Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SJ (2014-2018) => Topic started by: Calinn on May 02, 2024, 08:36:10 AM
-
Salutari! Sunt proaspat posesor de Subaru Forester 2.0 SJ Benzina an de fabricatie 2013
Motivul? Imi plac masinile Japoneze si motoarele pe benzina aspirate
Alt motiv as fi ca nu prea gasesti SUV care sa satisfaca aceste cerinte,majoritatea fiind pe Diesel.masina e bine intretinuta,are 153kkm,revizii doar la reprezentante Subaru,si car vertical.
Nu am mai avut inainte SUV,nici 4x4 nici automata cvt.Am trecut de la Mazda 3 1.6 bk benzina.
Astept din partea dvs.sugestii, sfaturi si opinii privind intretinerea si exploatarea lui
Drumuri bune!!!
-
Bun venit in club !
Daca masina a fost corect intretinuta si nu are probleme serioase, nu ai altceva de facut decat sa o intretii cat mai corect.
La ce trebuie sa fii atent - daca nu s-a schimbat uleiul in CVT, ar trebui sa o faci cat mai repede - si apoi sa repeti operatiuna la fiecare 60k km..
Cel mai bine ar fi sa-ti faci o programare in service - in functie de locatia ta, ti se poate recomanda un service bun (sau poti citi in sectiunea de service / reprezentante de pe forum) - si sa-i faci o verificare si o revizie extinsa.
PS: Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !
-
Multumesc! Reviziile sunt trecute in cartea service ,insa nu se specifica ce anume s-a lucrat la ea.Banuiesc ca s-au facut toate schimburile la timp,insa in viitorul apropiat o sa schimb uleiul din cutie.
Mai trebuie schimbat ceva? Ma refer la ulei grup sau ceva ,pentru ca inca nu-s familiarizat cu aceste lucruri.
Ce ulei trebuie la Cutie si cat?
La partea de motor a fost schimbat uleiul si filtrele cu Motul 8100 5w30 ACEAC3
Eu intentionez sa trec pe viitor la Eneos pentru ca folosesc acest ulei si la Mazda si sunt multumit.
-
Poate ma ajuta cineva sa aflu care este nivelul de echipare al masinii mele.am inteles ca poate avea mai multe versiuni
-
Daca nu ma însel, SJ a fost oferit in patru versiuni de echipare.
Dacă are tapițerie din piele si subwoofer - echiparea de top (parca Platinum ii spunea).
Dacă nu are piele, dar are navigație - penultimul nivel de echipare (nu retin denumirea comercială).
Versiunea de baza, nu are xenon, nu are trapa parca nu are nici volan îmbrăcat in piele, nu are climatizare automata ci doar AC manual (nu sunt sigur ca-i chiar așa). Important e ca fără xenon e echiparea de baza - nu retin denumirea.
Dar , nu stiu de ce te mai interesează acum ce nivel de echipare este !?
-
Nu are navigatie si nici trapa,are volan din piele,nu are xenon dar are clima automata si spalator faruri.ce sa fie?
-
Pune poza. Are jante gri integral pe 17? Stiu ca versiunea intermediara avea jante in 2 culori si trapa plus xenon sau led.
-
Are jante argintii,si nu are trapa,xenon sau led.nu stiu cum sa pun poza.folosesc acest forum de curand si nu-mi dau seama care e pictograma de atasare poza.
-
Uite aici un tutorial pentru incarcat poze.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,111.0.html
-
Nu stiu ce sa zic,eu folosesc telefonul si nu stiu daca merge metoda
-
(https://i.postimg.cc/DwQdkHqL/IMG-20240420-WA0028.jpg)
-
Merge. Trebuie sa iei "direct link" nu cel de la album si sa il pui la mijloc intre [img] si [/ img].
Am modificat eu tot de pe telefon postarea ta.
Pare ca ai varianta Active de forester. Mai putin important asta. Vrem sa stim cum te impaci cu ea :)
Pentru revizie cutie, mergi la service specializat pe Subaru. E o procedura mai complexa.
-
(https://i.postimg.cc/DwQdkHqL/IMG-20240420-WA0028.jpg)
Arata foarte bine la exterior, pare intretinuta si, mai ales, folosita cu grija.
Sa te bucuri de ea, kilometri multi!
-
Multumesc! Are si tratament cu ceara pe dedesupt.fostul proprietar a facut pentru el insa a fost nevoit sa o vanda.inca nu o folosesc pentru ca urmeaza transcrierea.am condus-o doar 100 km de la vanzator pana acasa.
-
Din ce vad in poze masina este echipare Active (o mai gasesti ca si Trend),
La Forester SJ sunt 3 niveluri de echipare in Germania: Active, Comfort si Platinum
Diferentele sunt la dotari si jante
- Active - jante pe 17" AC manual are si functie de auto, semnalizarile laterale pe aripa, si ecran cu mai putine informatii deasupra cd unitati multimedia (doar temperatura de afara si consumul fara sa poti modifica ce sa afiseze), de obicei fara comenzi pe volan.
- Comfort - jante 17" trapa panoramica, climatronic, semnalizarile in oglinzi, carkit.
- Platinum - jante 18" trapa panoramica, climatonic, scaune fata spate incalzite, tapiterie din piele, navigatie, carkit, KeyLess Entry, KeyLess Go
Au mai fost doau echipatri aniversare pe Germania una avea echiparea ca si platinum dar fara piele si scria cu rosu 100 pe ea, cea de a doua nu mai stiu exact ce continea.
Sa te bucuri de ea fara incidente, la cat mai multi km.
-
Are comenzi pe volan gen multimedia si pilot automat,pe ecranul superior poti afisa temperatura,si consumul instant sau cel mediu sau cati km mai poti conduce,are clima automata,are incalzire in scaunele din fata in 2 trepte,are cvt si padele pe volan.
-
Salut,oare are cineva un manual in Romana sau engleza? Masina mea provine din lituania,deci...
-
https://subaru.co.uk/owners-manuals - aici ?
-
Intrebare:
1.SJ are canbus pe becuri?adica ai atentionare in bord cand se arde un bec?
2. Are optiunea sa se deschida geamurile din telecomanda fara motor pornit?
-
Pt ridicare si coborare geamuri din telecomanda se poate instala o alarma cu modul separat si pt partea asta. Nu stiu daca SJ-ul are functia la vreun nivel de dotare.
-
Nu are !
Nici una, nici alta.
Lasă dotările, dotarile mașinii tale sunt cele care sunt ! Nu mai poți face mare lucru in privința asta.
Zi mai bine cum te împaci cu mașina, cum ți se pare la drum lung, daca ai scos agregatul de pe asfalt - chestii din astea.
PS: Fără supărare, dar ma întreb cum ai cumpărat o mașina despre care nu știi absolut nimic ...
-
Am vrut o masina 4x4 cu benzina aspirat si pe lant si putin mai noua ca precedena masina a mea,o mazda 3bk.norocul meu a fost ca am prins ocazia asta la un pret mult mai mic decat sunt ele pe piata,cu reviziile facute doar la Subaru,si km putini.oricum are mai multe dotari decat mazda si oricum nu ma incurca lipsa anumitor facilitati
-
Masina inca nu circula din lipsa de inmatriculare,lucru care se va intampla saptamana asta.am prins perioada de pauza a bugetarilor de paste si lucrurile au fost un pic amanate.dar in cei 100km de la vanzator si pana acasa,masina mi-a lasat o impresie foarte buna.nu-s sofer incepator si am condus mai multe marci de masini.partea cu cutia automata vrea un pic de obisnuinta.in rest ramane sa ies cu ea pe dealuri unde am si un teren la care nu prea puteam ajunge cu vechea masina pentru ca era prea joasa garda la sol.
-
Excelenta alegere ai facut in acest caz !
Asteptam cu interes impresiile dupa ce rezolvi cu inmatricularea si o scoti pe drum (si pe langa drum).
-
Salut! In aspteptarea inmatricularii,mai dau o cheie la masina,ma mai uit prin ea,si ce vad? O chestie mica pe stalpul B care seamana cu o camera mica sau cu un microfon.una pe stanga ,una pe dreapta.stanga orientata spre fata,dreapta spre spate.ce sa fie?
-
Probabil senzorii de geam spart de la alarma.
-
Ok.si ce fac senzorii astia,ca eu nu am alarma?
In ceea ce priveste scosul la drum,inca nu am facut decat ture prin oras sa ma acomodez cu ea si cu marimea ei.se conduce placut!
Ceea ce ma nemultumeste e ca simt orice denivelare urbana.pare prea rigida suspensia.
-
O fi avut alarma si a demontat-o fostul proprietar, dar nu si senzorii respectivi.
Sau are in continuare alarma pe cheia masinii, pe modul silentios.
Rigiditatea poate fi cauzata si de anvelope, daca sunt vechi si / sau au balonul foarte ingust, genul de 55 sau 50.
-
Ei,balonul e pe 60,insa nu am verificat presiunea din pneuri.
-
Imi doresc un rulou pentru portbagaj,si cred,nu stiu sigur,ca s-ar potrivi si de la generatia antetioara,pentru ca trecand pe langa un asemenea model,am observat ca locasurile de andocare sunt identice
-
... nu am verificat presiunea din pneuri.
La Subaru nu prea e nevoie, compenseaza diferentialul central abaterile.
-
Daca sunt prea umflate si simti orice denivelare in rinichi,ce poate compensa diferentialul?
-
Era sarcastic colegul. Diferentialul se impleticeste.
Foresterul nu este o masina confortabila. Din gama Subaru este cea mai rudimentara desi ca pret este peste impreza si xv/crosstrek. O anomalie poate, dar asa a fost ea gandita.
Baga 4 persoane plus bagaje sa vezi ca devine mai confortabila. E o masina la care producatorul anticipeaza ca se va folosi tot spatiul din portbagaj pana la plafon, ca asta face clientela de Forester, asa ca suspensia trebuie sa fie mai dura ca sa faca fata cand este incarcata.
Daca voiai confort, Outback-ul era mai potrivit.
-
Ciudat ce se spune pe aici ...
Eu as zice sa verifici presiunea in pneuri si sa faci sa fie conform datelor recomandate de producator (cele inscrise pe stalpul de la sofer). Exista posibilitatea ca daca masina a fost adusa pe platforma, sa fi ramas cu presiunea de trasport - am patit si eu asa la Honda si nu stiam de ce aveam senzatia ca merg cu roti de lemn !
Mai e si varianta ca proprietarul anterior sa-i fi montat anvelope Run Flat si/sau sa-i fi facut ceva modificari la suspensie - altfel, din experienta mea, Foresterul are o suspensie foarte bine echilibrata ce absoarbe excelent denivelarile si gropile.
XV-ul din prima generatie era muuult mai rigid decat Foresterul SJ si chiar SH, iar XV-ul de generatia a II-a e mai rigid decat Foresterul SK. Nici Crosstrek-ul nu-i mai moale decat Foresterul.
Da, a drept ca cel mai confortabil din gama e Outback-ul, dar asta-i alta discutie.
-
O sa verific presiunea.m-am uitat doar in fuga la stalp si parca retin 2.1 pe fata si 2.3 pe spate
-
Nu cred !
Mai degraba 2.3 fata / 2.2 spate (e mai mare pe spate doar daca se merge cu masina incarcata full).
Verifica atent si daca, de regla, mergeti una-doua persoane in masina si nu cari saci de cartofi si caramizi, mergi pe varianta cu presiunea mai mica (daca retin corect, e cea de pe randul de sus).
-
Am verificat se recomanda 2.1 fata si 2.0 spate pentru 3 pesoane
Cea mai mica
Ramane sa trec pe la vulcanizare sa reglez
-
Am butoane pe volan stanga cu semnul de vorbire.este vorba de bluetooth?
Daca da,cum se conecteaza?
Unde ati pus suportul de telefon ca sa nu obtureze anumite comenzi sau informatii
-
Am deschis intr-o zi geamul soferului mergand incet in traficul urban.cand am vrut sa-l inchid,am apasat pe a 2 treapta ce care face geamul sa urce singur.insa cand a ajuns sus,s-a intors jos pana la jumate.am incercat de mai multe ori fara nici o schimbare.am inchis geamul din prima treapta putin cate putin
-
Si generatia asta a primit electronica de Toyota? Incepusera prin 2010 cu legacy... acolo mai faceau asa ceva si stiu ca nici la SMT in Bucuresti nu au putut sa o rezolve. S-a lasat cu un modul nou. Stiu de la un alt membru.
Dar esti doar al doilea la care aud de asta... deci incidenta fff mica.
-
Poti incerca procedura de resetare a geamurilor.
O poti gasi pe youtube subaru auto window reset.
-
Cand am cumparat masina,am parcurs 100 km timp in care am inchis si deschis de mai multe ori si a functionat.acum eram prin oras cand s-a intamplat.e posibil sa se comporte diferit la viteze mari ?
-
Nu are legatura cu viteza, ci pare ca simte o oarecare rezistenta la urcare si considera ca ar fi un obstacol, motiv pentru care il coboara inapoi. As face cateva curse de urcare fara functia Auto, altfel cel mai probabil trebuie inspectate sinele/ sufele
-
Azi am facut o incercare la rece adica am stat pe loc si a functionat
-
De vreo cateva zile am o problema.masina pierde curent sau bateria pusa de fostul proprietar e defecta,desi este aproape noua.
Daca cumva iau bateria jos ,se reseteaza ceva?
-
Nimic important - va trebui sa memoreze din nou posturile radio. Nu țin minte dacă si telefonul trebuie reimperecheat cu mașina.
-
Adevarul este ca de cand a inceput problema,s-au resetat programele radio
-
Ca sa se reseteze programele deja tensiunea pe baterie trebuie sa scada f mult. Mai intai poti cauta de consum anormal cat masina e parcata, altfel orice baterie ai pune, daca exista consum mare, o va termina repede si p'aia noua
-
Cum se imperecheaza telefonul cu masina?
-
Salut! M-ar interesa cand trebuie facut schimbul de ulei la cutia cvt si cat de greu se schimba.am inteles ca intra destul de mult,peste 12 l ulei.
Si la grupuri as vrea sa stiu.
-
Recomandarea e sa-l schimbi la 60.000 km / 5 ani.
Nu poti sa o faci de unul singur - sau, poti, dar nu stii ce iese ...
Cel mai bine ar fi sa mergi la un service care a mai facut operatiunea asta, au aparatura si uleiul care trebuie.
Eu am facut schimbul de ulei la cutia CVT in Brasov, la Auto Kino.
Nu mai retin cat ulei a intrat, dar da, destul de mult ( daca vrei, poti sa te uiti pe jurnalul de bord al XV-ului meu - gasesti acolo ce, cat cum).
LE; M-am uitat acum - au intrat 15 l de ulei.
Gasesti aici detalii si costuri: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3588.140.html
-
Da,probabil au cumparat 3 bidoane de 5 litri.eu m-am uitat in manual.masina mea are 155000 si are facute reviziile la Subaru in afara tarii in afara de ultima care e doar acreditat subaru in belgia.pe la 146000
Nu stiu ce s-a facut,scrie doar revizii
Ma gandesc sa mai merg vreo 5000 si apoi sa schimb sa sa stiu eu ca am facut.in carte nu scrie la ce interval trebuie ca sa pot deduce daca s-a facut
-
Am ajuns la mare! 700km ,super fain ruleaza,nici nu zici ca un motor aspirat benzina,poate fi destul de puternic si totodata economic pentru un SUV 4X4 permanent.am dat clasa la multe masini in drumul meu!sunt multumit!
-
Acum inteleg un pic rigiditatea suspensiei,nefiind obisnuit cu ea,si confirm ca CVT e o cutie de croaziera.
-
Desi se descurca bine si la sprint cu un usor lag,la pornirea de pe loc sau la tâșniri in timpul mersului.insa lagul e scurt si motorul se tureaza pentru scurt timp.
-
Salut! Ma gandesc sa achizitionez ulei pentru motor si inca nu stiu sigur ce varianta sa aleg.am observat ca uleiul subaru e fabricat de Motul, iar ca norma ACEA e recomandat C2/C3
Pe busonul de la ulei la masina mea scrie 5w20 dar in cartea service schimburile au fost facute cu 5w30
Inclin sa merg pe varianta Motul,insa ma tenteaza sa trec si la alt ulei,de exemplu Eneos Hyper.am mai lucrat cu acest ulei la cealalta masina,Mazda 3
Ce parere aveti
-
Mai bine Eneos cu standardul recomandat.
c2/c3 e pentru DPF la diesel. S-a mai discutat in alt tread. Nu stiu ce motor ai.
-
2.0 benzina aspirat 150cp
-
Salut! Ma gandesc sa achizitionez ulei pentru motor si inca nu stiu sigur ce varianta sa aleg.am observat ca uleiul subaru e fabricat de Motul, iar ca norma ACEA e recomandat C2/C3
Pe busonul de la ulei la masina mea scrie 5w20 dar in cartea service schimburile au fost facute cu 5w30
Inclin sa merg pe varianta Motul,insa ma tenteaza sa trec si la alt ulei,de exemplu Eneos Hyper.am mai lucrat cu acest ulei la cealalta masina,Mazda 3
Ce parere aveti
Uleiul Subaru nu este fabricat de motul. E un mit pentru Europa. Au intrat pe reteaua Subaru Europa si sunt furnizori si parteneri. Pentru Japonia e altceva. In afara de gama 300v nu as lua nimic de la Motul. Inclusiv cei care le importau la inceputuri in Romania nu mai au o parere la fel de buna. Nu zic ca e prost, dar e mediocru in cel mai bun caz. Adica poti sa pui si Castrol si Mobil ca tot acolo e.
Vezi in sectiunea tehnica un topic facut de mine daca vrei sa aprofundezi putin subiectul uleiuri.
Eu recomand AMSOIL. Pentru tine cred ca ar merge European Car Formula, cel improved pentru motoare mai noi, nu cel classic.
Alternative la fel de bune doar de la Royal Purple, Redline sau bineinteles Idemitsu (adevaratul producator oficial pentru Subaru de fabrica din Japonia).
Colegii iti pot recomanda si alte variante mai putin populare si mai putin testate in masa dar care poate sunt ok in cazul lor.
-
Orice brand în care ai încredere și replică aceste specificații. API SN SAE 5w30.
http://pqiadata.org/Subaru_Certified_Synthetic_5W30.html
PHYSICAL TESTS Standard Subaru
TBN, mg KOH/g (ASTM D2896) 8.70
Viscosity @ 100șC, cSt (ASTM D445) 9.3 to <12.5 10.4
Viscosity @40șC, cSt (ASTM D445) 56.26
Viscosity Index (ASTM D2270) 177
Viscosity @-30șC mPa s (cP) (ASTM D5293) 6,600 Max 3,389
Volatility, mass % loss, 1 hr, @ 250șC (ASTM D5800) 15 Max -c 10.1
Cum a zis și Mihai idemitsu face uleiul OEM pentru Subaru, dacă îl găsești.
C2/C3 rareori trec cu puțin de TBN 8 pentru ca înfundă DPF și depășesc 8% standardul de cenușă. Cele care trec sunt la limită cu cenușa.
Tu nu ai DPF așa ca nu te interesează.
La tine fiind aspirat merge și 0w20 dar nu are specificații mai bune ca 5w30 la 150grade și nici HTHS mai bun.
Știu ca azi 0w20 e la modă pe toate drumurile cu ilsac gf 456 numai ca e api sp. Mai nou nu înseamnă mai bun pentru motorul tău.
-
Multumesc de sfaturi,cred ca o sa raman fidel uleiului Eneos,si o sa pun 5w30 in varianta Sustina ,pentru ca motorul desi este in configuratie boxer si implicit are trasee mai lungi de lubrifiere fata de unul "obisnuit" este un ulei japonez,si pe mine produsele japoneze nu m-au dezamagit niciodata indiferent ca sunt ceasuri,masini,telefoane,sau altceva
-
Salut! Ce acumulator trebuie sa cumpar pentru al meu SJ
Fostul proprietar a pus un acumulator Exide de 60 cu 390A si nu scrie pe ea ca ar face treaba si la start-stop
-
Si se slabeste repede
-
Care dintre baterii ? Cea de pe partea șoferului sau a pasagerului ?
-
Si SJ-ul are doua baterii ?
Eu credeam ca-i asa doar la SK ...
-
Nu stiu daca are 2 baterii
Mie nu-mi invarte,si nu pot porni
-
Atunci e greșeala mea. Marr are dreptate.
Poți să pui exide. Ține mult dacă ai grijă de ea. Eu am pe sh diesel.
-
Pai tocmai Exide a fost.si s-a dus intr-un an
Am luat deja o Varta.M-a asigurat vanzatorul pe care de altfel il cunosc,ca nu o sa am probleme.
-
Dezactivare start/stop si o sa tina mai mult.
-
Eu nu am incredere in Exide, mi-a murit la 1.6 aspirat dupa 2 ani si o luna, doar ce iesise din garantie >:(
Varta silver m-a tinut 7 ani, desi a fost torturata.
-
Dezactivez start stop mereu dar nu din prima.uneori uit.
-
la Isuzu a tinut 3 ani jumate bateria originala, cu folosire start/stop din cand in cand, la semafoare mai lungi.
Acum am pus Varta si nu mai folosesc deloc start-stop, sa vedem cat tine...
-
Dezactivez start stop mereu dar nu din prima.uneori uit.
Daca oricum nu tii sa folosesti sistemul S/S, poti lua un cablu ca asta (https://www.aliexpress.com/item/1005006303404163.html?spm=a2g0o.productlist.main.13.6a5022Hk22Hktx&algo_pvid=c452952e-b12e-4207-bc4f-7514b1f956fd&algo_exp_id=c452952e-b12e-4207-bc4f-7514b1f956fd-6&pdp_npi=4%40dis%21EUR%2123.79%2118.08%21%21%21178.50%21135.66%21%402103854017335923059873827e8e53%2112000036685438627%21sea%21RO%21702397083%21X&curPageLogUid=umSv8mpMJzMI&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A), care iti inverseaza starea implicita si doar la apasarea butonului devine activ sistemul S/S.
Eu am asa ceva pe Seat'ul sotiei de vreo 3 ani
-
Managemetul de incarcarea a bateriei nu tine cont daca folosesti sau nu functia start/stop, teoretic bateria va fi mentinuta incarcata la 80%, dar se pare ca multe baterii cedeaza destul de devreme. Ca sistemul sa incarce bateria fara monitorizare ar trebuii anulat din software monitorizarea bateriei si atunci bateria este incarcata cum era la Dacia 1300. La Ford daca scoti mufa de la BMS apare si o eroare iar bateria este incarcata fara monitorizare.
La masina mea bateria este la 60% din capacitate, Banner cumparat in Aprilie-Mai 2021, cand scade sub 50% o sa o schimb, banuiesc ca trec si iarna acesta asa cu ea. Cel mai mult sa deteriorat anul acesta.
-
Salut! Am constatat de cand e frig,ca se tureaza gen patineaza ambreiajul pana se incalzeste motorul sau cutia sau altceva.aveti comportament similar?
-
Salut! Nu reusesc da dau de un link care sa ma lase sa descarc un manual pentru al meu forester.stiti cumva de unde as putea descarca sau obtine unul in limba romana sau cel putin in engleza?
Al meu e in estona :(
-
Salut,are totusi cineva un link de descarcare manual Forester SJ?
Ca vreau sa aflu ce bec am pe faza scurta si alte informatii
Multumesc!
-
Salut,are totusi cineva un link de descarcare manual Forester SJ?
Ca vreau sa aflu ce bec am pe faza scurta si alte informatii
Multumesc!
Incearca sa afli ceva de aici (https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/).
Dar atentie ca poti gasi informatii doar de la modele pentru Asia/America. Si acelea pot avea alt fel de becuri ...
-
Se poate solicita un manual de la una din reprezentante, cred, fara probleme.
-
Salut,are totusi cineva un link de descarcare manual Forester SJ?
Ca vreau sa aflu ce bec am pe faza scurta si alte informatii
Multumesc!
Vezi poate au pastrat "traditia" si scrie pe sticla farului ce tip de bec ai. La SG asa este si parca si la SH ramasese la fel