Subaru club Romania
Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback VI (2015-2019) => Topic started by: overlanding on April 18, 2024, 13:48:55 PM
-
Salut, dupa un hiatus de cativa ani de la Foresterul XT, revin. Era evident ca microbul m-a prins dar abia anul asta am reusit sa ma uit la ceva care sa atinga criteriile.
Asadar, Outback 2020 inmatriculat (nu e ultima gen, deci sunt destul de sigur ca intra la sectiunea asta de forum), 2,5l, echipata cred cam cu tot ce se poate. 118K km, din Germania de la un dealer Subaru.
Inca nu a ajuns in tara, va las niste poze din anuntul online.
(http://[url=https://postimg.cc/8717w2dV][img]https://i.postimg.cc/8717w2dV/Poza-subaru-anunt1.webp)[/url] (https://i.postimg.cc/8fQ5v9k9/Poza-subaru-anunt10.webp) (https://postimg.cc/8fQ5v9k9) (https://i.postimg.cc/DSjw68yq/Poza-subaru-anunt11.webp) (https://postimg.cc/DSjw68yq)
(https://i.postimg.cc/G8Y3bKPQ/Poza-subaru-anunt12.webp) (https://postimg.cc/G8Y3bKPQ) (https://i.postimg.cc/zyXfTn5z/Poza-subaru-anunt13.webp) (https://postimg.cc/zyXfTn5z) (https://i.postimg.cc/2q18KrVg/Poza-subaru-anunt14.webp) (https://postimg.cc/2q18KrVg)
(https://i.postimg.cc/hJNPF6mv/Poza-subaru-anunt15.webp) (https://postimg.cc/hJNPF6mv) (https://i.postimg.cc/w107rwFR/Poza-subaru-anunt2.webp) (https://postimg.cc/w107rwFR) (https://i.postimg.cc/5Hrj4jhx/Poza-subaru-anunt3.webp) (https://postimg.cc/5Hrj4jhx)
(https://i.postimg.cc/R3hNxwbs/Poza-subaru-anunt4.webp) (https://postimg.cc/R3hNxwbs) (https://i.postimg.cc/GTFpxKH2/Poza-subaru-anunt5.webp) (https://postimg.cc/GTFpxKH2) (https://i.postimg.cc/HjXjmYBg/Poza-subaru-anunt6.webp) (https://postimg.cc/HjXjmYBg)
(https://i.postimg.cc/jLT2dpFJ/Poza-subaru-anunt7.webp) (https://postimg.cc/jLT2dpFJ) (https://i.postimg.cc/D8cZWx9p/Poza-subaru-anunt8.webp) (https://postimg.cc/D8cZWx9p) (https://i.postimg.cc/ft0yJDsY/Poza-subaru-anunt9.webp) (https://postimg.cc/ft0yJDsY)
[/img]
Cand o am in fata ochilor, revin cu impresii si alte cele. Sper sa ma tina sa fac jurnal mai bine ca la Forester.
Daca aveti curiozitati, shoot.
Dragos
-
Cat consuma, cat baga maxim si daca are bec in torpedou? Glumesc...
Felicitari, frumoasa si culoarea, usor de intretinut si vad ca e pregatita si de tractat. Un mare plus , costa ceva un "gambet" . Revizii a vazut la 15k sau mai jos? Ulei in CVT schimbat?
Sa va poarte cu placere pe unde mergeti!
-
Multumesc! Carligul a fost intr-adevar unul din criteriile principale pe care le-am cautat, din diferite motive: suport biciclete, posibila remorca pt diverse lucrari la tara, rulota maybe si poate doar la nevoie o platforma auto pentru masinile la care mai surubaresc.
Pentru toate celelalte, o sa revin cand am cartea de service in mana. Povestile cu becul le-am auzit :)) Dar sincer nu m-a interesat.
Pentru culoare, gasisem doua alte anunturi mai faine - un rosu bordeaux cu interior negru si un bleumarin cu interior crem. Au picat insa din alte motive - pret, an, nr de kilometri.
-
Bine ai revenit! Din cate imi dau seama este facelift-ul, nu? Adica cel cu afisajul temeraturii de clima pe butoanele rotunde de control, nu pe ecranul acela minuscul.
Imi place echiparea si ca are bancheta spate incalzita. Ca posesor de Subaru cu interior de piele, copilul ingheata dimineata in spate iarna cand o duc la scoala si prefer sa o urc in fata pe scaunul incalzit, desi inca nu are varsta potrivita, dar e aproape la fel de inalta ca maica-sa deja :)))
-
Ca posesor de Subaru cu interior de piele, copilul ingheata dimineata in spate iarna cand o duc la scoala si prefer sa o urc in fata pe scaunul incalzit, desi inca nu are varsta potrivita, dar e aproape la fel de inalta ca maica-sa deja :)))
Poate sa stea pe locul din fata daca are inaltimea de minim 140 cm :) Este actualizat codul rutier de ceva ani cu aceasta prevedere vs varsta, cum era inainte.
-
Bine ai revenit! Din cate imi dau seama este facelift-ul, nu? Adica cel cu afisajul temeraturii de clima pe butoanele rotunde de control, nu pe ecranul acela minuscul.
Imi place echiparea si ca are bancheta spate incalzita. Ca posesor de Subaru cu interior de piele, copilul ingheata dimineata in spate iarna cand o duc la scoala si prefer sa o urc in fata pe scaunul incalzit, desi inca nu are varsta potrivita, dar e aproape la fel de inalta ca maica-sa deja :)))
Sincer, as fi preferat tapițerie mixta textil + piele dar în Europa nu am găsit în combinație cu nivelul de echipare. Pare ca a fost ceva pe cea mai entry level.
Este face lift într-adevăr.
Azi o iau 😀, revin cu impresii.
-
Am luat-o!
Arata foarte bine la exterior - cu 2-3 mici ciupituri de pietricele si cateva clipsuri lipsa la contraaripile spate. Nimic grav.
Arata si mai bine la interior - cu mici semne de uzura la scaunul soferului, absolut normale.
Surpriza a fost la motor.
Nu e cel mai curat, sunt urme de cred ca ulei sau alt lichid care a strans mizerie. Nu sunt scurgeri pe dedesubt, nu mi s-a parut nimic de ingrijorare din punctul asta de vedere.
Ce ma ingrijoreaza insa este ca:
- mai multe cablaje de la motor au banda electrica pusa (infasurate) cu siguranta in afara fabricii - pare ca s-a umblat la ele.
- sunt niste urme de blana (pare pisica, e mai pufoasa, nu de sobolan)
- antifonarea capotei a fost si ea zgariata, smulsa -> probabil de pisica (sau ce a fost acolo)
La oprirea motorului se aude un mic zgomot, tacanit metalic ca si cum pocneste ceva de la caldura - am un video dar nu reusesc sa-l urc. O fi normal? Parca si la XT se auzea ceva similar...
Masina nu are nici o eroare in bord, toate sistemele functioneaza corect, motorul se aude super in mers si la relanti.
Se vede in poze tot ce zic mai sus.
Voi ce ziceti?
(https://i.postimg.cc/y3XSKGtt/IMG-4713.avif) (https://postimg.cc/y3XSKGtt) (https://i.postimg.cc/vxd6pyq5/IMG-4714.avif) (https://postimg.cc/vxd6pyq5) (https://i.postimg.cc/5YzC7y3x/IMG-4715.avif) (https://postimg.cc/5YzC7y3x)
(https://i.postimg.cc/8F9vmMLK/IMG-4716.avif) (https://postimg.cc/8F9vmMLK) (https://i.postimg.cc/sv4pCBRx/IMG-4717.avif) (https://postimg.cc/sv4pCBRx) (https://i.postimg.cc/k2MWJnnc/IMG-4718.avif) (https://postimg.cc/k2MWJnnc)
(https://i.postimg.cc/F1cyGWWj/IMG-4719.avif) (https://postimg.cc/F1cyGWWj) (https://i.postimg.cc/xNKLC8Js/IMG-4720.avif) (https://postimg.cc/xNKLC8Js) (https://i.postimg.cc/5H6vznQQ/IMG-4722.avif) (https://postimg.cc/5H6vznQQ)
(https://i.postimg.cc/hfB9YL6N/IMG-4723.avif) (https://postimg.cc/hfB9YL6N) (https://i.postimg.cc/CZ1CNwX1/IMG-4725.avif) (https://postimg.cc/CZ1CNwX1) (https://i.postimg.cc/MnsVXhH8/IMG-4726.avif) (https://postimg.cc/MnsVXhH8)
(https://i.postimg.cc/PCKzYC69/IMG-4727.avif) (https://postimg.cc/PCKzYC69)
-
Cat consuma, cat baga maxim si daca are bec in torpedou? Glumesc...
DA, are bec in torpedou :))
-
Daca a fost vanduta de un dealer Subaru, ar fi trebuit sa aiba trecute in caietul de service (cred ca doar electronic au ei) ce s-a lucrat sau intamplat pe acolo, mai ales ca a fost in garantie probabil 3 ani, cel putin.
Posibil sa fi fost ceva pisica / raton pe acolo si sa fi facut dezastru la pornirea motorului.
Zgomote la oprirea motorului mai pot aparea si de la farurile cu self leveling, depinde de masina. Multe au ceva micro zgomote la oprire, isi reseteaza diversi senzori sau sisteme.
-
Poate nu ai observat tu pana acum dar genul acela de banda se afla pe toate cablajele de la Subaru. Inclusiv cu fire iesite inainte de mufa.
Cat despre par si izolatie fonica, posibil daca masina a stat mai mult timp in parcul auto sa fi intrat ceva rozatoare si apoi pisica dupa rozatoare.
-
Frumos ! Drumuri bune !
Poate povestești ceva impresii/ diferențe între xt vs outback din punct de vedere al dinamicii… cât de “nervos” părea xt comparativ cu outback-ul actual.
-
Wow, a facut ceva damage animalutul, de la distanta pare o inimioara , cred ca era fan Subaru. ;D Inca odata , multa bafta si sa va poarte pe unde va doriti!
-
Poate nu ai observat tu pana acum dar genul acela de banda se afla pe toate cablajele de la Subaru. Inclusiv cu fire iesite inainte de mufa.
Cat despre par si izolatie fonica, posibil daca masina a stat mai mult timp in parcul auto sa fi intrat ceva rozatoare si apoi pisica dupa rozatoare.
Da, intr-adevar, asta mi-au zis si cei de la Autokino legat de banda aia neagra, i-am sunat sa programez o vizita la ei.
Mi-au zis si sa nu ma ingrijorez de cablaje ca nu sunt ceva grav ce nu se poate rezolva relativ usor. M-a linistit un pic asta.
Am obtinut aseara si cartea electronica de service - in germana, inca nu am apucat sa bag traducere.
Revizii la 15K, asta m-am prins asa la o prima privire.
-
...
La oprirea motorului se aude un mic zgomot, tacanit metalic ca si cum pocneste ceva de la caldura - am un video dar nu reusesc sa-l urc. O fi normal? Parca si la XT se auzea ceva similar...
...
Dacă țăcănitul a coborât de la volan... glumesc! ;D
Pocnituri dupa oprirea motorului am auzit multi ani la ambele Subaru de le-am avut - ceva scuturi termice se contracta se re-așează, chestii d-astea.
Sa te bucuri de ea, faina!
-
Nu detin Subaru, masina este tot japoneza dar facuta in Ungaria, la fel, uneori cand este foarte cald afara, dupa ce opresc motorul se aude niste pocnituri mici la motor pret de cateva secunde. Le aud doar daca este liniste afara si sant langa capota. Masina a fost ok la fiecare revizie, posibil sa fie de la scutul motor sau altceva. Atata timp cat nu apare nici o eroare in bord iar comportamentul masinii este neschimbat nu imi fac griji.
-
update la 115K
Am facut un roadtrip prin tara s-au adunat 1200km la un consum de 7.7l/100. Mers suuuuuper lejer fata de stilul meu obisnuit, iar ultimii aprox 300 km condusi de sotie (Sibiu-Bv-Buc).
Observatii despre consum:
- la peste 110km/h pe autostrada creste exponential consumul, se duce direct peste 8l/100
- am avut 70-80% drumuri nationale, niste serpentine, restul autostrada
- cum am intrat de la cartisoara pe transfagarasan pt 15km pana la telecabina - a crescut vizibil consumul, mers linistit.
Alte doua drumuri in afara - Buc - Valeni retur si Buc - Bv retur - mers constant, nu agresiv, dar ceva mai cu viteza - consum 8,5l/100. pe vreo 500km.
Consum mediu dupa 2.500 km - 8,7l/100km.
Acuma, nu am ales masina cu prim criteriu consumul, dar recunosc ca mi-ar fi placut sa fie la un 7l/100 mers babeste si la un 8l/100 mersul mai rapid. Mai ales la autostrada unde daca vrei consum decent ramai lipit de banda 1 cu 110km/h.
Un alt update - am fost la o verificare la AutoKino - am vrut ca un specialist sa arunce un ochi la masina ca sa vedem ce potentiale probleme poate avea. Au zis ca e totul absolut in regula. Iar zgomotul ce il auzeam e normal, de la esapament.
Revin cu nota separata despre Autokino - am fost un pic dezamagit de customer service, e prima oara cand merg la ei.
-
Dacă țăcănitul a coborât de la volan... glumesc! ;D
Pocnituri dupa oprirea motorului am auzit multi ani la ambele Subaru de le-am avut - ceva scuturi termice se contracta se re-așează, chestii d-astea.
Sa te bucuri de ea, faina!
mersi!
Da, asa imi aduceam si eu aminte de la Forester, dar parca aici era cam puternic zgomotul...
Oricum, confirmat de Autokino ca este de la esapament, scuturi termice etc.
-
Update de inceput de an.
Am facut aprox 20K anul asta (2024) cu doua drumuri lungi in alpi si in vestul UE in timpul verii. Eyesight-ul combinat cu pilot adaptativ este genial si relaxant pe autostrada. Consumul la mers constant sub viteza legala mi-as fi dorit sa fie un pic mai mic dar nu e capat de tara, stiam ce iau si la ce ma bag.
Mai barca un pic decat forester SG pe curbe si drumuri serpuite/serpentine dar confortabila si sta bine pe sosea.
Masina e grozava, am facut verificare la Subaru BV si la SMT (la aprox 6 luni distanta). SMT-ul mi-a zis ca ar fi un minuscul jos in caseta de directie...dar nu percep nimic sa fiu sincer. Bine, tot ei au zis ca mai am placute frana spate pentru 1.000km si cand le-am verificat dupa 1.500Km inca au carne bine pe ele, vreo 4mm. Pe fata au zis ca mai duc vreo 3.000km si placutele mai au inca 5,5mm. Sooooo, o iau un pic circumspect.
Am un singur pitic care nu-mi da pace. Pe drumuri de tara sau de piatra unde sunt multe denivelari mici la viteza normala - 30-40-50-60km/h parca troncane suspensia fata. Nu-mi dau seama daca e o chestie de rafinament sau chiar e ceva acolo. Ma gandesc ca la doua verificari ar fi aparut ceva daca era o problema de bucsi, suspensie etc.
La viteze mici si pe denivelari mai mari (speed bumps, sau pietre sau drumuri forestiere denivelate)...totul linistit.
Zic sa vina zapada mai repede ca asta e ceva ce inca nu am prins.
-
Zgomotul, daca e un zdranganit, poate fi exact acel mic joc de caseta. Asa se manifesta, pe genul ala de drumuri descrise.
-
Acum ca am intrat in gaura neagra a youtube, sunt multi care zic ca zgomotul poate fi de la bieletele antiruliu.
-
Bieletele se aud ca o bataie. Caseta de directie se aude mai mult ca o zdranganeala.
Cel mai bine, o vizita la service. Mai ales ca e vorba de piese de directie, exista riscuri daca nu sunt in regula. Si capetele de bara se pot auzi confuz, deci service, elevator, verificare.
-
[...]
Am un singur pitic care nu-mi da pace. Pe drumuri de tara sau de piatra unde sunt multe denivelari mici la viteza normala - 30-40-50-60km/h parca troncane suspensia fata. Nu-mi dau seama daca e o chestie de rafinament sau chiar e ceva acolo. Ma gandesc ca la doua verificari ar fi aparut ceva daca era o problema de bucsi, suspensie etc.
La viteze mici si pe denivelari mai mari (speed bumps, sau pietre sau drumuri forestiere denivelate)...totul linistit.
Zic sa vina zapada mai repede ca asta e ceva ce inca nu am prins.
Astfel de zgomot m-a zapacit si pe mine, la Visi.
Aveam o multitudine de surse: articulatii, bielete, caseta, dar si etrierii.
Am reparat caseta, inlocuit articulatii, dar zgomotul ramanea, partial fata de cel initial.
Au ramas doar etrierii de rezolvat. Jocul era de fapt in culisantele etrierilor. Schimbarea garniturilor si a tijelor de culisare ajuta doar pentru putin timp. Doar dupa inlocuirea si a tuturor celor 4 suporti de etrieri am scapat de acea bataie enervanta...
-
E prea nouă mașina să aibă probleme la etrieri.
Cel mai probabil așa face la generația respectivă. Și XV-ul meu se aude dubios pe teren accidentat pe puntea față.
-
Rulajul e similar cu cel al masinii mele, cand am luat-o. Si cloncaneau culisantele.
Ce ma face sa cred ca totusi nu e asa probabil ca problema sa fie de la culisantele etrierilor, este ca totusi masina a rulat prin Germania, si nu a fost masina de sofer de Raba, cum a fost Visi al meu ... :)