Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Tutoriale => Topic started by: MihaiFlorescu on January 09, 2011, 17:04:29 PM
-
Printre cele mai usoare lucruri pe care le-am facut pana acum la o masina. Subaru chiar te provoaca sa schimbi filtrul singur. La Fiesta pe care am avut-o inainte trebuia sa dau pedala de acceleratie jos. In service te taxau serios si unii mecanici chiar minteau ca au schimbat filtrul de lene si din cauza pozitiei incomode.
Dificultate: 1 (As fi pus 0 dar trebuie sa te apleci de doua ori)
Unelte: Surubelnita cap cruce
Durata: 5-10 minute (daca faci asta prima data)
Locatia filtrului: In spatele torpedo-ului
Totalul suruburilor: 8
Incepeti cu suruburile de jos!
1. Desfaceti intai cele 2 suruburi aflate la baza torpedoului. Trebuie sa iesiti din masina si sa va aplecati ca sa le vedeti. Sunt situate de o parte si de alta a torpedoului (sub el).
2. Desfaceti surubul din plastic din partea dreapta a bordului (sub abtipildul cu airbag). Trebuie sa deschideti usa larg pentru a avea acces. Atentie! Surubul este infiletat intr-o "camasa" de plastic. Voi vedeti decat surubul si ceea ce pare a fi o piulita (dar este camasa). Tineti nemiscata camasa, altfel surubul se invarte in gol. Scoateti surubul si apoi camasa.
3. Deschideti usa torpedo-ului si scoateti cele 5 suruburi aflate in partea de sus. Nu va chinuiti sa scoateti torpedoul. Il scoateti degeaba.
4. Trageti drept intreaga masca, dar nu ii dati drumul intrucat sunt niste cabluri conectate de ea. Sfat: Nu va obositit sa scoateti cablurile. Subaru face cele mai complexe mufe! Rezemati masca astfel incat cablurile sa nu fie tensionate.
5. Localizati filtrul de polen (este ascuns de o usa de plastic lata, alba prinsa in cleme)
6. Inlaturati usa si filtrul uzat
7. Introduceti noul filtru respectand instructiunile de pe ambalaj (sensul de circulare a aerului). Daca nu aveti loc de fire, puteti sa stangeti filtrul putin.
8. Montati usa de la filtru (piciorusele de sus inainte)
9. Asezati masca in pozitia initiala (pana face click) si asigurati-va ca nu ati ramas cu nici un surub.
Spor la treaba!
Cost total: 65 lei filtrul de polen cu carbon activ (Manopera 0 lei). Subaru taxeaza cu sute de lei schimbarea filtrului de polen. Fiti inteligenti, nu lenesi!
POZE (pe langa cele 5 suruburi incercuite cu rosu mai sunt 2 sub torpedo):
(http://img823.imageshack.us/img823/4419/img00076201101091610.jpg)
(http://img259.imageshack.us/img259/7451/img00074201101091603.jpg)
(http://img714.imageshack.us/img714/4065/img00075201101091610.jpg)
(http://img210.imageshack.us/img210/6633/img00073201101091602.jpg)
-
Manufacturer pt filtrul de polen? :)
Mann filters sau altii? Eu numai de la mann filters si de la bosch am gasit. Si la sub 100 de lei nu erau cu carbon activ, sau nu am citit eu bine.
-
intreaba de jackoparts la furnizorii de piese. fac consumabile pentru mai toate marcile auto. nu stiu cu cati de c sau k sunt ca nu am cutia in fata.
-
Am updatat primul post cu poze. Nici acum nu imi vine sa cred cum arata vechiul filtru. Nu l-am storcit eu! Asa era!
-
la forester n-am gasit out of market.Decat la SMT,original.Si din acest motiv nu l-am mai schimbat de 3 revizii.350 lei +tva mi se pare ridicol
-
http://ingaraj.ro/?search=articole&producator=576&modelgrup=0&model=17195&an_fab=2004&grupa=10363
L-am gasit :) Cred ca pe asta o sa-l pun la primavara. Sarumana :)
@Celalalt, cauta mai atent pe acest site. Eu am gasit la Forester filtre cum am gasit pt Impreza. Daca nu, incearca sa le trimiti un mail.
-
I-am dat si eu pe privat cateva surse lui Serban ("celalalt"). Asa cum ii spuneam si lui, e vorba de filtru de polen nu de chiuloasa sau pistoane la motor. Poate sa fie orice marca nu neaparat de la Subaru (pe care oricum nu le fac ei). Parerea mea este ca filtrul asta nou, oricat de varza ar fi el, tot e mai bun decat ce se vede mai sus in imagini. Si varza oricum nu e ca am avut pe fosta masina si pot sa spun ca pe langa Ploiesti chiar a redus din mirosul urat de petrol specific zonei, iar de praf nici nu discut. Isi face treaba!
E furt pe fata ce fac cei de la SMT. Filtrul de ulei de la SMT costa 50 lei pentru client si luat de la altii, tot filtru original subaru (culmea cumparat de la SMT si de ei) e 40 lei pentru client. Cat adaos sa bagi??? CAT?
Sper ca prin aceste tutoriale sa mai reducem costurile de intretinere. O sa mai fac si pentru altele.
-
oare e la fel si la impreza 2009? :-s
-
oare e la fel si la impreza 2009? :-s
depinde cand lai schimbat ultima data!!la mine arata mult mai urat decat cel de mai sus,nu cred ca a fost schimbat niciodata:))
-
oare e la fel si la impreza 2009? :-s
Pentru 2008+.
-
multumesc mult fab!tare clipu:))
-
Se chinuie grasu asta pana il scoate zici ca face segmentarea motorului.
Eu l-am scos imediat fara surubelnita fara nimic.
-
exact....la mine a durat 3 minute demontat-schimbat-montat la loc :))
-
validez filmul si pentru forester 2008-2012 . asemanator am procedat si eu
-
Zilele trecute l-am schimbat si eu la impreza :)
Era varza rau cel vechi. 10 minute si nici o surubelnita. Cand ma gandesc ca operatiunea asta poate sa coste si 50 de lei, mi se pare strigator la cer.
-
Sfat: Nu va obositit sa scoateti cablurile. Subaru face cele mai complexe mufe! ........Daca nu aveti loc de fire, puteti sa stangeti filtrul putin.
La mine nu era loc. Nu am scos firul de la lampa torpedoului, ca-ntr-adevar, ma uitam la mufa ca gasca la margele, e si firava si n-am vrut, dar cablul de aeroterma se scoate... nu usor, ci singur.
Probabil mecanicul care a umblat la filtrul dinainte a insistat pana a reusit cu firele bransate. Rezultatul perseverentei sale in poza (http://i.imgur.com/8cBaAUS.jpg).
Cu cablul de aeroterma scos, filtrul a intrat fara sa trebuiasca sa-l deformez.
In rest, Mihai, multumesc pentru tutorial.
Impresii - una singura. E cam neinspirat sistemul cu holsuruburi, dupa cateva interventii se vor slabi filetele. Voi cauta sa schimb filtrul cat mai rar (20.000km ma gandesc).
-
La ce interval se schimbă filtrul? O dată pe an sau mai des?
-
Depinde cat de mult mergi si de praful din zona.
Eu incerc sa'l schimb macar la un an.
-
eu il schimb la fiecare revizie 5000 km si este negru imbacsit ... zici ca a stat o viata
-
Eu il schimb inaintea sezonului rece. Si desi ar parea logic sa fie schimbat primavara cand e mai mult praf/polen, iarna e foarte important ca filtrul sa fie curat pentru dezaburire si eliminarea mirosului de esapament, mult mai puternic iarna.
-
Mi-am adus aminte că am mai scris de problema asta (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2268.0), deci îl voi schimba și eu curând.
-
După 9 luni:
(http://i.imgur.com/p8EJauk.jpg)
-
Dupa 9 luni se pot intampla lucruri mult mai grave :D ;D :D
-
grave sau fericite ::)
-
M-am pus pe schimbat filtrul de polen. La modelul 2008-2009 accesul este foarte facil. Nu se da jos nici macar un surub. Spre deosebire de modelele inainte de facelift unde trebuia sa dai jos jumatate de bord.
1. Se da jos capacul din dreapta bordului tragand drept de toate marginile pentru a nu-i rupe piciorusele;
2. Se elibereaza agatatoarea (ata care face usa sa coboare incet),
3. Se imping spre interior marginile sertarului pentru a iesi de pe ghidaje,
4. In acelasi fel se imping si marginile capacului din spate,
5. Se trage tava (suportul) filtrului de polen - este nevoie intrucat ventilatorul este foarte puternic si un filtru fara carcasa ar flexa, lasand spatiu pentru ca praful sa invadeze interiorul
6. (Optional) Se curata totul bine. Eu am folosit Igienol si o carpa moale pe care am facut-o neagra din roz si am aruncat-o.
7. (Optional) Igienizarea instalatiei de climatizare din cand in cand este recomandata. AC la maxim pe recirculare spre geamuri 10 minute, apoi eu am mai lasat 5 minute sa sufle spre fata si 5 minute sa sufle spre picioare. Dupa aceasta am deschis toate usile si am dat caldura la maxim spre picioare pe recirculare 10 minute pentru a usca radiatorul de caldura si ce a mai ramas din solutia folosita.
8. Se pune filtrul nou in carcasa si se reiau in ordine inversa primii pasi.
(https://s19.postimg.org/7mx2qpwfn/IMG_20160809_130504.jpg)
(https://s19.postimg.org/6tkgy3qer/IMG_20160809_130420.jpg)
(https://s19.postimg.org/65bmf5roz/IMG_20160809_130427.jpg)
(https://s19.postimg.org/h66rk6jxv/IMG_20160809_130434.jpg)
(https://s19.postimg.org/o4avq4i2b/IMG_20160809_121950.jpg)
(https://s19.postimg.org/hf4ca3wqb/IMG_20160809_121957.jpg)
Se foloseste recircularea pentru ca asa cum se vede in filmulet, instalatia trebuie sa traga aerul din cabina pe la picioarele pasagerului, pe unde se pune si spray-ul. Lasati covorasul in masina deoarece o sa cam ude pe acolo. Atentie! Solutia irita ochii si pielea. Cat timp actioneaza nu stati in masina. Dupa terminarea igienizarii aerisiti bine masina cateva ore.
-
Revin cu feedback pentru igienizarea AC. La Corsa dupa 2 luni (tot solutia LM de mai sus am folosit si acolo) a reaparut mirosul deranjant atunci cand opresc aerul si merge doar ventilatia.
Este drept si ca utilizatorul (femeie - nu ca as fi misogin) opreste motorul fara sa opreasca AC sau ventilatia inainte.
La Outback obisnuiesc sa opresc AC lasand ventilatia pornita cand ma apropii de destinatie, pentru a usca racitorul si a preveni condensul. Pana acum a functionat. Inca miroase bine in Outback.
Asadar, eficienta 2 luni in cel mai rau caz.
-
Uscarea instalatie este cel mai bun, daca nu si singurul remediu pe termen lung.
La cea mai longeviva masina din proprietate, hyundaiu, care implineste in februarie 12 ani, nu am facut niciodata aceasta igienizare (nu faceț ca mine, da? :) ) si nu miroase a ciorapi imputiti, sobolani morti, carpe ude sau alte arome apetisante. :)
-
N'am oprit niciodata AC inainte de a opri motorul. Fiesta are 7 ani si 90k km fara vreo probl.
Igienizarea cu LM am facut'o la Forester acum 2 sapt, inainte de concediu. Mirosul de la igienizant a persistat vreo 3 zile, acum e totul 'neutru' ca inainte
-
opresc AC lasand ventilatia pornita cand ma apropii de destinatie
Pana azi n-am mai auzit, da' face mult sens. In seara asta am aplicat pentru prima oara, o grija in plus! >:( >:( >:(
-
Voi folositi a/c-ul permanent? Eu doar atunci cand e nevoie, in rest prefer fara. Ma bucur ca tine minte setarile, nu ca la hyundai unde daca am pus aeratoarele catre parbriz, la pornirea motorului imi porneste automat si a/c-ul, indiferent cum era setat la precedentul drum.
Grija am toamna/iarna sa il mai pornesc cand si cand sa se unga instalatia.
-
Eu merg cu AC-ul pornit in permanenta la toate masinile. Nu am sesizat nicio problema pana acum asa ca voi continua sa tin functia deschisa.
Am inteles ca ar consuma mai mult in oras daca pornesc aerul conditionat insa vara fara AC este sinucidere curata. Iarna se aburesc geamurile asa ca folosesc optiunea tot timpul. Gresesc cu ceva?
-
Avand instalatia uscata, eu rareori am probleme cu aburitul, chiar si pe ploaie. Doar daca stau prea mult in trafic se aburesc pe ploaie, daca sunt in mers nu am probleme.
-
Doar vara si la nevoie pentru dezaburire sau din cand in cand pentru a mentine sistemul uns.