Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: roadtusubaru on May 08, 2025, 18:35:09 PM
-
Salutare , tuturor !
Acesta este primul meu Subaru si m am decis sa vi l prezint si sa tin un mic jurnal .
Masina a avut un singur proprietar inaintea mea si are un istoric aproape complet, ultimii ani ne mai fiind intretinut in reprezentanta ( cel mai probabil din ratiuni de costuri ) , dar cu facturi si toate cele.
Este o masina care imi face demult cu ochiul, dar pana n am vazut o la un prieten nu i am acordat atata credit, mai ales ca e foarte greu sa gasesti una in stare buna si neatinsa de rugina.
Nu planuiam sa iau ceva cu cutie automata avand in vederea vechimea masinii si planurile de viitor pe care o sa le detaliez mai jos, dar vazand in ce stare se afla, n am putut sa o ignor.
Motorizare 2.0 177 de cai si cutie automata, an de fabricatie 2002 , 203.000 de km la bord si o culoare mai rara si ciudatica, gold, dar e singurul "aur" cu care votez si care imi place.
Dpdv tehnic se prezinta bine spre foarte bine, dar necesita cateva reparatii de urgenta.
Ce am constatat pana acum :
1 ) apa nu urca decat o liniuta si ramane acolo. Motorul nu fierbe, antigelul este curat, uleiul la nivel, asa ca am scos vinovat termostatul.
Am de ales intre GATES TH32478G1 si Mahle TX 79 78D . Poate ma sfatuiti voi mai bine ce sa aleg.
2 ) undeva prin partea dreapta a motorului, in zona turbinei pierde ceva lichid si scoate fum alb, dar numai cand masina este pozitionata cu botul in sus. In plan drept sau cu botul in jos nu are nicio problema. Banuiesc ceva garnitura, colier, furtun. Urmeaza sa investighez.
Daca s a mai conforuntat cineva cu o problema similara, o sugestie mi ar fi de mare ajutor.
3 ) vajaie foarte tare . Problema vine de la chederele din zona boxelor, o problema foarte cunoscuta la acest model, dar exagerat de costisitoare pentru niste bucati de plastic.
Cred ca o sa ma impac cu ideea ori o sa comand plasticele cand o sa fac o criza de nervi, ca in mod rational nu am sa dau niciodata atatia bani pe ele.
Urmeaza schimbul de uleiuri si consumabile.
Motorul o sa primeasca Motul 5w40 X-Cess.
Pentru cutia de viteze am cautat Subaru ATF- HP dar nu reusesc sa il gasesc niciunde, asa ca m am reorientat spre uleiul Subaru la canistra cu cod K0410Y0700 si filtrul 38325AA032 .
Uleiul l am gasit la Autokino la pretul de 120 lei / litru.
Pentru diferentiale am citit ca e nevoie de 75-90w GL-5 . O sa incerc sa gasesc tot pe Subaru, daca nu, merg pe Motul sau Liqui Molly.
Distributia o iau si pe ea in calcul, dar nu stiu ce sa aleg. Gates, Dayco , Conti ? Voi ce ati ales ?
Masina vreau sa o pastrez in starea originala, fara modificari la motor sau suspensie, nu ma intereseaza nici offroad si nici o crestere de putere.
Motivul pentru care am spus ca nu vreau cutie automata este ca am planificata o expeditie in urmatorii 2 ani, pana in Mongolia si tarile din jur.
Avand in vedere vechimea masinii, am ceva retineri, caci as fi preferat o manuala, restul masinii fiind exact ce trebuie pentru un asemenea drum.
Pana la urma sper sa se concretizeze plecarea cand lucrurile se vor mai linisti in partea aceea, si sa revin si cu un jurnal de calatorie in cadrul acestui topic.
As dori sa ii montez un scut metalic. Exista asa ceva pe original sau aftermarket ?
Din cand in cand o sa mai vada niste zone de pescuit si zone montane, si as vrea sa o menajez.
Poze nu pot sa pun decat la sfarsitul lunii ca masina e la garaj si eu sunt plecat, dar o sa scotocesc telefonul si poate gasesc ceva.
-
Am reușit sa găsesc cāteva poze . Nu sunt cele mai reușite, dar avem un īnceput. ;D
https://ibb.co/KxgVN9x1
https://ibb.co/7d6Z4Lf4
https://ibb.co/bRdJnXmK
https://ibb.co/ynSXkrN5
https://ibb.co/wZ6q6F7G
https://ibb.co/wNDjB4ZD
-
Bun venit! Pune termostat original subaru. Nici unul aftermarket nu face ce trebuie la Subaru. In general sunt cateva piese care se schimba doar cu originalul, iar termostatul este unul din ele.
Cauta si pe la radiator in zona de sus sa nu fie crapat intre plastic si aluminiu. E boala lor.
Distributie, am pus dayco pe doua si au mers fara probleme multi ani si chiar cu modificari substantiale pe partea de putere. Verifica pe masina ce pompa de apa ai, cate iesiri si pe ce parte. Uneori chiar daca dai seria masinii, posibil sa primesti altceva, asa ca e bine sa verifici inainte de a comanda.
Vezi pe aici topicuri ca sunt multe cu modelul acesta si detaliate foarte bine la intretinere si modificari. As recomanda in special pe cel al lui Ilie, care si el a plimbat foresterul departe de casa.
Spor!
-
Bine ai venit!
Daca timpul nu te preseaza, poti gasi preturi foarte bune pe burjauto, amayama sau partsouq; vei fi surprins sa vezi ca preturile pentru reperele originale sunt apropiate si de multe ori, mai mici decat la aftermarket in EU.
Din putina mea experienta, radiatorul de apa original este foarte fragil si subdimensionat; mai ales daca ai de gand sa bati atata drum, pune un radiator de aluminiu.
Scutul de tabla o data indoit, il vei da jos si mai ales pune la loc cu foarte mult efort. Poti face ceva custom de dural sau aluminiu; iesi cel mai ieftin asa. Ai de protejat motor/cutie + dif spate.
Pana in Mongolia e drum lung, indiferent daca mergi prin Turcia sau pe sus prin Rusia, printre multele posibile probleme pe care le poti avea pe drum, ia in calcul benzina proasta (care iti va creea probleme la EJ), eventualele piese care vor pica ce nu se gasesc usor mai pe nicaieri acolo in afara de Rusia si Georgia, posibil Azerbaijan, mecanici cu zero sau foarte limitata experienta Subaru (in caz ca vei avea nevoie).
Nu ca vreau sa te dezamagesc, insa sfatul meu este sa mergi cu ceva pentru care gasesti piese usor si se repara si mai usor.
Iti pot da multe exemple cu masini faine care au picat in zone unde efectiv nu existau piese si nici furnizori.
Ori lasi masina acolo, ori trimiti pe cineva din RO la aeroport sa gasesasca pe cineva care urmeaza sa zboare undeva in zona ta, dispus sa care set reparatie etrier si un set de prezoane, ori tocmesti platforma sa o duca spre ceva oras mare unde ai mai multe sanse.
Mult succes! Si eu am vrut sa trec prin Mongolia in drum spre Magadan, insa pandemia a schimbat multe :)
-
Multumesc pentru primire si pentru sugestii !
Pentru termostat am gasit urmatorul cod pe OEM : 21210AA030 . Este cel potrivit?
La distributie o sa merg pe Dayco, ca am mai avut o pe alte masini si a fost in ok, desi a depasit nr de km recomandat de producator.
Merge in combinatie cu pompa apa Hepu sau tot cu original ?
Las aici un link cu video cu problema cu fumul.
https://streamable.com/my088f
Multumesc frumos si pentru site urile de piese. Aveam nevoie de surse de piese OEM, caci multe dintre site urile mari nu comercializeaza ori aduc cu dificultate piese originale Subaru.
As mai avea nevoie de un site pe care sa pot cauta diferitele repere si codurile lor, daca exista asa ceva.
Legat de calatorie, cel mai ingrijorat sunt de cutia de viteze, caci o cutie manuala sau un ambreiaj ( asta se poate lua backup) mai ai sanse sa gasesti sau sa carpesti in caz de forta majora.
Ma ingrijoreaza si alte aspecte, dar n am vrut sa fiu asa pesimist, considerand ca desi veche, Subaru este o masina extraordinar de trainica, dar sigur ca vechimea constituie mereu un factor de risc.
Probabil ca voi asculta pareri voastre si ma voi indrepta spre un Duster, dar as fi regretat decizia de a cumpara un Duster in loc de acest Subaru, si cu care ma gandeam ca pot scrie si un jurnal de calatorie.
-
Fumul ala nu miroase a ulei ars?
Din zona aia poate sa iti supureze ori ulei ori antigel din/spre turbo care se afla fix deasupra downpipe-ului.
Ori garnitura capac dreapta.
Pentru program piese, vezi http://opposedforces.com/ sau https://jdmfsm.info/ cu tot cu scheme electrice.
Ai program de piese si pe www.partsouq.com unde totodata ai disponibilitate si pret pentru fiecare reper, insa comanda minima 500$.
Pe www.burjauto.com si www.amayama.com nu este comanda minima. Adaugi doar costul transportului si apoi taxele vamale. Oricum iesi mai bine decat preturile din EU.
In EU ai www.subarak.pl si www.4turbo.pl..timp mult mai rapid pentru livrare insa preturi mai mari.
Eu as avea mai multa incredere in cutia asta, 4eat, decat in 5mt.
-
E bine ca e singurul aur care-ti place.
Benzina proasta, la 2.0 turbo de 177 cai n-ar trebui sa fie o problema ma gandesc...
In video pare a avea vaselina de burduf de planetara pe peretele de foc. Fumul, cel mai probabil e de la capacul de chiulasa, are garnitura coapta si curge pe evacuare. Fun fix.
Avand in vedere vechimea masinii, ai de investit enorm ca sa nu te supere la o expeditie de amploarea aia. Tot ce e cauciuc trebuie schimbat. Tot! Mie mi-a luat 10 ani.
-
E bine ca e singurul aur care-ti place.
Benzina proasta, la 2.0 turbo de 177 cai n-ar trebui sa fie o problema ma gandesc...
In video pare a avea vaselina de burduf de planetara pe peretele de foc. Fumul, cel mai probabil e de la capacul de chiulasa, are garnitura coapta si curge pe evacuare. Fun fix.
Avand in vedere vechimea masinii, ai de investit enorm ca sa nu te supere la o expeditie de amploarea aia. Tot ce e cauciuc trebuie schimbat. Tot! Mie mi-a luat 10 ani.
Vezi ca rusii inca folosesc benzina de 92. In Nordul Iraqului rar am gasit 95, mai peste tot 91/92.
-
Multumesc pentru toate site urile si pentru sfaturi !
Fumul este destul de alb la culoare si as fi fost tentat sa dau vina doar pe antigel dupa culoare, dar totodata miroase si a ulei ars, ceea ce e putin paradoxal. Poate s eu "norocos" si le am impuscat pe amandoua.
Burduful de planetara a fost schimbat pe partea dreapta cu o saptamana inainte ca masina sa ajunga la mine, dar contrar obiceiurilor neamtului... n a mai curatat acolo si a lasat tot improscat la vedere.
Repet, fumul iese doar daca masina se afla cu botul in sus, cand urc o panta sau un pod.
La inclinatii mici si pe plan drept nu se intampla acest lucru niciodata.
Garniturile si toata zona n am verificat o, dar nu cred ca i ar strica un set nou de garnituri pe ambele parti plus bujii daca tot se umbla acolo.
Kit de garnituri am gasit deja pe la vreo 90E.
Bujii ii ok NGK sau se recomanda ceva anume ?
-
Dupa aproape o luna revin cu cateva poze cu masina.
Am inclus si o poza cu zona de unde iesea fumul, urmand ca zilele acestea sa investighez mai in detaliu .
Toata zona incercuita cu rosu este improscata cu ulei.
In mod ciudat, n am mai simtit niciun miros si nici fum nu a mai iesit, desi am parcurs 450 km, cei mai multi in zona de deal si munte si masina a stat mai tot timpul cu botul in sus.
https://ibb.co/TMrRzMG0
https://ibb.co/q8d315P
https://ibb.co/V05ns8Lf
-
Revin cu un mic update pe parte tehnica.
Am inspectat peste tot unde am avut acces, in cautare de scurgeri de fluide.
Daca pana acum gasisem scurgeri doar pe partea pasagerului de unde iesea si fumul, astazi am descoperit inca 2 locuri.
1) Sub alternator am gasit ulei vechi amestecat cu praf. Dupa ce am curatat zona, am gasit o garnitura care nu mai etaseaza bine.
2) Furtun pe partea soferului.
Ma puteti ajuta sa identific piesele ?
Mai jos atasez imaginile.
https://ibb.co/XxtF34bw sub alternator
https://ibb.co/NgJ6mvhp garnitura care nu mai etanseaza sub alternator
https://ibb.co/QFvCS4YY furtun dreapta jos / partea soferului
In weekend am de gand sa urc masina pe elevator, sa demontez scutul si sa iau la verificat toate furtunurile.
-
Poza 2 e garnitura antipraf de la capacul distributiei, n-are treaba cu uleiul.
Personal nu stiu de unde-i uleiul ala de sub alternator, dar as miza pe ulei de servodirectie.
Jos e furtun de radiator, alea-s cam sarmane de fel. Curge apa din el, sau are ulei pe el?
-
Se vede ca e primul meu Subaru si ca s pierdut rau :laugh:
Apa nu am observat sa piarda. Maine reverific nivelul la toate fluidele, caci masina sta nepornita de 2 zile.
La furtun nu ajung pe sus, ca iti trebuie mana de copil, dar dupa ochi pare ulei. E prea adunat jegul pe el ca sa fie apa.
Eventual fac o romaneasca.Infasor un servetel pe un bat si incerc sa o frec peste furtun, sa mi dau seama ce minunatie am acolo.
Saptamana aceasta am simtit iar miros de ars cu clima pornita, dar niciun fel de fum. Mirosul aparea la un interval de cateva minute.
Dupa ce m a intoxicat de 3 ori, a disparut la fel de brusc precum a aparut.
Clar pierde printr un loc prin care ajunge pe galerie.
Maine incerc sa mai curat in zona alternatorului, ca e loc de mai bine. Mare parte din jeg ,dupa cum se vede si n poza, era chiar sub alternator, in laterale mai putin.
-
Atunci nu e strans manocontactul de presiune ulei?
-
Primul gand a fost acolo, ca stiu ca e o problema comuna, dar nu, e chiar curat in jurul lui. M as fi bucurat sa fie ala si scapam cu 100 lei.
Astazi am mai facut cateva descoperiri.
Nu stiu cum sa fac sa pun pozele direct aici. Am incercat cu insert image, dar sigur fac eu ceva gresit.
Am gasit un furtun de turbo a carui capat se dezintegreaza si care era plin de ulei vechi si praf.
Se vede cum partea de sus s a rupt doar la contactul cu carpa cu care am curatat.
Inainte : https://ibb.co/svbSVf6N
Dupa : https://ibb.co/5W7WCBgM
Pe scut am gasit o usita de vizitare, asa ca am putut sa bag telefonul si sa pun si mana pe furtunul de la radiator.
Este ulei pe el, la fel si n partea de jos a motorului. Pe undeva pierde ulei, e clar.
Va trebui ridicata pe elevator, dat scutul jos si sters peste tot, apoi urmarit pe unde mai plange.
https://ibb.co/NddNhdKr
Am reverificat si nivelul lichidelor cu motorul rece, nepornit de 3 zile.
Coolant este la minim, deci trebuie sa completez si sa urmaresc daca pierde si lichid de racire.
Ce cantitate este intre minim si maxim, 500 ml ?
In vasul de expansiune lichidul este pana sus. In momentul in care am desfacut capacul, a inceput sa dea putin pe din afara.
-
UPDATE :
In sfarsit am reusit sa vad de unde provine fumul.
Zona incercuita a galeriei este toata neagra si manjita.
Maine dau jos scutul, incerc sa curat toata zona cat imi permite accesul, apoi o sa fac un drum de cateva zeci de kilometri si revin cu update.
https://ibb.co/sJg2d9ng (https://ibb.co/sJg2d9ng)
-
Ti-am zis mai multi, iti curge garnitura de capac chiulasa. E o certitudine, si a fost de la inceput, asa fac ele dupa ț km.
-
yep, si tu si Ilie ati avut aceeasi parere. Ce inseamna sa fi avut Subaru inainte :laugh: :laugh:
Eu tot speram ca scap cu un furtun.
Ciudat ca nu pierde mereu. Are momente cand nu supureaza si nu iese fum deloc. De aici si sperantele mele ca este un furtun sau colier.
Daca tot trebuie schimbat, cred ca ar trebui sa fac preventiv si partea cealalta, ca sa nu dau banii de 2 ori pe manopera.
Sunt curios cat de greu si cat de costisitor se schimba.
Momentan sunt cu masina in Germania. Trebuie sa ma decid daca o repar aici sau vin acasa sa o fac.
O sa caut piesele pe subarak sau 4Turbo, ca mai am de luat si aparatori tabla pentru franele fata. Proprietarul anterior a pus discuri si placute noi, dar n a fost in stare sa schimbe niste protectii de 50E, ca manopera tot aia era.
Am pe lista:
- aparatori noroi , cod 26290FE050
- O ring racitor filtru ulei 21370KA001
- tubulatura turbo 14459AA224 . Asta sunt in dubii daca sa o comand sau nu. Capatul de dupa colier incepe sa se manance si pierde putin ulei, dar parca nu as da 100E doar pentru atat.
- filtru de ulei
Imi poti lasa, te rog, un cod pentru garnitura ? Ca sa nu fac vreo prostie cand comand .
Multumesc frumos !
-
Pai manopera oricum o platesti de doua ori :)) ca celalalt capac e pe partea opusa
Se poate face cu motorul pe masina. E mai dificil, dar nu imposibil.
-
daca scoti motorul ...schimba si garniturile de chiuloasa ;)
-
Īmi spune cineva, va rog, cum pun pozele direct aici ? ca sa nu le mai fac Upload pe site și apoi sa postez aici.
Azi am ridicat mașina pe elevator și am făcut mai multe poze cu starea generală a mașinii.
Dacă tot am prezentat o exterior- interior, sa pun și niște poze cu ce este sub ea.
-
Pare rau, n-am cod, opposedforces e mort, sper ca nu definitiv, iar alt site de coduri nu cunosc.
Pentru turbo inlet poti folosi un manson siliconic, dar e carpeala. Sau sa cumperi un turbo inlet siliconic cu totul, doar ca se inlocuieste (ideal) prin scoaterea galeriei de admisie, ocazie cu care poti inlocui si o groaza de alte chestii, care oricum cer atentie.
Dupa 20 de ani, repet, tot ce e cauciuc si plastic cere refresh.
Pozele le pui cu insert image. Open in new tab de unde le faci upload, copy link, insert.
Iete.
(https://i.ibb.co/S44mT4Bc/5-E785-A38-3-ED7-4-C32-89-EB-0-F64-A70-AD18-E.jpg)
-
LE : am reusit :laugh: multumesc inca o data !
o luam din spate spre fata
(https://i.ibb.co/nqfLncs7/03503-B03-AA92-4577-9363-41195310360-A.jpg)
(https://i.ibb.co/yc2rC2S1/A4882288-5-DC6-4-DDB-B7-D2-41-FFAE2-DF41-D.jpg)
(https://i.ibb.co/XZz8RgLT/6808-D1-CA-495-D-462-A-9039-B1-F02-E73-B18-F.jpg)
Am gasit cateva bucse moarte si flanse de la evucare ruginite
(https://i.ibb.co/WWLyh3Sj/B02107-E6-6498-4-D9-B-9554-D061-E6638-AC7.jpg)
(https://i.ibb.co/VcgyjTsS/B31-FF72-C-E8-BA-4352-8-EA4-22-C9-AAE3451-A.jpg)
(https://i.ibb.co/mVx0Ssd5/8-AAB2-A93-0422-4746-828-D-8305-F984799-F.jpg)
(https://i.ibb.co/b5TvdvLB/B2068754-73-F5-415-F-BA0-B-9447-A38-F1790.jpg)
Bucata asta de cauciuc o mutam sus-jos cu mana si nu mi se pare ca asa ar trebui sa fie, plus o gramada de ulei si de impuritati.
(https://i.ibb.co/prbh9101/32-DA8283-9970-4-B22-A7-B8-F2113-C130-F33.jpg)
(https://i.ibb.co/8DQ6ysB7/63-A58873-954-A-4077-95-AD-0-A8-C23-B8-B0-FA.jpg)
partea soferului
(https://i.ibb.co/1tV7mwt3/1643-AF5-C-7-AAE-4-EC2-9-FA7-163-EAA30021-F.jpg)
(https://i.ibb.co/G3GJPRbJ/6-FF86-C32-8914-4-E02-8768-150-D218770-B6.jpg)
partea pasagerului de unde iese si nenorocitul ala de fum
(https://i.ibb.co/nM3s98Dn/A7-D0-C26-A-8-A6-B-4-B78-8-AD5-06-FA58-C01429.jpg)
(https://i.ibb.co/mF587y1Y/0850-E538-F12-F-458-A-AE33-03762-E18-A866.jpg)
Bucse fata
(https://i.ibb.co/4wpng8CD/00-EA3-A24-D214-444-A-B967-38947-EC711-C6.jpg)
(https://i.ibb.co/pr3RH68n/3-EBAB01-F-C8-B0-4076-ACDC-15-CC17-C3330-F.jpg)
-
Cred ca am gasit codul / piesele de care am nevoie
https://subarak.pl/en/engine-gaskets/311-genuine-subaru-valve-cover-gaskets-kit-fits-impreza-forester-ej205-2003.html
Vreau sa dau o comanda mai mare pe Subarak si as vrea sa le iau toate odata.
Pentru bucsele mari fata-spate are cineva codurile ?
Zona schimbatorului de viteze este iluminata? La mine este bezna totala in jurul literelor.
Am niste beculete arse si la comenzile pentru aerul conditionat. Am gasit modelul de bec pe un forum din America, dar nu reusesc sa le gasesc nici pe Amazon.
A comandat cineva si mi poate spune si mie unde le a gasit ?
-
De pe pagina poloneza lipsesc garniturile aproximativ dreptunghiulare de la capacelele de ventilatie ale capacelor de chiulasa.
Compara pozele si le identifici: https://www.fastwrx.com/products/subaru-valve-cover-gasket-set
Bucse mari de brat am eu de vanzare, dar trebuie depresate din coliviile de Impreza si presate in cele de Forester. Trebuie mecanic atent, deci nu te sfatuiesc.
- bucse mari brat GD/GG, parcurs foarte redus. Versiunea cu bucsa plina, dar nu grN - 300 lei.
-
Multam tare fain !
https://subarak.pl/de/motor-dichtungen/277-original-subaru-%C3%B6labscheider-deckel-dichtung-passt-impreza-forester-11832aa031.html
Pare ca astea sunt. Ciudat ca nu fac parte din niciun kit, nici pe alt site. Nu inteleg de ce nu sunt incluse daca s de acolo...
Legat de bucse, as putea sa le comand si aftermarket daca au rezistat atatia, dar am vazut ca diferenta de pret intre original si aftermarket este mica de cele mai multe ori.
Inca nu troncane nimic, dar dupa o iarna cu inghet-dezghet sigur o sa inceapa sa o fie discoteca in masina si n as vrea sa ajung pana in stadiul ala.
Vreau sa dau o comanda mai mare care sa includa garnituri, filtre, bucse, furtunuri care au durata de viata mica sau sunt predispuse la defectare.
N am nici cea mai mica idee ce inseamna grN :laugh:
-
Grupa N e o categorie de omologare in raliuri, unde masinile sunt in punctele esentiale de serie. Lui Subaru i-a cam curs mucii in grupa aia, asa c-a dezvoltat o serie de elemente de mecanica mai axate pe performanta, in detrimentul confortului. Articulatiile ar fi unele dintre ele, bucsele asemenea.
Adica eu vand bucse normale, standard. GrN am pe masina, hence vanzarea.