Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: BOXER on October 13, 2022, 15:25:04 PM
-
(http://www.penteker.ro/foto/janta%20WRX.jpg)
Aceasta este o janta originală Subaru care a fost vopsită în câmp electrostatic şi coaptă pentru fixarea pulberii.
La abordarea normală a unui sens giratoriu au început să se simtă vibraţii de la roată.
Efectele se văd în fotografie. Cadrul cu flori şi marmură a fost ales pentru o mai bună înţelegere a urmărilor unei astfel de fracturi în material.
Nu voi scrie aici întreaga teorie a tratării aliajelor alminiului şi nici tehnoligia de fabricaţie a jantelor pentru autoturime performante.
Cei care doresc să aprofundeze domeniul pot urma cu încredere minim doi ani de facultăţi tehnice din zona construcţiei de maşini.
Materia respectivă se găseşte în disciplinele Studiul Materialelor şi Tehnologia Materialelor, în anii terminali având posibilitatea de a se focaliza pe Organel de Maşi şi Mecanisme.
Partea de calcul necesită cursurile de Mecanică* (Statică şi Dinamică) precum şi Rezistenţa Materialelor.
*Mecanica de facultate este o continuare a materiei de cls. a 9-a de liceu în care se studiau vectorii, forţele, momentele, planul înclinat şi alte noţiuni insipide.
-
Efectele se văd în fotografie. Cadrul cu flori şi marmură a fost ales pentru o mai bună înţelegere a urmărilor unei astfel de fracturi în material.
Macabru.
-
Jantele astea sunt facute de Enkei?
-
Mda ... putea sa iasa naspa iar marmura si florile sa nu mai fie doar de decor !
Fara a fi ma da specialist, doar din ce-mi amintesc de acum niste muuulti ani de la cursurile de Stiinta Materialelor sustinute de dl. profesor Horia Colan (google it), cel mai probabil nu s-a luat in calcul - sau nu s-a stiut - limita pana la care acel aliaj putea fi incalzit fara a genera tensiuni in material si/sau nu s-a respectat procesul de racire (recte detensionare).
Zic si io !
-
Jantele astea sunt facute de Enkei?
Da
-
cel mai probabil nu s-a luat in calcul - sau nu s-a stiut - limita pana la care acel aliaj putea fi incalzit fara a genera tensiuni in material si/sau nu s-a respectat procesul de racire (recte detensionare).
Nici nu cred ca sunt disponibile acele caracteristici, chiar dac'ai vrea sa tii cont de ele.
Oricum, cei care vopsesc electrostatic stiu cel mult doar de temperatura necesara polimerizarii pulberii, nu isi asuma nimeni responsabilitatea pentru cum se vor comporta jantele, in cazul asta.