Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: ival on May 20, 2025, 09:08:32 AM
-
Buna dimineata. Am de 7 ani un Forester SJ 2014, 2.0i (benzinar FB20 150 CP), 2014, CVT, 170 000km (92 000 km la cumparare), schimbat toate fluidele la cumparare, intretinere regulata. Nici o problema pana acum 1 luna, cand a inceput sa porneasca greu la cald. La rece pleaca normal. Dupa ce motorul intra in regim normal de temperatura, daca opresc si repornesc dupa 1-5 minute (o oprire scurta) pornirea este normala. Daca pornesc dupa acest interval, trebuie sa-i dau cheie 10-15 secunde pana porneste. Daca las motorul sa se raceasca la temperatura atmosferica pornirea revine la normal. A mai patit cineva asta, solutii ? Multumesc anticipat ptr. sfaturi.
-
Observi vreo ameliorare dacă pui contactul de 2 ori după acele 5 minute, și apoi pornești?
-
Am incercat, nici o modificare. Am verificat senzorii de pozitie (crankshaft si camshaft), schimbat valva PCV, curatat EGR, senzorul MAF, curatat clapeta acceleratie, nici o schimbare. Am citit ca Subaru a emis un buletin pe chestia asta ptr. modelele din 2014, dar nu l-am gasit.
-
Up-date ptr. cine intereseaza!!! Ieri am curatat (cu carbcleanner, chiar daca depunerile erau minore) si verificat (cu voltmetrul) valva EGR (din nou), Engine Coolant Temperature Sensor si Oil Temperature Sensor. Totul e conform specificatiilor Subaru Workshop Manual, asa ca au fost montate la loc. Surpriza, azi masina a pornit "la sfert" cu motorul rece sau cald si a mers perfect. Eu nu mai inteleg nimic!!! Ce mortii ei a avut???
-
Ai umblat la mufe si s-a refacut contactul, posibil imperfect inainte.
-
Poate că egr nu mai īnchide mereu. Mai bine īl schimbi.