Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: maddox on June 04, 2018, 12:47:25 PM

Title: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 04, 2018, 12:47:25 PM
salut!
se da urmatoarea situatie:
masina ruleaza in viteza a 3a, ma apropii de semafor, franez usor, calc ambreiajul ca sa o scot din viteza -dupa 2 secunde masina tremura usor si moare motorul. Asta se intampla indiferent ca raman in treapta a 3a sau o scot din viteza. Deci cum calc ambraiajul in a 3a, moare motorul. Aceeasi situatie cu masina care ruleaza, franez, calc ambraiajul si din a 3a o pun in a doua rapid, motorul nu mai moare. Apoi pot sa o las si al relantiu, nu moare, dar la relantiu mai da cate o usoara tremurare fara sa se ridice turatiile, raman la 700-800. Nu are deci fluctuatii. LA relantiu ii dau aer cu pedala, trece tremuratul.
Chestia asta se intampla pe zile...am fost la service, a luat-o mecanicul, nu a facut deloc figura, am plecat de acolo ca nu pricepea omul ce are. Pt urmatoarele 3 zile nu a mai facut. Ieri, ies cu ea, la fiecare miscare de treapta 3a cu abreaj apasat mai mult de 2 secunde, moare. Deci ori merg cu ea turata la 2a in oras ca la traficu care e nu treci de  3a nici mort, ori in 3a , franat, schimbat a doua si apoi relatniu sau prima, dupa caz. Ma cam dispera chestia asta ca nu inteleg ce e. Poate s-a mai intamplat cuiva si stie despre ce e vb. Tin sa pecizez ca la mine in oras, timisoara adica, nu mai avem subaru, ca altfel as fi fugit cu ea rapid. Altii refuza sa puna mainile pe ea...Help please :(
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: marr on June 04, 2018, 13:20:57 PM
Intrebare:
- Cand se manifesta aceste simptome ai aerul conditionat pornit si este foarte cald afara ?

Intreb asta deoarece o problema oarecum similara am avut si eu la Forester, in urma cu niste ani buni. S-a rezolvat printr-un update de soft.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 04, 2018, 13:41:54 PM
Intrebare:
- Cand se manifesta aceste simptome ai aerul conditionat pornit si este foarte cald afara ?

Intreb asta deoarece o problema oarecum similara am avut si eu la Forester, in urma cu niste ani buni. S-a rezolvat printr-un update de soft.

temperatura de afara era undeva la 24 de grade, deci nu foarte cald dar aerul conditionat il aveam pornit ieri. Altadata aveam doar ventilatia, fara AirCon iar afar era mai cald...undeva inspre 30 de grade. Nu inteleg insa de ce face asta doar in treapta a 3a cand ii iau tractiunea. In nicuna din celelalte nu face...
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 04, 2018, 14:16:19 PM
Volantul (aka volanta)?
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 04, 2018, 15:33:07 PM
Volantul (aka volanta)?

pai daca e volantul, e cam aiurea :(
dar n-ar trebui sa faca chestia asta tot timpul atunci? o face doar cand are chef...si nu reusesc sa leg doi factori care o determina.
In fine, ma indrept inspre un service si vedem... Pe ambreaj nu am sesizat nicio problema, discul pare ok, i-am facut "testarea" in panta.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 04, 2018, 16:45:33 PM
As merge mai mult pe varianta lui marr, ceva din soft de nu poate sa tina ralanti-ul, dar daca aia nu este ma gandesc ca volantul poate face figuri aleator, fie cand se incalzeste, fie cand decide masa lui dubla sa nu mai functioneze cum trebuie.

Alte variante... ma mai gandesc la ce tine de controlul de amestec. Mai exact partea de aer, sa nu ia cat trebuie, cum trebuie etc. un reset la injectoare sau ce se mai face la dieselurile astea.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: Stefan on June 04, 2018, 17:07:42 PM
Salutare. Anul trecut am avut si eu experianta aceasta neplacuta , dar la mine murea cand ieseam din treapta 2. Am schimbat strategia de alimentare,( nu i place motorina veche, statuta prea mult in rezervor) si nu s a mai reprodus nebunia. Poate a ajutat si revizia si actualizarea soft ului/recalibrare injectoare realizata ulterior.
La mine facea asa doar cand era rece, dupa ce se incalzea nu mai avea nimic.
Sper sa i dai de cap .
Drumuri line si fara batati de cap .
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 04, 2018, 17:10:00 PM
As merge mai mult pe varianta lui marr, ceva din soft de nu poate sa tina ralanti-ul, dar daca aia nu este ma gandesc ca volantul poate face figuri aleator, fie cand se incalzeste, fie cand decide masa lui dubla sa nu mai functioneze cum trebuie.

Alte variante... ma mai gandesc la ce tine de controlul de amestec. Mai exact partea de aer, sa nu ia cat trebuie, cum trebuie etc. un reset la injectoare sau ce se mai face la dieselurile astea.

asa-mi pare si mie, mai mult pe partea de soft..e ca si cum i-ar taia aerul. Se intampla ceva la decuplarea tractiunii in treapta a 3a si ii taie aerul. Ca atunci cand tremura la ralantiu, ii dau aer si ii trece.
 Ii bagam un update de soft intre timp si vedem.
Am fix o luna sa o pun la punct inainte de europe tour, asa ca-s grabita :)
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 04, 2018, 17:27:03 PM
Salutare. Anul trecut am avut si eu experianta aceasta neplacuta , dar la mine murea cand ieseam din treapta 2. Am schimbat strategia de alimentare,( nu i place motorina veche, statuta prea mult in rezervor) si nu s a mai reprodus nebunia. Poate a ajutat si revizia si actualizarea soft ului/recalibrare injectoare realizata ulterior.
La mine facea asa doar cand era rece, dupa ce se incalzea nu mai avea nimic.
Sper sa i dai de cap .
Drumuri line si fara batati de cap .

La mine face cand si cum are chef am obs. Drept e ca am tras de ea vreo 3 zile, in sensul ca am tinut-o mai turata, ture mai lungi (din pacate nu ma pot plimba cu ea cat as vrea eu) si n-a mai facut cateva zile, exact cand am fost cu ea la mecanic. Apoi a stat mai mult si ieri a facut din nou. Si mai e o faza: nu pornesc ventilatoarele de racire nici dupa ture lungi si tinuta de la 3000RPM in sus. Apa ramane corect la 90.
pana ajung la service, o mai testez, o sa incerc sa vad si daca este vreo legatura intre AirCon si faza asta, cum zice Marr.

Merci Stefan, drumuri line asemenea!
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: BOXER on June 04, 2018, 19:41:22 PM
Ii bagam un update de soft intre timp si vedem.

Soft ?
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 11, 2018, 17:58:58 PM
up date:

masina a fost dusa la Promotor timisoara
S-a facut:
-diagnoza: nicio eroare.
-revizie completa plus discuri si placute fata/spate.
-curatare clapeta de acceleratie (demontare)
rezultat: problema persista.   :'(
Au luat-o in ture si baietii de acolo si face acelasi lucru, motorul moare la scoaterea din treapta a 3a si tremura la relanti din cand in cand, fara sa moara insa. Ei s-au spalat pe maini, zic ca din "lipsa" lor de experienta habar nu au ce poate fi.

Imi ramane cred sa o duc la Autokino BV sau Trakia Sb. Recomandati BV sau Sb?
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 11, 2018, 20:46:00 PM
BV, desi e o idee mai departe, insa au pe mana mai multe masini. La Sibiu au ramas asa pentru clienti de-ai casei din cate zicea colegul marr.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 21, 2018, 20:02:22 PM
update 2

am trimis masina la Twin Motors Cluj si azi am primit excelenta veste ca problema a fost rezolvata!! Era o problema la soft si la supapa EGR, drept urmare aceasta din urma schimbata. Baietii au fost foarte cool, la telefon deja cand le-am zis despre ce este vorba au banuit care ar fi problema si stiau de existenta acestei probleme de soft, care pare-se a fi prezentat la mai multe masini din aprox aceeasi ani. Las scris aici, poate mai ajuta cuiva pe viitor cu aceeasi manifestare.

me happy  ;D ;D
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: marr on June 25, 2018, 10:01:21 AM
E bine cand se termina cu bine !

PS: Ce-mi place cand am dreptate !!!  ;D
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: MihaiFlorescu on June 25, 2018, 10:09:38 AM
Ceea ce demonstreaza ca pe forum nu poti repara o masina, dar macar te duci cu directie in service avand cat de cat habar unde este problema si la ce sa te astepti.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on June 25, 2018, 12:39:21 PM
@marr, corect! ai avut dreptate  :laugh:

@mihaiFlorescu, de doua ori corect!  :laugh: :laugh:

daca tot suntem la twin motors mai facem si diverse chestiuni de mecanica, o scot noua-noutza  :laugh: :laugh:

merci pt implicare :) Sper ca data viitoare cand vin pe aici sa vin doar cu poze de pe drumurile batute si nu cu probleme!
o vara fara probleme tuturor!
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 19, 2018, 12:38:53 PM
update 3:

-recomandare de la Cluj pt schimb Kit ambreiaj cu volanta, tremura nitel cateodata in treptele 1 si 2
-tot recomandare, sincron CV. Agata uneori in treapta 3.

acuma..treaba asta ma costa in jur de 1500 euro. Ma gandesc daca sa mai astept sau sa-i dau bataie, ca oricum in bine nu o sa mearga  :-\
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: marr on July 19, 2018, 14:06:57 PM
Asa scump sa fie un sincron ???
Tin minte ca, la Forester, kit-ul de ambreiaj (inclusiv volanta) a fost undeva la 3000 lei  (+/-).
E drept ca Outback-ul nu-i Forester, dar motorul si ambreiajul sunt tot alea ... Sau nu ?

PS: M-am uitat acum pe Autokarma si avem asa (pt. Outback diesel):
- Set ambreiaj Sachs (heavy duty) = 912 lei;
- Volanta Sachs = 1917 lei;

Pana la 1500 Euro ( aproape 7000 lei) mai e ceva !
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 19, 2018, 14:53:06 PM
pe oferta de la Cluj apare kit ambreiaj+voanta: 838+2608; sincron cutie: 1200 ron.  Manopera 900 ron. Adaugi tva si e 6900 ron. :)
am gasit si in tm sa comand kit+volanta la 3000ron aproape. Sincorn nu stiu.
Informativ ma uitasem si eu pe net pt kit+V si ma gandeam ca ies undeva la 700 euro. Nici vorba. Doar daca le fac pe bucati.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 19, 2018, 15:03:00 PM
dupa cod vad ca tot SACHS e si volanta in oferta primita. doar pretul difera. Nu e cu reducere  ???
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: marr on July 19, 2018, 15:20:59 PM
Ca sa inteleg corect :
Volanta in oferta este 2608 lei + TVA ??
Adica 3103,52 lei TVA inclus !!??
Parca nu-mi vine a crede ... sigur te-ai uitat bine ?

PS: In jur de 2200 - 2500 lei tineam si eu minte de acu' 3-4 ani ca ar fi fost volanta cu masa dubla.
Aia simpla era sub jumatate din pretul celei duble ...
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 19, 2018, 15:29:58 PM
m-am mai uitat o data :)))
da, volanta este 2608.71 fara tva. Kit ambreiaj 838.16 fara tva. Sincron 1200 fara tva. plus alte piese mici in valoare de aprox 200ron per total. Pe proforma am un TVA total de 1.100 ron. Astea sunt preturile de vanzare a twin motors cluj. Proforma total de 6.900 ron
De comandat de pe net, am vazut aceleasi preturi ca tine.
De comandat de la un retail de piese auto in tm, ceva mai scump, plus ca era nesigur tipul cand i-am zis ce si cum si pt ce masina.

sa targ concluzia ca sa nu ma arunc cu capul si sa mai aud si alta lume? sa mi le comand eu si sa cer montare pe undeva? hmm...
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: marr on July 19, 2018, 16:11:00 PM
Cere o oferta si la Auto Kino (Brasov).
Eventual si la Trakia Sibiu ( eu la ei am schimbat ambreiajul).
Apoi vezi ce si cum.
Daca iti fac oferte semnificativ mai bune, iti programezi o minivacanta de doua zile si, pana ei schimba ce-i de schimbat pe acolo, faci nitel turism, ca ai avea pe unde !

PS: Ca sa te convingi ca reperele si implicit preturile gasite pe autokarma /epiesa sunt cele corecte, ar trebui verificat la ei dupa codul reperului OEM (bine, in cazul nostru, produsele OEM pentru ambreiaj sunt cele de la Sachs). Probabil va trebui sa le trimiti VIN-ul masinii / codul motorului.
Oricum, chiar in ipoteza in care-ti cumperi singur piesele, nu as recomanda sa faci operatiunea in afara unui service ce a mai facut asa ceva.
Eu unul am preferat sa merg intodeauna pe "mana" celor de la service ( Trakia indeobste), chiar daca exista o varianta sa cumpar eu piesele si sa ies ceva mai ieftin.
Am preferat sa nu-mi bat capul si sa nu risc ca piesele pe care le cumpar eu sa nu fie ce trebuie. Asa, daca ei au comandat altceva / li s-a livrat altceva, e treaba lor. Sa se descurce cu furnizorii si mie sa-mi rezolve problema. Iar pentru asta sunt de acord sa platesc.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 19, 2018, 16:20:46 PM
Cere o oferta si la Auto Kino (Brasov).
Eventual si la Trakia Sibiu ( eu la ei am schimbat ambreiajul).
Apoi vezi ce si cum.
Daca iti fac oferte semnificativ mai bune, iti programezi o minivacanta de doua zile si, pana ei schimba ce-i de schimbat pe acolo, faci nitel turism, ca ai avea pe unde !

PS: Ca sa te convingi ca reperele si implicit preturile gasite pe autokarma /epiesa sunt cele corecte, ar trebui verificat la ei dupa codul reperului OEM (bine, in cazul nostru, produsele OEM pentru ambreiaj sunt cele de la Sachs). Probabil va trebui sa le trimiti VIN-ul masinii / codul motorului.
Oricum, chiar in ipoteza in care-ti cumperi singur piesele, nu as recomanda sa faci operatiunea in afara unui service ce a mai facut asa ceva.
Eu unul am preferat sa merg intodeauna pe "mana" celor de la service ( Trakia indeobste), chiar daca exista o varianta sa cumpar eu piesele si sa ies ceva mai ieftin.
Am preferat sa nu-mi bat capul si sa nu risc ca piesele pe care le cumpar eu sa nu fie ce trebuie. Asa, daca ei au comandat altceva / li s-a livrat altceva, e treaba lor. Sa se descurce cu furnizorii si mie sa-mi rezolve problema. Iar pentru asta sunt de acord sa platesc.


pai exact, tocami de aia m-am si dus la Cluj si tot lor le-am cerut oferta desi am gasit pe cineva prin Tm dispus sa imi schimbe kit+V. Dar nu vreau sa o las pe mana oricui, mai ales ca am avut deja experienta mecanicului care s-a scarpinat in ureche imediat ce a dat cu ochii de motor. Si nu a fost semn bun :)))
 As vrea si sa evit sa-mi comand singura de pe net, tocmai d-aia, ca daca ajunge altceva, ma spal cu ele pe cap.
O sa iti urmez sfatul si sa le cer si celor de la Sibiu o oferta, sa vedem ce zic. Autokino au probleme cu timpul, din cate am inteles. Adica pt a cere o programare mi-au zis sa sun peste vreo 2 sapt :))))
imi pun sperantele in Sibiu! si avem si ce vizita in alea 2 zile :))))

merci
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: Sese on July 20, 2018, 13:01:09 PM
Daca as fi paranoic as putea crede ca cineva incearca sa ne discrediteze imaginea.

Acum un timp, userul pmrazvan a sustinut ca i-a fost refuzata o programare, apoi, dupa ce am intervenit eu, nu m-a mai sunat pentru alta.

Acum tu imi spui ca ti-am cerut doua saptamani pentru a obtine o programare? A waiting list to get on a waiting list?

Glumesti, desigur!

Intamplarea face ca chiar stiu despre ce este vorba aici.

Ti s-a explicat faptul ca la Auto Kino avem intotdeauna in stoc ambreiaje si volante pentru toate specificatiile de Subaru. Ba chiar avem si furci de ambreiaj, tampoane de cutie si alte piese inrudite, pe care experienta ne-a invatat ca ar fi bine sa le avem in stoc.

Piese de cutie de viteze, rulmenti, mansoane, pinioane sau, in cazul tau sincroane, nu avem. Din cauza rulajului mic pe astfel de piese, termenul mediu de livrare este de aproximativ doua saptamani.

Asta ti s-a spus.

Ca sa clarific; nu exista masina Subaru pentru care sa facem programari mai departe de o saptamana. Exceptiile au fost, poate, cazurile cand am avut oameni in medicale sau probleme logistice.

Pentru reparatii uzuale, nimeni de aici nu a inaintat astfel de termene.

Ai inteles gresit. Dupa care te-ai gandit ca putina reclama negativa nu strica nimanui.

Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 20, 2018, 22:08:25 PM
@sese, probabil a sunat altcineva la voi pt ambreiaj si alte cele, eu nu am apucat. Or mai fi si altii cu aceleasi probleme ca mine. Clar aici e gresala si anume crezi ca sunt aceeasi persoana care a sunat la voi pt kit+V. Nu sunt eu, eu am sunat acu' vreo 2 luni pt o problema la motor, am explicat cam despre ce e vorba, adica se oprea motorul in mers in treapta a 3a etc, e descris in topicul initial, iar pesoana cu care am vorbit mi-a spus sa sun din nou "la sfarsitul saptamanii viitoare" pt o programare. Cum eu nu aveam prea mult timp la dispozitie mai ales ca nu puteam folosi masina intre timp, am contact clujul si am trimis masina la ei in 2 zile.
Nici prin cap nu mi-a trecut sa discretidez pe nimeni, cu atat mai mult cu cat pt problema de volanta si kit nici macar nu am apucat sa sun la voi. Repet, o fi fost altcineva cu cine ai vorbit, si coincidenta, eu am scris topic asemanator aici. Si oricum nu mi se pare nimic grav in a avea nevoie de timp pt progrmari, probabil aveti volum de lucru.
Eu voiam sa sun luni la voi sa va cer oferta pt kit si volanta, sa zicem comparativa, chiar daca e nevoie de mai mult timp, pt ca nu este atat de urgenta ca problema initiala.
Vorbim deci de chestiuni diferite si ma confunzi cu altcineva. Iar faza cu reclama negativa e aiurea rau, chiar nu e cazul atat timp cat nu am avut de-a face cu Autokino. simplu.

numai bine!
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: Sese on July 21, 2018, 08:32:05 AM

OK, poate este vorba de o coincidenta, asa cum spui tu.

Dar, te  rog, nu-mi spune ca ai sunat cerand o programare certa pentru o problema clara si ti s-a spus sa suni peste o saptamana pentru a fi programat.

Ca pe asta chiar nu o mai cred.

Volanta la noi e 2450 si kitul de ambreiaj 950 lei. Cu tot cu TVA.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 21, 2018, 12:43:13 PM

OK, poate este vorba de o coincidenta, asa cum spui tu.

Dar, te  rog, nu-mi spune ca ai sunat cerand o programare certa pentru o problema clara si ti s-a spus sa suni peste o saptamana pentru a fi programat.

Ca pe asta chiar nu o mai cred.

Volanta la noi e 2450 si kitul de ambreiaj 950 lei. Cu tot cu TVA.

m-am uitat in discutie, am suant la voi prin 12 iunie, dupa recomadarile baietilor de aici, si mi s-a zis sa sun la sf sapt viitoare. Porblema certa era ca mi se oprea motorul si nu stiam de ce, am cerut deci o diagnoza si in consecinta, reparatiile.
 Nu vad ce relevanta are si de ce e atat de suparator pt tine faptul ca mi s-a spus sa revin etc, cand peste tot in lume e nevoie de timpi lungi cam pt orice fel de programare, nu doar pt mecanici. N-am zis ca am fost refuzata, am zis ca mi s-a zis sa revin in timpi pe care eu nu imi puteam permite sa astept, cu problema initiala. Simplu. Discutam aiurea.
Problema pe care o am acum suporta si timpi mai lungi dar mai ales are importanta pretul total. La Cluj am fost extrem de multumita cu rezolvarea primei probleme, baietii nici nu m-au vazut la fata, comunicare super pe mail si telefon etc. La oferta lor pt kit si V+sincron, suma totala m-a dat putin peste cap, deci este chestiune de bani, de aceea am cerut sfat aici. Intentia mea este sa va timit o cerere de oferta de pret atat pt kit+V cat si pt sincron si restul pieselor mici+manopera. O sa va dau un mail. Apoi vb de programare, care poate fi si peste 1 luna, nu e o problema stringenta. Acelasi lucru o sa cer si la Sibiu, ca n-are rost sa ne ascundem dupa deget, ma intereseaza oferta cea mai buna, evident.

numai bine!
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on July 21, 2018, 13:05:42 PM
si chiar sunt curioasa cate femei cu subaru outback au sunat la voi cu aceeasi problema ca a mea. Nu de alta, dar sa facem un forum paralel sau un topic cu fane Subaru, ca se stie, noua ne place sa disecam probleme mai in profunzime  ;D ;D ;D

p.s. am trimis cererea.


OK, poate este vorba de o coincidenta, asa cum spui tu.

Dar, te  rog, nu-mi spune ca ai sunat cerand o programare certa pentru o problema clara si ti s-a spus sa suni peste o saptamana pentru a fi programat.

Ca pe asta chiar nu o mai cred.

Volanta la noi e 2450 si kitul de ambreiaj 950 lei. Cu tot cu TVA.
Title: Re: probleme ouback 2.0D
Post by: maddox on August 16, 2018, 11:13:41 AM
un nou update:

ajunse pe acasa dupa ceva drumuri mai mult sau mai putin aglomerate si batute prin tara, cu pit-stop la twin motors Cluj unde s-a schimbat kitul de ambreiaj si volanta, sincronul de treapta 3a si rulment pe spate stanga, s-au mai alineat sabotii pe spate, s-au schimbat uleiuri la diferentiale, CV etc. O saptamana mai tarziu alt pit-stop fortat la Subaru Bucuresti (merci WIM pt ajutor), cu masina adusa pe platforma de la Ploiesti, pt ca doi martori buclucasi aprinsi la bord si motor fara putere. Concluzia, furtunul de la intercooler fisurat.  Constatat, schimbat, in doua ore masina rezolvata.
etapa 1 incheiata, ne pregatim de alti km!