Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: cosdan on January 24, 2012, 10:23:12 AM

Title: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on January 24, 2012, 10:23:12 AM
Buna ziua!
Sunt si eu posesorul unui asfel de specimen!
Prima mea masina adevarata, ca sa zic asa, dorita de mult, citit mult despre Subaru in general si achizitionata de vreo 2 luni.
Masina este deci din 2006 cu dotarile de la vremea respectiva,piele ( nu mi-am dorit- era ultima pe lista, dar e ok acum), trapa, bull-bar si praguri si suporturi originale pe plafon. Masina avea 110000km , am factura de distributie, facuta la SMT facuta la 95000km. Am mai mers eu lunile acestea vreo doua mii de km. Pina acum nu am schimbat nimic , doar am bagat benzina. Cind o sa se mai incalzeasca o sa ii fac schimbul de lichide, filtre etc.  Consum, irelevant dar..in oras pe vrema asta 13 si afara 9.


(http://img585.imageshack.us/img585/3564/sub1j.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/585/sub1j.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Title: Rspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on January 24, 2012, 10:37:36 AM
Bun venit! Vezi sectiunea feedback pentru a te lamuri cu pozele!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: stefanbv on January 24, 2012, 10:38:47 AM
Bine ai venit! Sa o stapanesti sanatos!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on January 24, 2012, 10:57:49 AM
(http://img444.imageshack.us/img444/402/sub2n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/444/sub2n.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

(http://img404.imageshack.us/img404/4987/sub3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/404/sub3.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img825.imageshack.us/img825/2135/sub4g.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/825/sub4g.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img689.imageshack.us/img689/8889/sub5r.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/689/sub5r.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img17.imageshack.us/img17/1820/sub7.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/sub7.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img189.imageshack.us/img189/1259/sub9n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/189/sub9n.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
...si o ultima poza de la munte...apare in cadru..de fapt o fotografiam pe fiimea care se juca cu un catel

(http://img845.imageshack.us/img845/4194/sub13.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/845/sub13.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Title: Rspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: malakay on January 24, 2012, 16:21:08 PM
bine ai venit ! frumos specimen
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: tar0M on January 24, 2012, 16:52:47 PM
Bine ai venit!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: concrion on January 24, 2012, 16:57:31 PM
Bine ai venit
Frumoasa masina si am vazut.....finally....cum vine bull-barul pe care vreau sa mi-l comand.....dar ma mai gandesc pentru ca mai aduce si ala vreo 10 kg in plus.
Cati mai multi km sa ai cu masina si cat mai putina benzina consumata ;)
O zi buna.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on January 24, 2012, 18:48:24 PM
Multumesc pentru urari!
Am uitat sa mai adaug...ca mici probleme!
Nu imi merge stergatorul de la luneta! Mi-a zis fostul propietar de asta! Mi-a zis ca ar fi vreo siguranta ( asa i-au zis din service). Nu am identificat siguranta..o sa imi fac timp cind o sa se incalzeasca ( nu stau in stergatorul ala, dar o sa il rezolv si sper sa fie asta).
Din pacate nu am manualul masinii.
Cind am schimbat cauciucurile de iarna, am observat la un cauciuc de vara o gilma  >:(. Acum am la vinzare celelalte trei si...cind de incalzeste o sa imi iau cauciucuri de vara.
Am avut si un mic incident!
Mergeam spre IKEEA pe DN1 si inainte de pod unde o luam spre dreapta, eram in spatele unei basculante care cara pietris ceva. Aud o pocnitura ( probabil a sarit vreo pietricica ceva pe masina) si eu cu ochii beliti sa vad pe parbiz ceva daca mi-a facut pocinogul. Am luat-o spre IKEEA, pe linga pod , dar neatent ma tot uitam pe parbriz si nu am observat din timp ca mi-a frinat in fata un Tico si cu toate frinele l-am atins nitel. Pagube minore pt el ca nu l-am luat tare cu bullbar cu tot( crapat nitel bara), dar sa imi fie invatatura de minte si aveti grija oameni buni cum circulati ca asfaltul poate fi inselator si te cam duci! Din pacate ,masina mare si eu cred ca frinele sunt cam subdimensionate pt gabariul ei! Ar fi fost bune discuri si e spate!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Marcelutza on January 25, 2012, 00:14:27 AM
Sa o stapinesti sanatos si bine ai venit in club !
Puteai sa lasi si numarul ca nu te sintem de la politie...
Dar poate te vedem la urmatoarea intilnire!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on January 25, 2012, 08:10:58 AM
Buna dimineata!
Mi-ar face mare placere sa particip la intilnirile organizate de voi!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on February 16, 2012, 12:26:27 PM
Salutare!
Revin si eu cu citeva imagini din iarna asta frumoasa pentru unii, grea pentru altii, depinde din ce parte privesti!
Am mers zilele astea prin oras, de nevoie nu de placere, dar la volanul masinii ...nevoia de mers se transforma in placere!
Impresionat, prima iarna in posesia Padurarului, merge frumos pe zapada si cei din Bucuresti stiu ce inseamna zapada din spatele blocurilor, sleauri etc.
O sa bag citeva poze de ieri , cind trebuie sa plec cu masina!

Acum intrebare...credeti ca am iesit cu sau fara lopata???
(http://img29.imageshack.us/img29/2010/fotografie0019o.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/29/fotografie0019o.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img802.imageshack.us/img802/8905/fotografie0020.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/fotografie0020.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Mai adaug citeva poze facute aseara...dupa ce m-am intors!
Aici am dat cu lopata..ca trecusera cu tractoarele sa dezapezeasca "meseriasii" si mi-au stricat cuibarul si culmea ca mie nu mi s-a parut ca a disparut ceva de pe strada...mormanele si zapada ramasese neatinsa!

O zi fructuoasa!

(http://img16.imageshack.us/img16/4246/iarna2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/16/iarna2.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img254.imageshack.us/img254/1079/iarna6.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/254/iarna6.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img842.imageshack.us/img842/2359/iarna3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/iarna3.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img841.imageshack.us/img841/7677/iarna5.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/iarna5.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img407.imageshack.us/img407/9276/iarna1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/407/iarna1.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img542.imageshack.us/img542/3663/iarna4.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/iarna4.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: mvilt on February 20, 2012, 21:21:02 PM
Cu siguranta ai iesit fara lopata. Eu mi-am luat cauciucuri "allseason" adica continental crosscontact lx (de dacia duster) care nu sunt sincer mare chestie pe zapada si nam avut probleme, tu banuiesc ca ai niste cauciucuri mai de doamne ajuta deci sigur nu ai avut probleme cu zapada. sa o stapanesti sanatos si sunt gelos pe bull-bar-ul care il ai pe masina.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on March 21, 2012, 09:14:25 AM
Buna dimineata!
Revin si eu cu citeva informatii!
Dupa aproape 5 luni de cind am achizitionat masina a sosit vremea de revizia de primavara,uleiuri filtre!
Am mers la Edu Stan. Recomadare primita de la George ( mersi inca o data).
In primul rind...cind am primit adresa de web ..sa vad locatia si o prezentare..nu am facut legatura intre numele service-ului si fostul mare pilot de raliu Edu Stan. Mare om, mare caracter simare profesionist! In primul rind nu trateaza omul doar ca avenit cu o lucrare si hai sa facem treaba si pa! Orice client este un prieten! Atit zic eu!
Legat de masina, schimbat ulei filtre , ulei Motul 5w40, toate consumabilele le-am luat de la el! Nu mi-am batut capul!
Deci schimbat aceste lucruri + verifiact articulatii etc. Din pacate...au aparut si mici...lucruri , nu grave...dar de avut in vedere!Deci amortizoarele spate...curg..nu mult dar..curg. La 113000 si-au trait viata! In prima faza am citit ca cei de la Brasov le pot reconditiona! O sa ma interesez!
Mi-a sugerat sa schimb cam toate fluidele ( cardan, cutie , frina si filtrul de benzina).Placutele erau tocite cam jumatate.A tras de ea, roti etc...totul ok!
Mai aveam eu o nelamurire...si l-am rugat sa mearga cu masina! Pe la 2500 ture ..spre 3500 nu are o crestere liniara..are asa ca o pierdere de putere...apoi..revine si zboara.
Mi-a sugerat sa nu fie cureaua de distributie..sa nu fie la punct..si vroia sa dea capacele sa se uite! Distributie facuta la SMT..hm!!! Ma grabeam insa..dar a luat un tester..l-a pus pe masina si a resetat totul..!
Acum ce sa zic...din Chitila pina acasa...nu am mai simtit lipsa aia de putere intre 2500-3500...dar o sa fiu atent!
Inca o data multumit deplin!



Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: dann on March 21, 2012, 11:52:05 AM
si eu am avut pierderea de putere, 2.0 aspirat 2007 si a fost benzina.
bag doar petrom 99 si merge foarte bine, nu mai am nici o pierdere
din cate stiu eu sunt destul de multi care au avut aceasta hiba, pierdere intre 2000 si 3000 ture
ma gandesc ca si la tine trebuie sa fie aceeasi chestie
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: George on March 21, 2012, 17:00:28 PM
 ;)
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 06, 2012, 10:51:15 AM
Buna ziua!
NU am mai scris de mult despre padurarul meu!
Ieri ma intorceam de la munte si m-am oprit in Carrefour!
Cind sa plec...observ ca s-a aprin becul de check engine si clipoceste cruise control!
nici un fel de modificare in tinuta de mers etc.
Asta asa sa imi fie de bataie de cap inainte sa merg in concediu!
Am citit pe forumuri...vad ca parerile sunt impartite...sonda lambda...din cauza benzinei..desi am bagat numai de la OMV.
O sa-l sun azi pe Edu sa merg sa vada despre ce este vorba!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on August 06, 2012, 10:56:52 AM
Sa ne spui si noua codul de eroare si ce rezolvare ai gasit.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 06, 2012, 11:01:26 AM
povestesc tot si sper sa nu fie ceva cu batai de cap prea costisitoare!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Fab on August 06, 2012, 13:48:27 PM
Quote
Just perform this sequence within 10 seconds:

1. Turn key to ON position (just before START)
2. Turn headlights ON
3. Press Trip button 4 times
4. Turn headlights OFF
5. Press Trip button 4 times
6. Turn headlights ON
7. Press Trip button 4 times
8. Turn headlights OFF (optional)

Foloeste combinatia asta ca sa aflii singur codul, fara tester.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 06, 2012, 14:24:03 PM
eu am modelul din 2006...si nu am computer de bord!
Multumesc oricum pt sfat!
Merg azi la Edu si o sa scriu deseara!

Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 06, 2012, 17:29:37 PM
M-am intors!
Eroarea a fost P0030.
Este legata de sonda lambda!
Cand am ajuns la Edu...asa ca in filmele comice...am oprit masina , iar cind a pornit-o el nu mai clipocea nimic si nici martorul de check engine nu mai era aprins! A scanat-o oricum si a gasit acel cod de eroare! A resetat computerul si cam asta e!
Mi-a zis ca pot sa merg linistit in concediu ca daca mai apare acea eroare nu ma lasa masina in drum , poate consuma mai mult dar ma duce acasa.Culmea e  ca masina mergea normal, nu mergea in trei pistoane! Mai am cateva zile sa merg cu ea ...pana plec in concediu si sa vedem!
La intoarcere am mers mai sportiv...si deocamdata nu am probleme! Sper sa ramana asa!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on August 06, 2012, 18:03:50 PM
Mda, cam asta este ceea ce se intampla la toti, ceva legat de catalizator sau sonda lambda. Probabil ca de vina este benzina? sau filtrele murdare?
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 06, 2012, 20:17:37 PM
Filtrele sunt schimbate de 2000km!
Benzina este facut plinul la OMV inainte sa plec la munte! Probabil am prins un lot....de benzina botezat si cam aceasta a fost treaba!
De acum o sa evit OMV-ul de la Apaca ....cum se coboare de la Apaca spre pasajul Basarab!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: clauedit on August 06, 2012, 22:02:35 PM
Benzina este facut plinul la OMV inainte sa plec la munte! Probabil am prins un lot....de benzina botezat si cam aceasta a fost treaba!
De acum o sa evit OMV-ul de la Apaca ....cum se coboare de la Apaca spre pasajul Basarab!
La omv-ul de la apaca mi-am furat-o si eu ( benzina proasta plus ca acul abia ca a urcat pt 15 litri pusi )

NU tot timpul omv-ul are benzina buna  :(
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: concrion on August 07, 2012, 18:28:11 PM
Salut
Eu am pus destul de des benzina de acolo (atat omv100 cat si omv95) si nu imi aduc aminte sa imi fi creat probleme. Insa, acolo au mereu clienti datorita traficului din zona, si e posibil sa "intinda" benzina. Din ce am testat eu, pot spune ca petrom99 este la acelasi nivel cu omv100, ba chiar peste, si evident mai ieftina.
Ca sa fiti sigur ca nu sunt probleme de la catalizator, eliminati-l ;)  si mai castigati si un ponei
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 14, 2012, 10:38:50 AM
Salutare!
Mi-a aparut iar eroarea pe bord!
Am vazut cu o interfata de diagnosticare ca iar este eroarea P0030 care am scris mai sus! Cu aceasta interfata am vazut ca am relantiul cam jos...in jur de 650r/m si se observa un usor tremurat al masinii! Tremurat al masii am observat de mult dar nu mi-am batut capul! Acul indicator al turometrului nu are oscilatii...dar pe interfata electronica imi afisa si cite rotatii sunt...cam putine zic eu!
Am sters iar eroarea...dar trebuie sa vad ce este de facut!
O sa merg oricum cu ea asa pina in Bulgaria in inapoi cam 600km , ii pun benzina de la MOL poate o fi mai ok!
Am fost iar cu ea la Edu ieri ( sa vezi coincidenta) ca imi parea ca troncanea ceva sub ea la denivelari...a tras de ea ...si este beton! Ar trebui un tampon ceva la toba...dar nimic ingrijorator!
Binenteles ca eroarea a aparut dupa ce am plecat de la el...si am rugat un amic care avea o interfata de diagnosticare..sa vedem ce si cum!
Tot asa ca sfat...se pare ca ar fi indicat de curatat clapeta de acceleratie....ca daca ia aiurea debitul de benzina si trimite comenzi eronate catre computer...baga eroare si spre sonda lambda...?
Ma rog sunt speculatii dar trebuie sa o iau pas cu pas....
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on August 15, 2012, 02:00:45 AM
Foresterul este printre putinele masini care nu trocane si nu au jocuri cand sunt urcate pe elevator.
Mergi in 4 service-uri si patru echipe de mecanici o sa iti spuna ca masina este perfecta dar tu tot auzi diverse zgomote mici.
Cea mai buna varianta pentru a elimina troncaniturile este sa schimbi bucse si alte subansamble din suspensie si directie (pivoti, bielete, capete bara, etc.)

Pentru probleme mai delicate incearca totusi sa mergi la figurantii de la SMT.
Chiar daca dureaza mult programarea si sunt cam scarbosi stiu rezolvarea micilor chichite ale masinilor.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on August 15, 2012, 21:54:32 PM
Multumesc pentru sfat...dar cred ca daca nu ii dau de cap la Edu mai degraba fac o plimbare la Brasov ...las familia sa viziteze Brasobul si eu ma duc la cei de la Subaru BV de care am auzit lucruri la superlativ!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on September 16, 2012, 15:22:41 PM
Salutare!
M-am intors din concediu, cam 2000 km parcursi si nu mi-a mai aparut eroarea descrisa mai sus!
Acum am si eu alta intrebare! Si-a schimbat cineva becul de faza scurta?? S-a ars un bec si nu imi dau seama cum sa scot farul sa schimb becul! In manual arata o poza dar nu m-am dumirit! O fi ca la stopuri? Doua suruburi si apoi este prins in clipsuri??
Multumesc!
Mi-am adus aminte...cred ca imi troncane ceva...si suspesctez bieletele antiruliu de pe spate...se sinte cinr este soseaua asa mai valurita.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: dragossul on September 17, 2012, 00:18:59 AM
Nu trebuie sa scoti farul. Se scoate prin interior. Pentru farul din stanga trebuie demontat rezervorul de lichid de parbriz. Dureaza cel mult 5 minute cu totul.

Ai mai jos cei 5 pasi.

http://techinfo.subaru.com/proxy/11758/pdf/ownerManual/011758_2006_Forester/MSA5M0603A_18.pdf

PS
Ca sa scoti farul este mult de demontat :)
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on September 17, 2012, 10:48:54 AM
...si la norocul meu este farul din stinga...dar oricum le schimb pe amandoua..sa fie pereche
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 16, 2012, 16:19:11 PM
Buna ziua!
Am fost si eu cu masina la Edu. Am schimbat placute de frina ( mai aveau carne cam jumate) , dar daca trebuia sa schimb lichidul de frina hai sa le schimb si pe ele. Am mai curatat si clapeta de acceleratie. Simteam asa o poticneala pina in 3000 ture. Acum mi se pare ca merge liniar. Ce sa zic ...impresia de la service pina acasa, forjat unde am putut sa vad daca simt vreo imbunatatire. Parca nici nu mai tremura asa la relanti.
placute fata-220 lei
lichid frana -80 Lei
Manopera
curatire clapeta -160 lei
inlocuit lichid frana + aerisire frana-120 lei
inlocuit placute frana fata-60 lei

Pe spate nu am schimbat tamburii. Ii mai las deocamdata.
Ce mi se pare interesant la Subaru si in cazul de fata Forester cam toate lichidele existente se schimba la maxim doi ani. Sincer nu am mai intilnit asa la alte masini. Probabil fiind masina de turatie .... oricum scrie in carte deci facem.
Uleiul de motor o data pe an sau la numar de km, in rest ulei de cutie, caseta,diferentiale ...indiferent de numar de km la 2 ani. Acum devin si circotas ...ale dreq uleiuri ..dupa doi ani nu mai au aceleasi propietati. La cutie ( manuala in cazul meu) ..sa schimb uleiul unde nu sunt frecari , temperaturi mari. Ca si la cauciucuri...primisem un mail cum sa vezi ce tip de cauciuc ai ( dupa codurile stantate) etc. Durata de viata a unui cauciuc este de 4 ani. dar oricum noi il luam din vreun depozit in care a stat minim 6 luni ...si deci din start daca e sa te iei dupa codurile acelea...ma rog.
Ce am scris mai sus..erau filozofari ...si la urma urmei daca constructorul zice...cam faci. La anul fac 5 ani de la distributie. He he ..dilema mare ...cu masina s-a mers 30.000km . O sa o fac ca trebuie, imi place cum merge masina si vreau sa ramina asa. Si iar sunt circotas....curelele alea stiu ele ca au trecut fix 5 ani si nu au mai stat prin vreun depozit inca unu minim.

Acum am si eu o intrebare. Daca scot bateria ( am descoperit ca doar asa se schimba becul de faza scurta de pe dreapta), trebuie sa bag vreun cod la cd dupa ce o conectez la loc?? Intre actele care le am la masina nu mi-a sarit in ochi vreun cod ceva de cd..si ma-m gindit sa intreb. La alte masini exista un cod..am avut clio symbol si aveam cod.
Exista vreo explicatie de ce se ard mai des becurile pe stinga decit cele pe dreapta...la masini in general? Am remarcat muulte masini, cu cite un bec ars de faza scurta,mai ales de cind am si eu unu ...si am fost mai atent pe strada..  si cred ca 99% erau cu becul de pe stinga ars.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Fab on October 16, 2012, 16:22:49 PM
Poti sa scoti bateria fara probleme. Nu necesita niciun fel de cod.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: dann on October 17, 2012, 17:06:25 PM
vezi ca se poate schimba becul de faza scurta fara sa scoti nimic ... bine, doar capacul.
si eu m-am chinuit la primele schimburi insa acum mi se pare ca merge usor.
sa fi atent insa sa le pui bine:
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1057.0
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on December 11, 2012, 13:46:56 PM
Buna ziua!
Revin si eu cu cateva noutati! Astazi am facut revizia ITP. A trecut fara probleme, dar m-a atentionat ca la partea de noxe asi putea avea probleme, ca la relantii erau cam mari si a accelerat intre 2000 si 3000 in fine. Mi-a explicat ceva dar nu am retinut.  Ma gandesc si eu acum ...sa  ma opreasca vreu filtru RAR sa ma ia sa ma controleze la noxe si pe langa noi sa treaca vreun taxiu cu coada de fum de 5 metrii sau vreo basculanta de lasa ceata pe strada.
Legat de ce scriam mai sus de becurile de faza scurta ( le-am schimbat, dar nu am mai postat). Binenteles ca a fost putine telenovela ca initial am luat H7 cum stiam eu ca sunt la majoritatea masinilor ( si asa am si cerut la magazin). E comedia...cind am scos becul nici pomeneala , fiind H1, care pentru alte masini este de faza lunga. Oricum cu mana pe inima, cine zice ca poate sa scoata becul de pe stanga fara sa scoata bateria ( eu nu mai am baterie originala), este un mare maestru. In locasul acela strimt sa bagi si surubelnita sa desfaci soclul de la bec etc este practic imposibil. Oricum totul merge foarte usor de dat jos, bateria, capacul de la becuri. Operatiunea de demontare 10 minute, si apoi de pus la loc vreo ora ( bine ca era toamna si era cald afara). Greu mi-a fost sa prind bateria la loc cu spitele acelea doua de mi-a mincat zilele, dar am reusit pana la urma.
Acum mai revin si eu cu o intrebare ...normal...cum se inlocuiesc becurile de pozitie pe fata?? Da , azi nu mi-a mers un bec...tot pe stanga ( a mai facut faze din astea , isi revenise, dar vreau sa il schimb). Oricum le-am cumparat pe amandoua.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on January 03, 2013, 13:32:44 PM
Buna ziua!
LA MULTI ANI!
Au trecut si sarbatorile cu agitatia de rigoare! Intre picaturi am reusit sa fac si o mica escapada de dimineata pana seara la munte la Cheia. Frumos! Pacat de tara asta ca e locuita. Orasul mort. Nu ai ce sa faci acolo. Am iesit doar asa sa luam nitel aer. Merita de mers pana la Muntele Rosu. Drumul pana acolo....ca unele sosele din Bucuresti. O sa pun cateva poze.

(http://img846.imageshack.us/img846/9283/subaa3.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/subaa3.jpg/)

Pe drum spre Muntele Rosu.

(http://img832.imageshack.us/img832/6237/subaa1.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/832/subaa1.jpg/)

Acolo ce am gasit.....hehe

(http://img833.imageshack.us/img833/5934/subaa2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/833/subaa2.jpg/)

Frumoasa zona! Nu mai fusesem de citiva ani. NU am incercat sa merg spre statia meteo ca..erau sleauri de tractor si riscam sa o pun pe burta, fiind numai cu sotia si fata nu avea rost sa ma leg la cap inutil.

(http://img17.imageshack.us/img17/4715/dsc00465ld.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc00465ld.jpg/)

si ultima...e bine totusi cind nu este prea aglomerat. Ultima oara cind am fost era vara si plin de corturi , gratare etc.

(http://img338.imageshack.us/img338/5671/dsc00485gp.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/338/dsc00485gp.jpg/)

Mi-am adus aminte de drumul de intoarcere. Groaznic, ceata, umed pe jos , se circula dificil. Pe DN1 ....maiculitza...circulau unii de parca era vara si soare afara.  Pe vremea aia nu am depasit 90-100 intre localitati. Vreau sa va zic ca treceau Logane etc, totul culminand cu un Spark care mi-a taiat fata de pe banda 1 cind depaseam un tir de am zis ca nu e adevarat. Sincer nu mi-am propus niciodata sa demonstrez ceva cu masina asta, e un simplu mijloc de mers din A in B si conduc cit de prudent si legal pot, in depasiri ii dau blana, ca sa nu am emotii si ma ajuta din plin.Totusi pe sosele sunt multi zmei....de e plin la stiri de ei. Sa vezi ce priviri arunca unii din masini...gen...nu are rost sa zic...de parca cine stie ce eroi sunt ca mi-au luat fata. Trebuie sa recunosc...na...cind sunt singur...merg civilizat ....dar cind vad cite unu din asta...suparat cu claxoane, flash-uri....il alerg nitel sa ii iasa limba. Nu pot sa ma abtin, dar destul de rar ca nu merita sa te pui la mintea unora cu permisul luat prin Arges.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cristipate on January 17, 2013, 21:48:09 PM
Operatiunea de demontare 10 minute, si apoi de pus la loc vreo ora ( bine ca era toamna si era cald afara)...
Acum mai revin si eu cu o intrebare ...normal...cum se inlocuiesc becurile de pozitie pe fata?? Da , azi nu mi-a mers un bec...tot pe stanga ( a mai facut faze din astea , isi revenise, dar vreau sa il schimb). Oricum le-am cumparat pe amandoua.

Salut, ai mai reusit montarea pozitiilor? Desfaci "clipsurile" alea din plastic care tin grila frontala (ca sa fie mai maleabila cand tragi usor de ea) si cu rabdare si un patent/cleste ceva mai finut si mai lung desfaci soclurile de la becurile de pozitie: rasucesti usor si tragi afara, schimbi becurile si montezi la loc.
Nu ia mult timp, dar recomand sa faci operatiunea pe timp calduros sau in garaj sa nu pocneasca plasticele alea.
Iar pt schimbarea fazei scurte, cu putin antrenament (le_am schimbat de vreo 3 ori pana acuma), am reusit sa o fac si in benzinarie, cred ca in 10-15'.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Foreste on January 18, 2013, 10:28:52 AM
[...]
Mi-am adus aminte de drumul de intoarcere. Groaznic, ceata, umed pe jos , se circula dificil. Pe DN1 ....maiculitza...circulau unii de parca era vara si soare afara.  Pe vremea aia nu am depasit 90-100 intre localitati. Vreau sa va zic ca treceau Logane etc, totul culminand cu un Spark care mi-a taiat fata de pe banda 1 cind depaseam un tir de am zis ca nu e adevarat. Sincer nu mi-am propus niciodata sa demonstrez ceva cu masina asta, e un simplu mijloc de mers din A in B si conduc cit de prudent si legal pot, in depasiri ii dau blana, ca sa nu am emotii si ma ajuta din plin.Totusi pe sosele sunt multi zmei....de e plin la stiri de ei. Sa vezi ce priviri arunca unii din masini...gen...nu are rost sa zic...de parca cine stie ce eroi sunt ca mi-au luat fata. Trebuie sa recunosc...na...cind sunt singur...merg civilizat ....dar cind vad cite unu din asta...suparat cu claxoane, flash-uri....il alerg nitel sa ii iasa limba. Nu pot sa ma abtin, dar destul de rar ca nu merita sa te pui la mintea unora cu permisul luat prin Arges.

+1 :)
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: celalalt on January 20, 2013, 00:11:07 AM
Vorba lu Gigi vecinu...e multi ,e rai si are arme.... ;D
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on February 04, 2013, 12:57:37 PM
Buna ziua!
Revin cu o mica problema!
Acum vreo 2 zile dupa ce am pornit masina si stateam putin sa se dezabureasca geamurile ...a inceput sa imi clipoceasca martorul de bord CRUZE si sa fie aprinsa celalalt martor galben ( nu mai stiu cum ii zice). Verific eroarea P0030 - powertrain zicea acolo.
Cred ca o sa fac o vizita pe la Edu sa vad ce si cum. Sper sa nu fie de schimbat acum sonda lamda. Oricum am sters eroarea si o sa vad ce si cum pana ajung la service.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: alias on February 04, 2013, 13:21:20 PM
Buna ziua!
Revin cu o mica problema!
Acum vreo 2 zile dupa ce am pornit masina si stateam putin sa se dezabureasca geamurile ...a inceput sa imi clipoceasca martorul de bord CRUZE si sa fie aprinsa celalalt martor galben ( nu mai stiu cum ii zice). Verific eroarea P0030 - powertrain zicea acolo.
Cred ca o sa fac o vizita pe la Edu sa vad ce si cum. Sper sa nu fie de schimbat acum sonda lamda. Oricum am sters eroarea si o sa vad ce si cum pana ajung la service.

Nu iti bate capul prea mult. Am avut problema asta si pe Impreza si pe Outback. E din benzina. Cand ai un drum lung baga benzina buna, si da-i ceva talpa. O sa-i faca bine. Si un reset de ECu ar fi bun.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on February 04, 2013, 14:22:46 PM
Acum...problema asta cu benzina....de unde luati benzina buna! Eu m-am alimentat in ultima vreme de la Petrom-ul de pe Eminescu.
Am mai pus de la Petrom-ul din Baneasa ( mai sus de fantana Miorita), Omv-ul de langa Apaca si la cel de la Eroii Revolutiei.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: celalalt on February 04, 2013, 14:29:33 PM
La mine doar cu efix merg masinile in toate mintile.Incearca si ai sa vezi o diferenta.Si la consum si la raspunsul acceleratiei
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on February 04, 2013, 17:32:15 PM
La mine doar cu efix merg masinile in toate mintile.Incearca si ai sa vezi o diferenta.Si la consum si la raspunsul acceleratiei

Efix nu e efix peste tot.
Am avut experiente neplacute cu efix-ul de la statia de pe Mihai Bravu (intre Splai si Calea Vitan). La fel si cu bezina din Rompetrolul de la Dristor.
Singurul Rompetrol de care am fost multumit este Litro (Pe A2). Efix-ul lor era bun.

Voi de la ce statii alimentati si sunteti multumiti ?
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: celalalt on February 04, 2013, 20:44:41 PM
Rompetrol Luica...o sa ne mute Mihai unde trebuie. ;D
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on February 04, 2013, 22:01:06 PM
In capul meu licarea MOL- (cel de langa pasajul Giulesti cum vii de pe calea Grivitei ca am drum pe acolo destul de des). De MOL inca nu s-a plins nimeni. Acum interesant ar fi urmatorul lucru. De luat intr-un recipient benzina si mers cu ea la Larex sa faca analizele. Creat o baza de date- statia X benzina sub specificatii sau benzina ok. Singurul amendament ar fi ca nu ar fi benzina botezata , poate si de la rafinarie un transport a fost in parametrii , altul a trecut - lasa ca merge si poate sa varieze calitatea de la luna la luna. Logic statia de benzina de la Dristor - Rompetrol este aprovizionata direct de la petromidia. Statia de pe Mihai Bravu tot de acolo, poate chiar in aceeasi zi sunt aprovizionate. Cum se explica diferenta de calitate?
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on February 04, 2013, 22:26:44 PM
Cotizam mai multi subaristi, cumparam canistre bune, luam benzina si mergem cu ea la laborator.
Alcatuim o mini-baza de date din care pot se pot informa si alti soferi.

Diferenta dintre benzinarii sta in aditivarea diferita dar si intre compusii supriza pe care ii pun unii inauntru.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on February 04, 2013, 22:39:46 PM
O sticla de jumate de apa e suficienta pentru proba de laborator!
Sunt si alte masini care sufera de la benzina in romania. Tin minte cind aveam masina cu carburator...jiglerul de benzina il mai gaseam cu cite o scama ceva.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on March 01, 2013, 16:28:26 PM
Buna ziua!
Revin cu vesti proaste din pacate!
Ziua de azi mi-a adus si mie un martisor!
Masina parcata frumos dar un tucson cu numere de Bulgaria si volanul pe dreapta a trecut si mi-a facut praf oglinda dreapta. Inutil sa zic ca nu a oprit si si-a continuat dumul. Am aflat de la portarul unei cladiri delanga mine care m-a si sunat.
Deci acum am belele sa gasesc oglinda. Motorul pare ok , doar ornamentele si oglindal sunt tandari.
O sa ma interesez cat or costa dar arunc un ochi si pe dezmembrari, daca aveti vreun sfat ceva.

(http://img255.imageshack.us/img255/674/dsc00934s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/255/dsc00934s.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

(http://img19.imageshack.us/img19/5448/dsc00933xl.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc00933xl.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Azi din fericire am facut rost de toata oglinda de la un padurar dezmembrat deci paguba doar 300 ron. Bine ca doar atat!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on July 27, 2015, 13:16:47 PM
Buna ziua!
Revin si eu dupa ceva vreme!
Masina se comporta bine, apa paie si bataie!
Acum o luna am schimbat distributia ( avea 145k km) ....nu din cauza numarului de km ( precedenta schimbare fusese facuta la 85k km in 2008). Cureaua era impecabila, dar de ce sa risc.
Acum urmeaza sa schimb si discul de ambreiaj , placa si rulmentul de presiune!
Va rog sa imi ziceti si mie cam pe ce marca sa ma bazez!
Ce mi-a sarit in ochi este Valeo si Exedy. Pretul considerabil mai mare la Valeo.

O alta problema este legata de aerul conditionat! Acum doua saptamani am observat ca nu mai baga aer rece! Merg schimb freonl, credeam ca o fi de la el, ca a scapat etc!
Nu!
Merg in concediu, aer conditionat ok, dar din cand in cand...iar simt ca baga doar de la ventilator! Jale! Opresc cate 3-4 minute aerul conditionat! Dau drumul din nou si isi revine, baga iar rece!
Aveti idee ce  o fi?
Clar o sa merg cu ea sa verific...dar asa daca a mai patit careva!

Multumesc!
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Fab on July 27, 2015, 15:46:27 PM
Din fabrica are Exedy, eu zic sa mergi tot pe Exedy.
Title: Răspuns: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on June 28, 2016, 14:09:35 PM
Buna ziua!
Revin cu drag pe acest forum...chiar si asa dupa o lunga perioada de timp...nu ca nu l-am mai citit..dar din fericire nu am avut probleme importante cu masina!
Am schimbat discul de ambreiaj la 150k km in primavara.....ca cel vechi incepuse sa cam patineze si  daca urcam vreun deal ceva mirosea ca la balamuc.

Ieri in schimb am rezolvat o problema care ma saciia de aproximativ un an!
Era cea legata de aerul conditionat!
Problema se manifesta in felul urmator: cand porneam, aerul mergea fara probleme sa zicem 30 de minute in oras..apoi....incepea sa bage doar ventilator! Daca il opream 10 minute ...incepea din nou sa functioneze...si tot asa...pornit/oprit...de aveam un drum in concediu de ma durea capul!

Acm doua saptamani am inceput operatiunea 'Aerul conditionat'. Mers pe la 'specialisti ' in aer conditionat. Trei specialisti - trei opinii, incarcat iar freon, completat ulei.
Tragand linia am zis...hai sa schimb ce au zis majoritatea - radiatorul de aer conditionat ca poate cine stie se zice ca 90% din probleme de aici pornesc ca se infunda filtrul  uscator, ingnorand sfaturi ca trebuie si senzor vaporizator sau mai stiu eu ce fantezii!

Zis si facut si o zi mai tarziu cu radiatorul sub brat merg la Edu, schimbat intr-o ora, mers la o alta locatie, recomandat de Edu, de incarcat instalatia cu freon, ulei etc.

Plec de aici....si ce sa vezi...mare dezamagire...aceleasi probleme. In drum spre casa iar ventilator ...in loc de aer conditionat, broboane de transpiratie si multe injuraturi catre 'specialisti'^#%^^%$%^!

Din acest moment se pare ca incepe norocul sa imi surada!
Il sun pe Dl Care imi facuse ultima operatie ( cel recomandat de Edu) ii spun ca...nu s-a schimbat nimic si imi mai recomanda o persoana care se pricepea si la compresoare!
Merg la acest, se uita...si ce sa zic..povestesc si eu asa ca un afon in ale mecanicii....scoate fulia de la compresor ...cu o presa etc...acolo in capacul ei se aflau doua saibe de grosimea unei hartii. Scoate o saiba, o arunca, cealalta ramane, pune fulia la loc!...toata operatia durand 15 min...si merge aerul din nou...acum va las pe voi sa trageti concluziile!
Tragand linia...am ramas cu un radiator original perfect functional ( daca il doreste cineva pe un pret modic sa imi dea de veste), mult stres cu ageamii si bine ca a fost doar atat!

Va doresc o vara placuta si drumuri fara probleme!


Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 17, 2017, 12:13:39 PM
Buna ziua!

Am si eu o intrebare si o rugaminte!
A sosit iar ceasul sa imi schimb amortizoarele pe spate celebrele SLS-uri in pragul celor 180k km!
Puteti sa ma calauziti catre alte tipuri de amortizoare after market pe care le folositi eventual codurile?
Am facut o comanda pe epiesa si autokarma...dar au zis ca dupa numarul de sasiu etc...nu pot sa imi onoreze comanda!
Variante am gasit...dar heavy dutty 4000 ron sau iar sls-uri...destul de trista ideea!
Pedders...am vorbit cu cei care le aduceau in Romania si au zis ca nu mai recomanda ca fabricantul a mutat productia in China si ei nu mai doresc sa comercializeze!

Multumesc!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Muttley on October 17, 2017, 12:18:58 PM
Pedders...am vorbit cu cei care le aduceau in Romania si au zis ca nu mai recomanda ca fabricantul a mutat productia in China si ei nu mai doresc sa comercializeze!

Bueeeeeeeeei...  >:(
E adevarat???  >:( >:( >:(
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Musiu on October 17, 2017, 14:27:47 PM
Wrangler stie  8)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: PTR on October 17, 2017, 15:40:15 PM
 Cauta detalii despre arcuri Kayaba RA6028 sau Monroe SP3777 si amortizoare Nipparts dr N5537009G si stg N5527009G. Posibil sa fie nevoie si de flanse noi Monroe MK292.
 Succes
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 17, 2017, 16:40:49 PM
Am cautat pe epiesa dupa coduri si cam in zona aia am selectat si eu !
Problema este ca mi-au zis de la ei ca nu corespund cu seria de sasiu...ii trimite numai catre original!
Inca o rugaminte am....un service care stiue de Subaru!
Unde mergeam eu la Edu Stan...vad ca nu mai este, s-a desfiintat!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: PTR on October 17, 2017, 17:14:40 PM
 Pai dupa serie nu o sa iasa ever , ca ai cu levelling si astea sunt fara...
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: andrei0241 on October 17, 2017, 18:17:17 PM
Dai comanda pe proprie raspundere pentru amortizoare fara self leveling, ale noastre au venit cu asa ceva si dupa seria de sasiu nu au sa apara compatibile altele.
Eu pe spate am pus Pedders complete in 2013, pe fata am luat de la Wrangler in primavara amortizoare/arcuri/flanse/protectii, dar nu mai stiu ezac ce combinatie am :)
Pe spate, mai ales daca ai fi luat Pedders, orice service cu elevator le montau foarte usor, dar nici luate pe bucati nu e rocket science.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: PTR on October 17, 2017, 20:33:03 PM
 Amortizoarele Nipparts se potrivesc sigur, doar ca iti trebuie arcuri mai tari. Singura problema cu arcurile alea e ca pot fi nelivrabile chiar daca apar si au pret pe site...
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 23, 2017, 11:42:59 AM
Buna ziua!

Dupa ce am studiat ce era de studiat cu amortizoarele spate am facut comanda la Subaru Brasov !
Azi au venit!
1800 ron mai tarziu am si amortizoare spate!
 Cand o sa le montez o sa va zic si codurile macar sa stim de la cap la coada cum sta treaba!
Totul asamblat - amortizor, arc, flansa frumos ambalate!

Acum in Bucuresti ...sa caut sa vad unde le schimb impreuna cu toate fluidele motor, frana care le-am achizitionat (inclusiv cel da caseta).

Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: andrei0241 on October 23, 2017, 12:27:51 PM
Chiar sunt curios ce amortizoare au venit, pe original doar o bucata costa atat si nu era ansamblu. Probabil sunt Pedders ... Daca e asa, pana sa le montezi, mai aplica un strat de protectie pe arcuri, altfel sunt sanse mari ca pana'n primavara vor rugini
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 23, 2017, 12:43:33 PM
Eu vreau sa le montez intr-o saptamana doua! Nu stau cu masina asa!
Acesta este kit-ul care il monteaza ei ! Le-am trimis copie talon etc...si mi-au livrat fara probleme!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: andrei0241 on October 23, 2017, 13:11:09 PM
N'ai inteles, nu'i nimic, o sa intelegi in primavara!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 23, 2017, 14:40:50 PM
N'ai inteles, nu'i nimic, o sa intelegi in primavara!

Mersi pentru sfat!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on October 24, 2017, 11:01:07 AM
Revin cu o intrebare!
Unde se afla codul de culoare pe masina?
Am fost la un centru sa imi faca putina vopsea sa duc la vopsit un reper si nu au gasit in catalogul lor codul de culoare la Subaru!

Multumesc!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Muttley on October 24, 2017, 11:20:54 AM
(http://0bb978c02451195d44d5-7960774a1735f6b86575dbce5f1726dd.r61.cf6.rackcdn.com/849cd4fe94fa345008c5e8e8db010c95_DSC02653.JPG)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: andrei80 on October 30, 2017, 13:08:03 PM
Adica sub capota, langa amortizorul din stanga masinii.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 21, 2018, 11:23:38 AM
Buna ziua!
Va rog sa imi spuneti si mie ce tip de ulei se pune la caseta de directie!
Am schimbat uleiul acum un an...cu unul Mobil...nu mai stiu exact..rosu ...dar problema este ca la rece uruie caseta...si cand trag  de volan ca la balamuc!
Zgomotul dispare dupa ce se incalzeste masina! In timpul verii nu am avut vreo problema de acest gen! O fi vreo problema de vascozitate?
Multumesc!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 21, 2018, 11:36:28 AM
Strange cureaua.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 21, 2018, 11:56:55 AM
....la ce sa strang? ...de caseta de directie vorbim...nu distributie!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on November 21, 2018, 12:11:56 PM
La pompa ?  de distributie ? :)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Celalalt on November 21, 2018, 13:28:37 PM
LA pantaloni. Defapt a vrut sa spuna sa intinzi cureaua.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 21, 2018, 13:53:44 PM
...sfaturi adevarate!

Mersi pentru caterinci de mecanici adevarati!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Forester on November 21, 2018, 14:08:03 PM
Nu e nici o caterinca. Ai directie servo hidraulica. Adica ai si o pompa care misca fluidul. Care pompa este miscata de motor prin intermediul unei curele. Acea curea poate trebuie stransa, de obicei aia chitaie doar la rece.

Mai pare caterinca?
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 21, 2018, 14:14:52 PM
...si pompa aia daca nu invarte cat trebuie poate face ca si caseta sa dea sunete si comportamente ciudate
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 21, 2018, 14:38:37 PM
Multumesc!
...acum inteleg...dar comentariile cu pantalonii etc...na!
Dar cureaua de accesorii abia am schimbat-o si nu scartaiie ceva!
Altceva...trebuie sa fie!
Ca ulei ce sa pun? Motul Atf?

Multumesc oricum
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 21, 2018, 16:13:51 PM
Pai tocmai, daca abia ai schimbat-o, abia s-a lasat. Acum un pic de caterinca sa destindem atmosfera nu poate face rau, nu?

Eu am pus ulei de transmisie Amsoil in doua Subaru si s-a miscat mai incet volanul, a mai disparut din zgomotul de servo. Dar uleiul era vechi, deci posibil sa fi avut acelasi efect si alt ulei. Cert e ca au trecut doi ani si nu sunt probleme cu nici o caseta sau pompa.
https://i.postimg.cc/MHWPMFZV/IMG-20180429-115729.jpg


Altii au pus cu succes Motul, dar atentie la norma. Unii dupa motul au schimbat caseta... pareri si pareri.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 21, 2018, 19:34:38 PM
....varianta cu schimbata caseta...este ceva asa dureros!
Am scris la Subaru Brasov...inca nu mi-au raspuns!
Altcineva mi-a zis Castrol pt cutie automata  de culoare rosie!
Acum...atatea bordeie...atatea obiceiuri!
Multumesc!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on November 21, 2018, 20:01:26 PM
Cand te ocupi de directie este bine sa stii ce faci si sa iti asumi costurile asociate experimentelor..
Uneori pompele pot ceda brusc, fara actiuni directe asupra lor.
Ideal este sa remediezi cat mai repede problemele si nu rulezi prea mult cu zgomote anormale.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: andrei80 on November 21, 2018, 21:07:07 PM
Orice ulei ATF Dexron III de la o firmă cât-decât. Neaparat Dexron 3
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Celalalt on November 21, 2018, 22:32:42 PM
Imi cer scuze. Sa mor....
Asa ceva ? Caterinci de mecanici... Las o asa boss. Ca deja m ati acrit cu fataleala asta de forum. Intrebati , vi se raspunde si apoi va simtiti lezati. Asa faceti si la mecanici . Va duceti cu youtubele in brate ca stiti voi mai bine. Fleosc.
Mihai , sunt deja la strike 2.
La 3 da mi tu delete.
Ms.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Celalalt on November 21, 2018, 22:37:15 PM
....la ce sa strang? ...de caseta de directie vorbim...nu distributie!
Si noi facem caterinci ? Puii mei...
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Forester on November 22, 2018, 00:04:20 AM
N-ai ce face, cumva trebuie sa te adaptezi vremurilor. Adica sa treci cu vederea anumite chestii, face bine la sanatate, nu ca pentru forum...  ;)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 22, 2018, 10:23:21 AM
.... Ca deja m ati acrit cu fataleala asta de forum. Intrebati , vi se raspunde si apoi va simtiti lezati. Asa faceti si la mecanici . Va duceti cu youtubele in brate ca stiti voi ....


....cred ca esti cam suparat pe viata! Daca forumul asta e proprietatea ta personala...sa imi sterg postul si asta e! ce ai raspuns tu...e o bascalie ieftina...dar deja ti-am dat atentie prea multa si te simti poate important!
Hai sa fii sanatos cu masinile tale si cu stiinta ta de subarist!

P.S : pentru admin: daca acest forum si-a pierdut directia si  utilitatea initiala...in care sa impartasim din experientele personale...va rog sa imi stergeti postul si va doresc toate cele bune!
Nu am deranjat si nu am trolat pe nimeni...dar vad ca unii au inca hormonii pubertatii si nu au unde sa ii reverse!
Multumesc!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: BOXER on November 22, 2018, 10:44:46 AM
Nu este cazul sa te superi de la cateva glume din lumea masinilor.  Micile dusuri reci par neplacute dar te ajuta mai tarziu sa te feresti de greseli.
Know-how se aduna greu si intotdeauna are un cost asociat.
Experientele proprii costa, reprezentanta costa iar pentru forumuri trebuie sa aloci timp si sa filtrezi foarte bine informatiile.

M.T.F.G.A. pare acid dar este om de treaba, a ajutat multi subaristi.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Dragosh10 on November 22, 2018, 10:53:36 AM
 ;D ;D ;D ;D :D :D :D    :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: wait for it........
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 22, 2018, 11:07:28 AM
....hai sa o lasam asa!
Sa fim sanatosi..si sa ne bucuram de masinile noastre!
Recunosc...nu stiu mecanica..dar ma documentez...si cand merg la mecanic...sa stiu despre ce este vorba! Nu ma bag in meseria lui..dar nici merg cu ochii inchisi ...lasa Boss ca stiu eu ce este!
Acum am facut rost si de o pagina sa vad cum se amorseaza instalatia...ca nu e banalul miscat de volan!
...in fine...vedem
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 22, 2018, 11:46:48 AM
Dar de ce vrei sa ignori sfatul venit de la 3 oameni si nu vrei sa verifici cureaua ai? Ce sa zic.. ai cerut sfaturi, le-ai primit, le ignori... mai mult de atat...
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Theophilus+Julsey on November 22, 2018, 13:13:18 PM
Eu zic ca pentru o înțelegere buna, ambele părți trebuie sa se întâlnească la mijloc. Unii (care au multa cunoștința) nu mai au răbdare cu cei care nu au cunoștințe și pun multe întrebări, alții nu se pricep și cred ca dacă vin pe un forum, pun o întrebare și li se Răspunde exact răspunsul care îl vor, pur și complet adevărat, dar intr-o comunitate, ca intr-o familie, exista începători și experți (sa zicem bătrâni și bebeluși) trebuie sa ne înțelegem cu toții și sa ne acceptam unul pe celălalt cu tot cu glume sau prea seriozitate, la alții, și sa facem totul sa funcționeze.
Îmi pare rau de poluare cu filozofie, dar eu cred ca ar putea funcționa :)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 22, 2018, 13:42:56 PM
Dar de ce vrei sa ignori sfatul venit de la 3 oameni si nu vrei sa verifici cureaua ai? Ce sa zic.. ai cerut sfaturi, le-ai primit, le ignori... mai mult de atat...

Iti dai seama ca asta o sa fac...iau cauzele cele mai simple!
Ar fi ideal sa fie asa!
Singura problema este..ca acest zgomot a inceput de anul trecut de cand am schimbat lichidul de servo( cam pe vremea asta)...cand a dat caldura ...nu a mai fost...acum iar..!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 22, 2018, 13:55:46 PM
Eu zic ca pentru o înțelegere buna...

...eu zic ca am depasit..poate am avut si eu o stare...ca nu am mai postat de mult...hai sa lasam in urma ce a fost...imi pare rau ca am starnit acest mic scandal!
Eu zic ca experientele noastre personale ar putea sa fie utile tuturor!
Inainte sa postez am cautat pe forum de mi-a curs sangele tipul de ulei pentru caseta...si nu am gasit!
Acum ca este clar ATF DEXRON III poate naiba il cauta careva si ii foloseste!
Mi-am adus aminte...ca am cerut o oferta de pret de la SMT asta vara cand mi-am schimbat bujiile, discurile si placutele...ca mi-au dat niste preturi de mi-au cazut plombele si ma programau intr-o luna!
La subaru BV manopera la jumatate!
Din pacate unde imi faceam eu reviziile si unde mi-am facut distributia si schimbat discul de ambreiaj (  la Edu Stan) ...vad ca a vandut ....dar ma rog...toata mecanica o facea un baiat care si-a dat demisia de la el e locuieste la naiba in provincie spre Pitesti...si deci pentru lucrari de finete strict de Subaru sunt descoperit! ...si la vara vreau sa ii fac iar distributia! ...dar cred ca ma duc la plimbare in Bv 2-3 zile...sa imbin utilul cu placutul!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 22, 2018, 14:00:05 PM
Pai zi asa, ca e de cand ai schimbat lichidul.

Mergi pe norma corecta indicata de colegi mai sus, sau cu ce ti-am spus eu cu poza atasata. Culoarea nu are neaparat treaba cu ce norma e.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: kkennyy on November 22, 2018, 14:09:43 PM
Parerea mea de 2 bani, daca zgomotoul a aparut brusc dupa ce ti-a fost schimbat lichidul, cel mai probabil ca nu a fost aersita bine. Daca de atunci ai mers tot asa cu ea, e posibil ca in timp sa o fi facut praf. Eu as schimba lichidul, aerisit bine, verificat si eventual inlocuit oring-ul de unde intra furtunul in pompa si daca dupa toate astea tot face urat, schimbat pompa cu totul.

Am avut si eu aceeasi problema si am parcurs aceeasi pasi, rezolvarea fiind pompa noua. Poate tu ai mai multa bafta :)
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Heliotropus on November 22, 2018, 18:40:09 PM
In sfarsit, a aparut si o afirmatie demna de a fi subliniata: “parerea mea”.

Omule bun, forumurile nu sunt asociate cu entitati juridice ori cine stie ce forme de organizare pe baza unei legi ci doar locuri unde membrii lor isi dau cu parerea.

Cei care emit judecati de valoare sunt tehnicienii certificati de catre SUBARU, in cazul nostru iar pe acestia ii regasesti in unitati service autorizate de catre SUBARU. Pe langa faptul ca iti emit factura iti ofera si GARANTIE pentru piesa si manopera. Te rog sa ma corectezi daca gresesc.

Afirmi ca ti se pare mare pretul platit pentru calitatea serviciilor prestate de catre un service autorizat. Daca este asa inseamna ca iti asumi indicatiile primite pe forum. Nu spun ca aceste indicatii nu sunt corecte insa nimeni nu isi asuma responsabilitatea pentru ele intrucat, din cate stiu eu, nimeni de pe acest forum nu este autorizat de SUBARU pentru a evalua o problema si a oferi solutia corecta. Despre garantie nici nu cred ca putem asuma vreo discutie.

Daca vei avea timp sa parcurgi posturile catorva colegi care detin o recunoastere academica in industria auto sau chiar au preocupari curente in cercetare-dezvoltare, mecanica, software etc. vei descoperi ca au o eruditie aparte, o inteligenta remarcabila si totodata detin harul pedagogic. Insa nici macar ei nu isi pot asuma rolul pe care il are un mecanic certificat de reteaua tehnica a SUBARU si pe care il poti intalni doar intr-un service autorizat.

Ca atare, inarmeaza-te cu mult simt al umorului si nu uita ca toti oamenii aduc fericire, unii prin prezenta altii prin absenta… ;D 
SUCCES in gasirea si solutionarea problemei tehnice!

P.S.: nici eu nu iti pot oferi varianta corecta dpdv tehnic pentru ca habar n-am da' te pot enerva, la cerere  :D
 
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cosdan on November 22, 2018, 21:08:39 PM
In sfarsit, a aparut si o afirmatie demna de a fi subliniata: “parerea mea”.


P.S.: nici eu nu iti pot oferi varianta corecta dpdv tehnic pentru ca habar n-am da' te pot enerva, la cerere  :D
 

Relax! Studiez ca nu am trait in desert pana la 43 de ani sa nu am un echilibru pe care sa il folosesc si sa decid ce este mai bine pentru mine!
Orice decizie iau mi-o asum si pana acum la 200.000km masina merge fff bine! Daca ai citit si din posturile mele ...de pilda amortizoarele pe spate..le-am comandat de la cei de la Brasov! Au venit frumos impachetate cu arcuri ...de pus direct pe masina!
Aici am intrebat strict de ulei de caseta...ceva absolut banal...si am aflat!
Multumesc pentru sfaturi!
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: cristian firu on November 25, 2018, 11:49:15 AM
Salut,
Apropo de caseta de directie, eu am fost la o firma din Bucuresti, Tureal Steering. Ca sa fii linistit, poate ar fine sa vorbesti cu ei, (doar) cu asta se ocupa.
Title: Re: Padurarul meu 2.0 2006
Post by: Dragosh10 on November 26, 2018, 08:48:23 AM
...................... si nu uita ca toti oamenii aduc fericire, unii prin prezenta altii prin absenta… ;D 

 ;D ;D ;D :laugh: :laugh: :laugh: