se duce la lumina si poarta si cat la chinezul cu i3 in priza...

La casa toate bune si frumoase, prevazut circuit dedicat, trifazicul asteapta, numa ca din 2000 de locuinte 1/3 sunt locuite, iar pe langa marele cartier au mai aparut micro-cartiere de 2-3.000 de apartamente, toate racordate la acelasi punct de distributie modernizat de curand care deja incepe sa mai dea caderi de tensiune. In conditiile in care majoritatea birourilor din zona sunt inchise azi.
Ce te faci cand vrea tot romanul sa isi incarce Dacia?

Colac peste pupaza, am cunoscut un vecin care are service Tesla. Evident, are un Model S si pentru sotie un alt full electric francez. Ambele sunt de fataiala in oras si ca sa il vada lumea, dupa spusele lui. Frantuzoaica nu mai tine mai mult de 50km si e model 2014. Noroc ca are charger la servici si acasa.
Pentru Vama, se urca in Lexus cu motor de  3.5l si hibrid, ca e mai bun si nu sta cu grija ca ramane pe A2 fara baterie...
La munca se schimba acumulatori in draci, desi producatorii vor sa iti dea masina noua la schimb (adica sa platesti in plus) ca e mai bine asa decat sa dai 15k  pe un set de baterii.

Am condus id3. Mi-a placut. Are sens. E tare cum accelereaza indiferent de viteza. E buna de oras. Are un aer familiar. Imi aduce aminte de electrocasnicele AEG. E masina sa te duca, nu sa o conduci tu. Totul doar un plastic lucios cu touch. Zici ca dau drumu la uscatorul de rufe. 0 (zero) placere de a conduce asa ceva.

Concluziile le trageti voi!

Astept Subaru pe hidrogen si mai vedem atunci.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Lup_Alb on May 15, 2021, 15:58:11 PM
Am condus electrica si imi place. Masina perfecta pt oras si atat...
Nu se poate spune ca masinile electrice nu polueaza. Poloarea aferenta este cea generata de producerea curentului pe care il consuma. Cresterea ponderii vehiculelor electrice este limitata de capacitatea de generare a curentului electric si infrastructura de distributie. Nu stiu cum este pe la BV, dar in Buc, cand vine vara si dau toti drumul la AC-uri, voltajul scade sub 210 si are tot felul de variatii si intreruperi.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Alin on August 31, 2021, 19:53:23 PM
https://www.carscoops.com/2021/08/2023-subaru-solterra-electric-crossover-looks-just-like-the-toyota-bz4x/
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Alin on September 29, 2021, 10:54:05 AM
https://www.motor1.com/news/536994/subaru-solterra-ev-teaser-video/
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: andea79 on September 29, 2021, 11:32:43 AM
adica un soi de toyota CH-R de fapt :) am deja :)
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on September 29, 2021, 12:22:57 PM
adica un soi de toyota CH-R de fapt :) am deja :)

Adică renunti la chr in favoarea solterra ?  ;D
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on September 29, 2021, 13:49:14 PM
Daca era tot un soi de C-HR, tot era ceva !
Ca ar fi avut si un motor pe benzina, sa nu ramai in ”pana prostului” prin padure.
O canistra de benzina tot iti mai poate aduce cineva, dar un prelungitor ... mai greu !
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: BOXER on September 29, 2021, 17:33:04 PM
Probabil vor fi cazuri de full-electrice ramase in pana, la care proprietarii vor aduce singuri canistra...
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: andea79 on September 29, 2021, 19:15:43 PM
cu ce sa-i dea foc altfel ?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on September 29, 2021, 19:46:40 PM
:))))))

Cu putina apa unde trebuie :)))
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on November 01, 2021, 08:57:20 AM
Dupa cate se vede, Solterra e tot unu toyobaru dupa reteta BRZ/GT86.
Fratele geaman de la Toyota a fost lansat:  https://global.toyota/en/newsroom/toyota/36254760.html

PS:  Pana si partea de reclame / marketing / advertising este impletita ”Performance Focused on Safety and Peace of Mind

PPS: Acum am vazut o chestie interesanta la ”fratele” de la Toyota:
Quote
Roof solar panel (specially equipped vehicles)
bZ4X roof solar panel (Prototype vehicle)
Generates electricity equivalent to 1,800 km of driving distance per year (in-house estimate), contributing to superb cruising range. Can charge in parking lots where there are no charging stations, and solar power can be used to charge in disasters or other emergencies
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dmp on November 12, 2021, 11:44:42 AM
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on November 12, 2021, 12:13:13 PM
Mamaaa !
La ce entuziast si plin de viata e mr. Ono, musai ma duc sa-mi fac o cafea.
Un espresso dublu !

 ;D

Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on November 12, 2021, 12:21:25 PM
Arata bine, e modern, eu cred ca va fi atractiv pentru pietele mature cu apetit pentru EV precum Norvegia, Elvetia si SUA.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: BOXER on November 12, 2021, 12:28:47 PM
Apetitul pentru E poate fi asociat cu ţările care au PIB foarte mare.
Norvegienii fac extracţie, Elveţienii câştigă prin bănci iar americanii exportă democraţie.

Ţările cu economii normale, cu evoluţie naturală, nu se grăbesc să implementeze "schimbarea".  Nici nemţii conformişti nu sunt campioni la electrice.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on November 12, 2021, 12:51:21 PM
Arata bine, e modern, .
Si range-ul pare OK.

Dupa cate se spune in acest articol ( https://www.reuters.com/business/autos-transportation/japans-subaru-unveils-first-all-electric-car-developed-with-toyota-2021-11-11/ ), pare-se ca nu va fi doar AWD.

Quote
The front-wheel drive Solterra has a cruising range of 530 km (329 miles), while the all-wheel drive version can drive 460 km on a single charge.

Io insa nu am (inca) suficienta incredere in tehnologiile EV actuale. Astept ori variante pe hidrogen, ori o alte tehnologie EV ( alt tip de acumulatori cu autonomie mai mare, pret mai mic si incarcare mai rapida).

Dar, da, Solterra arata chiar bine !
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on November 12, 2021, 13:57:42 PM
Nici nemţii conformişti nu sunt campioni la electrice.

Nemtii nu trebuie luati in calcul.

La ei abia se implementeaza email-ul.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dan_b on November 12, 2021, 14:04:10 PM
Sunt in asentimentul lui Marr.
In plus, designul acestei masini e 90% Toyota si mult prea putin Subaru... Si o zic cu repros :)
Bine, mie imi place noul Forester, cu noile sale faruri, spre deosebire de multi care le contesta :)
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: andrei0241 on November 12, 2021, 21:19:19 PM
Subaru s'au suit tarziu si chiar si asa nu complet in trenul electrificarii si s'ar putea sa nu le iasa prea bine pe viitor, daca trendul se pastreaza.

Sunt curios ce avantaje ar avea AWD'ul de pe Soltera fata de alte sisteme 4x4 full electrice, ca din teste RAV4 hybrid statea destul de prost la partea asta
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on November 13, 2021, 05:36:28 AM
Are avantajul experienței Subaru cu awd. Adică v-a simula tiparele de mișcare implementate de Subaru din experiența diferențialelor mecanice.
Arată bine și din spusele prezentatorului se conduce ca un subaru pe viraje și accelerari, chiar dacă e tehnologia Toyota la baterii și alimentarea motoarelor electrice.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: andea79 on November 13, 2021, 11:32:14 AM
vise ... e toyota 100% cu sigla de subaru si marketing bullshit ...
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on November 13, 2021, 17:39:28 PM
Până una alta e primul electric care merge off road. Tesla interzice condusul in afara asfaltului.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dan_b on November 13, 2021, 17:52:36 PM
Nope, nu e primul.
https://youtu.be/KGqexebCcUo
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on November 13, 2021, 18:10:45 PM
In același timp apărut. Nu se pune. Ăla e truck, asta e SUV/CUV.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: dan_b on November 13, 2021, 18:13:41 PM
Nu se pune. Ăla e truck, asta e SUV/CUV.
Ok :) 
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: andrei0241 on November 13, 2021, 21:37:12 PM
O fi truck, dar tare mi'e ca Rivian ar lasa mult in urma un Soltera pe offroad
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Alin on December 16, 2021, 09:09:57 AM
https://insideevs.com/news/554405/subaru-solterra-european-unveiling-video/
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on March 18, 2022, 19:27:34 PM
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on March 18, 2022, 20:57:01 PM
E interesantă soltera. Tracțiunea e foarte atractiva. 354km autonomie e așa și așa.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on March 18, 2022, 22:18:05 PM
La USD40k in SUA nu e de mirare că deja e sold out. La noi e 55+ ID4. Deci subaru ar fi 60+ euro.
Nu știu ce să zic.

Dar e tare ce au reușit să facă cu el.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on August 06, 2022, 17:28:23 PM
In caz că așteptați cu sufletul la gură să o cumpărați.
https://piataauto.md/Stiri/2022/08/Toyota-n-are-inca-o-solutie-la-problemele-lui-bZ4X-si-le-propune-proprietarilor-sa-le-cumpere-inapoi-masinile-electrice/
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on August 06, 2022, 20:46:21 PM
Cuplu’ de motor electric, sistem de prindere al roților moștenit de la motoarele termice. Mașina se vinde in US.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on August 06, 2022, 20:58:07 PM
Am văzut la Toyota București Nord acum o lună cum descărcau 3 de pe platformă.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on October 21, 2025, 10:00:03 AM
https://youtu.be/VOzGd4G-MlU?si=yI2rEB1lLdaIRmYP

Cum arată un motor electric de soltera.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on October 21, 2025, 11:23:52 AM
Deci pana la urma nici motoarele electrice nu sunt asa de simple, si mai ales nu asa de usor de servisat. Sa inteleg ca asta a fost aruncat pentru ca rulment?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on October 21, 2025, 12:21:59 PM
Da rulment toyota care nu se vinde separat pentru ca …bani.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on October 21, 2025, 14:57:34 PM
Aud de la tot mai multi cunoscuti, mai mult sau mai putin pasionati de tehnica, cum ca vor o electrica pentru ca nu mai are nevoie de nici o intretinere. Si asta pentru ca asa sunt promovate. Dar iata cum ies la iveala tot mai multe "deseuri" datorita acestui mod de utilizare. Tineti de tablele voastre ca inca 2-3 ani de acum nu o sa aveti ce lua decent.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: marr on October 21, 2025, 15:41:45 PM
.. Tineti de tablele voastre ca inca 2-3 ani de acum nu o sa aveti ce lua decent.

AMIN !
Nu pot sa nu-ti dau dreptate - cel putin pentru mine, e prima data in ultimii 15-16 ani cand dupa ce inchid leasingul la o masina nu caut variante ca sa o inlocuiesc.
Cel putin 3-4 ani, pana se limpezesc putin apele, eu unul raman in formula (auto) actuala.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Muttley on October 21, 2025, 17:43:32 PM
Astea nu prea sunt servisabile deloc. Ma mir c-a reusit sa desfaca complet puntea, desi n-a aratat. Unele chestii-s pressfit acolo, mai ales la racirea statorului.
Rulmentii cu bile de pe arborele motor vad pana la 15 mii rotatii pe minut, uneori mai mult, pana pe la 20 mii.
Intermediarul cam la fel, o duce rau si ala, desi se aprope ca regim de turatie de arborele secundar al unei transmisii clasice. Doar rulmentii diferential au regim de turatie cat de cat normal, ca sunt legati la roata.

In afara de ulei motor, bujii, valva PCV, filtru de aer, la o electrica sunt cam aceleasi povesti cu intretinerea. Sau lipsa ei, vezi uleiul de cutie "long life" si ce patesc rulmentii din cauza lui. Probabil si antigelul e declarat la fel, pe viata, oricum limita de utilizare e data de baterii.
Franele, fiind mai mult regenerative, probabil si acolo duc mult mai mult decat la ICE.
Deci cand tragi linie, cam da, sunt fara intretinere rajnitele astea.

Si o chestie sa aveti in vedere: unora le place cu uber, altora cu carburatie, altii cu bicicleta, sau cu Tesla. Nu exista alegerea corecta, conteaza ce-l face, subiectiv, fericit pe fiecare.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on October 21, 2025, 20:45:31 PM
Nu am zis ca exista alegere corecta sau gresita. Desigur ca au locul lor aceste masini electrice. Spuneam doar ca unii fac o alegere pentru motivele gresite sau cu argumentele gresite. Vorbesc concret de oameni care cauta masina noua si vor sa o tina 7-8 ani fara mari reparatii si cred ca la electrice doar schimba filtrul de polen si ii pun lichid de parbriz pe intreaga durata de exploatare.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on October 21, 2025, 22:10:21 PM
Eu am una, 45.000 km.
Doua filtre de habitaclu si cauciucuri de iarna.

O incarc de la panouri, n-am mai bagat benzina din 2021.

Nu-mi mai iau benzina cat oi trai.



Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on October 22, 2025, 21:27:53 PM
Eu am una, 45.000 km.
Doua filtre de habitaclu si cauciucuri de iarna.

O incarc de la panouri, n-am mai bagat benzina din 2021.

Nu-mi mai iau benzina cat oi trai.

Motorul electric are garantie ?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on October 23, 2025, 11:36:02 AM
Motorul electric are garantie ?

Si la Subaru, si la Kia, bateriile si motoarele electrice au garantiile fix cat restul masinii, adica 8 ani fara limita de km si respectiv 7 ani sau 150.000.
Si, pentru ca am vazut ca nu s-a comentat nimic la ce am scris, desi cred ca nu-mi impartaseste nimeni sau aproape nimeni parerile, am zis sa va completez cu ceva ce-am citit aseara.


Ich kenne keine bessere Technik als das Elektroauto“ – sagt Audi-Chef Gernot Döllner.

Der Audi-Chef bekräftigt, dass die Zukunft für ihn klar elektrisch ist.
Er sieht im Elektroantrieb die effizienteste, sauberste und technisch ausgereifteste Lösung – sowohl für Alltag als auch Performance.

Döllner betont, Audi werde sich voll auf den Ausbau seiner E-Modelle konzentrieren. Der Fokus liege auf Effizienz, Ladegeschwindigkeit und Nachhaltigkeit – nicht auf einem Zurück zum Verbrenner.

💬 „Das Elektroauto ist der beste Antrieb, den wir je hatten – und wir machen ihn jeden Tag besser.“

Audi will damit ein klares Zeichen setzen: Die Zukunft fährt elektrisch.

Stati deschisi la nou, mergeti cu o masina electrica, vedeti despre ce este vorba, acceptati faptul ca progresele sunt evidente in industria asta, mai ales in ultimii doi-trei ani si nu mai stati pe forum la hatereala.

Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Muttley on October 23, 2025, 12:45:30 PM
"He sees the electric drive as the most efficient, cleanest and most technically sophisticated solution – for both everyday use and performance."

Eu stiu, ca le proiectez. Si am si condus. Cine contesta asa ceva bate campii, e matematica.
Doar ca autonomie. Incarcare, infrastructura, frig, cald, d-astea.
Da, viitorul va fi electric, dar nu in urmatoarele decenii, sa nu zic secol.

Apoi, nenea CEO ala a pus la punct o strategie mareata, care se cam duce pe plua din ce am inteles. Probabil ca-i doar corporate talk.

PS: la ce naiba-ti trebuie masina mea, daca nu mai vrei benzina ever? O faci suport de flori?  >:(
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on October 23, 2025, 12:56:48 PM
Ce, nu-i sta bine langa SVX? Sau XT? ca nu mai stiu ce era.  ;D
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Muttley on October 23, 2025, 13:26:25 PM
SVX 🥰🥰🥰
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on October 23, 2025, 13:44:13 PM
Eu as putea sa imi incarc gratuit masina la birou si ma duc de cel putin doua ori pe saptamana. Deci, as putea merge gratis. Economia din combustibil ar fi de aproximativ 2.000 euro pe an la cum merg eu. Am facut calcule si oricum o dau tot cu minus imi da.

In momentul de fata am doua probleme mari si un moft.
Problemele sunt la costul de achizie si revanzare in principal. Practic iti iei un iphone si dupa niste ani nu mai valoreaza nimic si nu il mai vrea nimeni. Asa ca e o achizie la care inghiti tot costul din start si trebuie sa iti asumi. Maxim vinzi pe 10-20% din costul de achizitie. Si acest cost este mult peste cel mediu de pana acum. Dar poate asta se si doreste, sa fie mai putine masini.
Si o alta problema este ca daca ne uitam la masini de volum, costul se incearca a fi redus prin materiale foarte proaste. Mie Tesla de exemplu mi se pare la nivel de Forester SG ca si calitate a plasticelor si a suspensiei, chiar si pe rotile cele mai mici de 18.

Moftul este ca masinile astea sunt mult mai grele si chiar daca au putere suficienta sa plece si sa opreasca mai tare ca un competitor direct cu ICE, greutatea aia o simti din plin pe viraje.

Si altceva ce se va rezolva in timp, presupun, este modul in care livreaza puterea. E, cum se spune, "a blessing and a curse". Aici e munca de programator. Dar daca mergi ceva mai sportiv, sau smucit, ti se face rau. Acceleratia la multe este on/off. Mai multa progresivitate gasesti la unele becuri led decat la acele motoare. Probabil e treaba si de obisnuinta, dar inclin spre munca de programator platit la ora. Porsche livreaza liniar, dar vorbim de pret de apartament de 3 camere in centru.

Nu am experienta prea multa cu electricele dar am condus Taycan de top cu tractiune pe toate 4 rotile, Taycan cu tractiune spate, Macanul nou, VW ID3 si echivalentul de la Cupra/Seat. Plus ceva experienta ca si pasager in Tesla si Dacia Spring.


Ah, si mai e o treaba cu utilizatorii care nu stiu sa mearga cu ele. Azi am fost nevoit sa traversez orasul. Doua electrice din fata mea m-au scos din minti. Se opreau in mijlocul drumului sau incetineau foarte tare fara frana din cauza regenerarii prea agresive. Am mers numai in acceleratie si frana pana am reusit sa scap de ei.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on October 23, 2025, 15:30:19 PM
Sese, ce stii despre spalarea motorului sau a compartimentului cu diverse accesorii la electrice? Eu trec prin zone cu mult praf si sunt nevoit sa spal motorul macar o data pe an ca sa pot vedea nivelul din rezervoare si sa mai faca ceva si radiatoatele alea.

Se pot spala sau e strict interzis?
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on October 23, 2025, 20:59:43 PM
Si mie-mi plac masinile vechi, am crescut cu ele si chiar am mai multe decat SVX-ul de care cred ca stiti. Mai am un Mustang din 1970, o MAzda 626, Capella, nu stiu daca sunteti familiarizati cu modelul, dar si un Peugeot 205, Sacre Numero, de 1,1, fix ca prima mea masina straina. Rosu.

Dar masina electrica e altceva prin prisma lucrurilor pe care le vad importante la varsta la care am ajuns.
O incarc la panouri si nu poluez si faptul ca ajung cu ea la servici dimineata cu zero CO2, exact ca atunci cand vin cu bicicleta, pentru mine e nepretuit. Amprenta mea de carbon vreau sa fie cat mai redusa cu putinta si aici reusesc cel mai bine.

Am citit ce-ai scris, Mihai, dar n-am vazut nimic din partea ta despre asta, cum, la fel, nu vad din partea nimanui care compara ICE cu electric.
Si gresesti cu materialele folosite, nu fac reclama la ale mele, dar du-te la orice producator si compara si vei vedea ca sunt identice cu variantele similare conventionale. Mergi la Renault 5 si vezi cum arata la interior.
Sigur ca masinile sunt mai scumpe, dar asta din cauza faptului ca volumele de productie sunt deocamdata mai mici.
Si gresesti si la tema cu dozajul pedalei, cam toate au moduri diferite de condus, cu raspunsuri diferite la pedala. Si nici nu vorbesc aici de I-Pedal, ceea ce o termica n-are si nu va avea. Incercati sa o folositi intr-un stau sau la coada unui semafor si vedeti daca e bun sau nu.

N-am spalat niciodata motorul electric sau componente ale lui. De ce as face-o? nu musteste nimic, nu pierde ulei sau din astea.
Dar n-as face-o, apa cu curentul, nu stiu ce sa zic.
Sufla cu aer comprimat, sau da-i o solutie la spray si sufla dupa aia.

Sunt convins ca vor aparea si pe la Sonax ceva produse dedicate.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Muttley on October 23, 2025, 21:12:46 PM
N-as recomanda spalare la astea.
Hai, prin absurd, speli un termic, intra apa pe la simeringuri sau naiba stie p-unde. Prin absurd, repet. Dar se duce, se evapora, oricum inghit apa cand sunt reci.
Aici sunt extrem de multe mufe care intra inauntru direct, ceea ce la termic nu exista, mici exceptii la VW diesel vechi.
Alea premium sunt imbracate intr-o husa NVH, aia merge stearsa umed probabil.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: NicNic on October 24, 2025, 01:32:13 AM
Electricele par a fi viitorul deplasarii auto.
In primul rand, pot o feri o flexibilitate mult mai mare a stilului de conducere.
Atat timp cat ai cuplu maxim instant, poti din soft sau alte chestii mecanice, sa dozezi acel cuplu in orice mod vei voi.
Un ICE nu va avea niciodata cuplu asa, deodata. Poate, poate, unele hibride PEHV sa se apropie de electrice din acest punct de vedere.
In al doilea rand, avem o simplitate constructiva evident in favoarea electricelor, daca stam sa le comparam cu ICE moderne (hibride, mai ales).

Ramane totusi problema refacerii rezervei de energie (alimentarea unui rezervor sau a unei baterii). Asa ca devine mai  atragatoare varianta cu ICE.

Deci scorul, dupa mine ar fi 2-1 pentru electrice.

In realitate, conteaza foarte mult la ce folosesti masina.
Daca ai nevoie de deplasari la job, magazin, distante relativ scurte, atunci electrica este de preferat. Cateodata, iti permiti sa te chinui si la o deplasare mai lunga, cu alimentari mai lungi ca timp, si poate mai dese, pentru electrice.

Dar cum eu folosesc masinile, cu deplasari frecvente si neanuntate, de 500-600 km, iarna sau vara, deocamdata nu m-as putea baza pe o electrica. Chestie de timp necesar, evident..
Mai mult, imi place tare mult overlandingul. Dar din ala de stau 3-4 zile prin munti, dormind in masina. Nici nu cred ca ar fi posibil cu o electrica actuala sa faca asa ceva.

In schimb, sotia mea conduce masina doar la job. Face cate 1500-2000 km/an, mergand zi de zi cu masina la birou. I-ar fi mult mai potrivita o electrica. Singurul motiv pentru care inca nu am luat, a fost costul. Dar cu timpul sunt convins ca nu va mai fi o piedica, acest cost. Pentru ca si mie imi place sa am aer curat in sat la mine. Si sunt dispus sa platesc pentru asta ...

 
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Xander on October 24, 2025, 11:30:44 AM
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul puterea primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim obiectivi.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Forester on October 24, 2025, 13:28:08 PM
Ideea e ca unii sunteam prea saraki pentru a face pasul la electrica. Si aici nu ma refer la agreagatul in sine, ca poate cu banii de i-am dat pe o hibrida puteam luat si o electrica.
Insa n-am resurse sa iau si o casa careia sa-i pun panouri si sa incarc o electrica. Zic "si" pentru ca, cel putin in Bucuresti, nu mi se pare fezabil sa traiesti in porumbi dar sa ai job/activitati/interese in Bucuresti si sa faci naveta. Prefer sa pastrez apartamentul. Si deci trebuie ceva pe langa.
Iar la bloc nu mi se pare fezabil sa stau sa incarc la cele publice, plus ca parca nici nu e sanatos sa o incarci numai la capacitate mare.

Din punct de vedere "eco", fortat cumva si de oferta de pe piata, am luat o full hibrida si sunt destul de multumit de "impact", care este semnificativ mai bun decat ma asteptam. De la un Forester SG 2.5XT  am scazut consumurile destul de dramatic. De la un 10% afara la ~5%, de la 12-13 pe autostrada la un 7-8, de la 16-20 in oras la 5-9.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on October 24, 2025, 15:04:03 PM
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul putere primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim si obiectivi.

Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.
Merg eu cu masina de drive, ca n-am putut s-o vand nici pe aia.
Incarca 7,5 kw la Type2, ceea ce inseamna ca e de folosit doar prin tara, nu de oras, ca poti merge cu ea cam peste tot cu 400 km autonomie. Eu, spre exemplu fac Brasov-Bucuresti si retur cu ea. Iarna o incarc pe la benzinaria OZN de la Comarnic, unde stau 30--40 minute sa mananc.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani. Viteza de incarcare, autonomie, optimizare de consumuri si baterie, totul e la superlativ.

Si cu asta inchid subiectul, nu vreaui sa conving pe nimeni de nimic aici pe forum.
Dar veti renunta la benzine in aceeasi masura in care ati cam renuntat la diesel.

Si o sa va placa.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: kay on October 24, 2025, 15:44:38 PM
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: Sese on October 24, 2025, 22:10:47 PM
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).

Nici nu poti fi mai neinformat si mai departe de adevar.
Bateriile masinilor electrice se recicleaza astazi intr-un procent de 96%. Cauta compania Brunp Recycling si citeste.
Panourile solare se recicleaza de ani buni. Un start-up din Franta a inceput acum vreo 10 ani, cred ca mai gasesti toata istoria pe Euronews.

Sigur ca poti sa mi-o dai pe aia cu copiii din Africa care sapa litiu cu toporul, ca nu stiu de unde a aparut si prostia asta la toti fanii de termice, dar in acelasi timp si eu pot sa zic ca extragerea petrolului in Arabia Saudita, transportul lui jumatate de lume in vase specializate pana la Schwechat si apoi rafinarea lui consumand o gramada de curent electric, nu e tocmai ecologic sau sustenabil.

Putem zice orice, dar ce nu poti tu nega este ca luni dimineata cand o sa merg eu la servici cu electrica mea, eu voi fi generat zero emisii si tu cu termica nu. Asta e real si masurabil, in rest putem zice orice.

Sigur ca sunt multe alte industrii care polueaza, unele mai tare, altele mai putin. Unele se indreapta, altele nu. Razboiul este un mare poluator si nu avem ce face cu el.

Putem sa facem fiecare cate ceva la nivel individual, sau putem sa nu facem nimic, ca si asa, in Polonia se extrage carbune care se arde in termocentrale.

Pe principiul asta, Returo in Romania n-are nici un sens, ca iata, in nu-stiu-ce alta tara nu se recicleaza PET-urile.
Tu reciclezi sau arunci de-a valma?
Iti place ca nu mai gasesti tot felul de bidoane peste tot pe marginea drumului?
Si daca ai gasit de cuviinta sa reciclezi pet-uri, hai, recicleaza si carton, arunca uleiul de gatit in locuri specializate. Spala borcanul de gem si arunca-l la sticla, nu la nereciclabile.

Apoi foloseste aceeasi plasa la cumparaturi, schimba becurile cu unele led, arunca plasma si ia-ti un televizor cu consum redus.
De acolo pana la electrica nu-i decat un pas.

DAr nu mi-o da pe aia ca n-are sens ecologia si reciclarea pentru ca altii n-o fac.

Fa-o tu si fii un exemplu, macar pentru familia ta.
Title: Re: Subaru SOLTERRA - full electric
Post by: MihaiFlorescu on October 25, 2025, 00:18:41 AM
Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani.

Si o sa va placa.

Pai asta ziceam si eu in prima postare. Daca au evoluat atat de mult in 5 ani. In 2-3 de acum inainte cat am zis eu, e timp sa rezolve si micile neajunsuri. Deja noile modele anuntate pentru anul viitor au motoare mai usoare si mai compacte.

Si pana atunci se hotarasc si marile economii ale lumii ce fac cu pamanturile rare.