Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: cirlica on December 01, 2021, 07:46:57 AM
-
Buna ziua. Sunt un utilizator relativ nou de Forester sg 2.0 x. Toate bune si frumoase pana ieri cand am vrut sa plec din parcare. Surpriza nu a vrut sa mai porneasca. Electromotorul invarte, dar nu porneste. Masina nu a fost scoasa din parcare 2 zile (pana atunci totul a fost normal). Verificat bateria 12.4v pe oprit si 10.6 cand invarte electromotorul. Pus tester obd nici o eroare. Pe tester, imi arata 137-150 rpm la cheie (cred ca senzorul de arbore e ok). Verificat fuzibila din taboul interior ptr ignition (pozitia 11) este ok. Distributia a fost schimbata in vara. Nu am service Subaru in zona, sunt din Galati. Daca aveti idee.....?
-
Pompa de benzina bâzâie când pui contactul? Daca tot ai tester poți verifica dacă ajunge curent la ea.
Sau scoți furtunul de tur de benzina (e undeva în dreapta pe la oala amortizorului dinspre șofer) și îl bagi într-o sticlă să vezi dacă scuipa benzina.
-
Sfatul lui Mihai este foarte bun. @cirlica pare a fi electrician, are tester OBD, a măsurat tensiunile şi foloseşte jargon (fuzibilă în loc de siguranţă fuzibilă).
Cred că nu va lua foc dacă va proba pompa de benzină cu metoda de mai sus.
:)
-
Pompa bazaie. Am dat vreo 2-3 chei si miroase putin a benzina cu capota ridicata. Testerul este o chinezarie, nu este profi. Si nu.... din pacate nu sunt electrician..
-
Nu e neaparat o solutie, dar daca e cumva inecata (din cine stie ce motiv), poti incerca sa dai la cheie vreo 10-15 secunde cu pedala de acceleratie la fund. O sa traga doar aer, pentru ca benzina va fi oprita, si macar stii ca ai o camera de ardere uscata.
-
Nu e un pic cam putin 137-150rpm?
A fost cam frig azi’noapte. Poate daca ajuti un pic bateria?
Acum vorbesc ipotetic, calculatorul masoara viteza vilbrochenului si in acelasi timp viteza axelor cu came. Daca apare vreo desincronizare, motorul nu porneste (cu toate ca normal era sa vezi asta pe tester). Acum, daca deconectezi unul din senzori, motorul ar trebui sa porneasca, mai greu, dar porneste.
Poate daca ajuti un pic cu spray de pornire? Astfel verifici daca problema este pe partea de alimentare.
Oare ai cumva si alta cheie a masinii? In eventualitatea in care s’a intamplat ceva cu cipul din cheia actuala.
-
Si inca o idee, nu dati cu pietre ::)
Este benzina curata in rezervor, ai alimentat dintr’o sursa sigura?
Daca e apa in benzina, sau ceva motorina, e cam nasol.
-
@cirlica, ai încercat să menţii contactul mai mult decât de obicei ?
Asigură-te ca bateria este încărcată şi încearcă să învârţi motorul cateva secunde în plus, chiar dacă nu dă senzaţia de aprindere.
-
Bateria a fost azi noapte la incarcat.
Benzina pun doar 98 de la rompetrol si in general aceeasi statie.
Si inca ceva...acum vreo 2 saptamani a dat sa porneasca mai greu....cateva ture in plus la demaror comparativ cu pornirea obisnuita... dar am zis ca poate e Mercur in decada cu Venus si de aia...in rest masinuta a mers foarte bine.
-
Buna ziua. Revin cu noutati.
Am dus-o la doctor si concluzia a fost ca este pompa de benzina.
Motorul a pornit in cele din urma.
Domnul de la service a spus ca a auzit un zgomot cand a pornit-o.
Problema este urmatoarea: pompa nu se gaseste decat pe original si este destul de piperat pretul.
A mai avut cineva problema asta?
Exista piesa aftermarket?
Multumesc anticipat.
-
Pompa se găsește aftermarket. Nu completa cu filtru cum e cea originala dar se poate înlocui doar pompa. Aveam coduri pe undeva dar le-am pierdut.
Dacă tot desfaci schimba și filtru de benzina. Alco 1280 se potrivește doar cartușul.
-
Am gasit o pompa Walbro 255. Ce parere aveti? Se potriveste? Trebuie facute ceva modificari sau este plug and play?
-
Se potriveste. Dupa ce scoti ansamblu pompa din rezervor te prinzi ce si cum
-
Pompa de 255l/
min ora e overkill si pentru un STI standard. Pompeaza continuu pe retur la un aspirat.
-
Dau si eu o parere - e posibil sa fie probleme doar cu filtrul, daca mecanicul a auzit pompa bazaind. Si la vechimea masinii si cu probabilitatea ca acel filtru sa nu fi fost schimbat niciodata, ma gandesc ca ar putea fi praf doar filtrul. E mai ieftin si usor de schimbat, Ocazie cu care se poate verifica si pompa si comanda ulterior.
-
N-ai ce verifica la o pompa. Au fost cazuri cand a mers la verificat si in rezervor se oprea aleatoriu. Si la maxim 300 lei cat e una noua aftermarket nu cred ca merita sa demontezi pe acolo in fiecare zi. Sau sa vii pe platforma la service.
-
Pompele de benzina se comporta dubios când sunt pe moarte. Mai au momente când merg și apoi te trezești că se oprește in mers.
Țin minte că m-am dus să îl iau pe tatăl unui alt admin de pe forum de pe undeva din drum pe lângă București. După o mica inspecție și fără bâzâieli de pompa am identificat turul și l-am scos. Era uscat.
A așteptat platforma și a zis sa mai dea o cheie, deși încercasem de zeci de ori și era clară treaba. Ce credeți.... A pornit. S-a dus în service cu ea, a schimbat pompa și nu a mai avut probleme ani de zile.
Mă bucur că ți-am fost de ajutor.
-
Multumesc mult tuturor de sfaturi, si fara a fi exagerat, fiecare a contribuit mai mult sau mai putin (prin parerea lui) la diagnoza.
Unde as putea sa cer informatii (magazin online sau user de pe forum) de o pompa aftermarket pentru modelul meu - codul ansamblului este 42021SA030.
Inca o data multumesc tuturor pentru tot.
-
Automobilus.ro (user ucosmin)
Ptr OEM, pompa e vreo 3000 ron, nu merita deranjul
Eu am inlocuit preventiv pompa de benzina cu Walbro 255, venise cu tot cu filtru, la pret decent fata de cea OEM (in jur de 500 ron, dar acum ani buni, cred ca vreo 6-7)
-
wallbro 255 cu filtrul acela extern din capat achizitionata noiembrie 2020 - aproximativ 500 ron
filtrul de benzina cilindric care este amplasat deasupra pompei aproximativ 450 ron
-
Walbro 255 e la oferta la racingnick cu 385ron
https://www.racingnick.ro/produse/pompa-benzina-in-tank-walbro-255l-h
-
Se poate verifica in vreun fel daca pompa lucreaza in parametrii ? Nu stiu exact ce semne ar trebui sa dea inainte sa cedeze.
As verifica-o daca se poate, sa nu o schimb preventiv daca nu este nevoie si actuala lucreaza in parametrii.
2.0X 158hp in cazul de fata.
Multumesc!
-
masori presiunea de benzina
-
Buna ziua si bine v-am regasit.
Revin cu un update la problema si tot odata si solutia.
Masina a fost dusa la mecanic, s-a insistat cu "o cheie mai prelungita" dupa care a pornit.
La recomandarea mecanicului (pe langa schimbatul pompei si a filtrului de benzina) s-a pus in benzina un aditiv (producatorul spune ca formeaza un compus cu apa din benzina si nu o lasa sa inghete) dupa care masina a functionat fara nici o problema.
A fost schimbata pompa de benzina in vara (Denso DFP 0106 - 12v/2,96bar/110l/h = 206RON - originalul avea 12v/3.06bar/85l/h) si filtrul cartus din rezervor.
Ca sfat - rezervorul sa fie cat mai gol pentru a putea extrage agregatul din rezervor, deoarece plutitorul este "mai verticalizat".
Masina functioneaza in parametri.
PS Stiu ca este off topic dar, as avea nevoie de o recomandare de faruri pentru un Foretser SG 2007 - de unde si ce marca.