-
Iata ca deschid iar jurnal in sectiunea gresita. De prin iunie sau poate chiar mai devreme cautam ceva mai prietenos cu mediul urban si fara costuri mari administrative sau de intretinere. Din pacate nu am gasit nimic de la Subaru care sa bifeze tot ce aveam in cap, nici macar peste hotare. As fi facut un efort pentru Levorg, dar chiar nu pot cu 12 secunde pana la 100 pe un break de 1.5t. Daca aveam in Europa WRX-ul break, probabil ca eram cu dosarul de credit la AK si nu mai stateam la discutii. Crosstrek si BRZ-ul nou depaseau bugetul si nici una nu bifa tot ce voiam.
Am fost chitit si am exclus ulterior, dupa ce am testat sau m-am documentat mai bine: Kia Picanto si Rio cele GT line, Hyundai I10 n-line, Nissan Micra, Fiat 500 - toate ca variante pe langa XT, si Mini Clubman (eram aproape gata sa o comit cu un Cooper S cu All4 care era albastru inchis.. practic WRX-ul meu bugeye dar cu aproape 20 de ani mai nou), Countryman S cu pachet JCW si altele ca inlocuitor permanent pentru XT. Pot oferi impresii si motivul pentru care am renuntat la ele in alt topic sau in privat daca sunt interesati. Iar in final am hotarat ca raman la doua modele si care pica primul, pe acela il iau. Acestea sunt Honda Jazz si Mazda 2, ambele cu motorul de 1.5 din perioada 2017-2018, fix inainte de GPF si hibridizari si reduceri de putere. Ambele destul de rare in Romania.
Si uite asa s-a nimerit Mazda 2 de nicaieri, usor peste buget dar am negociat bine, avantajat si de piata de masini SH blocata.
Asadar, va prezint Mazda 2, noiembrie 2017, 1.5 benzina aspirat, 4 cilindri, cu injectie directa si 116 ponei, 6MT, 1050kg cu sofer si plinul facut, echipare Revolution Top + optional interiorul ce putea fi comandat contra cost doar pe echiparea asta, cotiera nemontata, covorase si tavita in portbagaj originale si vopseaua alb perlat (snowflake white - de aici si titlul) ca si extra peste echipare.
(https://i.postimg.cc/sfPvqfPB/20241123-140937.jpg)
Echiparea Revolution Top vine cu tot ce are o masina moderna, de la inchidere automata cand te departezi de masina, keyless entry & go, scaune fata incalzite, climatizare automata, oglinzi pliabile automat sau manual, faruri full led care lumineaza similar cu masinile premium (si proiectoare led) cu functii de leave home/follow me home, senzori de ploaie, lumina si TPMS, cruise control normal, "navigatie" cu touch screen, Heads-up display, franare automata in caz de urgenta la viteze de oras (parca sub 40km/h), lane departure warning, blind spot monitor si rear cross traffic alert, senzori de parcare spate, geamuri electrice peste tot, jante pe 16 cu anvelope de bicicleta si alte dotari ce se regasesc pe mai toate masinile din clasa medie in sus de azi.
Echiparea aceasta este singura care vine cu aceasta aranjare in bord, cu turometrul mare pe mijloc si viteza afisata digital in colt si pe HUD-ul retractabil.
(https://i.postimg.cc/SKwnFJt9/20241123-102008.jpg)
Am luat-o cu ~25.500km la bord, un singur proprietar, fost angajat Mazda care si-a configurat si comandat masina asa cum o vedeti. Revizii facute la reprezentanta cu toate consumabilele originale, mai putin ultimele 2 revizii dar cu factura facute tot cu uleiul si filtrul Mazda (va urma o postare despre acest ulei in viitor), la intervale de nici 5.000km uneori.
(https://i.postimg.cc/Tw3fsGTb/In-Collage-20241123-212051244.jpg)
Cu plinul facut la Constanta, am ajuns la Bucuresti si am mai mers 2 saptamani pana am alimentat cu 32l de benzina parca si am avut un consum mediu de 7.3 l/100km
Am vazut ca obisnuia sa reseteze consumul intre revizii fostul proprietar, si nu a sarit de 7.5% niciodata, folosita doar in oras.
Acel 7.3 include si o ora de stat cu motorul pornit, pentru ca a facut baita cu prima ocazie, si multe alte momente cand a stat cu motorul pornit pe loc mai mult timp... siii teste sa vad cum se misca si cum se aude sus in ture. >:D Pana acum nu a sarit de 9% nici in cel mai al naibii trafic de Bucuresti (de genul 3.5km in 30min cu plecare la rece) si cu i-stop dezactivat.
(https://i.postimg.cc/bJrfTTRH/In-Collage-20241123-211715556.jpg)
(https://i.postimg.cc/CKQS9X56/In-Collage-20241117-171730847.jpg)
(https://i.postimg.cc/kGV9nc6X/In-Collage-20241123-211553184.jpg)
Spalata si decontaminata, dar voi repeta de cateva ori pentru ca este contaminata cu particule de fier ce au intrat in porii lacului si bineinteles ca va urma si un polish. Pana atunci, i-am luat stergatoare noi fata/spate, protectie ceramica pe parbriza de la Soft 99 (sistemul glaco), schimbat filtrul de polen si urmeaza si ulei + filtru de aer, intrucat au trecut in jur de 6.000km de la revizia din aprilie. Si daca i-am luat stergatoare noi, am polishat si bratele, sa arate pe masura kilometrilor si a starii generale a masinii, adica impecabila.
(https://i.postimg.cc/C1SVq0Rt/20241124-144819.jpg)
(https://i.postimg.cc/2jqVjFfZ/In-Collage-20241124-224719932.jpg)
Fun fact. Am comandat doua filtre sa ma lamuresc de unde diferenta asa mare de pret. Bosh cel mai ieftin vs. mann cel mai scump. O sa iau doar mann de acum inainte. Pozele nu mai au nevoie de cuvinte.
(https://i.postimg.cc/05tqbLPW/20241118-172006.jpg)
(https://i.postimg.cc/kXz3yKVW/20241118-172217.jpg)
O sa folosesc Bosh-ul pana in primavara cand incepe polenul. Se pare ca la ultima revizie i-a pus un filtru de polen nipparts, tot de o calitate inferioara.
I-am curatat putin interiorul de praf, dar mare lucru nu am avut ce sa curat. Doar la volan, schimbator si frana de mana (clasica) am avut ceva mizerie. O sa pun mai multe poze cu interiorul in viitor.
Legat de ce vedeti in poza de mai jos, a fost ceva nou si pentru mine. Nu stiam ca au pus asa ceva pe generatia asta si mai ales pe o masina din clasa mica (acum inteleg pretul de lista de peste 20k de nou in 2017). Este un capacitor mic si usor (cat o cola la jumate) care se incarca in cateva secunde. Adica in 5-6 secunde de la minim la maxim. Iar cum folosesc des frana de motor, se incarca des. Se si descarca repede, adica in aproximativ 90s oprit la semafor avand climatizarea pornita si faruri si radio.
Este o solutie de la Mazda foarte misto. In loc sa puna 2 baterii mari si grele, masina are o baterie mica normala si acest sistem care se incarca foarte rapid cu energie, usor, care se si descarca repede si care alimenteaza toti consumatorii indiferent ca stai sau te deplasezi, scutind bateria si de incarcari si descarcari ce te fura la consum, plus reducerea de greutate. Functioneaza cu ajutorul unui alternator ce incarca capacitorul doar in frana de motor si nu influenteaza deplasarea la liber a masinii, cum fac sistemele mai noi ce trebuie sa incarce baterii mari si reduc mult din viteza de deplasare.
Se poate dezactiva din buton i-stop, dar nu si incarcarea acestui capacitor, intrucat el da curent in permanenta consumatorilor.
(https://i.postimg.cc/vTyDTCyH/20241123-104716.jpg)
Cam atat ca nu mai am spatiu in postare. Revin cu alte poze si detalii despre cum se conduce. Toate de bine.
Stiu, masina de gagici. Imi place maxim! Am primit si roti de iarna... gogosi. Anul viitor o sa pun anvelope de iarna pe rotile mari si o sa ii iau altceva pentru vara.
Partea cea mai tare este ca Mazda este similara cu Subaru. Este in lista furnizorilor de piese deja cunoscuti de la Subaru, si inclusiv in Romania se gasesc pe site-uri piese originale si accesorii de la reprezentanta, cu pret, cu poze, comanda online, tot ce vrei. O sa ii cumpar cate ceva, ca nu ma pot abtine. :angel:
-
Pe motor ai turnat apa, sau l-ai scos in halul ala la carpa? ???
-
Pai, distractie placuta, sa o folosesti sanatos! :)
Super tare partea de detailing, nu as avea asa rabdare, dar as apela cu incredere la serviciile tale daca ti-ai deschide business de genul :)
-
Pe motor ai turnat apa, sau l-ai scos in halul ala la carpa? ???
Nu exista sa scoti la carpa 7 ani de praf, alge si alte treburi. Solutii alcaline cu inhibitor de rugina, alternator acoperit cu o carpa sa nu balteasca in el totusi sau cu un sac/punga, pensule si perii, presiune mica la clatire, uscat cu aer comprimat imediat dupa sau cu o suflanta de frunze sau ceva uscator din industria de detailing insistand la mufe, bobine, contacte, baterie etc. Si apoi pornit motorul si lasat sa se incalzeasca si sa mearga pana se evapora ce picaturi de apa au mai ramas.
Inainte de incalzit motorul, optional se poate utiliza si ceva solutie de plastice sau de vopsea care merge si pe plastic nevopsit, cea din urma fiind si recomandarea mea pentru ca au efect antistatic si nu lasa atat de mult luciu aceste produse de exterior, avand la baza formule chimice diferite fata de clasicul silicon de bord.
-
Ok...
Intreb pentru ca la fel faceam si eu since forever, inmuiat cu solutii speciale si scumpe (aka detergent de vase), clatit cu apa la furtun, fara presiune. Dar asa mi-am busit mufa de alternator :(
Deci e singura metoda.
Ce voi schimba pe viitor e faptul ca dupa ce spal un motor, imediat dupa plec in Australia, sa se usuce bine pe drum :-\
____________
Oricum, ma uit la pozele alea si nu inteleg de unde atata rabdare. Sau pasiune pentru a face masina ca noua, desi se umple de romania la primul drum.
-
...
Oricum, ma uit la pozele alea si nu inteleg de unde atata rabdare. Sau pasiune pentru a face masina ca noua, desi se umple de romania la primul drum.
... zise cel care practic a reconstruit un subaru, a mângâiat fiecare filet, a măsurat fiecare unghi, a reconstruit si remodelat capace de chiulasa, le-a arătat japonezilor cum se fac anumite chestii (gen sa fie perfect modul in care se plimba bățul prin cutie), a invatat diverse meserii doar ca sa faca aceasta masina, si multe multe altele de care nu-mi amintesc pe loc... ;D
-
Aia-i altceva, e functie, cum o faci, asa ramane. Eu zic de estetica, pe care o gasesc tare volatila. Si apreciez, da' nu-s nici la un sfert din nivelul lui Mihai.
-
Deci asta a fost motivul vizitei scurte in Cta de la inceputul lunii?
Interiorul e cu piele alba? Ca ai mentionat ca era optional, dar nu l'ai aratat in poze
Misto alegere, sa te poarte fara probleme!
-
Frumoasa!
Una dintre cele mai bune alegeri pentru oras.
Sa o conduci cu placere!
-
Foarte frumoasa , Mihai. Sa va bucurati de ea !
-
Felicitări pentru alegere Mihai! Să o folosiți cu plăcere!
-
Multumesc pentru urari, domnilor!
Da Andrei, acesta era scopul vizitei la Constanta la inceput de noiembrie :) Imi pare rau ca nu ne-am nimerit cu programul.
De azi avem si numere, alese de fii-mea care a spus ca pe astea o sa si le puna la 18 ani cand o sa aiba masina (imi place optimismul ei). Asa ca le-am luat sa fim siguri ca nu dispar in urmatorii aproape 8 ani :)
(https://i.postimg.cc/FHF4mCGm/20241129-115510.jpg)
Si interiorul. In afara de 2-3 cute fine la scaunul soferului, de la urcat/coborat totul este ca nou. Inca ma gandesc daca sa iau ceramica pentru piele sau merg in continuare cu ce crema am. Fostul proprietar zicea ca a dat pielea cu crema in mod regulat si se vede. Interiorul asta a cantarit foarte mult in decizia de achizitie. Piele pe fetele de usi, putin pe bord, iar scaunele au piele pe laterale si spate in timp ce pe mijloc este textil. E fix ce cautam.
(https://i.postimg.cc/9FYh6HdJ/20241129-121842.jpg)
(https://i.postimg.cc/yNkC3Jwb/20241129-122025.jpg)
(https://i.postimg.cc/d1JCsY7n/20241123-141112.jpg)
(https://i.postimg.cc/Ss90VBQL/20241129-122150.jpg)
(https://i.postimg.cc/SRbBPgjB/20241129-122706.jpg)
(https://i.postimg.cc/YCXwSNyF/20241129-113117.jpg)
Se comporta foarte foarte bine glaco pe parbriz. O sa aplic pe toate geamurile pe toate masinile. Sa vedem cat tine, caci efect similar am mai vazut dar nu si durabilitate.
-
Fain agregat, domnu Mihai !
Sa o folositi cu placere si costuri reduse. Si fara incidente !
O singura intrebare, daca nu deranjez- daca-i masina pentru oras, nu era mai ok o cutie automata ?
PS: Acum am realizat ca, si la tine, doamna conduce masina mai mare !
-
Foarte frumos interiorul! Chiar zen.
-
Pentru intretinerea pielii eu folosesc produse Geist : am luat kit-ul de curatare si protectia Repel. Am aplicat-o de vreo 2 luni , cred , lasa in urma o piele mata si moale .
-
Fain agregat, domnu Mihai !
Sa o folositi cu placere si costuri reduse. Si fara incidente !
O singura intrebare, daca nu deranjez- daca-i masina pentru oras, nu era mai ok o cutie automata ?
PS: Acum am realizat ca, si la tine, doamna conduce masina mai mare !
Multumesc! Pur si simplu imi era dor de o manuala si nu am vrut sa uit, asta pana devin prea comod sau batran si trec definitiv la automata sau la sofer. Plus ca la categoria aceasta trebuia sa ma limitez la 90cp si in cele mai multe cazuri la cvt sau dubluambreiaj uscat. Cam asta se pune pe masinile mici. Doar mazda mai noua are cutie clasica, cu convertizor, dar performantele sunt mult reduse.
Insa da, am mai mers si cu Foresterul si este alt nivel de confort masina aia... cu totul. Nu credeam ca o sa ajung sa spun asa ceva.
Cat despre doamna, eu speram ca o sa vrea sa mearga mai mult cu asta mica, dar a zis ca tot mai mult ii place a ei, chiar daca e mai greu de parcat. Si, din pacate, s-a obisnuit si ea cu automata, desi pana la Audi nici nu voia sa auda de asa ceva.
Cum scria Matli pe facebook, timpul trece, prioritatile si preferintele se schimba....
Partea interesanta este ca asta mica a scos la lumina unele calitati ale XT-ului pe care nu le mai vedeam/simteam pentru ca ma obisnuisem cu ea.
-
Pentru intretinerea pielii eu folosesc produse Geist : am luat kit-ul de curatare si protectia Repel. Am aplicat-o de vreo 2 luni , cred , lasa in urma o piele mata si moale .
Am "un balsam" de la Autoglym. Chiar hidrateaza bine pielea daca o lasi sa isi faca treaba. Doar ca lasa un usor luciu, chiar daca ei zic ca pielea ramane mata dupa stergere.
-
(https://i.postimg.cc/W34mfXCm/20241212-145014.jpg)
I-a venit timpul si lu' asta mica pentru schimb de ulei. Asta asa, ca sa il stiu eu schimbat si pentru ca au trecut putin peste 6.000km de la ultima revizie din aprilie.
(https://i.postimg.cc/wB2cVSfT/20241212-145020.jpg)
Din cate am reusit sa gasesc pe net, Mazda are parteneriat cu Idemitsu pentru uleiuri si acestia le produc unul branduit Mazda Supra-X, cu normele API SN • ILSAC GF-5. Daca la Subaru cautam si nu gasim Idemitsu, la Mazda cam multi se plang de el ca devine zgomotos motorul, ca isi schimba vascozitatea mult intre revizii, etc.
AMSOIL (signature series 0w-20) indeplineste cerintele normelor de mai sus iar diferentele care m-au facut sa il aleg sunt:
- HTHS este 2.7 fata de 2.6 la uleiul Mazda
- La temperaturi inalte are 2-3 grade rezistenta in plus
- La rece ramane fluid pana la -53 grade C fata de -41 sau -44 in functie de sursa informatiei (nu ca o sa vedem asa ceva, dar asta imi spune cat de sensibil la frig este uleiul)
- NOACK volatility 12,6 - 13,8 la Mazda Supra-X in functie de ce laborator a facut testul si 10 la AMSOIL in fisa
- TBN am gasit 6,8 - 8,2 la Mazda dupa diverse laboratoare din SUA si Europa si 12,6 la AMSOIL pe hartie
Schimbat des, cum obisnuiesc sa fac la toate masinile, uleiul de la Mazda probabil ca era ok. Nu temperaturile inalte ma ingrijoreaza intrucat motorul se incalzeste destul de greu, mult mai greu ca la Subaru sau la Audi. Dar asta inseamna ca este predispus la degradare din cauza condensului si a benzinei, intrucat la drumuri scurte prin oras nu prea are timp sa se incalzeasca si sa se evapore ce nu trebuie sa fie in el. Combinat cu un TBN extrem de mic, rezulta ca nu are viata lunga, deci si protectia se duce rapid.
La filtru e alta treaba. Similar cu Subaru, de la acelasi producator, se gaseste pe toate drumurile, asa ca filtru original o sa fie mereu.
(https://i.postimg.cc/FFBpwX9Y/20241212-141435.jpg) (https://i.postimg.cc/pr4Bjz0f/20241212-135607.jpg)
Filtrul de aer era mult prea curat ca sa il schimb. Se vede ca aerul e altul la Constanta. :'(
(https://i.postimg.cc/nc92JSz0/20241212-133704.jpg) (https://i.postimg.cc/prpZyqBV/20241212-133700.jpg)
La ultima revizie unde se pare ca a schimbat si placutele de frana, a apelat la alt atelier, nu la reprezentanta si vad ca a mers pe filtre MANN peste tot. E bine, dar totusi o sa raman la filtrul de ulei original, intrucat nu stiu in ce fel diferentele de constructie pot afecta functionarea. La filtrul aftermarket se vede ca perforatiile sunt mai mari in interior, garnitura patrata fata de garnitura rotunda, si altele.
(https://i.postimg.cc/8zhbFFLv/20241212-141648.jpg)
(https://i.postimg.cc/K8XNv73F/20241212-141623.jpg) (https://i.postimg.cc/1zsrD9Kj/20241212-141617.jpg)
Toata operatiunea a durat o ora pentru ca masina este joasa :) si la asta schimbul se face traditional prin cadere libera. Noroc ca are o gura de vizitare in scut, suficient de mare cat sa poata fi dat jos si filtrul fara probleme. Trebuie sa imi iau niste rampe sa o pot urca putin mai sus.
Revin cu impresii despre ulei la primavara.
In alta ordine de idei, pe dedesubt totul uscat si fara rugina pe baie sau pe alte componente. Cat am putut sa vad prin gura de umplere cu ulei, motorul este impecabil la interior, nici o tenta de galbui pe metalul expus, deci se vede ca a avut parte de schimburi dese.
-
Nu vreau sa te influentez.
Nu mi-as bate capul cu filtrul de ulei, e totusi un aspirat nepretentios. Mann, din experientele mele pe masinile daily, e cel mai bun. Mahle si altele aveau supapa unisens de retinere slaba, si mi se lasa cu bataie de compensatori hidraulici de joc supape la porniri.
Dar pune OEM daca zici ca-s pe toate drumurile.
-
75lei filtrul original. Pentru 20-30 lei economie nu are sens sa pun aftermarket.
-
Nu-mi dau seama, Amsoil-ul ala e cel 0w20? Daca da, si daca n-am cautat gresit, vad ca respecta API SN (RC).
Avand motor cu injectie directa nu ti-ar trebui un ulei SP (cu sludge protection)?
-
Este 0w-20, da. Si API SN, da. Am scris, la fel ca originalul. Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.
https://www.misteroil.eu/en-eu/shop/product/1053/mazda-original-oil-supra-x
Am iesit la o tura mica prin oras. Se simte mai rafinat. In materie de zgomot, foarte foarte putin. Adica, e normal la orice ulei proaspat. Dar intre 2 si 3.000rpm si mai sus produce mai putine vibratii si pare ca vrea sa se tureze mai usor. Vorbesc la nivel de finete, nu ca ar vibra motorul :)
Oricum, era de asteptat sa se simta mai bine, fiind ulei proaspat. Cel vechi mirosea puternic a benzina. Dar rau, ca a inceput si cainele sa stranute de la 5m distanta.
PS: Oricum ma astept sa vad ceva probleme candva de la injectia directa. Sper cat mai tarziu. Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji. Hyundai-ul l-am avut de nou, am facut prima revizie parca la 5k km si apoi toate pe la 8-10.000 maxim si doar la reprezentanta cu uleiul cerut de producator.... si la 60.000km tot am schimbat un injector si mi-au curatat supapele din cauza depunerilor. Si a mers si ala doar cu benzina de 100, si cand ieseam din oras vedea talpa bine.
Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu. In cazul meu mai aveam garantie 1 an (din cei 5), cate 2 revizii pe an mult sub intervalul dat de producator si nu am platit nimic la Hyundai.
-
Sper ca nu ma intrebi de uleiuri, ca acolo-s zero.
Este aspirat, deci mai putini vapori trasi de admisie prin PCV, teoretic. Sunt sigur ca Muttley poate sa spuna mai bine daca e asa sau nu.
Eu pot doar sa spun doar ce am constatat la Ignis.
Dupa 5 mii km, catch canul arata asa, raport de comprimare relativ ridicat pentru 2004, de 11:1.
(https://i.imgur.com/zrQVjuM.jpeg?1)
Desi muttli zice la la aspirat nu trebuie sa imi fac griji.
Eu zic doar ce am aflat in scurta-mi documentare, ca altfel habar n-am! Sunt la prima mea masina ever cu ID.
La un utilizator normal, e vorba de 100-150mii mile pentru a cere o curatare a porturilor de admisie. Parcursul asta creste spectaculos daca se schimba des uleiul, la urma urmei fiind o problema de ce bagi in admisie. Daca sunt vapori scarbosi, ai depuneri. Daca schimbi uleiul ca obsedatul, si pare-se a se aplica si aici, stai mult mai bine.
Iar daca nu vrei sa cureti niciodata, instalezi catch canuri, dar nu prea merita.
Insa principalul detaliu cu care am ramas e ca daca ai galeria de admisie in fata, in cateva ore ai facut porturile luna. Trebuie doar scoasa, o punga de soricei din plastic, o bormasina, o cheie sa invarti motorul de cateva ori si 1-2 beri.
Daca ai admisia in spate, cum e cazul la mine, motorul afara. Abia astept :-\
In cazu' masinii din topicul asta, bere sa fie.
(https://i.postimg.cc/CKQS9X56/In-Collage-20241117-171730847.jpg)
Edit:
Asta e cu injectia directa. Castigi la pompa si pierzi mai tarziu.
Nu chiar. Consumul mult redus e doar unul dintre avantaje. Mai ai precizia maxima a injectiei, care te ajuta cu knock-controlul. Astfel, poti creste raportul de comprimare spectaculos, la valori inimaginabile cu port injection. Si abia de acolo ai consum mic si performanta crescuta.
Pe langa depuneri, eu personal sunt speriat de pompa si injectoare, lucreaza alea la milioane de bari. Pe de alta parte, asa face si dieselul, deci nush csz...
-
Ca tot scria muttley la el pe topic, pentru swift, masinile astea sunt facute la indigo pana intr-un anumit punct.
Ma regasesc in mai toate nemultumirle lui.
- La interior si mie imi lipsesc manerele din plafon. Am doar unul la pasager
- Volanul l-as fi vrut 1-2cm mai aproape
- Sunet de cutie/diff in treptele 1 si 2, dar mai ales in 1. Insa este incredibil raportul. Eu pot sa plec si cu a 2-a de pe loc. Treapta 1 e cam ca la Duster, pentru cei care au condus
- Umezeala la interior dimineata. Dar grav, cu picaturi pe parbriz. Dupa ce am eliminat mai multi posibili inculpati (parbriz, calorifer, filtru polen, uscatorul de la AC), am socotit ca probabil a varsat apa doamna de la care am luat masina in ziua cand am luat-o, sub scaunul pasagerului, unde era umeda mocheta. Am scos doua plastice, ridicat mocheta, uscat, bagat generatorul de ozon pentru a ucide orice dinainte sa apara. Din fericire, nici cap de surub ruginit. Deci muttley, ia la verificat mocheta peste tot.
In rest, ajunsa la temperatura normala, cutia si motorul sunt super misto. VVT-ul ii da acel ceva pentru turele inalte si pare ca nu ramane fara aer niciodata si vrea mereu sa se tureze si sa traga si mai tare.
Timoneria e interesanta si inteleg de ce o lauda toti. Doar trebuie sa te adaptezi cursei putin ciudate, probabil gandita pentru volan pe dreapta. Treapta 2 e in jos si nu se simte ok daca tragi spre tine si jos, a 3-a e direct in fata, a 4-a in jos si usor dreapta si a 5-a zici ca e a 3-a ca pozitie.
-
Sau, cu alte cuvinte, masina perfecta nu exista. Sau ma rog, exista, dar e cu ringland failure, consuma cat o cireada si trezeste toata regiunea.
*masina daily perfecta nu exista.
-
Impreza era aproape de perfectiune dar nu pot cu CVT-ul mai departe de granitele orasului. Imi pare rau acum ca nu am luat-o pe aia RS a lui Razvan. M-am bucurat cel mai mult de Imprezele aspirate, dar le mai trebuia ceva peste cei 125 de cai SOHC ca sa le tin mult si bine, mai ales in ture inalte. 2.5 ala de 156 era fix ce ii trebuia si nu era diferenta mare la consum. Dar am zis ca vreau iar cai sa fie si de dat la altii...
Din generatiile noi, doar BRZ mi-as lua. Sa se termine cu noroiul si gropile de la intrarile in cartier si mai vedem.
-
M-am uitat mult la BRZ si am si cautat o vreme, versiunea anterioara, de 2l, ca eu am o problema mare de principiu cu impozitarea.
Dar de fiecare data m-a dezumflat aspectul. Lunga, ascutita, joasa, coupe... Daca te uiti cu ochii stransi la una, o confunzi cu Corvette de 7 litri, dar ea abia are 200 cai lesinati. Prea ostentativa, n-am putut.
Mie unuia mi-ar placea un break urat, care vizual nu spune nimic dar are 400 cai. Aia e... :-[
-
Mno, nu tot ce vine din Japonia este monument tehnologic, mai ales cand ai un buget mic si drumul spre clientul final trece pe la fabrica din Mexic. Desi cele de mai jos nu au neaparat legatura cu locul in care s-a produs masina, in ciuda faptului ca certificatul de conformitate vine semnat si stampilat de Japonia cu adresa oficiala a marcii.
Patanie care mi-a mancat 3 zile, asa ca scuzati textul lung, dar ma descarc si eu.
Dupa concediu si atatea ploi si noroaie am spalat masina si m-am trezit iar cu umiditate crescuta in masina. Mocheta era aparent uscata si din intamplare dau peste un capacel de plastic in podea care facilita accesul la seria de sasiu. Deschid si vad acolo condens mult. Sar peste toate pipaielile si atingerile ca sa ajung la concluzie: izolatia toata uda sub mocheta pe partea dreapta, iar.
(https://i.postimg.cc/Wzdthj1G/20250105-141804.jpg)
Scot plastice, scaunul pasagerului, incep sa usuc. M-am scarpinat in cap ba cu stanga ba cu dreapta... de unde o fi venind apa... le iau pe rand la verificat: burdufuri usi, parbriz, scurgeri in podea, stopuri, chedere, filtru polen, conducta de evacuare condens de la sistemul de aer conditionat... nici una nu s-a gasit cu probleme.
Spal iar masina pe etape si cu presiune, de jos in sus, element cu element si reveneam pentru verificari... totul uscat, pana cand nu stiu ce imi vine sa scot un pres de pe partea soferului sa vad ca are condens pe dedesubt... repet operatiunea cu scos scaun, mocheta fleashca! nici un vinovat. Mocheta si totul mai sus de podea uscat.
Azi, a 3-a zi de scarpinat in cap dau jos panoul de la stergatoare - curatel, dar am facut eu luna. Nimic in neregula!
Desfac carenajele sa curat mizeria din aripi, noroi dar nimic care sa fie asa jos si sa intre in masina. Sterg sa fie totul perfect uscat si dau iar cu jet si spal pe la roti si vad un firicel mic in interior... primul semn... de undeva din spatele acestei imbarligaturi de fire:
(https://i.postimg.cc/RCYN23gX/20250108-123905.jpg)
La cat e de mica masina asta, au pus astia la straturi de izolatie si la spume si polistiren si plastice captusite si un miliard de chestii prinse intre ele si de masina ca nu aveam cum sa scot toata chestia aia, dar in final se arata inculpatul:
(https://i.postimg.cc/cCPC3jvV/20250108-124206.jpg)
(https://i.postimg.cc/TYWpxRSG/20250108-123702.jpg)
Cablul de deschis capota trece prin sasiu si iese undeva in spatele carenajului stanga fata, da fix pe unde se scurge toata apa de pe parbriz si se pare ca i s-a busit burduful. Probabil ca anterior a fost deschis o singura data pe an pentru revizie si atat. Iar de cand e la mine am tot deschis sa spal, sa verific sa schimb uleiul sa ma mai uit la nu stiu ce, sa verific iar uleiul, sa verific starea bateriei si sa o incarc la full etc. asa ca probabil cablul a ciupit burduful.
Norocul meu este ca nu a apucat nici macar o agrafa de birou pierduta de fostul proprietar sau monezile sa fi ruginit, asa ca l-am prins in faza incipienta.
Acum sa vad cum o rezolv, caci solutia tehnica a fost ceva de genul "Am uitat sa ii punem deschidere la capota! Ah, dam o gaura aici si tragem un cablu."
Zilele viitoare sper sa mai tina vremea nesperat de calda si sa dau carenajul jos complet sa ajung pana la inculpat pe afara si sa il izolez.
In rest, ma bucur de consum de 7% in oras si parcari usoare :laugh: Dar numai eu puteam sa patesc asa ceva la masina aproape noua... avantajul este ca toate clipsurile si suruburile erau virgine si inca flexibile, asa ca nu am rupt, zgariat si fortat nimic. O mica victorie pentr mine :)
-
Asa te obișnuiești cu brandul. Asa face toate.
https://www.mazda6club.com/threads/drivers-side-carpet-wet-hood-release-grommet.250518/
-
Am tot amanat rezolvarea intrucat alternam intre a duce la reprezentanta masina sa imi schimbe tot cablul sau a face ceva acasa pentru a rezolva definitiv problema.
Comandasem si cric nou intrucat ala vechi a vomitat tot uleiul dupa 3 zile de la umplere, dar mai aveam un cric mic luat acum multi ani din kaufland, inca functional si chiar ideal datorita dimensiunilor reduse ce lasa spatiu suficient pentru a pune capra langa.
Dupa ce am dat jos carenajul si spalat tot pana sus, am observat ca burduful nici nu este rupt. L-am asezat iar si nu mai picura dar era umed in jur (pe exterior, intre burduf si caroserie, nu pe unde trece cablul prin burduf), in conditiile in care am spalat direct cu furtunul. Deci bine dar nu suficient.
La sugestia lui Muttley de a bricola o palarie pe post de protectie, am gasit prin casa un cot pe care as fi vrut sa il pun intreg, dar necesita demontarea cablului si oricum cablul o ia in sus, nu in jos, deci cu risc de a tine apa fix unde nu trebuie, asa ca am facut o palarie din el. Am degresat zona cu IPA, izolat cu ceva silicon de exterior, flexibil care stiu ca este foarte rezistent la temperaturi, la vibratii etc. Si am izolat intai burduful, apoi i-am pus palarie.
In final, am dat toata zona cu ceara, inclusiv zona de jos a aripii intrucat nu are nici un punct de rugina si sper sa ramana asa mult timp. In plus, ajuta si la evacuarea apei, pastrand zona cat se poate de uscata.
Am uitat sa ii fac un picurator cablului, intrucat are panta spre interior, dar fiindca a vazut si el ceara, ma astept ca daca ajunge apa pe el, sa cada, nu sa se prelinga pana la burduf. Mai urmaresc, dar sper ca asta sa fi fost singura problema.
Montat carenajul si dat cu protectie dupa ce a fost spalat si degresat, pentru spalari mai usoare in viitor.
La interior ce sa zic, nu ca avea neaparat nevoie, dar daca tot am avut scaunele scoase, am aspirat si periat tot, curatat bine consola centrala unde nu prea aveam acces din cauza scaunelor si aplicata protectie pe toate plasticele, ca acum chiar zici ca e abia iesita din fabrica. Si a mai stat cu generatorul de ozon inca 40 min inainte sa asez iar mocheta.
(https://i.postimg.cc/gxmqW26X/20250119-114343.jpg) (https://postimg.cc/gxmqW26X) (https://i.postimg.cc/xqNPG72C/20250119-120054.jpg) (https://postimg.cc/xqNPG72C)
(https://i.postimg.cc/XpwcmCX6/20250119-123308.jpg) (https://postimg.cc/XpwcmCX6) (https://i.postimg.cc/0bg0VfkC/20250119-124159.jpg) (https://postimg.cc/0bg0VfkC)
(https://i.postimg.cc/DS6Qy3qC/20250119-124343.jpg) (https://postimg.cc/DS6Qy3qC) (https://i.postimg.cc/hJGLXZsK/20250119-131843.jpg) (https://postimg.cc/hJGLXZsK)
(https://i.postimg.cc/WFF0nDxK/20250119-131858.jpg) (https://postimg.cc/WFF0nDxK) (https://i.postimg.cc/gwBv8yt8/20250119-132359.jpg) (https://postimg.cc/gwBv8yt8)
(https://i.postimg.cc/vx59JJYt/20250119-132404.jpg) (https://postimg.cc/vx59JJYt) (https://i.postimg.cc/N93mPsc0/20250119-132627.jpg) (https://postimg.cc/N93mPsc0)
(https://i.postimg.cc/RqtcJH7J/20250119-135535.jpg) (https://postimg.cc/RqtcJH7J) (https://i.postimg.cc/ZCh685H7/20250119-135539.jpg) (https://postimg.cc/ZCh685H7)
Nu e cel mai frumos bricolaj al meu dar important este ca e functional. Iar pozitia a fost criminala cu aripa pe pozitie. A fost cea mai migaloasa lucrare avand in vedere ca siliconul este dens si lipicios, deci greu de intins.
-
Abia la pozele astea se vede clar problema.
Mvai, ce fel au gandit-o...
-
Mihai, ai facut testul cu apa, dupa lucrare?
Sa verifici daca mai poate intra apa ce s-ar prelinge chiar pe cablul respectiv ...
E tare ciudata solutia lor constructiva.
Maca o presetupa pe cablu, sper ca este, da?
-
Daca tot a fost nesperat de cald in weekend, am scos scobitoarea din ochi. Restul (caroseria) mai poate astepta, intrucat albul asta perlat ascunde foarte bine finele urme normale de la spalat si uscat nepotrivit.
(https://i.postimg.cc/zfccRfzL/In-Collage-20250124-191221992.jpg)
(https://i.postimg.cc/SKsPs9hF/In-Collage-20250124-190839967.jpg)
(https://i.postimg.cc/rwgbMJ7N/In-Collage-20250124-190513365.jpg)
(https://i.postimg.cc/13yTkT7z/20250124-171622.jpg)
Au iesit perfect? Nici pe departe. Dar diferenta este imensa, atat ca aspect, cat si la felul in care lumineaza noaptea aceste faruri full LED. Iar defectele ramase pot fi observate doar de la o apropiere de sub 50cm sau cu farurile aprinse de la 2-3m apropiere.
Puteam sa le fac sa fie perfecte? Desigur. Dar asta insemna sa indepartez o buna parte din lacul de pe "sticle" si atunci ar fi fost mai rau pe termen lung si oxidarea ar fi avut loc si mai rapid.
Poate pe viitor ii pun si folie, desi nu imi dau seama cum s-ar pune pe forma asta si cu suprafata neregulata/texturata in unele zone unde lumina trebuie imprastiata (la semnal). Poate din mai multe bucati de folie...
-
Arata bine, dar da, trebuie folie sau lac UV - exista si lac UV.
Si eu ar trebui sa polishez putin farurile, au inceput sa faca pata fix pe directia lupei si cred ca deja afecteaza vizibilitatea. Dupa doar 4 ani, mi se pare cam scurta rezistenta, dar asta e.
-
Aaahh!.. what's cooking, duck? >:D
E la slow roast. 12h astept, ca nu am ce sa fac. Mai multe poze si detalii maine.
(https://i.postimg.cc/25w10d90/20250315-150426.jpg)
-
Creeeeeed doar ca-i "what's cooking *doc" :angel:
Deci protectie d-aia ceramica de vopsea? Eu inca nu-s hotarat daca sa investesc o avere in foliere completa. Vopseaua e de tot rahatu' la asta mica, si sunt pietre care zboara in aer si portiere care se deschid cu putere prin parcari.
-
Eu visez rata la cuptor, deci ramane duck :)))
Pozele mai asteapta. Am petrecut duminica in compania oamenilor, nu a fiarelor.
-
Pare rau 😞
-
Prin decembrie nu am mai avut nici timp si nici vointa sa iau un set nou de iarna, asa ca, mai cu rusine, mai cu pragmatism, am trecut iarna cu gogosile primite la cumpararea masinii. Oricum, imi promisesem ca nu bag nici un ban in masina, in afara de revizie sau ceva ce tine de siguranta, pana nu vand Subaru.
Nu vor mai ajunge pe masina cat timp este numele meu in talon.
(https://i.postimg.cc/QdD4FVR7/20250321-092618.jpg) (https://i.postimg.cc/tRLmHBk2/20250321-092632.jpg)
Prin februarie incep cautarile si avea sa fie simplu, intrucat stiam ca vreau sa trec de la 185/60/R16 la 195/55/R16 pentru vara. Intrucat se pare ca dimensiunea aleasa este comunca intre masinile eco, aproape toata oferta era cu eco, blue, green, EV si altele in descriere. M-a salvat un set de Vredestein Ultrac din categoria "normale" si in stoc.
La jante eram hotarat pe jante albe. Visul meu de alb pe alb avea sa se implineasca. In oferta insa multe se gaseau doar pe 17. Gasesc totusi ceva si chiar inainte sa apas butonul de plata ma loveste. Masina este alb perlat. Cu jante albe, ar fi aratat fix ca un perete proaspat vopsit intr-o camera cu peretii ingalbeniti. Albul perlat are o reflexie aurie calda, iar jantele albe sunt de un alb rece. Google imi confirma ca alb pe alb merge doar la honda si ford cu vopseaua aia alba de ambulanta.
In ordine pe lista aveam antracit si argintiu. Ori nu existau pe 16 ori niste superbitati de OZ allegrita la oferta. Le pun pe astea in cos si ma loveste realitatea din nou. Pe spate am tamburi si eu pun jante cu spite subtiri si cu vedere la ce nu are masina asta de aratat. Daca era un STI, stateau altfel lucrurile.
In final ajung la ce uram din tot sufletul, jantele negre sau ceva jante MAK, AEZ etc. ce nu as pune niciodata ca un om nebun dupa roti ce sunt.
O saptamana mai tarziu, chiar gasesc o oferta buna si nu mai stau pe ganduri. Dar inainte de montaj, comand protectia ceramica, sa nu mai am batai de cap. Rezultatul m-a surprins placut. Chiar imi place mult si oricat am incercat sa fac poze decente cu telefonul, nu am reusit, dar pe viu e chiar senzatie combinatia.
(https://i.postimg.cc/WpnjySwc/20250311-143133.jpg) (https://i.postimg.cc/6q9K3GwP/20250311-151957.jpg)
Protectie janta 0 la anvelopele astea. Iar 195 pe 7j e la limita acceptata, janta fiind aproape la fata cu anvelopa. Deci bordurile sunt acum inamicul nr. 1
(https://i.postimg.cc/wM0psTjj/20250311-143125.jpg) (https://i.postimg.cc/xjkF7wvX/20250315-145812.jpg) (https://i.postimg.cc/MKV3Z1rx/20250315-145827.jpg)
Foarte misto protectia asta ceramica. Super usor de aplicat pentru jante, avand timp mare de lucru, ideal pentru jante cu design complex, si se niveleaza foarte bine. Lucru extrem de important pentru vopseaua mata, pe care orice surplus neinlaturat ar arata ca o pata de grasime.
Si dupa ce a trecut valul neasteptat de frig, au ajuns si pe masina.
(https://i.postimg.cc/Hx84ZCqH/In-Collage-20250321-204736653.jpg) (https://i.postimg.cc/NFh8ZztX/In-Collage-20250321-205253064.jpg)
(https://i.postimg.cc/1R6rDs0r/In-Collage-20250321-205408458.jpg) (https://i.postimg.cc/QCGrMXb4/20250321-104701.jpg)
7j cu ET 37 fata de 5,5j pe ET40 arata senzational. La fel si 195/55 fata de 185/60. Asa trebuia sa vina masina din fabrica pe echiparea asta, in opinia mea. Dar trebuie sa ii comand aparatoare de noroi, ca acum imi arunca praf si mizerie direct pe usile din fata.
(https://i.postimg.cc/Hk32jz0G/In-Collage-20250321-204828908.jpg) (https://i.postimg.cc/ZqMxxqDV/In-Collage-20250321-205147530.jpg)
(https://i.postimg.cc/3wRZGG9k/In-Collage-20250321-204953031.jpg)
Ca feeling ma asteptam sa imi rupa spatele. Cu rotile de iarna masina sarea peste toate denivelarile mici la presiunea recomandata. Cu balon mai mic si cauciuc mai tare ma asteptam sa fie groaznic. Plus presiune 2.5 ca atat cere Mazda si ar fi bine sa nu imi sara anvelopa de pe janta.
Culmea, suspensia lucreaza mai bine, roata urmareste mai usor denivelarile si nu mai sare, de stabilitate nu are sens sa comentez ca e din alta galaxie si cel mai important, acum am frane. Cu alea de iarna la 10 grade m-am dus 2m cu rotile frecand de asfalt la niste manevre de evitat prostii care trag de volan fara sa se uite daca pe banda 1 e cineva. Consumul dupa doar 50km e tot acolo. Si cel mai important, si motivul din spatele schimbarii dimensiunii a fost faptul ca masina sufera de torque steer chiar si in treapta a 3-a. Combinata cu o directie electrica rapida, masina imi dadea o senzatie de nesigurata de nedescris cand ma dadeam la ea. Ma chinuiam sa o fac sa mearga drept. Total opus fata de Subaru la care puteam sa o calc si sa tin volanul cu o mana (desi nu fac si nu recomand asta). Acum este altceva, mult mai asezata masina, mult mai sigura, chiar daca la plecari mai rapide inca are tendinta de a mai da o roata in gol.
Misiune indeplinita! Mai am doua mici lucruri de facut la ea si apoi pot sa o vand linistit ;D ;D ;D
ODO: ~27.500km
PS: Bricolajul a functionat. Am spalat masina de 5 ori, a plouat, a nins si nici urma de umezeala la interior.
-
Te rog, spune-mi ca ai cantarit o janta chioara. Nu mai gasesc assetto, doar terele astea ar mai fi.
Scoate de proba capacele, s-ar putea sa ai o surpriza (sa-ti placa grav fara ele).
-
Cred ca e cea mai cool Mazda 2 :)
-
Te rog, spune-mi ca ai cantarit o janta chioara. Nu mai gasesc assetto, doar terele astea ar mai fi.
Oferta a inclus montaj anvelope si livrare din partea casei. Asa ca le-am luat echipate direct, cu toate accesoriile. Sunt mai grele ca gogosile, dar totusi destul de usoare. Ma asteptam la mai rau fiind asa pline. Adica sunt sigur cu mult sub alea pe 17 de Subaru. Am masurat cu spatele :) le-am pus pe masina fara sa ma resimt.
Cred ca e cea mai cool Mazda 2 :)
Posibil. Merci!
-
Pentru aparatori ti-as recomanda specifice modelului, din plastic, cu geometrie 3D, arata de departe cel mai decent, iar noi nu mai avem 20 de ani. Dar daca nu gasesti ori nu exista, cum patesc eu, vad ca am in wishlist setul asta (https://www.rallysportdirect.com/products/ral-mf12-ur-blk-gry-rally-armor-universal-ur-mudflaps-black-urethane-grey-logo).
Desi, in prima faza, pentru ca sigur am sa dau gaurile aiurea, am sa iau asa (https://race-shop.ro/bavete/29-bavete-universale-grosime-3mm-2buc.html).
No, ideea-i ca daca sfarsesc prin a le lua p-alea din state, te anunt. Vad ca-s 4 bucati, eu am sa folosesc doar 2, pe fata.
-
Au la noi. Dadusem comanda la Radacini si mi-au spus ca dureaza 6 saptamani. Am zis lasati ca poate gasesc si uite ca au trecut 2 saptamani si nu am gasit. Deci, o sa ma intorc la ei pentru comanda pe original. Sunt discrete si arata bine.
-
In weekend am mai rezolvat o mica problema. Una din lampile de mers cu spatele se transforma in acvariu dupa spalari. Am constatat la schimbarea ei ca adezivul din spate era cam uscat si jumulit.
Am gasit din dezmembrari una buna si dupa un polish este practic lampa noua.
Am inceput si un polish pe caroserie dar este imposibil de prins pe camera diferenta, sau defectele. Sper sa finalizez weekendul viitor si masina o sa fie cam gata din ce mi-am propus sa fac.
ODO: aproape 29.000km si ma incearca un gand deja >:D
(https://i.postimg.cc/X7vwrQqH/20250504-134515.jpg)
(https://i.postimg.cc/m267CCFb/In-Collage-20250506-110003258.jpg)
PS: ceramica de pe parbriz a cedat dupa 1-2 luni in zona in care actioneaza stergatoarele. Inca mai e acolo si se vede clar cand o spal si e parbrizul curat, dar in mers nu prea mai zboara apa asa usor.
-
Mi se facuse pofta grava de circuit. Cei de la ATA organizeaza cate unul sau doua tack days pe luna. M-am inscris pentru mai, dar nu am putut ajunge, asa ca pofta a fost satisfacuta astazi.
Din 6 sesiuni, am facut 4, pentru ca ajunsesem la limita personala, a anvelopelor si a franelor.
Masina este foarte misto si foarte usor de controlat la extrema. Corecteaza orice understeer frumos cu o ridicare brusca a piciorului din acceleratie sau din ciupit frana.
Am fost impresionat de anvelope care abia in turul de final, al 6-lea, din fiecare sesiune dadeau semne de supraincalzire.
Franele s-au comportat excelent pentru ca masina este usoara si pe circuitul acesta franezi tare doar in 3 locuri.
Cutia etajata ok-ish pentru circuitul acesta, in mare mergand cu a 2-a si a 3-a doar pe linia dreapta de final. In 2 locuri ramaneam fara ture pe a 2-a inainte de zona de franare, deci cateva sute de ture in plus ar fi ajutat.
Intre prima sesiune cand m-au depasit toti cu mx-5, la una din sesiuni am depasit eu unul si la final am pastrat distanta egala pe toata sesiunea, scazand 2 secunde fata de inceput, pe tur, dar orice faceam sub 58s nu puteam sa scad.
Vorbesc de mx5-uri de 1.8 cu mici modificari, nu de alea cu slick-uri si suspensie si motor de 2.0. Deci, s-a tinut bine masina.
In final, prietenul care m-a insotit a zis sa plecam, fara sa mai intram la ultimele 2 sesiuni, pentru ca nu mai aveam ce scoate din masina si mai bine protejez anvelopele si franele pentru o alta data.
Si bine am facut ca l-am ascultat, pentru ca piulitele s-au slabit, grav la una din rotile de pe fata, desi le-am verificat inainte de prima sesiune, dar nu si inainte sa plec.
Ceva divinitate exista acolo in univers. Presupun ca sparco nu s-a gandit ca jantele terra vor fi folosite si pe circuit si a vopsit zona de contact cu piulitele. Impreuna cu ciclurile de incalzire si racire, acestea s-au slabit, intrucat una a disparut si alta am invartit-o cu mana, la una din rotile de pe fata. :-[ si sunt piulite de fier, nu de aluminiu. Asa ca atentie mare si verificati piulitele dupa un drum de munte, circuit, autostrada etc.
(https://i.postimg.cc/28SBLk9M/20250614-180829.jpg)
(https://i.postimg.cc/4N2HzDrd/20250614-184011.jpg)
Si ca sa vezi ce mica e lumea, impreza break rosie a lui Razvan, e acum a tipului cu mx5 de langa mine, in poza de mai sus.
-
Horror faza cu piulitele.
Am pierdut si eu una la Subaru, dar pentru ca am uitat sa strang roata. Am cumparat set, ca altfel nu se gaseau, deci iti pot trimite una daca te ajuta.
Vopseaua, posibil, insa ar putea fi si materialul care s-a tasat, jantele AM, de obicei neavand insertii din otel la fixare. Exceptie astea de curse, gen Braid.
Am verificat si eu acum, la mine, stranse la 105Nm miercuri, iar astazi, luni, dupa o Cheia printre altele, au mers stranse foarte putin, doar unele dintre ele, la 100.
-
Multumesc dar Mazda e pe M12x 1.5 la piulita, nu 1.25, ca mai aveam si eu de la Subaru. Astept altele de otel, negre. Sa vedem cand ajung.
Mazda da un interval de strangere intre 100 si 120. La Subaru stiu ca tineau la 105 pana le dadeam jos. Asa am strans si aici. Apoi verificate am urcat la 110 si din cand in cand mai gaseam una care se rotea cateva grade, asa ca inainte de circuit am strans tot la 120... si tot s-au slabit. Oricum, panica mi-a dat cand am vazut acasa.
-
Pasul mare de filet favorizeaza desfacerea :'(
-
Wheelie :o ;D Imi pare rau ca nu a venit si Mutli, sa vad ce stie a lui sa faca >:D
(https://i.postimg.cc/63NHf8wN/DSC00609.jpg)
(https://i.postimg.cc/cL2k6DbC/DSC00562.jpg)
(https://i.postimg.cc/sgv0jFKb/DSC00563.jpg)
(https://i.postimg.cc/zfhthnsj/DSC00564.jpg)
-
Daca mergi prin toamna-iarna, nu zic nu. Poate asa scap si eu de gumele astea de-mi displac.
-
Ce frumoase sunt zilele lungi de vara ^-^
Azi am facut revizia la ambele masini, printre altele.
Recunosc, a fost mult mai rapid la audi cu filtrul sus si extractie, decat ridicat masina si bagat pe sub ea.
(https://i.postimg.cc/s2J8Rx55/20250621-190412.jpg)
(https://i.postimg.cc/635P6Khg/20250621-190416.jpg)
(https://i.postimg.cc/mr4qqC1b/20250621-192833.jpg)
(https://i.postimg.cc/9QZKJJM8/20250621-192838.jpg)
(https://i.postimg.cc/mZnn401p/20250621-204058.jpg)
(https://i.postimg.cc/Hs7hkBQY/20250621-204125.jpg)
(https://i.postimg.cc/T3MHLg9r/20250621-204437.jpg)
Daca la audi nu mai stiam sigur cand am schimbat filtrul de polen, aici stiu sigur ca a fost schimbat cand am luat masina in noiembrie-decembrie. Oribil oras!
Culmea e ca cel de aer motor are un an si arata mai bine.
Imi place la mazda ca pot sa setez eu ce interval de service vreau si ca nr de luni si ca mii de km. La audi e doar reset si se pune automat pe 1 an si 20.000km
Deci, se vinde cu revizia recent facuta.
-
De ziua mea, cadou, am batut palma cu un timisorean pasionat de japoneze. Sambata dimineata il astept la gara si o iau inapoi spre casa pe jos. Capitol incheiat.
M-am bucurat de masina, nu regret ca am luat-o, cred ca este foarte misto in continuare si este de laudat ce au facut cei de la Mazda. Desigur, inginerii s-au lovit de contabili si pe alocuri s-au mai taiat costuri. Dar esentialul a ramas. Motorul si transmisia sunt foarte misto, greutatea redusa la extrem fara sa iti lase impresia ca stai in caruta...
Caut inlocuitor. Nu e nici un subaru pe piata care sa ma faca sa spun "asta e!", dar sunt cateva STI-uri la vanzare. Cine stie ce e cu ele, va rog sa dati un semn. Dar mai arunc ochii si pe la vecini. Am vazut un Lexus zilele trecute, exteriorul atractiv, fisa tehnica ideala, proprietarul tras la indigo. Parca descria exact ce fac eu la masinile mele. Revizii la 7k km, schimbate treburi preventiv, frane aduse de prin Australia, anvelope noi de vara si iarna, toate piesele OEM sau producatori de top, dar totul pastrat cat mai OEM posibil.
Masina... inchegata bine de tot, asamblarea de top, franele absolut perfecte ca feeling si ca tot. Din nefericire cei 245 cai tractiune spate din 2.0 montat longitudinal si cutia aisin cu 8 trepte nu livreaza pe masura datelor tehnice. Sunet 0, cutia schimba cam lent, in Sport doar tinea turatia mai sus dar nu mi s-a parut ca se schimba ceva la motor, elasticitate cam slaba, se comporta ca un aspirat si parca ii limita cuplul intre 2000 si 4000 rpm probabil ca sa nu rupa aderenta pe spate. Dotari interioare sub Mazda 2!!! :o M-am urcat inapoi in Audi si mi s-a parut ca am dublu cuplu motor si este mult mai agresiva masina chiar si in Drive, fata de Sport la Lexus. Dezamagire si uimire maxima. Chiar ma documentasem inainte despre masina si omul era proprietarul ideal de la care sa cumperi. Pacat ca masina nu e chiar ce credeam eu ca este. Este doar o toyota care poate sa faca si depasiri.
Astept idei, sugestii, poate un subaru care sa nu ceara 10.000 euro instant pentru reparat si zile multe in garaj, dar nici nu vreau sa fie lesinat.
Imi place BRZ dar nu mi se pare ca e setat pentru mers zilnic. E prea jucaus de spate cand trebuie sa pleci mai tare dintr-o intersectie (pe uscat. pe ud nici nu vreau sa stiu)
-
lma.
Treci pe aici la testdraiv.
-
Multu!
Ai terminat brecu' si vrei sa iti macini nervii cu altceva pentru urmatorii 10 ani sau zici de ascutitoare? :D Am vazut una galbena langa mine si parca avea anunt in geam. Poate dau o tura cu aia.
-
Ascutitoarea.
Baga, nu sta, s-ar putea sa-ti placa nespus.
-
Inca un cumparator care imi spune ca masina arata mai bine in realitate decat in poze. Maxim de fericit si impresionat de starea generala si de dotari.
Mna, pana la urma a zis si el ca a dat mai putin pe ea si e mai dotata decat honda pe care a vandut-o.