Subaru club Romania

Diverse => Discuții libere => Topic started by: Heliotropus on January 27, 2017, 20:01:40 PM

Title: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on January 27, 2017, 20:01:40 PM
Standardizarea sticlelor de vin la 75 de cl, provine din Franța secolului XIX.
Anglia importa vin franțuzesc, din ce în ce mai mult.
Dar cele două țări aveau sisteme diferite de unități ale lichidelor.
Daca Franța adoptase sistemul metric, Marea Britanie mai păstrase unitățile tradiționale.
Astfel, pentru vin, măsura britanică era un gallon imperial, adică 4,54609 litri.
Britanicii transportau celebrul vin de  Bordeaux în butoaie de 225 litri,
adică, rotunjit, 50 de galloane. Iar 225 de litri corespund cu 300 de sticle de vin de 75 cl. Ori, 300 este o cifră rotundă, cu care se pot face calcule rapid, de exemplu, încărcătura unei corăbii.
Așa s-a ajuns la lanțul de echivalență 1 butoi = 50 de galloane = 300 de sticle. Deci, 1 gallon = 6 sticle.
De aceea și în prezent sticlele de vin de 75 cl sunt vândute în cutii sau navete de 6, sau 12 sticle. Un gallon, sau două galloane!
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: andea79 on January 27, 2017, 20:11:43 PM
nu
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on January 29, 2017, 10:47:29 AM
România se află în topul primelor 10 țări din Europa care au introdus automobilul în circulația rutieră iar la nivel mondial, România este a șasea țară din lume care a organizat concursuri automobilistice.
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on February 23, 2017, 20:54:13 PM
Despre bere...

1) în 1814 străzile  Londrei au fost inundate cu bere. La propriu. Mai exact: pe 16 octombrie 1814, la the Meux and Company Brewery, o cuvă conținând 610.000 de litri de bere (135.000 de galoane imperiale) s-a prăbușit, antrenând în cădere alte cuve care, la rândul lor, s-au prăbușit. Ca rezultat, 1.470.000 de litri de bere s-au revărsat brusc pe străzile Londrei. Efectele inundației? Două case dărâmate și opt persoane decedate.
 
2) muncitorii care lucrau la piramidele egiptene erau plătiți în bere: patru litri de bere pe zi. Potrivit arheologilor, berea nu era doar o modalitate de recompensare, dar potolea setea și constituia o sursă nutritivă;
 
3) același mod de plată pentru muncitori exista și în Mesopotamia, unde berea era cea mai îndrăgită băutură. Și, dacă tot a venit vorba: cea mai veche rețetă de bere cunoscută până în prezent datează de acum 5.000 de ani: este vorba de o rețetă inscripționată pe o tăbliță de lut sumeriană, ce a fost descoperită în Irak;
 
4) vorbind despre Mesopotamia: doar femeilor li se permitea să producă bere și să dețină taverne și, după toate indiciile, se pare că berea a fost inventată de femei;
 
5) în Evul Mediu, în Europa, se consuma mai multă bere decât apă deoarece, conținutul de alcool făcea ca berea să fie considerată mai sigură din punct de vedere sanitar;
 
6) moment în care cred eu că nu o să vă mire faptul că și astăzi muncitorii sunt plătiți în bere. Se întâmplă în Amsterdam, unde, pentru a curăța străzile, muncitorii primesc 5 halbe de bere pe zi (două pentru a se apuca de lucru, două la prânz și una la sfârșitul programului). În plus, mai primesc și zece euro pe zi și o jumătate de pachet de țigări;
 
7) mai multe studii medicale indică faptul că berea ar putea preveni bolile cardiace, declinul intelectual la vârste înaintate și chiar ar putea avea proprietăți anti-cancerigene.
 
8) berea este înrudită cu marijuana: atât marijuana cât și hameiul fac parte din familia de plante numită Cannabaceae.
 
9) cea mai lungă mahmureală din lume a durat patru săptămâni. Cel ce a experimentat-o a fost un scoțian, în vârstă de 37 de ani, care a fost internat în spital după ce a băut 35 de litri de bere.
 
10) și, dacă tot vorbim despre scoțieni: cea mai tare bere din lume conține 67,5% alcool. Se numește Snake Venom și este, după cum v-ați dat seama, o bere scoțiană.
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on March 03, 2017, 01:17:17 AM
Nu degeaba chirurgii se îmbracă în verde și albastru, iar motivul pentru care uniformele medicale au aceste culori ține de modul în care ei își fac meseria.
Te-ai gândit vreodată de ce chirurgii nu se mai îmbracă în alb când intră în sala de operații? Ei bine, mai multe cercetări au ajuns la concluzia că succesul intervenției poate fi influențat și de culoarea uniformelor medicale.

Inițial, toate echipele medicale se îmbrăcau în alb, până într-o zi, în 1914, când un doctor influent a ales culoarea verde, apoi în albastru. Albul imaculat poate obosi vederea și chiar produce momente scurte de orbire atunci când este privit imediat după ce ochii au stat concentrați pe o culoare închisă.

Contrastul dintre albul uniformelor pe care le purtau colegii și roșul sângelui genera câteva clipe de confuzie pentru chirurgul concentrat asupra operației, până când ochii se obișnuiau cu acest schimb rapid de culori. Efectul este similar cu cel produs iarna de zăpada care reflectează lumina soarelui,

Până aici, totul este explicabil, dar asta nu acoperă răspunsul la întrebarea - de ce verde sau albastru? Este important de știut că aceste două culori se află la capătul opus la spectrului de culori față de roșu. În timpul operației, ochii chirurgului sunt concentrați pe roșul organelor și al sângelui, iar verdele și albastrul uniformelor îl ajută să-și regleze instantaneu recepția corectă a culorilor și să aibă o vedere mai bună - doctorul poate distinge mai bine nuanțele diferite ale roșului, . Astfel, chirurgii se pot concentra mai bine asupra anatomiei pacientului, fără să fie incomodat de probleme vizuale care ar putea provoca o greșeală.                                                     
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on March 13, 2017, 08:52:49 AM
Iată o listă cu 12 informații mai puțin cunoscute despre Elveția:
1.  Dacă începe să ningă puternic în timpul nopții, până dimineață este atât de multă zăpadă încât drumurile sunt acoperite complet, ceea ce face ca șofatul să fie imposibil. Cu toate acestea, autoritățile reușesc de fiecare dată să curețe străzile până la ora  8 dimineața.
2.  În caz de război nuclear, Elveția are buncăre capabile să găzduiască întreaga populație (aproape 8 milioane de locuitori).
3.  În caz de război, autostrăzile din Elveția pot deveni piste de aterizare sau decolare prin îndepărtarea gardurilor de separare a sensurilor de mers.
4.  Piloții din armata elvețiană nu pot atinge viteza sunetului în timpul antrenamentelor. Din cauza dimensiunii reduse a țării (41.290 kilometri pătrați), ar fi imposibil ca aceste avioane să nu intre în spațiul aerian al altor țări dacă ar zbura la astfel de viteze. În ceea ce priveștele aeronavele supersonice, Elveția are un acord cu Franța prin care i se permite să intre în spațiul aerian francez pentru a putea atinge astfel de viteze.
5.  În Lausanne, pentru a optimiza taxarea pentru colectarea deșeurilor menajere, sacii de gunoi au mărimi standard, impozitul local fiind inclus în preț. În cazul în care se aruncă mai mult gunoi, atunci se plătește mai mult. În plus, dacă locuitorii nu folosesc  sacii pentru a arunca gunoiul, pot de asemenea să aibă probleme cu autoritatile locale.
6.  În ciuda dimensiunii sale reduse, Elveția are patru limbi oficiale (germana, franceza, italiana și retoromana). Germana vorbită în Elveția se diferențiază de cea din Germania, fiind denumită "germana elvețiană" și nu are o reprezentare scrisă. De multe ori, nativii din Germania susțin că nu înțeleg nimic din germana elvețiană.
7.  Producătorii de ciocolată au dezvoltat tehnici pentru a crea sortimente de ciocolată cu aur comestibil.
8.  În cazul unui conflict militar, dacă Elveția dorește să blocheze accesul în țară, o poate face cu ajutorul unui număr redus de soldați, deoarece tunelele și multe dintre autostrăzi sunt dotate cu tuburi de oțel care pot fi ridicate cu doar o apăsare de buton. De asemenea, copacii au fost astfel plantați de-a lungul autostrăzilor, astfel încât ar putea fi tăiați pentru a bloca drumurile. Tot în cazul unui război, țara poate deveni "impenetrabilă" cu ajutorul vehiculelor blindate în mai puțin de o oră. Toate podurile sunt dotate cu "cutii pentru bombe" și toate indicatoarele pot fi prăbușite la pământ tot cu un buton. În munți sunt construite multe baze militare, iar la poalele acestora au fost ridicate depozite sau buncăre pentru tancuri.
9. Mașinile din Elveția arată toate ca noi. Cei care nu realizează inspecții regulate sau care nu-și repară autovehiculele pot primi amendă.  ;)
10.  Multe companii angajează personal pentru contabilitate, deși aceasta s-ar putea face cu programe informatice. Rata
șomajului în Elveția înregistrează valori dintre cele mai scăzute în Europa.
11.  Mulți oameni laudă sistemul de transport din Elveția. Cu un singur bilet poți traversa țara de la un capăt la altul cu diferite mijloace de transport - autobuz, tren sau vapor. Există, de asemenea, un sistem general valabil în care trenurile ajung înainte de ora fixă sau înainte de jumătatea unei ore și pleacă imediat după, deci poți schimba un tren într-un interval de 20 de minute.
12.  În Elveția, ajutorul de șomaj se plătește timp de doi ani și include și concediu plătit. Tarifele de cazare și transport pentru o altă destinație sunt incluse.
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: john_b on March 13, 2017, 11:48:48 AM
Referitor la pct. 1 - elvetienii trec cu lama si atat, nu sare, nu nisip, ceea ce face deplasarea imposibila fara lanturi. Patit de mine cand din nordul Italiei am vrut sa ajung la St. Moritz si a trebuit sa ma intorc dupa prima curba in rampa din Elvetia... in curba aia erau vre-o 5 care isi montau lanturile. 1 Km mai in spate in Italia se mergea pe asfalt curat.
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on March 13, 2017, 15:36:28 PM
Referitor la pct. 1 - elvetienii trec cu lama si atat, nu sare, nu nisip, ceea ce face deplasarea imposibila fara lanturi. Patit de mine cand din nordul Italiei am vrut sa ajung la St. Moritz si a trebuit sa ma intorc dupa prima curba in rampa din Elvetia... in curba aia erau vre-o 5 care isi montau lanturile. 1 Km mai in spate in Italia se mergea pe asfalt curat.

Si eu am experimentat o situatie simlara dar in Germania anilor 2010: afara ningea, se depunea strat de zapada pe sosele iar politia oprea toate masinile si obliga soferii sa isi monteze lanturi. Am mers la un service si mi-am cumparat/montat lanturi acolo (conduceam un Ford Fiesta, de inchiriat).  

In Elvetia nu am fost niciodata pe timp de iarna asa ca nu pot comenta.
Title: Răspuns: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on May 24, 2017, 15:16:43 PM
 – Japonia este alcătuită din 6.852 de insule, dintre care 430 sunt nelocuite.
– Numele japonez al Japoniei este “Nihon” sau “Nippon” care înseamnă „originea soarelui”.– În Japonia, 70% din suprafață este acoperită de munți, ​di​ntre care 200 sunt vulcani.
– În Japonia se petrec aproximativ 1.500 de cutremure pe an. Acestea, alături de taifunuri și ploi torențiale, fac parte din viața de zi cu zi a japonezilor.
– Populația Japoniei constă din 98% japonezi, imigrația fiind aproape inexistentă. Puține state ale lumii au un grad atât de mare de omogenitate etnică.
– Rata șomajului în Japonia este de sub 4%.
– Japonia are peste 50.000 de locuitori care au depășit vârsta de 100 de ani.
– Pădurea Aokigahara de la poalele muntelui Fuji este locul tradițional unde japonezii merg să se sinucidă.
– Dacă un japonez alege să se sinucidă sărind în fața trenului, familia lui va plăti costul întreruperii călătoriei.
– Numărul analfabeților în Japonia este de sub 1%.
– Până în prezent, Japonia a dat 18 laureați Nobel.
– Anual, în Japonia se petrec doar 2 crime prin împușcare.
– Media anuală a întârzierii trenurilor în Japonia este de doar 18 secunde. Plecarea punctuală, performanța aerodinamică și siguranța călătoriei cu trenul sunt legendare. În caz de cutremur, trenurile se opresc automat, pentru a evita riscul deraierii.
– În gări există angajați a căror sarcină este să-i ajute pe călători să urce în trenurile aglomerate.
– Alimentele de bază ale japonezilor sunt orezul, peștele și fructele de mare. De fapt, orezul nu lipsește de la nicio masă. Iar cel mai popular topping pentru pizza este calmarul, o moluscă cefalopodă comestibilă, cu corpul alungit și gura înconjurată de zece tentacule.
– Sorbitul la masă este considerat politicos, deoarece indică faptul că mâncarea e delicioasă. Nici nu-mi pot imagina cum ar fi sa auzi asa ceva la masa, mai ales, de la mai multe persoane deodata...
– În Japonia există mai multe animale de companie decât copii.
– 98% dintre copiii adoptați în Japonia sunt băieți, ideea fiind ca averea să rămână în familie.
– Pentru japonezi, pisicile negre aduc noroc.
– În Japonia există cafenele unde te poți juca cu pisici.
– Toate casele japonezilor au încălțăminte în plus pentru musafiri.
– Prima și cea mai importantă regulă de comportament în Japonia este punctualitatea. Dar punctualitate nu înseamnă să ajungi la ora stabilită, ci cu cel puțin zece minute înainte. La fix înseamnă că ai întârziat deja.
– Japonezii poartă în permanență cu ei un prosopel, ca să se șteargă de transpirație.
– Dacă ai răcit în Japonia, trebuie să porți o mască, pentru a nu răspândi boala. De asemenea, gestul de a-ți sufla nasul de față cu alții este impardonabil.
– În Japonia, să mănânci sau să bei în timp ce mergi pe stradă este semn de proastă creștere.
– În Japonia este considerat necuviincios să spui „nu” direct, la o rugăminte sau sugestie. Trebuie să-ți formulezi răspunsul în așa fel, încât partenerul de discuție să nu se simtă jignit de refuz.
– Japonezii cresc pepeni pătrați. Cultivatorilor le-a venit această idee din necesitatea de a-i depozita și transporta mai ușor.
Ulterior, alți conaționali ai lor ingenioși au creat pepeni în formă de pară, de măr și chiar de inimă.
– Șoferii japonezi de autobuze opresc motorul la stop, pentru a reduce poluarea.
– Poliția japoneză are pistoale cu vopsea, pentru identificarea mai ușoară a vehiculelor în culpă.
– În Japonia, Salvările merg cam cu 40 km la oră și opresc la fiecare stop, rugând respectuos lumea să se dea la o parte și mulțumind pe îndelete tuturor pentru înțelegere.
– În Japonia există o autostradă care trece printr-o clădire.
– A dormi la locul de muncă este acceptabil în Japonia, considerându-se urmarea unei oboseli cauzate de efortul intens.
– În Japonia, elevii și profesorii fac curățenie împreună în clase și la cantină.
– Multe stațiuni termale și băi publice din Japonia interzic intrarea clienților tatuați.
– Yaeba (dinți încălecați) sunt considerați atrăgători în Japonia, așa încât unele fete merg la dentist să-și strâmbe dinții.
– Ganguro (în traducere, „față neagră”) este o modă japoneză ce constă în vopsirea feței într-o culoare cât mai închisă.
– Cea mai veche companie încă activă din lume, Kongo Gumi, se află în Japonia. Aceasta a fost fondată în anul 578 e.n. și avea ca obiect de activitate construcțiile. De atunci, Kongo Gumi a funcționat neîntrerupt, construind temple, castele, fortărețe și clădiri care astăzi fac parte din patrimoniul cultural al țării. A fost absorbită în 2006, ca subsidiară a companiei Takamatsu.
– Japonia are una dintre cele mai mari flote de pescuit din lume.
– Japonia și Rusia n-au semnat nici până în ziua de azi Tratatul de pace de la sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial, din cauza disputei asupra Insulelor Kurile.
– Numărul chinezilor omorâți de japonezi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial este mai mare decât numărul evreilor omorâți în Holocaust.
– În anul 1949, India a trimis grădinii zoologice din Tokyo doi elefanți, pentru a ridica moralul japonezilor, înfrânți în cel de-Al Doilea Război Mondial.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on July 17, 2017, 09:25:33 AM
Despre Japonia

In orasele din nordul Japoniei, unde iarna ninge, una din caile de evacuare rapida a zapezii si evitarea blocajelor in drum este incalzirea trotuarelor si a caldaramurilor,
pentru ca apa rezultata sa se scurga rapid prin canalizari.

In acest scop, japonezii nu consuma insa energie din sistemul national, autoritatile locale sunt obligate sa foloseasca resursele locale si indeosebi sistemul eolian care poate oferi cantitati importante de energie pe timp de iarna, datorita cresterii intensitatii curentilor de aer.

Procedeul nu este o exclusivitate japoneza. Asemenea proiecte au fost elaborate sau functioneaza si in unele tari europene: Elvetia, in baza energiei solare, Franta, prin recuperarea apelor calde deversate in canaluri, Islanda si Danemarca, prin folosirea energiei geotermice.

Trebuie retinut ca, daca in Japonia sistemul este deja functional, in tarile europene se afla in perioada de testare sau in faza de proiect.

Cu aceasta ocazie, portalul radioc, care trateaza acest caz ca pe o curiozitate, retine ca Japonia este tara multor curiozitati si a situatiilor cu care nu ne mai intalnim in alte parti, in care sens enumera cateva:
•         Muntele Fuji, una din marile atractii turistice ale Japoniei, datorita vulcanului sau, se afla pe o proprietate privata. In altarul Shinto Hong Seng, se pastreaza actul de donatie prin care in anul 1609 sogunul local l-a donat templului, iar in 1974 Curtea Suprema a Japoniei a reconfirmat autenticitatea actului. In Japonia, proprietatea este sfanta.
•         Limba japoneza are patru moduri de adresare: simpla conversatie, stilul respectuos, politicos si cu stima. In mod curent, femeile se adreseaza aproape totdeauna folosind stilul respectuos, iar barbatii utilizeaza simpla conversatie.
•         Majoritatea unitatilor grafice ale ortografiei japoneze au 2-4 semne. Exista insa unele unitati care contin mai multe semne. Maximum este de 13 si a fost creat pentru a putea reda muzicalitatea specifica momentului cand, mancand, rozi carnea de pe os.
•         Japonia este una din cele mai liberale tari din lume in ce priveste fumatul. Nu se interzice sa fumezi decat pe peroanele garilor si in aeroporturi.
•         Pornografia se numeste in Japonia Hentai si face parte din libertatea de exprimare. Nu le poate fi interzisa nici minorilor. Cu toate acestea, Japonia este tara cu cea mai scazuta rata a violurilor din lume.
•         Toate metrourile din Japonia au vagoane speciale pentru femei, prevazute anume pentru domnisoarele care nu doresc ca, la inghesuiala, sa fie atinse de barbati.
•         Metroul din Tokio este cel mai complex din lume si tot aici se gaseste cea mai complicata intersectie pentru pietoni, la care trebuie sa cunosti bine regulile ca sa poti traversa. Altfel, ramai netraversat.
•         In toata Japonia, nu exista nicio retea de termoficare ca la noi. Fiecare locuinta se incalzeste pe cont propriu(in general prin aparate de conditionat aerul), iar livrarea energiei (cu gaze sau electrica) nu poate fi sistata pentru neplata in timpul iernii, oricat de mare ar fi restanta.
•         Japonia este tara cu cea mai lunga traditie imperiala din lume. Actualul imparat Akihito este urmasul indepartat dar direct al primului imparat japonez, Jimmu, care a fondat dinastia in anul 711 i. Hr.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Musiu on July 17, 2017, 11:58:21 AM
Lotian, multumim pentru culturalizare!
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on July 17, 2017, 14:15:39 PM
Lotian, multumim pentru culturalizare!

Cu drag si promit sa continui cu articole din tara ce ne furnizeaza marca indragita!
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on July 18, 2017, 10:32:22 AM
Ce-i aia „a fura”?
Ajungi la un restaurant si te pregatesti sa comanzi. Tipar, sushi, sake. Suna perfect. Dar stai. Unde e mobilu’? Argh! L-ai uitat in autobuzul 58 cu care ai mers spre restaurant.
O idee buna este sa astepti din nou in locul de unde ai coborat. Si pentru ca esti in Japonia, cand bus-ul 58 isi termina ciclul si revine in statie, soferul iti poate inmana telefonul inapoi alaturi de un zambet. Pentru ca orice sofer de autobuz are o borseta speciala Lost and found si orice calator care gaseste ceva il da lui.
Intamplarea a facut ca in aceeasi seara in care am trecut de la panica, la uimire, la extaz odata cu gasirea telefonului pierdut, cineva din fata noastra sa gaseasca un aparat foto uitat pe scaun. Negresit a ajuns in fannypack-ul soferului. Si iti dai seama de ceva – verbul „a fura” se pare ca nu exista in vocabularul japonezilor. True story!

 Cum se face educația la alții? Modelul spartan aplicat de japonezi
 De la 3 ani, copiii din Japonia merg neînsoţiţi la grădiniţă. Iar de la 4 ani circulă singuri cu metroul. În Ţara Soarelui Răsare, micuţii sunt învăţaţi să fie modeşti şi politicoşi aşa că niciodată nu veţi vedea un copil care face nazuri.
Deşi trăiesc în una dintre cele mai tehnologizate ţări din lume, japonezii îşi cresc copiii după principii si valori vechi de sute de ani. Aceştia sunt educaţi să fie liniștiţi, modeşti şi politicoşi, astfel încât să nu îi deranjeze niciodată pe cei din jur. O altă valoare care le este insuflată copiilor de mici este respectul: respect pentru cel de lângă tine, respect pentru locul în care trăiesc şi respect pentru societate. De unde a pornit însă totul?
„Japonezii au crezut întotdeauna că trăiesc ca într-un sat. Fiind o insulă şi neavând unde să se ducă, ăsta a fost principiul lor, că nu au unde să se ducă mai departe de această insulă, şi că trebuie să trăiască unii cu ceilalţi. Şi atunci este foarte important să nu se deranjeze unii pe ceilalţi. Iar în momentul în care tu arunci ceva pe jos sau vorbeşti un pic mai tare sau jigneşti pe cineva, în momentul respectiv l-ai supărat pe celălalt, toată comunitatea va şti şi el nu se va mai simţi bine în această comunitate”, explică Alexandra Jidiuc, specialist în cultura niponă.

Deşi sunt cunoscute pentru blândeţea şi armonia cu care îşi cresc copiii, mamele japoneze încearcă să îi responsabilizeze de la cele mai mici vârste. De exemplu, ele îşi poartă bebeluşii în slinguri peste tot, tocmai pentru a-i obişnui de mici cu toate activităţile.
Copiii sunt crescuţi pentru a deveni ulterior cetăţeni model. Încă de la şcoală şi până când termină liceul, elevii se ocupă exclusiv de curaţenie.
În Japonia există personal special care să se ocupe de curăţenie DOAR în aeroporturi, acolo unde este un flux mare de turişti străini, şi în marile corporaţii. În rest, în toate institutiile publice, funcţionarii se ocupă de această activitate.
„Noi facem curăţenie la şcoală! După prânz, cu cârpa, ştergem tot de pe podea şi facem curăţenie şi la toaletă”, spune Chinatshu Kawamoto, profesoară de limba japoneză, aflată în România.
„În şcolile japoneze nu există femeie de serviciu. Este iarăşi un element care pe mine m-a surprins în condiţiile în care la noi copilul nici măcar tabla nu o şterge, pe principiul că trebuie ştearsă de doamna învăţătoare”, spune Alexandra Jidiuc.
„Mamele japoneze îi ajuta pe copii, dar mai mult îi încurajează: Hai! Tu poţi să faci singur! Dar părinţii români ajută copilul imediat, îi şi îmbracă”, a constatat Chinatshu Kawamoto.
Chiar dacă pentru europeni poate părea exagerat, mamele îşi lasă copiii să meargă singuri la grădiniţă, încă de la vârsta de 3 ani. În prima zi îi conduc să le arate drumul, în a doua zi doar îl urmăresc şi din ziua a treia cei mici sunt pe cont propiriu.
În schimb, „părinţii români iau ghiozdanul copilului şi îl cară ei, la noi copiii au responsabilitatea ghiozdanului lor”, spune Chinatshu Kawatomo.
Rolul mamei este acela de a învăţa copilul să se descurce singur şi de a forma un viitor adult responsabil. De aceea, nu va fi o surpriză pentru nimeni să vadă un copil de 4-5 ani care merge singur cu metroul. Mai mult, în Japonia, niciun părinte nu îşi duce copilul la şcoală cu maşina.
„Nu sună nimeni la Protecţia copilului şi surpriza este că aceşti copii nu au nici telefoane mobile la ei. Folosesc telefoanele publice şi este considerat un proces de responzabilizare a copilului de mic, pentru că mama japoneză spune că Dacă eu nu îmi învăţ copilul ca la 6 ani să meargă cu metroul, când va învăţa acest lucru?", explică Alexandra Jidiuc.
În cultura niponă EDUCAŢIA este pe primul plan. Preţul unei case, de exemplu, este dat de reputaţia şcolii din zona respectivă. Şi dacă până la 3 ani părinţii răspund pentru faptele copilului, când intră la şcoală autoritatea este încredinţată EXCLUSIV profesorului.
Deşi elevii au un program de şcoală normal, după orele de curs fiecare elev participă la cluburi și merge la bibiotecă.
„Studiază foarte mult în afara casei, pentru că sunt spaţii special dedicate studiului. O să îi vedeţi că sunt mereu cu cartea după ei, toţi copiii japonezi au o carte mai ales în metrou şi permanent citesc”, povestește Alexandra Jidiuc, specialistă în cultura japoneză.
În Japonia nu veţi vedea niciodată copii înfofoliţi. La 10 grade puştii poartă tricouri cu mânecă scurtă. De asemenea, în Ţara Soarelui Răsare nu există teama de.... curent.
„Copiii japonezi, chiar dacă afară e frig, se îmbracă în tricou cu mânecă scurtă şi pantaloni scurţi şi se joacă afară, de aceea sunt foarte rezistenţi”, spune Chinatshu Kawatomo.
„În metroul japonez există aer condiţionat, era extrem de rece după părerea mea, iar eu şi soţul meu eram destul de infofoliţi şi am văzut un copil care avea maxim o lună, era nou-născut şi era fără ciorapi în picioare, într-un body şi atât. Nu era învelit cu păturica şi nu părea să fie nesănătos”, a povestit Alexandra Jidiuc.
„Când eram copil, în şcoala generală, ne obligau să alergăm cu picioarele goale afară. Şi alergam, profesorii puneau muzică...vouă românilor nu vă place curentul, dar pentru mine nu e nimic”, arată profesoara de limba japoneză Chinatshu Kawatomo.
Mamele japoneze ţin foarte mult ca cei mici să aibă o alimentaţie sănătoasă. Pe lângă orez şi peşte, din alimentaţia niciunui copil nu lipsesc fructele şi legumele.
Sunt cunoscute la nivel internaţional BENTO-urile - acele cuţiute ale lor de mâncare în care mamele japoneze decorează orezul cu tot felul de feţe draguţe, tocmai pentru a îi determina pe copii să mănânce şi legume.
Copiii japonezi nu fac mofturi nici la masă. Explicaţia...
„În cultura japoneză se spune că există un spirit în orice. Şi în momentul în care nu mănânci tot sau nu te comporţi frumos la masă, arunci mâncarea sau scaunul de la masă, se spune că superi spiritul respectiv: al scaunului, al mâncării, al mediului înconjurător şi atunci, dacă tu superi spiritul şi el se va supăra pe tine şi se va întâmpla ceva negativ pentru tine”, precizează Alexandra Jidiuc.
În Ţara Soarelui Rasare, nu veţi întâlni nicodată un copil care să facă o criză de isterie în magazin, pentru că nu i se cumpară jucării... Nu veţi întâlni tineri care să fie zgomotoşi pe stradă, să ţipe sau să jignească pe cineva.
De asemenea, ei consideră că este nepoliticos să te uiţi la străini, aşa că toţi se concentrează pe ce au de făcut şi nu se uită la persoanele din jur. Este motivul pentru care majoritatea copiilor sunt timizi şi ruşinoşi.
„Când lucram la o gradiniţă japoneză, colega mea româncă îi întreba mereu pe români: ce părere ai? În Japonia mai puţin spunem ce opinie avem. Doar ascultăm profesorul...”, spune Chinatshu Kawatomo.
În societatea niponă există un cult al mamei, dar şi al profesorului, tocmai pentru că ei pregătesc copiii pentru viaţă şi societate.

Mentalitatea japoneză este că fără EDUCAŢIE şi fără o SOCIETATE EDUCATĂ, nu există nici viitor! 

(articol preluat)
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on February 12, 2018, 17:46:51 PM
În Japonia singurii cetăţeni care nu sunt obligaţi să se închine in faţa Împăratului sunt dascălii pentru că japonezii consideră că fără dascăli n-ar exista împăraţi (citat din mass-media).
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on June 26, 2018, 08:51:02 AM
In Japonia toata lumea parcheaza cu spatele. Nu e o lege, e doar un obicei. De aceea e foarte usor sa depistezi un strain:

(https://i.imgur.com/nIoO1J1.jpg)

Pe intregul cuprins al tarii exista peste 300 de treceri de pietoni amplasate pe diagonala (experimental):

(https://i.imgur.com/nE9SnIS.jpg)

In unele aeroporturi bagajele sunt sortate dupa culoarea lor. Nu reprezinta un element mistic ci doar unul estetic:

(https://i.imgur.com/3udCRa9.jpg)

In majoritatea scolilor japoneze nu exista menajere. Activitatea de curatenie este facuta de catre elevi in semn de multumire pentru scoala si profesori:

(https://i.imgur.com/BljxmWx.jpg)

Arta pe capacele de canalizare:

(https://i.imgur.com/Drb3P2b.jpg)

Aceasta e o cutiuta cu gume de mestecat si un set de hartii. Acestea din urma se folosesc pentru a strange guma dupa ce termini sa o mesteci:

(https://i.imgur.com/2jEMsQ4.jpg)

Iata cat de lin merg trenurile japoneze:

(https://i.imgur.com/4GutVH5.jpg)

Pe aceasta am lasat-o ultima intrucat orice comentariu este inutil:

(https://i.imgur.com/GCpN3iF.jpg)
Title: Re: Stiati ca?
Post by: MihaiFlorescu on June 26, 2018, 12:15:57 PM
Cea cu scolile este cea relevanta. Educatia si cultura nu o mai schimbi la 60 ani cand ii atragi atentia unui domn ca bidonul gol de bere aruncat peste gard putea fi aruncat la cosul de gunoi situat la doar 1m departare.

Eu incerc cu cea mica sa o educ cat mai mult in acest sens, dar ma tem sa nu fie luata drept fraiera cand se face un pic mai mare.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on June 26, 2018, 13:58:47 PM
Grupul sau cel care o va evalua pe Iris intr-un fel sau altul va trebui mai intai sa isi inhibe propriile marginiri egoiste spre a le supune ratiunii lucrurilor intrucat natura ne aseamana iar educatia este cea care ne deosebeste in intregul regn animal.

La multe popoare, dar in special la japonezi, am observat ca tot ceea ce n-au dobandit la nastere dar de care aveau nevoie la maturitate, le-a fost dat prin educatie. Aceasta forma de educatie si-au luat-o de la natura, de la semeni si de la lucruri.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Muttley on June 26, 2018, 15:42:08 PM
... ma tem sa nu fie luata drept fraiera cand se face un pic mai mare.

Au s-o ia de fraiera cei a caror parere nu conteaza ;)
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Sese on June 27, 2018, 08:36:26 AM
... ma tem sa nu fie luata drept fraiera cand se face un pic mai mare.

Au s-o ia de fraiera cei a caror parere nu conteaza ;)

Corect!
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on February 06, 2019, 10:39:48 AM
"Cele mai sigure maşini. 9 modele în care nu a murit nimeni" (SUBARU Legacy se afla in grupa modelelor sigure)

https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/cele-mai-sigure-masini.-9-modele-in-care-nu-a-murit-nimeni-13796770
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Theophilus+Julsey on February 07, 2019, 00:21:11 AM
Frumoase informații, foarte interesant cum sunt așa de mult in fata comparativ cu noi și pana și cu Europa in general...
Chestia cu întârzierea trenurilor ca fiind 18 secunde in medie pe an e cam ca la noi...și la noi au trenurile tot cam 18 ore in medie întârziere pe an >:D
Title: Re: Stiati ca?
Post by: Heliotropus on February 04, 2020, 19:52:09 PM
"Cutia CVT

Una din cele mai simple si eficiente transmisii de tip automat este, fara indoiala, cutia CVT. Adica Continuously Variable Transmission, in traducere libera fiind transmisia variabila continuu. Acestei cutii i se mai spune si cutia de viteze cu o singura viteza, transmisie-scripete sau transmisie fara intrerupere. Deoarece, spre deosebire de orice fel de alta cutie automata, adica o cutie fara pedala de ambreiaj ce face ca automobilul sa accelereze automat, cutia CVT nu are viteze care se schimba intre ele. Functioneaza pe un alt principiu.

Scurta istorie a cutiei CVT

Prima tentativa de a realiza o cutie CVT dateaza din 1490, cand Leonardo da Vinci a schitat un sistem de crestere a vitezei folosindu-se de o transmisie fara intrerupere cu ajutorul unui con cu diametre diferite la capete. Cateva sute de ani mai tarziu, in 1879, Milton Reeves a dezvoltat o varianta de CVT conectata la un motor cu abur care amplifica miscarea de rotatie si o accelera prin schimbarea diametrelor rotilor. Acest sistem era folosit la taierea cherestelei.

Primul patent inregistrat pentru o cutie CVT in domeniul auto a fost realizat de Daimler Benz in 1886. Fiind insa epoca experimentelor, au urmat cativa producatori de motociclete care au pus astfel de cutii pe vehiculele lor, folosindu-se de aceeasi idee, cea a schimbarii gradual a diametrului rotii pe care calca cureaua de transmisie.

Au mai urmat diverse incercari si proiecte de masini si motociclete cu transmisii CVT, insa toate s-au dovedit a fi ineficiente, greu de intretinut si limitau viteza maxima. Insa in 1926, romanul George Constantinescu, inventatorul automobilului Constantinesco, a fost cel care a rafinat cutia CVT si a apropiat-o de forma pe care o intanim azi in masinile noastre. Constantinescu a realizat un convertizor de cuplu montat in motorul cu 2 cilindri care functiona pe baza maselor inertiale. Adica cu cat calcai pedala de acceleratie, cu atat motorul se tura si datorita fortei de inertie, niste greutati faceau ca diametrul celor doua roti intre care era legat lantul de transmisie se modifica.

Cutia CVT inventata de romanul Constantinescu a fost prima cutie cu adevarat eficienta care permitea si o performanta crescuta. Principiile dezvoltate de roman se folosesc si azi in cutiile CVT, motiv pentru care putem spune ca el a inventat-o."



Sursa: https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului/inventata-de-un-roman-folosita-de-toata-lumea-cum-functioneaza-transmisia-automata-cvt-35280.html
Title: Re: Stiati ca?
Post by: puiu on February 04, 2020, 21:51:42 PM
Cred ca ai citat unul dintre cele mai slabe site-uri auto. 😁😁😁
De vreo cativa ani incoace zici ca e .... "se zice ca..."
Title: Re: Stiati ca?
Post by: MihaiFlorescu on April 24, 2020, 15:19:22 PM
Știați că Subaru Legacy este cel mai vândut model Subaru din toate timpurile? Din 1989 și până in prezent au fost vândute peste 5 milioane de modele Legacy, fiind totodată și cel mai longeviv model Subaru de până acum.

Este modelul care a suferit cele mai multe transformări și totuși acesta nu este disponibil în Europa în prezent.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: puiu on April 24, 2020, 17:51:29 PM
@MF
Da, chiar am vazut de curand un filmulet pe fb despre legacy si ce viata zbuciumata a avut.
Title: Re: Stiati ca?
Post by: flaviuf on November 24, 2020, 20:55:24 PM
Stiati ca pana in anii 70 in Cluj Napoca au fost 2 Mercedes-uri W154 - "sagetile argintii'?
Am gasit un foarte frumos cu poze vechi din Romania - azopan.ro...navigand pe acolo am gasit pozele pe care le atasez, dupa care am cautat pe google si am gasit articolul de mai jos:
https://transilvaniareporter.ro/lifestyle/bolizii-lui-hitler-la-cluj/

(https://i.postimg.cc/kXLVgT7T/azopan-00010463.jpg)
(https://i.postimg.cc/Z5kRS0Lg/azopan-00010462.jpg)