Subaru club Romania
Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: MihaiFlorescu on August 22, 2011, 19:07:57 PM
-
Inca nu am rezolvat problema cu stergatoarele. Colegi de pe alte forumuri mi-au spus ca de cele mai multe ori mecanismul slabit este de vina. Am scos stergatoarele si le-am schimbat cu unele de firma, am scos masca si am curatat tot, am strans mecanismul care era slabit... si stergatorul soferului tot loveste stalpul. Parca ceva mai usor e drept, dar oricum, am stat in afara masinii si am vazut ca stergatoarele si coboara mai mult decat ar trebui, dar la oprire revin in locul in care ar trebui sa fie.
Nu ma deranjeaza asa mult zgomotul, dar sunt la a doua pereche de stergatoare in 8 luni si eu chiar nu merg mult cu masina si chiar am prins ploaie de putine ori. Faptul ca sunt lovite mereu de marginea parbrizului le slabeste si in final se dezmembreaza.
-
Din experienta mea caruia i-a murit mecanismul de stergatoare[ma rog, nu murit, se stricase un cap de teflon de la una din bare] pot exista 2 cauze:
1. Ca in cazul meu, acel cap de teflon sa fie slabit si sa tot scape stergatorul la capat de tura[mie mi-a scapat o singura data, cand a cedat complet :( ]
2. Reglaj incorect. Mai incearca sa reglezi mai jos stergatoarele cand stau cuminit, retrase, parcate.
3. Dimensiunule stergatoarelor? :) Eu mi-am luat Valeo ca alea erau in Selgros si scria pe spate lista cu vehicule compatibile. Cel de la pasager trebuie sa fie de 40/45 iar cel de la sofer de 55 daca tin bine minte. Dammit, nu scrie pe site-ul Valeo dimensiunile. Brr...
Mie imi e sa nu patesti la un moment dat cand ai nevoie de stergatoare, si ai o viteza, sa treaca de stalp si sa se dea mecanismul peste cap. :(
-
Le-am tot dat mai jos si ajunsesera sa stea cu varful pe plasticul de jos, fapt care a dus la stricarea lamei...
Valeo am luat si eu si sunt exact ca cele pe care le are masina stock... 22 cu 16 inch
-
Haceeasi problema o am si eu la batrana doamna,dar loveste la capetele cursei doar cand e parbrizul ud.In rest cursa e foarte scurta,la genul ca raman mai sus la orpire si la capat cam 5 cm.Dar le asez manual cand ma dau jos.Oricum,avand capota de sti acum nu ma mai deranjeaza,pentru ca oricum sunt in acelasi camp vizual cu priza de aer, :)
-
Apropo de stergatoare, duzele de aer. Nu are nimeni problema ca pe la 120 sa nu mai stropeasca parbrizul corect pt ca presiunea aerului impinge jetul in jos? ;D
-
Toate masinile au problema asta! De, legile fizicii...
-
Apropo de stergatoare, duzele de aer. Nu are nimeni problema ca pe la 120 sa nu mai stropeasca parbrizul corect pt ca presiunea aerului impinge jetul in jos? ;D
mda pt ca teoretic nu ar trebuii sa mergi mai mult de 80 cand ploua :))
p.s eu am rezolvat problema regland duzele mai sus...
-
Desi imi lovesc in continuare stergatoarele de margine, nu stiu cum am uitat si pe la 100+ m-am gandit sa imi curat parbrizul, moment in care stergatorul a iesit de pe parbriz. A revenit si nu a patit nimic, dar un moment placut nu a fost, mai ales ca aveam viteza.
Ma gandesc acum la iarna ce vine si la drumul catre Neamt si nu imi convine sa incetinesc mereu la 60-80 ca sa sterg parbrizul. Chiar si asa, sa aud mereu "tac-tac-tac" cum se loveste stergatorul de margine, cred ca ma ia durerea de cap la drum lung pe ploaie/ninsoare/mazga pe jos.
Cum spuneam anterior.. am desfacut stergatoarele, am scos masca, toate suruburile si piulitele sunt stranse bine, capetele stergatoarelor par a fi in regula... ce sa fac????
-
Cineva imi spunea ca e un joc in motorasul de la stergatoare.La mine loveste si sus si jos.La ambele capete face tac tac tac...tac tac tac... >:( (la impreza nu la forester)
-
Ai gasit o solutie, Serban? Un motoras nou costa 175$ si cine stie cat e si transportul. La SMT nici nu vreau sa intreb. La mine, de cand cu frigul, a inceput sa iasa de pe parbriz stergatorul stang atunci cand merg cu viteza si cand e masina rece.
Ma gandeam sa pun un stergator mult mai mic (2-3 marimi mai mic) si poate nu mai loveste, chiar daca nu o sa imi stearga toata suprafata dorita. Sau poate sa schimb intre ele dreptul cu stangul...
-
Nu am rezolvat nimic nici eu.La mine e chiar aiurea.Da stergatorul mai jos doi trei dinti.Probabil si la a mea e la fel....
-
Eu l-am tot dat mai jos pana pe plastic. Mai jos de atat o sa ajunga sa stearga si capota :D
-
Acum 2 zile iar am dat masca si stergatoarele jos si am belit ochii atent am mai strans suruburi, motorul merge ceas, nu are nimic. Problema tot nerezolvata. Am citit cateva romane pe net si am inteles de la baietii din state, majoritatea posesori de batranici, dar si de outback si legacy cu multi km la bord ca problema ar fi de la niste bucsi de la bratele stergatoarelor. Acestea se uzeaza si apare acest efect care ma obsedeaza. Subaru vinde tot kitul cu motor (175$) sau fara motor (80$). Cica acele bucsi costa 4-5 $ si merg si de la Toyota si de la Jeep si Nissan. La Augsburg faceau inventarul si nu am reusit sa intreb daca au asa ceva. Mai incerc si pe la altii.
-
A gasit cineva o solutie? Am observat zilele trecute ca stergatorul lovind stalpul in repetate randuri a luat vopseaua intr-un punct unde si normal a aparut rugina :( Pareri, idei? Sunt sigur ca degeaba ma duc la SMT pentru ca imi vor spune sa schimb tot ansamblul...
E frig si dureaza pana se da masca jos asa ca nu as vrea sa reiau intreg procesul ca sa constat ca oricum nu stiu ce sa ii fac sau de unde vine problema. Si parca nu as vrea sa mai trec si iarna asta cu lovituri de stergator ca sunt mai enervante decat zgomotul de evacuare la drum lung.. si dupa cum se vede produc si pagube.
Apropo, cum rezolv si eu punctul ala de rugina? sau mai bine o las asa? acum masina sta in garaj la munca, dar stiu ca o sa ies cu ea prin zapada si ploaie oricum si nu as vrea sa se extinda.
-
Încearcă cu ștergătoare de dimensiuni mai mici !!!!
-
Am incercat o dimensiune mai mica decat aveam si degeaba. Nu loveste doar varful stergatorului, ci tot stergatorul.
-
Sa nu fie o problema la mecanism !!!
-
O problema sigur este.. asta incerc sa aflu... unde?
M-am uitat si in manualul de reparatii si nu sunt desenate garniturile si nici bucse. Doar cateva suruburi si bratele...
-
un reglaj nu exista ???? sa le lasi mai jos sau sa modifici traseul ???
-
Eu l-am tot dat mai jos pana pe plastic. Mai jos de atat o sa ajunga sa stearga si capota :D
-
:D problema cea mare cred ca se întâmpla de la acele tije !!!
-
Sau o fi de la insider....
-
Da-i un dinte mai incolo. O sa coboare mai mult... sau nu am inteles exact problema?
-
E o piesa din angrenaj,care are joc.Si nu se gaseste aceasta piesa.La mine spre exemplu,daca sterg in mers parbrizul ,lpvesc la capat in stalp dar nu se duc pana jos.Daca nu am zeama,nu aj nici in stalp dar nici jos la capat.Cand ploua insa,e o mare fugareala pe parbriz trosc sus,trosc jos....Dar daca merg tare se pot opri si la mijlocul cursei.Cu mana le pot da la loc,dar nu am reusit performanta asta in mers.... ;D
-
:D
-
Nu s-a potrivit de la americanca? ???
-
nu.E alta mancare de fish...
-
Mister elucidat, dar nu si problema. Fostul proprietar a luat un alt motoras, a dat gauri noi in suport, a taiat firele si le-a impletit in loc sa puna mufa si lipsea si bucsa de la un stergator. De aici si cursa prea lunga, fapt ce a dus la stres pana cand s-a rupt o bucata de metal. Am fost la malakay si a sudat tatal lui piesa, dar a plesnit iar in acelasi loc.
Imi trebuie practic un motoras de subaru de GD cu piesa ce leaga motorasul de tije.
De UK nu se potriveste nimic, am incercat.
Sau sa ma duc la un sudor profesionist sa faca sudura serioasa acolo ca solutie de compromis.
-
Scurta intrebare ca m-am impotmolit. Restul povestii dupa.
Bucata de metal in forma de S care intra pe axul motorului e cumva lipita? Teoretic ar trebui sa aiba un filet sa intre pe el frumos, dar practic la ce va arat eu, pare sa fi intrat direct pe o bucata de cauciuc si cumva lipita la cald.
Aproape ca am rupt surubelnita tot incercand sa scot piesa de pe ax si nu am reusit. Altfel nu iese motorul de pe suport... Sa folosesc o ranga mai mare si ciocan?
(http://s14.postimg.org/6x9v4qzoh/IMG_20141026_092654.jpg)
(http://s14.postimg.org/bkfx6in1d/IMG_20141026_092707.jpg)
(http://s14.postimg.org/jr7wy3d41/IMG_20141026_092710.jpg)
-
Ori filet ori gaura cu 2 laturi drepte
-
Mai degraba pare gaura filetata. Ai acces la celalalt capat al tijei filetate? Macar vizual, sa vezi daca e fixa.
Daca e bagat prin presare (putin probabil sa iasa pe deasupra, peste filet, totusi), va trebui incalzit S'ul, iar la remontare racita tija cu filet si incalzit S'ul, ptr o imbinare facila
-
Tija filetata pleaca din motor. Deci daca invart S-ul se invarte si motorul. O sa incerc cu pistolul cu aer cald..
-
Mdeah, acum vad ca nu gandeam prea clar.
Pentru demontare, daca e varianta a doua, va cam trebui o presa/extractor de rulmenti sau insistat cu 2 surubelnite, daca folosesti pistol de aer cald o sa se dilate atat piesa, cat si tija filetata, deci nu faci mai nimic, de fapt
Intre piesa in S si corpul principal nu se vede daca tija are 2 laturi pe care sa poti pune cheie sa o blochezi?
-
tre sa folosesti 2 rangute .. cum am facut la mine la garaj !
-
Teoretic, daca pui o piulita in capul filetului, ar fi de ajuns si un ciocan (mai mic/mai mare) daca tii cu un cleste bine de S, un soc ar trebui sa fie suficient ptr a pune piesa in miscare
-
Teoretic.. :)
-
Pune flexul pe el boss.Cedeaza sigur.
-
Cel mai simplu ... nu iesi cu masina cand ploua ;)
-
Buuun.. de fapt nu prea bun.
Multumesc malakay si carcozep pentru piese in primul rand!!! (ansamblu de UK si ansamblu de EU complete, fara sa imi ia un ban pe ele)
Sa revenim. Mai de rahat nici nu se putea. Pe masina am avut un motor care nu era de subaru, drept urmare au fost date alte gauri in suport si confectionata o piesa (un S) mai subtire decat cel din imaginile de mai sus, care s-a rupt. Nefiind original motorul, firele au fost legate direct si nu s-a mai folosit mufa. Lipseau si niste bucse, motivul pentru care s-a si rupt acea piesa de metal.
De pe ansamblul de UK nu am putut folosi motorul fiindca se prinde altfel si invarte invers, iar suportul este pe dos evident. In schimb, bratele au bucsele bune si acelea pot fi mutate.
Am vrut apoi sa pun direct ansamblul de la carcozep, cu bratele care au bucsele bune de la malakay. Dar fiind ansamblu de Blob eye, exista prinderea pe centru in sus, in loc de in fata, asa ca am revenit la suportul meu pe care am pus motorul de la carcozep de 2004 si niste brate cu bucse de pe ansamblul de la malakay, identic cu toate modelele.
Astazi am reusit sa pun pe masina mareata realizare sperand sa termin chinul. Am pus si mufa de pe ansamblul de UK si la momentul cel mai asteptat s-au intamplat urmatoarele:
- motorul invarte in continuu cat timp cheia este in contact, chiar si fara contact pus, doar pe pozitia la care am ceasul aprins. Nu raspunde deloc la comenzile date de maneta din interior, nici ca viteza, nici la oprire, nici la intermitent. Firele au fost legate pe culori, s-au potrivit toate la fix, au fost izolate bine si separate sa nu existe nici cea mai mica sansa de contact.
- bratul care face legatura intre motor si restul sistemului sare din nuca
:-[ WTF?! Sincer mi-a cam ajuns cu subaru asta. Am consumat efectiv 3-4 zile din viata incercand sa repar doar porcaria asta, si deja nu mai am timpul, nervii si banii sa fac mentenanta la o masina pentru care nu se gasesc piese decat peste mari si tari, acum cand am nevoie de o masina spatioasa pe care sa ma bazez mai mult ca oricand...
-
Calm.Las-o cateva zile si poate iti vine ispiratia.
-
nu e ceva ok la fire man ... tre verificat acolo e problema !
-
Ma gandesc sa nu fie mufa de UK cu pinii pusi in alta ordine... Cand am legat firele atunci pe direct ai vazut ca mergea la comanda.
-
pai asta iti zic sa nu fie altfel cablat ... gen sa nu vina verde la verde ... sa fie verde la galben de ex !
-
Sau mai rau,rosu la galben. ;D
-
stii bancu daca e rosu la roz dai la maro !
-
Vezi?Te oftici...
-
dupa zici ca dece iti ies bocanci mai mari mai mai mici sau mai putin pufosi :D:)
-
Sa fie pufosi...puffy ;D