Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: JAD on December 22, 2017, 00:38:05 AM

Title: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 00:38:05 AM
Buna seara,
Asa cum sugereaza si titlul de pe prima pagina a forumului, Mos Caraciun a venit la noi anul acesta nu cu sania, nici calare pe Rudolph ci cu un Subaru, si avand in vedere ca este un XT, a ajuns mai devreme :).
Desi s-a bucurat de fursecurile si laptele gasite sub brad a trebuit sa plece pe jos spre bucuria noastra.
Este vorba despre un Forester din 2006, 2.5 XT, 4EAT sportshift, navigatie(fara RO dar indica bine ora exacta), 100k km,  tractiune fata dar si spate, trapa, cunosc masina de noua si fostul proprietar.
Povestea suna bine, masina arata bine , saniuta fuge (cred, n-am indraznit) , toata lumea fericita mai putin Mos Craciun.
Suntem fericiti sa ne alaturam comunitatii acestui forum.
Astazi a parcat la terminalul nostru, voi reveni si cu poze in zilele ce urmeaza.


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 22, 2017, 01:53:38 AM
Felicitari pentru achizitie.
Atentie la 4EAT SS, este putin mai agresiva decat AT-ul normal sau manuala.
Aloca timp pentru a-i intelege comportamentul pe drumuri alunecoase.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 08:01:49 AM
Multumesc Wrangler, promit ca voi fi atent.
intradevar, la cea mai mica atingere a acceleratiei in cazul urcarii unei borduri sau in Reverse baga mai multa putere in roti decat m-as fi asteptat si trebuie sa fiu pregatit sa franez in permanenta.
Vad ca are un selector cu 3 moduri de punere in miscare(Power, A/T si Hold), am mers dpar pe A/T, la Hold se aprinde un fulg de nea in bord si pleaca cu treapta 2, Power probabil ca schimba la turatii mai inalte.
Apropo de lumini in bord are si el Ceck engine+Cruise intermitent+VDC aprins.
Nu erau aceste erori in bord, au aparut dupa ce masina a stat parcata cateva zile pe o strada cu inclinatie destul de mare.
Voi cauta sa iau un OBD II code reader ceva sa vad ce erori sunt.

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 22, 2017, 10:14:30 AM
Poti folosi doar Power si A/T, Hold niciodata pe suprafete aderente.
Erorile cred ca au fost si inainte de achizitie, acum doar au reaparut. Cauta un cititor cu mufa lunga, cele scurte raman blocate pe conector.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: UXE on December 22, 2017, 10:53:39 AM
VDC pe Forester 2006?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 11:08:13 AM
VDC pe Forester 2006?
Salut,
Asa cred ca se numeste, e un martor gen antiderapaj, (o masina care aluneca) taiat , are si un buton de activare/dezactivare.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 22, 2017, 11:33:28 AM
VDC pe Forester 2006?

Automatele au VDC de la sfarsitul lui 2005.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 12:06:16 PM
Ar mai fi cateva lucruri care merita atentie,
1. Dupa fiecare franare, etrierul stanga fata elibereaza greu, scartaie placutele cam 100m pana pierd contactul cu discul , cel mai probabil culisantele acelea sunt responsabile.
2. Trapa, de cele mai multe ori se inchide ok dar cateodata se opreste putin inainte de finalul cursei.

Nu par a fi defecte care sa puna probleme prea mari, orice sfat este binevenit :)
Multumesc !
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on December 22, 2017, 12:18:34 PM
Sfatul cel mai bun este sa lasi masa bogata de sarbatori ca nu face bine. Si banii economisiti ii pui in contul de intretinere si reparatii. Din ianuarie faci plan de economisire pe 3 luni si in primavara te pui pe treaba. Reparate din timp marile probleme, te vei bucura mai mult de masina.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: UXE on December 22, 2017, 12:36:11 PM
VDC pe Forester 2006?

Automatele au VDC de la sfarsitul lui 2005.

Si pe manuala care ar fi motivul de nu l-au pus?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on December 22, 2017, 12:45:08 PM
Automata are raport diferit fata/spate din cate stiu, adica mai mult pe fata, ceea ce nu o face la fel de stralucita ca manuala in situatii dificile cand pierzi aderenta pe o punte.

Si cand ai o automata, poti controla electronic mai multe lucruri, asa cum EyeSight se pune doar pe CVT.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: UXE on December 22, 2017, 12:59:40 PM
Da , dar tot AWD este.  Deja ma gandesc ca manuala mea e praf fara acest VDC.  Adica acum unde manuala se impotmoleste  AT-ul cu VDC trece pe acolo fara greturi.  Poate a fost si o chestie de marketing.   :(
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 14:08:51 PM
Asa stiu si eu, manuala are diferentialul central mecanic, cel mai probabil LSD
Automatele au o pompa de ulei care creste sau scade presiunea uleiului din diferentialul central in functie de nevoi, un fel de Haldex cas spune .
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 14:25:56 PM
inca o diferenta intre A/T si M/T cu referire la impartirea puterii intre punti ar fi ca la automate ai posibilitatea sa bagi o siguranta in tabloul de sigurante de sub capota si ii anulezi AWD-ul, ramane doar FWD (producatorul recomanda aceasta procedura atunci cand mergi cu o roata de rezerva de dimensiuni diferite), altfel se uzeaza pinioanele diferentialului central sau se pot rupe dintii .
La manuala nu exista aceasta posibilitate din cate stiu, ceea ce e bine, mai putine care sa mearga prost.

De aici putem concluziona ca la automate impartirea se face controlat electronic iar la manuale mecanic.
 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 22, 2017, 15:16:17 PM
Automata are raport diferit fata/spate din cate stiu, adica mai mult pe fata, ceea ce nu o face la fel de stralucita ca manuala in situatii dificile cand pierzi aderenta pe o punte.

Si cand ai o automata, poti controla electronic mai multe lucruri, asa cum EyeSight se pune doar pe CVT.

4EAT SS este diferita, spatele beneficiaza de cuplu mai mare decat fata.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 15:28:52 PM
Multumesc de info , acum stiu la ce comportament sa ma astept pe strazile inzapezite :)
traiam cu impresia ca SS-ul difera fata de varianta auto doar prin optiunea de a schimba si manual/tiptronic.
Se pare ca sunt mai multe diferente, Good to Know.
 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Heliotropus on December 22, 2017, 18:19:12 PM
Interesant mod de "descalecare" al mosului prilej cu care sa-l felicitam pentru nepretuitul dar iar voua sa va uram un portbagaj neincapator cu bucurii!


... tractiune fata dar si spate...

Ai platit separat pentru optiunea descrisa mai sus sau a fost la pachet cu scrumiera si suportul de bicicleta?  ;D :D :P
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 22, 2017, 19:17:43 PM
Buna seara,
Multumim mult pentru urari si gandurile bune.
Optiunea a venit la pachet, platita separat :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 23, 2017, 12:31:21 PM
Salutare,
Asa cum am promis, am revenit cu cateva poze ale acaretului.
(https://s19.postimg.org/rstcz2wrj/IMG_20171219_085430.jpg) (https://postimg.org/image/rstcz2wrj/)
(https://s19.postimg.org/3p2larjfj/IMG_20171223_115927.jpg) (https://postimg.org/image/3p2larjfj/)

(https://s19.postimg.org/il14id2jz/IMG_20171223_120013.jpg) (https://postimg.org/image/il14id2jz/)

(https://s19.postimg.org/6vx4uer0v/IMG_20171223_120043.jpg) (https://postimg.org/image/6vx4uer0v/)

(https://s19.postimg.org/pbhlrtkkv/IMG_20171223_120124.jpg) (https://postimg.org/image/pbhlrtkkv/)

Aveti idee ce este aparatul acela mic dintre scaun si consola schimbatorului ?
Eu nu ma prind, ma bate :( .

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Muttley on December 23, 2017, 12:39:51 PM
Posibil detector radar.

Poze cu 1310-le? :D
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Forester on December 23, 2017, 13:52:11 PM
Sigur detector. City, K, Ka, X...  :police:
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 23, 2017, 14:08:20 PM
Cu senzori ascunsi in grila. Bucuria politistilor din tarile in care este interzisa folosirea sau detinerea detectorului.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 23, 2017, 17:18:56 PM
Multumesc pentru raspunsuri,
Sa vad cum il scot in acest caz.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 24, 2017, 00:05:10 AM
Primele impresii dupa cateva zile de Forester prin capitala:
 - se incalzeste repede
 - cutia s-a adaptat stilului meu de mers
 - viteza maxima atinsa 70km/h (la vale)
 - la fiecare spalare a parbrizului spalatoarele farurilor au grija sa imprastie lichid pe jumatate de capota
- portbagaj destul de incapator pentru cumparaturile specifice perioadei
 - coafura rezista
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Dragosh10 on December 25, 2017, 20:43:19 PM
uelcome!

@Wranger intre 4eat si 4eat Sport Shift singura diferenta este ca poti schimba manual treptele, in rest este exact la fel , exact cum a punctat JAD

AT-urile au si raport diferit final in diferential fata de MT(parca la AT este 4.11 dar nu sunt sigur)
@Uxe " Adica acum unde manuala se impotmoleste  AT-ul cu VDC trece pe acolo fara greturi." wrong my friend, its the other way around.VDC-ul in cazul SG-ului este oarecum agresiv si taie cuplul la roti repede.Sigurul avantaj la VDC este cand "te cateri" unde controleaza mai bine wheelspin-ul.....
Si inca un avantaj al cutiei automate(pe langa confortul de a conduce in oras) este in offroad pe sectiuni grele si lente cu aderenta rezonabila.....convertizorul de cuplu este un pseudo_reductor cu un raport (oarecum) infinit......poti ataca sectiuni dificile cu viteze mult mai mici decat o manuala cu reductor.
Ca si exemplu o manuala iese din noroaie mult mai usor decat o automata si automata se catara mai bine pe sectiuni pietroase.....

@Mihai Ai dreptate......oarecum.....AT-urile sunt 60%-40% in mod normal, doar cand este selectat din modul manual treapta 1si 2(sau pus pe treapta 1 si 2 din selectia PRND321) masina va fi 50-50.....cand a ajuns in treapta a 3-a ambreiajele vor decupla pana la 60-40.

Un mic sfat....daca nu stii cu siguranta ca s-a inlocuit uleiul in cutia de viteze recent , fa-o cat mai repede, ieri daca se poate!
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: malakay on December 25, 2017, 22:22:51 PM
trans 4eat subaru sunt 90% fata 10% spate
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on December 25, 2017, 23:11:40 PM
Primele generatii 4EAT aveau acest raport.
4EAT SS si 5EAT de pe Tribeca au 45 fata 55 spate. Cutiile sunt diferite de cele standard, avand un "Torsen" in plus.

Trust me, le-am vazut disecate. :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Pfaizzzer on December 25, 2017, 23:20:53 PM
Torsen pe Subaru?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Dragosh10 on December 27, 2017, 09:38:17 AM
Primele generatii 4EAT aveau acest raport.
4EAT SS si 5EAT de pe Tribeca au 45 fata 55 spate.
Doar daca au Active torque split(VTD) care s-au montat de la 2007 in sus.Asta este 2006 si are doar traction control(VDC) deci implicit 60:40 split.Asta e valabil doar pentru Forester
Sunt modele cu SportShift(4eat si 5eat) cu si fara VTD (Legacy GT, Tribeca, etc)
Tot ce are VTD este 45:55, restul, cu VDC, depinzand de an, sunt 90:10 respectiv 60:40.

Manual rules anyway, its 50:50 all the time  8)
De STI nu vorbim ca le chisa in freza pe toate cu DCCD  ;D ;D ;D
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on December 27, 2017, 12:01:44 PM
Bun venit printre noi! Te așteptăm să te lauzi cu atelajul la întâlnirea din februarie 😉
Spălătoarele de la faruri pornesc atunci când apeși mai lung și ai farurile pornite. Dacă nu vrei să pornească, apasă mai scurt și repetat.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 27, 2017, 20:19:25 PM
Multumesc pentru primire si sfaturi,
Pana acum Forestierul se prezinta bine, merg usor, regulamentar, o singura data a trebuit sa apas acceleratia cam 50% sa ocolesc un autobuz oprit in statie care ocupa toata banda iar reactia a fost neasteptata.
M-am uitat in bord aveam 80km/h iar tot traficul ramasese in spate in cateva secunde.
Vin dupa 10 ani de SUV diesel > 2 tone si 118 cai putere la care acceleratia nu era punctul forte, ma adaptez treptat. 
Consum circa 13% Bucuresti, sunt foarte multumit de achizitie.
Am un prieten cu impreza 2.5 4EAT non turbo(2007) din USA, la fel ca si mine se bucura de alegerea facuta.
La fel ca si mine are eroarea ceck engine + Cruise :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on December 27, 2017, 20:22:35 PM
Nu ii mai spune eroare. Este avertizarea standard ca exista probleme. Este singurul mod de exprimare, care poate insemna orice. Deci sunt 99.99% sanse ca prietenum sa aiba alta problema.

Sa te bucuri de ea dar rezolva problema acum, altfel e posibil sa coste mult mai mult dupa.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on December 29, 2017, 00:09:47 AM
Astazi am acordat putina atentie franei stanga fata care scartaia la plecarile de pe loc si un timp dupa acestea.
Destul de usor s-a rupt surubul de la un ghidaj, gripat.
Am luat un kit de ghidaje care include burdufuri, suruburi si vaselina, am revenit si la ghidajul inferior, s-a slabit ok dar la acesta era ghidajul blocat/gripat.
Dupa cateva reprize de ciocan si spray degripant a iesit dar era gripat pe inchis, bietul Forester mergea infranat, placutele erau uzate neuniform din acest motiv.
Am curatat cavitatile ghidajelor, am montat noul kit si e ok (pe roata respectiva), voi repeta procedura la celelalte 3 colturi si placute noi.
Se simte mult mai putin stresat acum, as putea spune ca avansarea e mai vioaie iar scartaitul a disparut cu desavarsire.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 04, 2018, 22:15:25 PM
Buna seara,
Printre altele am aruncat un ochi la nivelul antigelului.
in vasul metalic nivelul e ok, in radiator la fel dar in vasul de pe partea volanului nu se vede nimic, decat un indicator de "FULL" dar lichidul nu se vede in preajma lui , ba chiar nu se vede deloc.
Din cate am mai citit acest vas este pentru rezerva, nu are un rol neaparat important in sistemul de racire.
intrebarea este, ar trebui completat pana la full (tind sa cred) sau nu ?
G12 e antigelul din sistem.
Multumesc !
Title: Re: FXT 2006
Post by: JAD on January 05, 2018, 12:13:20 PM
Eu nu am acele protectii de cauciuc dar arata bine aripile, nu e ciupita vopseaua,
Un punct de rugina a aparut in preajma busonului de alimentare cu combustibil, e de suprafata, picaturile de benzina au atacat vopseaua si voila, o sa revopsesc acea portiune de sub usita.
Si eu recomand acelasi lucru, lasa-le montate.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Pfaizzzer on January 05, 2018, 15:19:17 PM
Da jos “castronul” de plastic din jurul busonului si vei gasi un pic mai multe puncte  ^-^
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 05, 2018, 15:20:27 PM
In baza sfatului de mai jos cred ca nu-mi ramane altceva de facut decat sa completez.

"The reservoir acts as a buffer zone, whereby when engine is hot and the water expands, the level becomes higher. As it cools and contracts, the water level in the reservoir gets sucked back into the main engine area.
 To test, just top up to the hi level (max) when hot and then monitor it."
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Muttley on January 05, 2018, 15:45:26 PM
...acest vas... nu are un rol neaparat important in sistemul de racire.

Doar ca daca e gol, baga aer in circuit pe perioada de racire. Inofensiv ;)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: BOXER on January 05, 2018, 15:52:23 PM
Unele motoare boxer sunt racite cu aer.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: andrei80 on January 05, 2018, 15:54:34 PM
Yeeei!
Cum arata și unde ar trebui să fie chestiile alea?😕
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on January 05, 2018, 15:56:30 PM
Da,da, am avut și eu! Semăna cu un Oltcit!
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 05, 2018, 16:17:29 PM
Si avea si discurile de frana pe planetare :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on January 05, 2018, 21:45:28 PM
Yup, ăla e!😁 Tare mi-a fost drag!
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: JAD on January 06, 2018, 22:29:17 PM
O poza cu problema, nu mai cred ca e de la combustibil ci favorizata de vreme.
Am montat si portbagajul pe plafon sa-i mai taie din elan.
(https://s19.postimg.org/6hqfd35rn/IMG_20180106_211840.jpg)
(https://s19.postimg.org/xsbql7bb7/IMG_20180106_215736.jpg)
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Pfaizzzer on January 07, 2018, 13:02:43 PM
Problema vine din interior. Acolo nu rezolvi decat cu lucrare de tinichigerie. Daca ai nervi si bani de bagat, da jos plasticul ala (se vor rupe cele trei surubuti care tin gulerul de metal din jurul busonului; sau daca dai jos mai intai protectia de plastic de pe teava de umplere a rezervorului, ai acces la piulitele suruburilor si le poti curata inainte sa rasucesti de suruburi) si vei avea acces intre aripa si contra aripa.

Repet, daca nu ai chef sa te intinzi la lucrari care pot fi destul de ample (cu cat cauti mai intens rugina, cu atat mai tare o vei gasi  ;D) mai bine o lasi asa si bagi doar ceara de cavitati pe peste tot.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Muttley on January 07, 2018, 14:52:43 PM
Rugineste pe sub ceara de nu-i adevarat.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Pfaizzzer on January 07, 2018, 17:41:21 PM
Da, dar tot o mai ajuta daca nu are de gand sa bage flexul pe ea.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: JAD on January 07, 2018, 18:31:52 PM
Ma gandeam la o perie de sarma actionata electric pana la luciul metalic,
demontate accesoriile busonului sa vad si ce e pe spate, primer, teroson, vopsea si lac.
sper sa nu fie gauri sa fie nevoie de suduri in preajma busonului existand riscul de a face poc.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Pfaizzzer on January 07, 2018, 18:49:28 PM
Tubul de alimentare se da usor jos:

-cele trei suruburi din poza;
-un surub la jumatea lui (il veZi dupa ce dai protectia de plastic jos; aia din spatele rotii);
-un colier la un cot de cauciucbpe sub masina.

Asa ca daca e de sudat, scoti tubul si astupi cotul dr sub masina.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: JAD on January 07, 2018, 21:40:16 PM
Multumesc pentru sfaturi, pare a fi mai complexa reparatia decat am anticipat.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: Pfaizzzer on January 07, 2018, 21:55:49 PM
Poti sa citesti la mine pe topic ca sa-ti faci o idee ce inseamna sa te manance undeva  ;) :

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.680.html (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,2784.680.html)

P.S. caroseriile la SG si GG sunt asemanatoare, deci au aceleasi probleme.
Title: Re: Re: FXT 2006
Post by: JAD on January 07, 2018, 22:45:30 PM
O nimica toata  :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on January 08, 2018, 09:46:21 AM
Am mutat toate postarile legate de masina lui Jad pe topicul lui. Lasam masina lui UXE cu jurnalul sau.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 13, 2018, 16:58:48 PM
In cele din urma am reusit sa citesc eroarea , este vorba de P2433 (Secondary Air Injection System Air Flow/Pressure Sensor Circuit High Bank 1)
Desi am sters-o, repare in cateva secunde (cu motorul pornit, temperatura antigelului de circa 90 grade).

Ps. e normal sa consume 21% in Bucuresti cu turatii cuprinse intre 1500-2500  si 50-60kmh, accelerari line/constante ?
Trafic ce-i drept, 5 km in 30 min.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Musiu on January 13, 2018, 17:43:25 PM
Mi se pare cam mare consumul, dar poate că nu am măsurat și eu pe vremea cand stăteam blocat în trafic. Cam asta ar fi consum de turbo dar colegii pot confirma mai târziu
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Forester on January 13, 2018, 18:06:39 PM
Cam mare consumul as zice, eu am avut 21 doar la mers stat in coloane cand erau zapezi, cu mult motor pornit pe loc sa dau zapada etc. Desi cel mai corect as spune ca iti dai seama de consum la drum lung, in Bucuresti totul e relativ.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 13, 2018, 19:05:42 PM
Sunt constient ca consumul de combustibil nu e punctul forte al XT-ului dar tot mi se pare cam mult pentru regimul acesta de mers.
Ingrijorarea mea e sa nu piarda combustibil pe la furtunele de alimentare sau cine stie, voi verifica.


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andea79 on January 13, 2018, 19:11:13 PM
asta este consum afisat sau calculat de tine ?
consumul afisat este calculat de ecu in functie de timpul de deschidere al injectoarelor -> adica daca ai avea undeva ceva scurgere de benzina s-ar vedea pe acul de la rezervor dar consumul afisat nu este influentat ...
 
daca ti-ai citit eroarea - presupun ca ai ceva softuletz de diagnoza - verifica fuel trims-urile, cauta ceva long term fuel trims sau learned fuel trims ...
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Forester on January 13, 2018, 19:15:14 PM
Foresterul SG nu le are cu consum afisat!  ;D ::)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 13, 2018, 22:27:06 PM
daca ti-ai citit eroarea - presupun ca ai ceva softuletz de diagnoza - verifica fuel trims-urile, cauta ceva long term fuel trims sau learned fuel trims ...
E doar un bluetooth code reader de jucarie controlat prin telefon(torque) sa ma ajute cu identificarea problemelor.
Nu stiu ce vrei sa spui prin fuel trims :)

Am un prieten cu o impreza 2.5 N/A auto 2007 care avea check engine in bord si i-am imprumutat bluetooth-ul sa vedem ce zice.
la el P0031- sonda lambda, l-am sters si de la urmatoarea pornire masina nu-si mai mentine ralanti-ul, sta pe la 3-4 sute rpm pana moare, asta da ajutor ...:)
legat de consum, cum spune si Forester, nu afiseaza ci calculat la pompa.

Ar mai fi un detaliu , am masina de o luna, in primele 3 saptamani a luat 13%, iar in ultima 21% in acelasi regim.
Nu prea inteleg saltul asta, decat ca s-a mai aglomerat putin orasul.



Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Pfaizzzer on January 14, 2018, 09:55:51 AM
Eu am patit la a mea sa bage niste consumuri astronomice din cauza sondei lambda. Poti sa o schimbi, ca nu ai decat de castigat.

La colegul tau trebuie dat un ECU reset (scoasa borna) si e posibil sa-si reintre in parametri.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 14, 2018, 10:25:03 AM
Multumesc pentru reply.
Era si codul P0140 sondei lambda inregistrat dar s-a sters si nu a reaparut, am considerat ca a fost de la benzina dar o voi schimba sa elimin o posibil cauza.

Prietenul cu impeza sustine ca a mai avut aceeasi problema cu ralanti-ul la schimbul bateriei si ca si-a revenit in 2-3 zile de mers, probabil pana a reinvatat ecu...
ii voi transmite sa scoata borna cateva minute sa reseteze ecu, dar cu siguranta are ceva mizerie pe MAF, clapeta de acceleratie de sta mult subturata, nu a verificat/curatat niciodata .

O zi buna.

 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: PTR on January 14, 2018, 10:49:34 AM
 Consumul afisat este calculat pe macar 100km ? Ce distanta parcurgi la o pornire a motorului si in cat timp ? Cat o lasi sa mearga inainte sa pleci de pe loc ? La ce nivel tii caldura dupa ce pornesti motorul ?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 14, 2018, 19:13:16 PM
Salut,
Nu este pe 100 km ci pe 95.
Alimentare de la aprinderea becului cu 20l.
95km parcursi pana la reaprinderea becului.
De la pornirea motorului parcurg 5 km in circa 25-30 min.
Dupa pornire mai stau circa 3-4 min pana coboara ralantiul de la circa 1400 sub 1000 rpm.
Pornesc caldura in habitaclu dupa ce antigelul ajunge in jurul 90 grade ,la 26-27 grade ventilatie treapta 2-3, fara compresor A/C pornit.

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on January 14, 2018, 19:25:50 PM
Faci plinul pana la primul click, resetezi kilometrajul, mergi cat vrei sau te tine si faci plinul la aceeasi pompa daca se poate pana la primul click.

Nr litri intrați*100/km pacursi si ala e consumul.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: PTR on January 14, 2018, 20:53:54 PM
 Raportat la utilizare , consumul mi se pare normal...
 Porneste clima pe 15.5 grade C dupa ce ai pornit motorul , ca se se deschida si robinetul electric pe care cred ca il ai pe furtunul de tur calorifer....
 Din cauza variatiei volumului benzinei destul de mult de la cald la rece, metoda plinului e cu atat mai exacta cu cat rezervorul este mai gol.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 14, 2018, 21:17:52 PM
Multumesc tuturor.

Voi incerca  metoda plinului si inlocuirea sondei lambda.
Imi faceam griji ca ar pierde benzina pe la furtunase sau alt defect, nu am vazut scurgeri.
Vazand postari pe forum cu consum "15-20% dar nu-mi sta nimic in fata" iar la mine e de 21 cu 40 kmh consider ca e normal sa am nedumeriri, daca este un defect sper sa-l identific.
imi fac griji legate de sanatatea masinii, consumul il mai putem trece cu vederea.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 21, 2018, 19:56:21 PM
Am inlocuit sonda lambda bank 1 sensor 2 (cea de dupa catalizator) cu una de la Denso.
Am sters eroarea dupa inlocuire si nu a reaparut, (P0140).
Dupa inlocuirea sondei s-a schimbat comportamentul masinii, mai energica, sunetul motorului si mirosul evecuarii schimbate,
E posibil sa fiu subiectiv dar si cutia mi-a lasat impresia ca schimba diferit in primul test drive dupa care a revenit la "normal", foarte probabil doar datorita resetarii ECU.
Stiti cumva care este diferenta intre citirea codurilor de eroare cu conectorul de mai jos (test mode) cuplat sau decuplat ?
Daca conectorul verde e decuplat apare doar eroarea P2433 (are legatura cu sistemul de aer secundar).
Daca e cuplat apar ceva mai multe (P0502, P0851,P2433,P2444 si cel responsabil pentru sonda lambda tot in test mod a aparut dar a disparut dupa reparatie si clear code)
(https://s17.postimg.org/662daq55r/verde.jpg)
Pompa secundara de aer era blocata/gripata din motive evidente in  poza de mai jos, plina de apa, rugina si motorasul foarte incins.
Dupa multe ore de migala am reusit sa o readuc la viata.
(https://s17.postimg.org/42ry31ahr/Pompa.jpg)



Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Pfaizzzer on January 21, 2018, 21:30:06 PM
Eu de prima sonda lambda povesteam. Aia e responsabila in mare parte de amestec.
E posibil dupa ecu reset sa fie ok consumul, dar e si mai posibil sa ai iar probleme dupa o perioada.

Mufele verzi le cuplezi doar pentru a scrie in rom.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 21, 2018, 21:40:48 PM
Sa inteleg ca erorile afisate cu mufele cuplate nu sunt concludente, ar trebui ignorate?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Pfaizzzer on January 21, 2018, 21:54:15 PM
Daca nu ai erori fara sa cuplezi mufele, e ok.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 21, 2018, 22:06:04 PM
Multumesc de info.
Fara a fi cuplate am eroare doar pe sistemul de aer secundar.
Cu ele cuplate, printre altele aveam si eroarea sondei lambda care a fost schimbata si eroarea nu a mai aparut, din acest motiv am crezut ca acest test mod e mai ok decat fara :).
Concluzia - am schimbat sonda fara a fi neaparat nevoie :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 22, 2018, 14:39:43 PM
nu regreta ca ai schimbat-o.
Sondele lambda sunt consumabile si durata lor de viata e in jurul a 160k km.  Asta e valabil cam la orice motor benzina construit dupa 1994.   Generatia anterioara tinea mai putin, cam 100k km. 
160k km astia e durata lor de viata previzioanta, ele pot crapa si mai devreme.
Ele apar pe tester doar cand sunt moarte complet.  Asta nu inseamna ca  daca nu ai eroare sonda e in regula.
Sunt mai greu de vazut, trebuie urmarite live  de cineva care se pricepe sa interpreteze graficul de pe tester. .  Ele in timp devin "lenese",   si asta se poate vedea live in mers. 
Cam la toate masinile am avute, cele cumparate SH in special a fost pintre primele lucruri inlocuite, la nici una nu aveam o eroare.   Imediat se vede o imbunatatire la mers si o sa vezi si la consum, iti scoti banii pe ea relativ usor numai din diferenta la pompa.   
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 22, 2018, 18:00:45 PM
Nu, cum sa regret ca am schimbat-o, din contra, ma bucur pentru orice piesa sau reparatie primeste masina.
O voi schimba si pe cea din fata catalizatorului dar nu o gasesc prea usor, o gasesc doar pe cea de dupa , apoi inlocuite pe la 40k .
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 22, 2018, 18:08:34 PM
ce an e masina, iti gasesc eu codul usor.
Cele mai importane sunt cele pre - catalizator, nu stiu daca ai una sau 2 bucati. Cele de dupa sunt pentru controlul normei de poluare mai mult, alea le mai poti ignora sau pune chiar cele mai ieftine, dinalea  universale la 20 de euro..


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 22, 2018, 19:19:21 PM
E din 2006, forester 2.5xt, o singura evacuare , o sonda inainte si una dupa catalizator.
Multumesc !
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on January 22, 2018, 19:34:52 PM
Pune opposedforces.com la favorite 😉
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 22, 2018, 19:50:04 PM
aia pre catalizator codul de mai jos
22641AA211

intre 80-110 euro + posta,  Denso/NGK deci bune.
Nu stiu cat o fi in RO, daca e prea scumpa  poti comanda si pe site-uri de afara, ajunge in maxim o saptamana.


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei0241 on January 22, 2018, 20:15:10 PM
Eu o inlocuisem acum vreo 2 ani, costase un pic peste 500 ron de la Denso, acum o vad  la un pic peste 600 ron, Denso sau la aproape 1000ron, pe original.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 22, 2018, 21:40:18 PM
Multumesc pentru utilele sfaturi si part number.
Ce diferente ai sesizat  dupa inlocuire ?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on January 22, 2018, 22:49:40 PM
Nu s-a mai aprins check engine
PS e 476 la autokarma
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 22, 2018, 23:05:24 PM
gradual sonda lambda lenesa/defecta  are mai multe simptome, le pun mai jos in ordinea severitatii  si apartiei..
1.  Consum marit  -  greu de sesizat, daca ai masina de noua,  se manifesta gradual, mai dai vina pe trafic, frig, sau e prea cald.. consuma AC-ul, pana cand devine evident si e clar ceva in neregula . Daca masina e SH, neavand un termen de comparatie,  iar e greu de vazut.    Oricum la orice masina cumparata SH de peste 120 k km  fara istoric clar de service, ar fi cam primele pe lista la inlocuit, ma repet, toti producatorii recomanda inlocuirea la maxim 160 k km.
2. relanti neregulat, ezitari in accelerare. aceasi problema, daca nu ai termen de comparatie sa fi mers mult cu o masina la fel in mintile ei, nu prea iti dai seama la inceput, daca nu se manifesta in mod evident.
3.  cand e moarta de tot  ajunge sa consume si cu cativa litri buni peste,   masina e lenesa, nu trage cum trebuie, practic amestecul se va face pe baza unei harti de avarie gen, si ai si eroarea in ECU, plus  simptomele de mai sus mult amplificate.
 Din expereinta mea, la SAAB 9-3 2.0t  cumparat la 140k km, istoric de service complet, luat de la  primul proprietar, la 145k am inlocuit sonda ca se apropia intervalul, nu avea nici un simptom, ECU era curat. A scazut imediat consumul    cu vreo 0.7l %, si daca aveam impresia ca   masina tragea, acu chiar ca se accelera instant.
 LA BMW, am inlocuit tot asa,  nu avea nici o eroare, la ala iar am simit in consum  imediat,  cam 1.2l  a scazut consumul, de la o medie 11 la 9 si un pic,   si la relanti a inceput sa sune instant mult mai bine, mergea mult mai rotund. Ala avea motor 6 in linie, un motor foarte echilibrat, la un 4  cilindri e mai greu de observat. 
Din experienta mea de posesor de benzinare cosumul mediu e cam cea mai de baza   indicatie ca e ceva in neregula. Adaptat la ce si cum mergi tu orice variatie indica ceva in neregula.
Probleme cu amestecul -- in consum se vad. Probleme cu aprinderea se vor  vedea si in consum. aer fals si ala tot in consum se vede. 
Cam 80 % din ce probleme tipice  are un benzinar se manifesta la un moment dat in consum. 
Urmaream tot timpul media de la plin la plin nu de  din cauza de pret, ala era asumat, ci ca e un indicator bun asupra starii masinii. 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei0241 on January 22, 2018, 23:14:02 PM
Eu l'am schimbat sperand sa scap de un usor tremurat la ralanti. Nu am reusit asta si nici nu pot spune ca am simtit vreo diferenta in functionare sau vreo modificare a consumului, insa pentru inlocuirea lui a fost nevoie de autogen, deci mai bine ca am facut inlocuirea in tihna decat sa am surpriza sa ma lase prin tara si sa stau sa caut service cu autogen la indemana
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 23, 2018, 10:26:11 AM
O voi avea si pe aceasta in vedere cand ii fac revizia generala care presupune:
-Sonda dupa catalizator (inlocuita deja)
-Sonda lambda precatalizator
-Bujii
-Distributie
-Curele accesorii
-Verificat starea supapelor aer secundar
-Ulei motor si filtre (aer, ulei, habitaclu)
-Ulei diferential fata si spate
-Ulei + filtru cutie automata
-Bielete antiruliu , pivoti, bucsi, geometrie
-Placute frana fata spate
-Reconditionare etrieri fata (garnituri, pistonase, culise), se misca foarte greu.
-Verificare trapa, are momente cand nu se inchide complet.

Nu cred ca le voi putea rezolva pe toate intr-o singura vizita la doctor.




Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 23, 2018, 11:59:28 AM
ce iti poate face viata grea  la un benzinar cu ceva ani in spate, cum sunt ale noastre sunt furtune/colieri in primul rand de aer, si apoi apa/racire.  Imbatranesc in timp indiferent de cat a fost de ingrijita masina.  Macar sunt ieftine se cumpara si la metru, si relativ usor de inlocuit, poti preveni  multe   belele..
Relenti neregulat.. e o lista marisoara de cauze, eu as incepe cu chestiile mai usoare  si mai ieftine.. gen valva icv, aer fals, aprindere etc.. si ajungi la alea mai dure gen leak-down test ....
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 26, 2018, 23:20:24 PM
Am incercat astazi sa monitorizez activitatea senzorilor de oxigen .
Cel de dupa catalizator, dupa ce motorul ajunge la temperatura nominala afiseaza intre 0.7v si 0.9v.
Cel pre catalitic afiseaza valori intre 2.9  si 5  dar nu vad unitatea de masura, (O2S1LV)

Din valorile senzorului de dupa catalizator inteleg ca amestecul este cam bogat, ar trebui sa stea pe la 0.4-0.5v
Din valorile celuilalt nu inteleg nimic :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 27, 2018, 13:07:24 PM
trebuie sa varieze in jur de 0.5 V ala inainte de catalizator. Cum schimbi putin turatia trebuie sa il aduca repede inapoi la 0.5 si tot asa..

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 27, 2018, 18:14:15 PM
Primisem o solicitare pe fuel trims de la Andea,
Am atasat cateva poze mai jos, motor incalzit, la ralanti.
La pompa consumul e de 19%(cu 41 litri am parcurs 215 km dintre care 50% in afara orasului fara sa depasesc 100kmh )
Mult, sigur e ceva necurat :) avand in vedere ca aceaasi masina lua 13 in capitala cu 2-3 saptamani in urma.
miroase a benzina in habitaclu foarte pregnant atunci cand e ventilatia pornita, la fel si in compartimentul motor pe partea soferului, dar furtunasele sunt uscate si cu motor pornit si fara.

(https://s17.postimg.org/xlmfj3vy7/IMG_20180127_140504.jpg)
(https://s17.postimg.org/jry2u35xr/IMG_20180127_140511.jpg)
(https://s17.postimg.org/f61ylqs4f/IMG_20180127_140525.jpg)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 27, 2018, 19:27:14 PM
Ar mai fi un lucru de luat in calcul, sistemul de aer secundar.
in cazul meu o valva este blocata pe deschis iar pompa de aer secundar nu se opreste, merge atata timp cat motorul e pornit, nu se opreste dupa x secunde cum ar trebui.

Daca pompa merge si valva e deschisa inseamna ca e flux continuu de aer proaspat impins pe esapament.
Avand surplus de oxigen pe evacuare senzorul/senzorii de oxigen nu sunt pacaliti si cred ca e prea mult oxigen in amestec ?
Apoi reactioneaza si ii dicteaza calculatorului sa imbogateasca amestecul adaugand combustibil ?
Doar un gand.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andea79 on January 27, 2018, 19:38:25 PM
rezolva problema cu pompa ca o sa ti se topeasca chestii si hopefully nu iei si foc :)
la ture un pic mai mari presiunea gazelor de pe evacuare depaseste cu mult presiunea generata de pompa si gazele de evacuare se intorc in compartimentul motor si topesc plasticele pompei & other stuff daca zici ca ai valve deschise ...
si cum zici, este irelevant sa monitorizezi senzori de oxigen daca la relanti si cruise ai aer bagat pe evacuare ...

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 28, 2018, 08:31:37 AM
Oare faptul ca pompa nu se opreste este legat de supapa "stuck open" sau ar trebui sa-mi indrept atentia si catre relee ?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andea79 on January 28, 2018, 10:19:57 AM
problema principala este supapa deschisa din punctul meu de vedere, pompa o poti opri oricand daca insisti (scoti siguranta/mufa..etc)  ... eu personal as face curat si as arunca afara tot sistemul ala cu pompa secundara, supape si balarii ... 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 28, 2018, 13:15:16 PM
Multumesc,
O sa incerc sa anulez sistemul, unde sa incep sa caut acele doua placute, se gasesc si prin tara sau site-uri externe?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: malakay on January 28, 2018, 13:27:25 PM
ebay
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 31, 2018, 19:44:23 PM
consum mare ai si de la aer fals. 
Genul asta de diferenta enorma   e ori pierzi benzina pe undeva, mai ales ca o mirosi ori   ai un crepeu de toata frumusetea pe la vreun furtun de aer/vacum.
LA BMW aveam 2l in plus de la crapatura super mica la o imbinare  care am observat-o din intamplare, si la motorul ala era totul accesibil, dar tot a fost greu de depistat. In rest mergea super bine, relanti curat, nu ezitari in acceleratie, nimic..
LA boxer e si mai greu. 

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 31, 2018, 20:20:46 PM
Am mai vorbit cu alti posesori de XT din Bucuresti iar cifrele ar trebui sa se situeze undeva la 14 la un mers normal, nu tare, nu incet ci in ton cu ceilalti participanti la trafic.
Momentan astept placutele pentru valve, bujiile si my trusted mechanic sa le si montam.
Apropo de aer fals am vazut ca cutia filtrului de aer are o montura de la o prindere cu clips rupta (de la un montaj fara prea multa atentie probabil).
dar sta fixa pe filtru iar filtrul e inaintea senzorului MAF iar in cazul in care ar fi scapari pe acolo nu ar fi aer fals ci masurat.
Multumesc.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: leeloo on January 31, 2018, 22:15:51 PM
exact, dupa MAF.
benzina daca simti in masina, si nu la motor, daca motorul e cald, se evapora repede, poate de asta nu simti acolo.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on January 31, 2018, 22:53:04 PM
Se simte si la motor mirosul de benzina, pe partea soferului .
Toate furtunasele(vizibile) sunt ok, uscate cu motorul pornit.
Dupa anularea valvelor voi putea citi  fuel trims-urile si poate apar diferente.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on February 01, 2018, 09:28:28 AM
De obicei sustin abordarea DIY cand vine vorba de mici reparatii si intretinere, dar cu benzina pe motor nu te joci. Mergi cu masina la un service si o iei dupa reparatii si teste de drum repetate. De obicei scapa la imbinarile conductelor metalice cu furtunasele de cauciuc imbatranite. Sunt greu de observat intrucat trec pe sub galeria de admisie.

Altfel, mai poate fi un injector care sa curga si nici pe ala nu il vezi din cauza protectiilor metalice.

PS: Stingatorul ala de masina stinge o lumanare in cel mai bun caz, daca nu a depasit termenul de valabilitate.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on February 01, 2018, 18:41:03 PM
Da, sunt constient de riscuri si de limitele mele.
pe langa lucrurile marunte facute pana acum la masina (frane, uleiuri, pompa secundara, sonda lambda ) nu incerc sa fac mai multe singur pentru ca si eu si trusa mea de scule de buzunar suntem depasiti.
supapele de aer secundar am reusit doar sa le pipai, mirosul de benzina doar sa-l simt, mai dau cu carpa pe motor sa ma simt implinit :).Nu intentionez sa scot admisia singur in cautarea furtunelor sau sa sterg sistemul de aer secundar, ar fi pacat de ea.
Sper sa ma primeasca sambata un service cu toate dimensiunile de furtune de combustibil, garnituri de admisie si bujii la mine sa vedem ce gasim.
Multumesc .
 
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on February 05, 2018, 19:35:58 PM
Astazi am ridicat setul de bujii NGK ILFR6B, asta am vazut recomandat in manual.
urmeaza sa vina in 2-3 zile:
capetele de bara( nu au joc dar una dintre ele e ceva mai slaba)
bielete antiruliu fata spate( preventiv)
in 7-10 zile, se gasesc doar extern :
mult asteptatele placute de anulare al sistemului de aer secundar,
garnitura racitorului de ulei (se vede o usoara urma de ulei prelins)
bucsi de sustinere a casetei de directie ( au un mic joc la miscarea volanului)

desi am furtunul in portbagaj, furtunele de benzina nu dau semne sa piarda,  nu mai miroase a benzina nici in masina, nici in compartimentul motor, probabil incalzirea vremii este responsabila.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Forester on February 05, 2018, 21:12:19 PM
... nu mai miroase a benzina nici in masina, nici in compartimentul motor, probabil incalzirea vremii este responsabila.

Yeap. La mine anul trecut mirosea cand temperatura scadea sub -3/-4 grade.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on February 20, 2018, 20:24:04 PM
Ce-am mai facut.
Am reusit sa inlocuiesc:
Bielete antiruliu fata spate
Capete de bara
Bielete directie
Ulei Motul x-cess 5-40 si filtre(ulei, aer, habitaclu)
Garnitura racitor ulei
Bucsi sustinere caseta directie
Bujiile
Geometrie

Intarzie placutele de anulare a sistemului de aer secundar (Martie)
Consumul pare ca si-a revenit, undeva la 13.
Kit-ul de distributie si antigelul sunt noi, uleiul din cutie la fel, discurile si placutele de asemenea.

Ar trebui sa mai schimb uleiul din diferentiale si cred ca aici se incheie revizia generala.


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on February 21, 2018, 00:00:11 AM
Nevermind, am uitat că e automată.
Nu a rămas decât s-o folosești sănătos și să te bucuri de ea!
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on February 23, 2018, 22:46:34 PM
13% a fost in conditii de mixt 100km Buc/ 60 afara.
Am facut iar plinul  astazi la aceeasi pompa, primul ckick , 98 km/ 18.68 l, exclusiv Buc.
Sensibil cam mult, spre groaznic.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on March 01, 2018, 22:11:18 PM
Inca 100 km prin capitala , plinul la primul click , 21 l.
Un prieten cu Range Rover, motor 4400cc benzina rade de mine cu 16%.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei0241 on March 01, 2018, 23:30:27 PM
16% aia consum ptr acelasi traseu? La aceleasi ore? Ca zilele astea vazusem si la un diesel de 2.2 consum de 18%, in Buc
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on March 02, 2018, 08:16:42 AM
Nu aceleasi ore si traseu, Bucuresti e singurul comun.
Sper ca pe masura ce se incalzeste vremea sa mai scada, altfel pot considera ca e un defect pe undeva.

in incercarea de a izola cauza am schimbat sonda lambda (era moarta) si bujiile dar fara rezultate.
Au venit si placutele de anulare sistem aer secundar, fiind o valva deschisa e posibil sa afecteze masuratorile sondelor.
vedem dupa ce le montez si sterg/ascund erorile dar nu cred ca are mare legatura.
Feeling-ul meu e ca nu are nimic masina si caut degeaba un tap ispasitor din moment ce ia sub 10 in afara localitatii , poate putin  meteodependenta .
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: cristibna on March 14, 2018, 14:19:00 PM
Luni seara eram la juma' de masina in spatele tau, paralel cu tine ( la semafor la Tineretului ). Eram undercover ( JAT la numar :)) ) , dar in masina am flyere cu forumul si ma gandeam sa ma dau jos sa iti inmanez unul , dar nu a fost suficient timp pentru asta.
Salutare
Cristi
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on March 15, 2018, 19:07:24 PM
Salutare si multumesc pentru bunele intentii.
Pacat ca nu a fost timp, l-as fi primit cu mare bucurie :)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on April 02, 2018, 22:50:52 PM
Salut,
Am reusit in cele din urma sa elimin supapele sistemului de aer secundar de pe masina si sa montez cele doua placute, au iesit foarte greu.
Ii multumesc foarte mult si pe aceasta cale lui Malakay pentru  bunavointa si priceperea de care a dat dovada sarind in ajutorul unui biet subarist eliminind erorile legate de acest sistem pacatos din ECU , pentru ocazia de a-l cunoaste si nu in ultimul rand forumului.

Cele doua sisteme (cruise control si controlul tractiunii) sunt din nou functionale :).
(https://s14.postimg.org/q2tb8gmdd/Smiley-_Flowers.jpg)
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: malakay on April 03, 2018, 22:45:55 PM
Sa te bucuri de masina este foarte misto , imi pare rau ca nu am putut sa povestim mai mult ! Sper sa ne vedem si pe la intalnirile locale/nationale !
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on April 20, 2018, 08:26:33 AM
Se pare ca erorile/sistemul de aer secundar erau responsabile pentru consumul marit.
De 3 saptamani de cand a fost anulat, valorile s-au stabilizat - 13-14% in Bucuresti.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on April 20, 2018, 10:07:47 AM
Cam putin...L-ai stricat! :))
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on April 22, 2018, 21:20:36 PM
Un weekend linistit.

Nu am lasat mecanicul sa schimbe filtrul de polen atunci cand am facut revizia generala, fiind sub torpedou ma temeam sa nu zgarie sau sa rupa ceva.
Am preferat sa fac eu operatiunea astazi, scos torpedou, navigatie, optional motorul ventilatorului si elicea pentru curatare de oarecare depuneri de tarana, apoi montate la loc cu bagare de seama.
(https://s14.postimg.cc/78q8ha3v5/IMG_0389.jpg)
(https://s14.postimg.cc/7y90tpp01/IMG_0388.jpg)
(https://s14.postimg.cc/545vgbrzl/IMG_0386.jpg)

Am schimbat anvelopele de iarna/vara weekend-ul trecut la Norauto iar vineri si sambata a trebuit sa trec pe la vulcanizare pentru presiunea rotii stanga fata care se lasa, ma duc la vulcanizarea din colt, imi spune ca nu are pasta de etansare si pierde intre anvelopa si janta, o face, o echilibraeaza si totul ok.

La cateva ore distanta dupa filtrul de polen vrem sa plecam, roata dreapta fata pe janta iar cele din spate usor lasate, rezerva la fel de lipsita de atmosfere, o umflu cu pompa,o montez, bag  siguranta de FWD,  ajungem la Norauto si au refacut cele 3 roti ramase cum trebuie in garantie dupa ceva munca de lamurire.
Stand pe langa masina pt montatul anvelopelor vad scris pe capota cu ceva metalic si ascutit "Mama Mama", sper sa iasa la polish.
Tot pe langa masina stand, ridicata fiind si rotile demontate vad tija de la senzorul de nivel al farurilor rupta.
Stiu ca au mai fost patiti pe forum, cum ati rezolvat cu ea ?
(https://s14.postimg.cc/zco5hjxap/BLBG7939.jpg)
(https://s14.postimg.cc/712lkl5pd/VFOR0360.jpg)


Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on April 22, 2018, 21:50:45 PM
Eu am pus sh. Curățată, gresată, încă e ok după 1,5 ani
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on April 22, 2018, 23:15:25 PM
Noua e 722 lei (vine cu tot cu senzor), sincer ma asteptam sa fie 50 tija noua care arata ca o bieleta antiruliu.
Cat te-a costat sh-ul ?
Multumesc !
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on April 23, 2018, 00:21:55 AM
Nu m-a costat, că era mașina încă în garanție la Twin motors Cluj și era pe acolo... Dar îmi închipui că undeva sub jumătate ar trebui să fie 2-300 de lei, poate și mai puțin.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: MihaiFlorescu on April 23, 2018, 01:49:00 AM
Nu tine anvelopa presurizata o pasta de etansare. Probabil sunt jantele corodate. Ar trebui sa ti le curețe cu peria de sarma in zona de contact sau sa le duci la reconditionat sa le sableze.

Am pățit si la obk si la impreza asta de acum.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on April 23, 2018, 20:04:34 PM
Multumesc pentru raspunsuri.

Jantele nu au coroziune pe buzele interioare dar aveau depuneri de cauciuc pe care nu le-au curatat prima data si au si facut economie  la pasta de etansare.
La revenire au curatat temeinc cauciucul depus cu peria de sarma, au folosit si pasta de etansare, sper sa fie ok, pana acum nu s-au lasat.
In alta ordine de idei, are cineva un "S"? spre rusinea mea a observat un prieten ca lipseste , eram strain de acest detaliu :)
(https://s14.postimg.cc/578l4x5xt/Capture.jpg)

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on May 07, 2018, 22:27:40 PM
Am inlocuit acea tija de reglare a farurilor de atunci dar am omis sa postez (cu bieleta antiruliu fata forester sg xt)
Are jumatate de cm in plus dar e perfect fit.
in timp ce ma ocupam de tija propiuzisa vad o cutie maricica, neagra si niste furtunase care ies din ea, pe partea opusa a tobei finale, aveti idee cu ce se ocupa?
Voila:
(https://s7.postimg.cc/f44mn1m8b/IMG_0465.jpg)
(https://s7.postimg.cc/idj1tbn4r/box.jpg)

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: Muttley on May 07, 2018, 22:35:46 PM
Pai punand o bieleta mai scurta, teoretic farurile iti vor bate mai sus.
O practica raspandita la cei care isi coboara garda la sol a masinilor e sa instaleze o bieleta reglabila. Deci ai putea sa tai bieleta de la mijloc, s-o filetezi, un capat pe stanga si unul pe dreapta si sa bagi o piulita de reglaj lunga si filetata in coerenta cu tijele. Asa, ai putea-o readuce la lungimea celei originale.
Sau, varianta simpla, sa refaci reglajul farurilor de sub capota ;)

Canistra vapori benzina.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on May 07, 2018, 22:39:56 PM
E mai lunga cu jumatate de cm, bat bine farurile.
Da, mi-a trecut prin cap ideea de a o trimite la un lacatus pentru a o face reglabila dar nu merita deranjul, e perfect.
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on May 07, 2018, 22:53:26 PM
Adica cum adica canistra vapori benzina ?
A nu se ilumina cu bricheta ?
Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: JAD on June 13, 2018, 23:08:02 PM
Buna seara,
Nu am mai scris de ceva vreme pe aici si desi xt-ul nu are probleme ma simt dator cumva.
Toate bune si frumoase, merge ca o masina electrica, e foarte silentioasa, fara zgomote dubioase, toate lichidele la nivel fara completari, fara erori, toate butoanele merg, toate becurile in regula.
M-am acomodat intre timp si cu puterea dar tot mi se pare wow in rarele ocazii in care pasesc pe acceleratie, consum 9 in afara, 13-17 Bucuresti.
Voi schimba placutele de frana in zilele ce urmeaza, vad ca se duc repejor fata de o cutie manuala.
All good.  :)

Title: Re: Primul meu Subaru (Forester SG)
Post by: andrei80 on June 13, 2018, 23:10:43 PM
No news is good news! 👍