Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: concrion on January 14, 2012, 20:55:54 PM

Title: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: concrion on January 14, 2012, 20:55:54 PM
Buna seara tuturor participantilor la acest forum si bun gasit.
In cele ce urmeaza va voi prezenta masina mea, un Subaru Forester produs in US in 2006 si inmatriculat in Romania in decembrie 2007.
Motorul masinii este un EJ 25 de 2457 cmc, motor turbo, benzina, actualmente ~ 95 000 km, cutie automata 4EAT, model de echipare XT Limited. Difera fata de modelele europene prin:
- in plus are lumini de zi (stau tot timpul aprinse, mai putin cand e trasa frana de mana sau cutia e pe modul parcare sau neutru)
- in minus are: volan fara comenzi audio; farurile nu sunt reglabile (deoarece are pe spate amortizoare selfleveling nu au considerat necesar asa ceva); stopuri ceata; suport in bord pentru pahare; jante de 16" fata de cele de 17"
Cam asa stau lucrurile acum, daca aveti nevoie de informatii suplimentare, va stau la dispozitie.
Va doresc o seara buna in continuare.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: draculasti on January 14, 2012, 21:36:22 PM
Salut Concrion ! Bine ai venit pe acest forum!buna descriere tehnica,asteptam poze  si filme!!
Si eu folosesc acelasi ulei de motor Amsoil de ceva timp,astept sa vad cum se comporta la tipul meu de masina.Mult noroc cu "paduraru" ;) :D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: stefanbv on January 14, 2012, 21:39:06 PM
Welcome! Super masina! Sa te bucuri de ea!
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on January 14, 2012, 22:08:31 PM
Ce e ascuns aolo in stufaris?
Title: Rspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on January 14, 2012, 22:28:16 PM
Bun venit! Foarte in regula masina. Spor la modificari. Vezi ca era un subiect pe subaruforester.org in care ziceau si la ce putere maxima rezista cutiile de viteze. Din cate imi aduc aminte automata era pe ultimul loc. E bine sa tii cont de asta daca mai modifici in continuare motorul.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: stefanbv on January 14, 2012, 23:07:15 PM
Ahha maica, pe vremuri, cand nu erau aceste mizerii numite radare peformante faceam bucuresti  - Iasi cu Nova ( cu moror cu injectie  ;D ) 4 ore si juma! Ce vremuri!  :'(
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: sebastian on January 15, 2012, 08:41:46 AM
Daca motorul poate fi modificat decent fara mari investitii la :
- 260>280cp cu totul stock
- 280>320cp cu turbo schimbat, intercooler de STI si eventual evacuare pentru valorile mai mari
Transmisia nu trebuie suprasolicitata, iar daca totusi doresti 350cp ar fi indicat sa comanzi un convertizor hidraulic pe masura. In cazul cresterii cuplului acesta daca este obosit, dupa 50000/60000km toate sunt asa, apare efectul de patinare care iti poate penaliza performantele cand ii ceri maxim. Din pacate asta e veriga slaba a acestei cutii de viteze automata.
Noi avem experienta in aceste modele si am modificat destul de multe printre care cateva cu cutie de viteza automata, model european sau american, pentru ca difera.
Masina este foarte interesanta si buna dand mari satisfactii soferului.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: rzw75 on January 16, 2012, 16:12:48 PM
Nefiind multumit de cum functiona masina (la apasarea pana la podea a pedalei de acceleratie, masina avea un moment de "gandire" dupa care exploda, facand aiurea deplasarea cu ea, dar mai ales depasirile) primul lucru a fost sa ma duc la Racingcode sa resofteze masina. Le-am spus baietilor ca e vorba de o masina folosita de zi cu zi, inclusiv la deplasarile in interes de afaceri prin tara, si ca doresc sa optimizeze modul de raspuns la acceleratie, mai ales in plaja 60-140 km/h unde statea masina la o functionare normala. Inainte de a face acest lucru, masuratorile (anvelope de vara Toyo Proxes T1R) erau ceva de genul: 0-100 km-h in 7.1 sec; 400m in 14.6 sec.
Au modificat softul, masina tragea liniar (in sensul ca turbina intra mai jos si nu mai are acel zvac) insa mi s-a parut ca este mai inceata. Masuratorile efectuate in urma resoftarii: 0-100 km/h in 7.8-8 sec; 400 m in 15.1-15.3 sec.

salutare, bine ai venit si sa o stapanesti sanatos! frumoasa culoare!

nu prea inteleg cu resoftarea, daca vrei sa-mi explici si mie cum de e mai inceata masina dupa ce ai dus-o la RacingCode. merci.
Title: Rspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: malakay on January 21, 2012, 23:09:54 PM
superba masina  sa o stapanesti sanatos si te asteptam si la intalniri
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on February 14, 2012, 15:58:59 PM
Salut.Spuneai ca ai optiunea cu farurile mereu aprinse.In uma transplantului facut la impreza mea,m-am ales si eu cu aceasta optiune.I.trebarea este....se aprind doar farurile sau si pozitiile pe spate?.La mine vad ca merg doar farurile.Merci
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on February 14, 2012, 18:22:42 PM
In varianta nord-americana`  (cum e a mea)  se aprind doar farurile. Pozitiile spate nu. Si cam asa sant toate pe aici , nu numai Subaru.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: KET on March 14, 2012, 15:25:56 PM
Si a mea este adusa din state si se aprind doar farurile. Te poate pacali si te opreste nenea militianu' sa te urecheze ca nu-ti merg stopurile pe spate. Mi s-a intamplat dar am scapat repede: eu i-am explicat, el n-a inteles, dar s-a facut ca a inteles si nu mi-a dat amenda. ;)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on March 14, 2012, 15:43:30 PM
Nenea militianu`  iti da`  amenda oricum , ca`  are nevoie de banutzi, si sa` dea bine la CV  in fata sefului. De inteles  oricum nu a inteles nimic niciodata`,  ca` doar de aia s-a facut militian, nu ??  ;D  ;D
Stiu pe cineva de aici care si-a dus masina  de aici in Romania, si din cauza`  ca`  nu avea numere de inmatriculare in fata`  lua intr-una amenzi pentru  asta. Degeaba s-a tot chinuit el sa` le explice la garcioi ca`  in Quebec  masinile nu au placute de inmatriculare in fata`,  ca` toti ii dadeau amenzi !   >:(  Ziceau ca` daca`  nu ii convine, sa`  conteste amenda la tribunal !  Dupa` ce a adunat vreo 12-13  amenzi de-astea,  si-a facut inca` o placuta`  de inmatriculare si si-a prins-o pe bara  din fata` !
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on March 14, 2012, 16:16:42 PM
Pana mea...legea din canada e una legea din Ro sau alta tara e alta.Undeva scrie ca daca nu cunosti nu inseamna ca esti nevinovat. ;)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on March 14, 2012, 16:20:06 PM
Pai omu`  era turist in Romania,  putea sa`  circule cu masina asa cum era ea inmatriculata`  in tara  ei de origine. Ce ar fi daca`  militia ar da amenda` la fiecare turc sau neamtz care traverseaza` tara pentru ca`  placutele de inmatriculare nu sant conforme cu standardul romanesc,  sau ca` de ce englezii umbla` pe aici cu volanul pe dreapta ?? De acord cu masinile inmatriculate in Romania,  dar amendezi masinile turistilor ??  ???
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: draculasti on March 15, 2012, 00:58:14 AM
...hmm ??? deci ,dupa spusele tale(azi ,da doar azi ,te aprob ;) :D ;D,va trebui sa fac,...da am inteles! ::) ;)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on May 28, 2012, 21:45:19 PM
Mai ia in calcul pt distributie si lipsa drumurilor,ceea ce face ca msinile sa se uzeze mai repede decat in orice alta tara,fie ea chiar si America sau Aaaaasssiiiiaaaa......
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: subarufan on May 28, 2012, 22:30:43 PM
Eu am o curiozitate...
Sa inteleg ca masina asta nu a fost "atinsa" niciodata? Prea arata perfect bara fata  :) Sau e revopsita?
Consum - pe manuala, identica in rest cu a ta, consumul in oras (nu Bucuresti) este de...cca 410-420 km un plin (bec galben si la 33pana la bec galben). Dupa bec galben mai poti merge cca 50 km desi rezerva ramane de cca 8 ltr pe care am impresia ca pur si simplu nu-i mai trage pompa.
Daca te dai la ea...am ajuns la bec galben din full si la 330 km (plecat Constanta si realimentat pe Bucuresti-Pitesti). E adevart in nopatea respectiva am condus cum nu o fac de obicei decat pe distante scurte. Chiar nu ma interesa de radare & stuff. Am incercat doar sa stau sub +50, adica 105 in localitate unde se putea.

P.S. Benzina in Europa in general este de o calitate mai buna (cel putin pe hartie) decat cea din US. Si sa nu ma contrazici aici ca stiu ce vorbesc  :) Ca toate astea depind de "baietii" din statii, este alta discutie. Se aplica si pentru motorina.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on May 28, 2012, 23:34:19 PM
90k in Romania si 105k la restul.

NB
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on May 29, 2012, 07:11:41 AM
Din experienta proprie  :
Benzina`  de 87 (ca`  asa trebuie, mi-a zis dealerul) consum mediu pe automat  9,5-10 L/100  ,dar fara`  stat in  trafic (prea mult) . In ultimele doua` saptamani m-am prostit si am condus doar manual, asa doar de fancy. Consum mediu 7,5 L/100   (schimbat vitezele inainte de 2000 rpm.). Pe portiuni scurte am scos consum sub 7  (rpm putine, viteza mica`, mers ca pensionarii). Cu un plin am mers aprox. 700 km  (si a mai ramas ceva in rezervor).
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on May 29, 2012, 09:08:08 AM
Poze poze poze....Asa consum mic nu are niciu zcter aici.Masina nu te uraste ca ai mers asa incet?
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on May 29, 2012, 16:07:31 PM
Ba da,  dar i-a trecut. A fost doar un experiment, nu merg cu ea tot mereu asa.  
Nu i-am facut poze,  dar o sa`  ii fac.  Dar pentru asta va trebui sa merg din nou cu ea asa,  si din nou se va supara pe mine   ;D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on May 29, 2012, 21:06:45 PM
S-a suparat (din nou)  pe mine,  dar n-am avut ce-i face !  ;D

Drum mixt (oras-exterior) 40km dus, 40 intors.  La dus pe automat consum mediu 8,2/100,  viteza maxima 80-85 km/h.

(http://img19.imageshack.us/img19/1303/photo0092w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/19/photo0092w.jpg/)

La intors, pe manual consum mediu 7,2/100, viteza maxima`  80 km/h la 2000 rpm,  schimbat vitezele la  1500-1600 rpm.  

(http://img232.imageshack.us/img232/5779/photo0089k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/232/photo0089k.jpg/)

Pe portiuni scurte am avut consum de 6,4/100.

(http://img545.imageshack.us/img545/2482/photo0088zg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/545/photo0088zg.jpg/)

Nu zic ca e bine,  zic doar ca`  se poate. Any way , nu e un mers prea placut, pana` si Trabanturile  (daca` ar fi existat)  m-ar fi depasit.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: sebastian on May 29, 2012, 23:07:30 PM
Subaru nu exceleaza la consum minim, altele sunt atuurile lui si acelea trebuiesc subliniate.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on May 29, 2012, 23:26:50 PM
Cineva imi spunea candva ca impreza a fost construita sa se bata cu vw golf....si l-a batut  cam la toate mai putin la consum. :D
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on May 30, 2012, 00:05:32 AM
Subaru nu exceleaza la consum minim, altele sunt atuurile lui si acelea trebuiesc subliniate.

De acord,  eu am facut doar un experiment, nu sustin faptul ca`  trebuie mers asa.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on June 05, 2012, 21:16:35 PM
Poti sa vinzi subaru si sa iti iei megane....Logica uzurii ar fi urmatoarea.Daca te duci din punctul A in punctul B pe o autostrada masina va rula constant,ceea ce presupune mai putin stres pe toate componentele ei.Printr-un oras/tara vesnic plin/a de gropi si ambuteiaje,poti deja sa deduci logic...
Bafturi multiple
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: amidamaru on June 05, 2012, 21:46:33 PM
concrion Am sters reply-ul meu pentru ca nu doresc sa starnesc un flame. O seara faina.








Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on June 05, 2012, 21:50:33 PM
Despre distributie si orice revizie eu cred ca din principiu e bine sa le faci mai devreme. Da, poate ca este facuta sa tina X kilometri, dar acum tine cont si de cat de mult ai stat cu masina la ralanti (cand nu inregistrezi km), cate cicluri de inghetare-dezghetare au trecut peste cureaua de distributie presupunand ca mergi cu masina iarna si nu o tii in garaj, cate porniri ale motorului faci etc.

Cu ce te incalzesc inca 10-15.000km in plus? Schimbi distributia acum si stai linistit. Costurile de reparatie ar fi mult mai mari si stii vorba aia "better safe than sorry". Iti spune unul care a patit-o la un VW. Cureaua a facut poc la 108.000 km.

PS: si ca sa citez din cars101, daca mergi mai agresiv se recomanda sa faci reviziile la jumatate din timp. Avand soft si modificari la masina presupun ca ii mai dai cate o talpa.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on June 05, 2012, 22:13:23 PM
Din cate vad, referitor la schimbarea distributiei, nu prea am vazut comentarii pertinente.....sa inteleg ca la voi, cei cu modele europene sau japoneze asa scrie in carte: 100 000 km schimb ?
Apropo, ete cum e la americanii astia: http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2006.html
Afirmatiile astea ma amuza.....sa vedem numai ce e bun la subaru, nu si ce e rau. Pai motorul de pe masina mea a casigat titlul de motorul anului in anul 2006 la categoria sa, iar asta presupune ca ofera cele mai bune rezultate din punct de vedere al calitatii, fiabilitatii, performantelor, nu ? Lucrurile sunt insa subiective: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/rules06.html iar daca va uitati si la juriu http://www.ukipme.com/engineoftheyear/judges.html veti vedea ca de fapt sunt chestii de marketing, si se premiaza ce trebuie si nu neaparat ce merita :)
Revenind la oile noastre, ia uitati-va voi mai sus in linkul de la cars 101: automaticul consuma mai putin decat manualul, lucrul demonstrat si de producator.
Concluzie: sunt sigur in proportie de 90 % ca modificarea de soft pe care o am, corelat cu utilizarea doar de benzina superioara a generar cresterea exagerata a consumului meu.
.....................................................................................
Asadar, si prin urmare, voi ce ziceti sa schimb sau nu distributia (eventual baietii de prin state sa isi dea cu parerea despre cum au procedat). Chestia ca folosirea masinii in europa duce la uzura mai mare, o inteleg ca fiind legata de trenul de rulare, dar nu vad legatura cu niste role si curele.....asa ca, nu gasesc logica diferentei enorme de la mentenanta.
Nu in ulitmul rand, as ruga daca cineva poate face o poza dupa pagina din caietul de service, sa comparam si celelalte intervale....sa vedem cum stau lucrurile peste tot.
Sa aveti o seara buna.
....................................................................................
si sa nu uitam ca megane consuma jumatate din consumul imprezei.....si are si 5 stele euroncap ;) dar.....ce conteaza, subaru are alte avantaje, nu ? da bine la liniute si in week-enduri

Bravo Concrion ,  imi place ! Ca intotdeauna documentat, informat, cu informatii si exemple clare si pertinente !
Referitor la dilema ta in privinta distributiei -  azi sau maine o sa` trec pe la concesionar si o sa` il intreb cum se face la el, care e politica firmei,  mai precis  cand si de ce se face sau nu se face.  Personal eu nu imi prea bat capul cu asta, deoarece eu imi fac la fiecare 6000 Km revizia la ei  si in afara` de pret nu  am habar ce fac la ea. Atasez aici o brosurica`  cu graficul reviziilor (am numai in franceza`) , nu stiu daca`  asta ai intrebat mai sus (" as ruga daca cineva poate face o poza dupa pagina din caietul de service, sa comparam si celelalte intervale....sa vedem cum stau lucrurile peste tot") .  Dupa` cate vad eu , prima data` cand se umbla` la sistemul de distributie este la 168.000  km.

(http://img836.imageshack.us/img836/4226/reviziisubarulegacy2009.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/reviziisubarulegacy2009.jpg/)

Nu prea sant la curent cu rezultatele testelor si titlurilor obtinute in Europa de Subaru vs. alte masini,  dar in America de Nord Subaru obtine de ani buni titlul de masina anului.  Dar asta bineinteles depinde pe cine citezi.  Orice sondaj sau test are rolul de a scoate in evidenta`  ca` masina pe care au testat-o ei e cea mai buna`  si sigura`. Orice test SUA arata` ca` masinile facute de Ford, GMC  sau Crysler sant cele mai minunate, ca` masinile japoneze sant chinezarii altoite iar masinile europene ca Renault, Citroen sau Peugeot nici nu exista`. Am vazut de asemenea teste care aratau ca Dacia este masina cea mai cea  la capitolul X sau Y. Restul e poveste,  depinde de fiecare cum interpreteaza`.
Referitor la capitolul mentenanta` America-Europa, nu cred ca` ar trebui sa fie mari diferente, deoarece sistemele de drumuri si autostrazi sant destul de asemanatoare. Am circulat destul de mult prin Europa inainte sa ajung aici , si singura diferenta`  pe care am remarcat-o este ca`  in America de Nord sant mult mai multe opriri (stopuri)  fata`  de Europa. In rest autostrazile sant cam la fel ca si calitate, lungime raportata` la suprafata teritoriala`, o mica` diferenta` ar fi la vitezele limita` care in Europa sant ceva mai mari (in special in Germania unde este mult mai mare). O diferenta`  ar fi  insa` intre drumurile din Romania  si cele din Europa/America de Nord. De la aceasta`  diferenta` (gropi, lipsa autostrazilor,  etc.)  ar putea aparea mai  multe probleme de fiabilitate si mentenata` 
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Mihai.impreza on June 05, 2012, 22:38:33 PM
Multumesc Adi pentru poza si informatii

Take care

Gata, eu fug la somn
Noapte buna tuturor.
Salutare!
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on June 06, 2012, 06:06:40 AM
Continuam cu chestii serioase....
Concluzie: LA MASINA MEA (USDM specifications) CONFORM MANUALULUI DE INTRETINERE DISTRIBUTIA SE SCHIMBA LA 105 LUNI (9 ANI) sau 168 000 km.

Dupa` cate se pare , asa scrie si la a mea. Dar maine sper sa`  ajung pe la dealer sa` il intreb,  just for fun.

.................................................  americanii sunt mult in fata europenilor prin prisma standardelor tehnice si normelor de verificare,

In aceasta` privinta`  cred ca` lucrurile trebuie vazute din alt punct de vedere. Subaru-urile americane difera` de cele japoneze din doua` cauze :  una ar fi ca` ele sant facute de fabrica americana`  din Indiana si nu de fabrica japoneza`,  iar cealalta` ar fi ca` sant facute sa` respecte standardele americane, pe cand japonezii le fac dupa` alte standarde (standarde universale ptr.  toate pietele de desfacere sau standarde  diferite pentru piete diferite) . De aici , in functie de norocul fiecaruia de unde si-a cumparat masina, si standardul de calitate al masini poate fi diferit .
Pentru piata americana` mai apare un element in plus :  cumparatorul american este foarte exigent (ca sa` nu zic foarte zgarciob)  cu banul pe care il da` pentru o masina` . Pe o piata` ca cea Nord-Americana` ultra-infestata` si aglomerata`de toate masinile posibile si imposibile,  cu preturi care pornesc de la 10k (noua`)  , si o masina` super-bengoasa` de 20-30k la mana a doua, de masini germane de calitate (VW, Audi, BMW), de Volvo, toate incepand de pe la 25-30k $ , atunci cand ceri pe un Subaru 30-40 K, acesta trebuie sa` fie super-fiabil, super-performant, super-longeviv, destul de economic , foarte confortabil,  super-etc. ,  deoarece americanul daca` nu e super-multumit duce imediat inapoi masina la dealer si isi cere banii inapoi, il da` in judecata` si castiga`  si Ii PRIMESTE . Legile sant facute in asa fel incat in marea majoritate a cazurilor  cumparatorul are dreptate, si daca`  cere despagubiri sant 99%  sanse ca el sa` le primeasca` !!  Un Subaru aici nu poate consuma 20-30L/100 km, nu ii poate ceda ambreiajul la 20-30k   km, nu poate ramane fara`  frane la 10-20k  km, nu poate sa` ii haraie cutia de viteze cand schimba` treptele,  nu poate sa` nu ii porneasca` masina la -20  sau -35 Gr. C.  deoarece  firma care i-a vandut masina ii va plati simplului cetatean stresul provocat, reparatia masinii, remorcarea masinii (aici nu ai voie sa` tragi masina la stanga` sau sufa`),  ziua de munca` a omului care nu a putut sa` mearga` la serviciu in ziua aceea  , biletele de autobuz , metrou sau taxiul cu care s-a deplasat in acea zi din cauza lipsei masinii,  pana` si pingelele de la papuci pot fi adaugate la nota de plata` !!! (aici vorbim totusi de masinile expoatate normal, nu de cele alergate la curse sau off-road).
De aceea probabil ca`  Subaruurile americane ,pentru a evita costurile suplimentare si exorbitante ale rateurilor si despagubirilor, sant mai fiabile si mai rezistente,  cel putin macar cat sa` treaca`  cei 5-6  ani cat e perioada maxima de garantie. Of course, aceasta este doar o parere de-a mea,  trebuie luata` asa cum e,  nu fac reclama` masinilor americane deoarece  nu m-au platit  (destul   ;D )
[/quote]

2. TIPUL DE COMBUSTIBIL UTILIZAT
Multa lume recomanda utilizarea de benzina superioara......nu stiu ce scrie in cartile voastre, dar americanii astia prosti ia uite ce zic: AKI 91 sau mai buna...Ca sa fiu mai clar, AKI 91 = benzina 95
La mine in carte scrie  " ..... using  unlead gasiline with an octane rating of 87 AKI or higher"
(http://img849.imageshack.us/img849/9600/1006971.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/849/1006971.jpg/)

2. DE ACUM INAINTE MASINA VEDE DOAR BENZINA DE 95 (asa imi scad si mie costurile cu 10 % care la consumul masinii e ceva)
Nu cred ca`  folosirea unei benzine cu cifra octanica` mai mare este gresita`,  insa` cred ca` daca` folosesti o benzina` cu cifra octanica`  mult mai mare trebuie reglata` si aprinderea in consecinta`.  Eu am bagat de cateva ori si benzina`  de 91 si nu am avut absolut nici o problema`,  dar probabil folosirea unei benzine de 100 sau mai mare ar fi pus proleme de aprindere , ECU, s.a.
Un alt motiv pentru care se foloseste benzina de 87 la Subaru aici (si nu numai la Subari, ci la marea majoritate a masinilor) este tot zgarciobenia americanului. El socoteste simplu : benzina de 87 e 1,30$ , iar  cea de 91 e 1,40. Deci la 10 L fac X centi economie, la un plin fac Y $ economie, intr-o luna` economisesc XY $, intr-un an YX $,  in 5-6  ani cat folosesc masina fac o economie de ZZ mii de $. Atunci de ce sa` imi iau o masina` careia ii trebuie benzina` de 91 ca sa` pierd atatia bani, cand pot sa` imi iau o masina` care papa` gaz de 87 si economisesc  ZZ mii , bani cu care ma`  duc in vacanta` in Hawaii sau Dominicana`.Sant chestii simple care par banale, dar de care oamenii tin cont (si producatorii si cumparatorii).
3. IN CIUDA A CE SPUNE LUMEA, INTELEG CA SUBARU CONSUMA MULT, DAR EU NU VAD PE NICAIERI CONSUMURI MEDII DE PESTE 20 l/100 km, IAR DACA MERG LA LIMITA (ATAT CAT SE POATE PE DRUMURILE ROMANIEI) SA AJUNG LA MEDII DE 30 l/100km. PROBABIL CEI CARE IMI SPUN CA E UN CONSUM NORMAL SUNT CEI CE AU SUBARU CA MASINA DE WEEK-END SI CONSUMA ATAT CAND SE DAU LA DRAG SAU PE CIRCUIT......
In mod sigur  in sus consumul poate fi oricat de ridicat ,  the sky is the limit  . Sant insa` convins ca`  adoptand un mod de conducere mai moderat, se pot realiza si consumuri mai rezonabile. Eu merg constant cu 8-9-10/100 km,  si altii de pe aici am citit ca`  au consumuri si mai mici, depinde de stilul fiecaruia. Ideea e ca` se poate.

Multumesc Adi pentru poza si informatii
Take care
Cu placere.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Adi-Canada on June 06, 2012, 21:48:41 PM
Deci continuarea .
Despre distributie :  am fost acuma la dealer si am vb cu seful service-ului, si mi-a spus asa :
- distributia nu se schimba` la un anumit numar de km. ! 
- La 168k  se ilocuieste obligatoriu cureaua si se  verifica` jocul la supape.
- daca` clientul se plange ca` motorul nu are putere sau demaraj si se aud  zgomote/tacaneli/sunete de la motor si sant motive rezonabile sa` se creada` ca` vin de la distributie, se verifica`  distributia.
-  la sfarsitul reviziei de 168k, se face un drive test si daca`  sant probleme , se inlocuieste/repara`  ceea ce e necesar .
L-am intrebat de cel putin 3 ori pe tip daca`  distributia se schimba` la un anumit numar de km.  sau la o anumita` perioada`  de timp  , si mi-a zis clar : NU ! Numai daca` sant depistate defectiuni la sistemul de distributie in urma testelor de dupa` reviziile periodice sau in urma sesizarilor clientilor. Mi-a mai spus ca`  marea majoritate a masinilor au depasit 300k mile si in afara` de un usor joc la supape,  nu au probleme (vorbind de distributie).
Asta am auzit , asta va`  spun si voua`.
La buna` vedere.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: rzw75 on June 06, 2012, 22:45:45 PM

Gata, eu fug la somn
Noapte buna tuturor.

baiatu' meu... da' te culci devreme rau... 22:30... n-am mai mers la somn asa devreme din copilarie...

aaa... inca ceva... vorba lui Serban... vinde subaru si ia renault... o sa-ti fie mai bine asa... si te dai cu infiniti... pfff

te-a mancat in ...  ... sa modifici masina... asta e.... vrei cai multi... iti trebuie si bani mai multi pentru benzina... nu da vina pe Sebi...

vise placute
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: celalalt on June 07, 2012, 23:05:58 PM
Auzi?Eu nu te cunosc si nici nu vreau.Dar cred ca esti total deplasat.Daca nu iti place pe acest forum cred ca te poti duce unde vrei tu.Nu stiu pe cune hulesti si nici nu ma intereseaza,dar daca tu consideri ca noi suntem prosti pt ca TU ti-ai modificat masina si ea consuma prea mult si viata e nedreapta si euro e scump si regina e prea batrana....aim sori ....esti prea agitat.Si pentru asta imi cer in scris si ban,ca sincer nu pot sa tac cand explodeazacate un frustrat....
Noapte buna...somn usor
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: dan.pavel on June 07, 2012, 23:54:06 PM
Salut Concrion. Imi doresc sa vii la intalniri sa vezi ca avem viata sociala si in afara clubului. In rest, numai bine, poate ne faci o vizita zilele astea la Romexpo sa mai eliberati din tensiune.
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: BOXER on June 09, 2012, 00:58:44 AM
Nu ar fi mai bine sa incercati sa picati la pace ?
Haideti sa treceti peste orgolii si sa vorbim in continuare de masinile din dotare.

PS: Intru des pe topicul asta pentru ca am si eu aceeasi cutie de viteze. :)
Title: Răspuns: 2006 Forester XT, model US, cutie 4EAT
Post by: Marcelutza on June 09, 2012, 05:14:17 AM
Salutam din lume,

Vad ca sinteti cam agitati pe aici , nu credeam ca asa zisa criza financiara sa afecteze forumul ...
Concrion , nu inteleg pina la urma de ce te simti ofensat sau suparat  !
Pe acest forum in general ne cunoastem toti si in general nimeni nu se supara pentru ilnireca restul fac nu stiu ce glume sau poante.
Poate dupa ce o sa vii la vreo intilnire o sa vezi ca nimeni nu nici canibal ,nici vreun figurant cu fitze.
Dar asta depinde in general de calitatea omului si de educatie in general , nu a masinii pe care o conduce sau cite liniute face pe asfalt.
Toate cele bune...