Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: FireBlade on December 05, 2017, 17:34:36 PM

Title: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on December 05, 2017, 17:34:36 PM
Salut,

Sunt nou pe forum si, si mai nou posesor de Subaru.  :D

De curand am achizitionat un Legacy, 2.0 benzina, 165 Cai, cutie manuala, din 2007. De curand am am facut revizia masinii (ulei motor, filtre, distributie+pompa apa, o bieleta antirului spate, si inca cateva mici chestiuni).

Si inainte de revizie, dar si dupa am observat ca relanti-ul se comporta dubios cand pornesc masina (pret de vreo 30-40 minute), si anume dupa ce se incalzeste motorul (apa ajunge la temperatura optima), la relanti, cresc si scad tuartiile de la 700-800RPM pana pe la 3000RPM (cateodata si 3500rpm cand incerc sa plec de pe loc).
Dupa o perioada de 30-40 deminute, relanti-ul se stabilizeaza in jur de700rpm si totul merge ca uns. Am incercat sa testez simptomul si nemiscand masina dar si in traficul infernal din Bucuresti.

De la service, mi-au zis ca e posibil sa fi fost de la distributie si ca dupa schimbul ei sa se fixeze problema, dar nu a fost asa. DIn ce am citit pe forumurile de afara, oamenii faceau un fel de HARD RESET, cu scos de baterie si pornit si oprit motorul de cateva ori (urmand niste pasi stricti)

Se poate vedea cat de cat comportamentul in clip-ul asta (nu am prins situatia exact, dar se vede ca fluctueaza):


A mai patit careva din voi asa ceva?
Mutlam fain de ajutor!

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on December 05, 2017, 18:52:50 PM
1. A fost curatata clapeta de acceleratie si IACV (nu are IACV)?
2. Daca da? A fost efectuata cu clapeta pe masina sau s-a decuplat? Daca s-a facut pe masina e posibil sa fi fost dereglata si atunci necesita o resetare a pozitiei clapetei pe care o poti face la reprezentanta.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on December 05, 2017, 22:10:27 PM
Salutare,

Stiu ca a fost curatata in trecut de fostul proprietar la AutoKino BV. Ce nu stiu este cum au facut-o.

O sa imi fac o programare in Bucuresti si vad dupa daca mai face.

La AutoKino unde am verificat masi a, nu a avut nici o eroare pe tester...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on December 05, 2017, 22:24:03 PM
 Poti verifica/schimba si supapa PCV. Verifica daca furtunurile de recirculare gaze sunt pe pozitie.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 08, 2018, 09:38:17 AM
Salutare si LA MULTI ANI pe 2018!

Revin pe acest topic cu ceva update-uri.

Am fost la Subaru Bucuresti unde i-am facut o diagnoza si ei zic ca masina este in regula. I-au curatat clapeta de acceleratie si au verificat daca sunt erori, dar din pacate problema de mai sus nu s-a rezolvat.
Totodata am aflat ca nu exista pe modelul asta (motorul acesta - BL) IAVC si nu au ce sa masoare, curete, schimbe.

Din pacate nu am primit nici un raspuns ferm sau o opinia a unui om care se pricepe la aceste motoare, ci mai mult "e posibil sa fie de la bujii, ar trebui sa le schimbi. Daca face la fel  schimba si bobinele ...etc" - iar pentru mine luatul pe bajbaite nu imi inspira incredere, mai ales ca nu vreau sa inlocuiesc jumatate din masina ca sa rezolv o problema. Drept urmare apelez aici la cunostintele voastre si mai mutl la recomandarile pe care le puteti face vis-a-vis de un mecanic specializat pe Subaru, in Bucuresti.

Ma intereseaza sa ajung la o persoana care stie marca, si se poate ocupa si de chestiuni ceva mai complexe decat un schimb de ulei sau filtre.


Multam fain de ajutor!


Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: BOXER on January 08, 2018, 10:04:37 AM
Problemele masinilor nu se rezolva niciodata inlocuind o singura piesa. Ele sunt generate de suma uzurilor componentelor vechi sau prost intretinute.
Mecanicii nu se ocupa niciodata de proiecte de anvergura pentru ca au nici timpul si nici cunostintele necesare.

Exista si masini reparate cu succes dar in toate situatiile s-au investit sume mari, care depasesc jumatate din pretul unei masini SH de pe piata romaneasca.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 08, 2018, 10:11:41 AM
Ai verificat ce zicea PTR?
Intrebasem si eu daca s-a facut calibrarea clapetei, dar nu ai zis nimic.

Acum observ in film ca motorul era cald,deci as exclude IACV intrucat acela influenteaza la rece mai mult, cand acul nu este ridicat deloc . (nu are IACV)

Iar treaba cu bujiile nu trebuie exclusa, mai ales daca nu stii cand au fost schimbate.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 08, 2018, 11:36:40 AM
Clapeta a fost curatata si clabirata de catre cei de la Subaru. Totodata s-au uitat si la furtune dar nu au observat nimci in neregula.

Acest simptom apare doar cand motorul este rece si doar o perioada de timp, adica in primele 30 de minute de functionare ale motorului. Dupa aceste 30 de minute, nu mai este prezenta problema.

Voi schimba  bujiile, pentru ca nu au fost schimbate de vechiul proprietar (PS: ceva recomandari de brand? NGK, DENSO, etc) si vad daca este de acolo. M-am uitat pe site-urile de profil de piese auto si o bobina pentru masina mea e undeva pe la 200+RON, deci nu m-as grabi sa le schimb din prima pana nu le pot verifica, dar din pacate,a sa cum ziceam mai sus, sunt putini mecanici in bucuresti care cunosc Subaru sau care s-ar incumeta la asa ceva.


Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 08, 2018, 11:55:30 AM
NGK sau Denso de platina standard. Personal nu am simtit diferenta cu cele Iridium bullshit etc.

O bobina sigur nu este doar 200 lei si doar in cele originale subaru poti avea incredere.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Forester on January 08, 2018, 11:59:24 AM
Forestieru a venit din fabrica cu Iridium bs.  :D
Poate nu e chiar bs  :)
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 08, 2018, 12:17:55 PM
NGK sau Denso de platina standard. Personal nu am simtit diferenta cu cele Iridium bullshit etc.

O bobina sigur nu este doar 200 lei si doar in cele originale subaru poti avea incredere.

Ok, multumesc de info. Inc azul acesta bujiile le voi schimba saptamana aceasta si revin cu un update.

Cat despre bobine, am vazut ca preturile variaza intre 200RON (MOBILETRONE) si 450RON (NGK). Din pacate nu am gasit la nici un magazin de profil ceva OEM si cel mai probabil ii voi contacta pe cei de la reprezentatna pentru o cotatie de pret.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Alex Damian on January 08, 2018, 12:21:30 PM
Bobinele originale Subaru sunt Hitachi si sunt in jur de 600 de lei bucata.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 08, 2018, 16:46:50 PM
Depinde de model. Pentru unele am vazut NGK de fabrica si da, pe la 400+ este pretul per bucata. Sa verifici ce gap au electrozii, sa fie cel recomandat, chiar daca iti dau ceva "potrivit" pentru modelul indicat de tine.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on January 08, 2018, 20:43:01 PM
 Dupa ce am incercat multiple variante, voi folosi doar originale sau NGK. Cel putin la Outbackul meu de 2.5 nu ii plac altele, ma refer la mers pe benzina.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 08, 2018, 22:22:42 PM
Eu am pus din greseala bujii de aspirat (NGK Iridium BCPR6EIX-11 4919) pe a mea si acum le-am schimbat.
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.880.html
Au aproape 10000km si daca ti se potrivesc si te intereseaza, da-mi pm.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 08, 2018, 22:55:41 PM
Multam de info!

@Pfaizzzer - oare se potrivesc pe modelul meu 2.0 aspirat?

Totusi, aveti vreo recomandare de mecanic? Momentan nu am pe cineva care se ocupa de subaru, ci multi-brad si drept urmare nici operatiunile ceva mai serioase nu pot fi facute acolo.

Eu sunt din Bucuresti, deci m-ar ajuta cineva din zona asta.

Mutlam fain!
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 09, 2018, 09:43:16 AM
Am cautat pe site la ngk si distanta dintre electrozi trebuie sa fie 1.1 (la fel ca la ale mele) dar ca si compatibilitate cica sunt pentru SAAB, cu toate ca sunt identice la forma, deci nu te-as incurca.
Ai codul si poti studia si tu.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: ucosmin on January 09, 2018, 10:53:35 AM
In cazul meu (am schimbat 5 din 6 bobine) mersul neregulat la relanti a aparut numai cu motorul cald. Daca iti face numai la rece ar trebui sa verifici mai intai sistemele ce sunt folosite doar in acel interval si apoi restul. De ex pompa de aer secundar (nu stiu daca masina ta are sau nu asa ceva). Posibil sa fie probleme cu prima sonda lambda si la rece sa nu returneze valori corecte.
Furtunasele de vacuum fac probleme la cald. Bujiile le poti schimba, recomand sa mergi pe NGK.

Cei de la SMT au pus testerul pe ea cand motorul era rece sau cand era cald?
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 09, 2018, 21:56:31 PM
In cazul meu (am schimbat 5 din 6 bobine) mersul neregulat la relanti a aparut numai cu motorul cald. Daca iti face numai la rece ar trebui sa verifici mai intai sistemele ce sunt folosite doar in acel interval si apoi restul. De ex pompa de aer secundar (nu stiu daca masina ta are sau nu asa ceva). Posibil sa fie probleme cu prima sonda lambda si la rece sa nu returneze valori corecte.
Furtunasele de vacuum fac probleme la cald. Bujiile le poti schimba, recomand sa mergi pe NGK.

Cei de la SMT au pus testerul pe ea cand motorul era rece sau cand era cald?

Salut,

Multam de hinturi!

Ceid e la SMT au pus testerul la cald pe ea. Dupa ce sefuld e service a dat o tura in forta (a fost o forja sustinuta pana la pod si inapoi) cu ea, a lasat-o vreo 10 minute si a poi a dus-o in spate pe elevator.

La inspectia compartimentului motor, cat si sub ea + tester masina este OK  - asta mi-au zis si nu vad de unde e problema (mentionand ca pot incerca in prima instanta sa schimb bujiile, apoi daca nu sunt alea posibil bobinele)

Are momente cand vreau sa plec de pe loc si abia ating pedala de acceleratie si urca si pana pe la 4000RPM dupa care coboara pe la 1500rpm, ca mai apoi sa se stabilizeze pe la 700-800rpm.

Oricum multam de sfaturi!

PS: all in all masina a fost luata pe la inceputul lui Noiembrie, la 106.000KM, iar acum are 110700km si merge fara probleme. Ba mai mutl week-end-ul trecut am fost aproape de  Miercurea-Ciuc si dupa 2 zile de lasat masina in parcare, a plecat la sfert.

Ah, iar 4x4 este absolut demential (prima mea masina cu tractiune integrala)  ;D ;D ;D ;D ;D
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 09, 2018, 22:25:00 PM
PTR, ziceai ceva de un senzor de pedala de acceleratie pe un alt topic sau nu tin minte bine? Sa nu fie si aici ceva similar.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 09, 2018, 22:38:14 PM
Eu nu as mai calca pe la SMT daca au putut sa iti spuna ca sunt probleme pe partea de aprindere (bujii/bobine) daca o masina se tureaza mai mult decat trebuie si cand nu trebuie.

Ca sa iti faci o idee, proasta functionare a bobinelor se manifesta prin scanteie slaba, de unde rezulta rateuri (missfire) la care se aprinde cel.
In ceea ce priveste bujiile, daca sunt uzate rezulta acelasi gen de manifestare sau in caz ca s-au creat pe ele sau in alte parti zone de depuneri ce devin incandescente, in momentul in care iei contactul, motorul se mai invarte, existand autoaprinderea amestecului (in cazul tau nu, pentru ca odata cu luarea contactului se opreste si alimentarea cu benzina).

Hai sa o luam logic: daca tie ti se tureaza mai mult decat trebuie in anumite momente si nu apare CEL pe bord, inseamna ca nu e nicio problema la amestec, deci raportul aer/carburant e ok, neavand erori de gen amestec sarac, asa ca aprinderea e ok, aerul e ok, cantitatea de benzina fiind reglata in functie de aerul masurat.

Ramane de verificat sistemul responsabil de momentele cand motorul e rece si senzorul de turatie. Sa ma duc spre ECU, potentiometru pedala acceleratie si motoras clapeta e cam de next level.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on January 09, 2018, 22:45:58 PM
Dap, senzor temperatura antigel de exemplu.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 09, 2018, 22:48:16 PM
Da, foarte posibil.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on January 09, 2018, 23:23:17 PM
 Cred ca in manual scria ca se masura rezistenta , clapeta poate sa mearga prost si sa nu dea nici un cod.... dar daca nu incepe cu lucrurile simple...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 09, 2018, 23:33:16 PM
Cu un soft de diagnoza se poate verifica valoarea tensiunii semnalului emis de oricare senzor (variaza intre 0 si 5V), raportata la plaja de turatie , temperatura, etc..
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on January 09, 2018, 23:38:44 PM
In lipsa de echipament si stiinta, eu as curata cu spray de contacte mufele senzorului de temperatura antigel.
Modelul asta are TGV-uri?
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on January 10, 2018, 08:06:48 AM
TGV bulit inseamna sa nu stea deschis.
Daca ambele seturi de TGV stau inchise, motorul nu trage ca nu are aer.
Daca doar pe doi cilindri TGV-ul e blocat pe inchis, apar rateuri nasoale.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 10, 2018, 11:52:33 AM
Motorul merge rotund tot timpul, far misfire si trage (nu stiu cat ar trebui sa traga un 2.0 aspirat de 165 cai, dar cu treapta 4 la redline are 185km/h...iar la plecarile de pe loc se simte ok).

Problema asta apare cand motorul este rece sau dupa ce am mers cu masina si am lasat-o 1h, poate 2 in parcare si se manifesta in felul urmator (in clip nu am prins foarte bine)

* motorul la rece (lasat peste noapte) porneste la sfert si urca instant pana la 2000rpm, dupa care scade la 1500rpm dupa cateva secunde, iar mai apoi ajunge la 700-800rpm dupa cateva minute (ex:2minute - nu am fost foarte antent la timp)
* plec cu masina si din cand in cand la semafor sau in coloana de la 800rpm creste la 1500rpm sau 2000rpm si ramane acolo pana plec iar de pe loc; cateodata coboara la 7-800rpm fara sa-i fac nimic si fara sa plec de pe loc, dar nu mereu
* sunt cazuri cand plec de pe loc si de la 1500RPM creste pana pe la 4000RPM nu super brusc dar ca si cand as uita sa bag in viteza si calc acceleratia;

Toate aceste simptome dispat cam dupa 30 -40 de minute de la pronirea motorului si nici nu reapar pana cand nu las masina 1 sau 2h in parcare sau peste noapte.

Diagnoza a fost pusa de cei de la SMT, si nu au gasit nici o eroare. Mi-au zis ca nu au cum sa verifice aprinderea acum ca masina e calda si poate sa o las la ei peste noapte la un moment dat sa verifice dar e foarte probabil sa nu fie nimic, si apoi mi-au recomandat sa schimb bujiile si eventual sa verific bobinele (sa le si schimb daca e cazul)

Masina in 5000km, a mers impecabil si la ea s-a facut o revizie completa (ulei, filtre, distributie, pompa apa, antige, etc), mai putin schimbul de bujii pe care sper sa am timp sa-l fac saptamana aceasta, daca nu il voi face next week (masina are bujiile originale, fostul proprietar nu le-a schimbat de cand a luat masina ne noua)

Am cautat si pe forumurile pe afara dar oamenii aia nu prea au motorul meu (e mai bine primit 2.5 sau 3.0 sau turbourile, dar strict pe motorul asta de 2.0 165 cai nu am gasit problema) si nici simptomele astea...

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 10, 2018, 12:14:23 PM
Pai in cazul acesta ai mai multe posibile probleme enuntate de colegi. Le iei pe rand si vezi care rezolva problema. Bujiile, daca nu s-au schimbat niciodata, clar vor aduce o imbunatatire semnificativa, dar acum ma uit mai cu atentie la ce zice domnul muttley cu senzorul de antigel sau la ce zice PTR cu clapeta si PCV-ul sau ucosmin cu pompa secundara de aer.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: puiu on January 11, 2018, 00:01:28 AM
As zice clapeta sau calculator motor.
Pateam ceva asemanator la un motor benzinar cu acceleratie pe cablu. Mergand cu el subturat de ratat ce eram la un moment dat facea fix asa... La semafor de la relanti incepea sa urce usor pana spre 3.000rpm. Ii trecea daca ii dadeam un spritz-doua. Presupun ca se murdarise clapeta? I-a trecut cu esenta de pedala presata bine cu piciorul.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 22, 2018, 16:44:45 PM
Salve,

Azi am schimbat bujiile curatat din nou clapeta de aer, verificat niste furtunele, toate bune. Problema cu relantiul oscilant inca persista..

PS: durata de inlocuire a bujiilor a fost 3h..clar tre sa gasesc un mecanic de subaru in Bucuresti :(
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: ucosmin on January 22, 2018, 17:20:00 PM
Du-o la SMT si roaga-i sa o testeze cand e rece. Motorul tau ar trebui sa aiba un update pt pierderea de putere intre 2500-3500RPM cand e cald. La un search pe Google in Australia si UK au suferit multi de problema lipsei de putere si se rezova printr-un update numit"hesitation map" sau "flat spot update". Motorul tau are codul EJ204 (posibil sa ma insel), are AVCS si e recomandat sa folosesti benzina de min 98 deoarece ai compresie mare de 11:1.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: leeloo on January 22, 2018, 18:05:20 PM
Mai o chestie  pe care  multi  uita sa o verifice.  Daca problema apare des la relanti, poate fi   regulatorul de relanti, sau idle control valve,  ICV si exact asta e functia ei principala, sa regleze turatia la relanti.
Practic e un bypas la clapeta   de acceleratie.   
Poti sa incerci sa o cureti intr-o prima faza, eventual inlocuita. 
Sunt si ceva filmulete pe youtube fix pentru legacy unde o gasesti si cum se curata. Se pare ca e o problema comuna.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 22, 2018, 19:34:14 PM
I-am spus si eu asta si zicea ca de la SMT i-au spus ca nu e de acolo.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: leeloo on January 22, 2018, 19:39:51 PM
aer fals/ diverse valve sunt greu de diagnosticat.
la treaba asta ori e aprinderea care da erori clare, ori aerul.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on January 22, 2018, 19:57:58 PM
 De curiozitate, 3h la service aleatoriu sau reprezentanta ?
 Daca clapeta este electrica/ fara cablu acceleratie, motorasul din ea face relantiul miscand clapeta... nu mai are supapa de relanti IAC cum este la generatiile mai vechi.. cred ca tine tot de norma de poluare.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: leeloo on January 22, 2018, 23:13:50 PM
2007 are sigur ICV.
poate si MAF-ul sa fie, sau  sa traga aer fals pe undeva, 
Asa pe forum e usor.. trebuie mers la cineva cu chef de munca. 
Bag mana in foc ca nu au substanta de contrast si fara aia trebuie sa iei tot  ce inseamna traseul  de aer  la mana. Ma rog mai sunt si alte metode, dar nu se baga aia in reprezentanta la asa ceva.  Daca nu au cod de eroare pe tester, oamenii strang din umeri, nu isi bat ei capul..
Greu de diagnosticat si bani cat poti sa ceri ca  nici mare vanzare nu faci, daca e doar un amarat de furtun sau mai rau, un biet colier nestrans..

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: andrei0241 on January 22, 2018, 23:50:55 PM
Ce substanta de contrast? Stiam de asa ceva la freon doar ... dar acolo e vorba de ceva ce iese din instalatie si cauti pe unde
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on January 23, 2018, 09:56:44 AM
 Outback cu motorul antic de 2.5 fabricat in 10.2004 nu are IAC....
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on January 23, 2018, 09:59:50 AM
E ca si cum ai avea o menajera si ai angaja-o si pe a 2-a ca sa duca gunoiul.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 23, 2018, 10:00:30 AM
Confirm. M-am uitat si la un Legacy 2.0 din 2006 pe care am vrut sa-l cumpar si nu avea.

Daca stam sa ne gandim, din moment ce clapeta este controlata electronic, la ce sa mai ai nevoie de IAC/V.

EDIT: Cum zice muttley :) Am postat in acelasi timp vad
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 23, 2018, 11:49:28 AM
De curiozitate, 3h la service aleatoriu sau reprezentanta ?
 Daca clapeta este electrica/ fara cablu acceleratie, motorasul din ea face relantiul miscand clapeta... nu mai are supapa de relanti IAC cum este la generatiile mai vechi.. cred ca tine tot de norma de poluare.

Un Service oarecare nu la SMT - de aceea am si zic ca as vrea sa ajung la cineva care repara SUBARU nu care a avut subaru prin service la schimbat de placute...ca genul asta de mecanici de VW nu ma ajuta...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on January 23, 2018, 12:09:39 PM
Ai in sectiunea Service-uri auto cateva variante cu pareri de la utilizatori.

La capitolul bujii insa, la anumite modele si motoare accesul este chiar dificil.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on January 23, 2018, 13:55:18 PM
Ai in sectiunea Service-uri auto cateva variante cu pareri de la utilizatori.

La capitolul bujii insa, la anumite modele si motoare accesul este chiar dificil.

Au incercat sa scoata bujiile pe jos ca le era sila sa dea bateria plus airbox-ul la o parte...drept urmare tot pe sus le-au schimbat doar ca a durat 3h...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on February 23, 2018, 10:11:26 AM
Stie cineva care e treaba cu acest surub/ansamblu si de ce e uleios (vad ca se prelinge ceva ulei pe acolo, dar nu foarte mult)?

Pics here: https://imgur.com/a/SuEap
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Pfaizzzer on February 23, 2018, 10:36:39 AM
Retur pompa de servodirectie.
Sigur intre acel cot si pompa exista un o-ring care trebuie schimbat.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on February 23, 2018, 12:48:01 PM
Retur pompa de servodirectie.
Sigur intre acel cot si pompa exista un o-ring care trebuie schimbat.

Multumesc frumos!
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: adytza05 on February 26, 2018, 10:06:00 AM
Ce ai pățit tu cu relanti-ul, mi se īntāmplase mie cu același model de mașină.Dar asta după ce am deconectat și conectat bateria de cāteva ori īntr-un timp relativ scurt.(montasem un player nou și un amplificator). Și la mine nu-și menținea relanti-ul, se tura aiurea īn mers. Eu am lăsat mașina vreo 15 minute cu bateria deconectată, am conectat bornele, am apăsat frana de cāteva ori "pānă a rămas fără curent", am pus de cāteva ori contactul lasandu-l cāteva secunde de fiecare data și după am pornit-o. A funcționat perfect.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: andrei0241 on February 27, 2018, 17:55:50 PM
Daca problema nu e rezolvata, simpla resetare prin deconectarea bateriei nu va ajuta decat temporar
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 02, 2018, 15:06:21 PM
vooi incerca si treaba cu bateria dupa ce ajung in service cu ea sa verific toate furtunele, just in case.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on March 02, 2018, 15:13:24 PM
Scoaterea bornelor nu face decat sa reseteze ECU si sa mearga dupa parametrii de fabrica fara sa tina cont de ce au spus senzorii in ultima perioada.
Practic, nu face decat sa ignore problemele pana cand incepe sa tina iar cont de ele, vazand ca se repeta.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 26, 2018, 10:39:49 AM
Problema cu relanti-ul instabil nu s-a mai reprodus. Am dus masina la o verificare - aparent nu am nici un furtun spart/slabit...

Pe o parte m-am bucurat ca masina mergea in parametrii, daaaaar BANG n-am apucat sa desfac sampania si CHECK Engine Light (care a ramas aprins)+ Cruise Control (care palpaie). Intre 1500 - 2000RPM masina imi da niste suturi de la treapta 2 in sus (cel mai evindent in treapta 3,4).

M-am uitat repede pe forumuri si am vazut ca poti sa faci un fel de diagnoza proprie, drept urmare masina mi-a afisat P0304 - misfire cylidner 4.

Din pacate nu gasesc un comportament identic cu al meu, dar din experientele trecute (cu celelalte masini) cred ca e vorba de o fisa/bobina - plus ca bujiile le-am schimbat acum 4000km

Am primit o recomadare de mecanic de la un coleg de aici si astept sa-mi zica daca si cand are loc saptamana asta de mine, dar pana atunci oare mai pot muta masina 10-15km?


Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on March 26, 2018, 11:24:36 AM
Vezi ca daca inversezi bujiile 3-4 ai sanse sa mearga perfect inca 100km, pana-ti afuma bujia noua. Eu asa am patit.
Dar rezolvarea consta in inlocuirea bobinei de la cil 4.

Daca poti evita rateurile si smuciturile mergand usor cu masina, da, 10-15km n-ar fi problema.
Daca insisti insa, si simptomul continua sa se manifeste, vei praji catalizatoarele.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 26, 2018, 11:59:42 AM
Merci de heads-up.

Am lasa-o in parcarea firmei si nu mai merg cu ea pana maine la service unde sunt programat la 09:00.  Nu face nasol daca accelerez progresiv, ci doar cand apas acceleratia mai tare.

Oricum maine pun testerul pe ea si mecanicul recomandat de colegul de pe grup o sa se uite sa vada care-i baiul (oricum trebuia sa ii fac si schimbul de ulei si filtre, deci pica la tanc :))) ). Sper doar sa nu fie ceva mai grav.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 27, 2018, 12:57:49 PM
Am fost la mecanic, a pus testerul s-a confirmat misfire pe cilindru 4. Am verifica bujie, bonina...toate in regula drept pentru care am sters eroarea si astept sa mai apara. Totodata am curatat si capacul de la rezervor ca sa fiu sigur ca nu e de acolo.

E posibil sa fi fost de la benzina proasta de la Petrom pe care am bagat-o inainte sa am problema asta. Merge ceas masina fara balbe si treba cu relanti-ul nu o mai face....cel putin nu asa des. Am verificat furtunele sa vedem daca trage aer fals, admisia...totul in regula.

Nu am avut timp de curatare PCV, dar oricum trebuie sa ma intorc pentru schimbul de ulei si filtre si aparent si discuri+placute, si voi curata atunci masina.


Un lucru care m-a intristat..puntea spate este destul de cuprinsa de rugina si nu stiu ce sa fac. Recomandarea a fost sa o schimb cu totul si sa nu ma chinui cu dat jos, sablat etc....

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 09:38:19 AM
Minunea n-a tinut prea mult, astazi a mers numa in suturi masina (ce-i drept fara sa se aprinda check engine + cruise pe bord si sa ramana aprinse), indiferent de turarie, indiferent de trapta de viteza si inclusiv la semafor.

Senzatia a fost ca imi va muri motorul, se va opri, si cand acceleram se auzea pe evacuare cum merge intrerupt...Ma scoate din pepeni masina ca nu reusesc sa gasesc cauza.

am fost la Subaru Pallady, am fost la mecanici recomandati, not a freaking clue. Nu se apridne nimic in bord, dar merge in 3 din cand in cand, si sincer imi e si teama sa o mai pornesc sa o mai duc pe undeva ca sa nu ii fac praf motorul.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on March 30, 2018, 09:58:37 AM
Scoaterea bornelor nu face decat sa reseteze ECU si sa mearga dupa parametrii de fabrica fara sa tina cont de ce au spus senzorii in ultima perioada.
Practic, nu face decat sa ignore problemele pana cand incepe sa tina iar cont de ele, vazand ca se repeta.

Daca problema nu e rezolvata, simpla resetare prin deconectarea bateriei nu va ajuta decat temporar

Ai incercat ce zicea muttley? Ti-a verificat cineva bobinele?
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 10:05:17 AM
Au fost verificate, o sa ma duc iar azi sa le reverific inclusiv bujiile date jos si inspectate atent.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on March 30, 2018, 10:23:57 AM
Ca idee, la mine a fost o mufa putin crapata la o bobina (din cauza unui schimb banal de bujii si a mainilor neatente ale mecanicului) si din cauza asta aveam caderi de tensiune, imi lua curentul de la ceasuri si murea motorul total aleator si suficient de rar incat sa nu pot sa asociez simptomele cu nimic. Nu aveam nici o eroare inregistrata. Verifica sa nu fie ulei pe bobina sau pe bujie pentru ca mai cedeaza garniturile de la capacul de chiulasa.

Alta varianta poate fi distributia sarita, am patit sa imi apara eroare dupa cateva zeci de km. Este suficient un dinte la o singura axa, nu e nevoie sa fie toate 4 defazate.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 10:44:12 AM
Distributia a fost schimabata acum 10.000KM + pompa apa + antigel (contitech cureaua + restul de componete ca asa era kitul pentru masian; inclusiv pompa de a apa a fost ceva bani, nu m-am zgarcit pentru ca stiam ca sunt usor sensibile motoarele astea). Acum 4000km am schimbat bujiile (NGK, recomandate pentru motorul meu), si intradevar baietii care s-au ocupat de schimbul de bujii nu erau neaprat cei mai priceputi (a durat 3.5h schimbul de bujii), si nu sunt sigur ca au pus ok bobinele la loc.

Problema asta a aparut cumva cam in acelasi timp sau putin inainte de schimbul de bujii, de aceea nu sunt sigur ca e "vina" celor care s-au ocupat de schimbul de bujii. Atunci cautam rezolvarea relatinului instabil (care de altfel nu fost rezolvata, doar apare mai rar problema). Tot ei au facut si distributia si nu am avut nici un fel de problema, masina a functionat ok.

Sunt usor dezamagit de Subaru ca sa fiu sincer, ca dupa ce am luat o masina verificata la reprezentata si totul a fost ok, au inceput problemele cu ea. N-am avut cu nici o alta masina (inclusiv cu Alfa Romeo) atatea batai de cap cat am avut in 4 luni cu masina asta...



Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on March 30, 2018, 10:47:23 AM
Sunt usor dezamagit de Subaru ...

Wrangler, ai legatura  ::)
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 11:09:28 AM
Sunt usor dezamagit de Subaru ...

Wrangler, ai legatura  ::)

No hate intended, promit. Imi place masina de mor, am mers destul timp si cu un Forester 2007 (o masina super zvelta si fun, de aceea mi-am luat si eu tot subaru), din pacate, problemele astea mici, la care nu am un raspuns, sau totul e pe bajbaite ma face sa cred ca e o masina pretentioasa si nu e destinata Romaniei (sau cel putin nu mie).
Ce e si ma demoralizant, pe cat de anoste sunt masinile germane din VAG, acolo pana si aia de la vulcanizare stiu sa mestereasca la ele :)))))


Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Heliotropus on March 30, 2018, 11:28:52 AM
...
Ce e si ma demoralizant, pe cat de anoste sunt masinile germane din VAG, acolo pana si aia de la vulcanizare stiu sa mestereasca la ele :)))))

Exact aici apare factorul de diferentiere asa cum bine ai subliniat!
Conducand un SUBARU te poti plasa mereu intr-o pozitie inaccesibila multimii, ceea ce unora le starneste emotii. Nu te considera modest conducand o masina fabricata in anul 2007 caci modestia este apanajul mediocritatii. Tu ai SUBARU Forester!

Asa cum cafeaua este o experienta a gustului cred ca si SUBARU poate fi considerata o emblema a exclusivismului. 
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on March 30, 2018, 11:38:26 AM
Tu ai SUBARU Forester!
Mor aici...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 11:54:08 AM
...
Ce e si ma demoralizant, pe cat de anoste sunt masinile germane din VAG, acolo pana si aia de la vulcanizare stiu sa mestereasca la ele :)))))

Exact aici apare factorul de diferentiere asa cum bine ai subliniat!
Conducand un SUBARU te poti plasa mereu intr-o pozitie inaccesibila multimii, ceea ce unora le starneste emotii. Nu te considera modest conducand o masina fabricata in anul 2007 caci modestia este apanajul mediocritatii. Tu ai SUBARU Forester!

Asa cum cafeaua este o experienta a gustului cred ca si SUBARU poate fi considerata o emblema a exclusivismului.

Pai bine bine, de acord, dar cu ce ma ajuta daca sta in parcare si nu merge? :)))))) Crezi ca in RATB sau in Metrou ii pasa cuiva ca am eu Subaru? :))))
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Heliotropus on March 30, 2018, 11:56:56 AM
Tu ai SUBARU Forester!
Mor aici...

Scuze, voiam sa spun: "Tu ai SUBARU Legacy" - adica mai convingator pentru elite intrucat modelul reprezinta faţa stilata, elaborata, plina de fineturi, armonie etc. a brandului. 
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Heliotropus on March 30, 2018, 12:04:29 PM
@FireBlade: ai avut Forester 2007 si apoi ti-ai cumparat Legacy pentru ca primul Subaru nu te-a dezamagit, mai mult, am certitudinea ca te-a slujit cu credinta.
Cu ultima masina ai experimentat situatii neplacute pentru ca s-au adunat factori tehnici. Nu te pricepi sa-i identifici si apoi sa ii elimini? Nici eu! In schimb eu apelez la specialisti si le transfer responsabilitatea. Atat pot  :D
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 12:17:43 PM
Ok, inteleg ce spui, doar ca specialistii aceia despre care povestesti tu, nu prea sunt asa usor de gasit :)

N-am avut Forester, cred ca s-a inteles gresit. Am condus ceva vreme Forester, drept urmare m-am decis sa iau acest Legacy (masina de la prim proprietar, cu istorc full in service autorizat Subaru Romania, fara incidente, tot ce se poate sa sune mai bine), care dupa 10.000KM imi da batai de cap cu motorul (nu cu alte maruntisuri, suspensie, electrica etc).

Cu partea asta de exculsivitate, din nou stiu ce zici. Am avut Alfa ROmeo vreo 4 ani inainte de SUbaru, si daca nici alfa nu e cunoscuta ca o masina sensibila, atunci nu stiu care. Cu masina aia am facut 100.000KM fara nici o problema mecanica - schimburile la timp, piese de calitate, si nu m-a lasat in drum niciodata, de aceea am repetat reteta asta si la subaru, schimburi la timp, piese de calitate...

Ce nu am facut, este sa ma interesez cine imi poate face un service cum trebuie sau cine se pricepe la marca asta in caz, vorba aceea "the shit hits the fan", si iata-ma scriind aici pe forum.

Again, sa nu ma inteleaga nimeni gresit. Imi place Subaru si imi place masina mea foarte mult, ce nu imi place e ca sta in parcare in loc sa ne bucuram de drum :)



Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on March 30, 2018, 13:03:01 PM
 Imediat dupa periada aia de mers aiurea posibil sa ai un cod de eroare care inca nu aprinde becul. In ce zona esti ? Poate este cineva in zona cu o interfata sa verifice..
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on March 30, 2018, 13:08:46 PM
O bobina obosita sau un contact imperfect poate avea orice masina.
Cauta un mecanic priceput. Sau unul asa si-asa, sa-ti inverseze 2 bujii (am zis mai in urma de ce).
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 13:11:19 PM
Sunt in zona ROMEXPO - Blvd. expozitiei.

Am avut check engine in bord Luni si codul de eroare generat era P0304 - misfire cilindru 4. S-au verificat bobine, furtune, suflat buson benzina. Am sters eroarea si masina a mers ok pana aseara cand a inceput sa imi dea niste suturi mici, care s-au transformat in volee in dimineata asta...

Fix aproape de parcarea in care e masina s-au aprins Check Engin +Cruise Control - ambele intermitent (deci diferit fata de ce am patit luni cu check engine aprins si doar cruise control care era interminten), dar s-au stins in mai putin de 2 secunde.

Am oprit masina in parcare si aia a fost. Am incercat metoda de self-diagnoses ( contact + trip + lumini), dar nu a reiesit nici un cod de eroare...

la ora 15:00 ma duc la un service pe BLvd, Aerogarii sa dau jos, bobine, bujii, din nou si sa le verific cu mare atentie. Daca par in regula o sa schimb bobinele intre ele....poate poate :)
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: BOXER on March 30, 2018, 13:33:35 PM
Sunt usor dezamagit de Subaru ...

Wrangler, ai legatura  ::)

Am citit randurile anterioare si astept sa vad ce solutii gasesc mecanicii multimarca. Ma astept si la niste filete interioare stricate pe viitor.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 14:02:09 PM
Sunt usor dezamagit de Subaru ...

Wrangler, ai legatura  ::)

Am citit randurile anterioare si astept sa vad ce solutii gasesc mecanicii multimarca. Ma astept si la niste filete interioare stricate pe viitor.

Crezi ca eu as apela mecanici multimarca daca as avea un mecanic de la subaru? Am fost la reprezentata si tratamentul a fost la fel ca la multimarca doar ca muuuuuuuuult mai scump...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: MihaiFlorescu on March 30, 2018, 14:17:23 PM
Daca nu rezolvi unde te duci poate ne vedem intr-o zi/seara si ma uit si eu cu jucaria mea sa vedem erori. Stai si cu ochii pe rubrica de intalniri ca planuiesc sa mai facem una in Bucuresti curand, tinand cont de vremea frumoasa si poate o rezolvam cu amatorii din club care au facut mai multe motoare Subaru sa mearga decat unii mecanici.

Se poate intampla cum zice PTR sa inregistreze eroarea dar sa nu iti dea imediat check engine. O pune in "pending". Ce am eu de citit le vede si pe alea.

Ce sa zic, ala de la SMT care ti-a zis ca masina nu are nimic si ti-a luat banii sper ca citeste si isi da 2 palme. De obicei fac lucru bun, dar mai sunt si exceptii.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 15:34:49 PM
Daca nu rezolvi unde te duci poate ne vedem intr-o zi/seara si ma uit si eu cu jucaria mea sa vedem erori. Stai si cu ochii pe rubrica de intalniri ca planuiesc sa mai facem una in Bucuresti curand, tinand cont de vremea frumoasa si poate o rezolvam cu amatorii din club care au facut mai multe motoare Subaru sa mearga decat unii mecanici.

Se poate intampla cum zice PTR sa inregistreze eroarea dar sa nu iti dea imediat check engine. O pune in "pending". Ce am eu de citit le vede si pe alea.

Ce sa zic, ala de la SMT care ti-a zis ca masina nu are nimic si ti-a luat banii sper ca citeste si isi da 2 palme. De obicei fac lucru bun, dar mai sunt si exceptii.


Multam mult, cu sigurata iti dau un semn.

Intre timp am fost la mecanicul multi marca si m-a trimis acasa, dupa ce a ridicat capota. A zis ca nici nu stie unde sunt bobinele si nu vrea sa faca mai mult rau.

Eroarea pe care o afiseaza in urma diagnozei proprii a masinii, again: #P0304 - https://i.imgur.com/K95NZri.jpg

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: andea79 on March 30, 2018, 15:37:04 PM
era nea Gicu de la parter?  ;D
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 15:40:19 PM
era nea Gicu de la parter?  ;D

 ;D ;D, nu nu (cum ziceam in ceva postari, mcanic de VAG, Ford, etc). Apreciez ca totusi a fost sincer si nu "m-a ars" fara sa rezolve ceva.
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: leeloo on March 30, 2018, 15:43:13 PM
deci daca e ceva la care se ajung usor la nemernicia asta de  motor  boxer sunt bobinele de inductie.
In rest e dureros de lucrat la el, nu ai access nicaieri.
Sunt fix pe motor, partea de sus.
ai poze in link-ul de mai jos.
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2165653

poti sa incerci sa inversezi bobinele intre ele si vezi daca apare eroarea pe alt cilindru macar asa elimini sau, daca e cazul gasesti bobina vinovata.

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on March 30, 2018, 15:45:36 PM
deci daca e ceva la care se ajung usor la nemernicia asta de  motorul  boxer sunt bobinele de inductie.
In rest e dureros de lucrat la el, nu ai access nicaieri.
Sunt fix pe motor, partea de sus.
ai poze in link-ul de mai jos.
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2165653

Multam, stiu unde sunt ca am fost acolo cand s-au schimbat bujiile. I le-am arata  si lui. De exemplu bobina #3 e cea mai expusa dintre toate la modelul meu de masina si e super usor de ajuns.

Cea care face probleme #4, este cea mai putin accesibila (in partea spate, dinspre sofer) si cred ca s-a panicat acolo. Mi-a zis ca pentru a scoate bobinele trebuie ridicat motorul, asa ca...am pus-o iar in parcare :))))
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on March 30, 2018, 15:50:58 PM
 Am verificat pe serie si bobina este folosita si pe toate motoarele de 2.5 turbo 2004-2008 .... Arata ca bobina Mobiletron CJ-02 , are 3 pini. ... poate e cineva care are una care sta degeaba si vrea sa faca o fapta buna...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Mr. Ziggy on March 31, 2018, 23:11:46 PM
Inainte de a face orice alta diagnoza la motor, te rog sa verifici toate cablurile sau firele de masa din zona motorului. Sa existe si sa fie in stare buna, avand contacte corecte. Asta e primul pas...
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on April 05, 2018, 11:16:19 AM
Salutare,

Am rezolvat problema cu misfire, era bobina de la cilindru 4. Am schimbat bobina si masina merge in regula. N-am mai observat nici problema de relanti, dar  nu sunt convins ca e rezolvata pentru ca am mers foarte putin cu masina. Totodata am verificat si cablajele de masa si sun toate in regula, multam de recomandare.

Multumesc colegului de aici, "ucosmin", ca si-a rupt din timp sa ma ajute cu un sfat la fata locului + diagnoza, la fel si voua pentru sfaturi!

Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on April 05, 2018, 11:37:23 AM
Marca de kko! :D
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: PTR on April 05, 2018, 12:08:03 PM
 Daca restul bobinelor sunt cele de fabrica, ar trebui sa fii pregatit.... Subaru a schimbat de 3 ori codul la ele, ceea ce nu este semn bun.. Dar in principal daca schimbi bujiile inainte de kilometrii recomandati nu ar trebui sa ai probleme..
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on April 05, 2018, 16:14:52 PM
Marca de kko! :D

Nu m-as duce pana acolo, dar de sensibila este sensibila :)
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: FireBlade on April 05, 2018, 16:15:32 PM
Daca restul bobinelor sunt cele de fabrica, ar trebui sa fii pregatit.... Subaru a schimbat de 3 ori codul la ele, ceea ce nu este semn bun.. Dar in principal daca schimbi bujiile inainte de kilometrii recomandati nu ar trebui sa ai probleme..

Multam de sfat, ma pregatesc sufleteste si pentru restul :))))
Title: Re: Relanti instabil - Subaru Legacy 2007 - 2.0 165CP
Post by: Muttley on April 05, 2018, 16:19:29 PM
Eu am vreo peste 1 an de cand am schimbat o bobina cu probleme, iar restul inca nu tusesc.