Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: clumpsy on August 08, 2010, 16:49:21 PM

Title: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: clumpsy on August 08, 2010, 16:49:21 PM
salutari tuturor! am si eu o intrebare: a avut cineva probleme cu filtru de particule? este subaru forester, modelul pe motorina, si imi este aprins pe bord led-ul de la filtru de particule. cei de la reprezentanta nu prea au reusit sa ma lamureasca. daca stie cineva ceva legat de acest subiect! multumesc mult!
Title: Rspuns: Revizii Forester
Post by: MihaiFlorescu on August 09, 2010, 20:39:32 PM
Salut! Ai incercat sa pui si alta motorina? Incearca motorina cea mai scumpa de la rompetrol sau pune de la mai multe benzinarii. Poate ai prins ceva mizerie sau apa si nu i-a placut.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: mihutz on August 10, 2010, 06:34:00 AM
iesi la un drum mai lung(60-100km) si mergi constant la o turatie de 2000-2500...schimba si motorina...nu sta asa ca daca infunzi filtrul ala  e de rau...e de la motorina si de la drumurile scurte...nu are timp masina sa faca regenerarea...
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: dan.pavel on August 10, 2010, 11:28:40 AM
La Fiat e recomandat sa mergi 15 minute la 3500-4000 turatii... scoate masinuta pe autostrada si da-i libertate
Title: Rspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: MihaiFlorescu on August 13, 2010, 20:46:47 PM
Ai reusit sa stingi becul? ;D
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Random 23 on August 29, 2010, 14:54:02 PM
  Salut ! Sunt posesor al unui forester diesel si am aceeasi problema,(martor particule aprins!)masina se afla momentan in sevice.Am 43.000 de km parcursi , pana la revizia de 15.000 masina nu a avut nici o problema. De atunci la un interval de 2000-2500 de km. problema a reaparut.Masina circula foarte putin urban si motorul urca frecvent in 3.000 de ture, motorina top-diesel,rompetrol !
SMT Bucuresti m-au chemat de trei ori(locuiesc in Brasov!) si nu au rez. nimic ,mi-au schimbat uleiul de trei ori (dupa nici 5000 de km parcursi, ultima data mai putin de 2.500!!!!)spunanad ca este din cauza dilutiei!!!! Nu au stat niciodata sa asculte parerea mea, iar la ultima vizita la ei dupa nici 350 km parcursi filtrul s-a reaprins !!! Au comandat injectoare noi spunandu-mi ca asta va rezolva problema, cu toate ca nu aparea pe tester nici o informatie in acest sens.  Pana acum SMT -Brasov jos palaria ,mi-au pus la dispozitie masina la schimb si atunci  cand au fost depasiti de situatie au cerut parerea celor de la Buc.(mai bine nu o faceau!) In ultimele 6 luni vizitele la reprezentanta au fost la intervale mai mici de o saptamana(absolut neplacut!) Sunt foarte dezamagit de modul in care se "rezolva " problema mea! Mult succes cu filtrul ,sper sa nu fie aceeasi problema ca si la mine ...probabil ca tehnologia de pe noul motor diesel este extraterestra de vreme ce nici reprezentantele nu sunt in stare sa le rezolve!
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: AS25 on February 27, 2011, 14:43:37 PM
Ai rezolvat problema cu DPF-ul?
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: bala sorin on October 09, 2011, 13:18:17 PM
Am avut si eu aceeasi problema la 1000 km , beculet de avertizare filtru aprins permanent . Este un stadiu reversibil ,masinuta trebuie scoasa la plimbare vreo 20-30 min si filtrul se regenereaza. Eu am neglijat lucrul acesta , am inchis motorul cand beculetul era aprins si astfel a inceput sa lumineze intermitent. Acum este stadiul cand doar mecanicii mai pot face ceva. Eu am neglijat din nou acest lucru si am circulat in continuare cu becul intermitent pana masina si-a pierdut din putere si era de nerecunoscut ( eu speram sa-si revina dar nici o sansa ). Atunci am apelat la Subaru din Debrecen care mi-au spus ca gradul de infundare este de peste 180 % , ca nu mai pot face nimic decat sa-l schimbe si ca sunt bun de plata datorita conditiilor de exploatare necorespunzatoare ( vreo 2500 euroi ) , lucru destul de adevarat , eu miscandu-ma mai mult urban , rar ajungand sa folosesc treapta a patra.Nici chiar cu aceste conditii n-au vrut sa-mi rezolve problema si m-au trimis sa mi-o rezolv de unde mi-am achizitionat masina la Ramnicu-Valcea !!!!!!! Super meserias ungurii .....incredibil !!!!!. M-am deplasat la Valcea unde problema s-a rezolvat de nota  10 intr-o dupamasa. De aceea desi fiind din Oradea si am 60 km pana la Debrecen prefer sa merg la Promotor Valcea sa-mi fac reviziile. De atunci s-a mai aprins o singura data , dar acum stiu ce-am de facut ; nu ma opresc pana nu se stinge beculet ; am stat in fata garajului cu piciorul pe acceleratie la 2000 ture pana s-a stins.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: George on October 09, 2011, 14:03:00 PM
Trebuie stiut ca : nu se merge subturat, nu se pune motorina proasta.


Cele de mai sus aduc pe termen scurt ceva castiguri, dar pe termen lung va vor arde rau la buzunar.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: bala sorin on October 09, 2011, 19:11:41 PM
Intradevar nu se merge subturat dar cei de la reprezentanta mi-au spus ca motorina nu prea ar crea probleme. In SUA au inceput sa patrunda si motoarele diesel , iar americanii au cea mai ordinara motorina , dar avand distante mai mari de parcurs nu prea au probleme cu filtrele de particule. Nu stiu ce sa zic , dar oricum un combustibil de calitate trebuie sa-l cumparam pt. binele motorului. Eu folosesc de la Petrom , dar astept si alte recomandari.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: AS25 on October 09, 2011, 20:19:36 PM
Salut am acelasi tip de masina adica SF diesel. Nu am avut niciodata cici o problea cu filtru de particule. La 2,3 zile fa aproximativ 20 km in afara localitatii. Intrebarea mea la voi este ati facut reinvatarea injectoarelor, cica se face la fiecare 30.000 km. Daca nu stiti ce esteintrebati la SMT Buc.

Apropo am de vinzare o turbina pentru boxer diesel si un bloc motor cu pistoane cu tot.

Multa bafta si bucurati-va de masini ca aveti de ce.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: bala sorin on October 09, 2011, 22:40:15 PM
N-am auzit de reinvatarea pistoanelor ,dar nu am decat 20000 km.Voi intreba cand ajung la 30000.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: AS25 on October 10, 2011, 07:59:26 AM
Dar la masina ta din cind in cind nu simti un alt mers al motorului la relanti, adica un mers mai zgomotos si o trepitadie mai mare a acestuia? Atunci cica masina face o regenerare partiala sau o reinvatare a injectoarelor. Nu stiu sa-ti explic exact pt. ca nici eu nu prea inteleg ce, dar la mine se intimpla cam din 700 in 700 de km.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: bala sorin on October 10, 2011, 10:52:38 AM
Sicer n-am simtit cand se face regenerarea partiala ,dar am auzit si eu ca se face din cand in cand ,se elimina un praf albicios pe esapament si motorul vibreaza putin.
Title: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: sailor gabi on October 18, 2011, 08:53:00 AM
Buna ziua posesori de subaru forester diesel. V-as ruga sa-mi trimite-ti si mie un link unde pot vedea cum apare in bord semnalizarea pt filtru de particule infundat.
Title: Re: Răspuns: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: baie_2002 on October 23, 2019, 12:38:07 PM
Am avut si eu aceeasi problema la 1000 km , beculet de avertizare filtru aprins permanent . Este un stadiu reversibil ,masinuta trebuie scoasa la plimbare vreo 20-30 min si filtrul se regenereaza. Eu am neglijat lucrul acesta , am inchis motorul cand beculetul era aprins si astfel a inceput sa lumineze intermitent. Acum este stadiul cand doar mecanicii mai pot face ceva. Eu am neglijat din nou acest lucru si am circulat in continuare cu becul intermitent pana masina si-a pierdut din putere si era de nerecunoscut ( eu speram sa-si revina dar nici o sansa ). Atunci am apelat la Subaru din Debrecen care mi-au spus ca gradul de infundare este de peste 180 % , ca nu mai pot face nimic decat sa-l schimbe si ca sunt bun de plata datorita conditiilor de exploatare necorespunzatoare ( vreo 2500 euroi ) , lucru destul de adevarat , eu miscandu-ma mai mult urban , rar ajungand sa folosesc treapta a patra.Nici chiar cu aceste conditii n-au vrut sa-mi rezolve problema si m-au trimis sa mi-o rezolv de unde mi-am achizitionat masina la Ramnicu-Valcea !!!!!!! Super meserias ungurii .....incredibil !!!!!. M-am deplasat la Valcea unde problema s-a rezolvat de nota  10 intr-o dupamasa. De aceea desi fiind din Oradea si am 60 km pana la Debrecen prefer sa merg la Promotor Valcea sa-mi fac reviziile. De atunci s-a mai aprins o singura data , dar acum stiu ce-am de facut ; nu ma opresc pana nu se stinge beculet ; am stat in fata garajului cu piciorul pe acceleratie la 2000 ture pana s-a stins.

Salutare,

Are cineva  idee ce numar de regenerari suporta filtrul pana se infunda ?
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Foreste on October 23, 2019, 12:52:39 PM
Nu e un numar anume si nu se poate calcula. Depinde de alti factori. Ca de exemplu stilul de a conduce al soferului.
Sunt masini cu DPF "infundat" in cateva zeci de mii km si sunt altele care au spre 200k si nu au avut probleme.
In 133k eu nu am avut nici o problema cu DPF. Inca!   ^-^
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: baie_2002 on October 23, 2019, 13:44:51 PM
Nu e un numar anume si nu se poate calcula. Depinde de alti factori. Ca de exemplu stilul de a conduce al soferului.
Sunt masini cu DPF "infundat" in cateva zeci de mii km si sunt altele care au spre 200k si nu au avut probleme.
In 133k eu nu am avut nici o problema cu DPF. Inca!   ^-^

Am inteles, multumesc mult pentru raspuns. Am intrebat pentru ca mi s-a spus dupa ce a fost pusa pe tester, ca si-a facut vreo 360 de regenerari si din cate stiu de la alte masini, filtrul duce pana la aproximativ X regenerari. Si eu am tot 200000 si nu am avut probleme cu el.
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: marr on October 23, 2019, 14:56:10 PM
Si eu am dat fostul meu Forester la aproape 200k km fara sa fi avut probleme cu DPF-ul. De niciun fel !
Dar al meu vedea multe drumuri lungi (faceam 30-35k km/an) si nu schimbam vitezele sub 3000-3500 rpm.
Nu cred ca ”se consuma” ceva in el, cel mult apare - inevitabil - imbatranirea !
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Sorin03 on October 23, 2019, 15:43:57 PM
Bine ca nu avea CVT . :) Eu doar in oras trec pe manual, in rest..il las sa isi faca de cap. O sa ii fac o curatare , preventiv, la Odorhei , masina are 150k si as vrea sa o tin minim pana la 250k ...Am monitorizat regenerarile in ultima perioada si porneste dupa 350-450km. Nu stiu daca e mult sau putin...toate au fost incheiate cu succes de cand masina este la mine.
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Foreste on October 23, 2019, 15:47:07 PM
Reiau ce am mai scris in trecut despre asta:

Regenerarile active ale DPF ului sunt de fapt incalziri controlate ale acestuia pana la temperaturi la care reziduurile depuse in capilarele ceramice se ard, transformandu-se in cenusa si fiind eliminate spre evacuare.

Intregul proces dureaza in jur de 12 minute, iar motorul are un sunet specific, diferit de cel facut la rularea normala. Merge mai “greu”, are o tonalitate mai grava decat normal.

In cazul in care procesul de regenerare activa este oprit, de exemplu prin oprirea motorului la destinatie in timp ce regenerarea este in desfasurare, intregul proces se reia mai tarziu dupa mai putin timp fata de perioada anterioara pana la regenerarea esuata. In principiu nimic rau nu ar trebui sa se intample, exceptand poate faptul ca regenerarea esuata nu a fost in nici un fel marcata in ECU, desi o parte a fost efectuata; este ca si cand nu ar fi existat.
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Sorin03 on October 23, 2019, 15:55:04 PM
Incercarile esuate sunt marcate de ECU ..eu am 395 incercari cu 215 reusite,  in 150k km si aproape 4 ani. Acumularea de " ash" este la 85% ...dar am citit ca aceasta valoare este relativa ...si in concordanta cu numarul de regenerari,nu stiu daca se calculeaza din senzorul de presiune diferentiala. Am observat ca procesul de regenerare este influentat cel mai mult de temperatura DPF-ului : in iddle este sub 400° C in timpul regenerarii, iar cand o " calci" temperatura creste rapid spre 600° C. Soot-ul se acumuleaza mult mai rapid cand ii dai " talpa" si nu are loc procesul de regenerare , dar scade mult mai repede cand " o calci" in timpul regenerarii. La mine se opreste pe la 18% soot iar apoi scade la 0 in urmatorii 2-3 km dupa ce se termina procesul de regenerare, apoi ciclul se reia .
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Foreste on October 23, 2019, 22:19:16 PM
Cu un cititor OBDII "standard" nu imi apare nici un raport de incercari esuate. Cu ce le-ai citit?
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: MihaiFlorescu on October 23, 2019, 22:34:21 PM
Zicea de torque varianta pe bani. Până la urmă e vb de soft, că informația exista și fizic ar trebui să poată fi citita de orice.
Title: Re: martor filtru de particule aprins - forester diesel
Post by: Sorin03 on October 23, 2019, 22:52:51 PM
Da, Torque Pro +extended PID +  ELM 327. Valorile citite sunt 100% confirmate de AK .