Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Aldos on May 11, 2012, 14:39:52 PM

Title: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on May 11, 2012, 14:39:52 PM
Salutare tuturor.
Ca proaspat posesor de Forester, m-am gandit sa intru si eu in comunitate.

O sa incep cu cateva date despre masina:
- Forester Diesel MY2010, echipare VQ, 45000 Km.

Am luat masina la 44000 Km si recent am facut revizia de 45k la Exclusiv Auto Constanta.
Schimbat ulei, filtru ulei, filtru polen, filtru aer; diagnoza masina, spalat motor - cost: 1100 RON
Masina arata impecabil, nu are nimic schimbat, in urma verificarilor mi s-a spus ca in curand va trebui sa-i schimb bucsele, dar mai tin (abia se simte ceva la cea stanga fata).

Inca suntem in faza de acomodare, eu venind de pe benzina, dar deja se preconizeaza o "relatie" de durata :)

Toate cele bune !

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on May 11, 2012, 14:56:29 PM
Bun venit!
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Mihai.impreza on May 11, 2012, 17:00:45 PM
Bine ai venit,sa o stapanesti sanatos!
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on May 11, 2012, 19:43:58 PM
Vilcomen...
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on May 14, 2012, 12:31:38 PM
Multumesc.
As vrea si eu un sticker daca mai aveti.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on May 14, 2012, 12:39:18 PM
Vezi ca este un subiect in sectiunea boutique. Citeste primul mesaj cu atentie, apoi scrie cate si unde le vrei.

Asteptam si poze, vezi sectiunea feedback daca nu stii cum se ataseaza.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 12, 2012, 15:41:16 PM
Din pacate trebuie sa spun ca desi o am de putin timp, un dobitoc de pusti a reusit sa imi strice toata bucuria !

Pe data de 9.06 ma aflam in incinta OMV Balotesti asteptand sa imi vina randul la pompa pentru alimentare.
Bine ca nu am coborat din masin sa ma duc spre portbagaj asa cum intentionam pentru ca un VW Scirroco a intrat in benzinarie ca la raliu, cu scartait de frane (probabil cu frana de mana), si nu a mai reusit sa se redreseze, masina mea fiind primul obstacol in caleaq lui spre glorie.
Rezultat: partea stanga spate facuta varza, aripa, bara spate, hayon, toba esapament, locas roata de rezerva, panou spate etc (asta la prima vedere).
Acum imi mestec nervii asteptand sa vina piesele din Grecia, si sa intru in reparatie.
Viteazul autor al evenimentului, un pusti de 25 de ani, care nici acum nu stiu ce a vrut sa faca.
Toate bune, si sper sa nu aveti parte de o asemenea experienta !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Mihai.impreza on June 12, 2012, 15:47:02 PM
Din pacate trebuie sa spun ca desi o am de putin timp, un dobitoc de pusti a reusit sa imi strice toata bucuria !

Pe data de 9.06 ma aflam in incinta OMV Balotesti asteptand sa imi vina randul la pompa pentru alimentare.
Bine ca nu am coborat din masin sa ma duc spre portbagaj asa cum intentionam pentru ca un VW Scirroco a intrat in benzinarie ca la raliu, cu scartait de frane (probabil cu frana de mana), si nu a mai reusit sa se redreseze, masina mea fiind primul obstacol in caleaq lui spre glorie.
Rezultat: partea stanga spate facuta varza, aripa, bara spate, hayon, toba esapament, locas roata de rezerva, panou spate etc (asta la prima vedere).
Acum imi mestec nervii asteptand sa vina piesele din Grecia, si sa intru in reparatie.
Viteazul autor al evenimentului, un pusti de 25 de ani, care nici acum nu stiu ce a vrut sa faca.
Toate bune, si sper sa nu aveti parte de o asemenea experienta !
te inteleg perfect!!! saptamana trecuta pe marti ma ras si pe mine unu pe partea stanga,omu nu avea treaba mergea cu 120-130 km/h in oras,la evitat pe unu din spate si ma prins pe mine cand schimbam banda.....uitate la impreza mea pe topic!!!
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 12, 2012, 16:52:34 PM
Imi pare rau sa aud asta !
Or avea ceva cu Subaru ?

Bafta la reparatii si sa iti iasa bine !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Mihai.impreza on June 12, 2012, 20:31:48 PM
Imi pare rau sa aud asta !
Or avea ceva cu Subaru ?

Bafta la reparatii si sa iti iasa bine !

nu stiu,dar cert nu a pus gram de frana!!!!
sa termin cu bacul si ma apuc de ea:))))))))
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 21, 2013, 12:15:15 PM
Am facut saptamana trecuta o inspectie a masinii la SMT.
Printre altele, si un  test de amortizoare.
Rezultatul: eficienta suspensie spate, 56% respectiv 57% (nu mai stiu care e dreapta si care e stanga).
In concluzie, trebuie sa ma pregatesc sufleteste sa inlocuiesc amortizoarele !

Surprinzator a fost insa raspunsul mecanicului: sunt OK amortizoarele; sunt SLS si de asta eficienta este doar de 56%; daca incarcam masina o sa arate 80 si ceva la suta  !!!

Ce parere aveti ?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on August 21, 2013, 18:04:29 PM
Garantie mai ai?Pe mine m au aburit 80k de km si pana la urma mi le au schimbat pe garantie.Asta pentru ca pe prima pagina scria 3 ani fara limita de km,ceea ce anula ce scrie pe a doua.Anume ca amortizoarele sunt garantate doar 30k.Daca garda la sol a masinii s a diminuat pe spate,fa gat daca mai ai garantie.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 22, 2013, 00:08:31 AM
Inca mai am garantie.
Nu stiu insa daca exista sau nu o limita de eficienta de la care trebuie inlocuite.
Multumesc pentru sfat !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: stefanbv on August 22, 2013, 01:16:57 AM
Serban stie! A fost primul care a schimbat volan pe garantie...  ;)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on August 22, 2013, 01:34:50 AM
La mine daca erau sub 42 cm de la pasajul aripii la axul rotii cica aveau derogare pana la 90k sa le schimbe pe garantie...vrajeala ieftina pt ca le am cerut in scris motivul.pt care nu vor sa le schimbe...
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 22, 2013, 08:55:12 AM
Masina nu pare lasata. Nu am masurat distanta.
In schimb este barca pe denivelari. Se balanseaza intr-un mare fel !
Si am vazut si cand s-a facut testul la SMT; dupa ce s-a comprimat arcul, s-a balansat de cel putin 4-5 ori. Se poate vedea si in diagrama.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on August 22, 2013, 09:58:37 AM
Suspensia spate pare sa fie o problema cu care Subaru nu si-a batut prea mult capul.
Avand in vedere calitatea slaba a masinilor moderne trebuie sa fim multumiti ca Subaru are doar probleme minore care pot fi relativ simplu remediate, chiar daca implica si costuri mari (SLS-ul).
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: andrei0241 on August 22, 2013, 17:43:14 PM
Al meu XT, la testare a scos 46%, respectiv 40% eficienta pentru amortizoarele spate pe dreapta, respectiv stanga. Cel din stanga cica incepuse un pic sa curga.
Dupa ~3000 km, din care vreo 300km au fost pe drumuri proaste, cu mici gropi si mari denivelari, la cele mai mari deja auzeam lovituri, zic eu din stanga spate.

Deci la tine, la 56-57% ar trebui sa mai tina ceva, insa daca le poti schimba pe garantie, nu ar fi o idee proasta ;)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on October 18, 2013, 11:30:54 AM
10k km de la ultima revizie.
Nivelul uleiului este la minim.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on February 28, 2014, 11:25:39 AM
A trecut ceva timp de cand am scris ultima data aici.
Intre timp:
- am mai facut o revizie
- am schimbat amortizoarele spate
- am reparat caseta de directie
si cam atat.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on March 03, 2014, 15:14:48 PM
Astazi am fost la SMT pentru verificarea uleiului.
S-a completat cu aprox 650 ml.
Astept un raspuns oficial ref. la acest aspect.

M-am intalnit cu Foreste, care era la revizie ! :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: bcd975 on March 25, 2014, 18:09:47 PM
A trecut ceva timp de cand am scris ultima data aici.
Intre timp:
- am mai facut o revizie
- am schimbat amortizoarele spate
- am reparat caseta de directie
si cam atat.


Salut,

Spune-mi si mie te rog ce inseamna exact "am reparat caseta de directie"? Si la ce service?
Si eu am un zgomot cand trag de volan (se aude destul de urat cand stau pe loc si trag brusc de volan), dar toti mecanicii la care am fost ba au zis ca nu e nici o problema, ba ca trebuie schimbata coloana. Modelul meu este Forester benzina MY09, deci banuiesc ca directia este identica cu a ta.

Multumesc! 
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on March 27, 2014, 13:01:53 PM
Salut.
Reparatia casetei de directie s-a efectuat in garantie la SMT.
Din cate stiu, exista un kit de reparatie a casetei care cuprinde niste tacheti etc. (sper sa nu ma insel)
Se efectueaza si contra cost, daca nu mai ai garantie (in cazul tau extinsa, daca zici ca modelul este MY2009), dar nu stiu cat costa.
Din punctul meu de vedere, merita sa faci operatiunea.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on April 23, 2014, 13:39:56 PM
Mai ai garantie la ea?
Ce fel de telescoape ai pus?
Cati km ai?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 28, 2014, 11:06:32 AM
Acum sunt pe garantia extinsa.
Amortizoare cu SLS OEM.
In jur e 93k km.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on April 29, 2014, 13:49:10 PM
Poate cand iti faci putin timp imi explici si mie cum e cu garantia extinsa, ce repere acopera, mie nu a stiut sa imi zica fostul proprietar si nici tipul de la reprezentanta nu parea prea in tema.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on April 29, 2014, 15:22:40 PM
Detalii trebuie sa ai in contractul de extindere a garantiei pe care fostul proprietar l-a semnat cu reprezentantul distribuitorului.
Garantia extinsa in sine nu este data de Subaru HQ, ci de o firma de asigurari din Austria. Vezi ca in contract sunt trecute mai putine repere acoperite de garantia extinsa decat pe perioada primilor 3 ani dati de fabrica.
La momentul semnarii, am considerat ca merita. Acum ... nu mai sunt asa de sigur.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 29, 2014, 15:46:47 PM
Foreste are dreptate.
Ar trebui sa ai contractul de garantie.
Daca nu, iti trimit eu unul.
In ceea ce priveste reperele acoperite, eu cred ca diferenta fata de garantia standard este destul de mica.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on April 29, 2014, 16:34:09 PM
Problema e ca fostul proprietar nu mai gaseste contractul de garantie. Am doar promisiunea din partea lui, ca daca ceva se strica, va face el demersurile la Brasov, de unde a fost cumparata masina initial, sa obtina copii dupa acte. Sper ca nu va fi cazul.
Nu am citit garantia initiala dar am vazut ca multa lume de pe forum si'a schimbat telescoapele spate pe aceasta garantie. In contractul care l'am primit de la Aldos nu pare ca acestea ar face parte din reperele acoperite de garantia extinsa. Nici senzorul de self-leveling al farurilor. Exact problemele care le am eu  :)
Oricum mersi mult de ajutor.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on April 30, 2014, 10:58:26 AM
Problema e ca fostul proprietar nu mai gaseste contractul de garantie. Am doar promisiunea din partea lui, ca daca ceva se strica, va face el demersurile la Brasov, de unde a fost cumparata masina initial, sa obtina copii dupa acte. Sper ca nu va fi cazul.
[...]
Eu zic sa suni la Brasov si sa verifici tu personal cu baietii de la vanzari. Macar iti iei gandul daca e vreo problema :)
Si apropo: copii si acte se obtin de regula la momentul vanzarii. Dupa aia... depinzi complet de bunavointa fostului proprietar!
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on May 05, 2014, 22:56:25 PM
Mersi de sfat Foreste, stiu, ai dreptate, trebuia sa verific tot, doar ca asa e natura omului cand se entuziasmeaza. Cand am luat-o eram orbit de faptul ca avea pret foarte bun si cei de la reprezentanta ziceau ca e brici masina. Oricum omul care mi-a vandut-o nu e bisnitar si a avut bani sa o ingrijasca, nu vad de ce ar fi mintit in legatura cu asta. Si in plus, seful de la reprezentanta mi-a spus ca stie despre masina ca are garantie extinsa. In cel mai rau caz, vorba ceea, stiu unde sta :)
Scuze pt off-topic Aldos :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on May 06, 2014, 09:43:19 AM
:D

You know how they say: Always Start the Negotiations. Negotiate in Writing. ... and most of all, Stay Cool!!
Dar sa stii ca si la mine a fost o alegere emotionala in cele din urma, oricat de bine sau mai putin bine a iesit masina pe hartie.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on May 06, 2014, 10:14:19 AM
Foreste, cred ca pentru majoritatea posesorilor de Subaru a fost cam la fel !

In alta ordine de idei, am fost programat pentru inlocuirea motorului la inceputul lunii iunie.
Va tin la curent cu desfasurarea evenimentelor.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: cristibna on May 06, 2014, 11:06:58 AM
Mai stiu inca un caz despre inlocuirea de motor pe forester diesel, tot pe la 100.000km . Nu am mai multe detalii despre ce si cum, stiu doar ca l-a schimbat si ca e cam sucarit ( e multumit de masina per general, dar schimbul des de bietele si bucse antiruliu si motorul la 100.000 l-au cam dus la capatul rabdarii ). Nah, acu' fiecare stie ce si cum.
Tine-ne la curent cu desfasurarea evenimentelor si ce a dus la decizia de a schimba motorul
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on May 06, 2014, 11:09:02 AM
Ma sperii Alods. Ce s-a intamplat, nu ne dai niste detalii?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on May 06, 2014, 12:03:19 PM
Am mai dat detalii despre aceasta problema !
Este vorba despre un consum de ulei de aprox 2,5 L intre revizii (aprox 15.000 km).
Dupa indelungi parlamentari cu SMT, s-a ajuns la decizia producatorului de a inlocui motorul in garantie (asa mi s-a spus).
Pana acum am inlocuit:
- bucsele bara stabilizatoare fata/spate
- discurile frana fata
- amortizoare spate
si reparat caseta de directie.

Am intalnit insa acum cateva zile un alt posesor de Forester Diesel din 2009 care spunea ca are masina in service la BV tot pentru inlocuirea motorului.
La el insa era o problema legata de cuzineti parca (zicea ceva de un zgomot ciudat la motor).

Ca o paranteza, trebuie sa astept pana in iunie pentru ca acum SMT are in lucru 2 masini pentru inlocuire motor :) (nu am intrebat daca sunt sau nu Forester, si ce model)

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mbk on May 06, 2014, 12:10:02 PM
Am citit despre problema ta cu uleiul dar nu credeam ca e asa de grav incat sa trebuiasca inlocuit.

Simt cum se urca paranoia pe mine acum. Nu am sa mai pornesc radio'ul si am sa merg doar cu geamurile deschise ca sa aud tot timpul motorul si mai devreme sau mai tarziu, sigur ceva sunet va aparea in creierul meu. :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on May 06, 2014, 13:26:22 PM
:)
Eu zic sa nu te ambalezi asa de tare.
Daca apar problemele apar oricum !
Mai bine sa te bucuri de masina !

In ceea ce priveste problema mea, exista 2 explicatii:
1. fie intr-adevar producatorul constientizeaza ca este o problema acest consum de ulei si face inlocuirea
2. fie cei de la SMT s-au plictisit de mine si, pentru ca oricum am garantie extinsa (care este acoperita de o terta parte), s-au hotarat sa imi inlocuiasca motorul, doar ca sa scape de mine :)


Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: cristibna on May 06, 2014, 14:02:08 PM
Parca tot la cuzineti avea si amicul ala al meu problema, si masina tot 2009-2010.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 10, 2014, 12:11:32 PM
Astazi am dus masina la SMT pentru inlocuire bloc motor.
Daca tot o desfac, poate schimb si ambreiajul.
Sa vedem parerea baietilor de acolo.

Ne auzim pentru feed-back dupa efectuarea operatiunilor.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on June 10, 2014, 13:36:57 PM
Schimba l daca nu e prea mare deranjul.Tot e dat jos.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 10, 2014, 13:51:12 PM
Asa ma gandeam si eu.
Doar ca volanta vreau sa o schimb tot pe garantie :)
Pt ambreiaj o sa iau un kit Sachs.
Aveti alte recomandari?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 10, 2014, 16:44:00 PM
Pai Sachs e si cel "original".
Dar poate vrei sa iei unul "heavy duty" !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 10, 2014, 20:04:52 PM
Nu cred ca e cazul de ceva "hard"
Baietii de la SMT au zis ca discul mai ducea ceva.
Rulmentul insa e dus.

A facut cineva inlocuiri de piese pe garantia extinsa ?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on June 10, 2014, 22:37:41 PM
Schimba cu ambreiaj si volanta de STi.Cica e mai durabil decat cel stock pt diesel.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2014, 09:48:55 AM
Ar fi o idee.
Cum insa vreau sa beneficiez de garantia extinsa, nu cred ca voi putea pune piese de STI. cu siguranta au alte coduri.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 11, 2014, 11:03:04 AM
Si volanta de la STI NU este dual-mass.
Asta, din cate stiu, inseamna doua lucruri:
1. Durabilitate muuuult mai mare ( practic nu prea are ce sa se strice);
2. Socuri la schimbarea vitezelor.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2014, 11:19:28 AM
marr, poti te rog sa imi dai codul kitului de la Sachs pe care l-ai pus tu?
multumesc.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 11, 2014, 12:03:24 PM
Din pacate nu-l am ...
S-au ocupat cei din service de achizitie.

Daca vrei, incerc sa-l aflu de la ei, dar nu cred sa fie prea multe variante ...

PS: M-am uita acum pe oferta primita de la Coasta de Est, dar nu apare codul elementelor kitului de ambreiaj.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2014, 12:09:10 PM
Multumesc oricum.

Eram curios pt ca ai spus ca pretul a fost de peste 1000 RON.

Eu am comandat un kit cu 750 RON.
Era singurul de sa Sachs care se potrivea la Forester Diesel.
M-am gandit ca poate tu ai pus ceva special.

Ce am comandat eu:

KIT SACHS 3000 950 006

NR. Denumire                                      Cod piesa           
====================================
1    Disc ambreiaj SACHS                       1878 005 084
----------------------------------------------------------------
2    Placa presiune ambreiaj SACHS        3082 001 181
----------------------------------------------------------------
3    Rulment de presiune SACHS                3151 600 563
----------------------------------------------------------------
4    Vaselina SACHS                                4200 080 060
====================================
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 11, 2014, 20:10:52 PM
Excepțional preț !
Eu n-am primit oferta mai mica de 1000 lei !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: andrei0241 on June 11, 2014, 21:32:29 PM
Sigur nu e pret fara TVA?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2014, 22:18:43 PM
Este pret final, inclusiv TVA. (daca nu ma insel cred ca si transport inclus pt ca este suma peste 500 RON)
Mai exact 741 RON.
Nu stiu daca pot sa fac reclama, dar daca dai o cautare pe Google gesesti cel putin 2 magazine care comercializeaza acest kit la preturi  sub 750 RON.
Am mai comandat de la ei pana acum filtrele pt revizie de la Knecht la un pret super OK.

Later edit: tot la ei, volanta dubla Sachs: 1943 RON cu TVA.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: andrei0241 on June 12, 2014, 00:39:50 AM
Credeam ca e pret de SMT  :o
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 12, 2014, 07:29:59 AM
Pai, in cazul asta, spune despre cine-i vorba.
Nu cred sa fie considerată reclama ci un anunț de interes public !
De la 2700 lei la 3400 lei ( cea mai buna oferta pe care-am avut -o eu) intra niște ( multe) sticle de BRRC ! :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 12, 2014, 10:29:17 AM
Corect ! (Partea cu berea )

Eu am comandat de la epiesa.ro
Cei de la autoeco.ro au un pret chiar si mai bun pt kit, 730 RON, dar dura mai mult sa livreze.

Andrei, daca era pret de SMT, ma asezam in genunchi in fata reprezentantei si bateam matanii !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 12, 2014, 12:09:32 PM
No, asa da !

Ma bucura faptul ca incep sa apara solutii rezonabile pentru tractorasele noastre !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 12, 2014, 18:19:05 PM
Astazi am fost sa duc la SMT kitul de ambreiaj.

Motorul era pe banc, cu chiulasele montate (dupa ce baietii s-au chinuit o jumatate de zi sa desfaca si sa curete supapele si toate cele)
Acum se montau supapele si axele cu came.
M-am invartit putin pe langa el si am plecat ca sa ii lasa sa lucreze cu spor fara intrebarile mele (mai ales cand am vazut cate suruburi si tot felul de chichite trebuiesc montate) !

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 17, 2014, 11:21:27 AM
Astazi m-a sunat Dani de la SMT.
Motorul este pe masina, cu volanta si kit ambreiaj noi.
I-am rugat sa imi schimbe si lichidul de racire.
Mai aveau de montat cateva maruntisuri si urmeaza prima cheie !

Va tin la curent.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on June 17, 2014, 11:40:48 AM
Bravo!
E o realizare ca ai facut schimbul pe garantie (din pacate, in Ro). Astept cu interes sa vad cum iti merge motorul de acum incolo.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 17, 2014, 11:50:22 AM
Foreste,
De ce "din pacate" ? :)

Eu cred ca va fi OK.
Baietii de la SMT au schimbat ceva motoare pana acum.
Am vazut cel putin 10 blocuri motor "arhivate" la ei.

Iti dai seama ca atunci cand ma duc sa o iau ii "frec" cu tot felul de intrebari si teste ! :)
Oricum, Dani s-a intrecut pe sine de data asta !
Tu ce ai facut cu bujia?

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on June 17, 2014, 12:22:09 PM
.. ziceam de realizare ... "din pacate". In sensul ca ar trebui sa fie o chestiune standard, fara atatea batai de cap si discutii cu dep. lor de garantie.
Mai ales acum, cu expirarea contractului de reprezentanta.

Cu bujia, fusei programat si nu am putut ajunge in ziua aia nici batut! Oricum, in afara de eroarea din bord si siguranta arsa, restul e ok, in sensul ca motorul trage la fel, porneste la sfert, etc.
Mai prost e ca pozitia stanga-spate sta stinsa, probabil din cauza sigurantei arse. Se aprinde la frana, though.

Am cautat bujie mai peste tot, inclusiv ebay .co.uk, .de si pretul uneia nu iese cu mult sub pretul SMT. Si nici pe la alti producatori (NGK, etc.) nu am gasit echivalent la codul cu pricina.
E un tip din Brasov care vinde 5 bucati la pret bun, insa nu e exact acelasi cod si din cate am inteles sunt diferente fizice intre ele (22439-AA000 vs 22439-AA010). Nu ma risc.
O sa iau de la SMT si merg la urmatoarea programare sa o instaleze baietii.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on June 17, 2014, 12:38:14 PM
S a pus problema cum ca bujiile ar intra pe garantie.Am pierdut discutia.Ai intrebat?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on June 17, 2014, 12:43:41 PM
Am intrebat la prima discutie cu Dani si "nu se poate", insa nu am ajuns sa vorbesc cu omul lor de la garantii. Mai ales acum, ca a plecat Mr. (p) Elvis.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 17, 2014, 13:07:19 PM
S-a dovedit pana la urma ca este o chestiune standard.
Chiar daca a tebuit sa duc munca de lamurire. Probabil ca nu am fost eu mai hotarat de la inceput, pt ca nu ar fi durat ata de mult timp.
Motorul a fost inlocuit direct de catre FHI.
Se pare ca stiu si ei ca exista ceva probleme cu setul asta de motoare

Ref la bujii, daca mai ai garantie standard, se poate.
Eu am schimbat bujia si releul pe garantia standard fara nicio problema.
Pe garantia extinsa nu merge. M-am uitat din nou si am realizat ca m-am inselat eu cand ti-am spus ca se poate. Este trecut acolo doar releul pt bujia cu incandescenta .
Este un paragraf care spune ca se pot schimba bujiile cu incandescenta doar daca s-au ars din cauza unei alte piese care intra sub incidenta garantiei.

La garantii nu mai stiu nici eu cine mai este pt ca a plecat si Catalin Iorgus, cela care era sef de service si preluase si garantiile.
Acum este un grec cred.

In alta ordine de idei, masina merge fara probleme si fara bujia aia !
Eu am stat 2 saptamani parca pana am schimbat-o.

Acum imi amintesc ca si la mine s-a ars un bec pe spate, dar pe dreapta.
Cred ca era alta bujie. :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 19, 2014, 15:32:13 PM
Astazi am luat masina de la SMT.

Inlocuit:
- bloc motor (garantie)
- volanta (garantie extinsa)
- kit ambreiaj
- bielete antiruliu fata
- bucse bara stabilizatoare fata

Am facut cu acazia asta si revizia, si am mai schimbat filtrele (cel de ulei + uleiul au intrat oricum la motor) si lichidul de racire.

Ca si costuri, au fost cam asa:

- inlocuire motor = aproape 14.000 EUR
- volanta = 2700 RON
- kit ambreiaj = 740 RON
- revizie + restul = 756 RON

Ca si prima impresie, masina merge bine.
Ambreiajul mai moale (mi-a trebuit ceva vreme sa ma obisnuiesc).
Motorul se aude mult mai bine.

Vedem in continuare cum decurg lucrurile.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 19, 2014, 16:16:40 PM
Si in cazul meu, dupa schimbarea ambreiajului, mi s-a parut moale si prindea foarte sus ( inainte apasam pedala pana la fund ca sa "prinda").
Dar isi revine .... sau m-am obiisnuit eu !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: moguai on June 19, 2014, 17:13:06 PM
 ??? 14k eur motorul. iti iei alta de banii astia...
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mihu on June 19, 2014, 17:21:28 PM
     14.000 EURO .....  ::)   Multi bani ....
     Oricum, sa o utilizezi fara probleme de acum inainte.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on June 19, 2014, 18:41:28 PM
14k Euro sunt multi bani ... daca-i dai tu !
Daca sunt bani virtuali - adica suportati de altii ( recte garantie) - e doar un numar !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: moguai on June 19, 2014, 18:44:46 PM
am spus multi, gandind ca daca nu as fi avut garantie si as fi fost in situatia de a`mi plati reparatia singur la SMT  ;D
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on June 19, 2014, 19:18:35 PM
Daca trebuie sa platesti singur o astfel de reparatiei nu merita.
Preturile scazute ii indreapta pe proprietari sa le vanda catre dezmembrari. Aspectul asta trebuie mentionat in scrisoarea catre FHI.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 19, 2014, 20:20:45 PM
14k Euro sunt multi bani ... daca-i dai tu !
Daca sunt bani virtuali - adica suportati de altii ( recte garantie) - e doar un numar !

Corect !
Am pus aici suma doar asa ca ordin de marime.
Daca trebuia sa platesc eu...astazi aveam o alta masina si nu AWD :)
Oricum, reparatia a fost facuta pe garantia FHI. Eu iesisem din garantia standard !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 19, 2014, 20:24:08 PM
     Oricum, sa o utilizezi fara probleme de acum inainte.

Multumesc, la fel !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 23, 2014, 09:58:38 AM
Am facut deja aprox 700 km cu masina.
Ca si impresii:
- trage foarte bine
- consum conform computer de bord 6,6

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 03, 2014, 15:03:57 PM
Dupa drumul respectiv, a trecut ceva trimp si o piatra pe care am auzit-o lovind parbrizul fara sa identific insa si unde si-a facut simtita contributia:
parbriz fisurat in V incepand de deasupra oglinzii interioare.
Cu ocazia asta am remarcat si faptul ca un proiector de ceata este gaurit tot de o piatra, capota prezinta o indoitura si oglinzile laterale au vopseaua sarita.
Probabil ca zona in care am mers in urma unui camion pe o portiune de sosea nu prea curata si-a spus cuvantul.

In rest, dupa mai bine de 1000 KM uleiul este la locul lui, iar motorul se comporta foarte bine.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on July 03, 2014, 15:10:23 PM
Categoria "asa face toate":
1. Parbriz - se crapa de la orice piatra mai aiurea incasata,
2. Proiector de ceata - se sparge geamul atat de repede incat intra la categoria consumabile.

Motorul are vreun cod sa iti dai seama ce an e? Adica e dupa 2011 sau e inlocuit cu spare-part facut odata cu masina ?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 03, 2014, 22:49:14 PM
Motorul are vreun cod sa iti dai seama ce an e? Adica e dupa 2011 sau e inlocuit cu spare-part facut odata cu masina ?

Motorul are serie (acum nu am actele la indemana), in rest nu stiu ce sa zic.
Din cate imi amintesc eu insa, codul nou are doar cifre pe cand cel vechi avea si 2 litere.
Daca stiti cum se descifreaza codul de motor de la Subaru, nu va sfiiti !
Mi-am pus si eu intrebarea asta, dar cred totusi ca este versiunea noua de motor.
Dani mi-a spus ca la motoarele noi au modificat forma capetelor cilindrilor (sau cam asa ceva) si acum accelerarea de la 1800 RPM in sus este mai lina.
As putea sa spun ca parca am observat si eu acest aspect. Acum nu ma mai baga in scaun cand accelerez, dar trebuie sa treaca perioada de rodaj ca sa va daca este cu adevarat asa sau este doar senzatia mea din cauza faptului ca in perioada asta nu accelerez brusc.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 11, 2014, 10:04:40 AM
Sa va povestesc aventura de astazi de la RAR !

Dupa ce am inlocuit motorul, trebuia sa merg la RAR sa imi treaca in cartea de identitate a masinii noua serie de motor.
Toate bune si frumoase, am facut programare de acum 2 saptamani pentru astazi dimineata.
Intre timp, dupa cum am mai povestit aici, mi-a crapat parbrizul. Programare tot azi si pt CASCO.
In sfarsit, ajung eu dimineata ca sa nu stau prea mult la coada, intru in hala aia a lor, si de acum incepe balciul:
vine nenea de la RAR, imi cere actele, si cheama un mecanic de acolo sa citeasca cu camera seria de motor.
citeste ala, si la sfarsit, il pune sa spuna si tipul de motor sau cam asa ceva.
nene mecanicul trage de capacul ala de plastic de la motor si imi rupe o clema de prindere din fata. in fata mea.
eu ma enervez si le zic ca trebuie sa faca ceva ca sa pot sa imi inlocuiesc capacul ala.
intre timp, eu discutam cu mecanicul care isi cerea scuze si ma ruga sa il iert si vine "nenea" de la RAR si zice (incerc sa reproduc textual):
"avem 2 probleme: trebuie sa va fac noxele si aveti parbrizul spart"
"dar nu pot sa va fac noxele pt ca scrie aici ca e motorul in rodaj"
Eu ma uit la el ca vitelul si in urmatoarea secunda ma prind de miscare !
Zic: " de ce trebuie sa imi faceti noxele pt ca motorul este de origine, aceeasi cilindree, etc"
"nu conteaza, trebuie sa facem noxele" zice el
"si pentru parbrizul spart, trebuie sa va anulez ITP-ul !"

Zic: "nu prea cred ca puteti sa imi anulati ITP-ul pt asta !"
"Pai scrie pe nu stiu ce lista, afisata acolo", zice el (nu m-am mai dus sa ma uit pt ca nu avea rost)

"Si cum rezolvam?"
"Va ajuta baiatul asta" (mecanicul care rupsese clema)

Ma gandeam sa fac scandal si sa nu renunt, dar am nevoie de masina si nici timp nu aveam sa stau sa alerg cu ei prin tribunale si asa mai departe.
Asa ca am ramas papagal, si f***t si cu banii luati  ca sa zic asa, pt ca am platit ca sa imi rupa ala clema ! (taxa de verificare motor si inscrierea in CI)

V-am povestit toate astea ca sa va faceti o idee despre cum stiu unii sa se scoata !
Ma opresc aici pt ca deja ma ia greata !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on July 11, 2014, 10:22:54 AM
Eu am fost la RAR in voluntari pentru omologare culoare,transmisie 4x4 si inca vreo doua treburi.Masina era nemiscata de 4 ani si pentru prima oara in incintat RAR de la achizitie.Se trezeste un inginer sa urle la mine ca spartu,ca sa dispar,ca el mi-a zis sa nu mai apar acolo cu masina si ca am xenon si ca jante si ca ma-sa care l-a facut e trista din cauza asta samd.Eu am alt gen de reactie,pentru unii neplacuta,pentru altii amuzanta.Si pentru ca m-am dus acolo insotit de un nene care faciliteaza astfel de acte si acest nene nu s-a inteles cu autistul de inginer,le-am dat cate una la fiecare si m-am dus in grivita.Ce atatea discutii....
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 11, 2014, 10:35:58 AM
Nu puteam sa ma duc in Grivita, desi am vrut.
Cica acolo se face doar daca ai si ITP.

In alta ordine de idei, aveti idee unde as putea gasi un capac din asta?
Ma seaca clama aia si cred ca o sa si cloncane la un moment dat din cauza vibratiilor.
Presupun ca una noua este o caruta de bani !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: KET on July 11, 2014, 11:01:09 AM
Pfff, specimene...
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on July 11, 2014, 11:10:31 AM
Pai si eu m-am dus in grivita si am facut cum ar veni ITP ca sa poata sa intre pe carte si sa scrie.In voluntari sunt cu suferinta dupa ei.De parca iti inmatriculezi mitraliera cu banda...
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Clabuc on July 11, 2014, 11:17:00 AM
ref la capacul de motor, si eu am aceeasi problema (o clema rupta) - daca tii naparat sa o repari exista niste service-uri care pot reface elementele din plastic - in general cele care se ocupa si de repararea spoilerelor. si eu as vrea sa fac reparatia asta dar nu mi se pare asa important si nu reusesc sa ajung

in alta ordine de idei - de ce nu iti pot lua noxele daca motorul este in rodaj ? ptr ca trebuie turat peste 4000 ?


Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on July 11, 2014, 11:39:09 AM
La diesel ii da turatii sa i sara capacele.
Si ca idee,astia la RAR sunt dusi cu capul.Mie nu au putut sa-mi explice de ce,la o simpla omologare de culoare,la care s-a facut cum spuneam si ITP,au turat masina pana i-au rupt dintii.Pana am ajuns la ei,dadusera deja vreo 4 blani.Au zis cu zambetul pe buza ca le place cum se aude.(IDIOTI).
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 11, 2014, 12:50:05 PM
ref la capacul de motor, si eu am aceeasi problema (o clema rupta) - daca tii naparat sa o repari exista niste service-uri care pot reface elementele din plastic - in general cele care se ocupa si de repararea spoilerelor. si eu as vrea sa fac reparatia asta dar nu mi se pare asa important si nu reusesc sa ajung

in alta ordine de idei - de ce nu iti pot lua noxele daca motorul este in rodaj ? ptr ca trebuie turat peste 4000 ?

Multumesc pentru sugestie.
Am gasit 2 firme care se ocupa cu asa ceva si o sa trec sa vad ce se poate face.
Din pacate nu am luat bucata care s-a rupt din clema aia.
Am gasit capacul la dezmembrari dar vor 500 RON.


Ref la noxe, intr-adevar motorul ar trebui sa stea o perioada la turatia maxima.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 11, 2014, 19:31:02 PM
Am rezolvat cu prinderea capacului de la motor !

Am gasit o firma care face suduri in plastic si au refacut clema rupta.
Ba chiar au intarit-o si pe celalta care era crapata.

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: sco on July 14, 2014, 10:39:36 AM
3D printing FTW ;)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 14, 2014, 11:05:03 AM
3D printing FTW ;)

Nu.
Ba chiar i-am intrebat pe cei la care am fost de ce nu au si imprimanta 3D :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 23, 2014, 10:33:03 AM
Am parcurs aproximativ 2500 KM de la inlouirea motorului.
Am verificat aseara, si uleiul este la locul lui, fara sa se fi consumat nimic !
Deci, se poate si asa !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on September 15, 2014, 09:55:40 AM
Am observat de cateva zile ca la accelerare se aude un suierat destul de puternic.
Aveti idee de la ce ar putea fi?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on September 15, 2014, 11:30:12 AM
In cel mai rau caz poate fi turbina (rotorul). Mergi la service si verifica.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on September 15, 2014, 12:12:13 PM
Am verificat si este crapat cotul de la intercooler.

Unde gasesc si eu unul de silicon?
Peste tot pe unde am intrebat, nu mai au de 70 !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: ucosmin on September 15, 2014, 20:01:48 PM
la RacingNick?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on September 16, 2014, 10:39:15 AM
RacingKick nu mai au de 70 mm
Am gasit unul facut de o firma din Polonia la Miercurea Ciuc.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on September 16, 2014, 13:37:02 PM
Pai e facut in Polonia sau la Miercurea Ciuc? ;D
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on September 17, 2014, 10:13:36 AM
Corecta remarca :)

A sunat in genul: Pantofi din piele de dama

Reformulez:
Am gasit, la Miercurea Ciuc, unul facut de o firma din Polonia (TurboWorks).

Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 28, 2015, 10:13:17 AM
A trecut ceva vreme de cand nu am mai postat nimic aici.

Dupa cum spuneam, dupa inlocuirea motorului consumul de ulei s-a redus semnificativ.
La schimbul de 5000 KM se consumase cam jumatate de litru. Am avut atunci Motul 0w30
Acum, la aprox 6700 KM de la ultima revizie am nivelul de ulei la aprox 2/3 fata de "full".
Momentan am Motul 5w30.

In rest, nimic notabil de semnalat.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 24, 2015, 11:01:58 AM
Ieri am reusit , fara sa vreau, sa fac aprox 40 km de off-road !
Am trecut de la Valea Doftanei pana la Sacele, pe un drum, forestier e mult spus.
Daca stiam ce ma asteapta, nu as fi avut curajul.
Cel mai nasol a fost ca nu stiam ce urmeaza de fiecare data cand treceam un hop.
Trebuie sa recunosc insa ca "Forestierul" s-a comportat excelent si m-a scos din cateva faze din care nu prea credeam ca o sa ies.
Norocul meu a fost ca drumul avea pietris si asa ma avut aderenta buna, altfel nu stiu cum ma descurcam doar cu cauciucurile mele de vara.
Oricum, cu siguranta mi-au mai aparut cateva fire de par alb, mai ales ca eram si cu copilul in masina.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on August 24, 2015, 11:23:58 AM
Multi am trecut prin asta.De aceea Subaru make memories.. ;)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 24, 2015, 11:49:49 AM
Drumul este DJ 102L.
Acum am vazut ca si Foreste a trecut pe acolo: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1229.0
Spre norocul meu, ieri nu a plouat :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on October 15, 2015, 22:54:54 PM
Am o intrebare pentru voi:
aveti idee de uinde pot achizitiona "bucse brat bascula fata spre spate" eventual OEM la un pret decent ?
Nu vreau sa spun cat costa la SMT un set de bucse din astea !
Multumesc.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on October 16, 2015, 02:11:19 AM
uite-te aici si vezi care e P/N care se potriveste piesei.
http://parts.subaru.com/a/Subaru__/49228816__6025309/FRONT-SUSPENSION/S11-200-01.html

poate te ajuta asta ca nu imi dau seama ce anume cauti.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on October 16, 2015, 08:33:41 AM
....
aveti idee de uinde pot achizitiona "bucse brat bascula fata spre spate" eventual OEM la un pret decent ?
Nu vreau sa spun cat costa la SMT un set de bucse din astea !
....

Le-am schimbat eu anul trecut.
Am scris aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1731.msg60431#msg60431

Din cate vad ca am scris acolo, m-au costat 185 lei ( 2 buc.).
Nu stiu de unde le-au achizitionat cei de la Trakia Sibiu, dar sigur nu de la SMT ....
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on October 16, 2015, 09:34:35 AM
Fa rost de cod si intreaba la AlPadrino. Eu am fost uimit de ce preturi mici au avut pentru piesele originale.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on October 19, 2015, 10:29:10 AM
Multumesc pentru sugestii.

Marr: tu ai pus bucse OEM sau aftermarket?

Foreste: din cate vad, codul piesei este 20204AG01B.
 Mihai: multumesc, intreb si la AlPadrino.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on October 19, 2015, 11:44:34 AM
Din cate stiu - aftermarket.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on October 19, 2015, 14:28:21 PM
http://parts.subaru.com/p/BUSHING-TRANSVERSE-LINK-REAR/49229113/20204AG01B.html

185 lei iar in link sunt ... 11.2 USD??
Ia netul la puricat ca e diferenta mare daca e P/N ala.

l.e.
Acum am vazut ca e 169 lei fara transport extern (wtftm!!!) la Radacini. Adaos de nababi!
Ia uite aici: http://www.amazon.com/Genuine-Subaru-Outback-Control-Bushing/dp/B00BYA38NQ
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on October 19, 2015, 15:53:25 PM
Merci Foreste !
Am o cunostinta in USA.
Poate n-ar fi rau sa incep sa aduc piese pt  Subaru de acolo.
Cred ca as iesi mai ieftin cu tot cu transport.
Momentan, o sa vad cum rezolv problema.
Nu stiu cine le face pe cele OE.
Am gasit unele Yamato la un pret decent.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on October 23, 2015, 14:38:19 PM
Am schimbat caseta de directie.
Bineinteles, pe garantie :)
Toate bune !
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 03, 2016, 20:01:26 PM
Salut!
Am fost azi cu Forester-ul pe o distanta de 100km, temperatura fiind de -9 grade C. Cand am ajuns acasa am observat ca unul dintre stropitoarele de la faruri a ramas blocat in afara. Ma gandeam ca a inghetat. Am turnat apa calda peste el si am incercat sa curat mai mult parbrizul cu lichid de spalare, stropitoarele de faruri pornind automat ca de obicei. Dupa mai multe incercari am observat ca tot nu a intrat pana la capat in interior stropitorul. Am zis sa nu fortez si sa nu umblu la el si sa astept sa treaca gerul asta. Si lichidul care il am acum in sistem a inghetat instant pe parbriz si pe faruri. Pe masina mea nu am apucat sa pun ceva de calitate cum ar fi cel de la MOTUL, am pus de la MOL (-20 grade spun ei ca rezista) fiind in graba, dar nu recomand la nimeni produsele lor, sunt apa cu parfum !
Acum va cer parerea ce sa fac mai departe ?
Multumesc frumos pentru raspuns.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Forester on January 03, 2016, 20:17:34 PM
Desi nu e locul aici, pe scurt: cel mai probabil nu are de a face cu lichidul de parbriz, ci cu mizeria de pe drum. Probabil cu timpul s-a strecurat cate putin mizerie inauntru si a inceput sa culiseze mai greu, pana a ramas blocat in afara. Am patit-o si eu. Trebuie curatat cu atentie si spalata mizeria de acolo, apoi gresat cu ceva.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Fab on January 03, 2016, 20:33:19 PM
Mi s-a intamplat si mie acum ceva timp acelasi lucru. L-am impins la loc cu mana, insa nu a intrat pana la capat. Fiind frig, l-am lasat asa, iar cand s-a incalzit a revenit la normal.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on January 03, 2016, 20:35:38 PM
Degeaba pui lichid de -20° daca mai ai zeama de vara.Nu se amesteca si ingheata cel vechi.Eu am patit asa.Aveam garla pe faruri si nimic pe parbriz....
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 03, 2016, 21:53:34 PM
Va multumesc pentru raspunsuri. Primul meu post pe forum seara aceasta ! :D
Va recomand la toti Motul pentru spalat parbrizul iarna. Are culoarea albastra si e vascos ceea ce ii confera o rezistenta la inghet mai mare.
O sa astept sa se incalzeasca afara ca sa intre la loc spalatorul.
Am avut norc astazi ca nu a nins si a fost doar viscol. La parbriz nu a iesit lichidul decat dupa vreo 30 de minute de mers.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: celalalt on January 03, 2016, 21:59:37 PM
Si ala de 6 lei 5l e bun.La -18° nu a inghetat.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: UXE on January 03, 2016, 22:08:30 PM
Ala de 6 lei e 15 lei acuma..    jepcari! 
Eu in fiecare an, cand se face lichidarea de stoc prin supermarketuri cam prin martie, imi cumpar sa am pentru iarna urmatoare.  Cumpar mai multe bidoane pentru ca il folosesc si vara si ajunge la pret cam la 2 lei.  Chiar nu vad logica sa dau 15 lei sau 6 lei in sezon cand pot sa il iau de (minim)  3 ori mai ieftin.    Tot ce e in bidon de 5l la -20 de grade e la fel, nu conteaza firma. 
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Xander on January 04, 2016, 00:43:09 AM
Confirm acelasi comportament.
 Mentionez ca la cald intra inauntru singur dar la rece nu.
Este prima iarna cand patesc asa ceva si am prins temperaturi mult mai scazute cu masina fara sa intampin asemenea probleme.
Nu are a face cu lichidul de parbriz.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: mihaiPV on January 04, 2016, 10:43:53 AM
lichidul de -20 de grade ingheata la -10-12 grade...mai ales cel de 5-10 lei per tona  :)
cand da frigul e bine sa iti iei unul de firma, Motul, JetX chiar si Petrom si sa il pui in vas. Daca mai ai inca din cel de vara, se amesteca si atunci ai protectie la temperaturi sub 0 grade. Apoi vezi de care folosesti, conteaza si daca  masina e tinuta afara sau in loc acoperit, garaj, parcare subterana...
Eu toamna consum cat de mult posibil din cel de vara si pun din asta la 8 lei. Apoi inainte de a da frigul, gen acuma inainte de rev, am completat cu Jetx sau Motul. Motul pun cand primesc de la Pol bonus pe langa uleiul comandat. Fac de 15 ani la fel si nu am avut niciodata probleme la niciuna din masinile familiei.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pateo on January 04, 2016, 10:45:49 AM
Am schimbat caseta de directie.
Bineinteles, pe garantie :)
Toate bune !

Ce "simptome" ai avut cand ai decis sa schimbi caseta de directie?
Mie de la service mi-au recomandat sa o schimb pentru ca la viraj complet are niste smucituri in volan.
Am facut testul in parcare la Auchan si a avut aceste simtome dar cand l-am repetat singur nu a mai avut, nici in trafic nu am probleme.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on January 04, 2016, 11:43:35 AM
Salut.
Eu aveam joc in caseta.
A mai fost reparata o data, dar de data asta jocul era pe partea pe care nu se poate repara :)
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pateo on January 04, 2016, 13:17:24 PM
Salut,
Cam la cati km a aparut jocul si cum se manifesta?
Problema este ca ei mi-au spus ca este o pb iar eu nu o imi dau seama  ;D
Mai am un an si iese din garantie
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 04, 2016, 19:22:42 PM
A doua zi, de dimineata, am gasit stropitorul de far intrat la loc singur. Mentionez ca nu am garaj si masina sta afara. Deci n`am mai umblat la el si a intrat singur la loc.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: UXE on January 04, 2016, 20:07:42 PM
O fi trecut vreun coleg pe langa masina ta  ;D
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 05, 2016, 09:12:34 AM
Anvelope de iarna ce recomandati pe 17" cu l=225cm (mentionez ca le am pe acelea din fabrica Yokohama Geolandar, pe care nu le-am schimbat niciodata). Masina are 27.000 km
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on January 05, 2016, 12:49:27 PM
Eu am avut inainte - timp de 6 ierni ,  pe Forester, anvelope de iarna Dunlop WinterSport 3D.
Foarte multumit.
Acum am "incaltat-o" cu Michelin Alpin5. Inca nu au fost pe la noi zapezi de-adevaratelea, dar pe mazga si polei se comporta excelent !

Recomand oricare dintre variante.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 06, 2016, 16:08:11 PM
Eu am avut inainte - timp de 6 ierni ,  pe Forester, anvelope de iarna Dunlop WinterSport 3D.
Foarte multumit.
Acum am "incaltat-o" cu Michelin Alpin5. Inca nu au fost pe la noi zapezi de-adevaratelea, dar pe mazga si polei se comporta excelent !

Recomand oricare dintre variante.

Multumesc. Acum trebuie sa caut un distribuitor bun.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 11, 2016, 13:55:16 PM
In bord apare lumina cu R-Diff care palpaie. Stie cineva de ce?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on January 11, 2016, 13:58:56 PM
Din mai multe cauze. Diferential stricat sau suprize pe instalatia electrica.
Pastreaza bani pentru un alternator.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Pedro5d on January 11, 2016, 14:11:27 PM
Din mai multe cauze. Diferential stricat sau suprize pe instalatia electrica.
Pastreaza bani pentru un alternator.

Dimineata la pornire palpaia in bord. Fiind motorul rece, nu am stat sa se incalzeasca si am plecat la drum grabindu-ma. Seara la intoarcere iar a inceput sa palpaie. Masina are 27.000 km.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on January 11, 2016, 14:35:46 PM
Hai sa mutam discutia referitoare la R-Diff pe alt topic.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 18, 2016, 10:02:31 AM
Astazi dimineata am constat ca protectia de cauciuc de la pedala de ambreiaj s-a rupt.
Am tot cautat, dar nu am reusit sa gasesc pe undeva de cumparat.
Aveti idee de unde pot sa iau un set de protectii din astea pentru pedale ?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Sese on April 18, 2016, 11:02:05 AM
Avem noi in stoc.
Scrie-i sau suna-l pe Radu si iti trimite una ramburs.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 18, 2016, 11:21:06 AM
Multumesc.

Va sun acum.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 08, 2016, 10:41:30 AM
Astazi am ajuns la SMT.
A trebuit sa schimb fulia de la alternator si in sfarsit le-a venit randul bucselor mari de bascula sa fie inlocuite.
Le tin in portbagaj de o jumatate de an :)

In rest, masina e OK, cu exceptia scartaitului de la pedala de ambreiaj caruia nu-i dau de cap.
L-am rugat pe Nelu sa mai verifice inca o data, poate aflu macar de la ce este.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 06, 2017, 11:16:21 AM
Salutare.
Astazi m-am hotarat sa ma mai bag in seama si eu, pentru ca a trecut ceva timp de cand nu am scris nimic.
Intre timp am mai facut o revizie si am rezolvat si cu scartaitul de la pe dala de ambreiaj.
Nu stiu ce au facut dar dupa mai bine de 1 an s-a rezolvat !

Masina se apropide vertiginos de 145k km si inca sunt multumit de ea.
Nu au aparut alte probleme.
Ce pot sa spun este ca la aproape 2 ani de la inlocuirea motorulu, acesta se comporta foarte bine.
Merge "rotund", se aude bine, s-au diminuat si celebrele vibratii care erau specifice motoarelor din generatia anterioara (aproape de fiecare data cand stateam la semafor, masina treemura din toate articulatiile pt cateva secunde) si, cel mai important, nu mai consuma ulei !
Cam atat pana acum.

As avea nevoie insa de o sugestie pentru vopsire jantelor de iarna.
Sunt de otel si as vrea sa le vopsesc in camp electrostatic, pentru ca au mare nevoie de aceasta cosmetizare.
Ma puteti ajuta cu ceva recomandari ?
Multumesc.
Toate cele bune !

 
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on April 06, 2017, 11:27:07 AM
Recomandari de?
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 06, 2017, 11:33:00 AM
Recomandari de ateliere unde as putea sa vopsesc jantele.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: andrei0241 on April 06, 2017, 11:39:27 AM
La jantele de tabla cam orice atelier le face bine, doar la cele de aliaj exista riscul aparitiei "cojii de portocala".
Eu aici (https://www.facebook.com/automotivedevelopment/) am facut si jante de aliaj la Forester si table la Fiesta - totul ok dupa 2 ierni
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Muttley on April 06, 2017, 11:41:41 AM
Recomandare (https://www.facebook.com/pakracing.ro/?pnref=lhc).
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on April 06, 2017, 12:46:02 PM
Eu aici ma duc maine sa las ceva la facut: https://www.facebook.com/CSLCustom/?fref=ts
Daca vrei sa intreb ceva specific, sa-mi zici.
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 10, 2017, 13:54:13 PM
Va multumesc pentru recomandari !
Mihai, as fi inetresat de un pret pentru o vopsire in camp electrostatic pentru un set de jante de otel de 16 ".
Title: Răspuns: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on April 14, 2017, 10:57:45 AM
Mi-a zis Dani 350 lei pentru table pe 16 daca e Subaru trimis de cunoscuti. Probabil o vopsea standard. Asta nu am mai intrebat.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on July 18, 2017, 14:46:57 PM
Multumesc cu intarziere pentru raspuns !
Nu am mai intrat pe aici in ultima vreme.

In alta ordine de idei, am facut o verificare inainte de concediu.
Aprox 148000 KM la bord, nicio problema.

Toate bune !

Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on July 21, 2017, 11:37:52 AM
Kipirap, kipirap!...  O0
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 19, 2018, 10:31:21 AM
A trecut ceva timp si m-am gandit sa mai postez si eu ceva, nu de alta dar se duce threadul in jos !:)
Prea multe noutati nu sunt.
Am ajuns la aproape 160k km.
Am trecut pe Amsoil, si pana acum sunt multumit. Din punctul meu de vedere, este mai ok decat ultimul Motul (parca X-clean FE era), pe care il "manca" cu mare voiosie. Nu am mai avut consum de ulei de cand am schimbat motorul pana la acest "FE".
Sunt la a doua inlocuire de bara spate in ultimele 6 luni, dupa lovituri in spate, ambele la trecere de pietoni.
Incep sa ma cam satur de faze din astea ! :)
In rest, masina este ok si sunt multumit de Subaru.

Cineva cu Diesel automat pe aici?
Am intalnit un posesor de agregat automat care este foarte nemultumit !
Are tot felul de probleme.
Toate bune !
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: cristibna on April 19, 2018, 10:35:35 AM
Pune cui de tractare in spate si nu mai schimbi bara :D
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on April 19, 2018, 10:59:24 AM
Asa ar trebui.
Dar ultima data, m-a lovit in timp ce vira la stanga. :)
Ar fi trecut pe langa cui.
Plus ca daca se infige tare, iti deformeaza suportul de sub bara, asa ca nu stiu daca e o mare afacere nici cuiul de tractare.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Dragosh10 on April 19, 2018, 11:37:46 AM
Nu e ok sa montezi carlig de remorcare ca si protectie la impact.... este prins de lonjeroane si daca vine vreun "meserias" cu destul avant strambizeaza toata masina.Asa macar distruge bara si indoaie putin tabla.....asta la un impact cu viteza mica
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 26, 2018, 15:17:08 PM
Salutare.

Dupa o perioada de "tacere", m-am gandit sa va povestesc "aventura de vacanta".

Dupa cum am vazut ca este "moda", am mers si noi anul acesta in Halkidiki.
Toate bune si frumoase, ajuns acolo cu bine dupa un drum de 12 ore, cazare faina, marea peste drum !
Asta dupa ce am schimbat placutele de frana si niste oringuri de la pompa de vacuum.

La intoarcere insa, pe centura orasului Salonic, a cedat furtunul dintre intercooler si turbina !
S-a rupt in partea de jos, unde se face racordul cu turbina.
Sambata la pranz, toate service-urile si magazinele inchise.

Norocul meu a fost ca m-a ajutat tipul de la care am inchiriat casa, care a sunat la un mecanic din Salonic si mi-a trimis adresa.
Am ajuns cu chiu cu vai la service (cativa kilometri, din fericire), mai prin vorbe, mai (mult) prin semne, le-am spus ca eu cred ca este furtunul cu pricina (nu stiam exact in acel moment).
Au urcat masina pe elevator si intr-adevar furtunul cu pricina era rupt.
Nu il aveau (erau un service de cartier) si nici de unde sa il iau.
Dupa ce au sporovait ei ceva acolo, au gasit un manson, dintr-un furtun mai gros, pe care l-au montat cu 2 coliere intre futun si turbina.
Toata "ingineria" a durat 15-20 de minute si m-a costat... 20 EUR !

Si uite asa am venit eu cale de 650 km, pana acasa, cu mansonul pus de greci !
Acum, de frica sa nu sara ala de acolo, am mers cu grija, fara accelerari bruste, fara sa o turez prea tare si cu max 140 km/h.
Drept dovada, consumul mediu a fost de 7 l/100 km.
Cu toate astea, masina a mers foarte bine (parca mai curat decat inainte).
Eu cred ca nu s-a rupt asa dintr-o data, ci era fisurat de mai mult timp.
Mi se parea mie uneori ca la accelerare pierd din putere.

Intrebarea este acum, gasesc un furtun din ala, eventul din silicon ?
Am asa o retinere sa cer pret la SMT, avand in vedere faptul ca este cred cel mai lung furtun pe care il are masina asta (pleaca de sus de la intercooler si se opreste la turbina).



Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: andrei0241 on August 26, 2018, 16:19:46 PM
Dacă nu mă înșel, furtunul are codul 21869AA170 sau 21869AA130 și l'am găsit la ~300ron.
Ceva aftermarket va trebui tăiat la dimensiuni, nu cred să găsești la fix
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: andea79 on August 26, 2018, 16:48:17 PM
la toate diesel-urile crapa furtunul ala intr-o veselie si lumea insista sa cumpere chestia scumpa si proasta dar originala... totusi nu vi se pare ceva ciudat? :)
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: RLX on August 26, 2018, 17:56:09 PM
Eu inteleg ca este vorba de celalat furtun, care nu este chiar un furtun, este o teava de plastic, intre intercooler si turbina, nu cel scurt dintre intercooler si motor.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on August 26, 2018, 19:17:08 PM
daca e vorba de piesa din attach, pretul oficial bate spre 200 EUR.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 26, 2018, 19:30:00 PM
Salut Foreste.
Da, ala e !
Nici eu nu prea cred ca gasesc ceva in afara de original, dar nu strica sa incerc.
Ai cumva un cod, sa stiu ce caut? (Later edit: am vazut dupa ca numele pozei este codul de piesa !)
Multumesc.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on August 26, 2018, 19:48:45 PM
14459AA630, inlocuit de 14459AA631, inlocuit de14459AA632
e in jur de 130 EUR si daca mai adaugi transport, nush daca mai merita efortul.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 26, 2018, 21:10:10 PM
Mda, cam asa este.
Am gasit la arabi, cu 97 USD.
Nu merge nimeni in vacanta pe acolo?  :)
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Xander on August 27, 2018, 14:25:36 PM
@Andea79 explicatia e simpla, pentru ca asa a calculat producătorul. Am avut si eu probleme cu cel înainte de intercooler si de după, si am incercat cu coliere sport si cot de silicon. Cel de silicon după ic  nu se umfla corespunzător în funcție de încărcarea filtrului si forțează în IC si in coliere. Masina trage mai bine pana începe să scape.
@Aldos ,ca un pățit iti recomand originalul.Sunt presiuni mai mari decât va imaginati si siliconul balon nu ajuta la variațiile plin/semi-gol date de dpf. Originalul se mărește/micșorează treptat.
Cel mai afectat la diesel cand scapă presiune este dpf-ul, se încarcă prost si nu se regenereaza  corespunzător, turbina incepe sa fluiere la anumite grade de încărcare ale dpf.  Succes!
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: BOXER on August 27, 2018, 14:32:48 PM
Ai urmarit si masurat variatia de volum a furtunurilor ?
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Xander on August 27, 2018, 14:55:10 PM
@Wrangler, evident ca nu. Doar ca lagul din pedala la regenerare si dupa iti da de bănuit. Probabil ca dacă îi modifică si softul o sa fie ce trebuie.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Foreste on August 27, 2018, 14:59:11 PM
Iar avem saci de ciment in portbagaj!!!   :o
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Dragosh10 on August 27, 2018, 15:02:47 PM
Iar avem saci de ciment in portbagaj!!!   :o
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Xander on August 27, 2018, 15:03:57 PM
Iar avem saci de ciment in portbagaj!!!   :o
trăiască cine se pricepe!
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 27, 2018, 15:06:43 PM
@Andea79 explicatia e simpla, pentru ca asa a calculat producătorul. Am avut si eu probleme cu cel înainte de intercooler si de după, si am incercat cu coliere sport si cot de silicon. Cel de silicon după ic  nu se umfla corespunzător în funcție de încărcarea filtrului si forțează în IC si in coliere. Masina trage mai bine pana începe să scape.
@Aldos ,ca un pățit iti recomand originalul.Sunt presiuni mai mari decât va imaginati si siliconul balon nu ajuta la variațiile plin/semi-gol date de dpf. Originalul se mărește/micșorează treptat.
Cel mai afectat la diesel cand scapă presiune este dpf-ul, se încarcă prost si nu se regenereaza  corespunzător, turbina incepe sa fluiere la anumite grade de încărcare ale dpf.  Succes!

Am avut probleme si cu furtunul despre care vorbesti tu.
L-am inlocuit cu unul de silicon, acum 4 ani.
De atunci nu am mai avut probleme cu el si nici cu filtrul de particule.
De fapt, eu nici nu imi dau seama cand se regenereaza filtrul ala. Mereu aveam max 30% incarcare la el, cand mergeam la SMT si puneau testerul pe masina.

In alta ordine de idei, am vb la SMT si mi-au spus ca astazi sunt al 10-lea posesor de forester diesel care suna sa spuna ca s-a rupt dracia asta de plastic !
Asa ca, aviz amatorilor !
Cei cu diesel, ar fi bine sa verificati, sa nu patiti ca mine !
Norocul meu a fost ca eram in Grecia si aproape de oras.
Daca pateam in BG, pe cine stie ce coclauri...
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on August 27, 2018, 16:35:14 PM
Mergea si asa, doar ca mai catinel ....

La Forester nu mi-a crapat tulumba aia, dar mi-a cedat colierul ce o fixeaza pe turbina ...
Mergea OK la turatii mici, cand acceleram era mai distractiv ... not !
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on August 27, 2018, 18:26:12 PM
Mergea si asa, doar ca mai catinel ....

La Forester nu mi-a crapat tulumba aia, dar mi-a cedat colierul ce o fixeaza pe turbina ...
Mergea OK la turatii mici, cand acceleram era mai distractiv ... not !

La mine, din cate am vazut (nu mi-a dat prin cap atunci sa fac poze), s-a rupt acolo unde era prins colierul.
Daca te uiti in poza de la Foreste, la capatul dinspre turbina, are o portiune cu niste nervuri verticale. Acolo s-a rupt.
Probabil de asta au reusit grecii sa fixeze bine mansonul ala, pt ca pe turbina a ramas o bucata de plastic, iar pe "tulumba" a ramas inelul ala,
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on September 16, 2018, 01:57:52 AM
Am reusit sa intru in posesia piesei.
A durat 2 saptamani !
Pret: 680 RON.
Urmeaza sa o montez.

Intre timp, a cedat si improvizatia facuta la greci.
A trebuit sa o aduc cu platforma de pe A1.
Nu s-a rupt mansonul, ci a iesit pur si simplu de pe stutul acela de la turbina.

Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 04, 2019, 12:31:46 PM
Salutare !
Ma poate ajuta cineva cu niste coduri pt componentele kitului de ambreiaj SACHS 3000 950 066 ?
Eventual niste poze?
Este varianta Heavy Duty de la Sachs, care este mai scumpa decat cea normala, 3000 950 006.

Pe scurt:
Am achizitionat un kit la un pret mai mult decat avantajos (presupun ca a fost o eroare pe site-ul lor) si am primit cutia desigilata.
Sunt curios daca am primit ce am comandat, sau a fost "operata o inlocuire subtila" cu componente din kitul 3000 950 006.
Pe net nu gasesc nimic despre codurile respective, pt ca se vinde doar la kit.
Multumesc.


Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2019, 15:37:59 PM
Am facut un drum la Brasov pentru schimb de ambreiaj.
Multumesc pe aceasta cale din nou celor de la AKI !

Foarte ok lucrarea, atmosfera, mecanicul, interactiunea cu clientul !

In plus, la recomandarea mecanicului, mi-au facut o curatare a senzorului de presiune turbo (sper ca nu l-am botezat).
Dupa cum arata, parea necuratat niciodata, sau, in cel mai bun caz, o singura data, la schimbarea motorului.
Acum masina se misca cu totul altfel !
Nu stiu daca voi faceti curatarea acestui senzor periodic, dar mi s-a recomandat ca aceasta operatiune sa fie efectuata cel putin o data la 2 revizii, daca nu se poate mai des.
Va recomanda calduros aceasta operatiune !
Se simte imediat in comportamentul masinii !

Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Serb on June 11, 2019, 15:52:10 PM
Poti sa ii lauzi aici  :D:

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,245.460.html
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Aldos on June 11, 2019, 18:48:40 PM
Poti sa ii lauzi aici  :D:

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,245.460.html

Am rezolvat !
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 08, 2019, 14:09:36 PM
14459AA630, inlocuit de 14459AA631, inlocuit de14459AA632
e in jur de 130 EUR si daca mai adaugi transport, nush daca mai merita efortul.

Salutare! Aveți idee pe unde găsesc și eu în zona Sibiului tutunul acela din plastic care face legătura între intercooler și turbina? Codul produsului este  14459AA632 și este pentru un Forester Sh diesel. Multumesc.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 08, 2019, 17:44:39 PM
Eu am gasit pe olx din dezmembrari si am pus in loc de conducta (furtun) plastic  din metal de la modelul euro4 si s-a potrivit perfect.
Plus ca pare muuult mai strong.A mea e euro 5 ,probabil si a ta e tot euro5 daca e conducta din plastic.A costat 150 lei .Cea originala ,din plastic trece de 900lei noua si din pacate nu tine foarte mult.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 08, 2019, 18:45:10 PM
Asa arata conducta de metal cu care am inlocuit pe cea de plastic:

https://i.postimg.cc/x84n7dMq/IMG-20190409-WA0000.jpg
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 08, 2019, 22:47:47 PM
Asa arata conducta de metal cu care am inlocuit pe cea de plastic:

https://i.postimg.cc/x84n7dMq/IMG-20190409-WA0000.jpg

Salut, exact cu aia am și eu probleme. La auto Kino e 1250 de lei, fără manopera. Pe net nu știu exact ce sa caut, am cautat de pe cod dar nu am găsit nimic. O sa ma uit pe olx sa vad dacă găsesc ceva. Nu ai cumva poze și cu cea din metal? Adică cea de la euro 4. Da, a mea este euro 5 ca și a ta. Mulțumesc mult pentru răspuns.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 08, 2019, 23:08:10 PM
In poza e cea de metal.
Cu multa placere.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 09, 2019, 08:21:39 AM
In poza e cea de metal.
Cu multa placere.

Când spui metalic, te referi la partea din mijloc a tubului? Capetele cred ca sunt cauciucate.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 09, 2019, 13:15:25 PM
da
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 09, 2019, 13:19:49 PM
da

Oky. Mersi mult. O sa caut sa vad pe unde găsesc. Momentan sunt la Sibiu și de aici plec spre Cluj. Când ajung în București o sa vad dacă găsesc ceva. Piesa luata de tine, de pe ce mașina a fost? Forester, impreza, outback, legacy?
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 09, 2019, 16:05:04 PM
De pe Forester SH euro 4.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 09, 2019, 16:43:38 PM
De pe Forester SH euro 4.

Îți mulțumesc mult. O sa vad pe unde găsesc. O zi frumoasa sa ai!
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 09, 2019, 18:40:14 PM
Cu placere !
Ca sfat ,nu pleca la drum lung cu ea daca e fisurata pt. ca la mine s-a retezat pur si simplu in partea de jos imediat dupa colier.Pe mine m-a lasat conducta la intrare pe centura Sibiului mergand spre Cluj.Am dus-o pe platforma la Trakia Sibiu ,nu era pe stoc asa ca mesterii de acolo mi-au carpit-o cu un manson de cauciuc si asa am putut sa merg mai departe.Apoi am cautat si am inlocuit-o cu cea de mai sus.A fost drum cu peripetii . :)
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 10, 2019, 07:13:14 AM
Cu placere !
Ca sfat ,nu pleca la drum lung cu ea daca e fisurata pt. ca la mine s-a retezat pur si simplu in partea de jos imediat dupa colier.Pe mine m-a lasat conducta la intrare pe centura Sibiului mergand spre Cluj.Am dus-o pe platforma la Trakia Sibiu ,nu era pe stoc asa ca mesterii de acolo mi-au carpit-o cu un manson de cauciuc si asa am putut sa merg mai departe.Apoi am cautat si am inlocuit-o cu cea de mai sus.A fost drum cu peripetii . :)

La fel am pățit și eu, mergeam sper Sibiu și pe urma la Cluj și s-a bubuit tot în același loc pe dealul negru când am accelerat brusc la o urcare. Tot o carpeala cu un furtun de turbo am si eu pusa acolo prins cu 2 coliere. Încerc sa merg încet și sa nu accelerez bruc, schimband vitezele la 2000 de turații. Acum aștept sa vad dacă în drum spre Cluj găsesc ceva pe la dezmembrări, dacă nu, când ajung acasă în București.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 13, 2019, 22:19:26 PM
La fel am pățit și eu, mergeam sper Sibiu și pe urma la Cluj și s-a bubuit tot în același loc pe dealul negru când am accelerat brusc la o urcare. Tot o carpeala cu un furtun de turbo am si eu pusa acolo prins cu 2 coliere. Încerc sa merg încet și sa nu accelerez bruc, schimband vitezele la 2000 de turații. Acum aștept sa vad dacă în drum spre Cluj găsesc ceva pe la dezmembrări, dacă nu, când ajung acasă în București.

Am ajuns în București cu bine. Acum caut piesa. Pe unde am sunat am găsit numai la preturi mari. Într-un singur loc am găsit una de euro4 la dezmembrări dar îmi zice ca nu se potrivește ca mai are un furtun in plus... Nu mi-a trimis nici poza ca să vad dacă discutam de aceasi piesa. Încă mai caut.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 15, 2019, 11:18:54 AM
Ai poza de la mine,sigur vei gasi.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 17, 2019, 17:41:36 PM
Ai poza de la mine,sigur vei gasi.

Am rezolvat, mersi mult. Dar acum am constatat ca la pornire și la accelerare îmi scoate fum pe tobă.... De la ce sa fie? Pana sa am probrlma cu tubulatura respectiva, nu scotea pic de fum..
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: GabiForesterSH on July 17, 2019, 20:16:01 PM
Cu multa placere,ma bucur sa aud ca ai rezolvat;
Posibil sa fie supapa EGR putin infundata .Nu sunt specialist ,e doar o parere,
Sa tii cont ca masina asta trebuie sa mearga turata bine altfel nu-i face bine deloc,Nu merge cu ea subturata,
Pune-i motorina de calitate si dai un pic de forja.  Nu de alta dar mergand cu ea subturat risti sa infunzi  si DPF-ul.
Succes si o zi frumoasa.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Mariansro on July 17, 2019, 21:21:41 PM
Presupun ca fumul e negru? Cat ai mers cu furtunul fisurat nu a mers în parametri.de aici ceva depuneri pe galeria de admisie.probabil se curata în timp.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on July 17, 2019, 22:43:16 PM
Cum zice Mariansro +1 Depunerile acelea pot fi si de la amestec bogat ca ai pierdut aer pe la racord -> motorina nearsa complet -> depuneri in evacuare ce incep sa iasa/arda
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 17, 2019, 23:16:23 PM
Cum zice Mariansro +1 Depunerile acelea pot fi si de la amestec bogat ca ai pierdut aer pe la racord -> motorina nearsa complet -> depuneri in evacuare ce incep sa iasa/arda
Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. Am observat ca scoate fum negru doar la prima pornire, dacă sta câteva ore ( de exemplu azi a stat la birou 9 ore iar fumul a apărut când am pornit-o). Dupa aceea nu a mai scos. O sa ma uit și mâine dimineață cand plec spre birou.
La fel am presupus și eu, ca este de la amestecul bogat și motorina care a rămas prin evacuare pe acolo. De mers, merg destul de turat, adică schimb între 2500-3500, asta când e motorul cald. Va țin la curent cu noutățile legate de fumul negru.
Mulțumesc încă o data și o seara buna sa aveți!
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: andea79 on July 18, 2019, 00:42:29 AM
la 2500-3500 sta relantiul la unii ... :)
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 18, 2019, 09:59:19 AM
Mda, deci dacă mașina sta câteva ore, la prima pornire scoate fum. O sa urmăresc sa vad dacă în timp își revine.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: cristibna on July 18, 2019, 16:10:19 PM
 Si  in continuare vorbim de alta masina, cu alte probeleme, pe un alt topic  :o
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Lup_Alb on July 19, 2019, 19:52:15 PM
As putea spune ca NU are voie sa scoata fum negru la pornire, mai ales daca are filtrul DPF la locul lui. A mea fara filtru si nu scoate nici o data fum negru la pornire. La mine sa mai intampla cate o data sa soata la pornire niste fum alb, care stiu ca e de la niste ulei care ramane pe undeva prin turbina cred, daca dupa ce ajung acasa opresc imediat motorul, in loc sa il las 30 s la relanti.
Ti-a resetat cineva ECU-ul, sa uite amestecurile "învățate"?
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 22, 2019, 19:45:03 PM
As putea spune ca NU are voie sa scoata fum negru la pornire, mai ales daca are filtrul DPF la locul lui. A mea fara filtru si nu scoate nici o data fum negru la pornire. La mine sa mai intampla cate o data sa soata la pornire niste fum alb, care stiu ca e de la niste ulei care ramane pe undeva prin turbina cred, daca dupa ce ajung acasa opresc imediat momtorul, in loc sa il las 30 s la relanti.
Ti-a resetat cineva ECU-ul, sa uite amestecurile "învățate"?

Nu, nu a resetat nimeni nimic. Cred ca tot de la ceva ulei pe tubulatura e și la mine.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Lup_Alb on July 26, 2019, 19:22:56 PM
Daca nu a fost resetat, atunci ar trebui resetat. (Asta am vrut sa scot in evidenta). Daca ai mers ceva km cu ea asa atunci a apucat sa deregleze amestecurile învățate.
La tine, dacă zici ca este fum negru, atunci NU este de la ulei (fumul de ulei este ALB)

Daca se menține problema, atunci sa te programezi la o verificare la SMT.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on July 26, 2019, 19:52:19 PM
Vezi ca ai încurcat fumurile.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Celalalt on July 26, 2019, 20:08:29 PM
La dizăl stiu ca negru e carburant. Ca si la benzina. Alb e de la apa parca. Albastru de ulei , la benzina cel putin...
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Lup_Alb on July 26, 2019, 20:22:31 PM
Vezi ca ai încurcat fumurile.

Am vrut sa scriu Alb-albastru, dar am zis sa nu il incurc prea tare. Ideea era sa inteleaga ca nu e de la ulei.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 30, 2019, 20:27:47 PM
Am vrut sa scriu Alb-albastru, dar am zis sa nu il incurc prea tare. Ideea era sa inteleaga ca nu e de la ulei.

Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri. O săptămână nu a mai scos nimic, azi când am plecat de la birou, la pornire iar a dat cu fum. Totul durează secunde și pe urma gata, nu mai scoate... Nu știu ce poate sa aibă. O sa o mai urmăresc.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Celalalt on July 30, 2019, 21:52:05 PM
E de la dizăl...
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on July 31, 2019, 08:57:24 AM
E de la dizăl...
Nu are nici o legătură ca e diesel din moment ce 7 ani nu a făcut niciodată asa, filtrul de particule e ok( e drept ca atunci când s-a spart conducta aia a început sa scoată fum la fel ca acum și pe drum mi s-a aprins filtrul de 3 ori) , antigel sau ulei nu pierde... Nu cred ca are legătură cu combustibilul...
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: MihaiFlorescu on July 31, 2019, 11:00:51 AM
Dupa un anumit nr de km incepe sa miroasa, sa scoata fum. E semn de batranete. La fel cum modelele pe benzina incep sa dea miros de benzina nearsa daca sunt vechi si au mici probleme care nu se manifesta si sunt greu de detectat.

Incearca sa ii schimbi si motorina. Pune-o pe aia mai scumpa si eventual de la alta benzinarie. Am si eu un focus diesel pe care il folosesc ca masina de rezerva si ii place rompetrol sau OMV aia scumpa. Masina e varianta fara DPF din fabrica. Primele Euro 4.
Daca ii pun de la Petrom, cand ma dau jos din masina in parcarea subterana imi vine sa vomit de la mirosul de motorina nearsa complet.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Serb on July 31, 2019, 11:43:34 AM
In a mea eu pun OMV MaxxMotion, si pare sa se comporte ok.
Nu am urmarit tot firul discutiei, deci scuza-ma daca se repeta intrebarea: la un service ai incercat?
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on August 12, 2019, 08:28:47 AM
In a mea eu pun OMV MaxxMotion, si pare sa se comporte ok.
Nu am urmarit tot firul discutiei, deci scuza-ma daca se repeta intrebarea: la un service ai incercat?

Salutare, nu am fost la un service pentru ca nu știu nici un service ok in București. La reprezentata SMT parca nu as merge. Aveți ceva sugestii pentru un service în București care sa știe ce face? Mulțumesc mult.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: marr on August 12, 2019, 08:57:24 AM
.... La reprezentata SMT parca nu as merge.....

Motivul fiind ... ???

PS: In afara de fumul de la pornire, ce alte simptome mai prezinta ?
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Serb on August 12, 2019, 09:35:20 AM
La AutoKino Brasov de ce nu incerci?
Eu zic ca mai mult timp, bani si energie cheltuiesti cautand service-uri care se pricep la Subaru, in loc sa mergi la unii care poate isi dau seama mai repede unde sa se uite in cazul problemei tale.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: baie_2002 on August 12, 2019, 10:32:19 AM
Motivul fiind ... ???

PS: In afara de fumul de la pornire, ce alte simptome mai prezinta ?

Nu as merge la nici o reprezentata, mai ales la SMT pentru ca fara nici o suparare mi se par sarlatani (aici ma refer si la diagnosticare incorecta si la preturi). La Autokino nu am fost niciodata pentru ca sunt in Brasov, dar stiu ca dansi sunt tot reprezentata, deci ma astept la preturi asemanatoare cu SMT.  In afara de fumul de la pornire, altceva nu are. Functioneaza in parametrii. Am observat sa scoate fum doar daca o parchez cu rotile de pe stanga fata+spate pe o bordursa. Daca sta la nivel cu toate rotile, parca nu scoate. Deci tind sa cred ca e ceva lichid care isi modifica pozitia cand masina nu sta dreapta si iese si fumul. Acum am parcat cu rotile de pe dreapta pe bordura si o sa vad cand plec de la birou care e situatia.
Title: Re: Forester Diesel MY2010
Post by: Serb on August 12, 2019, 10:37:41 AM


"Parca... tind sa cred... o sa vad..." - nici tu nu stii ce are. :)
Eu zic sa iti asumi faptul ca ai o masina pe care nu stie chiar toata lumea sa o repare, si sa mergi direct la niste oameni mai priceputi.