Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: WIM on May 30, 2025, 23:15:57 PM
-
Botezat astfel de Theo pentru a reflecta transplantul de Legacy pe Forester, m-am gandit ca numele ii este cu atat mai potrivit pentru a reflecta mantra Subaru = Lego.
Mantra ce, pana acum, s-a manifestat printr-un shopping list ce parcurge 30 de ani de istorie a Pleiadelor.
Livrare estimata - august 2025.
(https://i.imgur.com/oMW4vUo.jpeg)
(https://i.imgur.com/M7vmpSL.jpeg)
-
Sub capota ce se va ascunde?
-
Nimic spectaculos. Un EJ204 - in cel mai fericit caz, cu ceva mai mult de cei 150 de cai standard.
-
Cu exceptia matusalemicelor piese de Impreza GC si GD (diferential spate SureTrac, respectiv planetare spate - compatibile cu diferentialul spate, sper), toate celelalte sterg cel putin 150K km din varsta biologica a lui Legoster.
(https://i.imgur.com/TWvFX7m.jpeg)
(https://i.imgur.com/dGRUGes.jpeg)
(https://i.imgur.com/Hp0Cy7m.jpeg)
(https://i.imgur.com/2R8Sezr.jpeg)
(https://i.imgur.com/1RpzUxU.jpeg)
(https://i.imgur.com/9Izmk3p.jpeg)
(https://i.imgur.com/OKbZNdJ.jpeg)
(https://i.imgur.com/VNqsuP9.jpeg)
(https://i.imgur.com/axSw3Ru.jpeg)
(https://i.imgur.com/rrmGzkJ.jpeg)
(https://i.imgur.com/bJxLAPT.jpeg)
(https://i.imgur.com/Xy1TpZX.jpeg)
-
Te plictisesti bag de seama :))
Spor la surubarit man!
-
Multumesc mult, Cristi!
Acum chiar ca e perioada cea mai plictisitoare - astept sa ajunga vaporul :D
-
Spor in noua aventură !
-
Multumesc! Chiar am nevoie si chiar este o aventura - cele mai multe piese provin de pe modelele din ultimii 5-7 ani, asa ca intru in teritorii pe care nu le-am explorat pana acum.
-
Cu pasi modesti si impiedicati, pun cap la cap un motor ce are potential de nesfarsit cosmar pentru ca detaliile tehnice sunt absente spre inexistente.
Agregatul ce-mi serveste drept inspiratie a fost montat pe a patra generatie Legacy in patria mama - EJ204 cu ACVS sus si jos, raport de compresie 11:1, avand drept rezultat 190 de cai. Eu vreau sa montez pistoanele respectivului motor intr-un EJ204 dintr-un Legacy european, care a avut parte doar de versiunea cu AVCS pe admisie, raport de compresie 10.5:1 si 165 de cai.
Asa se prezinta pistonul.
(https://i.imgur.com/LWjfewi.jpeg)
(https://i.imgur.com/soJO1m4.jpeg)
Un detaliu care sper sa ramana anecdotic, nu sa devina ingredient al mai sus mentionatului cosmar, este ca cele 4 bucati receptionate saptamana trecuta sunt ultimele din stocul din Tokyo/Japonia/lumea intreaga. Adica nu mai sunt disponibile in nici o tipologie - nici A, nici B, nici la vreuna din cotele de reparatie.
Comparatia e cu pistonul de 10.5:1. Ma rog, ce-a ramas dintr-unul care a avut parte de mangaierea GPL-ului.
(https://i.imgur.com/t9yRLe8.jpeg)
(https://i.imgur.com/CKQqe6W.jpeg)
Pariul meu, cu sanse imposibil de evaluat in mod obiectiv in acest moment, este ca Subaru a facut lucrul cel mai logic pentru cresterea raportului de compresie de la 10.5 la 11, respectiv a modificat profilul pistonului si atat. Sper ca nu si-au batut singuri un cui in talpa (si mie cu ocazia asta) cu o alta volumetrie a camerei de ardere. Caci asta inseamna ca sunt in pom cu chiulasele mele.
Si pentru ca toate cele 4 pistoane sunt tip A iar blocul meu are 3 cilindri tip B si doar unul A, l-am facut pachet si dus la strungarie pentru corectiile necesare.
Cam astea sunt datele problemei. Que sera, sera.
-
Eu cam vad 0.5 unitati de raport de comprimare acolo, in poza aia din profil.
Pe de alta parte, diferenta aia de 25 cai e cam mare sa fie doar din 0.5 rc si putina defazare pe evacuare.
Ma tem ca-s si alti arbori cu came.
Oricum, un 10 cai extra sigur vor fi.
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲
-
Vezi sa pui senzor de detonatie nou 🥲
Si benzina de 98, desigur ;D
Daca arborii cu came sunt diferiti nu-i vreo mare drama. Asta e, scot cativa cai mai putin. Sa nu fie chiulasa diferita, ca atunci nu mai scot nimic din el.
-
Pai nu inteleg cu ce te supara chiulasele de le ai. Cel mult vor fi largi, si ai sa ajungi la un raport mai mic decat acel 11:1.
Daca vrei sa afli exact diferenta de volum a domului, fura niste plastilina de la vreo fetita.
Mai comprimat fiind, ai sa ai cuplu mai bun, la cateva sute de ture mai sus. Probabil nimic sesizabil...
-
Jocul cu plastilina oricum era in plan. Si nu trebuie sa imprumut ca mai am de la joaca anterioara, cand am modelat distantierul de la rulmentii spate de la Legacy.
Temerea mea este ca nu cumva sa fie incompatibile - adica sa faca contact pistonul cu camera de ardere.
-
(https://i.imgur.com/t9yRLe8.jpeg)
Uita-te la latimea dreptunghiului din mijloc, e mai mica la pistonul comprimat. Deci lateralele au acelasi unghi, doar s-a prelungit prisma aia in sus.
Exclus contactul domului cu bujia sau interferenta de supape.
Iar pin to crown e imposibil sa difere, ca doar n-au folosit biele mai scurte.
-
Sa ai gura aurita! :-*