Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Razvanos on February 28, 2016, 17:33:49 PM

Title: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on February 28, 2016, 17:33:49 PM
Salutari,
Tocmai ce am achizitionat un Subaru Forester 2L Diesel - model 2009, 140 000 km la bord.

Deocamdata nu am foarte multe de zis despre el decat ca imi place feeling-ul la volan. Cam troncane pe colo, pe dincolo dar sper sa se rezolve cu ceva bucsaraie schimbata. Vreau sa merg cu el la o revizie completa si sa ne uitam si ce ar mai merge inlocuit.

O intrebare pentru posesori ai aceluiasi model - ambreiajul imi pare foarte tare si tine foarte jos (cum ridici piciorul de pe el masina incepe sa "traga"). Este normal? Se poate regla in vreun fel? Din cate am inteles, ambreiajul a fost schimbat odata.

Ascult cu atentie daca aveti sfaturi despre service-uri bune in Bucuresti (as vrea sa evit reprezentantele, in afara situatiilor extreme), magazine care aduc piese ok, si orice alt sfat aveti pentru un incepator in Subaru.


Voie buna tuturor.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Axu on February 29, 2016, 09:13:30 AM
Salut si bine ai venit!
La ambreiaj nu prea ai ce sa reglezi. Daca prinde jos, atunci mai mult ca sigur ca este schimbat. Putin probabil sa fie cel original la km astia.
Daca pedala se apasa greu, atunci posibil sa fie dus rulmentul de presiune.
In ceea ce priveste evitare reprezentantelor... nu stiu daca cunosti detaliile picante despre boxer diesel generatia 2008-2010. Majoritatea motoarelor din aceasta perioada au avut probleme cu vilbrochenul, se rupe.Citeste pe aici pe la cei cu dieseluri, inclusiv la mine, pentru detalii.
Multi km fara probleme.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Sese on February 29, 2016, 12:02:04 PM

O intrebare pentru posesori ai aceluiasi model - ambreiajul imi pare foarte tare si tine foarte jos (cum ridici piciorul de pe el masina incepe sa "traga"). Este normal? Se poate regla in vreun fel? Din cate am inteles, ambreiajul a fost schimbat odata.


Daca ambreiajul e tare si cupleaza jos inseamna ca e placa de presiune decalita. Probabil s-a patinat candva sau s-a mers mult cu ambreiajul calcat.
Schimba kit-ul si ai rezolvat-o.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Forester on February 29, 2016, 14:38:46 PM
Aceasta placa decalita e o problema in sine? La XT am mers asa vreo 40.000km, am luat masina cu ambreiajul excesiv de dur, inclusiv dupa spusele unora care au condus/avut WRX/XT. Pana la urma a cedat furca, s-a rupt pur si simplu (ma rog, nu instant, ci in cca 30 de minute).
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Sese on February 29, 2016, 15:28:13 PM
Da, asta se intampla daca n-o schimbi.
Se va rupe furca pe care sta rulmentul de presiune si axul prizei.

Recomand schimbarea.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on February 29, 2016, 17:19:41 PM
Multumesc pentru mesaje.

Am citit destul de mult referitor la problemele cu motorul ale acestui model. M-am tot invartit pe loc nestiind ce sa fac exact si pana la urma am mers putin la risc - am considerat ca daca in 140 k km nu s-a intamplat nimic, poate am noroc si nu mai pica. Am auzit de motoare crapate la 60, la 90, la 120. Am avut in vedere si faptul ca masina a fost luata noua din RO si a avut revizii facute la Subaru (o parte) si la Meridian Service. Problemele delicate (ex: schimb kit accesorii) au fost facute la Subaru.

Ambreiajul a fost schimbat odata (mi-a spus fostul proprietar). Avand in vedere ca a tractat de cateva ori si o rulota cu aceasta masina, cred ca este intelept sa il schimb de pe acum sa nu genereze alte probleme. Sper ca urmatorul sa fie mai moale ca parca ma ia putin febra musculara dupa 400 de km  :P

Revin cu stiri dupa inspectia masinii. Inca nu m-am hotarat unde sa merg: la Edu Stan, la ServiceDM (mi-a recomandat cineva de pe forum) sau direct la reprezentanta. Inteleg din comment-uri ca Subaru Brasov (autokino????) ar avea preturi mult mai bune decat Bucurestiul. Asa o fi?

Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Musiu on February 29, 2016, 17:41:18 PM
Eu am facut inspectie la WRX la Autokino, nu am cautat in alta parte, dar decizia este pana la urma a ta.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: moguai on February 29, 2016, 17:41:36 PM
tu poti cere oferte din toate partile. apoi alegi. eu iti pot zice ca ma voi duce din buc special la bv pt o simpla revizie.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on February 29, 2016, 17:49:18 PM
tu poti cere oferte din toate partile. apoi alegi. eu iti pot zice ca ma voi duce din buc special la bv pt o simpla revizie.

Pai inseamna ca merita "plimbarea" pana acolo :).
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Musiu on February 29, 2016, 17:51:53 PM
Recomad si o analiza a softului, sa fii sigur ca-i cel original, Calin de la Autokino te poate ajuta si poate confirma foarte rapid.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on February 29, 2016, 17:57:34 PM
Will do! Multumesc de hint ;) .
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Sese on February 29, 2016, 18:09:09 PM
Inlocuirea kitului de ambreiaj costa 1350 lei cu TVA si manopera incluse.
Pe Sachs.
In pret nu e inclusa eventuala volanta. Aceea se inspecteaza la demontare si se schimba daca e cazul( joc mare ).   O avem in stoc. In cele mai multe cazuri nu se schimba.
Musiu are dreptate, uzura prematura a ambreiajului poate avea legatura si cu neefectuarea update-ului. Verificarea si eventuala resoftare nu costa nimic.

Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on February 29, 2016, 23:20:16 PM
Explica te rog cum neefectuarea unui update de software poate avea un impact asupra unei piese mecanice care nu are componente electronice ....chiar nu văd o legătură între ele.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: andea79 on February 29, 2016, 23:41:35 PM
pentru ca era(este) un update de soft care are ca efect reducerea cuplului pe anumite plaje -> adica daca ambreiajul nu tine reducem cuplul :)
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Dragosh10 on March 01, 2016, 07:23:25 AM
Da corect, în felul asta nu am gandit-o! Mulțam!  ;)
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: UXE on March 01, 2016, 08:13:13 AM
Interesant.  Si cum se deduce  daca un ambreiaj tine sau nu?  Are senzori?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on March 01, 2016, 08:56:13 AM
Da. Contactor de inceput de cursa si de capat. Impreuna cu viteza si turatia motorului, ECU stie in ce treapta esti si reduce cuplul, de regula in prima. Exista pe toate masinile noi, incepand cu Dacia Duster si continuand cu toate coteturile alea cu 2.0 TDI si +300Nm pe puntea fata, care-n lipsa limitarii ar rupe planetare ca pe scobitori.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: ucosmin on March 01, 2016, 09:47:59 AM
Planetara ? Ai vazut cat de solida este o planetara?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on March 01, 2016, 10:01:44 AM
Nu-nteleg ce vrei sa spui. Nu, n-am vazut cat de solida e o planetara, nu pot estima rezistenta unei piese uitandu-ma la ea. Daca asta intrebi.

Edit: trendu' actual, al societatii de consum, este proiectarerea la limita. Acei coeficienti de siguranta, care candva, in vremuri de mult apuse erau 2 - 3, acum tind asimptotic la 1. Sau, ca in cazul de fata, reducerea solicitarilor. Rezultatul e acelasi, profit mai mare pentru producator.
Mi-am amintit de o chestie, legat tot de planetare. Am fost intamplator martor prin 2006-2007 la verificarea planetarelor unui oarecare producator de masini. Exista o reclamatie in postvanzare, cum ca... se cam rup. Si se trecuse la verificari. Bracaj maxim, treapta 1, gaz plin, pop the clutch. Ivariabil, tripodele dinspre roata vedeau lumina. Modelul ala de masini nu avea limitare de cuplu. Daca ar fi avut, nicio problema. Asa ca s-a schimbat reperul, costuri mari asociate, rebuturi, tot tacamul. Valabil intr-un mare fel si la ambreiaje, suporti motor si cutie, si tot ce si-o ia in freza p-acolo.
Si atat, c-am luat-o p-aratura de la o pedala tare  :D
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Sese on March 01, 2016, 11:01:35 AM
Update-ul acela, rezolva, pe langa alte lucruri, asa numitul " clutch engagement".
In afara limitarii de cuplu, oferea posibilitatea plecarii de pe loc fara a mai fi nevoie de accelerarea usoara si sincronizarea cu ambreiajul.
Pentru un picior mai putin experimentat, lucrul acesta era important, pentru ca limita intr-o oarecare masura posibilitatea patinarii si implicit decalirea placii de presiune.

Dupa parerea noastra, ambreiajul pe prima generatie de SH era putin la limita ( sau mai degraba sub ea ), nu prin prisma calitatii ci mai degraba din cauza usoarei subdimensionari a pieselor. Subscriu la parerea lui Muttley, dar nu pentru profit mai mare, ci mai degraba pentru a nu pierde teren in fata concurentilor. " Profit mare " e putin emfazat in industria auto.

De asta a aparut modificarea de soft.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on March 01, 2016, 11:51:26 AM
Ah, inca una si termin. E durerea mea cea mai mare, din cauza ei mi-am bagat picioarele-n masinile moderne si mi-am luat masina veche.
Rev hang, am mai scris p-undeva de ea. Un ECU destept culege informatii de genul viteza, turatie si sarcina, apoi tine clapeta fly by wire deschisa, ca in caz de retrogradare violenta, cutia de viteze in special, apoi ambreiajul, restul transmisiei si suportii motor sa nu suporte socuri. Masina nu mai are practic pic de frana de motor, da' cui pasa, 90% din soferi n-au sa-si dea seama. Mecanica poate fi dimensionata mai lejer, toata lumea-i fericita. Majoritatea masinilor noi, manuale, au chestia asta.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: ucosmin on March 01, 2016, 13:21:22 PM
@Muttley:

Ai scris mai sus ca "masinile cu tractiune fata ce au cuplu mai mare de 300Nm ar rupe planetarele ca pe scobitori" daca nu ar avea limitari de cuplu. Prima piesa care pica este ambreiajul, este cel mai sensibil la valoarea cuplului, este un consumabil. Planetarele pica de cele mai multe ori din cauza calitatii burdufurilor sau a neglijentei proprietarilor. Planetarele sunt destul de solide si sunt proiectate pentru o gama mai larga de motoare, implicit valori de cuplu.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on March 01, 2016, 13:54:21 PM
Nu. Ambreiajul e consumabil prin prisma uzurii materialului de frictiune. Il schimbi cand nu mai ai ferodo. Dpdv cuplu, el duce mult si bine, n-ai sa vezi prea des ambreiaje cu butucul smuls sau arcurile periferice sarite la o masina normala. Un ambreiaj parca trebuia sa fie capabil sa reziste la 1.5 x cuplul maxim al motorului.
Planetarele nu-s aceleasi la benzinar de 140Nm si diesel de 320. Nici pe departe.

Si da, am zis ca le-ar rupe pentru ca fix asta ar face. Planetarele sunt solicitate de cuplul la roti. Ala e mare in treapta 1, e mic in 6. Bagi limitare de cuplu motor in treapta 1, esti liber sa folosesti planetare mai slabe, ceea ce se poarta mai nou.
Spre deosebire, ambreiajul are aceeasi solicitare tot timpul, cuplul motorului.

Gata OT la mine.

Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: BOXER on March 01, 2016, 13:57:36 PM
Faceti niste probe cu anvelope mari si veti avea ocazia sa testati rezistenta la torsionare a arborelui.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Foreste on March 01, 2016, 17:48:56 PM
Faceti niste probe cu anvelope mari si veti avea ocazia sa testati rezistenta la torsionare a arborelui.

Ce inseamna "mari"?
Dimensiunea maxima pentru seria SH fara modificari de caroserie de exemplu, este 235 (x55/17), pentru ca mai mult nu intra in spate, s-ar lovi pragul-spate.
Dimensiunea asta are fix 1.06 cm in diametru (65.21 cm fata de 66.27 cm) peste 225x55/17 cu care vine din fabrica. Nu mi se pare din categoria (mult) mai mari.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: ucosmin on March 01, 2016, 18:14:12 PM
Daca punem roti de monster truck, da, putem torsiona planetara, dar pentru o masina ce foloseste roti cu dimensiunile agreate de producator nu vad cum s-ar putea rupe/torsiona o planetara. Daca te chinui poate reusesti pana la urma.

@ Muttley: Planetarele care se folosesc pe masina mea sunt aceleasi cu cele pentru masina mai slab motorizata si anume cea de 2.0L, unde cuplul motor este in jurul valorii de 140Nm. Motorul meu are cuplu de aprox 300Nm. Deci cum e pana la urma?

Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on March 01, 2016, 18:55:06 PM
Cum renteaza. Pret mai mic datorat diversitatii de repere, unde se folosesc piesele la limita, vs pret mai mic datorat comunalizarii (logistica, furnizori, etc). Fiecare cu politica si strategia lui. Subaru, in perioada-n care s-a produs masina ta, inseamna c-a preferat sa nu-l doara capul. De obicei nu-i asa :)
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on March 21, 2016, 16:23:25 PM
Un mic update:

Dupa indelungi cercetari si pentru ca aveam drum prin Brasov, am hotarat sa merg la Autokino in Brasov. Am facut programare inainte (mail + confirmare la telefon), am ajuns la ora stabilita, in 5 minute masina era pe elevator pentru evaluare. Mi s-au comunicat lucrarile necesare, mi s-a spus ce este urgent si ce mai poate fi amanat. Am o problema la maneta stergatorului de parbriz care nu s-a putut rezolva momentan deoarece nu era in stoc maneta, astept un pret de la ei.

S-au facut urmatoarele operatiuni:
- schimbat ambreiaj
- bucse bara stabilizatoare (toate)
- schimbat un pivot
- revizie, ulei + filtre (inclusiv filtrul de motorina)
- verificat frane, directie, soft, etc
Cost total 2800 ron (manopera + toate piesele de la ei)

Dupa schimbarea ambreiajului parca este alta viata. Mai ales in oras, simt ca pot sa merg mai lejer, cutia nu mai agata (parca tot trebuie sa “nimeresti” viteza 1 dar pot trai cu asta).

Una peste alta, am facut 1500 km pana acum si sunt multumit. Consumul variaza intre 6.6 – 6.8 (90% in afara orasului (DN1 + autostrada), 10% Bucuresti si Brasov. De obicei schimb viteza peste 2500 de turatii, chiar mai sus daca am unde. Am mers putin si pe coclauri dar deocamdata nu atat de mult incat sa conteze.

Urmeaza anvelope -> Michelin Crossclimate. Le voi folosi pentru vara si in functie de comporamentul pe drum umed/inghetat voi decide la iarna daca imi iau si dedicate de iarna sau le pot folosi pe acestea si iarna.

Revin cu noutati.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Foreste on March 21, 2016, 16:26:14 PM
Ma uitam si eu zilele trecute la Crossclimate astea. Dar parca sunt prea noi ca model ca sa le dau atata incredere amasurat cu cata reclama vad, iar betatester ... mi-am pierdut din entuziasm.
Vara-i vara si iarna e ... altceva.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: moguai on March 21, 2016, 16:27:05 PM
daca faci drumuri multe afara, mai ales iarna, ia ti niste anvelope bune pt fiecare sezon in parte. alea all season sunt un compromis pe care l as face doar daca as avea o citadina ieftina.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on March 21, 2016, 16:41:38 PM
Da, ideea generala este de dedicate de vara si de iarna. Iau crossclimate pentru vara (reclama e ca de fapt ele sunt de vara "cu marcaje" de iarna, n-am inteles prea bine cum vine asta  ???) in ideea in care prin septembrie asa e posibil sa dea subit o zapada pe drumurile pe care le mai frecventez (e posibil sa ii dea si in august un inghet pe Transalpina). De exemplu, am plecat vineri seara pe curat si uscat pe drum forestier pe Valea Sambetei iar duminica cand am ajuns la masina erau 15 - 20 cm de zapada pe jos.


Mai am timp sa studiez pana la iarna optiuni.

Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: moguai on March 21, 2016, 16:44:08 PM
daca insisti cu astea : http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Express-All-Season-Tyre-Test.htm si http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: UXE on March 21, 2016, 17:52:02 PM
Ce ti-au facut la soft?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on March 21, 2016, 22:49:16 PM
Nu mi-au facut nimic - doar au verificat sa fie ultima versiune (vezi comentariile anterioare despre cum update-ul de soft rezolva problema uzurii ambreiajului).

Oricum, dupa schimbarea ambreiajul l-am forjat putin pe o panta si a cam mirosit. Am pus pe seama faptului ca e nou.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Foreste on March 21, 2016, 22:52:55 PM
Daca-l "forjezi" suficient de tare pe o panta sau chiar ingropat in zapada pan' la brau, va mirosi si daca e vechi.
Been there, done that.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on April 19, 2016, 13:16:10 PM
Aproape 3000 de km si prima problema - aerul conditionat a cazut in timpul plimbarii din weekend. Am verificat presiune si freon in instalatie, totul este OK.

Problema se manifesta in felul urmator: pornesc motorul, dau drumul la aerul conditionat, instalatia porneste, functioneaza maxim 30 de secunde dupa care se opreste si nu mai porneste deloc.

Prima solutie ar fi demontarea instalatiei, cu tot cu radiator, demontat compresorul, verificat termocupla,etc, spalat instalatie si inlocuit filtre. Toate astea cu speranta ca problema se poate rezolva asa si compresorul nu este stricat complet. Cost estimat de un service ("de cartier") specializat pe aer conditionat: 1200 ron manopera + 500 ron eventuale materiale.

In caz contrar, compresor nou. => la cele de mai sus se adauga intre 250 eur (de la dezmembrari) si 800 eur (nou, am aruncat un ochi pe cateva site-uri).

Nici nu vreau sa ma gandesc ce inseamna sa las un service de cartier sa imi desfaca masca, radiatoare, curele ce se leaga de motor.  >:(

Daca ati avut probleme de genul asta, cum ati rezolvat si ce recomandati?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: BOXER on April 19, 2016, 13:47:39 PM
Reprezentante.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on June 20, 2016, 21:01:36 PM
Am rezolvat problema cu cei de la GesService (http://gesservice.ro/) , care mi s-au parut cei mai interesati sa localizeze si sa rezolve problema in loc sa imi propuna solutia simpla si costisitoare a schimbatului de compresor.

Asadar, am ajuns la ei (a fost al treilea service la care m-am dus cu problema asta). Am lasat masina la ei si au studiat problema, demontand compresorul si punandu-l pe bancul de probe. Problema pentru care se oprea venea de la senzorul de turatie stricat. Piesa care nu se gaseste de cumparat in Romania, de fapt nici in Europa. Asa ca au facut comanda de el in Australia, unde, aparent, gasesti cam orice piesa si piesulita pentru Subaru.

Piesa a ajuns intr-o saptamana, montata si momentan functioneaza in parametri. Cost total: 870 ron, garantie 1 an la lucrare si piesa.

Personal ii recomand pentru lucrari de acest gen, mie mi-au facut treaba buna, si au fost interesati sa rezolve problema oferindu-mi solutia cea mai buna. Restul service-urilor ori nu aveau habar ce se intampla, ori au propus din start compresor nou (nici macar nu au vazut masina si au sarit la schimbat piesa de 1000 de euro), ori manevre complicate de demontat juma' de masina.

Multumesc tuturor celor care mi-au scris cu sugestii.

Voie buna.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: UXE on June 20, 2016, 22:13:52 PM
Garantie 1 an la manopera? ???  Eu nu am gasit servis care sa dea mai mult de 3 luni. :(
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on June 21, 2016, 22:54:21 PM
Asa au zis oamenii, asa o fi. Poate or fi increzatori in munca lor :)

Anyway, tocmai ce am bubuit scutul intr-o excursie pe coclauri in delta asa ca o sa ii revizitez pentru a il schimba cu un scut metalic.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on November 02, 2016, 14:02:46 PM
Bunnnn... au trecut 13500 km si m-am gandit ca ar fi momentul pentru un schimb de ulei si filtre si o mica verficare.
Am fost la un service in Bucuresti, nu reprezentanta, pentru manevra asta, unde am schimbat odata cu ulei si filtre si pivotii (unul fusese schimbat la Auto Kino in primavara, dar troncanea) si capetele de bara.

Una peste alta sunt multumit de masina, interesant este ca desi multa lume mi-a zis ca imi va "manca" ulei, nu am completat cu nici un strop de ulei suplimentar in cei ~14000 km facuti.

Singura problema care ramane este faptul ca masina trage dreapta - geometria e facuta de doua ori, rotile sunt verificate, pe la caseta aparent nu se intampla nimic anormal. Si totusi, masina trage dreapta - comportamentul se vede mai ales la viteze mari (>100 km/h). Am facut un mic filmulet aici:


Am auzit si doua pareri care zic ca soseaua e inclinata spre dreapta si Foresterul are directia sensibila. Oricat de sensibila ar fi mie nu mi se pare ok acest comportament.

A mai intalnit cineva aceasta problema? Aveti idee cum s-ar putea remedia?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: UXE on November 02, 2016, 14:16:20 PM
Roata infranata?   Presiune diferita in roti?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Foreste on November 02, 2016, 14:31:19 PM
Bunnnn... au trecut 13500 km si m-am gandit ca ar fi momentul pentru un schimb de ulei si filtre si o mica verficare.
Am fost la un service in Bucuresti, nu reprezentanta, pentru manevra asta, unde am schimbat odata cu ulei si filtre si pivotii (unul fusese schimbat la Auto Kino in primavara, dar troncanea) si capetele de bara.

Una peste alta sunt multumit de masina, interesant este ca desi multa lume mi-a zis ca imi va "manca" ulei, nu am completat cu nici un strop de ulei suplimentar in cei ~14000 km facuti.

[...]

Daca imi permiti o sugestie:
Schimba uleiul mai des. E mai bine pentru motor.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on November 02, 2016, 14:32:56 PM
Schimba rotile de pe fata intre ele, chit ca-s unidirectionale, doar de proba. Daca se rezolva problema, e clar, anvelope noi. Subaru fiind, 4 bucati  ;)
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on November 03, 2016, 11:09:23 AM
Multumesc pentru sugestii.

Au fost verificate rotile si nu este niciuna infranata, discurile sunt OK, placutele de frana la fel, nu au probleme. Presiunea verificata constant, atat la vulcanizari de catre "profesionisti :) :) cat si la benzinarii sau cu ceasul de pe compresorul de urgenta pe care il am in masina. 2.2 pe fata, 2.1 pe spate, constant, fara modificari (a scauzut putin acum cand a venit frigul).
Cauciucurile sunt noi (Michelin Crossclimate) cumparate si montate in Iunie anul acesta. Problema se manifesta si inainte de schimbarea lor, cand foloseam cauciucurile vechi (Yokohama Geolander).

Despre ulei - initial am vrut sa il schimb la 10 000 si am tot amanat. Pe de alta parte, subiectuul este interesant - cartea tehnica specifica un interval de 15 000 intre revizii dar toata lumea recomanda schimbarea mai des.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: marr on November 03, 2016, 17:53:06 PM
....

Despre ulei - initial am vrut sa il schimb la 10 000 si am tot amanat. Pe de alta parte, subiectuul este interesant - cartea tehnica specifica un interval de 15 000 intre revizii dar toata lumea recomanda schimbarea mai des.

Nu am cartea la indemana, dar nu cumva scrie acolo ceva de conditii de utilizare "severe" cu reducerea intervalului de revizii ?
Si, conditiile de trafic de la noi pot fi incadrate fara probleme la "severe" !

Pe de alta parte, ca sa citez un "clasic in viata" - cum arata un ulei de gatit dupa prima utilizare ? Dar dupa doua, trei, patru ?
Chiar asa, refolosesti uleiul de gatit de 4-5 ori ? Daca nu, de ce nu ai face la fel si cu uleiul de motor ?
Disclaimer: Este putin cam "fortata" comparatia, dar este suficient de ... ilustrativa !

Ca atare, pentru linistea ta pe termen lung, nu ar fi deloc rau sa schimbi uleiul de 10k km.
Si filtrul de aer chiar mai des.
Motorul o sa-ti fie recunoscator .... pana la adanci batraneti !
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on January 05, 2017, 15:50:23 PM
Salutari si la multi ani la toata lumea.

Vin cu o intrebare catre voi - am observat ca mai ales la frig, nu mai puteam sa descui usile din cheie, de la distanta (apasam pe buton, usa nu se descuia, descuiam manual). Am schimbat bateria de la cheie si nu se mai descuie deloc. Am vazut pe un tutorial ca trebuie sa apesi de 5 ori pe butonul de deschis dupa ce schimbi bateria - am facut si asta, nu functioneaza.

Ati intampinat vreo problema similara?

Voie buna!
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Forester on January 05, 2017, 15:54:34 PM
La mine am observat ca pur si simplu nu functioneaza telecomanda de pe chei cand sunt cheile reci. De genul plec de acasa, telecomanda la temperatura camerei, merge bine merci. Ajung la serviciu, drum destul de scurt, telecomanda atarna in aerul rece din masina si se raceste - nu mai pot incuia masina decat cu cheia. Seara plec de la serviciu, cheia a stat in buzunar, e calda, merge bine merci.
Asta se intampla anul trecut, la temperaturi mai spre -10 afara.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on January 05, 2017, 16:08:51 PM
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: moguai on January 05, 2017, 19:32:15 PM
Si la mine la fel, telecomanda nu merge la frig :(
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Forester on January 05, 2017, 20:19:45 PM
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).

Mi-a facut si mie asa odata. Am schimbat bateria si nimica, fie calda fie rece. A doua zi m-am intors la buticu de unde luasem bateria, dar omu' mi-a masurat-o si mi-a aratat ca e buna (Varta). Am zis asta e, dupa care brusc a inceput sa functioneze, cred ca chiar din aceeasi zi.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: popgmihai on March 10, 2017, 12:21:24 PM
Va salut oarecum rusinat de faptul ca nu detin prea multe cunostiinte tehnice in ceea ce privește o masina. Recent am achizitionat un Forester2.0 boxer scos la sf lui 2009. Km bord 200.000. Motorul trage foarte bine. Aceasi problema o am si eu la pedala ambreaj, rigida iar viteza 1 si a 2a intra puțin mai greu, restul fără probleme.
Mi se pare ca prezinta si consum de ulei, iar când am deschis joja de la ulei cu motorul pornit, ies gaze de carter destul de puternic.
Am mers ieri in spatele ei ptr a urmări daca scoate fum, si fumega rau când e turata tare in timpul mersului, un fum negru as zice( nu mi s-a părut a fi albastru).
Inca o problema, un tacanit in stanga motorului.
As fi recunoscător daca v-ati da cu părerea, se poate sa fie dus motorul si daca da cat poate costa schimbbarea lui?
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: BOXER on March 10, 2017, 12:50:58 PM
Dupa simptome s-ar putea spune ca motorul are uzuri si ca va pica.
Mergi cu masina la una dintre reprezentante pentru o diagnoza completa.

Costurile de reparatie sunt mari. Cel mai bine ar fi sa discuti cu ei.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Aldos on March 31, 2017, 14:40:28 PM
Salutare.
Din experienta mea de pana acum, trasul dreapta este cel mai probabil cauzat de uzura casetei de directie.
Foresterul are in general probleme cu aceste casete, si de aceea exista si un kit de reparatie special de la FHI.
Cel mai bine ar fi sa mergi la reprezentanta pt o diagnoza.

Ref la telecomanda, poate gresesc, dar e posibil sa se fi rupt un contact cand ai schimbat bateria.
Am patit si eu la fel prima data.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: strike_gabriel on April 01, 2017, 21:00:36 PM
La fel si la mine, doar ca dupa ce am schimbat bateria nu mai merge deloc (cald / rece nu conteaza).

Mi-a facut si mie asa odata. Am schimbat bateria si nimica, fie calda fie rece. A doua zi m-am intors la buticu de unde luasem bateria, dar omu' mi-a masurat-o si mi-a aratat ca e buna (Varta). Am zis asta e, dupa care brusc a inceput sa functioneze, cred ca chiar din aceeasi zi.

cand scoti vechea baterie , se forteaza , " clema" de PLUS sau "clema" de MINUS care tine bateria pe cablaj.
apare un contact imperfect intre Clema de otel galvanizat si cablaj !!!
1. se demonteza clema de pe cablaj { cea ce face contactul imperfect - cu mare arentie , incalzire + miscare fina in zona ghearelor de fixare . cel mai bine Mergeti la un Electronist }
2. se razuieste mecanic, cuter, pasla, smirghel -- in zona ce urmeaza sa faca contactul cu cablajul cheii
3. se adauga pasta de Cositor , din aceea de instaltii de cupru--si se incalzeste cu statia de lipit pana pasta + cositor se prelinge pe zona zaruita
4. se spala bine clema cositorita , cu apa, ulterior Alcool izopropilic , pentru indepartarea HCl rezultat in urma descompunerii pastei
5. curatata, clema se poare remonta pe cablaj si cositorii atent , ...verificand rigiditatea si continuitatea electrica .
dupa ce fixati bine clemele metalice pe cablaj , nu o sa aveti probleme ulterioare cu alimentarea cablaj cheie.

PS: la temperaturi joase , capacitatea bateriei scade, sub un nivel la care partea electronica nu mai poate opera, dpdv tensiune ori curent .
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on April 04, 2017, 09:30:36 AM
@Aldos - si pentru mine este destul de clar ca e o problema in caseta de directie, dar aparent nici un service pana acum nu a facut nici o verificare. Toti se leaga de "bucsaraie", pivoti, roti cu presiune diferita sau "e drumul inclinat" (asta auzita de la mai multi). Mai sunt si cei care merg cu masina si nu vad nici o problema :). Mai avem putin pana la revizie, poate ne descurca cineva.

@Strike_gabriel - aparent nu e nimic rupt pe acolo. Voi mai studia odata cu atentie contactele, clemele, etc. Multumesc de sfaturi.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on April 04, 2017, 09:43:05 AM
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Ca sa va fac un update, in momentul de fata, avand cam 160 000 + pe bord, sunt diverse probleme care ma scot din minti:
- senzorul care regleaza inaltimea farurilor s-a dus (sau electronica din el sau un contact imperfect). Sta bec aprins in bord iar farurile se deregleaza din cand in cand (bat spre cer). S-au scos mufele, s-au "spalat" cu WD, a stat becul stins o saptamana, dupa care s-a aprins iar si farurile s-au dus in pod.
- mi se aprinde din cand in cand becul R.Diff.Temp. In mod clar este tot un cablu/contact/mufa defecta pentru ca se aprinde cand pornesc motorul si plec de pe loc(nu ar avea cum sa fie temperatura ridicata). Se stinge dupa o perioada, se aprinde la drumuri denivelate.
- cheia s-a dus, deschid "manual" usile.
- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).
- stergatorul de parbriz - maneta nu mai functioneaza pe "intermitent" si trebuie sa fiu atent cand opresc stergatoarele ca sa nu ramana oprite pe mijlocul parbrizului.
Probleme minore, dar care sunt deranjante si enervante, adaugate la "greierasi" si "ticaieli" puse pe seama varstei (de la parasolare, de la trapa, etc).
In rest, chiar imi place cum merge, atat pe sosea cat si pe forestiere. Dar nu stiu cat o mai suport (de cand am luat-o, cu vreo 2 exceptii, am fost in service in fiecare luna).
Voie buna!
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: MihaiFlorescu on April 04, 2017, 09:50:35 AM

- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).

Voie buna!

Multe trag dreapta. Aproape ca intra in categoria asa fac toate. Geometria este foarte importanta la Subaru si nu toti o fac bine. Mergi undeva unde sa iti faca si teste de drum dupa reglaj. Iti va spune daca se schimba ceva la geometrie si astfel poti identifica posibilele probleme (o flansa, un amortizor, caseta etc.)

Cand virezi dreapta pe stanga se aude frana. Ai nevoie de o verificare a suportului de etrier, culisa etc ce ramane blocat sau nu revine complet. Problema comuna la tot ce inseamna Subaru cu acest design de etrier (cu pistonase pe o singura parte).

Vezi sa nu fie chiar din kit-ul de ambreiaj. Poate scapi mai ieftin.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: marr on April 04, 2017, 12:20:41 PM
....
Ca sa va fac un update, in momentul de fata, avand cam 160 000 + pe bord, sunt diverse probleme care ma scot din minti:
- senzorul care regleaza inaltimea farurilor s-a dus (sau electronica din el sau un contact imperfect). Sta bec aprins in bord iar farurile se deregleaza din cand in cand (bat spre cer). S-au scos mufele, s-au "spalat" cu WD, a stat becul stins o saptamana, dupa care s-a aprins iar si farurile s-au dus in pod.
- mi se aprinde din cand in cand becul R.Diff.Temp. In mod clar este tot un cablu/contact/mufa defecta pentru ca se aprinde cand pornesc motorul si plec de pe loc(nu ar avea cum sa fie temperatura ridicata). Se stinge dupa o perioada, se aprinde la drumuri denivelate.
- cheia s-a dus, deschid "manual" usile.
- masina trage dreapta, observabil mai ales la viteze mari.
- cand virez la dreapta aud un sunet ca si cand s-ar freca ceva pe roata din stanga.
- volanta face figuri (din cand in cand tremura ambreiajul la apasare).
- stergatorul de parbriz - maneta nu mai functioneaza pe "intermitent" si trebuie sa fiu atent cand opresc stergatoarele ca sa nu ramana oprite pe mijlocul parbrizului.
Probleme minore, dar care sunt deranjante si enervante, adaugate la "greierasi" si "ticaieli" puse pe seama varstei (de la parasolare, de la trapa, etc).
In rest, chiar imi place cum merge, atat pe sosea cat si pe forestiere. Dar nu stiu cat o mai suport (de cand am luat-o, cu vreo 2 exceptii, am fost in service in fiecare luna).
Voie buna!

1. Verifica sa nu fie duse elementele mecanice ale mecanismului de reglare a inaltimii farurilor ( daca ai versiunea cu reglare automata). Sunt doua mecanisme ( articulatii) - una in spate, si un in fata ( in compartimentul motor). La mine au decedat, ambele  - prima, cea din spate, la cca. 5 ani vechime si a doua, cea din fata, dupa inca un an sau doi. Si sunt destul de scumpe porcariile alea ....
Dar ce-i curios - la mine, chiar daca erau rupte/ blocate artiulatiile mecanismelor, nu s-a aprins niciun martor in bord ....
2. E din ciclul "asa face toate". Fie este doar un contact imperfect la mufa senzorului, fie s-a rupt cablul.
Asta este usor de rezolvat - senzorul cu mufa si cabul aferente sunt montate pe diferentialul spate. Daca ridici masina pe elevator este usor de vazut ce-i acolo si curatat mufa / lipit cablul.
3. E cheia sau bateria de la telecomanda ?
4. Verifica geometria. Dar la un service unde chiar stiu ce si cum sa faca !
5. Am avut un simptom similar - dar la mine era mai degraba un cloncanit. Era o problema de etrier.
6. Tremuratul este, de regula, de la volanta. Probabil se cere la pensie impreuna cu tot chitul de ambreiaj. Cand le-am schimbat prima data, toata distractia a fost undeva la ~ 2500 lei ( acu' 3-4 ani).
7. Sa nu fie vre-un contact oxidat pe-acolo. La mine e o problema cu aprinderea proiectoarelor si stopului de ceata. Cum le folosesc foarte rar ( normal, doar cand este ceata), probabil s-a oxidat contactul.
Si la astea, fiind practic un contact rotativ pe maneta, nu prea am acces ca sa le curat ... Si sa dau cu spray de curatare pe meneta in speranta ca va ajunge si acolo ... no way !
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Xander on April 04, 2017, 13:33:59 PM
Legat de senzor faruri ,dacă sunt slăbite șuruburile de la sistemul de prindere punte fata sau spate, se aprinde intermitent pana rămâne aprins permanent. Dacă ai rotile sub 2 atmosfere, farurile bat aiurea când senzorul nu are probleme.
Cu zgomotul in viraje e cum a zis Mihai, etrierii.
Cu trasul dreapta, verifica geometria . Problema cu caseta la mine s-a manifestat cu zgomot in viraje la viteze ridicate.
Cu ștergătoarele, nu am pățit-o încă .
Becul diferențial spate, verifica firul atasat "la vedere " componentei și/sau schimba uleiul din diferențial .
Cu cheia, cand nu mergea am schimbat bateria și e ok.
Greierașii și ticaielile bucși și pivoți de schimbat.
Ambreiajul e consumabil și tine după stilul de condus.
Pedala de ambreiaj este mai tare comparata cu altele și pentru ca are protecție împotriva patinarii pentru cei care au obiceiul sa sprijine piciorul pe ea in mers.
Cu răbdare va fi ca noua iar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Razvanos on April 04, 2017, 14:02:44 PM
Multumiri pentru raspunsuri din nou :) .

Da, cum zice Xander, cu rabdare va fi ca noua. Problema cea mare este ca nu gasesc un service pe care sa ma bazez. Ori are mecanic ok dar nu electrician, ori electricianul e varza si vrea sa schimbe juma' de bord, ori sunt varza cu totul, ori, ori ori. Apoi, nu am nici tipografie de bani. Am schimbat deja de doua ori pivotii intr-un an. Normal? N-as zice. Geometrie am facut de 3 ori. Fara rezolvare. Ambreiajul l-am schimbat acum un an, cand am luat masina. Acum ar fi sa il schimb din nou, cu tot cu volanta (2500 volanta, 1200 restul, vreo 5-600 manopera. Cu banii astia imi iau un Matiz decent :) :) ).

Apoi ... observ ca aceasta categorie "asa face toate" la Subaru este foarte extinsa. Tocmai de aceea incep sa ma plictisesc de drumurile lunare la service-uri care dau din umeri sau vor sa schimbe totul fara sa incerce sa repare.

Da, e o masina misto, imi place mult, dar are nevoie de multa rabdare si timp pentru a functiona coerent. Am avut un Chevrolet Kalos inainte la care nu am schimbat aproape nimic in 120 000 km si 8 ani si am dus-o si in delta, si pe drumuri forestiere, si pe camp.

Sa fie bine :) !
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Adi-Canada on April 04, 2017, 14:11:13 PM
Chestia aia cu  ''asa face toate''  e scuza nepriceputilor.  De 9 ani am Subaru si nu a facut niciodata nimic.
Cauta un service bun  si that's it.
...........  sa fie pace si benzina ieftina   :) !
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: MihaiFlorescu on April 04, 2017, 14:30:28 PM
Adi, nu ai avut cu nici una second hand cu peste 100.000km sau 6-8 ani vechime.

Asa fac toate = probleme des intalnite la care se cunoaste solutia. Exista niste probleme care se manifesta intr-un anumit fel, raportate de toti pe la o anumita varsta/nr de km, si astfel se poate pune un diagnostic corect fara a o lua pe incercate.
Poti sa o duci la reprezentanta de cate ori vrei pe an, ca fiecare piesa are durata ei de viata. La unele mai mica, o cunoastem si putem sa ne sfatuim cu privire la reparatii/inlocuiri.
Title: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: marr on April 04, 2017, 16:23:59 PM
Are dreptate Mihai !
Prin "asa face toate" ma refeream exact la simptome & remediere.

Una este cand vorbim despre masini cumparate de noi si alta cand intra in discutie masinile cumparate SH.
Sa luam drept exemplu Foresterul meu: pana catre 150.000 km nu a cerut decat motorina, parbrizol, bucsi bara stabilizatoare si revizii.
Apoi a inceput sa cada cate una, alta ( mai intai ambreiaj si EGR, apoi bujii, apoi pivoti si semibielete, discuri de frana, rulmenti, mecanisme reglaj faruri, amortizoare Self Leveling, si la 185k km, trimufal, motorul !);
In ultimul an, de la schimbarea motorului, am avut doua revizii cu schimb de ulei, furtun intercooler si colier furtun turbina, semibielete directie, placute de frana, firul de la senzorul diferentialului spate ...
Acu', daca dadeam masina pana in 150.000 km puteam spune ca-i exceptional de fiabila !
Daca o cumparam la 150.000 km, in mod logic, puteam spune ca este o catastrofa !
Unde-i adevarul ?

PS: @Razvanos - sfatul meu de om batran:
Daca-ti place masina, stai putin respira adanc si fa-ti un plan dupa cum urmeaza:
- fa o programare pentru o verificare extinsa a masinii la un service dedicat ( mi-a scapat locatia ta, asa ca nu-ti pot recomanda du-te la "X").
Bine pregatiti si dotati sunt cei de la SMT Bucuresti si Auto Kino Brasov ( cu cei din urma am avut si eu de-aface si-i recomand).
Mai nou, si-a revenit Subaru si la Cluj prin Twin Motors.
La generatia ta de Forester se mai pricep si cei de la Trakia Sibiu.
Dar pentru o verificare serioasa si atenta recomda una dintre primele doua variante.
Dupa verificare, ti va prezenta o lista cu problemele identificate, solutiile de remediere si costurile aferente.
Apoi, cu lista in fata, iti faci socotelile si purocedezi la remediere.
Daca nu poti cu toate odata ( $$$), atunci le iei in ordinea gravitatii ( frane, directie, suspensii, lumini, motor, etc) sau in ordinea recomandata de catre cei care au facut verificarile.
Da, necesita o investitie de timp si bani, dar doar asa poti aduce masina in parametri optimi de functionare.
Daca vei continua sa carpesti pe ici pe colo, nu vei rezolva nimic cu exceptia unor frustrari crescande !
Parerea mea !

LE: Acum am vazut ca esti din Bucuresti si ai fost deja la Auto Kino pentru o verificare si o serie de interventii urgente. Si pare-se ca nu ai fost nemultumit.
De ce sa nu le mai faci o vizita pentru dignosticarea si, eventual, remedierea celor actuale ?
Title: Re: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: calinadamut on January 11, 2018, 12:22:20 PM
protecție împotriva patinarii

Poti sa imi spui care este principiul de functionare? Am cautat pe net dar nu am gasit explicatii suplimentare.
Multumesc
Title: Re: Răspuns: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Xander on January 11, 2018, 23:26:52 PM
protecție împotriva patinarii

Poti sa imi spui care este principiul de functionare? Am cautat pe net dar nu am gasit explicatii suplimentare.
Multumesc

Cauta pe forumurile subaru americane la forester xt. Parese ca sunt la fel.
Title: Re: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: Muttley on January 11, 2018, 23:47:51 PM
Cand gasiti, sa puneti link aici, sa vedem si noi minunea.
Title: Re: Nou pe forum - Forester 2009 Diesel
Post by: calinadamut on January 12, 2018, 14:45:30 PM
Am gasit in acest link http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/clutch-pedal-has-very-stiff-resistance-39754/ (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/clutch-pedal-has-very-stiff-resistance-39754/) urmatoarele:


Hope it helps.