Subaru club Romania
Jurnale de bord => Alte modele si non-Subaru => Topic started by: kkennyy on March 01, 2023, 13:32:49 PM
-
Daca tot obisnuim sa ne prezentam si "a doua masina", sa prezint si eu :). Din toamna sunt posesor de Kia Ceed model 2022 mhev, facelift, obtinut in urma unui buy-back cu fostul Outback. Multi, daca nu toti au zis ca am innebunit ca dau un Subaru pe o Kia, si desi mi-e dor de wagon-ul 4x4, probabil overall cel mai bun Subaru pe care l-am avut, a fost de fapt o renuntare la diesel (de care nu vreau sa mai aud vreodata) in favoarea benzinei, turbo la turbo.
Specificatii, motor 1.5 t-gdi, 158cp si 253nm, cutie automata dct in 7 trepte, sistem mild hybrid cu o mini baterie in portbagaj, cam atat ... in rest e versiunea cheala + incalzire in scaune fata si in volan. Era singurul model "pe stoc" la momentul respectiv, sincer mi-e putin ciuda acum ca nu mi-am configurat una, pentru ca mai puneam ft putini bani si o aveam exact cum voiam, sunt cateva dotari care imi cam lipsesc acum, insa asta e, nu ma puteam impaca sa astept poate chiar un an dupa una, asa ca asta a fost. In plus, alba, "culoarea" mea preferata, not.
Impresii dupa aprox 12.000km de condus, pozitive:
- sincer, se conduce superb, imi aduce aminte de fostul ford focus ca si dinamica, sta pe curbe extraordinar de bine, si asta cu cauciucuri de iarna, ruliu aproape inexistent, nu subvireaza excesiv, e o absoluta placere. Mi-am adus aminte de ce imi plac masinile mici si joase si de cand ma dau cu ea sincer imi vine greu sa ma mai urc in XT, ma simt cocotat si trantit in toate partile in curbe cu aia, si nu pot sa-i bag de vina pentru ca e suv cu garda la sol de 24cm.
- motorul trage senzational si nu doar pentru un 1.5, ofera destula acceleratie cat sa trebuiasca sa te stapanesti considerabil ca sa nu faci prostii. Pe mod sport si schimb manual efectiv m-a speriat de cateva ori, pe un drum virajat, dar un speriat de-ala bun cu ranjet pe fata.
- consumul la drum lung variaza intre 4-5%. Am facut de ex. un drum de Grecia, 1200km dus intors, 5.2%, autostrada 140, multe orase si plimbari pe munti prin Gr. Sincer impresionat si la acest capitol. Pe dn-uri pe la noi, daca nu e prea frig, scoti lejer spre 4. Pe autostrada la 140km pilot automat, 5.8%. Benzina de 95.
- despre mild hybrid nu pot sa zic foarte multe, imi place ca nu incurca, are ceva mod in care opreste motorul in mers si impinge putin doar din electric, dar nu l-am mai prea folosit in ultima vreme. Mi se pare ca ajuta putin la accelerari, cand e bateria incarcata, chiar te baga instant in scaun, dar nu face asta tot timpul.
- incalzirea in scaune/volan, excelenta, instanta si incalzeste tot volanul, spre deosbire de XT unde e cald doar pe margini.
La negative:
- spatiul interior e micut, nu cred ca poti sa mergi 4 oameni la drum lung confortabil, dar pentru mine si sotie e arhisuficient, nu am umplut pana acum portbagajul, are 360l parca.
- scaunele sunt destul de neconfortabile, am avut certuri cu sotia incat eram aproape sa vindem masina din cauza asta, nu au reglaje lombare sau de inclinare sezut si cred ca asta e problema principala. Intre timp ne-am mai obisnuit, sau ne-am gasit pozitiile, dar mi-ar fi placut niste scaune din echiparile superioare.
- sunt cateva dotari care imi lipsesc destul de mult, gen aerul conditionat automat, senzor de ploaie, pilot adaptiv (desi culmea are avertizare de coliziune, dar probabil radarul lipseste), un sistem audio putin mai potent (in schimb are android auto wireless ceea ce e foarte ok).
- vizibilitatea nu e aceeasi cu Subaru, prima data cand te urci in ea e putin claustrofobic, dar din nou, te obisnuiesti in timp.
- tractiunea fata e iar ceva cu care trebuie sa ma invat, cand am fost rasfatat atata timp cu awd. Are totusi un traction control foarte interesant, daca accelerezi puternic in curba o lasa sa alunece si se duce bine, contrar majoritatii fwd cu care am mers cu care trebuia sa las piciorul din gaz in curba.
Overall, foarte multumit de masinuta, asa cheala cum e ea, are ce e mai important, motorul, cutia, tinuta de drum. Aveam la inceput o dilema daca sa fie Ceed, Xceed sau Proceed, acum m-am lamurit, cel putin pentru mine asta e versiunea ideala dintre cele 3, daca ar fi sa o schimb, as schimba-o cu acelasi model doar putin mai bine echipat .
Poze:
(https://i.imgur.com/ZH3ifAf.jpg)
(https://i.imgur.com/nbq0ltF.jpg)
(https://i.imgur.com/P9XbbSQ.jpg)
(https://i.imgur.com/Ux5C7LR.jpg)
(https://i.imgur.com/p8LvYnD.jpg)
-
Parca citesc topicul meu. Am fost obisnuiti cu subaru si meritam sa ni se aduca aminte ce altii nu au.
Dar in acelasi timp exista variante de propulsie eficiente si sportive in acelasi timp. Grupul Kia/Hyundai chiar a invatat din motorsport si ofera cel mai bun raspuns al motoarelor dupa parerea mea. Si cred ca altii vand marketing cand listeaza cai putere, dar Kia-Hyundai chiar cred ca spun adevarul si modul in care livreaza puterea este superba.
Sa va bucurati de ea si sa va poarte in siguranta.
Problema cu scaunele e din vina foresterului si a pozitiei ca de scaun de bucatarie. Si eu m-am acomodat greu cu alta pozitie desi am reglaje de toate felurile si tot mi se parea ciudat. Te obisnuiesti in timp.
-
Felicitari, sa o stapanesti sanatos!
Chiar de curand cochetam cu o idee similara dar cu fra-su, i30 1.5 mild, doar ca era manual. Era pe stock un gri inchis placut, dar pana la urma am zis ca raman cu babele mele.
Ce sunt eu curios, cum e cu DCT-ul, ca la un moment dat se mai plangea lumea de ele.
-
Buna descriere kkenny. Ma uitam in aceeași direcție când dau dieselul.
-
Unexpected alegere :)
Si eu am fost super incantat de Ceed-ul de schimb de la AK, desi cu motorul de 120cp, suprinzator de agila masina pe serpentine, iar in Bucuresti a atins un maxim de 8% consum, deci lux.
Altfel, sprintena in orice conditii, cu doar doi sau trei pasageri.
La capitolul design imi place si mai mult decat alternativa Hyundai, dar asta e subiectiv.
Drumuri bune!
-
Mulți km fără probleme!
[...]
de cand ma dau cu ea sincer imi vine greu sa ma mai urc in XT, ma simt cocotat si trantit in toate partile in curbe cu aia, si nu pot sa-i bag de vina pentru ca e suv cu garda la sol de 24cm.
[...]
Să-mi dai, rogu-te, un PM înainte să-l scoți la vânzare. :)
-
Parca citesc topicul meu. Am fost obisnuiti cu subaru si meritam sa ni se aduca aminte ce altii nu au.
Dar in acelasi timp exista variante de propulsie eficiente si sportive in acelasi timp. Grupul Kia/Hyundai chiar a invatat din motorsport si ofera cel mai bun raspuns al motoarelor dupa parerea mea. Si cred ca altii vand marketing cand listeaza cai putere, dar Kia-Hyundai chiar cred ca spun adevarul si modul in care livreaza puterea este superba.
Sa va bucurati de ea si sa va poarte in siguranta.
Problema cu scaunele e din vina foresterului si a pozitiei ca de scaun de bucatarie. Si eu m-am acomodat greu cu alta pozitie desi am reglaje de toate felurile si tot mi se parea ciudat. Te obisnuiesti in timp.
Mersi! Da, trebuie rabdare pana gasim pozitia ok si apoi grija sa nu o mai deranjezi ca butoane de memorie nu exista :D
De motor eu unul sunt foarte multumit. Ma mai uitam si la acel 1.6 de pe gt, dar sincer la ce performanta/consum are acest 1.5, e foarte bine.
Felicitari, sa o stapanesti sanatos!
Chiar de curand cochetam cu o idee similara dar cu fra-su, i30 1.5 mild, doar ca era manual. Era pe stock un gri inchis placut, dar pana la urma am zis ca raman cu babele mele.
Ce sunt eu curios, cum e cu DCT-ul, ca la un moment dat se mai plangea lumea de ele.
Ms! Dct-ul e foarte ok la mers sportiv, schimba instant, nu e deloc elastic, e ce trebuie. Singurul minus e la mersul in coloana unde nu e mereu foarte finut, plus ca mi s-a spus sa o mai scot pe neutru cand stau pe loc asa ca iti da ceva mai mult de lucru decat un cvt. Am auzit ca au avut probleme acum ceva timp, cred ca s-au rezolvat.
Ce am uitat sa mentionez e pedala de acceleratie care are o cursa mult prea mare, sper sa rezolv asta candva printr-un soft sau pedal box, n-am idee, e ciudat ca trebuie sa te afunzi in ea ca sa plece, mai ales dupa ce vii de pe subaru unde abia trebuie sa o atingi :)
Buna descriere kkenny. Ma uitam in aceeași direcție când dau dieselul.
Spor, e un motor care consuma la fel ca si dieselul si are performante cel putin similare, plus ca nu are bataile de cap specifice dpf. Are si el un gpf, dar e alta treaba, nu-mi fac probleme.
Unexpected alegere :)
Si eu am fost super incantat de Ceed-ul de schimb de la AK, desi cu motorul de 120cp, suprinzator de agila masina pe serpentine, iar in Bucuresti a atins un maxim de 8% consum, deci lux.
Altfel, sprintena in orice conditii, cu doar doi sau trei pasageri.
La capitolul design imi place si mai mult decat alternativa Hyundai, dar asta e subiectiv.
Drumuri bune!
Ms! Si mie imi place mai mult decat hyundai, si cred ca sta si mai bine la materiale din cate am vazut. Prin brasov 6.8 consum maxim, condux exclusiv in oras pe vreme rece.
Mulți km fără probleme!
Să-mi dai, rogu-te, un PM înainte să-l scoți la vânzare. :)
Ms! XT-ul nu cred ca se va vinde in urmatorii 10 ani, daca nu-mi face probleme, deci stai linistit :)
-
Pus încălțările de vară azi, am luat niște Hankook Ventus Prime 4, e un model mai nou, nu are foarte multe review-uri, dar anteriorul a fost apreciat deci ar trebui să fie destul de bune, o să vedem.
(https://i.imgur.com/uVjLTUd.jpeg)
(https://i.imgur.com/yPv66bM.jpeg)
-
Fain!
Ieri am incaltat si eu Foresteru tot cu Ventus Prime 4, am gasit niste teste chiar pe dimensiunea mea care zic bine de ele, mai putin la acvaplanare. M-am bucurat si de faptul ca au avut nevoie de plumbi mici (10-15g) iar in cazul unuia chiar zero.
Drumuri bune si vant la pupa! ;D
-
In pozele astea pare ca e pregatita de circuit :)
Have fun!
-
Fain!
Ieri am incaltat si eu Foresteru tot cu Ventus Prime 4, am gasit niste teste chiar pe dimensiunea mea care zic bine de ele, mai putin la acvaplanare. M-am bucurat si de faptul ca au avut nevoie de plumbi mici (10-15g) iar in cazul unuia chiar zero.
Drumuri bune si vant la pupa! ;D
Da, ms, sa vina vara si ploile, sa spele sarea de pe drumuri :)
In pozele astea pare ca e pregatita de circuit :)
Have fun!
De circuit pana la supermarket si inapoi :D
-
Da' ce pacatele mele drum e ala? :o
-
Ti-au si sticlit ochii, huh? ;D Nu pare trafic, asfalt recent, pare mai in camp, fara prea multe priviri indiscrete...
-
Ca sa fac ce?
-
Sa strici impreza aia, la ce ai facut-o? ;D
-
E doar o bucata de asfalt buna de pozat masina, acolo de regula fac anunturile de vanzare, nu e cazul acum :D
@Muttley e la intrare la CATTIA.
-
Ah, cool, se vede de la geam.
-
Ceva pauză de la mine, a trecut perioada concediilor, ceed-ul a devenit oficial mașina de drum lung în familie, primul 5k trecut cu brio, 0 probleme, o placere de condus cu condiția să nu te abați de la asfalt, iar asfaltul să fie cel puțin decent.
(https://i.imgur.com/JSFHOg5.jpeg)
(https://i.imgur.com/0TAf3Rl.jpeg)
(https://i.imgur.com/dLDhpBN.jpeg)
-
Frumos.
Poze de catalog, ca de obicei.
Consumul ala nu e real, sterge poza :)
-
Da, consum ceva mai mare decat de obicei, il atribui bicicletelor. Ms :)
-
Haha , cred ca te-am vazut cu foresterul sambata prin zarnesti/rasnov. Ai acelasi numar nu ? Si ceva cutie deasupra?
Eu eram sub acoperire ca am dat subarul.
-
Salutare! Da, eu eram, cu cortul pe masina, inca nu l-am dat jos, fost la o tura in crai :)
-
De acolo ma intorceam si eu , inca ma dor picioarele dupa 9 ore de mers . Imi parea cu oacut numarul , dar nu am asociat pe moment si nici nu am dat un flash sau ceva ca sigur nu iti spunea nimic un S...eat mic si negru :) A fost super vreme de mers pe coclauri.
-
De acolo ma intorceam si eu , inca ma dor picioarele dupa 9 ore de mers .
Same here :D A fost o zi bună într-adevăr :)
-
Revizia azi la Ak, 42k km, all good.
-
40k km pe an?? :D
-
Cam 32, avea 10 cand am luat-o :D Adevaru-i cam am folosit-o preponderent la orice deplasare mai lunga, foresterul a ramas pentru road trips si munte. Ceed-ul inghite km, foarte placuta la condus, nu la fel de confortabila ca si Foresterul dar suficient cat sa nu ai dureri dupa cateva sute de km, e dinamica, sportiva si are consum de motocicleta, cum sa nu faci atatia km in conditiile astea :)
-
Aha, aveam impresia ca ai luat-o de noua.
Sa te bucuri de ea multi multi km fara probleme.
-
Aha, aveam impresia ca ai luat-o de noua.
A fost masina de drive test.
Sa te bucuri de ea multi multi km fara probleme.
Ms :)
-
N-am avut foarte multi km cu ea, decat 60k, dar pot sa zic ca m-am bucurat de ea, o masina faina dar putin cam basic pe parte de dotari din pacate (a fost singura optiune din stoc la momentul respectiv), asta fiind motivul principal pentru care inchidem topicul. Am vrut un upgrade pe parte de comoditati, spatiu interior, motor, anul acesta, as fi mers tot pe kia dar din pacate din motive de emisii si reguli stupide europene nu aveam de ales decat cu optiune de downgrade la motor, ceea ce a fost un big no no, asa ca e bye bye kia, for now.
-
Am vrut un upgrade pe parte de .... motor
Ce mincinos =))))))))))))))))
Asta avand in vedere inlocuitoarea. Ii faci topic? ::)
-
Ce mincinos =))))))))))))))))
Deloc ;D Chiar m-am dus cu Ceed GT in minte la AK, dar din nefericire nu se mai produc. Daca n-am avut optiuni de genul asta, am ramas macar la conditia sa nu fac downgrade, iar avand in vedere ca am trecut de la 160cp 253nm la 184cp 315nm, e un mic upgrade :)
Ii faci topic? ::)
Nu stiu daca are rost, va avea 2 posturi dupa care va ramane in paragina probabil. Pun aici o poza pentru cei interesati, sa fie intr-un ceas bun.
(https://i.imgur.com/kPPYmhm.jpeg)
-
Sa o stapanesti sanatos! Eu sunt curios de topic :)
-
(https://i.imgur.com/kPPYmhm.jpeg)
...
(https://preview.redd.it/b2v6coy18m671.jpg?auto=webp&s=3dd23c185565edfa546bb6a0e64de39b1a98c030)
-
Eu as zice sa mai lasi deschis aici macar, ca vor fi 20 de posturi, nu doar 2.
Incep eu cu impresii despre Centrul Civic, daca tu nu vrei.
- e frumi foc, arata modern, chiar e o ruptura fata de chia de exemplu.
- la interior arata scump. Plafonul negru e de mare efect.
- suspensia e anormal de faina.
- directia, mie (si atat inteleg) mi se pare nenaturala, dar astea-s vremurile.
- n-are turometru, dar are rezerva de putere, ca la Rolls.
- e ciudat rau sa se tureze ICE si sa simuleze schimbari de treapta, desi rotile-s trase de un motor de blender, cu o singura pereche de roti dintate.
- ce e misto, desi e altceva decat traditional, e "retrogradarea" din padela stanga. Care se simte ca si cum ai retrograda trepte, desi n-are. De fapt comuta intre mai multe niveluri de franare regenerativa. Absolut superb cand vrei "frana de motor". Daca stai sa te gandesti, cand tragi linie, cam aia e, desi in cu totul alt mod.
- nu trage. Sau trage, dar e prea liniste si prea putina drama pentru gusturile mele, asa ca n-am insistat.
Desi n-as lua-o nici gratis, pot sa ma pun in locul unui om normal si sa spun ca e extrem de faina, daca nu chiar compacta perfecta, cum am vazut c-ar califica-o unii.
Sa va fie de bine!
-
Pai impresii ce sa zic:
- e silentioasa, chiar foarte, la viteze mici, ceva zgomot de rulare la viteze mai mari dar decent
- comfy, scaune faine, spatioasa pentru o compacta, atat pe locurile din fata dar si pe bancheta
- futurista atat la design cat si la tehnica, cu un singur minus deranjant cu sistemele de siguranta, in special avertizarea de depasire limita de viteza pentru care trebuie sa intri in meniul navi sa o dezactivezi la fiecare pornire
- lumini ft bune, frane ft bune, pilot adaptiv smooth
- motorul mie mi se pare ca trage foarte bine dar trebui sa-l inveti putin cred, la pedala la fund brusca are ceva lag, poate pentru ca are sub 100km inca, nu stiu, dar altfel e very responsive si easy to get up to speed ca sa zic asa, evident fara pretentii de categorie type r .
Inca ne invatam unul cu celalalt :)
Sa o stapanesti sanatos! Eu sunt curios de topic :)
ms :)
...
(https://preview.redd.it/b2v6coy18m671.jpg?auto=webp&s=3dd23c185565edfa546bb6a0e64de39b1a98c030)
lol
-
Felicitari, sa o stapaniti sanatosi! Era mai faina rosie :P
-
ms, de gustibus :)
-
Sa o plimbati sanatosi, arata super bine!
Pare oarecum bmw-istic designul, intr-un sens bun.
Like!