Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Laurențiubt on November 05, 2024, 11:10:03 AM
-
Salut băieți.
Motorul meu a picat, cum e recomandat să īl rectif sau să īl īnlocuiesc?
-
Ce forester, SG sau SH? Cati km, ce a patit, cum s-a manifestat etc...
-
alt motor - aceleasi sensibilitati/potential de probleme + ruleta ce nimeresti dar buget necesar mai mic
rebuild motor actual - buget necesar mai mare dar facut bine poti rezolva din sensibilitati/problemele cunoscute
in final depinde ce planuri ai cu masina si buget disponibil evident :)
-
Forester SH/ 169 kw/cutie automata/180000 km, am pierdut uleiul(am rămas cu 2 l) am mers 6 km, mi-am dat seama cānd am turat la 3000 se auzea urat tare, am fost servită și mi-au zis că e dus motorul
-
Alt motor nu găsesc, eu vreau să păstrez mașina pentru că īmi place mult
-
in functie de zona unde esti gasesti service-ul/garajul specializat subaru (ca nu sunt multe in tara) si acolo e cel mai simplu si de intrebat de motoare si de rebuild .... de unde esti ?
-
Din Botosani
-
pfff :( ... zona cam neprietenoasa cu mecanicii subaru :))
prin Cluj, Brasov, Bucuresti, Ploiesti, Timisoara mai gasesti ... dar pe acolo pe la tine nu e usor :(
-
Am găsit un service ce rectifica motoare, īmi dă gantie 6 luni pe rectificat, dar ceilalți mecanici spun că nu este ok că nu mă va tine mult, eu treabă asta nu o inteleg
-
ce sa rectifici ? :)) daca ai ramas fara ulei au plecat cuzinetii + vibrochen + probabil o biela sau doua + pompa de ulei + altele
la EJ-uri nu este recomandata rectificare vibrochen si cuzineti cota de reparatie pentru ca nu tin - se imprastie rapid si sigur - se cumpara vibrochen nou (5-600euro) si cuzineti noi (200euro) plus restul necesare
oricum primul pas este sa faci o constatare daca vrei rebuild in sensul de desfacut motorul si vazut damage-ul, in functie de cat ai mers fara ulei muulte pot sa fie plecate (inclusiv camasi, uzuri pe axele cu came si/sau chiulase... multe)
daca cineva iti da estimare de pret pe rebuild fara sa desfaca/evalueze ce e acolo prima data ... vorbeste povesti
-
Mulțumesc mult. Am să mă duc la constatare cu el
-
si mai este varianta cu shortblock nou (vezi la Brasov sau https://www.4turbo.pl/shortblock-impreza-wrx-sti-2-5l-ej257-2005-2007,3,51528,57799) + chiulasele tale daca sunt in regula ....
-
.... am mers 6 km
am fost servită și mi-au zis că e dus motorul
NB(probabil): *in service.
Am să mă duc la constatare cu el
Doar daca aici nu e ceva troling, ca asa pare...
Chiulasele, cel mai probabil, s-au dus deja, masina a mers fara ulei, cuzinetii se muta rapid in fusurile de arbori cu came si fac ravagii acolo, am vazut cum arata unele distruse in conditii poate mai benigne (doar un cuzinet fugit, nu oil starvation in tot motorul).
Par a exista intentii de a se mai merge cu masina.
Date fiind cele de mai sus, daca te sperie cheltuiala cu reparatia (7-10ke pentru una corecta), poti incerca un motor second hand si sa speri sa fie bine.
Initiator: cand constati o bataie de motor sau o problema de ungere in general, opresti motorul in secunda 1, iar urmatoarea pornire va fi dupa demontare si reasamblare. +6km e enorm.
-
Motor nou sau rebuild. Iar la rebuild sunt multe de povestit. Depinde in ce conditii folosesti masina. In functie de asta alegi si piesele sau motorul gata asamblat de subaru. Trebuie vazut de ce a ramas fara ulei.
Daca vrei povestim mai multe la telefon. Am acelasi model. Daca vrei, poti sa vezi ce am ales sa fac eu. Daca as mai merge tot pe ruta asta, aici e alta poveste.